Minulla on ulkoinen digiboksi Soneran kaapeliverkossa.
Parin viikon ajan on ilmennyt sellainen yhteysvika,
että kun ulkona on yli -10 astetta pakkasta,
niin yhteys katkeaa. Tulee kuva, jossa on kaapelin yli
punainen ruksi.
Missä vika?
Huono kaapeli pistokkeesta boksiin?
Asuntoomme tulevissa kaapeleissa jotain vikaa?
(Muut asukkaat eivät ole valittaneet asiasta.)
Kaiken järjen mukaan vika ei voi olla boksissa
eikä TV:ssä. Olenko oikeassa?
Pitäisikö ottaa yhteyttä Soneraan?
Pakkanenko 'jäädyttää' kaapelit?
2
175
Vastaukset
- Taloyhtön vastuu?
Yleensä kaapelioperaattori toivoo, että taloyhtiön isännöitsijä tekee vikailmoituksen heille. Syynä on se, että jos vika löytyy taloyhtön laitteista, niin vikakeikasta laskutetaan taloyhtiötä.
Löytyykö huoneistostanne toista antennirasiaa, josta saatavaa signaalia voisi verrata nykyisin käytössä olevan rasian arvoihin? Millaista signaalin laatua digiboksi näyttää? Tippuuko signaalin taso vai pysyykö taso koko ajan "tapissa" ja laatu putoaa häiriön tullessa lähelle nollaa? Kannattaisiko lainata naapurilta digiboksi vertailevaa testausta varten?
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Kaapeli-TV_-ongelmat kautta löytyy ohjeita tilanteisiin, jotka on tulkittava asiakkaan laiteviaksi. Missään ei anneta ohjeita tilanteisiin, jotka saattavat olla operaattorin syytä. Puhelinpalveluihin soitettaessa joutuu usein melkoiseen pompotukseen: Aluksi saatetaan joutua robotin kuulusteltavaksi, kun se yrittää tunnistaa puheestasi, mistä oikeastaan asiakas haluaa valittaa. Kun sitten valitsee näppäinohjauksen, niin sitten kannattaa varata aikaa jonotukseen. Mutta ei hätää, sillä jonotuskin on maksullista.. - ulkona pakkanen.
" Minulla on ulkoinen digiboksi Soneran kaapeliverkossa. "
Ota se digiboksi sisälle, ehkä sitten alkaa toimimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1447228Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1265025L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa694452TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153523Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242331Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3281886Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241776Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91639- 681507
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468