Etsin tietoa romani suvusta Berg, Pernaja/Mäntsälä.

Hei!

Olen saanut tietää että isoäidin suku oli zig.Berg, minun isoäidin isoäiti oli Maria Charlotta Berg syntynyt 1856 Pernajassa, sai 7 lasta ja yksi heistä oli Wilhelmina Berg syntynyt 1900 Nastolassa. Hän sai 3 lasta ja kuoli nuorena, yksi heistä oli isoäitini, Salli Rosa Berg syntynyt 1929 Mäntsälässä.

Nyt haluan kaikki tiedot suvustani, ja jos joku tietää mitään näistä ihmisistä olisin ikuisesti kiitollinen!!! Isoäitini muutti nimensä ja elää nykyisin Ruotsissa, hän ei suostu kertomaan minulle yhtään mitään, varmaan hävettää romani verestä. Isäni adoptoitiin pois vauvana eli nämä tiedot ovat mulle uudet kun teen sukuselvitystä. Kirkko kirjoista en saa enemmän tietoa. Eli kertokaa ihmeessä mulle nyt kaiken, olen ylpeä romani taustani ja haluan oppia enemmän! Berg sukulaisia varmaan löytyykin.
Olen ruotsinkielinen eli voitte vapaasti vastata suomeksi tai ruotsiksi!

T. paulina
Ilmianna
Jaa

86 Vastausta

Eikös se Jätkä, kutsama nimellä ole samaa sukua ? Siis kutsutaan Jätkäksi ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
siis kuka? eiks kukaan tiedä mitään?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paulina kirjoitti:
siis kuka? eiks kukaan tiedä mitään?
Siitä suapi syytteen jos tiellä levittelee toisten nimiä/tietoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kuuleha kirjoitti:
Siitä suapi syytteen jos tiellä levittelee toisten nimiä/tietoja.
siis että mitä? teenkö jotain väärin?! haluan vain tietää suvustani!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paulina kirjoitti:
Miks täältä kyselet Berg on myös valtaväestön nimi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paulina kirjoitti:
Missä päin Lappia asut?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
..berg kirjoitti:
Miks täältä kyselet Berg on myös valtaväestön nimi?
Miksi en vois kysyä täältä? en löydä tietoja muualta. Ja täällähän ihmiset keskustelee sukuasioita. Tiedän että on kyse romani suvusta Berg.

jos kukaan ei mitään tiiä niin turhaan kommentoida.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paulina kirjoitti:
Miksi en vois kysyä täältä? en löydä tietoja muualta. Ja täällähän ihmiset keskustelee sukuasioita. Tiedän että on kyse romani suvusta Berg.

jos kukaan ei mitään tiiä niin turhaan kommentoida.
Berg..hmmm tutun kuulonen suku mut kun en saa päähän et missä oon kuullu tuosta suvusta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juuret eivät tässä tapauksessa vie Mäntsälään, vaan Sukevalle ....Sukevan Keskusvankilaan suljetulle osastolle.

Pahoittelen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tässä minkä löysin matskua

Meidän Bergit tulevat Ann-Charlotte Bergistä, joka on haudattu Pernajaan. Tiedän paikan mutta, hautaa ei ole enää. Hänen mies Alexander Ahlgren, on kuollut 1935 ja on haudattu Tuusulaan ja hauta on lähellä kirkkoa. En tiedä muita kalastaja sukuja mutta, voi olla että, on muita, jotka elätti itsensä, kalastamalla. Se että, onko Katarina Berg, joka on Savon Bergien kantaäiti, sukua miedän Bergeihin, sitä epäillen mutta, en tiedä. Bergiä on yki tai sitten kasksi romanisukua. Pitää muistaa että, Berg nimi, on yleinen ruotsalainen nimi, myös Suomessa. Niistä kahdesta miestä olen kinnostunut, tietää enemmän koska, meidän Berg nimi tuli Ann-Charlotteste. Hänen lapset olivat Pertta CPertta) Juho (jussi minun ukki) Frans (Ranssi) ym. Salli kertoi paljon, Maijasta ja Santerista, jotka olivat hänen isovanhempia.
Minun suku yleensä, kysyy minulta, omasta suvustaan. Turha on sanoa että, minä häpäisen tai vääntelen, omaa sukuani. Viellä kerran, en häpeä sukani. Olen ollut nuorena, paljon enemmän tekemisissä Franssin porukan ja Pertan porukan kanssa ja olen vielläkin, tekimisissä, Franssin porukan ja myös Maijan veljen Konstantinin purukan kanssa (linberg) kun oman Altosten kanssa. Varsinkin 50 luvulla, aloin "pyöriä" Franssin porukan kanssa, joka oli jopkapäiväistä, pitkän osan elämästäni mutta, ne ovat kuolleet. Enää elää Ensio ja Anja, Mimmi ja Otto, Franssin lapsista. Olen joidenkin Franssin lastenlapsien kanssa, usein yhteydessä mutta, ne hyvät vanhat ajat, jolloin minä olin nuori ja oltiin tekemisissä, Franssin, Perttan lapsien kanssa, aina, ovat haudassa. Voitto Ahlgren, oli viimeinen, kenen kanssa, olin paljon tekemisissä, joka oli Sallin poika, sekä hänen veljensä Otto joka kuoli jop 70 luvulla.
Porvooss on muuten, vanha ruotsalainen joka muistaa Bergit (kalatajat) Stallöstä jotka tekivät talvella kauppa. Hän oli mummonsa luona, kun meidän romanit kävivät kyläsä ja puhuivat, tietysti ruotsia.
Sinun teoriasi, että kaksi miestä tuli Suomeen ja toinen jäi Porvoosen ja toinen meni Savoon, olisi kiinnostavaa tietää, mitkä meinaat. Kirkonkirjoisa, en ole löytänyt mutta, kerro lisää niistä. Me luullaan että Ann-Charlotte, oli meidän suvun, ensimmäisiä Bergejä ja että Karoliina oli ns. Savon Bergejä. Odotan milenkiinnolla lisätietoja niistä kahdesta Berg miehistä. Jätä turha herjanheitto pois ja vastaa asiallisesti. Niin katsotaan yhdessä, mitkä nämä ovat ja mistä sinä olet saanut tämän teidon. Minulla on isääni suvun, papinkirjat käytössä. Ne ovat Mirandan ja Oskarin mökillä, Loviisassa. Molemmat, minun sukulaisia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Kiitos kovasti, onko mahdollista että Maria Charlotta Berg on sama ihminen kuin Ann-Charlotte Berg? koska kirkko kirjassa lukee että hänellä oli 7 lasta, heidän nimet:
Emil, Johan, Hjalmar, FRANS, JUHO, Bertha ja Wilhelmina.

Muuten niitä Charlotte Bergejä oli kaksi. En tosiaan tajua minkä takia nimi olisi siten vaihtunut Mariasta Anneen.

Yleistä tietoa Pernajan Bergeistä olisin kiitollinen :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paulina kirjoitti:
Kiitos kovasti, onko mahdollista että Maria Charlotta Berg on sama ihminen kuin Ann-Charlotte Berg? koska kirkko kirjassa lukee että hänellä oli 7 lasta, heidän nimet:
Emil, Johan, Hjalmar, FRANS, JUHO, Bertha ja Wilhelmina.

Muuten niitä Charlotte Bergejä oli kaksi. En tosiaan tajua minkä takia nimi olisi siten vaihtunut Mariasta Anneen.

Yleistä tietoa Pernajan Bergeistä olisin kiitollinen :)
on mahdollista tietenkin en itse tiedä löysin vain ton jutun täältä aikaisemmista keskusteluista hän joka kirjoitti ja tietää suvustasi on= valama@suomi24.fi yritä lähettää hänelle viestiä ok.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
olisi kiva tietää kuka olet kun tiiät meijän porukasta noin paljon. se Franssi oli minun ukki
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ranssilainen kirjoitti:
olisi kiva tietää kuka olet kun tiiät meijän porukasta noin paljon. se Franssi oli minun ukki
ja minun kanssa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hei minuakin kiinnostaa tosi paljon tää suku selvitys kyse on minun ukistani (ranssi) terveisin jeppe isberg
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sama täällä Jeppe Franssi olin minun ukki Isän isä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ukkipukki jeppe rakasteli isääsi rinsareikään, ja kohta saat sinäkin oikijaa mustalaismakkaraa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
yritin laittaa viestiä mutta osoitetta ei ole köytössä :(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
köytössä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
käytössä tietenkin. Etkö sitä ymmärtänyt?!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kaksi aivan eri asiaa. Etkö sitä ymmärtänyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
miks vittuilet?! sori kirjoitin väärin!
haluan vaan vakavia vastauksia, kiitos!
Ilmianna
Jaa
Onko se jääkiekkoilia Aki-Petteri Berg Romani?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Anne-Mari Berg.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hänen isänsä on puoliromani eli hän on 25 % romani.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
paulina kokeile saada yhteys fb.sta helge valama kysy häneltä ok
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
ei kannata ottaa siihen mieheen mitään yhteyttä hyi olkoon
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No minä olen samaa sukua eikä Helge ainakaan mulle vastannut fbssä. Tietoja olen saanut tädiltäni Alindalta, mutta Helge olisi varmaan tiennyt kertoa enemmän jos olisi viitsinyt vastata.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
olen nyt laittanut yv:tä hänelle fb kautta kiitos neuvosta ;)
Ilmianna
Jaa
Pauliina, ethän loukkaannu jos kysyn mutta onko sinulla lapsia?
Ennen kuin etenet niin laitappa google laulamaan.
Ilmianna
Jaa
hei

miksi kysyt? mitä tarkoitat?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
vastaa vaa ny.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
koitappa.... kirjoitti:
vastaa vaa ny.
Koko ajan asiattomia viestejä. hohho että jaksatte...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paulina kirjoitti:
Koko ajan asiattomia viestejä. hohho että jaksatte...
mo joo älä välitä sama homma oli mullakin ja on kun oon kyselly mun suvusta kun minulla on myös romani suku ja tausta mutta en ole öytän heitä vaikka oon täällä kyselly ei oo tullu muuta kun hävyttömyyksiä ja loukkaavia viestejä hoh hohijaa et ihimiset on typeriä Pauliina mutta ei anneta periks :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aatelin,-että me voitas tehä niitä yhössä, olen valmis auttamaan sinua, omalla kalulla. Se voisi olla ihan kivaa,Paulina. Voitas kokeilla kaikenlaisii asentoja. Mulla on juuri sopivan kokoinen peli 28 cm.
terv. Pedohunter
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pauliina lue vaikka tästä ketjusta:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9891680
Ilmianna
Jaa
Se Helge juttu ei kuulu tänne jos joku tietää jotain mun suvusta niin voitte kirjoittaa muuten ei. kiitos.
Ilmianna
Jaa
Sun sukulaisia asuu tänä päivänä paljon Järvenpäässä (Berg) ja Loviisassa (Asp). Teidän porukassa on ollut aikoinaan myös sukunimi Clarin. Ne vanhat ihmiset (Valte, Lappeen Elli ym.) on jo kuollu.
Ilmianna
Jaa
Voi kiitos! Tiedätkö jonkun, joka tietäis enemmän? :)
Ilmianna
Jaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Onko tietoa nimestä Pamppu?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tietoa kaipaava kirjoitti:
Onko tietoa nimestä Pamppu?
Joo, tiijän joten kuten. Eikö hän ollut Ketun sisko ? Kuollut kauan sitten. Ei varmaan kuullut samaan sukuun mitä tässä puhuvat. sanoivat ;hajupamppu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miten saan yhteyttä järvenpään Bergeihin? Tai mistä voisin saada enemmän tietoa suvustani, joku ehdotti purane kaale projektia miten saan heihin yhteyttä??
Ilmianna
Jaa
Me ollaan samaa sukua, siis Lindqvist, Asp, Berg, meidän mummo Bertta on syntynyt Pernajassa ja heidän sukunsa on osittain ruotsinkielistä vaikka ovatkin kaaleita. Mutta kuka tietää kuka oli Konstantin ilmeisesti Pernajasta tai Loviisasta? Lindbergin Väinö on samaa sukua? Helge Valamalle kun lähetin sähköposti kyselyn niin hän ei vastannut mitään, ei myöskään facebook viestiini, vaikka täällä on olevinaan niin suvusta tietoinen. Sitten ei vastaa kun joku on tosissaan kiinnostunut ja etsii tietoa, mitä tuollainen peli on!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Alkaa kuulostaa tutuilta nimiltä...
Onko tuo Bertta avion kautta Palmrotheja?
Olen Lindqvistien jälkeläinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tattareita te olette, ei missään nimessä kaaleita. Ettekö tajua, että oikiat mustalaiset eivät tohtineet astua venheseen, ja kalastella sieltä käsin? Miettikää hiukan.Kaaleet pelkäsivät isoja vesijä, yksin kertaisesti pelkäsivät. Johtuu yksin kertaisesti siittä, Kaislamerestä.(on muuten historian kirjoissa) .Vielä 60-70 luvulla pelkäsivät rankasti ruotsin laivoja.Ja tämä ei ole mitään valetta.Asp, Berg, Flink, Aaltoset, tattareita. Ikänne te olette matkineet kaaleita. Mutta aitoa kaaloa teistä ei tule koskaan. Vaikka otettais DN -testi, niin siittä tulisitte näkemään, ei kaaleita. Voipi siellä olla jokin kaalo jossain välissä. Ei hän teillä ole edes kaalon oikeita tapoja. Helgekin on 25 %
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mielenkiintoista... kirjoitti:
Alkaa kuulostaa tutuilta nimiltä...
Onko tuo Bertta avion kautta Palmrotheja?
Olen Lindqvistien jälkeläinen.
Oli Bertha Avioliiton kautta Palmroth, syntynyt Pernajassa, os Lindqvist ja sukua Aspeille ja Bergeille. Suomen romaneista oli noin prosentti ruotsinkielisiä, miknkä takia tänne kirjoittavat ihmiset jotka ovat joko tahallaan ilkeitä tai eivät tiedä mistään mitään? Häpeällistä heittää likaista juttua kun ihmiset yrittää vilpittömästi saada selvää suvustaan. Mikä tohon ilkeyteen on syynä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Blev fundersam över din text när jag läste det. Att Sally Rosa Berg skulle vara din mormor tycker jag är konstigt och att hon skulle varit Wilhelminas barn. Om vi talar om samma Maria Charlotta Berg (kallad för Maja) född i Pernå och tillsammans med Alexander Ahlgren (kallad för Santeri), borde hon vara mormor till min mormor. Min mormor hette Sally Rosa Berg och bodde hela sitt liv i Finland och bytte aldrig namn, hennes mamma hette dock Bertha Berg och inte Wilhelmina.
Så talar vi om samma personer?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
hej! Det fanns två som hette Sally Rosa i samma familj. Min farmor hette så, och hennes mamma var Wilhelmina. Din mormors mamma Bertha var syster med wilhelmina. Skulle vara trevligt att komma i kontakt med dig, jag har försökt släktforska. var kan jag nå dig? vi är antagligen släkt på långt håll.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ystävän neuvo. sinuna jättäisin kyselemisen sikseen ja pysyisin ihan erillään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
pauliina tiedän sun sukulaises. mene nettiin ja etsi ritva palm on samoja bergjä kuin järvenpäässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tää on milenkiintoista tämä juuren etsiminen minä myös olen 1/8 Romaani ja haen juuriani ja romani sukuani ja siitä tietoa eli onko kukaan tietonen Koivusaari/ tusan romani suvusta
Ilmianna
Jaa
joo, ne ovat kaikki Forsassa täitä tappamassa, ne ovat kaajeita
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
se on kyllä koivusaaren romani suku ihan romaneja kun sinäkin et ole sen parein.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juureton73 kirjoitti:
se on kyllä koivusaaren romani suku ihan romaneja kun sinäkin et ole sen parein.....
Voitko kertoa, missä päin oli tuommonen paikkakunta ?Koivusaari nimisiä on paljon suomessa. Sitäkö tarkoitat ? Ei nuo tunnu oikelta kaaleilta, kun sinäkin olet eksynyt omista sakkiloistasi. Miten se on mahdollista ? Koitas muistella paremmin. Jos sinulla on värää tietoa. Ei millään pahalla, mutta koita laittaa ajatuksesi kuntoon. Kait sinä sakkis sukunimen tiedät. En ole ikinä kuullut tuollaisia kaaleita, mitä mainitsit. Tuon nimisiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
wertyuiopå kirjoitti:
Voitko kertoa, missä päin oli tuommonen paikkakunta ?Koivusaari nimisiä on paljon suomessa. Sitäkö tarkoitat ? Ei nuo tunnu oikelta kaaleilta, kun sinäkin olet eksynyt omista sakkiloistasi. Miten se on mahdollista ? Koitas muistella paremmin. Jos sinulla on värää tietoa. Ei millään pahalla, mutta koita laittaa ajatuksesi kuntoon. Kait sinä sakkis sukunimen tiedät. En ole ikinä kuullut tuollaisia kaaleita, mitä mainitsit. Tuon nimisiä.
Alavuudelta ovat kuulemma lähtöisin muuta en tiedä T.Juureton73
jos joku tietää suvustamme olisitteko ystävällisiä ja ottaisitte ja laittaisitte viestiä....vain asiallisia viestejä kiitos
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juureton73 kirjoitti:
Alavuudelta ovat kuulemma lähtöisin muuta en tiedä T.Juureton73
jos joku tietää suvustamme olisitteko ystävällisiä ja ottaisitte ja laittaisitte viestiä....vain asiallisia viestejä kiitos
wertyuiopå se on sun mielipitees sä et tiedä paskaakaan poika joka puhuu ohi suunsa asioista mistä ei tiedä eikä ymmärrä huh huh mitä porukkaa....oon kaaleita ja pisteja ylpeä siitä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oliko Presidentti Kyösti Kallio ennen sukunimeltään Berg? Kyösti on romani nimi eli luultavasti oli romani.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Oli hän ennen Lindemanneja, ei Berg
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kouvolan Myllykoskella on Bergejä, nämä voivat olla sukua Pernajan Bergeille.
Ilmianna
Jaa
Hai, et sä tiijä ? Berg-, ei ole romani suku. Tattareita he ovat.Kysy Sepolta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
aijjaa taigina seppo vai? siis se laukaanMikan rakastaja, joka ennen rinsaansa vain anteli ainoastaan esa ååkkerluntille?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
valdemaar kirjoitti:
aijjaa taigina seppo vai? siis se laukaanMikan rakastaja, joka ennen rinsaansa vain anteli ainoastaan esa ååkkerluntille?
älä kirjottele esasta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kirjottelehan sie vain isästäs joka siuu rinsaan koinii. mie tiijän jotta esa anto luvan. hää tuleepi kostaan kaikile rakkaansa koinijoile.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tattari on puhdasverisen mustalaisen ja valkolaisen sekoitus, tiijän.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
kirkkonumela on paljon bergia ja myös salosa
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Onko kellään tietoa Orimattilan Berg-sukuisista kaaleista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Bergin Alvar on tällä hetkellä KoinijaKeijon kanssa Ruotsissa myymässä varastettua hevosenlihaa. Kun palaavat Suomeen, joutuvat jälleen vankilaan jaLäskiAlisa joutuu taas hameineen töihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olisko linnassa..?
Ilmianna
Jaa
Kirkkonummella on paljon Bergejä.
Ilmianna
Jaa
Hei olisin halunnut enempi tietoa henkilöstä rosa Berg. Mummoni äiti oli rosa berg
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
mummos äiti oli minhu muori. nuorija huorija koulutti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei olisin halunnut enempi tietoa henkilöstä rosa Berg. Mummoni äiti oli rosa berg.
Ilmianna
Jaa
Eikö tää ranssi ollu sitä porukkaa missä murhattiin Väinö vainaa vartin vanhin
Ilmianna
Jaa
Ketä on kirkkonumen bergin sakit,,kenen kautta tullu
Ilmianna
Jaa
Suomessa on Venäjältä tulleita tataareita. He ovat pääasiassa islaminuskoisia. Romaneista käytettiin 1700-luvulla nimitystä tattare ja myöhemmin zigeuner. Nämä ovat täysin eri kansaa. Tämänpäivän romaneita ei pitä nimittää tattareiksi eikä tataareiksi. Luulisi romanienkin tämän tietävän, mutta eivät tiedä. Ei siis ole mitään romaneita, jotka ovat osittain romaneita ja tattareita. Koska romanit ja kaikki muutkin ihmiset ovat kautta aikain naineet muista kansoista, ei ole olemassa yhtään ns täysmustalaista ia täysvalkolaista. Jokaisen esivanhemmista löytyy näitä.
Ilmianna
Jaa
Niin asiallinen kysymys olisiko täällä ketään joka tietäisi Koivusaren romani suvusta jotain ???......sen verran tiedän itse että ne olivat ja vaikuttivat aikoinaan etelä pohjanmaalla Alavuudella aikoinaan....yritän selvittää omaa romani sukutaustaani ja olisin todella kiitollinen asiasta jotain tietävälle joka pystyisi kertomaan minulle Koivusaaren romaani suvusta ja auttaa löytään sukulaisian kun ne ovat olleet aika liikkuvaa porukkaa sukututkimuksien mukaani.....Kiitos
P:S vain Asiallisia vastaksia kiitos
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
En usko että saat täältä vastauksia. Ota yhteyttä romani-yhdistykseen, joita on Suomessa monia. Uskon että saat sieltä kaipaamaasi tietoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Olivat kovija ryäväreitä ja se ompi Jumalan totuus. Haastoivat vallesmanninki ja kaik kualivat hirteen. Ei ole yhtä saastaheimoa ollunna suamen maas sen jälköön vaik kaalot kovasti yrittää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ketkä oli kovia ryöväreitä jotka oli vallesmanninkin haastaneet taisteluun ja joutu hirteen sun puheitten mukaan??? T.Kulkuri73
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
hei pauliina .ann-charlotte berg.sanottiin maijaksi oli pernajasta.ja ann-charlotte lapset oli niin kun olit saaannut selville.emil,johan,hjalmar,frans,juha, bertha, ja wilhelmiina. mitä kutsuttiin hulttaksi oli mummuni sisko .minun mummu oli bertha .berttan sisko kuoli nuorena kun sai kaksos tyttöt mummuni bertta hoitti niitä kaksos tyttöjä ja antoi sitten kasvatiksi ja heistä tuli erikoissairaahoittajiä .voit ottaa ythettytä minuun leena hagert .vaikka tänne jonkinlaisen tiedon .olemme sukua ja voin opastaa sinua .
Ilmianna
Jaa
hei pauliina, vieläkö etsit Berg-sukua? Mummoni oli Berg
Ilmianna
Jaa
mitä sinä kirjoittelet berg suvusta hävöttömiä mistä et tiedä mitään. puhut vastoin totuutta .jätä nykäsen oskari rauhaa hän on kuolut aika päiviä sitten .älä valehtele täällä omia tarinoitasi mikä ei pidä paikkaansa.
Ilmianna
Jaa
Sinä joka etsit sukusi tietoja tältä etsit ei Pahalla vääristä lähteistä käykä Hiskin tietokanta sivuilla ja Karjalan tietokanta sivuilla esimerkiksi.berg suku on mainittu suku historiaan kirjoisa 1700 alusta lyhenellä zig. Myös on mainittu Åkerlund blomerus bollsröm svart schwartz Lundberg hagert zigenar 1700luvun alusta jopa joo 1600 loppu puolella koska elivät Ruotsin valan Aikka mainittujen suku nimet löyty Karjalan tietokanta sivuilta 1689 1950 lukkun asti.
Ilmianna
Jaa
Älkää etsikö juurianne, tulette löytämään pelkkää pärjää
Ilmianna
Jaa
Ei Berg mikään pelkkä tattari-suku ole. On paljon valkoisia Bergejä, ihan tavallisia viljelijöitä monessa polvessa mm. Pohjois-Savon suunnalla.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Etsin tietoa romani suvusta Berg, Pernaja/Mäntsälä.

Hei!

Olen saanut tietää että isoäidin suku oli zig.Berg, minun isoäidin isoäiti oli Maria Charlotta Berg syntynyt 1856 Pernajassa, sai 7 lasta ja yksi heistä oli Wilhelmina Berg syntynyt 1900 Nastolassa. Hän sai 3 lasta ja kuoli nuorena, yksi heistä oli isoäitini, Salli Rosa Berg syntynyt 1929 Mäntsälässä.

Nyt haluan kaikki tiedot suvustani, ja jos joku tietää mitään näistä ihmisistä olisin ikuisesti kiitollinen!!! Isoäitini muutti nimensä ja elää nykyisin Ruotsissa, hän ei suostu kertomaan minulle yhtään mitään, varmaan hävettää romani verestä. Isäni adoptoitiin pois vauvana eli nämä tiedot ovat mulle uudet kun teen sukuselvitystä. Kirkko kirjoista en saa enemmän tietoa. Eli kertokaa ihmeessä mulle nyt kaiken, olen ylpeä romani taustani ja haluan oppia enemmän! Berg sukulaisia varmaan löytyykin.
Olen ruotsinkielinen eli voitte vapaasti vastata suomeksi tai ruotsiksi!

T. paulina

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta