Kelan ja sossun hyväksymät kohtuulliset asumismenot/yhtenäiset ?

en ymmärrä

Miksi Kela hyväksyy kohtuullisiksi asumismenoiksi 500 euroa,
mutta kunnan sossu hyväksyy 400 euroa?
Miten niin ne eivät ole samat?

Sossuko määrää missä luukussa pitää asua, vaikka kela hyväksyy olemassa olevan luukun?

8

921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niitä ei ole tehty

Sossuko täällä Suomessa ohjaa ihmisiä asumaan kaiken maailman luukkuihin?
      Jos sossu ohjaa ihmisiä asumaan kaiken maailman rotanloukkoihin, niin on turha syyttää asiakkaita, jotka yittävät saada tavallisen asunnon ja välttää ghettoutumisia. Kaikenlaiset turvapaikan hakijat ja työttömät ja köyhät tulee asuttaa kunnollisiin asuntoihin tavallisten ihmisten keskelle vaikka ihan normaalihintaisiin asuntoihin keskelle kaupunkia. Turha syyttää aina asunnonhakijoita, jos sossu sanoo mikä on sopiva hinta vuokralle. Köyhiä on tuha tunkea slummeihin ja slummiuttaa kaupunginosia.

Rakentajat ja Kela ja Sosiaalitoimi tekemään yhteistyötä ja sopimaan asumisen hinnat yhteneväisiksi ja joka kunnassa tehtävä tarkistukset.

• ei menoja saa tulla

Minulta ei sossu ole koskaan kysynyt sitä, milloin talo on rakennettu ja onko peruskorjauksia tehty - sillä talo on melko uusi ja peruskorjauksia on tehty, eikä se ole minun syyni. Ne oli pääosin jo tehty ennen kuin muutin. Kela on hyväksynyt asian, huomioinut kaiken asumistukea myönnettäessä, mutta sossu laskee aina vaan saman hinnan vuokramenoksi, (hyväksyttävä minimi) vaikka vuokra on korjausten takia noussut. Miksi ei sossu hyväksy korjauskuluja ja asunnonparannusmenoja menoiksi. Vuokranantaja on ne tehnyt ja taloyhtiö, mutta pitääkö minun vaihtaa asuntoa johonkin luukkuun siksi että sossu ei hyväksy kehitystä?

" Luukun pitää pysyä luukkuna ilman remonttia" terveisin sossu.

• meistä se on mukavaa

*Sossulla ja kunnilla omat hyväksytyt luukut laitakaupungilla, mene sinne asumaan.* *Siellä asuu muutkin sossun asiakkaat.* * Me sossussa tuemme sitä kehitystä, että kaikki asuvat siellä, kenellä ei ole rahaa.* *Siellä on hyvä hintataso*.
        *Siellä on jonkun verran kyllä häiriötapauksia.* *Ilmeisesti asukkaita viiraa häiriöt*

Terveisin: Sossutäti

• pitäisi olla asiakas

*Mitään asunnon korjauksia emme hyväksy menoiksi* *Sossu ei pidä hyvistä ja hyväkuntoisista asunnoista* *Mitään kehitystä emme hyväksy menoiksi* *ME emme maksa mitään huonekaluja* *Me emme maksa mitään kodinkoneita* *Me emme maksa mitään uusia huonekaluja, mattoja, verhoja, petivaatteita* *Me emme hyväksy mitään uutta* *Mene töihin vanhoissa ryysyissä ja kengissä* *Me asutamme kaikki meille sopiviin paikkoihin* *me tarkastelemme asioita sossun näkökulmasta* *sossu on meille tärkeä*

• pettynyt1000

Siltäpä vaikuttaa että sossu ei hyväksy että ne jotka ovat työttömyyspäivärahalla(ja lisää tulee ja siten myös toimeentulotukiasiakkaaksi).
      Olenpa huomannut että naapurustossa asuu sossuvirkailijoita(jotkut kyllä aivan ihania).
      Mutta sitten ovat nämä jotka ikään kuin maksavat omasta lompsastaan.
      Tälläiset eivät siedä että "heidän nurkillaan asuu työttömiä ja valit.toimeentukea hakevia.
      En minä mielelläni ole työtön ja vielä vähemmän asioin sossussa.
      Työntäkää rahat turhuuksiin(kunnat,kaupungit).Kohta ollaan liemessä.
      Obligaatiot ovat tosi tärkeitä
      Ps.Älkää käyttäkö hienoja (oikeita termejä sossussa)suuttuvat mokomat.
      Eli pitää tässäkin leikkiä vähän tyhmää.
      Mutta ehkä se joskus kolahtaa niiden(ikävien)omaan nilkkaan!
      Siinähän itkevät ja eiköhän ylimielisyys ole kaukana.
      Ps.Tiedän kyllä aivan oikeasti ihania virkailijoita (val. moni jäänyt eläkkeelle t. saanut haukut (ei asiakkailta)inhimillisyydestään.
      Enemmän ihmisiä isolla I:llä töihin.
      Ymmärtävät että harva tahallaan luukuille ajautuu.

• pettynyt 2000

pettynyt 1000

Kirjoitit juuri niin kuin minäkin olisin kirjoittanut eli täysin samaa mieltä.
      Aivan ihana ihminen jäi eläkkeelle ja tilalle tuli tuo omasta lompsastaan maksava
      ja sille kannattaa leikkiä tyhmää(suuttuu mokoma ja ottaa hampaisiinsa),
      ei puhu halutusta asiasta vaan omaa tulosvastuutaan petraa eli asian vierestä.
      Ja voi kun asuu liian hyvällä paikalla(joidenkin heikäläisten mielestä).

Kertoimia tulee yllättäen!

• sossupaholainen

Eiköhän asiakas itse määrää, missä luukussa asuu. Ei sossu ketään pakota missään asumaan. Toimeentulotuesta määrätään toimeentulotukilaissa, ja monet kunnat ovat päättäneet maksimivuokrasta asukasta kohden. Miksi näitten summien (jotka jokainen kunta voi päättää itse) pitäisi olla samat kuin Kelan asumistuessa, joka on sama koko maassa?
      Kela ja sossu on kaksi eri asiaa ja niitten päätökset perustuvat eri lainsäädäntöön.

• Pikkusen täsmennystä

Kelan asumistuen kohtuulliset asumismenot/neliö ei todellakaan ole koko maassa samat. Asuinkunta vaikuttaa oleellisesti siihen, paljonko se neliöhinta saa maksimissaan olla. Lisäksi vaikuttaa asunnon rakennusvuosi ja perusparannusvuosi, lämmitysmuoto, yms.

Tuo toimeentulotuen asumismenojen maksimi päätetään tosiaan kuntakohtaisesti. Joissain kunnissa se mukailee kelan rajoja, joissain kunnissa on esim max 250€/yksin asuva ja max 350€/2hlöä jne... jos vuokraat asunnon, jonka vuokra on määriteltyä maksimia enemmän, niin sitä ylimenevää osaa ei vaan lasketa sun asumismenoihin.. toisin sanottuna maksat sen siitä sun perusosasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4541
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2420
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1981
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1779
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      79
      1543
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1061
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      93
      900
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      39
      827
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      118
      818
    Aihe