kundaliini psykoosi

larissa2

Osaisiko kukaan auttaa minua kun aihe kundaliini energia on aika tuntematon. Tarinani menee näin: Keväällä minuun iski voimakas stressireaktio joka tuotti kovaa ahdistusta ja tuntui että aivot hajoaa kahtia... Tätä kesti kaksi viikkoa kunnes aloin kokemaan kaikenlaisia oivalluksia ja tajuamisia elämästäni. Matkan aikana monet ajatusmallit muuttui ja koin sen puhdistavan omatuntoani hyvin paljon. Minulle tapahtui sellainen jännä juttu myös matkan aikana että huono ryhtini suoristui ja jonkunlainen energia aalto kulki läpi pään päältä selkärankaa pitkin. Selkäranka muuttui myös todella kuumaksi. Pelkäsin tulevani hulluksi niin hakeuduin hoitoon jossa minulle diagnosoitiin jonkin asteinen psykoosi ja aloitettiin lääkitys. Nyt jälkeen päin olen hankkinut tietoutta ja huomannut että monet asiat viittaa kundaliini energiaan. Koitin lopettaa lääkitystä mutta pääni muuttui erittäin stressaantuneeksi täten päätin jatkaa lääkkeen ottamista. Stressi ilmeni omituisena paineiluna ja päälakeen tuli outo helmeilevä tunne... myös sama helmeilevä tunne ilmeni kurkussani. Osaisko joku neuvoa mitä minun pitää oikeen tehdä jos chakrat ovat auenneet tuollein itsestään jotta pääsisin joskus lääkkeistä eroon.

75

3291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyselen vain

Hei,

jotta et jäisi tässä aivan yksin, niin kyselen ensin joitakin asioita.

Ennen kuin nämä kokemuksesi alkoivat, olitko jo harjoittanut henkisiä harjoituksia? Entä millainen tietopohja tai maailmankatsomuksesi henkisyyden suhteen oli (mahtuiko siihen henkisyyttä vai mentiinkö vain suoriutumalla päivästä toiseen)? Ovatko kokemuksesi muuttaneet jotakin näistä asioista?

• larissa2

En ollut harjoittanut minkäänlaisia henkisiä harjoituksia. Psyykkeeni vaan ikään kuin hajosi aivan kokonaan. En ollut juurikaan tietoinen mistään asioista jotka olisivat vaikuttanut elämääni. Prosessin aikan tietoisuuteni laajeni voimakkaasti ja paljon, Kokemuksista olen saanut paljon positiivisia ajatusmalleja. Prosessin aikana syntyi kipua aivan päälaelle jonka oletan olevan ns. kruunuchakra,

• Warrior
        larissa2 kirjoitti:

En ollut harjoittanut minkäänlaisia henkisiä harjoituksia. Psyykkeeni vaan ikään kuin hajosi aivan kokonaan. En ollut juurikaan tietoinen mistään asioista jotka olisivat vaikuttanut elämääni. Prosessin aikan tietoisuuteni laajeni voimakkaasti ja paljon, Kokemuksista olen saanut paljon positiivisia ajatusmalleja. Prosessin aikana syntyi kipua aivan päälaelle jonka oletan olevan ns. kruunuchakra,

Tuosta huomaat, miksi pitemmälle edistyneet joogit sanovat toisinaan, että
        - valvetilasi on unta
        tai
        - maailmankaikkeus katoaa.

Kummatkin ovat itseasiassa kirjojen nimiä. Ego näet hajoaakin kirjaimellisesti ja korvautuu uudella tietoisuudella

Todellinen jooga on tarkoitettu itsevarmoille ja vahvoille, heikot kaatuu joogan myllätessä sun tajunnan.

Joogaa kun on treenannut riittävän kauan, huomaat kadonneesi ja sen, että läsnäolo on korvannut entisen minäsi hiljalleen.

Tässä läsnäolossa voit kirjoittaa vaikka kirjan supervauhtia. Läsnäolo on uusi tietoisuutesi, missä koet olosi täysin normaaliksi, rauhalliseksi, iloiseksi, terveeksi, kevyeksi ja voimakkaaksi.

• Anonyymi
        larissa2 kirjoitti:

Olen psykoosin orja

• Ok,

Joillakin ihmisillä avautuu tällaisia asioita spontaanisti. On hyvä että olet saanut tästä positiivisia ajatusmalleja. Kyse saattaa olla ns. spontaanista henkisestä heräämisestä. Avoimuus ja positiivinen suhtautuminen prosessin suhteen sekä tiedon hankkiminen yleisemminkin henkisistä asioista esimerkiksi kirjojen kautta varmasti kannattaa. Ehkä tulevaisuudessa kannattaa kiinnittää huomiota ns. synkronisiteetteihin eli siihen, millaisia asioita ja kokemuksia luoksesi tulee ikäänkuin johdatuksena.

Ainakaan et ole yksin kokemustesi kanssa. Tässä videossa on paljon samaa kuin siinä mitä kuvaat.

http://www.youtube.com/watch?v=iM-E_7L7xlg

Sitten sellainen käytännön ohje on, että kaikkiin tuntemuksiin ei välttämättä tarvitse eläytyä 100%, vaan voi pyrkiä katselemaan niitä joogisella samaistumattomalla asenteella, jos mahdollista. Myös kylpyjen ottaminen illalla saattaa olla rentouttavaa ja rauhoittavaa.

• larissa2

Mitä luulet antipsykoottisten lääkkeiden haittaavan prosessia? Kun yritin lopettaa lääkettä todellakin tuo kruunuchakra alkoi tuntumaan mutta samalla tuli valtavaa ahdistusta ja korvissa humisi jatkuvaan.. ikäänkuin pää olisi valtavan stressin alla.

• Lääkettä tarpeeseen

Syö vain lääkkeitä tarpeen mukaan. Välillä voit tietysti kuulostella, joko lääkityksen voisi lopettaa. Kertomuksestasi päätellen et kuitenkaan ole sairas tai psykoottinen, vaan länsimaisen materialistisen lääketieteen koulutuksen saaneet lääkärit, joilla ei ole välineitä ja käsitteistöä käsitellä tällaisia asioita, diagnosoivat oireesi paremman puutteessa psykoosiksi. Kun olo vain helpottaa riittävästi, kannattaa lääkkeiden syöminenkin jättää pois.

Pelkkiä fysikaalisia tuntemuksia sinänsä ei kannata lääkitä, koska ne ovat noissa energioissa aivan tavallisia. Sen sijaan jos mentaalinen kunto vaatii lääkitystä helpottamaan oloa, niin on niitä otettava.

• larissa2

Olen ajatellut et jos pienentäisin lääkeannosta niin pieneksia että kruunuchakra pysyisi auki mutta olo ei kuitenkaan olisi niin tukala ja aloittaisin medotoimis harjoitukset.

• Meditaatiosta

Meditaatiohan voi myös lisätä kuvaamiasi seikkoja. Parasta voisi olla odottaa ensin että mitään tarvetta lääkitykselle ei enää ole. Ainakin turvallisinta se olisi niin. Meditaatio on hyvä harjoitus, mutta sitä suositellaan yleensä aloitettavaksi vain jos mielenterveydellinen tilanne on vakaa.

• larissa2

Jos saa kysyä onko itselläsi kokemusta vastaavanlaisesta?

• Lievästi
        larissa2 kirjoitti:

Jos saa kysyä onko itselläsi kokemusta vastaavanlaisesta?

Vain hyvin lievänä verrattuna siihen mitä itse kuvasit, rajoittuen lähinnä fyysisiin tuntemuksiin. Tämän omakohtaisen kokemuksen puutteen takia en kehoitakaan mihinkään yltiörohkeuteen vaan pikemminkin normaalin arkijärjen mukaisesti siihen, että tasapaino löytyy. Tasapaino on henkisyydessäkin kaiken avain :)

• kruunu
        Lievästi kirjoitti:

Vain hyvin lievänä verrattuna siihen mitä itse kuvasit, rajoittuen lähinnä fyysisiin tuntemuksiin. Tämän omakohtaisen kokemuksen puutteen takia en kehoitakaan mihinkään yltiörohkeuteen vaan pikemminkin normaalin arkijärjen mukaisesti siihen, että tasapaino löytyy. Tasapaino on henkisyydessäkin kaiken avain :)

Kokeillessani lääkkeettömyyttä en voinut olla huomaamatta kuinka avonainen kruunuchakra todella oli... Onkohan mitään keinoja sen sulkemiseen tai kannattaako sitä edes yrittää sulkea?

• Jeesus auttaa

Kundaliinienergian kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. Se on lähtöisin pimeistä henkivalloista. Kundaliinilla tarkoitetaan ns. kundaliinikäärmettä eli Saa-tanaa (käärme tarinassa Aatamista ja Eevasta, lohikäärme Ilmestyskirjassa).

Näiden pahojen henkivaltojen otteesta pääsee rukoilemalla avuksi Jeesusta ja uskomalla Häneen.

• M. R.

Ihan huuhaata ja typerää pelotella tuollaisella roskalla. Eihän hän ollut kundaliinin kanssa leikkinyt vaan tuo herääminen oli spontaania. Itse käynyt läpi henkistä puhdistautumista jo vuosia ja voi kertoa että kysymys on aukeamisesta hyvälle / negatiivisuuden poistumisesta eikä toisinpäin.

• Anonyymi
        M. R. kirjoitti:

Ihan huuhaata ja typerää pelotella tuollaisella roskalla. Eihän hän ollut kundaliinin kanssa leikkinyt vaan tuo herääminen oli spontaania. Itse käynyt läpi henkistä puhdistautumista jo vuosia ja voi kertoa että kysymys on aukeamisesta hyvälle / negatiivisuuden poistumisesta eikä toisinpäin.

No ei tuo kyllä miltään hyvältä ja mukavalta kuulostanut. Tyyppihän on aivan suunniltaan pelosta.

• Kramppijoogaa?

Kaikensortin kundaliinijoogat on nopeita oikoteitä saada pimeyden henkivaltoja riesakseen.

Kun noita itäisiä uskomuksia ylistetään, niin olisi ehkä hyvä käydä paikan päällä kurkkaamassa. Olin itse nuoruuteni vuosina siellä ja aika lailla silmät aukenivat. Jos otetaan vanha sanonta, että hedelmistään puu tunnetaan, niin mielenkiintoisia hedelmiä on pitkä paikallisen uskon vaikutus tuottanut mm. arab. ja int. alueilla. Mielellään tuli takaisin tänne kalkkiskristittyjen maille.

• Warrior

Moi. Olen kulkenut tien tuonkaltaisesta tilasta terveeksi.

Liikunta auttoi, minulla juoksu ja kiipeily. Liikunta maadoitti, jolloin kykenin taas joogaamaan ja jättämään lääkkeet pois.

Lääkkeet estää liiallista energian virtaamista, siinä niiden "parantava" vaikutus. Ne typerryttää olemusta jotta saa hengähdysaikaa.

Aloita säännöllinen koko elämän jatkuva liikuntaharrastus monta kertaa viikossa, niin tulet vaiheeseen, jolloin voit vähentää lääkkeitä. Ja aloittaa joogan uudestaan, niin ettei tule liiemmin oireita.

Oireet tulevat puhdistumisesta ja siitä, että kehossasi on vielä epäpuhtauksia. Kun epäpuhtaudet katoaa, katoavat oireetkin lopullisesti.

Muista aina säännöllinen liikunta jos tulee oireita, sillä liikunta laskee liiallisen energian "alas". Tunnet sen mukavana jalat maassa olona.

• larissa2

Millaista lääkitystä itse käytit prosessin aikana?

• wwww
        larissa2 kirjoitti:

Millaista lääkitystä itse käytit prosessin aikana?

Pitkävaikutteinen bentsodiatsepiinijohdannainen.

• selquet88

Käyt läpi nopeaa henkistä heräämistä, ja jostain syytä olet auennut liian vauhdilla. Varmista että sulla on "jalat maassa" , etkä vietä liikaa aikaa omien ajatustesi keskellä. Kannattaa maadoittaa itseään liikunnan avulla, niin kuin joku jo yllä mainitsikin. Tanssi, siivoaminen, jooga ja luonnossa liikkuminen toimivat, tai mikä tahansa liikkuminen joka tuntuu mielekkäältä. Itse olen kokenut myös vastaavan, liian nopean avautumisen, Tosin siihen liittyivät pitkään jatkuneet henkiset harjoitukset ilman kunnollista maadoittautumista. Tietoisuuden muutos ja elämänenergian kasvu ovat hienoja asioita, kunhan muistaa juurruttaa itsensä.
      Tosi tärkeää olisi myös muistaa suojata itsensä, tämä saattaa kuulostaa kummalliselta jos asiat ovat uusia :) Elikkäs käytännössä tämä tapahtuu mielikuvien kautta, voit mielessäsi vaikka sulkea itsesi 'kuplaan', jossa tiedät että sinun on turvallinen ja hyvä olla.
      Paljon valoa talven keskelle!

• mr kundaliini

Kun kundaliiniprosessi on turvallisesti hoidettu jo pitkälle, psyykettä suojelee ekstaattinen tila mikä muistuttaa jatkuvaa kontrolloitua nousuhumalaa tai morfiinin vaikutuksen alaisena olemista.

Tällöin ei enää voi vajota masennukseen tai muihin kovin negatiivisiin mielentiloihin, kun ollaan jatkuvassa "nosteessa". tai "tuiskeessa".

Onnea ja menestystä ponnisteluihin!

• larissa2

Moi taas kokeilin lääkkeettömyttä nyt toistamiseen. Tällä kertaa pää ei enää stressaantunut lääkkeen pudottamisesta mutta aloin öisin saamaan uni tilassa värinä kohtauksia joihin kuului myös otsassa eräänlainen paineen tunne ja kundaliini kulki ylhäältä alas läpi selkärangan.Voiko väärä suuntainen kundaliini olla vaarallista? Olen etsiskellyt ulkomaisilta sivuilta tietoja ja siellä kerrottiin tämän kuuluvan ns. hengelliseen heräämiseen. Mitä luulette antipsykoottisen lääkityksen vaikuttavan chakroihin? Olen aika latistunut lääkityksen takia en tunne iloa enkä surua.

• Enemmän-kuin-sanat

Eipä noihin tuntemusten suuntiin kannata yrittää puuttua millään tavoin, vaan anna energian virrata niinkuin se virtaa. Kundaliinista ja chakroista kirjoitetut kirjat ovat kuin Raamattu: ne ovat ihmisten kirjoittamia, niissä on joitakin yleisiä suuntaviivoja, mutta fundamentalistiseksi heittäytymällä saadaan jossakin vaiheessa aikaan todellisia haittavaikutuksia. Elämä on niinkuin se on, ja kaikki todellisuus ei löydy kirjoista.

• Anonyymi
        Enemmän-kuin-sanat kirjoitti:

Eipä noihin tuntemusten suuntiin kannata yrittää puuttua millään tavoin, vaan anna energian virrata niinkuin se virtaa. Kundaliinista ja chakroista kirjoitetut kirjat ovat kuin Raamattu: ne ovat ihmisten kirjoittamia, niissä on joitakin yleisiä suuntaviivoja, mutta fundamentalistiseksi heittäytymällä saadaan jossakin vaiheessa aikaan todellisia haittavaikutuksia. Elämä on niinkuin se on, ja kaikki todellisuus ei löydy kirjoista.

Raamattu tosin on Pyhän Hengen inspiroima.

• oooooo0000000

Kannattaa yrittää tietoisesti kääntää tota virtaa: googlaile ohjeita ja valitse itsellesi sopiva tapa. Toi värinä ja paineen tunne voi olla ihan fyysinen vieroitus oire vahvoista psyykelääkkeistä. En usko että lääkitys haittaa chakroihin.Kannattaa syödä niitä os niistä on apua. Itse koin monta vuotta sitten saman latistumisen masennuslääkkeiden vaikutuksesta ja jätin ne pois puolen vuoden jälkeen. En ole tarvinnut niitä sen jälkeen.

Kuitenkin jos sinulla on diagnosoitu psykoosi niin kannattaa keskustella lääkärin kanssa noista lääkekuvioista: oliko sinulla selkeitä harhoja tms. vai ajatteletko nyt että kaikki on ollut vain voimakkaan henkisen heräämisen tuotosta?

Henkinen herääminen voi olla todella hämmentävä kokemus (been there, done that) ja varsinkin jos itse on ollut skeptinen tämän tyylisille asioille niin on todella yleistä luulla tulleensa hulluksi.

Vinkkinä omista kokemuksista voin antaa sen, että ei kannata liikaa pohtia tilannetta. Nykyään netti on täynnä vaikka mitä ja varsinkin hämmentyneenä ei välttämättä löydä sopivaa informaatiota. Anna ns. tien viedä eteenpäin. Itse huomasin, että asiat vain alkoivat tapahtumaan. Meditointia kannattaa harjoittaa (se auttaa jäsentämään tilannetta) ja ei ole väliä millä metodilla sitä harjoittaa.

Tutki, ole kriittinen ja nauti tilanteestasi!

• larissa2

Minulla ei ollut minkäänlaisia harhoja koin vaan kaiken tosi voimakkaasti. Tajuamiset mitä sain elämästäni oli hyvin voimakkaita. esim yksi tajuamisista oli että "omaa isääni olen etsinyt koko elämäni" Tästä alkoi suuri anteeksi anto omaa isääni kohtaan. Olen tutkiskellut netistä niin ruotsissa on vaihto ehtoinen malli psykoosin hoidossa. Ei syödä lääkkeita vaan asutaan perheissä joissa he pitävät huolta ja keskustellaan tiiviisti. Koen itse että lääkkeiden purussa olisi kiva olla mukana ihminen joka on kulkenut kaltaiseni tien,

• ooooo000000

Oletko harkinnut ihan jotain perusterapiaa? Syötkö nyt montaa eri lääkettä? Ne kannattaa purkaa rauhallisesti asteittain ja kuunnella omaa oloa: sinänsä lääkkeet on tarkoitettu korjaamaan aivokemiaasi ja merkki parantumisesta on se, että koet lääkkeet turruttaviksi. Psykoosissa lääkkeiden onkin tarkoitus turruttaa etteivät tunteet ole liian kuormittavia/ahdistavia tms.

Jos sinulla on alkanut voimakas käsittely/anteeksianto prosessi niin siihen varmasti auttaa parhaiten koulutettu terapeutti. Itse en lopettaisi lääkitystä ennen kuin olisin aivan varma omista voimavaroista prosessoida tunteita.

Yritä hahmottaa, että henkinen herääminen on eri prosessi kuin muut (ehkä sen laukaisemat) psyykkiset lukkojen aukeamiset. Mindfulness tms. auttavat paljon anteeksiannoissa ja vastaavissa prosesseissa.

Ainakin minusta vaikuttaa, että sinulla laukesi monta eri juttua kerralla ja se aiheutti liian voimakkaan psyykkisen stressin. Nyt kun voit rauhassa pala kerrallaan käsitellä asioita niin mieli kyllä selkiytyy.

Anna henkisen puolen kehittyä omaa vauhtiaan kaiken rinnalla, tee niitä asioita jotka tuntuvat hyviltä ja vievät sinua eteenpäin.

Lääkkeiden purkuun tosiaan kannattaa hankkia joku tukihenkilö: löytyisikö mielenterveyspuolelta vertaistukea?

• larissa2

Anteeksi anto on jo käsitelty. Eikä minulla ole enää mitään menneisyyden haamuja omasta mielestäni. Jännin juttu minkä keväällä koin että kaikki vastaukset ja tajuamiset oli eräänlaista puhdistautumista. Syön yhtä psykoosilääkettä tällähetkellä. Tämä on vaan minun mielipide mutta itse koen että ns. puhdistautuminen jäi kesken keväällä lääkkeiden takia. En kiellä etteikö prosessissa olisi ollut psykoottisia piirteitä mutta mielestäni olisin selvinnyt läpi ilman lääkkeitäkin. Ja oletan että normaalisti läpikäymällä prosessissa olisi ollut parantava vaikutus.

• ooooo0000000

Voi olla, että toi psykoosidg on ollut väärä.

Omasta kokemuksesti voin sen verran sanoa, etten kokenut parantuvani mistään: asiat vain selkenivät voimakkaasti, kaikki elämän osa-alueet ns.puhdistautuivat ja pelot sekä kaikki muut ahdistukset tms. ovat olleet poissa sen jälkeen. Nyt hengailen tälläisessa rauhallisuuden ja euforian olotilassa ja ihmettelen et mitä tapahtui :)

Toi prosessi voi varmasti kestää eri aikoja: jos ja kun lopetat lääkkeen, se varmasti pääsee loppuun ja saavutat rauhallisen tilan. Mukavaa uutta vuotta!

• whoever

Olet luontainen joogi. Onneksi olkoon. Kuulostaa ihan omilta kokemuksiltani, paitsi etten valinnut lääkkeitä. Jatkoin vaan asian opiskelua, meditaatiota ja näkökulmieni puhdistusta ja käyttäytymismallieni korjaamista aina oivallusten mukaan. Keholla ja mielellä on sisäänrakennettu taito puhdistaa ja korjata itsensä, enkä tahtonut sen prosessin häiriintyvän kemikaaleista. Eihän se helppoa, pelotonta tai kivutonta ole ollut, mutta nyt parinkymmenen vuoden jälkeen, voin sanoa, ettei elämä ennen joogaa ollut yhtään helpompaa tai kivuttomampaa, päinvastoin. Fyysiset epämiellyttävät tuntemukset johtuvat tietysti siitä, että kehosi, pääsi ja keskushermostosi on täynnä tukoksia. Niihin ei kannata niin kovin keskittyä ja jäädä niitä kuuntelemaan. Fyysisellä joogalla, viileillä suihkuilla/kylvyillä ja rentoutumisella voit edesauttaa puhdistusprosessia. Rauhallinen vatsahengitys, santelipuusuitsukkeet, kynttilänvalo ja elävät kukat rauhoittavat mieltä ja ohjaavat sinua oikeaan suuntaan. Käytä kokemustasi luovuuteen ja ymmärryksen kasvattamiseen. Keskity konkreettiseen tekemiseen. Mene eteenpäin ja ylöspäin. Älä pelkää.

• larissa2

Moi taas kaikille. Olen ollut thaimaassa lomailemassa mikä on tehnyt todella hyvää. Olen päässyt irti ns. Jatkuvasta itsensä ajattelusta. Loman olen käyttänyt lääkitystä mutta suomeen palattuani aion taas jatkaa vähentämistä. Edellisellä kerralla kun vähensin lääkitystä tunsin paljon somaattisia tuntemuksia. Sellainen jännä paine otsalla ja välillä tuntui kuin joku puhaltaisi siihen ja häntäluussa värähtelyä ja painetta joka nousi vähän ylös päin kun rentouduin. Minusta otsan tuntemukset viittaavat kolmanteen silmään. Mitä mieltä olette olenko ihan pulassa jos todella tunnen tuntemuksia kolmannen silmän ja kruunuchakran kohdassa. Meinaan vaan kun ei just ole aiempaa meditaatio kokemusta ja kun lukee että monet tekee vuosia töitä saadakseen kolmannen silmän avautumaan.

• uyyu

Hei, ei tosiaan kannata verrata itseään muihin. Nää jutut on niin täysin yksilöllisiä. Itselläni aukes kaikki chakrat parissa kuukaudessa:oli kyllä melko haipakkaa menoa. Noi fyysiset tuntemukset kuulosta ihan normaaleilta. Kruunuchakran aukeaminen aiheutti mulla sellaisen tuulen tunteen päähän :))

Tutki ja etsi tietoa ja yritä valita itsellesi sopivia harjoitteita.

• larissa2

Minkälaisia ajatuksia kaikkien chakrojen aukeaminen sinulle toi? Kiinnostaa vaan tietää et tuleeko silloin suoraan tietoiseksi maailmankaikkeudesta tai jotain vastaavaa? Itseäni vähän arvelluttaa et jos nyt onnistun tossa lääkkeiden pois jättämisestä tuleekin vaihe jossa alan ymmärtää paljon jotain suureempaa niin miten mieli kestää sen. Keväällä kun koin tajunnanlaajenemista omasta itsestäni nekin tuntui aika valtavilta tieto paukuilta päähän. On tietenkin otettava huomioon että olin VALTAVAN sterssin armoilla silloin. Itse en tajunnut keväällä mitään muuta kun tajuamisia omasta itsestä. Tajuamiset puhdistivat pois vihan, katkeruuden, ja eräänlaiset uhmakkuuden ja sain ymmärrystä mistä noi mielentilat johtuu.

• uyyu

Mulla noi chakrojen aukeamiset rauhoitti tilanteen. Meditointi on nykyään todella helppoa. Menen vain "tilaan" ja kaikki on ok. Kun toi herääminen alkoi kyllä pelästyin ja luulin et nyt oon tullut hulluksi :)) Meni hetki kun uskalsin kertoa läheisille et mitä on tapahtumassa: onneksi on häröjä lähipiirissä.

En voi muuta vinkkiä antaa kuin että anna ton tapahtua luonnollisesti, seuraa intuitiota. Olen kokenut tän kaiken vain positiivisena prosessina, jossain vaiheessa kyllä pelotti.

Muutoksia on tullut nopeasti ja nyt vain yritän seurata omaa polkuani mitä tässä perheen pyörittämisen ohella ehdin.

Ja tosiaan alussa oli rankempaa koska ton tason tajuamiset ovat vaan niin koko maailmankäsitystä mullistavia.

Nim.merk. entinen skeptikko :)

• jpjpjp

En jaksa lukea ketjua, mut kokemuksesta voin sanoa että kundaliinin herätessä tuntemukset voivat olla hirveitä. Paniikkihäiriötä jne. Koita viittä tiibetiläistä harjoitusta chakrojen tasapainottamiseen. By Christopher Kilham. On kirjakaupoissa. Ratkaiseva apu ollut.

• Etsijä84

VARO, olet tekemisissä pahuuden voimien kanssa. Kundaliinissa on kysymys henkivalloista. Pahimmillaan ystävä rakas ajaudut tilaan, jossa menetät työ- ja opiskelukykysi sekä kyvyn olla normaalissa vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa. Koin itse myös tuollaisen ns. spontaanin chakrojen avautumisen ja sen yhteydessä todella erikoisia tunnetiloja, euforiasta täydelliseen kauhuun. NE eivät lopu itsestään ja pahempaa on luvassa. Tapahtumasta on n. 7 vuotta enkä ole vieläkään täysin eheytynyt - minuuteni hajosi totaalisesti. Mutta se ei ole pahin asia: leikkiessäsi pahuuden asioilla leikit iankaikkisen sielusi kanssa. Ota Jeesus Kristus vastaan: hän sovittaa syntisi etkä tarvitse enää yhtään henkistä harjoitusta koko elämäsi aikana. Saat lahjaksi kaiken sen mitä nyt etsit: rauhan, autuuden ja läsnäolon, yhteyden Rakkauden Jumalaan ja armoon. Suosittelen sinulle kirjaa Gurun kuolema. Toivon siunausta elämääsi.

• YksVaanTyyppi

Onkohan täällä joku joka tuntisi useita henkilöitä joilla on kundalini herännyt? Itse on tunne ketään ja olisi mukava tutustua :)

• Ei-uteliaisuudesta

Kundalinivihityt ovat ns. Saturnustietoisuuksia. Tällaiset eivät tee mitään turhaa, eli pelkkä uteliaisuus ei riitä tutustumista varten. Tulee olla joku korkeampi tarkoitus tuolla tutustumisella. Usein heitä tapaa suurten henkisten ryhmien johtotehtävissä, parantajina tai henkisenä konsultteina tavalla tai toisella.
        Jos haluat päästä kosketukseen, tulee sinulla olla joku yleishyödyllinen motiivi. Kun näin ajattelet, kohtaat varmasti tällaisen joskus.

• tapaatkylläaikanaan

Ne, jotka ovat kasvaneet persoonan kehityksessään täyteen mittaansa, on kundalini herännyt. He ovat järjestään vahvoja persoonallisuuksia kuten Krishnamurti, Osho, Alice Bailey, Jeesus.

Tämä siis kun kundalini on täysin herännyt. Jos se herää ennenaikaisesti, johtaa se mielisairaalaan. Joten siksi terveet kundaliinityypit ovat aina erittäin voimakkaita persoonallisuuksia. Egoa tuohon ei ole tarkoitus sotkea mukaan, vaikka persoona vahva onkin. Miltä tuntuisi kaveerata vaikka jonkun Tutankhamonin tai Oshon kanssa? :)

• HolyNumber3

Itselläni heräsi ja sekosin siitä , kyseenalaistin lopulta kaiken kokemani lapsuuteen asti ja nyt olen suurinpiirtein puhdas vääristä opetuksista jota olen saanut vanhempieni kautta, koulun ja ns.elämän kautta saanut . On vain täysin puolueeton näkemys kaikesta ... sielu ei ole mies taikka nainen tai kaavoihin kangistunut ...se vain on . Tunnen muutaman "heränneen" ja olen kiitollinen siitä.

• vaiheita

Muistakaa et kaikki heränneet ei ole kundaliinivihittyjä :)

Ensin on alustava herääminen. Sitten alkaa kundaliini-/puhdistusprosessi, mikä johtaa täyteen heräämiseen. Kun kundaliini on täysin herännyt, tarkoittaa se buddhatilaa, ei yhtään vähempää. Sen vuoksi oikeita kundaliinityyppejä on tosi vähän.

Kundaliini on kosminen voima joka muuntaa persoonallisuuden täydellisesti. Ei pelkästään pikkasen vaan totaalisen täydellisesti muuttaen kaiken.

• Ohho
        tapaatkylläaikanaan kirjoitti:

Ne, jotka ovat kasvaneet persoonan kehityksessään täyteen mittaansa, on kundalini herännyt. He ovat järjestään vahvoja persoonallisuuksia kuten Krishnamurti, Osho, Alice Bailey, Jeesus.

Tämä siis kun kundalini on täysin herännyt. Jos se herää ennenaikaisesti, johtaa se mielisairaalaan. Joten siksi terveet kundaliinityypit ovat aina erittäin voimakkaita persoonallisuuksia. Egoa tuohon ei ole tarkoitus sotkea mukaan, vaikka persoona vahva onkin. Miltä tuntuisi kaveerata vaikka jonkun Tutankhamonin tai Oshon kanssa? :)

Jos alempien pyyteiden annetaan vapaasti hallita, voi se johtaa 93:n Rolls-Roycen hankkimiseen (matkalla kohti 365 Rolls-Roycen hankkimisen tavoitetta, yksi vuoden jokaiselle päivälle), ja suihinoton vaatimista naispuolisilta seuraajilta 45 minuutin välein.

• joupati
        Ohho kirjoitti:

Jos alempien pyyteiden annetaan vapaasti hallita, voi se johtaa 93:n Rolls-Roycen hankkimiseen (matkalla kohti 365 Rolls-Roycen hankkimisen tavoitetta, yksi vuoden jokaiselle päivälle), ja suihinoton vaatimista naispuolisilta seuraajilta 45 minuutin välein.

Hitleriinkin päästään sopivasti. Aatu oli nimittäin myös jonkin sortin kundaliinityyppi. Ääripäät mahdollisia.

• joupati

Eli kundaliini on sellaista, että syntyy suurta tavalla tai toisella: suuri Buddha, suuri Kuningas, suuri Natsi-Megalomaanikko, suuri Rolls-Royce keräilijä, suuri Potilas sairaalaan tai jotain muuta suurta.

Kundaliinityypeillä on syytä olla joku hyvä Jumala, että energia menee oikeaan suuntaan eli nousee alhaalta ylös (hyvän Jumalan palvelija). Tai jos on ateisti, tulee olla melkoisen hyveellinen ihmisrakas ihminen, joka suuntaa energiansa altruistisesti. Energiaa ei kuitenkaan voi pitää itsellään räjähtämättä, siksi altruismi ja palvelu.

Kundaliiniprosessi on vähän samankaltaista kuin käynnistäisi ydinvoimalan. Kerran alkuunpäästyään sitä on vaikea pysäyttää, energiaa ja lämpöä tulee ja tuleeeee.. aina vaan.

• listaonpitkä

Ja lisätään vielä Napoleonkin tuohon kundaliinilistaan - the Great Person ja Suuri Valloittaja.

Paul Bruntonista tuli Suuri Mystikko.

• Sothg
      • Nuppi.turvoksissa

On hankala tilanne jos kaikki kundaliini nousee yhdellä kertaa virtsarakosta päähän.

• Maarrret

Mulla nousi kundaliini vain yhden harjoituksen seuraksena kerralla ylös selkärankaa ja päälaelta ulos. Tila johon jouduin oli kummallinen: olin kaiken arvottamisen tuolla puolen, mikään ei ollut hyvää eikä mikään pahaa. Tätä jatkui useita viikkoja. Jätin kuitenkin harjoitukset, kun tunsin etten ollut vielä kypsä siihen.
      Seurauksena kuitenkin jouduin vaihtamaan työpaikkaa ja lakkasin jumittamasta yhdessä tilanteessa, josta ei ollut muuta ulospääsyä.
      Miten sulla ap nykyään menee? Näinä aikoina pitäisi tulla aika lailla puhdistumisia.

• kundaliinilistaaja

Hyvin sanottu: "kaiken arvottamisen tuolla puolen".

Itse sanon, että olen "sulautunut kosmokseen". Tila onkin tietyllä transsendenttisen seesteinen. Elämä alkaa tästä kun tietoisuus on oivaltanut ns. buddhin. Tietää olevansa ikuinen, toki persoona ja tietoisuuden sisältö muuttuva, mutta tietoisuus itsessään on ikuinen.

• sielunkadotus

Jeesus Kristus sovitti synnit eikä muuta pelastusta ole. Nää on kadotukseen vieviä teitä .

• Tietämättömyys

Kai pelkkä sanallinen törttöily on parempi kuin pakkokäännytykset mestausten ja polttorovioiden avulla.

• nikitinla

En tiedä mistä jonkunlainen psykoosi johtui.Huumeet ja meditaatio ei ainakaan sovi yhteen.

• kundaliiniman

Kundaliinin herääminen voi viedä buddhiselle tasolle, sanovat jotkut. Mitä se tarkoittaa? Selvennänpä. Tarkoittaa sitä, että koet kaikkialla olevan yhden olevaisuuden, ns. persoonattoman Jumalan. Tuo olevaisuus on hiljaisuus ja on syvää yhteyttä, ykseyttä. Persoonan hajoaminen voi olla edessä, mutta kun onnellisesti käy niin sulaudut olevaisuuteen, missä huomaat olevasi näkymätön. Autuudesta tulee sinulle uusi näkymätön "persoona". Ilman palvelutahtoa ja hiljaista autuutta sulautuminen jumaluuteen jää vajaaksi. Et havaitse itseäsi näkyvänä mutta tajuat olevasi olemassa syvemmin kuin ennen. Olet alkanut elää aistien ulkopuolista elämää, mikä heijastuu ulospäin autuutena ja olennaisen erottamisena epäoleellisesta.

"Pisara on sulautunut valtamereen ja valtameri pisaraan."

Kun näin on tapahtunut, saat tiedon kaikesta tarvittavasta yleispiirteittäin. Monet kiinnostuksen kohteet katoavat vanhan persoonan hajotessa ja uuden tietoisuuden syntymässä. Mikään aistinautinto ei voi enää tyydyttää. Syvä intuitiivinen näkemys asioista kehittyy nopealla tahdilla.

• Joogalentokapteeni

Annan nyt sellaisen neuvon että HETI aamulla herätessä tulee kundaliinit käydä laskemassa wc-pönttöön ennenkuin ne ehtii nousta päähän.

• JeesusKristusOnHerra

Sanoudu irti kaikesta tuollaisesta ja ota vastaan Jeesus vapauttamaan sinut.
      Silloin tulet todellisesti sisäisesti täydellisen vapaaksi aina Jumalan antamaan iloon, rauhaan ja voimaan saakka.
      Hän antaa sinulle uuden mahdollisuuden elää hänen yhteydessään.
      Ja olet kokeva ihmeellisiä asioita.

• KeHollisuus

Hei, olen kehollisuutta opiskellut lääkäri ja tiedän että kehossamme kannamme kokemuksiamme. Olisi hyvä että pääsisit juttelemaan sellaisen hoitohenkilökunnan kanssa jolle keholle reaktiot ovat tuttuja ihan fysiologisina reaktioina. .

• Larissani

Moi, olen ketjun aloittaja. Tervehtynyt nykyisin ja palannut työelämään. Yllättävän paljon juttua tullut tähän keskusteluun :) Kiitos viesteistä!

• luesuomeksi

Täällä tietoa:

http://kundalini.se/

Tää kirjoitus on ruotsiksi, mutta siinä ylhäällä on "change language" eli vaihda kieltä.

• Sinnemenikundaliinit

Kävin äsken laskemassa joulukundaliinit pönttöön.

• Autajosvoit

Monet kokevat näinä aikoina erityisesti erilaisia henkisiä ongelmia. Itsekin aikoinaan kävin läpi maanis-depressiiivisia vaiheita moneen kertaan. Ensimmäinen kerta, joka kesti noin puoli vuotta oli todella kauhea. Sitten joka kerran nuo jaksot olivat entistä lievempiä ja tiesin että sairaus oli vain käytävä läpi.

Näin tapahtuikin ilman lääkkeitä, koska olin mukana meditaatiojärjestössä, jossa kukaan ei halunnut minun käyttävän lääkkeitä. Enkä itsekään halunnut niitä. Sairaus meni lopullisesti ohi noin kymmenen vuotta sitten. Sen jälkeen on ollut vain hyvin lieviä oireita, joita olen oppinut hoitamaan homeopaattisilla lääkkeillä.

Tavalliset lääkkeet tukahduttaa etenemisen henkisellä polulla, mutta kun olet alkanut käyttää niin ei yhtäkkiä pidä jättää. Etsi henkistä seuraa, juo paljon vettä, syö paljon vihreitä kasviksia, ja jos voit osallistua mantrojen laulamiseen ja kiirtaniin, joita iltoja nykyisin ainakin Helsingissä löytyy. Minua auttoivat eniten ns kiirtanit ja vaikka ei ehkä uskoisi toisten auttaminen.

• JKri

Etsin elämääni totuutta transkendentaalisesta mietiskelystä ja mantran toistamisesta. Alkuun se tuntui hyvältä,mutta en kuitenkaan löytänyt siitä vastausta kysymykseen totuudesta. Mietiskelyn opettaja kertoi,että Jeesus oli hyvä ihminen ja että kannattaa myös tutustua hänen ajatuksiinsa. Niinpä aloin lukea Raamattua ja sieltä löysin vastauksen kysymykseen totuudesta. Jeesus sanoo:" Minä olen tie, totuus ja elämä, joka uskoo minuun elää vaikka olisi kuollut eikä yksikään joka uskoo minuun ikinä kuole." Jeesuksen sovituskuolema ristillä puhdisti omantuntoni puhtaaksi armon kautta. Nyt ylistän häntä, siis Jeesusta, hänen hyvyydestään. Mietiskelyn jätin kauan sitten taakseni.

• näinonnn
        JKri kirjoitti:

Etsin elämääni totuutta transkendentaalisesta mietiskelystä ja mantran toistamisesta. Alkuun se tuntui hyvältä,mutta en kuitenkaan löytänyt siitä vastausta kysymykseen totuudesta. Mietiskelyn opettaja kertoi,että Jeesus oli hyvä ihminen ja että kannattaa myös tutustua hänen ajatuksiinsa. Niinpä aloin lukea Raamattua ja sieltä löysin vastauksen kysymykseen totuudesta. Jeesus sanoo:" Minä olen tie, totuus ja elämä, joka uskoo minuun elää vaikka olisi kuollut eikä yksikään joka uskoo minuun ikinä kuole." Jeesuksen sovituskuolema ristillä puhdisti omantuntoni puhtaaksi armon kautta. Nyt ylistän häntä, siis Jeesusta, hänen hyvyydestään. Mietiskelyn jätin kauan sitten taakseni.

Jeesus itse oli kundaliini herännyt.

• gfer

lopeta valehtelu, lapsi.

• Kokemukseni

Kundalinisi heräsi spontaanisti. Eli hyvä. Nyt sinun kannattaa puhdistaa kaikki vanhat kokemuksesi ja negatiiviset tapasi ja näkemyksesi eli karmasi. Onnea polullesi.

• ThirdEyeRisperidon

Mitä psykoosinestolääkettä suosittelette kundaliinin nousussa? Yhdeltä gurulta sain ohjeita, että risperidoni olisi toimivin. Kellään muulla vastaavia kokemuksia?

• Kokenutjoogi

Monet eri psykoosilääkkeet on hyviä gundaliinimeditaation kanssa. Suosittelen noin vuoden kuuria ja aktiivista meditaatiota.

• Päätäynnäkundaliinia

Joogaamalla kundaliini nousee virtsarakosta päähän.

• kundaliniman

Oikeassa olet, vaikka viestisi on vitsiksikin tarkoitettu. Kulkusuunta on virtsarakkomeridiaania pitkin. Kundaliini kulkee oikein alhaalta ylös kun eletään eettisesti ja siveellisesti puhdasta elämää (yama ja niyama). Terveet elämäntavat yleensäkin. Tällöin kanavat eli meridiaanit ovat puhtaat ja ”kuonasta”, ”esteistä” vapaat. Myönteinen ajattelu myös puhdistaa olemusta.

• Anonyymi

Voimakkaan henkisen kokemuksen ja kundaliinin heräämisen kanssa on oltava varovainen. En suosittelisi tässä tilassa meditaatiota, mutta kiirtan tasapainottaa ja rauhoittaa joten sitä voi harrastaa mieluummin. Ananda Margan kiirtanin teho perustuu vyöhyketerapiassakin tunnettuun ison varpaan kärjen pisteen paineluun, jolloin myös sen koskettelu lattialla tanssiessa rauhoitta aivotoimintaa, kuin myös mantran värähtely ja sanojen merkitys kohottavat mielialaa. Täällä ohje, https://www.youtube.com/watch?v=5j7cPuwvUrQ

Homeopaattiset lääkkeet voi korvata tavalliset psyyken lääkkeet ja niillä on pysyvämpi vaikutus. Täytyisi vain löytää homeopaatti, jolla on myös ymmärrystä henkisistä asioista.

• Anonyymi

Homeopatiaa käytetään vasta siinä vaiheessa kun kundaliini on noussut virtsarakosta päähän.

• Anonyymi

7.83 Hz Schumann Resonance Frequency - Earth's Ohm, Healing Theta Binaural Beats

https://www.youtube.com/watch?v=4WpfgkvzaNc

Sakrateal - Necromantic Drums (Dark meditation/Ritual ambient/Dark ambient/Music trance)

https://www.youtube.com/watch?v=aEMMMi8WsUc

Shamanic Drumming Journey w/ Martin Duffy

https://www.youtube.com/watch?v=mFRDhgVs-1Q

Quick 11 min. Chakra Tune-up with Himalayan Singing Bowls HD

https://www.youtube.com/watch?v=-ar9vsmFhJU

11 Minute Crystal Bowl Chakra Attuning Session

https://www.youtube.com/watch?v=SkKf0wyanMo

7 Minute Chakra Solfeggio 528Hz Love A=444Hz

https://www.youtube.com/watch?v=zC9AxX9AntM

• Anonyymi

Olen itse sairastanut psykoosin, ja minulla on tunto ja luuloharhoja, jotka tuntuisi kuin sisälläni olsi virta. Terveytyneenä aistin, että olisi luullut kehon omia toimintoja joksisin muuksi. Psykoosista toipuminen on yksilöllistä. Itselläni oli lieviä oireita 4 vuotta, ja nyt olen ilman oireita. Suosittelen että psykoosipotilaat pysyvät näiltä kundaliinisivuilta pois. Sillä ne eivät ainakaan selkiytä tunneteita, aisteja tai ajatuksia. Psykoosi pirstaloi psykkeen, ja tälläiset kummat kokemukset liittyvät sairauteen.

• Anonyymi

Olen lukenut tämän ketjun. Lukemisen tuloksena kehotan elämään tervettä elämää ilman kundaliini harjoituksia. Hulluin kommentti oli, että pitäisi syödä vuoden psykoosilääkekuuri kundaliinin avautuessa. Tämä todella tekee ihmisen mielisairaaksi, jos siihen on perinnöllinen taipumus. Osalla on varmaan jo olemassa oleva sairaus aiheuttanut kummallisia tuntemuksia. Lisäksi kehotan hakemaan apua mielenterveyteen ja hengellistä sielunhoitoa. Jos rukoilee apua Jeesukselta kaiken tällaisen keskellä, mitään pahaa ei voi tapahtua. Toivotan rauhaa ja mielen selkeyttä jokaiselle kirjoittajalle.

• Anonyymi

Valitettavasti monella on takertuma omiin käsityksiin maailmasta. Myös minulla, mutta ymmärrän sen olevan omaa syytäni. Kundalini energiaa se ei ole.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Wau! Seksikäs Diili-Sointu poseeraa nahkarotsi auki: "Eka työviikko purkissa ja heti..."

Uhkea Sointu Borg poseeraa ekan työviikon kunniaksi nahkarotsissa ja revityissä farkuissa - toki tyylilleen uskollisena nahkarotsi paljastavasti auki.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      11605
    2. Mitä kuuluu nyt? Maajussi-Mustafa paljastaa, onko sutinaa vai ei - Yllätys kuvausten jälkeen

Turkin lahja suomineidoille elikkäs Maajussi-Mustafa on kyllä aikamoinen tapaus! https://www.suomi24.fi/viihde/mita-kuuluu-nyt-maajussi-mustafa-palja
      Viihde ja kulttuuri
      57
      4502
    3. Vappubrunssi

Vappubrunssin järjestäjät hävetkää! Tiesitte että näin tulee käymään,vaaransitte ihmisten terveyden muutaman euron takia. Mahtaa omatunto,ei teillä ta
      Kokkola
      262
      3872
    4. Miesten kokema seksuaalinen ahdistelu

Mieheni on kertonut aika uskomattomia juttuja nuoremmalla iällä tapahtuneista ahdisteluista. Oli vielä kokematon ja uimarannalla häntä vanhempi nainen
      Parisuhde
      48
      2320
    Aihe