TMI Laura Jääskeläinen

SE OIKEAA

Joo eli haluaisin vaihtaa tälle tallille kertokaa kokemuksia, hevosista jtn, tallin tapoja, miten nopeasti yleensä edetään yms

Olen ratsastanut killerillä 2 - vuotta ja en haluaisi jatkaa killerillä enää, me ei edistytä mihinkään, kokoajan vaan samoja lupauksia. Ihan aloittelijat tulee tunneillemme ja emme voi tehdä mitään uutta.

ELI SIIS VASTAUKSIA VAAANN :D

32

932

Vastaukset

• hei ihan oikeestii :3

• no en ole kuin vähän aikaa ratsastaanut, mutta mukavaa on :)

• Jos on jotain kysymyksiä voin yrittää auttaa. Laita vaikka sähköpostiossa/KIK/puhelinnro. Olen tuolla tallilla ratsastanut noin kolme vuotta ja ihan hyviä kokemuksia sieltä on.

• olen ratsastanut siellä jo jonkin aikaa, mutta tunnilleni otetaan kokoajan lisää aloittelijoita jotka ei edes osaa varustaa hevosta :/ ei saa helpoimpia hevosia raviin yms. meille ope on huutanut jonkin verran, ja tallissa ei auta hirveästi... viimeksikin kun nyt sanotaan vaikka tuntilaiseni pirkko tuli tallille vasta tasalta kun tunnin olisi kuulunut alkaa, hänellä oisi ollut hevonen laitettavana, mutta kukaan ei ollut voinut laittaa sitä hänen puolesta, joten pirkko alkoi sittten hädissään laittaa hevostaan valmiiksi, mutta ei itse osannut, joten kaikkien muiden tuntilaisten piti tulla laittamaan se piirkon puolesta... niimpä tunti myöhästyi 20min ja kaikki kärsivät siitä, sillä ratsastusta jäi ainoastaan n. 35min :/ kaiken lisäksi tämä pirkko itki ainakin kahdesti tunnin aikana, koska opettaja huusi hänelle.... onkaise ihan hyvä paikka, mutta itselle ei oikeen ole mukava :/ ja muuten miellä on aina ihan kamalan ahdas ratsastaa, kun maneesi on niin pieni ja meitä on seitsemän ratsukkoa ja tunnille muka on vielä tilaa :o

• On hyvä paikka. Edetään hyvin ja opetus hyvää! Niille jotka ei osaa ratsastaa on omia ryhmiä alkeis tunneissa ja talutusta perheen pienimmille. Sitten osaaville ratsastajille on osaavampia ryhmiä. Ryhmät kannattaa valita tarkasti tai muuten tulee niitä että joku ei osaa varustaa ja aikaa menee. Kenttä on aika pieni mutta siinä harvoin on tunnit. Maneesi on hyvän kokoinen ja siellä mielestäni mahtuu 8 menee hyvin. Ei tule ahdasta kun kaikki tietää oikeat väistämissäännöt. Varustamusessa se on totta että ope ei ole mukana, mutta herranjestas kai te ihmiset varustaa osaatte jos taitavimmillakin tunneille olette...? Ja jos illassa on 4 tuntia niin viimeiset ne jouduttaisiin pitämään yöllä jos ope olisi avustamassa vurustuksissa. Ja tallin ilmapiiri on ihan mukava nii jos on jokin varuste mitä ei osaa laittaa nii kaikilta voi kysyä apua! Koska monella hevosista on vaikeempia suitsia kuin muilla. Alkeis tunneilla ja talutuksissa on aina avustajia eli niissä ei tarvi vielä osata varustaa. Isommat raysastajat pääsevät taluttamaan pieniä ja saa siitä hyvästä ratsastaa itse kun tarpeeksi monta kertaa on taluttanut. Valmentautumaan pääsee esteillä aina välillä ja tunneillakin on estepainoitteisia ryhmiä. Maastotkin on tallilla hyvät. Suosittelen, edes käydä kokeilemassa! Mutta jokaisella omat mielipiteet. Minulla on tästä tallista positiiviset.

• Onhan se ihan mukava paikka. Vaihdoin tänne todella siistiltä tallilta, joten ulkoiset puitteet olivat hieman pettymys ja tavarat on joskus hukassa. Itse kaipaisin tunnin aluksi, että opettaja auttaisi katsomaan onko jalustimet hyvän mittaiset. Olen kuitenkin ratsastamassa pitkän tauon jälkeen, enkä aina osaa arvioida näitä asioita. Melkein joka tunnilla jalustimet on tunnin lopuksi huomattu liian pitkiksi/eri mittaisiksi. Opetus on kuitenkin tähän mennessä ollut hyvää ja monipuolista, ainut mikä hämmentää, että asiat tehdään usein vain toiseen suuntaan. Esim. väistöt tai avot vain toiseen kierrokseen. Ennen olen tottunut tekemään molempiin suuntiin. Hintataso on hyvä ja siedettävän ajomatkan päässä Jyväskylästä.

• Mielummin hyvin yhteen suuntaan, kun kauheessa kiireessä väkisin koitetaan molempiin suuntiin vääntää, niin että jää "huonoksi".
      Vaikka toki olisihan se hyvä tehdä molempiin suuntiin aina kaikkea...

Ulkoisille puitteille ei tallinpitäjä voi mitään, sen enempää kuin maneesin pressuseinille...

Hintataso on edullinen ja tarjonta monipuolista.

• kyllä on mukava paikka kannattaa käydä koittamassa!!:) itse olen pari vuotta käynyt ja ihan tyytyväinen olen paitsi lempparini myytiin:(

• Todella ehdottoman hyvä paikka! Kannattaapi edes koittaa, itse olen käynyt montavuotta! Ratsastan yleensä poneilla HeC tunneilla, toki myös hevosilla! Edetään hyvin, pääsee hyppäämään ja kouluu menemään sekä maastoiklemaan ja ilma satulaa menee. Saa kesällä syötellä heposii ja kaikin puolin loistava paikka!! Plussana toki maneesi vaikkei mikään maailman paras olekkaan. Opettajat ovat ihan mukavia. Varsinkin Laura paikan pyörittäjä :D Muut jotka käyttelauralla kertokaa lempiheppanne!! Mulla oli Sesse ja Persil mut ne myytiin. :( NYt Jolly, ja Wille sekä Ykä (en niillä oo menny).

• Todella loistava paikka! Kannattaa koittaa!! Edetään nopeasti mutta miinuksena on että tunneilla (joillakin)on liikaa porukkaa. Esim. Kerran mun tunnilla oli 11. Mutta maksimi kyllä oon 9! Mutta siis plussaa on : ponitunnuit joissa avustamalla saa ilmaisia ratsastustunteja, ihanat hepat (säkä 78cm-180cm), pääsee paljon myös hyppäämään, jos pyytää saa mennä usein ilman satulaa, talli on niin lähelllä monesta suunnasta!!!! Ihan PARAS paikka!

• Munki mielestä se on ihan paras talli :-)

• sinulle "minä" kuka on siellä lempparisi? Mun on Wille xD

• Noi muut kommentit on kyllä aika negatiivisia mutta se kyllä riippuu ihan että minkä tasoisella tunnilla on. Jos tunnilla on paljon aloittelijoita ja itse on jo aika kokenut niin hei järki päähän vaihda ryhmää! Ite kävin kans Killerillä jonkun aikaa mutta vaihdoin sitten. Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia kyseisestä paikasta. Hyvä opetus ja hyvät hevoset. Mutta tämäkin taas riippuu omasta tasosta, vaikka jos oot kokeneiden tunnilla ja et oo ihan mikään paras ratsastaja niin kai se opettaja sulle huutaa koska se yrittää saada sut oppimaan jotain! Joten kannatan kyllä tätä tallia lämpimästi!

• ihan totta. wille myytiin mutta Patu on nyt paras :D tänää Dalilla ratsastaa :) ketkä teiän lempparit siellä on?

• Olen itse kanssa ratsastanut killerillä kunnes vaihoin Tmi Laura Jääskeläisen tallille ja voin sanoa että en mene Marjon tallille enää!
    Marjo lupasi minulle että pääsen hyppäämään mutta toinen ratsastaja menikin enkä päässsyt.

Laurantalli on ihana paikka

• heei vaihellaanko lauran tallilla aina eri hevoset joka tunnille? vai pitääkö mennö aina samalla..

• Omistaja/rats.ope on nyrpeä eikä osaa asiakaspalvelua. Voisi opetella tulemaan ihmisten kanssa toimeen. Lapseni tykkää ratsastaa, mutta ope saa aina pahalle tuulelle nyrpeydellään!!!

• No se on totta. Ja tällä tallilla asiat tehdään fiilispohjalta vähän sinnepäin, ei tarkasti tai järjestelmällisesti.

• Kävijä2 kirjoitti:

No se on totta. Ja tällä tallilla asiat tehdään fiilispohjalta vähän sinnepäin, ei tarkasti tai järjestelmällisesti.

ette näköjään tunne Lauraa yhtään koska laura on ihan tooooooooosi mukava ja antaa just tehä tunneilla kaikkee kivaa välillä esim ponijalis ja kaikkee semmosta ja osaa kyllä olla ns nyrpeä mutta et varmaan ittekkään oo aina parhaimmalla päällä. vaikka onkin opettaja niin ei se tarkota sitä ttä on joka päivä hyvä päivä.!!!!!!!!!!! Mun lempparit on ehdottomasti Loyd ja Noia ja vanhat lempparit on Riks,Lady,persil,sesse,pasi ja sit. :)

• komppaan. asiakaspalvelumyönteistä ilmapiiriä kaivataan. talli ei toimi ilman asiakkaita.

• On kyllä hyvä paikka tämä Lauran talli. Nykyisin siis sijaitsee killerillä hyvien kulkuyhteyksien päässä (ei siis enää halilassa). Hevosia vaihdetaan joka tunnille, mutta toisinaan saattaa joku päästä/joutua menemään samalla hevosella useammankin kerran peräkkäin. Hoito hevos-systeemiä ei ole. Tallin remppa on ulkoa vielä hieman kesken, mutta sisältä puitteet ovat kyllä hyvät. Tallilla on kaksi kenttää ja maneesi tulee joskus myöhemmin keväällä. Loistavat maastot. Pääsee hyppäämän ja maastoon. Kilpailumahdollisuuksia on paljon ja valmennuksia yms.järjestetään myös sopivaa tahtia. Tunteja on tarjolla aina ponitunneista HeB tasoon asti. Tuntiensa sisältöön pääsee vaikuttamaan mm. Harrastetunneilla joissa ratsastajien toiveet otetaan aina hyvin huomioon tai sittenmenemällä koulu/este/maasto painotteisille tunneille. Ope auttaa mielestäni tallissa hyvin varsinkin osaamattomimmilla ratsastajilla ja kokeneemmilla ratsastajilla on mahdollisuus toimia ponituntiavustajina. Toki Laura on välillä hieman äksy mutta humoristinen ja ystävällinenkin puoli laurasta löytyy aivan ehdottomasti. Tallila toimivat opeina myöskin ulkomailla nuoria ratsuja kouluttaneet ja kilpahevosia hoitaneet Rita Ristimäki sekä Emma Anttonen. Molemmat oikein osaavia ja ystävällisiä. Emma on suosikkini.
    Opetus on monipuolista tunneilla ja tallilla ovat vaihtuvat ratsut joista yksikään ei ole automaatti. Lauralla järjestetään myös leirejä. Ehdottomasti suosittelen tätä tallia!!!

• En suosittele, mikäli olet kiinnostunut hevosten hyvinvoinnista! Toiminta on todella villiä ja välillä jopa vaarallista!

Jotkut hevosista ovat aivan lihaksettomia tai liian nuoria juoksemaan tunneilla junnuratsastajilla. Kaikilla hevosilla ei ole sopivia varusteita ja tallilla on ollut usein mm. sieni-infektiota, josta ei varoiteta tarpeeksi. Tallialue on sotkuinen ja tavaraa on ympäriinsä, joka muodostaa turvallisuusriskin hevosten kanssa toimiessa. Tuntuu, että hevoset ovat tälle pariskunnalle vain kertakäyttökamaa, jotka voi heittää pois kun ne menevät rikki tunneilla juostessa. Tallista on tehty lukuisia eläinsuojeluilmoituksia ja tallinpitäjän miestä on syytetty eläinrääkkäyksestä hänen ratsastaessaan aivan liian pienellä ponilla matkaratsastuskisoissa.

Pienet lapset tarvitsevat turvallisen ympäristön harrastaa, jotta he oppivat käsittelemään hevosia oikein alusta alkaen! Älkää tukeko talleja, joissa on huonot olot hevosille!

• Komppaan tätä sataprosenttisesti! Kokemukset tallista ovat todella huonoja ja se epäkohtien lista olisi todella pitkä jos sitä lähtisi tähän kirjoittamaan. Lyhyesti vain, että olen pöyristynyt siitä miten huonosti tuolla tallilla kohdellaan niin hevosia kuin ihmisiäkin.

• Juu eli tähän vaan vielä lisäyksenä, että nopeasti myös olen edennyt olen ratsastanut samalla tallilla n. 2 vuotta ja olen nykyään HeC /HeB tasoinen ratsastaja. Riippuu toki tunnista. Jos haluaa edetä vauhdilla suosittelen Emman ja Ritan tunteja (Emma Ke ja Ma, Rita Ti ja To)
    Poni/talutus tunneilta siirryin ehkä n. 5-6 kerran jälkeen alkeiskurssille jota kävin viisi kertaa (normaalisti 10 aikuisten alkeiskurssi jopa 20 kertaa) sitten kävin n. Vuoden jatko/heC tunneilla ja nyt olen tätä tasoa.

• Talli tapoina pitää kunnioittaa muita ja totella ja tehdä myös hommia minun mielestä

• Käytin lapsiani miniratsastustunneilla pari vuotta sitten syksystä kevääseen. Tunnit olivat todella tylsiä, aina sama voltti toisella pitkällä sivulla ja ravia toisella. Opettaja ei juurikaan ohjannut lapsia, oli enemmänkin kiinnostunut omasta matkapuhelimestaan. Laitoin asiasta rakentavaa palautetta sähköpostitse Lauralle, joka mielestäni on vastuussa tuntien sisällöstä ja opetuksen laadusta. Mitään vastausta en häneltä saanut eikä tuntien sisältökään muuttunut. Seuraavana syksynä huomasin, että miniratsastustuntien ohjaaja oli vaihtunut. Kyselin vakiotunteja lapsilleni soittaen, tekstiviestillä ja sähköpostitse. Edelleenkään ei minkäänlaista vastausta. Olin ilmeisesti joutunut ei-toivottujen listalle, koska olin uskaltanut kritisoida, huom! rakentavasti, ratsastuntien sisältöä. Mainittakoon vielä, että jutellessani ko. tunneilla olevien lasten vanhempien kanssa, en ollut yksin mielipiteineni. Sitä en tiedä mainitsiko kukaan toinen asiasta Lauralle. Harmi, että omistaja päätti suhtautua näin epäammattimaisesti saamaansa palautteeseen.

• itse olen käynyt joskus tunneilla.tunneilla ei ole aihetta ja ratsastuksen opettaja on kiinnostunut vai juttelemaan kaverinsa kanssa,eikä ohjaamaan ratsastusta.

• Kiertäkää kaukaa!!!

Ammattitaidoton henkilökunta, hevoset voivat huonosti ja sotkuinen ympäristö, josta muodostuu turvallisuusriski. Tallilla on oikeasti syystä huono maine Jyväskylän alueella!

• En todellakaan voi suositella tätä tallia. Siitä on pelkästään huonoja kokemuksia omakohtaisesti ja paljon ikäviä juttu on kuullut myös muilta kävijöiltä.

• Keskustelu on jo aika vanha, mutta päätin silti tulla kertomaan oman mielipiteeni.

Olen käynyt Lauran tallilla useamman vuoden. Talli on kehittynyt viime aikoina paljon. Tallialue on yhäkin vähän sotkuinen, mutta sitä on siivottu, eikä se ole hevosille vaaraksi. Hevosia tulee ja lähtee paljon vähemmän kuin ennen, jonka myötä kaikki hevoset voivat hyvin, vaikka useimmat asuvatkin pihatossa. Eläimiä kohdellaan aivan asianmukaisesti, enkä ymmärrä, miten joidenkin mielestä niitä kohdellaan "huonosti".

Tunneilla tehdään yleensä erilaisia tehtäviä, maastoon ja hyppäämäänkin pääse jos kysyy. Opettajat ja tallitytöt auttavat kyllä, kunhan uskaltaa mennä rohkeasti pyytämään apua. Omistajasta saattaa saada nyrpeän kuvan, mutta osaa hän olla ystävällinenkin. Henkilökunta on ammattitaitoista ja osaavaa.

Itse aion jatkaa tallilla käyntiä vielä pitkään, ja suosittelen sitä muillekin. Kaikilla on omat mielipiteensä, mutta itse ainakin pidän tästä tallista

• Vanha posti, vastaan silti. Ihan ok perusratsastuskoulu. Puitteet ei ole ihan niin ihmeelliset, mutta en kyllä mitään vaarallista rojua sentään ole nähnyt, mistä täällä mainitaan. Hevosissa oli monenlaisia. Tunneilla oli välillä minusta vähän liikaakin väkeä päivästä riippuen.

Itse vaan jo aikuisena olisin halunnut laittaa esim hevosen itse jos se ei jo ole tunnilla, mutta innokkaita tyttöjä oli siellä aika paljon eli se ei oikein onnistunut. Tuntui lasten ja nuorten tallilta, toki mikäpä siinä lasten ja nuorten kannalta, ymmärrän että junnut tykkäävät. Itse tykkään vaan enemmän menosta, missä ei nurkat ole "täynnä" ja on melko rauhallista.

Asiakaspalvelusta nyt olisi vähän enemmän sanomista, mutta sehän on riittävää, kun tunnit täyttyy... Loput suuntaa muualle. Onneksi on erilaisia talleja.

• Talli on minun mielestä ihan okei

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.