Aalto ritiläpenkki & kunnostus

Päivi

Hei kaikki,

minulla on Alvar Aallon valkoinen ritiläpenkki joka on käytössä kovin kulunut ja saanut kolhuja. Olen yrittänyt etsiä neuvoja miten voisin itse kunnostaa penkin. Osaisiko jokun auttaa - olisin kiiitollinen kaikista neuvoista.

terveisin
Päivi

1

2621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doing!

      Olet varmaan jo saanut ohjeita ja kunnostanut penkin, mutta tässä yksi neuvo lisää. Se muuten pätee sitten kaikissa vastaavanlaissa maalaustöissä.

      1. Pese mööpeli. Liat ja rasvat pois esim. Rensalla, mäntysuopaliuoksella tai astianpesuaineella. Pese niin monta kertaa, että pesuvesi on puhdasta. Huuhtele hyvin. Anna kuivua ainakin vrk.

      2. Hio pinta himmeäksi. Tarkoitus on vain tehdä hyvä pohja maalille eikä hioa vanhaa pintaa puhki hampaat irvessä.

      3. Kittaa, jos on tarvis. Hio kittauskohdat kitin kuivuttua (lue purkista ohjeet!).

      4. Sudi kerros tartuntapohjamaalia. Esim. Otexilla. Pinnasta tulee himmeä, joten siihen tarttuu lähes kaikki maalit. Lue taas ohjeet!

      5. Maalaa valitsemallasi maalilla. Tärkeää! 2-3 ohutta kerrosta antaa peittävän ja siistin pinnan. Yksi paksu kökkökerros näyttää myös kököltä. Miten sitten maalaatkin, anna maalin kuivua 1 vrk ennen kuin jatkat maalausta. Ja kun viimeinen kerros on sudittu, anna maalin kovettua rauhassa ennen kuin otat mööpelin taas käyttöön. Lue taas ne ohjeet maalipurkin kyljestä ja usko mitä sanotaan!!!

      6. Muista tämä ohje - ole kärsivällinen. Turha hoppuilu saattaa pilata kaikki työvaiheet ja siten koko maalausproggiksen.


      Hauskoja maalaushetkiä kaikille :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      421
      4689
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2334
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1460
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1130
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1015
    Aihe