Apulassa ei kannata ilmoittaa myytävistä koiranpennuista!

Ilmoitin Apulassa myytävistä koiranpennuistani, jotka olivat rotukoiria ja Suomalaisia Kennelliittoon ilmoitettuja. Tein sen virheen, että ilmoitus oli omalla nimelläni,sekä koirat niiden rekisteri nimillään. Mikä virhe!
Sain jonkun hullun vanhan akan kimppuuni, joka on vainonnut puhelimitse, ilmoitti Apulan ylläpitäjälle, että en ole tehnyt totuuden mukaista ilmoitusta (mikä ei tod. pitänyt paikkaansa ja ylläpitäjä Jorma Lankinen potkaisi tämän ilmoituksen takia minut ulos Apulan käyttäjänä. Yritin sähköpostitse tavoitella ko. ylläpitäjää, mutta päätös oli jo tehty, minua ei kuunneltu. Yritin löytää Lankisen numeroa, että voisin puolustaa itseäni, niin kas Herra Lankinen onkin itse koiran kasvattaja, jolla ei ole edes omalla kasvattaja sivullaan Kennelinsä puhelin numeroa. Outoa! No, tämä hullu kilahtanut akka oli lähettänyt jonkun sukulaisen ns. "vale ostajana" kotiini, ja kuinka ollakaan parin kuukauden päästä kotiini tulee kunnan eläin lääkäri, koska oli saanut eläin suojelu ilmoituksen. He totesivat, että ilmoitus oli täysin perätön ja voin tehdä asiasta nyt rikosilmoituksen, minkä tulen tässä tekemäänkin. Perätön ilmianto on rikos. Älkää siis hyvät ihmiset luottako Apulaan ja olkaa varovaisia ilmoituksienne kanssa.
Ilmoita

50 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Tämä on varsin harmillista meidän oikeiden koiraa etsivien kannalta, kun emme voi esim. tarkistaa rotukoirien sukupuita ennen yhteydenottoa :/

Vinkki: Tee kennelillesi kotisivut, josta löytyvät tarpeelliset tiedot pentueista (vanhemmat, linkit KoiraNetiin yms.). Myös yhteystiedot voi laittaa oman makunsa mukaan sinne. Myynti-ilmoitukseen voi linkittää kotisivunsa. Silloin yhteys- ja muut tiedot eivät ole heti ensimmäisenä kenenkään saatavilla, mutta silti löydettävissä.

Tai jätä nimesi mainitsematta, mainitse pelkkä kennelnimi, pentujen syntymäaika ja rotu (yms.). Fiksut koiranostajat osaavat etsiä koirien tiedot KoiraNetistä, sinun ei tarvitse riskeerata omaa rauhaasi yhden myynti-ilmoituksen vuoksi ^^
1 VASTAUS:
Kiitos vinkistä, näin tulen jatkossa toimimaan. Olen tänään tehnyt rikosilmoituksen kyseisestä tyypistä, rikosnimikkeellä "Väärä ilmianto", jossa pienin rangaistus on sakkoa ja pisin kolmen vuoden vankeus. En ihan kaikkea henkilön toimia jaksanut kirjoittaa aikaisempaan juttuuni, koska lista on pitkä.
Olet oikeassa, että nykyisin koiran ostajan on oltava tarkkana, ettei mene tukemaan esim. paljon puhuttua pentu tehtailua, jota Virosta käsin hoidetaan. Minusta oikean ja rehellisen koiran kasvattajan tunnistaa, kun tapaa sellaisen :D
+Lisää kommentti
Itselle koiran taustat merkkaa hyvin paljon koska haluan harrastaa ja nauttia koirani seurasta mahdollisimman pitkään. Emon näkeminen on tärkeää jotta tiedän millaisessa ympäristössä pentu on kasvanut, suvun tulokset ja terveyden, kasvattajan painotus käyttö vai näyttö / molemmat jne.? Ihmettelen suuresti ihmisiä joita ei tämä muka kiinnosta koska sillä on merkitystä koiran tulevaisuuden kannalta oli se sitten seropi tai rotukoira! Emo antaa eväät elämälle ja kasvattaja tukee tätä polkua. :)
Ilmoita
Tämä on todella surullista. Myös nettiin ja lehtiin laitetaan pilamyyntejä! (en tarkoita että sinä olisit pentutehtailija!)
Ilmoita
Sekarotusista koirista pyydetään ihan hulluja hintoja.
500e jostain seropista on mielestäni hullua.
Tienaaminen on siinnäkin tarkoitus,siitä kun ei mene veroa.
2 VASTAUSTA:
Mitä hullua siinä nyt on jos sekarotuisista koirista pyydetään esim. 500 euroa?!!! Onko sinun mielestäsi sitten vain rotukoirilla oikeus maksaa enemmän?! Että seropilla ei sitten ole mitään "arvoa"? Mitäs luulet, mikä on todennäköisyys että koira joutuu ns huonoihin käsiin jos niitä kaupitellaan parilla kympillä? Jos haluaa karsia mm. heräte ostoksia niin kyllä sen seropin hinta kannattaa nostaa hieman korkeammalle!! Juu, kyllä varmasti sinusta on tienaaminen tuossa takana, en yhtään ihmettelisi jos itse myyt "rotukoiria" ja ottaa nuppiin kun seropit tunkee "markkinoille". Eiköhän nuo rotukoirat nimenomaan ole tienaamista varten....:P
Ja rekisteröidyn koiran hinta on sitten tuplasti niin hullua kuin rekkaamattoman!
+Lisää kommentti
VIISASTUTNUT. VASTAAN. PETTURIT POIS EI TÄMÄ OLE VALE JA HUIJAA PALSTA OLISKO MAHDOLLISTA ETTE PILAISI KAIKKIA ASITOTA EI OLE PALJON PYYDETTY. KIITOS
1 VASTAUS:
Mitäpä jos kielioppi olisi ensin hallinnassa ja vasta sitten kirjoittaisi julkisesti.
+Lisää kommentti
OI .......KOIRANI TAITAA SAADA IHANAN KODIN.JOS MIES KYYNELEHTII ILOSTA SAA MIETTIÄ LOPPUTULOSTA KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS JATKETAAN. LOPUSSA ME SEISOTAAAN ETEENKIN SINÄ JA KAIKKI TUKIJOUKOT JATKETAAN
1 VASTAUS:
:,)
+Lisää kommentti
Ei todellakaan tienaa ruhtinaallisesti sekarotuisellakaan. 3 vuotta kasvattaa narttua 300 e- 500 e ja kasvattaa niin sanotun rekisteröidyn täysrotuisen uroksen 900 e. Laskepppa kaikki rokotukset eläinlääkärin ruuan ym. vastuu pennutuksen onnistumisesta, ym, pese puunaa ulkoiluta opeta. Kyllä siinä tulot jää pieneksi.

KOKEILLUT.
3 VASTAUSTA:
pentutehtaat pärjää aina
Niin, kyllä nuo pentutehtailujutut Suomessa perustuvat pitkälti aivottomuuteen. Sekin asia on huomioitava, että mixseri/rekisteröidyn pennun kasvattaja saattaa olla, vaikka pitkäaikaistyötön tai työrajoitteinen ammattiinsa nähden, jonka myöskin täytyy voida elää jotenkin. - Mutta nämä aivottomat kademielisethän näkevät kuvitelmissaan vain tolkuttomat pentuhinnat unohtaen, etteivät läheskään aina pennut mene kaupaksi, jolloin eläinlääkärin tarkastuspalkkiot, koirien syötöt, lopetuskustannukset jne. ovat puhdasta tappiota. - Itse en ole koskaan pennuttanut, enkä kaupannut minkään ikäisiä koiria.
seurannut kirjoitti:
Niin, kyllä nuo pentutehtailujutut Suomessa perustuvat pitkälti aivottomuuteen. Sekin asia on huomioitava, että mixseri/rekisteröidyn pennun kasvattaja saattaa olla, vaikka pitkäaikaistyötön tai työrajoitteinen ammattiinsa nähden, jonka myöskin täytyy voida elää jotenkin. - Mutta nämä aivottomat kademielisethän näkevät kuvitelmissaan vain tolkuttomat pentuhinnat unohtaen, etteivät läheskään aina pennut mene kaupaksi, jolloin eläinlääkärin tarkastuspalkkiot, koirien syötöt, lopetuskustannukset jne. ovat puhdasta tappiota. - Itse en ole koskaan pennuttanut, enkä kaupannut minkään ikäisiä koiria.
Ihanne ainakin ja omalla kohdallani on se, että pennut ovat varattuja ennen syntymää, silloin olo on aika turvallinen. Tietenkään ei voi tata sukupuolta ja sen myötä riittääkö pentuja jokaiselle varaajalle.
+Lisää kommentti
Paperiton on rakkikoira. Sorry vaan. ostamalla näitä rakkeja tuette pentutehtailijoita.
5 VASTAUSTA:
Aika yksioikoinen näkemys rakkikoirista. Joskus syntyy vahinkopentujakin ja tappaako ne pitäisi? Itselläni on ollut sekä paperikoiria ja ns rakkikoirakin. Kaikki ovat olleet tosi kivoja kavereita ja rakkikoirakin oli terve ja eli 12 vuotta... yksi paperikoira taas oli kelpaamaton näyttelyihin laskeutumattoman kiveksen takia... mitäpä siitä, minulle sillä ei ollut merkitystä. Sekin oli hyvä kaveri 10 vuotta... Nelijalkainen ystävä on tärkeä oli paperit tai ei, Onneksi ne eivät sitä itse tiedä, mikä sukupuu niillä on. Ne ovat typerien ihmisten aivoituksista täysin tietämättömiä omaksi onnekseen.

Ja paperikoiranko ostamalla välttyy tukemasta pentutehtailua, come on!?!
Minulla on nytkin 2 paperikoiraa vain siksi, että haluan koirani olevan tietyntyyppisillä ominaisuuksilla luonteen yms puolesta... muuten sillä paperipalalla ei ole mulle mitään merkitystä...
Koira kuin koira kirjoitti:
Aika yksioikoinen näkemys rakkikoirista. Joskus syntyy vahinkopentujakin ja tappaako ne pitäisi? Itselläni on ollut sekä paperikoiria ja ns rakkikoirakin. Kaikki ovat olleet tosi kivoja kavereita ja rakkikoirakin oli terve ja eli 12 vuotta... yksi paperikoira taas oli kelpaamaton näyttelyihin laskeutumattoman kiveksen takia... mitäpä siitä, minulle sillä ei ollut merkitystä. Sekin oli hyvä kaveri 10 vuotta... Nelijalkainen ystävä on tärkeä oli paperit tai ei, Onneksi ne eivät sitä itse tiedä, mikä sukupuu niillä on. Ne ovat typerien ihmisten aivoituksista täysin tietämättömiä omaksi onnekseen.

Ja paperikoiranko ostamalla välttyy tukemasta pentutehtailua, come on!?!
Minulla on nytkin 2 paperikoiraa vain siksi, että haluan koirani olevan tietyntyyppisillä ominaisuuksilla luonteen yms puolesta... muuten sillä paperipalalla ei ole mulle mitään merkitystä...
Olen myynyt Jack Russel vahinkopentuueni osin Apulan kautta ja nyt, about vuosi kulunut, en saa ilmoitustani laitettua: Väärinkäytöksen vuoksi ??? Miten ja mistä voin kysellä syytä? Koneeni ei anna rekisteröityä Microsoftiin..voi helvata.
Kaikki koirat ovat ns rakkikoiria koska ei niistä puhadasrotuisista koirista ole itse syntynyt vaan ihminen on ne risteyttänyt eri koirilla ja saannut tietynlaisen lopputuloksen josta pitää.

Joten kaikki koirat nykyisin ovat jonkun toisen koiran risteytykisä joten eipäs mollata niit ns sekarotuisia koiria.
Itse en osta paperitonta koiraa koska ei niistä sitten tiedä kuinka sairaita ne ovat ja puhun nyt ihan pentutehtailijoista en seropeista.

Otetaan esimerkkinä iso rotu kyynärät 1/1 ja lonkat siinä D ja E:n tietämillä niin mitä suurimalla todennäköisyydellä koiralla menee lonkat ja kyynärät ennen kuin täyttää 3v. Mitä raskaampi koira niin suurempi on todennäköisyys että tulee nivelrikko jne....

Joten henkkoht kiinnitän näihin asioihin huomiota kun ostan koiran ja en osta koiraa Virosta vaan Suomesta.
Voihan sanonko mikä!!! Minusta, sinun käsitys *rakkikoira* on hulluinta mitä kuulen, se on aivan samanlainen lemmikki kun rotu koirakin!! Eipä ole jalostettu, ei ole niin paljon *vikoja* lonkka ym....Minulla ollut sinun mainitseminia rakki koiria jaeläneet liki 15 vuotiaaksi, ei ole tarttenut eläinlääkäriä kun tietty pakolliset rokotukset, mutta ostin saksanpaimenkoiran, joka jouduttii lopettamaan alle 3 vuotiaana, ja sekin vain tähtäy siis yritetty liikaa jalostaa.....Että se siitä sinun RAKKIKOIRISTA!!! HÄPEÄ, jos osaat!!!
Kikp kirjoitti:
Voihan sanonko mikä!!! Minusta, sinun käsitys *rakkikoira* on hulluinta mitä kuulen, se on aivan samanlainen lemmikki kun rotu koirakin!! Eipä ole jalostettu, ei ole niin paljon *vikoja* lonkka ym....Minulla ollut sinun mainitseminia rakki koiria jaeläneet liki 15 vuotiaaksi, ei ole tarttenut eläinlääkäriä kun tietty pakolliset rokotukset, mutta ostin saksanpaimenkoiran, joka jouduttii lopettamaan alle 3 vuotiaana, ja sekin vain tähtäy siis yritetty liikaa jalostaa.....Että se siitä sinun RAKKIKOIRISTA!!! HÄPEÄ, jos osaat!!!
Nykypäivän seropit on muutaman rodun mixejä.Ja teetetty tosiaan rodun jalostukseen kelpaamattomista yksilöistä .Tiedä,lonkkavikaa,ontumista ja tärinää oli meillä.Eläinlääkäri valaisi juuri tuosta.Et tutkimattomista, viallisista rotukoirista on seripomixeli rakkauspakkaukset tehty .Terveeksi myyjät vanhempia sanoo,mut totuutta eivät tiedä ku eivät oo tutkituttaneet.Isä oli lisäksi väärä purentainen pallipuoli,ja heikko hermorakenne, nekin perityi.Selvis kun ne ongelmat ilmeni,ja välit katkes myyjään samalla.Kyseessä sakua sisältävä mixeli.
Opin,en osta tutkimattomasta suvusta penikkaa koskaan enää .Tutkitusti terveestä suvusta oleva rotukoira,on turvallisempi valinta.Ja ns.muotirodut ja ylijalostetut kannattaa unohtaa.
+Lisää kommentti
Apulaa en suosittele yhdellekään itseään asiallisena pitävälle koiran ostajalle ja myyjälle. Sitä käyttävät niin monet pentutehtailijat, koiria laittomasti maahantuovat trokarit ja koiransa hetken mielijohteesta ottaneet ja siitä eroon haluavat, kun ei osatakaan kouluttaa sitä, ei riitä aika, jne. Asiallisimmillaan siellä myydään juurikin jotain vahinkopentuja - jos siis ovat oikeasti vahinkoja.

Asiakkaaksi saakin sitten tuollaisen palstan kautta herkästi asiaan perehtymättömiä tyyppejä, koiraa hetken mielijohteesta hankkivia, jne.

Toki Apulassa on asiallisiakin ostajia ja myyjiä, mutta suosittelisin lämpimästi käyttämään elävien eläinten ilmoitteluun eri palstaa kuin sellaista, jossa myydään samalla palstalla käytettyjä autoja!

Ja kun siellä liikkuu sitä epämääräistä porukkaa, jolta ei ikipäivänä kannata koiraa ostaa.

Jossei halua vaikuttaa tuon sakin tasoiselta kannattaa tehdä omalle kasvatusprojektilleen nettisivut, kerro tavoitteistasi, listaudu rotuyhdistyksen listaan, jos kasvatat rotukoiria. Noudata Pevisaa tai ainakin luustokuvauta koirasi (ja älä käytä sitä pentujen teettämiseen, jos tulokset eivät ole hyviä, kodittomia koiria on ihan tarpeeksi, sairaita ei tarvitse tehtailla lisää).

Vahinkopentuja jaksan leikkaamattoman nartun omistajana ihmetellä. Saman talon urokset muualle hoitoon, kun juoksut alkaa ja huolellista nartun vahdintaa. Ei yksin pihalle tärppien aikaan. Keskeytyspiikki olemassa, jos vahinko tapahtuu. Ja jossei tämä onnistu niin leikkauttakaa hyvät ihmiset ne koiranne!
Ilmoita
Me ilmoitettiin kans apulassa ihan asiallinen ilmoitus, ei rikkonut sääntöjä mutta tämä ylläpitäjä heitti meidätkin ulos ja vaikka pahoittelin etten tiennyt ettei tämmöistä saa mainostaa hän ei ottanut kuuleviin korviinsa.
1 VASTAUS:
Apulassa pitäisi olla ehdoton sääntö, että ilmoittajan on sanottava aina koiran olin/myyntipaikkakunta, sillä kuka niitä lähtee haeskelemaan satojen kilometrien takaa. Toinen ehdoton sääntö pitäisi olla ilmoittajan puhelinnumeron pakollisuus, koska kaikkien tietsikat eivät kytkeydy siihen oletussähköpostiin, vaikka sen olisi ladannutkin - näin typerässä ilmoituksessa suurin kärsijä on koiran myyjä. Ja kolmas ehdoton sääntö pitäisi olla, ettei enää koskaan saisi ilmoittaa Apulassa, jos näitä sääntöjä rikotaan. Rikkomukseksi pitää lukea myöskin nämä: ei vastaa sähköpostiin/tekstarilla, joko koira - pennut on myyty, ettei oatajaehdokas enää turhaan odota.
+Lisää kommentti
Samaa mieltä. Lankinen ei kerro syitä, ei vastaa maileihinkaan. Olen kokenut samaa ja jätän lukematta Apulaa.
2 VASTAUSTA:
ei kai osaa vielä käyttää nettii, ei se niin helppoa ole!!!!
Tosin Apula ei kuitenkaan mielestäni ole kaikista huonoin koirien ostopaikka, koska sama ilmoitus ei sääntöjen puitteissa jää sinne kuukausiksi, vaan poistuu 14 vrk:n jälkeen, ellei sitä uusita.
+Lisää kommentti
Vaikuttaa siltä että Lankinen harjoittaa omaan pussiin myös rahaa sillä että poistaa kilpailevan kasvattajan myynti-ilmoitusta. Onko joku yrittänyt tarjota hänelle tällainen mahdollisuus? Vois kokeilla mitä vastaa!
Minun ilmoitukseni poisti myös, eikä vastannut miksi, kolmantena päivänä kun häntä soittamalla yritin saada kiinni niin vastas. Ei tietenkään osannut syytä kertoa koska mitään vikaa ilmoituksessa EI ollut vaikka muka sääntörikkomuksen takia poistettu.
Aika hämärää ja inhottavaa toimintaa!
Ilmoita
Onneks on Tori sekä Nettimarkkina, Keltainen Pörssi ja VerkkoPirkko ja Vaasan Eläinkeskus!
Niissä ei ole ylläpitäjänä vain 1 henkilö joka tekee mitä sattuu.
Ilmoita
En jaksanut kaikkia viestejä lukea, mutta otan kantaa sekarotuisiin ja pentutehtailuun.. Mielestäni on ihan ok pyytää sekarotuisestakin raha, koska sillä varmistaa sen, ettei se nyt ihan hetken huumassa ole hankittua. Mikä on kohtuullinen korvaus, riippuu tietysti siitä miten kukakin rahan näkee. Minusta 200-300 euroa on melko kohtuullinen korvaus, mutta kuitenkin sellainen että se on helppo saada kasaan pienituloisenkin. Joo, onhan eläimestä toki kuluja sen jälkeenkin, mutta jos hakee vain kotikoiraa eikä rodulla ole suurta merkitystä, niin mieluummin sen erotuksen laittaa sitten koiran hyvään hoitoon. 500 eurolla saa jo rotukoiran, ei ehkä pentua, mutta mahdollisesti myös osamaksun käsirahana jo todella hyvä summa. MUTTA! Apulaa säännöllisesti selaavana olen laittanut merkille pari asiaa..
Nykyään on tosi paljon näitä "vahinkopentuja", varsinkin kääpiöroduissa sekä "ego-roduissa". Paljon on myynnissä esim bichonin ja terrierin sekoitus tai sakemanni ja rotikka mixejä.. "Ennen vanhaan" sekarotuiset vahinkopennut olivat niitä joiden emä oli suomen pystykorva pihassa narussa ja isä tuntematon ohikulkija... nykyään näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että molemmat vanhemmat ovat tiedossa ja kuinka ollakaan vielä saman kokoisia rotuja.. Kyllä siiinä monilla on se ajatus, että teetetään tarkoituksella pennut ja sitten pyydetään se 500 e kpl. Mukaan "kasvattajan" (minkä ihmeen kasvattajan jos on sekarotuisia) elinikäinen tuki ja pentupaketti. (pussi luppa-ruokaa tyyliin). Pennut eläinlääkärin tarkastamia, useaan kertaan madotettuja ja rokotettuja.. Jaa, oon vissiin vähänä tyhmä mutta eikös koiranpennut rokoteta vasta kun ne on jo uudessa kodissa? emän rokotukset suojaa tiettyyn ikään asti..ja matolääkkeet, öö, mitäs ne maksaa, joitain euroja/kymppejä.. jos pikku koira saa vaikka 7 pentua ja kaikki myydään 500e, niin kyllä siitä muutama kymppi jäi itselle. Ja monelle se onkin sivubisnes, tiedetään tasan mitkä rodut myy. Pienet puudelit ja isot egoilukoirat.
minulla on ollut sekarotuisia ja paperillisia rotukoiria, molemmat hyviä. mutta en silti ymmärrä että tarkoituksella astutetaan eri rotuja, kun halutaan vaan nyt meidän koiruuksille pentuja....
2 VASTAUSTA:
Oon täysin samaa mieltä kanssasi! Kiitos että jaksoit myös minunkin puolesta kirjoittaa tuosta :)
just näin, kiitos mielipiteestä. tuohon yhdyn mielellään.
minun lähellä on yksinhuoltaja 12v pojan kanssa....kävin kylässä ja poika tykästyi pk. punaiseen mäyrikseeni.
olen vieraillut heillä 4kk , n.2 kertaa viikossa. poika pyytää lainata koiraani koska niin paljon sitä rakastaa ja hoitaisi sitä .Olen 4:s omistaja koiralleni, siksi en luovuta sitä tässäkään tapauksessa, vaan käymme usein kylässä.
Äiti sanoi että hän myös niin mielellään ottaisi uuden perheenjäsenen itselleen ja pojalle kaverin mutta ei kertakaikkiaan ole rahaa.
Päätimme etsiä samanlaista porukalla ja säästämme nyt rahaa vaikka 5e/kk on minimi.
jonain pv meidän unelma toteutuu...
minun arvomaailmani kyllä kallistuu pojan puolelle rahan sijasta.
+Lisää kommentti
olen itse löytänyt Apulasta erittäin hyvän koiran joka oli kaikenlisäksi harvinaista rotua. ilmaseksi sain ja ei oo ollu mitään ongelmia sen kanssa. EI SITTEN YHTÄÄN MITÄÄN!!! harmi jos pari mätää omenaa meinaa pilata koko sadon. tässä siis tarkoitan niitä mulkkuja jotka huijareina liikuskelevat ja pentuja tehtailevat.

ottaisin kantaa vielä sekarotuisten koirien hintaan, joka on mielestäni aika korkea nykyään, mutta rotukoirat ovat mielestäni myös aika kalliista päästä. mitä itse kukin on valmis maksamaan se riippuu ihmisestä. laatu maksaa ystävät hyvät ja joskus on hyviä tarjouksia :D
1 VASTAUS:
"niin, ei se joka pyytää vaan se joka maksaa"...
oikeesti, niin minun näkövinkkelistäkin tuntuvat aika hintavilta..
siksi näin eläkkeellä ollessa odotamme hyviä tarjouksia.
vaikka... laatu maksaa, se on selvä.
kumma juttu:rakkaus on ilmaista ja siitä nauttii karvaiset ystävämmekin!
+Lisää kommentti
Onhan niitä muita paikkoja. Minäkään en luota Apulaan, vaoitus siitä että vuoden alusta….. on miltä vuodest???? kotoisin!
Ilmoita
Jos haluaa kaverin ottaa kodinvaihtajan (apula,kodinvaihtajat.com ja maamme esy:t tai rescuetaustaisen http://koiratarhat.weebly.com/rescueyhdistykset.html tai halutessaan tiettyjä ominaisuuksia sekä selvät taustat niin odottaa kasvattajalta pentua tuolla on aika ajoin reippaasti alle tuhanenkin pentuja listalla täten ei ole mitään syytä mennä hämäräheikeille kaupoille: https://omakoira.kennelliitto.fi/pentuvalitys/frmEtusivu.aspx
TOSIN tarkat kasvattajat eivät tietoni mukaan ilmoitele edes ilmaispalstoilla vaan tietävät että halukaat ottvat heihin hyvissä ajoin yhteyttä esim. rotuyhdistyksen kasvattajalistauksen kautta.
Ilmoita
Ootkos katsonu keltaistapörssiä? Siel on vähän väliä Virolaisten jättämiä ilmotuksia tuntuikin yhdessä otteessa ettei siellä mitään muuta enään olekkaan :(
Ilmoita
Veronalaiset tulot

Eräin poikkeuksin kaikki rahana tai rahanarvoisena etuutena saatu tulo on veronalaista. Veronalaisia eivät ole mm. eräät sosiaaliavustukset, eläkkeet, päivärahat ja korvaukset. Tällaisia ovat esimerkiksi lapsilisät, asumistuet ja toimeentulotuki. Tilastoon eivät sisälly lähdeveron alaiset korkotulot. Veronalaisia eivät myöskään ole mm. julkisyhteisöiltä saadut stipendit ja apurahat.

Luonnollisen henkilön ja kuolinpesän veronalaiset tulot jaetaan ansio- ja pääomatuloihin. Tuloverolaissa pääomatulot on lueteltu periaatteessa tyhjentävästi. Ansiotuloja ovat muut kuin pääomatulot. Pääomatuloista maksetaan vero ainoastaan valtiolle, ansiotulojen perusteella määräytyy valtion tuloveron ohella kunnallisvero sekä päiväraha ja sairaanhoitomaksu.
Ilmoita
Hienoa kun jatksat tehdä rikosilmoitusta.
Lankinen vois varoittaa myös näistä ostajista, osahan vihaa koiria ja osa haluu muuten vaan tehdä toiselle pahaa.
Palstanpitäjä ei pidä kasvattajan puoltaa vaikka on hänkin kasvattaja.... mutta eihän kennelliittokaan kasvattajia tue.
Ilmoita
Apulan kautta sain yhteyden oton kissanpennusta.. jonka sain kasvattajalta täysin ilmaiseksi kunhan hain vain.. No kävin hakemassa pennun ja se kasvoi.. tuli vuoden ikään.. jolloinka vein sen kastroitavaksi.. kun poikakissa oli.. Eläinlääkäri jo tuolloin sanoi että kyseisellä kissalla on sydänvika.. Kissa oli kuitenkin niin eläväinen etten uskonut.. Kunnes kissan vanhetessa sille tuli mitä ihmeellisimpiä tapoja.. se mm. meni komeroihin piiloon, pelkäsi kaikkia ääniä.. ulos ei talvisin lähtenyt ollenkaan ja teki tarpeensa hiekka-astiaan.. Söi normisti ja ulosti normisti.. Kesäisin kävi toki ulkona.. ja kolme vuotiaaksi saakka oli täysin terve noin päällisin puolin ja käytökseltään.. kunnes 4 vuotiaana tuli talvella ensimmäinen ns. kohtaus.. joka meni ohitse.. ja unohdin koko asian.. Kunnes nyt 5 vuotiaana tuli toinen kohtaus joka ei mennytkään ohitse.. soitin eläinlääkärille ja varasin ajan.. Olin laittamassa kissaa kuljetuskoppaan ja laskin sen hetkeksi maahan.. se aikoi lähteä siitä kävelemään, kramppasi oikean puolimmaista takajalkaa, kääntyi ympäri, oksensi ja kaatui.. veti itsensä myös kaarelle ja kuoli.. Hengittämään kissa ei enää lähtenyt, sydänhieronnasta ja tekohengityksestä huolimatta.. että tällainen tapaus meillä.. Kissa on haudattu kuoleman johdosta.
1 VASTAUS:
Ei kukaan voi ennustaa miten pentu,tai aikuinen koira terveenä pysyy.Jotkut ovat elämänsä terveempiä, jotkut sairaampia, päällepääin ei pennusta näe, onko kuinka pitkä elinikä tulossa.Se, mistä se on ostettu,tai missä on ilmoitus siitä ollut, ei vaikuta yhtään mihinkään.Monet ilmoittelee ueiammissa paikoissa, ilmoituspaikka, ei vaikuta mitenkään myytävän eläimen terveyteen.
+Lisää kommentti
Olen ilmottanut muutaman kerran apulassa. Ja moni tuttukin. Ei mitään ongelmaa. Ja selvähän se on, että jos jotain sääntöä on, niin niitä kuuluu noudattaa... tuskinpa ilman syytä mitään poistetaan.
Palstalla on mihin tarvittaessa ottaa yhteyttä. Jos ei löydy, niin ainahan voi ottaavaikka yhteyttä foorumin keskustelupalstan kautta. Palstan pitäjän kennelsivuilla löytyy kyllä ihan puhelinnumerokin. Ja ihan etusivulla näkyy...

Minusta apula on aivan toimiva portaali. Siellä lukee säännöt selkeästi ja jopa kehotetaan asioivia tarkkuuteen.
Ihan maalaisjärjelläkin pitäisi tietää, niin aina vastuu on siellä asioivilla itsellään. Ei kukaan voi kantaa viimekädessä vastuuta ilmoituksista ym. Kyllä se on jokaisen itsensä tehtävä. Ja kuten yllä sanottiin jo, ei mikään ilmoitus itsessään mitään takaa.

Ja Muutamalle, kyllä todellakin kasvattajat ilmoittavat palstoillakin. Kaikilla ei ole kotisivuja, ja se on vaan pieni osa, jotka ottaa yhteyttä rotuyhdistykseen. Ensimmäisen ostajat ei edes kaikki tiedä sitä mahdollisuutta. Kaikki kasvattajat ei edes pidä tietojaan yllä missään netissä, jos esim.harvoin tulee pentuja. Eivätkä halua keräillä mitään varauslistoille.

Ja kyllä täytyy sanoa, että mitä noita muita myyntipalstoja vähän tsekkailin, niin enpä ihmeemmin ainakaan edes sanoisi "paremmaksi".

Vanha ketju, mutta kumminkin...
Ilmoita
No kuule tuskimpa apula tuohon syynä.Samoin voi käydä missä muulla ilmoitus sivulla vaan .Mieti hiukan itsekkin.
Minä olen ostanut kaksi kooraa apulan ilmojen kautta.Samanlsinen ilmoituspaikka se on kuin mikä tahansa muu.Ne ei apulassa myy,kasvata eikä ole tietoisia ilmotuksen omistajista tai koirista.Hörhön voi saada kimppuunsa ohikulkijasta,naapurista,sukulaisesta jne.kaikki on mahdollista Ihan ilman myyntipalstojakin.Ja lehtiä lukemalla,voi todeta et monet ilmiannot on ollu tarpeellisia,koiria pidetään ja kasvatetaan surkeissa oloissa .
Ilmoita
Kyllä Apula on hyvä ilmoitus palsta.Itse olen sielä kerran ilmoittanut ja sain pentueelle oikein hyvät kodit sitä kautta.
Kerran olen myös ilmoittanut Tori.fi palstalla mutta sai olla viimeinen kerta sielä. Vaikka pentueeni oli puhdasrotuisia mutta eivät rekisteröityjä niin Tori.fi määräsi että hinta piti olla 1000e vaikka itse olin myymässä halvemmalla.Vasta kun nostin ilmoitusta ja maksoin siitä niin SAIN laittaa haluamani hinnan!! Sitten ei ollutkaan enää sääntöjen vastaista myydä halvemmalla!! Todella typerää että myyntipalsta määrää hinnan myytävistä pennuista!! Pelkkää rahankeruuta!!Olen kuullut monien muidenkin valittavan moisesta ja Torissa myös näitä huijjaus ilmoituksia!!!
Apula on ilmainen ja hyvä myyntipalsta!!!
1 VASTAUS:
No olispa tuo ennenkuulumatonta,siellä muut myy koiriaan alle satasellakin.
Se et missä myy,tai mistä ostaa ei vaikuta myytävään tavaraan tai millainen ostaja löytyy .Ne on pelkkiä myynti ilmoja,on ihan se ja sama missä ne on.
+Lisää kommentti
Hmm....tsekkaappas Tori.fin säännöt koirailmoituksista.Minulle käynyt juuri samoin.En saanut Maltaa myydä alle 1000e vaikka oli rekisteröimätön. Ja vasta kun maksoin uudesta ilm. sain pudottaa hintaa.
Että semmosta sielä. Apula on kuulemma hyvä.
Ilmoita
mulla on paperittomia koiria ja paperillisia. kaikki rekatut virosta ja rekkaamattomista yksi pietarista. mulle ei paperit merkitsemitään muuta kuin että saan osallistua näyttöön ja terveystark teettäää jonka jälkeen saan astuttaa koiran ja myydä aivan sairailla hinnoilla,koska ihmiset haluaa nykyisin maksaa. jos koira tekee 9 pentua ja yhden hintaon 1400e niin..ihan kivat kyhnyt jää handyyn vaikka miten terveystarkastuttas kaikki. sekarotuset on arvottomia,paperittomat rotujkoirat ei ole.
Ilmoita
Hmmm onko lääkkeet jääny ottamatta?
Kaikki koirat on arvokkaita rakkaita ja heidän elämänsä arvokasta.Koira ei tiedä onko hänellä paperit vai ei.
Mutta paperittomastakin koiranpennusta on juurikin yhtä suuri työ kun nk.rek. pennusta.
Vai meinaako edellinen kirjoittelija ettei rekisteröimätön pentu vaadi hoitoa koulutusta ym. Että siitä vain koiria astutetaan ja pennut elävät ihan itseksee kunnes saa myydä!!!
Tyhmä!!!!!!
Itselläni 4 sekarotuista koiraa joita rakastan koko sydämmestäni. He kulkevat mukanani kaikkialle jopa töihin.
Ja sen tiedän että kodeissa mistä nämä hankin pentuna pidettiin heistä todellakin hyvää huolta...ja vaikka hintaa olikin niin mielelläni maksoin sillä tiesin saavani hyvin hoidetun pennun.Ei kennelin häkkikoiria!!
Ilmoita
Ennen vanahaa koirat juoksenteli irti ja pentuja lykkäsivät joka juoksulta.Sekarotusia pentuja eikä kukaa meinannutkaan tehdä ilmoituksia siitä että voi kuinka koira kärsii ku pentueita kaks vuodes. Jonnekki navettaan pennut tekivät tai omiin ulkokoppeihinsa.Ei syötetty Royal Caninia eikä edes rokoteltu...saatikka olis hammaskiveä raaputeltu.Koirat elelivät siinä tyytyväistä pitkän elämänsä isäntäänsä palvoen. Jotenki nykypäivän meininki on täysin NAURETTAVAA!! Ja eihän se ehkä koira olekkaan nykyään liioin etusijalla...ei! Ei niinkään välitetä koirasta vaan niistä rahoista mitä kasvattajat saa.
Sehän se Suomen kansan on liikkeelle saanut KATEUS!
Ei Suomessa ole pentutehtailua eikä huonoja oloja koirille.Ihmiset asustaa naapureiden tarkassa syynissä ei pääse kukaan tekemään mitään paheksuttavaa ilman ilmoitusherkkää ja kyttäävää naapuria.
Ilmoita
Samaa mieltä. Kaikenmaailman hörhöt ja persaukiset pummit apulassa vierailevat.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Apulassa ei kannata ilmoittaa myytävistä koiranpennuista!

Ilmoitin Apulassa myytävistä koiranpennuistani, jotka olivat rotukoiria ja Suomalaisia Kennelliittoon ilmoitettuja. Tein sen virheen, että ilmoitus oli omalla nimelläni,sekä koirat niiden rekisteri nimillään. Mikä virhe!
Sain jonkun hullun vanhan akan kimppuuni, joka on vainonnut puhelimitse, ilmoitti Apulan ylläpitäjälle, että en ole tehnyt totuuden mukaista ilmoitusta (mikä ei tod. pitänyt paikkaansa ja ylläpitäjä Jorma Lankinen potkaisi tämän ilmoituksen takia minut ulos Apulan käyttäjänä. Yritin sähköpostitse tavoitella ko. ylläpitäjää, mutta päätös oli jo tehty, minua ei kuunneltu. Yritin löytää Lankisen numeroa, että voisin puolustaa itseäni, niin kas Herra Lankinen onkin itse koiran kasvattaja, jolla ei ole edes omalla kasvattaja sivullaan Kennelinsä puhelin numeroa. Outoa! No, tämä hullu kilahtanut akka oli lähettänyt jonkun sukulaisen ns. "vale ostajana" kotiini, ja kuinka ollakaan parin kuukauden päästä kotiini tulee kunnan eläin lääkäri, koska oli saanut eläin suojelu ilmoituksen. He totesivat, että ilmoitus oli täysin perätön ja voin tehdä asiasta nyt rikosilmoituksen, minkä tulen tässä tekemäänkin. Perätön ilmianto on rikos. Älkää siis hyvät ihmiset luottako Apulaan ja olkaa varovaisia ilmoituksienne kanssa.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta