Melkeinpä häpesin kun eräässä tilanteessa yli kymmenpäinen, ikäluokkani mammajoukko, todisti minun olevan ajasta jälkeen jäänyt kalkkis!
Luen edelleenkin paperisen sanomalehden aamukahvipöydässä kiirehtimättä.
Luen valikoiden läpi selaten lehden muutamaan kertaan edeten mielenkiintoisemmista vähemmän kiinnostaviin.
Tietsikasta saatan katsoa yhden lehden otsikot ja avata jonkin uutisen mutta varsinaista lukuhetkeä siitä ei muodostu.
Pitemmillä lomillamme teen juuri tuollaisia otsikkokatsauksia ja jonkin uutisen avaamisia mutta sunnuntaisin osta HS:n johon syvennymme kaikessa rauhassa vaimoni kanssa.
Tuo moderni mammajoukko todisteli minun vanhanaikaisuuttani ja jälkeenjääneisyyttäni!
Eräs mamma vielä korosti sanomaa kertomalla katsovansa uutiset teksti tv:sta koska ne ovat sanomalehtiä tuoreempia.
Flegmaattisuudessani en koe tarvetta tuollaiseen.
Ulkoisesta paineesta huolimatta en aio muuttaa tapaani!
Sanomalehti pöydällä vai lukeminen tietsikasta?
7
87
Vastaukset
Olen tilannut paikallislehden joka ilmestyy kerran viikossa.
Se jaetaan laatikkooni paperiversiona.
Toinen on 7 päivänä ilmestyvä maakuntalehti, mutta sen olen tilannut vain nettilehtenä. Avaan sen koneellani lukulaite versiona, teksti on selkeää, sen voi koneella suurentaa jos silmiä aamulla kirvelee ja mikä parasta, ei tule jätettä.
Nettilehtinä iltalehdetkin, aikakausilehtiä en edes tilaa, enkä osta irtonumeroitakaan, samat juorut voi lukea netistä, jos ne kiinnostavat.- Katleija
Onhan sillä lehdellä hintaa, mitä minäkin kahvipöydässäni aamulla luen. Maksaa 284 € vuodessa, digilehden saisi 180 €:lla. Alkaa vissiin olla jo ylellisyyttä, onneksi on vielä varaa se itselleen kustantaa.
Voihan lisää uutisia lueskella netistä ja tekstitv:stä ja kuunnella radiosta joka tunti ja lisäksi tv-uutiset, näitä riittää.
Mutta aamulehti on eri asia. Paikallisuus on sen valtti mm. kuolin- ym ilmoitukset ja kauppojen tarjoukset. Olisi aika tyhjää aamulla ilman sanomalehteä, ei ei siitä mitään tulisi.
Nyt mammat leuhkivat kun osaavat tietsikasta nettiin mennä ja pitävät sitä niin erinomaisen erikoisena.
God natt! - joutavainen
Tulee meillekin lehti joka ilokseni tabloid muotoon muutettiin. Luenhan TV tuolilla enimmäkseen ja onhan pienempi leti siin helpompi käsitellä ja kun tykkään mennä aamulla otsikot ja joitakin lukuja kokonaankin lukien lehden läpi.
Kannan lehden sitten keittiöön, armaani harvavarpaan luettavaksi. Hän kuljettaa lehden luettuaan sitten takaisin minulle tarkemmin luettavaksi mikä tapahtuu silloin tällöin iltaan mennessä.
En osaa kunnolla netissä lukea, vaan tarkkuus jää vähäiseksi ja huolettaa miten jotakin tärkeää jää minulle pimentoon Suoraan sanoen kaipaan aamuhetkiä H.S parissa. Samoin Hbl oli vertailukohteena, mutta nyt kun yksin kustannan kaikki asumiseen liittyvät menot, olen lopettanut tilaukset ja siirtynyt netissä lukemiseen.
Tosin Länsiväylä ja Esse on ilmaislehtiä, jotka vilkaisen työpöydän äärellä, mutta nuo hauskat aamulehdet keskustelujen kanssa oli miellyttäviä.
Nykyään on lukuhetket vuoteessa parhaat, naisten viikkolehdistä olen täysin luopunut, eivät ne anna minulle mitään. Kampaajalla voin selata ja uppoutua niihin hetkeksi.- vanhaa tietoa jo
tilasin vuosikymmeniä ja nyt luen netistä, sain nyt näytelehden paperisena ja en näe edes lukea sitä, teksti himmeää ja jutut luin jo eilen netistä..
- Lorena*
Aamuiisin tipahtaa lehti klo 02 - 03 välillä postiluukusta eteiseen. Siitä sitten päivä alkaa kahvin keitto ja lehden lukeminen. Varsinkin nyt kun olen osittaisessa liikuntapaitsiossa, käytän ortoosia jalassa murtumien vuoksi on tätä kestänyt jo 1,5 kuukautta, lehteä lukiessa kahvia siemaillessa päivä näyttää ikäänkuin aurinkoisemmalta. Vuosikerta maksu on hieman hintava, eihän sitä saa ilmaiseksi mitään.
Lähikirjastoon "linkutan" lukemaan aikakausilehtiä tiistai-keskiviikon maissa. Netti on oikein verkkojen verkko, voi katsoa väliin jääneet uutiset, selailla kotiseudun lehtiä - pääartikkeleita, joskus ostan selailun pidemmäksi aikaa.
Sain syntymäpäivä lahjaksi Laila Hirvisaari, Me Katariina, sukellus suoraan menneen maailman kuvioihin. Paljon kirjailija on tehnyt tutkimustyötä kirjaa kirjoittaessa.
Antoisia lukuhetkiä kaikille lehtien ja kirjallisuuden parissa. Jokainen lukekoon sitä mikä itseä miellyttää, tulee sitä itsensä päivitettyä maailman menossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186144Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631543956Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503315Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772793Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2731795Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321463- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611310- 771278