ja rakastuminen?
Katsoin la klo21.00 Hjalliksen isännöimää ohjelmaa, oli tosi hauska ohjelma kun miehet keskustelivat rakkaudesta rakastumisesta. Selvää ei tullut mutta hauskoja pohdintoja useamman laisia. Keskustelijoina, Hjallis,Lauri Tähkä, Riku Korhonen ja Hynynen.Eipä tullut kovin selväkkksi keskustelijoille ei my öskään katsojille!
Laitan linkin Katsomoon:
http://www.katsomo.fi/?treeId=33006056
Hauska ohjelma!
Mitä rakkaus on
23
143
Vastaukset
- kaisu-liisa
Satuin minäkin katsomaan, enpä ole ohjelmaa ennen katsonutkaan.
Hjallis yritti ja yritti lypsää Hynystä sanoman asiasta edes jotakin. Ei paljon herunut, kovin Hynysen pitää aina olla niin ukkoa, niin ukkoa.
Kai joku sanoisi, että tyypillinen suomalainen mies, ei puhu eikä pussaa.
Romantiikan kertoi olevan pinnassa ainakin riimitellessään.
Korhosella kirjailijana oli oma selvä ja hyvinsanoitettu näkemys asiasta. En tiennyt, että hän on aviossa nykyisin Anna-Leena Härkösen kanssa.
Itse olin eniten samaa mieltä juuri Korhosen kanssa. Enkä pidä niin itsestäänselvyytenä Harkimon asennetta, että liitot eivät kestä. Kaipa senkin jokainen elää ja ajattelee omalla kokemallaan.
Itse uskon rakkauteen. Ensin rakastutaan tulisesti, sitten kai liekki laantuu ikuiseksi lämmöksi kahden onnellisen välillä. Mutta siellä se on ja pysyy. Mikä on rakkaus?
Jostain luin, että rakkaus on kiintymistä. Olkoon vaikka sitä, jos se hyvältä tuntuu.
.- sinkkoin
Hiukan mystinen alue nämä kemiat. Lapsipykologit sanovat, että viikon vanha lapsi tunnistaa hyvät ja huonot kemiat toisesta lajikumppanistaan. Sekunnin murto-osissa nämä tykkäämisasiat selviävät aikuisillekin joskus. Ihan globaali ilmiö.
- Höttöinen pilvilinna
"Sisäistä kutinaa, jota ei voi raapia pois." Mutta kun kukaan ei tiedä, mitä se oikeasti on, niin sen täytyy varmaan olla jotain syömistä.
- isotPojat kertoneet
" rakkaus on äkillinen verensyöksy k y r p ä ä n "
vanha sanonta,- Aivot laskeentuneet
Isot pojat puhuvat paljon muutakin, millä ei ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa. Ehkä juuri siksi, että kun veri virtaa vain väärässä paikassa, aivot jäävät vähemmälle.
- Iso Tyttö
Aivot laskeentuneet kirjoitti:
Isot pojat puhuvat paljon muutakin, millä ei ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa. Ehkä juuri siksi, että kun veri virtaa vain väärässä paikassa, aivot jäävät vähemmälle.
:)) Saipahan viesti hymyn naamaani, kiitos siitä!
- sillllai
Ilmankos täällä ei käytetä aivoja juurikaan, veri vie hapen väärään päähän
Laukkaa rinnassa sydän nuoren varsan lailla
niin monta iltaa kulunut on rakkautta vailla
vaan tuikkii toivon tähti välkkyin valoansa
hän ehkä pian halaa mua ihan omanansa
hän lämmön loihtii sanoillansa koko kehoon
ja kukoistukseen puhkeen uuteen, ehoon
saan poskilleni punan hohteen ihanan ja kuuman
ja tunnen tunteen... kiristävän, puristavan uuman
kun kuviteltu käsi minut lähellensä vie
siitäkö se alkaa uusi, kuuma lemmen tie
mi lähteille vie nuoruuden, se lemmen lies
kai jäähtynytkin oli vuosikausiksi kenties
vaan herättää hän henkiin tunteen uinuneen
ja käsivarsillansa nukkua saan illoin uneen
siis tule, riennä luokse uusi rakkauteni
on kaikki portit auki, käy tähän vierelleni
ja omaksesi ota, kanna lemmen taivaisiin
vie mukanasi, omas johda uusiin tunteisiin.
Hän tulossa jo on, hän rientää kepein jaloin
hän hurmas, huumas, ja rakkauteensa paloin
Uus vuosi, uusi onni, lemmen leiskuvan se jakaa
ja muistan ensilemmen vuosikymmentenkin takaa
enkä mitään säästä, kaiken suhteeseeni annan
ja rakkaimpani uusiin kuumiin kokemuksiin kannan.
Hän omaksensa ottaa pettyneen
hän korjaa sydämeni särkyneen
ja lämmöllänsä minut lämmittää
yölläkään ei ole lähellänsä pimeää.
Nyt haaveiluuni tahdon nukahtaa
mua rakkaimpani odottaa.Pidän kyllä otsikkoa lähes loukkaavana tuota suurta tunnetta, rakkautta kohtaan.
Hauskasti kyllä keskusteltiin seikkailuista ihmissuhteiden viidakossa, jossa rakkaus, tai hetkellinen kiintymyskin, vilahtivat.Anteeksi, Lorena , jos loukkasin!
- Lorena*
Niin en todellakaan loukkaantunut viestistäsi.
Pidin keskustelua mielenkiintoisena koska jokainen vältti suuresta tunteesta puhumista.
Kohdallani avioliitto oli tavallinen jossa oli hyvät ja huonot päivät, aina rauhalliseen satamaan päädyttiin. Kun hän menehtyi, jäin yksin, tunsin saman tunteen jota Hajalliskin toi esille, jotakin silloin särkyi sisimmässäni peruuttamattomasti.. Rikkoutuneesta tunteesta en pääse eroon.
Yksinäisyys on tuonut oman itsen lähelle. pohdin valtavasti, paljastuu toteutumattomat toiveet ja tarpeet. En elä kuitentkaan elämätöntä elämää.Osaan riittävästi olla yksin, voin nauttia uudesta suhteesta ilman sen suurempaa sitoutumista, katson rauhassa miten suhde kehittyy, olen täysin tietoinen omista tunteistani,se rikkoutunut tunne tulee aina esille vaikea sitä on välttää ei siihen Asperiinikaan auta.
- --------------------
Rakkaus on ainutkertainen, vain kerran ihminen oikeesti rakastuu,
siis olisko se nuoruudenrakkaus ainutkertainen,
mun avioliitto kesti yli viisikymmentä vuotta, kunne luoja kutsui hänet pois, tiesin aina sisimmässäni että hän on se ainut ja tärkein ihminen elämässä,
olenki miettiny,
miksi en voi päästää ketään lähelleni, minun on vaikea antaa kenenkää koskea itseeni, tunnen suurta tuskaa suorastaa pakokauhua jos joku tahtoo lähelle vaikka kuinka varovasti, ei vaan onnistu,
kuinka te muut olette selviytyneet puolison menetyksestä, - *Kukkahame*
Muistatteko muistokirjat joihin ystävät kirjoitti omia ajatuksiaan tai muuta kaunista,
ainakin puolihauskaa.
Rakkaus on kuin pikkuinen ukko
kädessä sillä kaunis lukko,
sillä se sitoo teidät yhteen
niin kuin maamies pelloilla lyhyteen.
Lyhteiden sidos oli tosi kestävä niiden piti kestää käsittelyä.
Onhan rakkaus, voima, valo, intohimo, ilman rakkautta on raskasta elää.- Ramoona*
Tartun Kukkahameen hienon viestin sanoihin sidos ja valo, rakkauden oleellisia piirteitä.
Äidinrakkaus on elinikäinen sitoumus, mutta ei vain verisiteiden kautta. Uskon, että adoptiolasta voi rakastaa samalla tavoin. Joskus adoptiolapsia on lohdutettu sillä, että heidät on valittu. Aviopuolisokin valitaan, vihkivalassa sitoudutaan tahtoon rakastaa hyvinä ja pahoina päivinä aina kuolemaan saakka. Paljon puhutaan, että rakkaus on tahdon asia, ja onhan se sitäkin, ilman rakkauden tekoja rakkaus on hedelmätöntä.
Rakkaus on todellakin valo, monella tapaa. Rakastetun näkee hyvässä valossa, virheiltä voi ummistaa silmät. Ilman valoa ei ole värejä, ilman valoa ei näe itsensä heijastusta rakkaansa silmissä. Rakkaus valaisee synkänkin päivän, rakkaus pitää valoisalla mielellä. Romantiikka kukkii pehmeässä, häilyvässä kynttilänvalossa , auringossa ja kuutamossa.
Mielikuva rakkaudesta viljalyhteenä on hyvin elämänläheinen. Vilja kylvetään , sade ja aurinko sen kasvattaa, tuulessa se taipuu. Se puidaan, ravistellaan , siitä irtoaa ravinnoksi kelpaavat jyvät. Rakkaus on jokapäiväinen leipä, niin se on. - joutavainen
Osaan vieläkin sitoa lyhteen, sidos on kestävä ja nopeasti sen saa tehtyä. olin kyllä viikatemiehenä siellä ruisvainiolla Rakkaudesta en osaa sanoa kun olen pitkässä parisuhteessa enkä ole se älykkäin meistä kahdesta.
Mitä olen kuullut avioliitosta, siinä aina toinen on riistetty (Jörn Donner). Siksi en papin luokse toista kertaa mennytkään. Mutta se rakkaus, kiintymystäkö vain? tuota en mieti enämpi. - Ramoona*
joutavainen kirjoitti:
Osaan vieläkin sitoa lyhteen, sidos on kestävä ja nopeasti sen saa tehtyä. olin kyllä viikatemiehenä siellä ruisvainiolla Rakkaudesta en osaa sanoa kun olen pitkässä parisuhteessa enkä ole se älykkäin meistä kahdesta.
Mitä olen kuullut avioliitosta, siinä aina toinen on riistetty (Jörn Donner). Siksi en papin luokse toista kertaa mennytkään. Mutta se rakkaus, kiintymystäkö vain? tuota en mieti enämpi.Naisilla on kai tapana rakkautta enemmän analysoida, vaikka toisaalta väkevimmät rakkausrunoilijat ovat miehiä. Äly ei ole poissuljettu rakkaudesta, vaikka jossain huokaillaan, miten järjen veit. Eikös sitä sanota, että aivot on tärkein rakkauselin.
Donner mahtaa puhua itsestään, ja toki hänellä on kosolti kokemusta avioliitoista ja rakkauksista ylipäätään. Vapauden riistostakohan hän puhuu.
Kausittain toinen on vahvemmilla, eikös se myötä- ja vastamäessä -lupaus tarkoita silloin tukena olemista. Eipä nuo papin tai maistraatin vannottamat valat sen pätevämpiä tai sitovampia ole kuin sydämen valat. Laki turvaa lasten aseman ja taloudellisen tasapuolisuuden avioliitossa , siksikin nuoruudessa tuntui avioliitto ainoalta mahdolliselta perheen perustamismuodolta. Jos yksin jäisin ja sitten rakastuisin, avioliitto ei enää kiinnostaisi.
Rakkauden yksi tunnusmerkki on varmasti kiintymys, mitä kaikkea muuta se sitten onkaan. Kemiaa, tunteita, hormoneja, ihailua, intohimoa.
Jokaisessa vastauksessa on asiaan täydennystä, vaikka joku jo hohhoijaa tuolla haukotteleekin. Hän on ehkä niitä täysinoppineita, minä mielelläni kuulostelen , mitä muilla on sanottavaa. Ei haittaa vaikka kertaillaan.
Ihania nuo Tuoksuvatun runot, kiitos !
- Tuoksuvattu#
Rakkaudesta, eihän se tunne rajoja, ei kuole, mutta sitä on hoidettava, vaalittava kuin herkintä kukkaa. Kesä meni, mutta rakkaus elää.
Muistellaan kesää ja rakkautta.
Herkät kellot soittavat
rakastan, rakastat,
kuin unelmaa toistaen
kissankellot kedolla
meille soittavat.
Lepään lähelläsi
kuumilla käsilläsi
kuin unelmassa eläen
siniset kissankellot
meille soittavat.
Herkät kellot soittavat
sinun, iäti sinun
iltatuuli keinuttaa
kissankelloja kedolla
salaisen puutarhan portilla.
Pakenee päivä
sini yöhön haihtuu
syliisi painaun hiljaa
soittaa kissankellot
sinun, sinulle iäti. Olen joskus kuullut sanottavan että tosirakkautta sellaista aitoa ja syvää ei ole kuin, äidin ja lapsen välillä ja olen aivan samaa mieltä.
On pitkiä avioliitoja jotka kestää elämän ajan, niin niissäkin on tottumus toiseen ihmiseen eikä välttämättä ole kysymyksessä suuri rakkaus.
Todellisia suuria rakkauksia on tosi vähän! Mutta suuria ihastumisia ja hetken huumaa on paljon tarjolla.
Tässä koreilematon selostus rakkaudesta,- puolisoni, kaikkeni
Toista mieltä monican kanssa,
nyt kun puolisoni on poissa, hän oli ja on se tosirakkaus,
niin, mistäkö syystä,==
siitä syystä hän on mun ensirakkaus, lapset synnytin hänelle,
koko elämäni tiesin oma perhe on elämäni tärkein asia,
sisimmässäni tunne suurta hellyyttä kuollutta puolisoani kohtaan,
väitän jopa että puoliso on tärkeämpi kuin omat lapset, koska hänen kanssaan olen ne lapset maailmaan hommannu, ja lapset on hänen yhtäpaljon kuin minun, tietenki lapset vie kaiken huomion ja hoivan pienenä ja sen jälkeenki,
MUTTA vanha sanonta on " lapset ON laina vain " sillä heillä on oikeus omaan elämään, he lentävät pesästä, perustavat oman perheen, jäljelle jää se rakas puoliso jonka kanssa on ne lapset hankittu,
joten väitän, että puoliso on vielä tärkeämpi kuin lapset lopulta,
-- minä yksin tiesin hänen hyvät ja huonot puolensa,
kukaan ihminen ei ole täydellinen, jokaisessa on hyvät ja huonot piirteensä,
mutta kun huomaa että ne hyvät painaa vaakakupissa enemmän kuin ne huonot, osaa antaa arvoa omalle puolisolleen,- tuoksuvattu#
Jos olen kirjoittanut rakkaudesta, yleisimmin teksti on juuri omalle rakkaalle tarkoitettu, muistikuvia ja unelmia yhteisen elämänpolun varrelta joka hänen kohdallaan katkesi liian varhain.
Rakkaus elää, vaikka kohde on kuollut.
Moni on kertonut,että 2v ja sitten vaihtoon,he ovat juuri niitä jotka hekuman-ajan tykkäävät elää. Syvällisyyttä siitä ei heille kehittynyt,myös monet muuttuu naimisiin mentyä ,niin omistaviksi eikä kaikille osapuolille se sovi.
Muistaa kannatta aloittaessa jo päättää,että annamme toisenkin elää silloin onnistuu paremmin. Jokaisella on luonteet niin erilaisia,jos pelkän sänkykamarin ihanuuden takia vihille menee- on huonosti rakennettu yritys.
Avoliitto antaa vapauden kasvaa kiinni, kunpikin kunnioittaen,kokemus
mummolta,joka leskeksi jääyään sanoi itselle näin olemme,jos kelpaa--
22v kestänyt ja on edelleenkin ihana "nallekarhu"- elämän nälkä
Rakkauden tarina ei ole tärkeä.
Tärkeää on kyky rakkauteen.
Sen myötä meille näytetään kenties
ainut välähdys iäisyydestä.
Helen Hayes
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226292Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631584020Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503335Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772839Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2771838Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341516- 871426
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1691348Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141293