Keikanlaisia täällä on ennestään. Katselin vanhoja kirjoituksiani niin huomasin ettei äly ole yhtään lisääntynyny täällä kirjoittelun aikana, eikä tämä tietokone ei ole eduksi persoonallisuudelle sekään.
Masentavaa on huomata mitä kaikkea sitä ihminen itsestään luulee ja jos ei arkistoja tutki vaa uskottelee itselleen.
Mikähän se on tämäki aloitus.
72
286
Vastaukset
Mikäs nyt on . Kivahan tämä internetti on ollut ,aiakin minulle . Ei masennuta , vaikka kaikki ei olekkaan niin mallikeloposta, Ihanaa täälä on tämänvuoden ensimmäinen aurikoinen päivä .
Ei auta niitä arkistoja avata .- jjoutuva
Täsä aikaisemmin luin miten älykkyys oli lisääntynybt jo ennestään älykkäällä kun oikein ahkerasti osallistuu täällä. Siitä innostuin tutkimaan olisiko minulla.
Se näissä on se ilo mitä tietsikan eri foorumeista löytää se on tärkeä ja iloahan näistä viesteistä löytää, niinko just sinun viesteistä aina. Faces on yks murreopas oulusta ollu varsinainen löytö minulle ja senki löysin kaverin viestiistäKyllä taidat sotkea älykkyyden ja tietomäärän sekaisin. Kyllä muiden viesteistä ja wikipediasta saa uutta tietoa, mutta ei älykkyyttä.
- jjoutava
Ruuneperi kirjoitti:
Kyllä taidat sotkea älykkyyden ja tietomäärän sekaisin. Kyllä muiden viesteistä ja wikipediasta saa uutta tietoa, mutta ei älykkyyttä.
Ei kun minä vaan sen toisen herran viestistä luin, että hänen mensat on lisääntyneet kun on täällä käyttäny aivojaan.
- tyhmemmät eivät
Ruuneperi kirjoitti:
Kyllä taidat sotkea älykkyyden ja tietomäärän sekaisin. Kyllä muiden viesteistä ja wikipediasta saa uutta tietoa, mutta ei älykkyyttä.
ole edes kinnostuneita tiedosta eikä sen löytöpaikoista.
- yksjonknimeipysperäs
jjoutava kirjoitti:
Ei kun minä vaan sen toisen herran viestistä luin, että hänen mensat on lisääntyneet kun on täällä käyttäny aivojaan.
Miehillä ne Mensat vaan lisääntyy-- Minulla lallas jo 40vuottasitten :=)
- jjoutava
yksjonknimeipysperäs kirjoitti:
Miehillä ne Mensat vaan lisääntyy-- Minulla lallas jo 40vuottasitten :=)
Taidat Ulla-mirjami olla liikaa viisas koko testiin. Jostakin minulla on tullu semmonen käsitys Mensasta, että iso lukema takaa menestyksen missävaan. Sinä kuitenkin vissiin olet pärjäilly hyvin ilmanki testejä.
- fiiuliin*
Ai, että muutkin ovat löytäneet omista kirjoituksistaan sellaisia epämäärällisiä sanontoja.
Samoin kävi minullekin tässä päivänä muutamana kun palailintuonne alaspäin.
Oikein nolotti, mitä oli tullut kirjoittaneeksi ja jos olisin voinut olisin poistanut joka ainoan viestini.
Mutta tässä sitä taas tulee lisää jonninjoutavaa pölinää...
Meenpäs pois... - ealy bird
Kyllä täällä ainakin oman erinomaisuutensa tulee tietämään.
Ellei ole henkisesti sairas, täällä sairastuu, eli paremminkin osa kirjoittajista laatii diagnoosin taudista, vaikka ei vielä itsellä ole edes oireita sairaudesta.
Sehän siinä hulluudessa onkin hyvää, ettei itse tiedä olevansa hulluuden kynnykselläkään.
Tänne kun uskaltautuu mukaan ja jopa puolustelemaan oikeuksiansa, saa heti rakkilauman kimppuunsa.
Jos ei täällä viisastu, ei sitten missään. Niin on etevää joukkoa mukana.
Sitä en tiedä kasvaako täällä järki, ja oppiiko täällä jotain tärkeää.
Mensan mittariin vain kaikki tietoinensa, ehkä sitä sitten tuntisi tasonsa.
Joutavaa höpinööhän minäkin,mutta näin tuli miettineeksi taas päivän tultua iltaan.
Karavaani kulkee ja opettajat perässä.
Ps. Tämä on kai taas sitä palstan haukkumista,- jjoutuva
Yritys löytää jotakin hyötyä täällä osallistumiseen. Satuin vaan näkemään sellaisen viestin sinulta jären enentymisestä. Taisi olla yöllä kello 2 silloin. Joskus ei minullakaan uni tule niin käväsen koneella koska aina siellä jotakin tiedostuu. Kovasti kun melskaa niin pitää myös kestää niinku mies-. kun kerran toisiltakin vaatii kestämistä.
- jjoutuva
jjoutuva kirjoitti:
Yritys löytää jotakin hyötyä täällä osallistumiseen. Satuin vaan näkemään sellaisen viestin sinulta jären enentymisestä. Taisi olla yöllä kello 2 silloin. Joskus ei minullakaan uni tule niin käväsen koneella koska aina siellä jotakin tiedostuu. Kovasti kun melskaa niin pitää myös kestää niinku mies-. kun kerran toisiltakin vaatii kestämistä.
Ei edellisen kirjoittajan viestivaan Joku Norjalainen sankari se oli sen viestin kello 2 kirjoittanyt ei Ibsen vai olikoPeer Gynt.
- sama taas
jjoutuva kirjoitti:
Tietääkseni en ole ketään loukannut.
Mitähän mahtaa tarkoittaa tuo toinen lauseesi? Minuako? - jjoutava
sama taas kirjoitti:
Tietääkseni en ole ketään loukannut.
Mitähän mahtaa tarkoittaa tuo toinen lauseesi? Minuako?Anteeksi syvimmästi, huomasin erheeni ja yritin jo korjata.
- sinähän se
tulit tänne opettamaan miten pitää käyttäytyä ja kirjoittaa. Eikö ollut naista säilyttää niitä läksytyksiä, kun poistit.
- sama taas
jjoutava kirjoitti:
Anteeksi syvimmästi, huomasin erheeni ja yritin jo korjata.
Ei mitään, arvelinkin tulkintavirheen olleen kyseesä taholtasi.
Tässähän se tietomäärä kasvaa. - vahinko
sinähän se kirjoitti:
tulit tänne opettamaan miten pitää käyttäytyä ja kirjoittaa. Eikö ollut naista säilyttää niitä läksytyksiä, kun poistit.
sinähän se; lle
Katsoppas tätä kopioidun viestin otsikkoa;
"Piilossa oli tämä hyvä puheenvuoro, otan esiin sen, valoon..."
joten ei kovin opettavainen ollut kun hyväksi mainittiin, vaikka täysin luvatta olikin kopioitu. Kirjoittaja saa imaista mainosta, ja Sinä jatkat sitä edelleenkin!
Vain Sinulle kirjoittaja on ilmeisesti tapoja opettanut, eikä tuo alkuperäisen viestin kirjoittaja vaahdonnut mitään, sanoihan vain kuka oli tekstin kirjoittanut.
Vahinko kun on poistettu, voisit niistä selvittää itsellesikin asian oikean laidan - jokohanma
vahinko kirjoitti:
sinähän se; lle
Katsoppas tätä kopioidun viestin otsikkoa;
"Piilossa oli tämä hyvä puheenvuoro, otan esiin sen, valoon..."
joten ei kovin opettavainen ollut kun hyväksi mainittiin, vaikka täysin luvatta olikin kopioitu. Kirjoittaja saa imaista mainosta, ja Sinä jatkat sitä edelleenkin!
Vain Sinulle kirjoittaja on ilmeisesti tapoja opettanut, eikä tuo alkuperäisen viestin kirjoittaja vaahdonnut mitään, sanoihan vain kuka oli tekstin kirjoittanut.
Vahinko kun on poistettu, voisit niistä selvittää itsellesikin asian oikean laidansinähän se taisi saada vihneen kurkkuunsa!
Mitäs tästä palstasta, puhkipuhuttua aihe on. Ilman muuta palsta enentää järkeä.
Entäs joko ootte päässeet joulun purkamisen alkuun.
Minä sain siihen hommaan kolme apuria ja heistä olikin iso apu. Jouluverhon poisto ja kuusen purku, joululiinat ja kynttelit sekä led-valot. Sitten kuusi huputettiin ja veivät ihan vinttikomeroon asti.
Minä talkoolaisille hyvän hernekeiton keitin ja näytti tuo maistuvan. Jälkiruoaksi kahvit ja viimeiset makeat leivonnaiset. Kylläisinä kotiin lähtivät nuo armaat apurini.
Oliko tämä nyt sitten viisasta alkaa loppiaisena töihin, mutta mikä on tehty se on tehty. Huomenna on soitettava tuosta hammaspaikan irtoamisesta.
Noista tiedoista ja tietämisistä sen verran, että pare on pitää kynttilänsä vakan alla, vai miten se oli. Mitä niitä paljoja tietojaan tänne levittelemäään, kyllähän te kykyni tiedätte muutenkin.
Käännetään nämä puheet iloksi ja kevennykseksi.- Ramoona*
Minä päätin jatkaa jouluttelua rekvisiitan osalta vielä Nuutinpäivään, koska kuusikin on niin tuoreen tuntuinen ja tuoksuvainen ja ulkoistetut jouluvalot saavat olla koko tammikuun. Synninpäästön saat Katleija ilman muuta hauskoista sukupolvia yhdistävistä talkoistasi kekkereineen.
Pilkoin vähän nahistuneet hedelmät salaatiksi, sekaan vähän hunajaa ja jäisiä mansikoita ja näin loppiaisen kunniaksi siideriä hiukan liemeksi sekä saunajuomaksi. Kokonainen ananas on maksanut euron verran kilo, ja oi miten makeita paloja siitä saa. Jostain muistelen, että ananas olisi hyvä diureetti...tiedätkö Katleija onko siinä perää ? Voisi olla tarpeenkin joulun suolaisten herkkujen jälkeen . Ei levitellä näitä tietojamme ulkopuolisille, ihan luottamuksella näin käännyin puoleesi.
Tässä on mietitty netissä viisastumista, olisiko se samaa laatua kuin vahingosta viisastuminen ? Oletteko kuulleet, mitä viisaat intiaanit sanoivat sanoista, vinha perä niissä on näin digiaikaan sovellettuina.
"Intiaanien käsityksen mukaan puhuttu sana ei häviä, päinvastoin se lähtee lentoon ja elää ikuisesti. Koska sanat ovat kuolemattomia, pidetään huolta siitä, että niitä ei käytetä väärin ja harkitsematta. Tästä syystä intiaanit eivät lakkaa ihmettelemästä niitä räikeitä valheita, joita esiintyy mainoksissa, sanomalehdissa ja poliitikkojen puheissa."
Tämän googletin ja laitoin varmuudeksi lainausmerkkeihin, lainasin vain ja palautan samantien.
Käyn tällä välillä etsimässä yhtä laulua, jossa on totuuksia netissä liikaa aikaansa viettäville. Näin uhmaan ja pilaan tämän jjoutavan ketjun. - Ramoona*
Ramoona* kirjoitti:
Minä päätin jatkaa jouluttelua rekvisiitan osalta vielä Nuutinpäivään, koska kuusikin on niin tuoreen tuntuinen ja tuoksuvainen ja ulkoistetut jouluvalot saavat olla koko tammikuun. Synninpäästön saat Katleija ilman muuta hauskoista sukupolvia yhdistävistä talkoistasi kekkereineen.
Pilkoin vähän nahistuneet hedelmät salaatiksi, sekaan vähän hunajaa ja jäisiä mansikoita ja näin loppiaisen kunniaksi siideriä hiukan liemeksi sekä saunajuomaksi. Kokonainen ananas on maksanut euron verran kilo, ja oi miten makeita paloja siitä saa. Jostain muistelen, että ananas olisi hyvä diureetti...tiedätkö Katleija onko siinä perää ? Voisi olla tarpeenkin joulun suolaisten herkkujen jälkeen . Ei levitellä näitä tietojamme ulkopuolisille, ihan luottamuksella näin käännyin puoleesi.
Tässä on mietitty netissä viisastumista, olisiko se samaa laatua kuin vahingosta viisastuminen ? Oletteko kuulleet, mitä viisaat intiaanit sanoivat sanoista, vinha perä niissä on näin digiaikaan sovellettuina.
"Intiaanien käsityksen mukaan puhuttu sana ei häviä, päinvastoin se lähtee lentoon ja elää ikuisesti. Koska sanat ovat kuolemattomia, pidetään huolta siitä, että niitä ei käytetä väärin ja harkitsematta. Tästä syystä intiaanit eivät lakkaa ihmettelemästä niitä räikeitä valheita, joita esiintyy mainoksissa, sanomalehdissa ja poliitikkojen puheissa."
Tämän googletin ja laitoin varmuudeksi lainausmerkkeihin, lainasin vain ja palautan samantien.
Käyn tällä välillä etsimässä yhtä laulua, jossa on totuuksia netissä liikaa aikaansa viettäville. Näin uhmaan ja pilaan tämän jjoutavan ketjun.Tässä tämä virsi. Aika lyhyt on, lyhyestä virsi kaunis.
http://www.youtube.com/watch?v=3vbYQ0t_umw - jjoutava
Ramoona* kirjoitti:
Tässä tämä virsi. Aika lyhyt on, lyhyestä virsi kaunis.
http://www.youtube.com/watch?v=3vbYQ0t_umwkiitos Ramoona Olipa siinä hyvät sanat ja harras virsi kaikkenaan. Tarkkailenhan minäkin sitä astetta mikä on itselläkin liikaa vaikken öitä netissä vietä. Muutenkin erlaisia nettijuttuja karsin, mutta uusia mielenkiintoisia seurattavia näköjään ilmaantuu tilalla.
- jjuotuva
Nyt en liiottele: Otin Mensan pikatestin ja tulos -102. Sattumalta varmaan ruksasin oikeisiin ruutuihin, muuten ei tulos ole mahollinen.
- *Kukkahame*
Olet hirveen paljon viisaampi kuin minä, ain vain jotain 90 ja 100 väliltä, kerran testasin se oli siinä.
Tunnen kyllä viisastuneen jotenkin helpompi olo ?? Sitä se on viisautta.
Joulukoristeiden pakkaus päivä on kyllä jo lähellä ainakin tuntuu siltä, eihän se pakko ole jouluvaloja näkee monessa paikkaa vielä kauan.
Elämä ON ihanaa!- jjoutava
Sitä se tätyy olla. Viisaalla on helpompi olo ja elämä on ihanaa.
- *Kukkahame*
Näppärä havainto, kiitos naurusta!
Kyllä elämä on ihanaa, jokainen uusia aamu on uusi mahdollisuus oppia lisää elämän varsiteillä.
Muutaman päivän olen tehnyt "latojan hommia". Oppinutkin, koska aiemmin ei ole ollut tarvetta painokuntoon tekstejä saattaa. Kaikkea oppii kun elää saa.
Kirjalliset työt vaativat silmiltä paljon, ja kun hämärässä kirjoittaa kymmenellä sormella, tulee lyöntivirheitä, toisaalla ne on korjattava, mutta tänne tulee laitettua sian saksaa.
Opettelemista on koko elämä, mestariksi ei sittenkään valmistu.
Minulla on hyllyssäni vanha tietosanakirja, koko sarja mitä siitä on ilmestynyt.
Parempi tietolähde on kuin google. Eihän siinä tietenkään ole ihan viimeisimpiä tapahtumia, joku merkkihenkilökin on kuollut, vaikka kirja kertoo ihan muuta.
Niistä pienistä virheistä huolimatta, tietolähteeni on hyllyssä, aina kun googlen tiedon anto takkuilee. Kukin voi kirjoittaa googleen mitä tietoja tahtoo, ja niin on joku tehnytkin, joten sielläkin pitää olla viisas ja osata kerätä vain totuuksia, ei oletuksia.- virtuaalinen
Olet kouluja käynyt ja sivistynyt henkilö ealy bird. Ei sinunlaisesi jää tälle kentälle makaamaan, lepopaikat on tosjaa toisaalla.
Näyt keränneen "kunniamerkkejäkin" virtuaalisen kylpytakin koristeeksi. Näille palstan pikkusieluille kirjoittelusi on tervanjuontia.
Mutta aikansa kutakin, sanoi entinen hyötyeläin kun päätä otettiin. - Hynynen
virtuaalinen kirjoitti:
Olet kouluja käynyt ja sivistynyt henkilö ealy bird. Ei sinunlaisesi jää tälle kentälle makaamaan, lepopaikat on tosjaa toisaalla.
Näyt keränneen "kunniamerkkejäkin" virtuaalisen kylpytakin koristeeksi. Näille palstan pikkusieluille kirjoittelusi on tervanjuontia.
Mutta aikansa kutakin, sanoi entinen hyötyeläin kun päätä otettiin.Ymmärämme häntä oikein hyvin ja toivomme arvoisia kenttiä hänelle.
Iloksi ja kevennykseksihän nämä jutut pitäisi yrittää kääntää.
Nuorehkona kirjoittajana, enemmänkin lukijana, olen täältä paljon saanutkin ilonaiheita. Avuliaasti onkin nostettu vanhaa kamaa esille. Jotkut muistavat, kuinka ennen oli tälläkin palstalla erinomaisen hyvin. Kuitenkin joitain mainioita asioita on ennenkin jäänyt kesken. Niitä ainakin yksi tyyppi ansiokkaasti jaksaa perätä ja ilahduttaa nostoillaan.
Ennen tehtiin kaikki hyvin ja perusteellisesti. Opiksihan ne on opettava ja aika hyvin näytetäänkin nytkin samoja siemeniä kylvettävän lisää.
Kyllä täällä yleistieto laajenee paksumpaankin päähän tähdenlennon lailla. Miinus- ja plussamerkitkin ovat saaneet uusia ulottuvuuksia. Niihin tottumattomat ovat kyllä saaneet päänsärkyäkin siitä, että niitä on muka tökitty väärään paikkaan. Vielä mitä, sehän vapaata, hyvää tarkoittavaa kehittävää arvostelua! Järemeimmillään niinkin, että ketjussa on pistäytynyt pari lukijaa, mutta on jo kymmeniä tai - merkkejä. Sehän todistaa pistämättömästi, avaus tai vastaus erittäin hyvä tai huono. Kyllä kansa tietää!
Rekisteröity vai rekattu? Käsittelyn runsudensarvesta on kyllä irronnut kaikki. Vaikka kuulun rekattuihin ja sillä kirjoittaviin, on käynyt selväksi, että rekatut ovat tavallista tyhmempiä tolvanoita tai epätoivoisia kiipijöitä, jotka kunnianhimoisina "kiillottavat kilpeään. Kyllä minä tämän ymmärrän. Toisaalta, onhan hyvä, että pysyn siinä lahkossa, johon luontevasti kuulun. Ilahtunut olen kuitenkin, että tähän esiintymisen muotoon on myös erikoisella tarmokkuudella puututtu.
En ole aiemmin uskonut selvänäkijöiden taitoihin, mutta täällä se on näytetty, että kyllä heitä on. Tässä rekattujen ja rekkaamattomien joukossa tarvitaan erikoisia näkijän lahjoja, että tietää ken siellä potaskaa vääntää. Erehtymättömällä varmuudella kyvykkäimmät pystyvät sen näkemään. En kyllä pysty näihin arvioihin. Rekatut näen. Toinen joukko on rekkaamattomat samassa köntässä. Pitäneekö harjoitella näkökykyäni.
Olisihan sitä vielä...,mutta olkoon nyt. Sen tiedän, että kyllä täällä on paljon opetettu ja lisääkin tulee. Kaikki oppihan on onneksi, myös kompastelu. Sitä en tiedä, kehittyykö täällä älykkyys, vai tiivistyykö tyhmyys. Jos jälkimäinen vaihtoehto toteutuu, olen vahvoilla. Taidan kyllä pudota siitäkin joukosta. Taso jäänee turhan korkeaksi siinäkin seurassa.- *Kukkahame*
Sinulla hauska taito kertoilla ketjun historiikkia, saaden kaiken mukaan hienosti ja ymmärrettävästi analysoituna.
Aivan naurun pyrskähdyksin tunsin lukevani tätä hauskaa tekstiäsi, tässä oikein iltani valostui ja mieleni todella ilahtui.
Täällä on monta kauniisti ja hupaisasti kirjoittavaa seitenkymppistä.
Mikä kirjoittaessa kun kädessä on penaalin terävin kynä, muistappa ilahduttaa palstalaisia vastakin.
Kiitän *Kukkahametta* myötäsukaisesta viestistä kirjoittamani jutusteluun. Samasta kiitoksesta myös pala aikaisemmalle. Annan arvoa suurpiirteisyydelle ja myös napakalle osallistumiselle tarvittaessa. Se vain on täällä kyseenalaista kiitoksia jaella. Siksi pitääkin olla niuho. Onhan se nyt perin arveluttavaa kiittämään ryhtyä. Se pistää monen tarkkanäköisen aistit hereille. Mitähän kummaa peliä tuokaan on?
Toisaalta, ylen notkean jutustelijan, joutavoisen vaatimattomin sanoin avaama ketju ansaitsee ainakin tämän noston. Totta on myös se, että täällä on todella hyviäkin kirjoittajia, joita mielellään lueskelen(en kuulu heihin). Piruuttani ajattelin präntätä oikein luettelon heistä, joilla mielestäni kirjoitukset ja asiat sujuu. Yleisen riemun ja riehakkuuden takia jätän ajatteluni roskikseen.
Olettehan seurannut, että on internet palveluja kirjoittajille. Siellä tarjotaan jo satasella iso nippu peukalon nostoja ja plussia. Ropotti tekee työn, kirjoittaa viestit maksajan tueksi sekä nostelee peukalot.
Onkohan täällä käytössä moinen ropotti? Siitähän tätä vastausropottia on moitittu, että se lipsahtelee asiasta. Niin näyttää täälläkin, mutta voihan se silti luomuakin olla. Kovassa käytössä sekin voipi muuttua ropotin kaltaiseksi, jota onkin jo huomattavasti vaikeampi päivittää.
Koettakaahaan pärjäillä! Vaikka ilmanalat ovat mustia tai tummanharmaita, kyseessä ei liene tarttuva tauti.- *Kukkahame*
Taas sorvin ääressä!
Liikenne on vilkastunut huippuunsa, koulut alkaneet ja väki palaillut isovanhemien herkkupöytien äärestä arkeen, eihän juhlaakaan kukaan loputtomiin kestä.
En tunne olevani robotti, mutta sen huomion olen todennut että joku robotti on liimautunut niin kylkeeni että kaatuneita peukaloita yllin kyllin löytyy nikkini seurasta, mikäs siinä kun muljahtanutkin peukalo on joku merkki.
Täällä on poistaja robotti, en tiedä minne hän noita kirjoituksia kokoaa, mutta melkoinen on jo se arsenaali mitä on kertynyt minun kirjoitellessa täällä, sama sen väliä vaikka kokoisi kootut teokset.
Loppuviikolla on odotettavissa vilua, toivottavasti ei nälkää.
Kamalaa jos paikkansapitäviä nuo ennusteet, nukkumaan mennessä lämpöasteita ja aamulla jo yli 15 pakkasta.
Edessä on villahousukeli, kai?- jjoutaca
Saappaat nähä. kyllä talvi vielä tapansa näyttää nii uskon. Jotakin kuitenkin kun tuo Ynnämuuki väitti notkiaksi minua. Kyllä minä pukiessa ja riisuessa vaatteitani yritän suoriutua mahollisemman vähillä apuvälineillä just sen takia, että olisi voimistelua.
Meillähän on harrastuksena tuo asian piilottaminen kirjoituksen joukkoon niin ettei äkkinäinen sieltä sitä löydä ja siitä seurauksena - ehkä, voidaan sanoa meitä asiattomiksi kirjoittajiksi. - Ramoona•
jjoutaca kirjoitti:
Saappaat nähä. kyllä talvi vielä tapansa näyttää nii uskon. Jotakin kuitenkin kun tuo Ynnämuuki väitti notkiaksi minua. Kyllä minä pukiessa ja riisuessa vaatteitani yritän suoriutua mahollisemman vähillä apuvälineillä just sen takia, että olisi voimistelua.
Meillähän on harrastuksena tuo asian piilottaminen kirjoituksen joukkoon niin ettei äkkinäinen sieltä sitä löydä ja siitä seurauksena - ehkä, voidaan sanoa meitä asiattomiksi kirjoittajiksi.Jos saa sukat jalkaansa seisaaltaan, niin on notkeus ja tasapaino mallillaan. Oikeastaan tulin vain sanomaan, että Sinulla Kukkahame on hyvä miesmaku. Näin vähän rivejä, kun kännykällä näpytän, ei siis ole rivien välejä paljon tulkittavaksi.;)
- *Kukkahame*
Herra ihme! Naurahdin sinun toteamuksella miesmausta ;-)) mau mau.
Hienoahan se on että pääsee Herraseuraan, eikö olekin?
Minähän tähän väkisin tuppasin, mielipiteineni, oli niin raikkaasti ja hyvällä mielin todettu tosiasioita.
Tuntuu tosi kirjoittajat olevan asialla, se listaus voisi ilahduttaa asiallisia hyviä kirjoittajia, ja kuten asian isä sanoin "en taida kuulua heihin" pätee minuunkin huntra %sti.
Asiasta toiseen on hieno asia että kaikki ohjelmat voi katsoa netistä.
TV ruutuun juuttui paikoilleen ja päällä teksti "no signal", katkos kesti n ½ h ja uutiset meneillään, no ne näin kuitenkin netistä.
Ei päivää ettei jotain yllätystä. Niin se menee, joutavoinen, kuten kirjoitit: "Meillähän on harrastuksena tuo asian piilottaminen kirjoituksen joukkoon niin ettei äkkinäinen sieltä sitä löydä ja siitä seurauksena - ehkä, voidaan sanoa meitä asiattomiksi kirjoittajiksi."
Jos itse yrittää pientä näppäryyttä, kehittyy myös vastinetta. Äkkinäiseksi tässä olen tulollani. Kuitenkin lienee paras ja helpoin ratkaisu, kun tulkitsee epämääräisyyden parhain päin. Niin sinäkin, joutavoinen minun "notkiaksi" mainitsemani, kuin myös minä Kukkahameen ihmettelyn ja Ramoonan kännykällä näpyttelemän. Asiattomuutta en kyllä näe, jos nyt vähän asian vierestä liippaa, sitä on turha ajatuksissaan edes arvuutella. Hyvin menee kuitenkin, toivon ainakin.
Jk. En kyllä sitä kirjoittajien listaamista enää harkitse. Se oli hetken väläys, ei tosin aivan turhanpäiväinenkään. Puolestani se saa jäädä lepäämään - kuten hienosti sanotaan.Hyvähän meillä, kun on mahdollisuuksia päästä monien kanavien kautta kasvattamaan tietämystämme maailman menosta.
On telkkari jossa pyörii kymmeniä kanavia, sen kun avaa ja maksaa jos haluuaa kaiken se viihteenkin pariin päästä mitä siellä on tarjolla.
Kävin hoitamassa henkilöä joka sairautensa vuoksi ei saanut kättä suuhun ja hänellä oli maksukanavat käytössä.
Jalalla ja puheella hän kykeni kanavia vaihtamaan ja hänen kohdallaan se olikin meitä hoitajia ja läheisiä lukuun ottamatta ainut mahdollisuus päästä edes pieniä tuokioita nauttimaan maailma menosta, uutisista ja niistäkin elokuvista joita maksukanavilla oli ja on tarjolla.
Nyt hän jo katselee taivaskanavalla meidän menoamme, ihana ihminen jonka muisto pysyy.
Tulipa vain tuokin mieleeni kun noista kaapeli tai muista signaalivioista Kukkahame mainitsi.
Kirjoittajien hyvyys ja huonous, eihän ole hienotunteistakaan jaotella julkisesti, ehkä sellainen sopisi Parnasson sivuille, mutta ei tänne jossa kateus kukkii nähtävästi täydessä kukassa, nuppuvaihe on jo ohitettu. Tiedä uskaltaako tänne taas mukaan laisinkaan, kun muistan viime vuoden käyntejäni. Vuosikin Uusi. Terveyttä sen mukana jokaiselle ja paljon muita kukkia elämään.
Puiden silmut ovat paisuneet tässä kasvihuoneilmiössä. Nyt jos ottaa koivun oksia sisään maljakkoon, pian on kauniit vihreät kukkivat oksat. Olen miettinyt, mikä on koivun kukka josta urpu muodostuu? Eihän koivussa ole muuta kukkaa kuin lehdet!
Sanokaa viisaammat mikä saa aikaan kivuihin urvut, siitepölyä jakavat pienet käpyset.
Niin kukat. Niitä en voi pitää kotona, koska lääkäri kielsi. Lääkäriähän pitää totella.
Kyllä tiedän se, hengityksessä sen tuntee, jos on hetkenkin allergoivassa paikassa. Kaikesta huolimatta kaikki Kasvipuutarhat ovat mielipaikkojani. Niissä, myös ulkomailla käydessään, pääsee näkemään niin paljon sellaista mitä meidän luontomme ei tarjoa.- *Kukkahame*
"No signal" selvisi kaapelityöstä hetkellinen noin reilun puolen tunnin kestävä katkos johtui, kaikki hyvin jo.
Olen seuraillut pensaikkoja ja sireenien silmuja miten ne reagoivat, lienee kasveillakin kalenteri kun eivät vielä ainakaan ole saaneet muutosta.
Rhodo on hiukan suojattu sillä kun on kukkanuput jo kevättä varten valmiina, en usko että sielläkään mitään muutosta.
On tämä mielenkiintoista, terassin puolella 9.2 tällähetkellä ja eletään tammikuuta, kyllä se kylmeneminen onkin tästä onkin rajua, vaikka muutoksia on tullut ennusteisiin.
Aluksi oli yli -10 ennuste, nyt sentään lasku pakkaselle on loivempaa.
Näillä mennään kohti talven kylmintä aikaa. - jjoutava
Hyvinhän tämä talvi on täällä etelässä kun ei luikkautta ole ollut. Kenkästopparit on kyllä valmiina kaapissa. Kasvit ei kärsi lämpimästä niinkään vaan äkillisistä suurista lämpötila vaihteluista, vaikka mistäpä ihiminen sitäkään tietää.
Salaattirasioita oli alennetulla hinnalla tarjolla ja yhtä rasiaa pyörittelin käsissä nähdäksen mitä se sisältää (kaaliporkkana) Siihen tuli myyjäpoika ja sanoi "mitenkähän halvalla ne pitäis myydä, että nämä sais kaupaksi", en herneenpalkoja vetäny nenääni tuommosesta. - Ramoona*
Kasvit ovat kai aika hyvin sopeutuneet tällaisiinkin talviin, rhodokin käpristää lehtensä pakkasen tullessa. Enemmän se saattaa suojamattomana kärsiä siitä, kun keväällä aurinko alkaa haihduttaa vettä, eikä jäässä oleva juuristo vielä toimi. Pieniä havukasvejakin on meillä nuorina suojattu kevätauringolta, kyllä ne vanhempina paremmin pärjäävät. Lämmintä vettä vielä keväällä juuristolle, niin hyvin selviävät. Nykyisin myydään halvalla ulkomailta, varsinkin Hollannista tuotuja taimia, niitten talvenkestävyys ei ole aina taattua. Talvi on niin monta kärhöä minulta tappanut, teenkin hankintoja kotimaisilta taimitarhoilta suoraan. Tulisi ensin kunnos suojaava lumikerros, sitten vasta kunnon pakkaset.
Vai kaaliporkkanan jj näki, oliko enemmän kaalin vai porkkanan näköinen, oliko juures vai vihannes ? Oletan, että se oli kaalin värinen ja makuinen juures, siis eräänlainen porkkanan alalaji. Porkkanakaali olisi toisinpäin. Kukka ja kaali yhdessä ovat kukkakaali, kyssä ja kaali muodostavat liiton myös.
Luovaahan tämä yhdistely on, ajatelkaa nyt vaikka tiikerikakkua. Kerran mietittiin tosissaan, miten saataisiin aikaan seeprakakku mustin raidoin, ehkä lakritsipulverilla. - *Kukkahame*
Hyvä on aloitus, ja hyvällä paikalla kun palailin reissun päältä.
Tein turistimatkan Porvooseen ja väkeä oli ainakin siinä kaupassa missä minäkin yritin olla, kansa liikkuu ja alennusmyynnit tarjoaa 'parastaan'
Väkeä oli kovasti kuin Kuusiston häissä, keljuinta on kassajonoissa talvivaatteet päällä.
Uuden lintulaudan löysin kun viimeinen myrsky tempasi kannen entisestä ja kaikki ruoka oli samassa klimpissa kun kastuivat.
Nyt minä taisin osottaa korkeinta viisautta, saa nähdä tuleeko huutia vai peräti ruutia?
Eikös sitä pitänyt peitellen ja kiertäen totuutta, mutta pysymällä asiassa.
Onnistuikohan en kertonut sentään väriä?- jjoutava
Kyllä viisautta saa esiintyä just lintulaudan ostossa.
Kyllä siinä töösässä niin luki ja kun kaaliporkkanaa saa syödä aivan reilusti niin ostin. Muotonsa oli kasvi mnettänyt töösään tungettaessa mutta karotiinit ja kaaliumit on varmaan tallessa.
TK n käytävälle putkahti vanhempi mies ilman paitaa kun tuli flunssapiikityksestä. Pusero olikin jo siinä tuolilla. Turhaan puhuvat että vanhat on rasituksena. Ei me hoitajille rupatella vaan heti käytävälle paitaa pukemaan. Rasitteena! Kaikkia viittivätki puhua.
- jjoutava
Toki viisautta saa esiintyä ainakin luntilaudan ostossa.
Niin siinä töösässä luki, vaikka kaaliporkkana oli menettänyt muotoaan kun oli siihen töösään laitettu. Vitamiinit varmaan tallella ja kaaliumit niitähän kaalissa on ja porkkanassa karotiinia. Niitähän saa kasviksia syödä paljon.
TK n käytävään putkahti vanhempi mies ilman paitaa kun tuli flunssapiikityksestä, takki olikin jo siinä tuolilla. Ei me hoitajille vanhat rupatella, ulos vaan heti paitaa pukemaan käytävälle.
Turhaan puhuvat vanhojen olevan rasituksena, Kaikkia ne puhuvatki. - *Kukkahame*
Ruoka oli mennä aivan väärään kurkkuun tirkss...
Ei se mitään vaikka vähän yskitti, siinä se tiede vai tieto, ehkä molemmat??
Meni sekin minne piti. Totta hitossa sivistykseen kuuluu sanoa asioita kierrellen, ainakin kaunistellen. Sitä mieltä olen, vaikka vähän sivistyksestä tiedän. Jotenkin rimaa hipoen olen pärjäillyt.
Esimerkkinä kerron opetuksesta. Pojalta pääsi suoraan kerrottua turhan usein. Äitee opetti: et saa sanoa ainakaan vieraiden kuullen, että menet paskalle tai sonnalle. Se pitää sanoa nätisti, kautta kukkasin, muunnellen ja rumaa sanaa kierrellen.
Ruokapöydässä oli vieraina parempia sukulaisia, erikoisesti sukuun otettuja ystävällisiä tärkeilijöitä. Pojallepa tuli hätä, eikä hän enää jaksanut millään kipristellä.
- Perhana nyt tul kiire! Mun pitää mennä...kautta kukkasten paskalle!
Jos tämä vitsi on vanha ja läpi kulunut, silloin lienen minä tuo poika, joka ei vieläkään ole oppinut mitään.- jjoutava
Komppania oli järjestäytynyt aamuhartauteen ja pioneeri Rossi oli päivystysvuorossa tekemässä ylivääpeli Javanaiselle ilmoitusta. Rossi ilmoitti että viitostupaan oli joku tehnyt lattialle 'tarpeet' --mitkä tarpeet? -- sontinu oli joku unissakävelijä. Hienosteluopetukset ovat aivan turhaa, suorat puheet on parasta tarpeista syntyy väärinkäsityksi vaan pska ymmäärretään heti
- yläpää.
Olet väärässä, äly lisääntyy koko ajan niin kauan kuin kaikki toimii siellä yläpäässä!
Muut osat ihmisessä lopettavat yleensä yläpään. - *Kukkahame*
Voi näitä veli'kultia' ym ja jj, mutta mikä muu voi antaa niin makeat naurut kun hyvä vitsi, no ei mikään.
Enpä olekaan, en ainakaan tunnusta nauranut niin makeasti,
vähään aikaan suomeksi kerrottu suomalaisista ;-DD.
Minäpä ladon vaari vitsin, sodan jälkeen oli ulkokäymälät yleisesti maaseudulla käytössä, vatsa oli vikkelällä ja vaari istuskeli vinokattosessa ja luki vanhoja sanomalehtiä jotka oli tuotu huussiin määrättyyn 'kuittaus' tarkoitukseen.
Pikkupojat löysivät jonkun metallipallon ja heittelivät sitä toinen toisilleen.
Sitten vain toinen pojista ei saanutkaan koppia esineestä ja se kolahti huussin nurkkaan.
Vaari kampesi ulos tukka silmilla ja parta pahasti likasena ja tuumi omaan rauhalliseen tyyliinsä;
"Olipa hyvä etten pirtissä pierassu!"
Hyvä se on nauraa silloin kun naurattaa, vielä se itkukin joskus tuppaa tuomaan kyyneleitä, ne sitten aikanaan. Enpä tiiä, oonko täysissä järissäin tänäkään aamuna, älyssäin kyllä, minustakun äly ei kyllä ennää näissä i´issä lissääny. Ns. viisaus tai ns. tyhmyys kyllä.
Ni sitä minä, että tähän keljuun uskalsin tulla....täällä näkkyy olevan tarpeeksi arvokkaita henkilöitä koolla.
Kun tuolla luin eräässä ketjussa näistä eppäilyistä, miten monena nikkinäkin, siis toisen vaatteissa, vois joku esiintyy, ni rupes harmittamaan, kun ei oo tullu koskaan mieleen , että ois voinu kirjottaa muistiin parhaimpia nimittelyjä, mitä on näinä auvoisina vuosina saanut.
Kaks muistan kyllä, ne ovat olleet desantti ja sit tää herttainen Muumien Mörkö.
Molemmat ovat kyllä ylivetoja, voi kiittää siitäkin kunniasta.no, jopa miulleki, virheettömälle henkilölle, sattuu virheitä. Pimeyden virheeks laitan tuon....alusta kolmas rivi....keljuun, ketjuunpa hyvinki.
- jjoutava
Nimittelyistä en ole myöskään muistiinpanoja teheny. Nyt aivan äsken sain sellaisen yhen ihan osuvimman nimityksen, "senkin löntys" Ihan näkemäyttään joku osaci luonnehittaa minut aivan nappiin. Sus sinä ärsytät tahallaan niin paljo. Vaikka nimiä sinulle tulee niissä on helmiä joukossa. sus 'Helmihän', passaisko?
Kukapa meistä jne., liekö edes välttämätöntä, mutta hyvän naurun sait aikaan, kiitos !
Vettä satoi ihan ropinalla ja herätti jo varhain, nukkumaan tosin hakeuduin jo 22,00 jälkeen, melkosen unisena.
Hyvä ja lämmin oli ilta nuorimmaiseni kanssa, töistä tuli suoraan, kävi vain koirat ulkoiluttamassa. Pöydän äärellä yhdessä, saimme napostella pikkuateriaa jutellen mieleen tulevia,..
Illalla vielä poika ja miniä tulee työajan jälkeen, kiva onkin kuulla miten heilläkin menee. Pikku Rain jos olis mukana veishän iloinen tummasilmä koko huomion meillä, ihan kiva on saada jutella aikuiset rauhassa vaihteeksi.
Huvittaa tuo alkulauseesi, oot kyllä mainio pakkaus, nauraen luin vieläkin, --- :D)- *Kukkahame*
Huomenta!
En puolusta enkä selosta, mutta jäi mainitsematta että pojat olivat löytäneen käsikranaatin.
En puolusta enkä....
olen tehnyt miesten joukossa työtä ja jotain jää mieleen joku katoaa.
Nukuin peräti hyvin kuitenkin, tästä alkaa loppuviikon päivä.- joutavainen
No hyvä jyssäys, eihän käskrannaati tullu mieleen kun luin jostakin metallipallukasta poikiin käsissä josta kerroit. Pitäishän se sentään näillä ällyillä hoksata, armeijat käyneen miehen. Muutenki nyt on kehittyny ketju aivan älykkääksi. Kuitenki yritän vielä vastailla.
- *Kukkahame*
Elämä on!
Jotain on unohdettava jotta uutta voi tallentaa, näin se maailma pyörii.
En 'hyikyttele' enkä siunaile, elän vaan päivän kerrallaan nk saappaat jalassa,
olen sen verran kiertänyt ja kaartanutkin kurveissa että en osaa hienostella kaikki särmät on hiottu jo aikaa sitten.
Älyä ja nokkeluutta pitää viljellä, onhan täälläkin jos minkä viljelijää mukaan vaan.
Näkeehän sen jo kaukaa missä osataan ;-DDD!
Avaahan pian uusi ketju tämä on niin"pitkä kävellä reppu raskas kantaa"! - liekö se osaamista
Tuskin täällä ihan kaikkea osamisistaan kukaan kuitenkaan pääsee näyttämään.Toisaalta taas, kannattaakokaan oikeastaan tietää mistään kaikkea.
Jos nämä palstojen tarinat ja turinat ottaa sittenkin vain ajankuluna ja pienenä huvina, ei tule niin vihaiseksi vaikka joku pirullisesti nauraa näille minunkin viisauksilleni.
Kettu on ja nähty, kierretty muutakin kuin tahkoa.
Se olikin tarkkaa hommaa kun isäni teroitti kirveitä ja muita teräviä tarvekaluja.
Piti hakea vettä siihen tahkon alla olevaan purtiloon, kaataa sitä sopivasti, ettei kivi pyöriessään roiskuttanut vettä ympäriinsä ja sitten veivistä pyörittää sitä tahkoa.
Joskus huusin isälle ettei niin kovasti paina sitä kirveev terää kun tuntuu että jarruttaa. Niinhän se jarruttikin, ei muuten olisi tullut ottavaoista veistopiilua, eikä halkaisevaa kirvestä.
Että on sitä koettu, ja koko ikäni tehnyt miesten töitä, ammatti se on sekin se jota tein.
Eikä meillä laskettu mikä pitää miehen tehdä, mikä naisen, aina teki se joka osasi ja ennätti. - kettu mikä kettu
Aika kettu tuo jjoutamoinenkin, kun saa palstan namu-naiset mukaan.
- ynnämuu (rek.)
Kylläpä käsranaatti terävöitti hyvää vitsiä! Enpä olisi arvannut tuota lisätä. Puutteita on.
sussin harmittelu "virheettömälle ihmiselle" tapahtuneesta virheestä on todella harmin paikka. Kyllä se syöpyy sisuskaluihin asti.
Minä ihailen suunnattomasti virheettömiä ihmisiä. Mitenkäs me tässä maailmassa pärjäisimmekään ilman näitä tähtiä. Heitä täydellisiä on pienissä ja suurissa persoonissa.
Aikoinaan kuulin jutun, totta vai tarua. En tiedä...voi olla totista tottakin
Pikkukylän aktiivinen yhdistys, tarmolla kaikkiin asioihin puuttunut joukkue oli aivan erikoistunut kirjelmien lähettämiseen. Nousipa vakavan yhteiskunnallisen ongelman selvittämien esille ihan kansainväliselle tasollekin.
Sanontahan on, että kaikki tiet vievät Roomaan. Kirjelmässä piti käsittelemän kohtaa, jossa Rooma mainittiin. Lienee Silviokin ollut syynä.
Tulipa tenkkapoo. Kaksi aktivistia tiesi, että Rooma ei ole Italiassa. Rooma on Romaniassa. Näkeehän tuon pöljäkin jo valtion nimestäkin.
He vaativat asiasta äänestyksen. Tulos oli 3-2 Italian hyväksi.
Ajatelkaa nyt, mikä revohka olisikaan syntynyt, jos Romania olisi voittanut. Olisiko nimen vaihto onnistunut, vai olisiko kaupunki täytynyt siirtää.
Mikäs se aloitus olikaan? Taitaa tämäkin survoen mukaan mahtua. - *Kukkahame*
Kauppareissu tehty ja joulusilleistä laatikko uunissa, nälkä häviää kunhan siihen pääsee käsiksi.
Silloin kun Silvio sai lopullisen lähtökäskyn, vai miksi sitä nyt voi sanoa, minusta hänellä nousi tunteet rajusti pintaan.
Iso merkittävä valtiomies sai kertakaikkiaan kauhean iskun, mutta minusta isku oli kyllä paikallaan! (en kerro sitä ääneen)
Ukkeli kun omistaa rehellisestä liike-elämästä melkoisen potin, kokonaisen alamaailman jengin, onhan siinä itkettävä, kun mahti katoaa eikä kukaan tule edes päätä silittämään ja puhaltamaan kun sattuu.
Voisihan hän kruunauttaa itsensä pornokuninkaaksi, sekin bisnes kuulemma liikkuu plussan puolella.
Herra isä nyt minä kyllä jo lopetan. Tahattomat näppihäiriöt osaavat olla tosi hauskoja, kuten susin "keljuun".
Ei kuitenkaan tullut, että keljuun ketjuun, sillä osaavat jotkut todella keljuilla muille.
Senkin löntys on aika harmiton nimittely. kuten lapselliset, ala-asteisten lasten lällättelyt.
Ikävimpia ovat sellaiset kuten valehtelevat vihjailut toisen lääkityksestä ja hoidossa olosta.
Sellaisten kirjoittaja on mieleltään patamusta ja ilkeä. Haluaa saada ihmistä mustamaalattua muka osaaottavilla ja lohduttavilla sanavalinnoilla.
Asiasta kolmanteen: Ihmettelin paljon, kuinka italialaiset kestivät konnan valtimiemahtia. Onhan maa kuitenkin demokraattinen, päinvastoin kun eräs naapurimaamme jossa demokratia on vain sana.
Tämä historiaan jäävä johtaja haluaa nimensä maailmanhistoriaan, henkilönä joka järjesti maailman kalleimmat olympialaiset. Laki ja oikeuskin on vain hänen kädessään. Olkaammepa taas kerran onnellisia, kun asumme maassa jossa vallitsee parlamentarismi!- *Kukkahame*
Harmiton? Mikä kenellekin on sitä?
Kaikenlainen nimittely joka kohdistuu nimeltä mainittuun henkilöön on loukkaavaa tällaisella palstalla, jatkuvana se on jo vihapuhetta, joka taas on rangaistava teko.
Tämä siksi että luin taas itseeni kohdistuvaa vihapuhetta.
Oli samassa ketjussa kyllä muitakin nimimerkkejä joutunut tuon tuhatnikin, hajupoika ym.ymt
Meillä on kaunis isänmaa, vuodenajat jotka jaksottavat luonnon muutoksin, ja myös viihtyvyyden kannalta.
Ikävää että toinen suomalainen on valmis teilaaman vaikka naapurin, sitäkin tapahtuu liian usein.- jjoutava
Positiivista olisi jotakin sanottava vaikka se aiheuttaa kummallisia reaktiota toisaalla. Paksunahkaisuutta vaaditaan kirjoittaa ystävämme jossakin vaikka paksunahkaisuus olisi kuin vierastettavan tuntuinen ja onko se oikea viesti, jos toivotaan lisää kirjoittajia. Joku ei haluakaan itsensä lisäksi ketään kirjoittanmaan, ei ole kaukana sellainen ajatus.
- *Kukkahame*
Niinpä niin!
Mistähän kohtaa lie jakopään hihnat kulunu silloin kun tuota itsepölytystä niin kovin tuo esille, olikohan nuo nimikkeet oikeita joskus olen kuullut ohimennen.
Koulussa kun piti kasveja kerätä tuli tutuksi myös itsepölytys.
Nyt samaan hengenvetoon kehasen että kaikki vesikasvit koulu halusi esittely kasveiksi ja tietysti minä ne annoin.
Suo- ja järvikasveja harrastin, sain serkultani joka oli muutaman vuotta vanhempi hyviä vinkkejä järvikasvien prässäykseen.
No niin sainhan kehastua! ;-)) - joutavainen
Hyvin onnistuit. Ihminen tarvitsee onnistumisia. Olenkin joskus joutunut onnistumaan ihan vaan sen tarpeen takia. Ystävämmekin tarvitsee onnistumista ja eikä ystävämme ymmärrä sitä miksi emme suvaihe sitä iloa hänelle.
Miksi hän ei paljasta salattua tietoa siitä miten noilla aseilla saavutetaan joku päämäärä joka vaatii meidän muuttumista? Kuinka meidät saatais muuttumaan kun ei ole edes hyväksyttyä mallipalstalaista? - *Kukkahame*
Hän haluaa ja on salaperäinen, mutta ei todella sanaton.
Pieni sanamäärä pieninä annoksina ei paljon avaa, sen sijaan tausta maalarit tietävät mutta hekin vaieten todellisuudesta maalaavat vaaleanpunaisen taivaan.
Uroskoiralla on monasti sama jaottelu mutta eri aineet.
Iltaruskossa ja keväisin esiintyy yleensä värejä.
Olisikohan värianalyysistä mitään apua, kenpä tietäis sen kenken?
En tarkasta jos on virheitä ne on tarkoituksella. Olen sitten hoopo, voi olla että aukeaa tuo vuoropuhelunne joutava-joutavainen ja kukkis-*Kukkahame* kun luen uudelleen, mietin ja tutkin vielä kaikki rivien väkinlit. Lopputuloksen toivoisin olevan ystävien keskeistä huulen heittoa.
- jjoutava
Katleija ymmärsit täydellisesti eikä kirjoitusvirheitäkään ollut. Kaikki me ollaan ystäviä tai tulemassa ystäviksi, mikäli nyt palstalla voi käyttää niin syvää ilmaisua. Pitäisi keksiä joku kevyempi ilmaisu tänne palstalle.
- *Kukkahame*
Pohdintaa Katleijalta, hyvä.
Ystävä on ihan passeli, nätisti sanottu ja hyvää tarkoittaen, en pistä hanttiin.
Tuolla rekkauksen puolella on jotain ystävistä mainittu, en ole tutustunut vaikka vuosia on ollut rekattu nikkikin.
Täällä alkoi rauhallinen lumisade, rauhallinen siksi kun on aivan tyyntä ja sade ohutta, pihan asfaltti oli jo äsken aivan valkoinen.
Pari pakkasastetta ollut jo vuorokauden tuskin lumi enää sulaa - Katleija
Kunpa pysyisi tänään saatu valkoinen kate maan pinnalle. Liukuesteet laitoin varmuuden vuoksi liukastumissuojiksi. Heti oli valoisampaa ja alkaahan päivän piteneminenkin jo näkyä. Nyt lisäys on 35 minuuttia, josta enin osa tulee illan osalle.
Olen huomannut että onhan sinulla rekattu nikki myös, mutta hyvin olet saanut kirjoitella kirjautumatta.
Jonkinmoinen cattleya orkidean muunnos on minun nimimerkkini ollut. Ihan samaa en saa käyttöön kun uudelleen rekkautuu. Jos kirjoitan rekatulla tai Katleijalla tiedossa on että sama tyyppi on asialla.- rentun ruusu
tiedä mikä tämäkin
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oikein kivoja huutomerkkejä noin järjestäytyneissä riveissä, mikäs tuon parempaa löytyykään täällä haavaa:D
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192