Juoppojen city tämä nokia.

Sekakäyttäjä nr1

Kyllä se on sairaus. Normaalisti ihminen ei kertakaikkiaan pysty juomaan kahtena päivänä peräkkäin. Elimistö panee jo vastaan, mutta alkoholisti juo melkeinpä jatkuvasti, kunnes poksahtaa maksa tai maha. Itseään arvostava alkoholisti hakeutuu hoitoon ja pysyy tuen avulla raittiina. Keinoja löytyy A-klinikan sekä AA:n toimesta. Silti se on itsestä kiinni haluaako raitistua. Raskainta alkoholin kanssa läträävän kohdalla tilanne on sukulaisille etenkin vanhemmille ja sisaruksille, koska he eivät pysty pitämään alkoholin viemää "kiinni ja vahdittuna" koko aikaa, se on mahdottomuus.
Siis, se on sairautta tuo alkoholismi ja usein se on yhteydessä ADHD:n kanssa.

14

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myllyhaan ässä

      Sama kuin nikotinistilla- itse hankittu olotila ja riipuvuus kuten muissakin asioissa (huumeet,peliriippuvuus,lenkkeily,ym.) harjoitus tekee mestarin.Myös geeneillä ja luonteen heikkoudella on altistava vaikutus mutta nämä ei ole mitään sairauksia sanan varsinaisessa merkityksessä.Joku juoppo on vain keksinyt sanan "sairaus"että voi ryypätä hyvällä omallatunnolla koska on sairasta ja sairautta/sairasta korvien välistä pitää "hoitaa" ja hyysätä-miksi?Muissa viiniä tuottavissa ja juovissa maissa ei puhuta koko asiasta, vaan jos joku kuolee viinaan /viiniin niin se kuolee ja sillä selvä.Missä meidän viinit viipyy?EU:n menohan lupasi ne ruokakauppoihin-eipä ole näkynyt

      • Paha sairaus

        Taas on besserwissereiden diagnoosit pielessä. Miksi sitten alkoholisti juo ja juo, vaikka kaikki sisuskalut ovat jo täysin hajalla? Tahdonvoimalla ei sairautta voi voittaa. Eikä asiat neuvomalla parane, se on nähty ja koettu.


    • Luja on luonne

      Siis tahdonvoimalla voitetaan luonteenheikkous?

      Sitä minäkin, eihän sinne pitkäripaseen asti muuten jaksaisi taivaltaakaan..

      ;)

    • Nokia mikrosoftaa

      Lujalla luonteella voitetaan tahdon heikkous!

      Tirsk!

    • Jaryha

      Juopot kuolee tappeluissa

    • tasa-arvootarvitaan

      Terassikki on täys jo viikollakin kuinka näillä Nokialaisilla on rahaa juoda vaan saako sossusta rahaa tai lounaslippuja baariin.Aktivoidaanko näitä juomareita olleska vai istuuko ne baarissa kun muut tekevät ilmaista työtä kaupungille.

      • omat.asiat

        Viina on tehty juotavaksi. Ja kateet kyttää ja valvoo :0)


    • Raitis_elämä

      Se on täysin korvien välistä kiinni, pystyykö olemaan juomatta vai ei. Itse olin aikoinaan ihan idiootti sen viinan kanssa, mutta nyt olen elänyt jo melkein 10 vuotta ilman tipan tippaa minkään näköistä alkoholia. En edes liköörikonvehtia laita suuhuni ja joulusuklaita ostellessa katson tuoteselosteesta, että onko siihen sotkettu jotain rommia tms. sekaan. Jos on, niin hyllyyn jää. Samoin leivonnaiset, niin jos on jotain rommia tai muuta alkoholinpaskaa vähänkin sotkettu sekaan, niin ostamatta jää. Se on ihan itsestä kiinni, pystyykö elämään raittiina vai ei.
      Tuli perkele elämä pilattua sillä alkoholilla ja ryyppykaverilta lähti henki juomiseni takia, joten kyllä mun juomiset on juotu. Jos olisin tiennyt, mihin mun elämä tulee menemään, niin mä en olisi koskaan laittanut suuhuni edes yhtä liköörikonvehtia.
      Menneitä hölmöyksiä ei voida tekemättömiksi tehdä, mutta tulevia tekoja voi valita. Mä olen sellanen, että mä aion elää lopunikäni absolutistina, mutta minä en lähde sitä alkoholinkäyttöä muilta kieltämään. Kun näen jonkun juovan tai puhuvan juomisistaan, niin en ala sitä tuomaroimaan. Kyllä ihmiset saavat juoda, mutta minulle se alkoholi ei sovi yhtään. Jos joku juo, niin eihän siinä olla viinaa mun kurkkuun kaatamassa. Muiden juominen kun ei ole minulta pois, paitsi siinä tapauksessa jos joku tekee minulle humalapäissään jotakin. Mutta kun juopot tuolla omissa porukoissaan juovat, niin se ei ole minulta pois.
      Jotkut alkavat sekoilemaan, kun eivät hallitse juomistaan, mutta sitten on paljon niitä, jotka osaavat ottaa alkoholia fiksusti. Heitä ei alkoholi ala viedä kuin litran mittaa, vaan he tuntevat rajansa. Heille riittää lasillinen pari, ei ole krapula-aamuja eikä kohmeloita. Pystyvät hoitamaan työnsä kunnolla, eivätkä mene aamulla työpaikalle krapuloissaan ja viinalle haisevina, koska ilta pääsi vähän venähtämään. Ne, jotka eivät juomistaan hallitse, niin heille tuottaa esim. lomilta arkeen palaaminen vaikeuksia, koska sitä juomista on hirveän vaikeaa saada katkaistua.

      • maistuuelämääää

        Kyllähän se niin on jos aikoinaan kovasti ryyppäillyt ja sitten raitistuu niin elämä maistuu sen jälkeen.
        Voi hitto mitä kaikkea alkoholinkäyttö saa aikaan eikä pienimpänä tai isompana niin riidat.


      • Raitis_elämä
        maistuuelämääää kirjoitti:

        Kyllähän se niin on jos aikoinaan kovasti ryyppäillyt ja sitten raitistuu niin elämä maistuu sen jälkeen.
        Voi hitto mitä kaikkea alkoholinkäyttö saa aikaan eikä pienimpänä tai isompana niin riidat.

        Se elämä sen viinapirun marionettinukkena oli aivan perseestä. Se ei ollut normaalia elämää, vaan maanpäällinen helvetti.


    • Markmoilamen

      Ässän kulmilla ne deekut vetelee toisia poskeen.

    • Raittiushenkiö raittiustuolissaan
      Sinusta on muka huolissaan
      Se sanoo sinua hulttioks
      Ja että maksasi sanoo poks!
      Mutta däng-däng!
      Se kestää koko elämän.
      -Juice Leskinen

    • dallasinnäyttelijä

      Dallasin näyttelijä Jr niin oikeassa elämässä 2-3 krt vaihdettu maksa, mutta vitsit vähissä kylläkin jos maksa pamahtaa.

    • Suurkuluttajat

      Varsinkin toi suuri ikäluokka on juoppoja täys. Tottuneet koko pienen ikänsä läträämään sen viinan kanssa. Ja näille ei olut riitä, kun se kuulemma ”vain kusettaa”. Eli jäykkää pitää olla ja turpa täynnä viikottain useampia kertoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe