Aihe

Suomen Yritysrekisteri huijaa

Likainen H

Tämä Suomen Yritysrekisteri niminen huijarifirma saa aina vain jatkaa toimintaansa. On se kumma, ettei näitä saada kuriin.
Älkää missään nimessä maksako heidän laskujaan, vaan reklamaatio heti sähköpostilla ja sitten vielä ilmoitus poliisille.
Älkääkä myöskään soittako sinne vaan kaikki yhteydenpito sähköpostilla. Pankaa myös muistiin sieltä tulleen puhelun ajankohta ja kestoaika.

Vielä kusetusfirman nimi: Suomen Yritysrekisteri SYR

243

12706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pertti6

Täysin samaa mieltä!

• tuttua tohinaa!

Sitkee muija sieltä on soitellut, eikä säikähtänyt, vaikka uhkasin poliisilla!

• hermoraunio

tai lakimiehellä....

• Hessu54

Nainen soitti just, tiesi yrityksen tiedot ja osoitteen, kysyi vielä toimialaa. Pisti puhelun poikki kun kysyin mitä asia koskee ja mitä maksaa. Tuleekohan lasku perässä? Vakuuttava nimi yrityksellä joten moni menee varmaan vipuun ja joutuu maksumieheksi.

• Vaikka_oikeuteen
        Hessu54 kirjoitti:

Nainen soitti just, tiesi yrityksen tiedot ja osoitteen, kysyi vielä toimialaa. Pisti puhelun poikki kun kysyin mitä asia koskee ja mitä maksaa. Tuleekohan lasku perässä? Vakuuttava nimi yrityksellä joten moni menee varmaan vipuun ja joutuu maksumieheksi.

Varmaan sama ämmä soitti minulle. Todella ihmeellistä ettei tällaisia saa pois markkinoilta...

• 0447451923

10.02.2016 klo11.34 mies soitti kertoi Yritysrekisterin menevän näkymättömäksi, täytyis päivittää, kestää vuoden kerrallaan. Hinta 190eur. alv 24%
        Aloin ihmetellä maksua, koska ei me olla mitään tälläistä maksua vuosittain maksettu. Mies hermostui,kun en suostunut asiointiin, hyvin uhkaavalla tavalla keskusteli ja ettei teidän yritys enää näy yritysrekisterissä . Mainitsi myös etten minä ymmärrä mistä on kyse, enkä omaa etua. Jos tästä puhelusta lasku tulee
        oikeuteen mennään.

• Anonyymi
        Hessu54 kirjoitti:

Tuliko lasku perässä??

• SYR vs. YTJ
    • Y-rittäjä

Ei tosiaan kannata maksaa laskua. Itsekin selvästi kieltäydyin kaikista palveluista ja sitli tuli lasku. Lähetin sähköpostia kyseiseen lafkaan.

On se jännä, että tätä saa jatkua vuosikausia!!!

• Suomen_118n_huiputtama

Suomen Yrityrekisteri on Endora Oy:n aputoiminimi. Mm. Suomen 118 on yksi heidän harhauttava aputoiminimi. Kaikki kyseenalaiset tämän firman aputoiminimet löytyvät ytj.fi:stä.

• uusihuijari

Heissan kaikki! Olen tuon yrityksen kanssa tapellut jo 2007 alkaen eikä viranomaisia voisi vähempää kiinnostaa. Koska toiminta on ilmeisen kannattavaa ja laillistakin (ainakin siitä päätellen ettei kukaan tee mitään), olen päättänyt perustaa samanlaisen yrityksen. Joten ollaanpa kuulolla!

• en maksa

Ko firmalta tuli lasku sopimuksen purkamisesta. Sopimuksen, jota ei ole olemassa ja josta en tiedä mitään. Kyseinen firma kiusasi vuonna 2007. Minkäänlaisia sopimuksia en ole tehnyt, enkä ole kuullut firmasta ennen kuin nyt vasta. Lasku tuli tänään 10.3.2014 ja oli päivätty 6.3.2014, summa oli 434 €. Ja eräpäivä 13.3.2014. Yrittävät siis lyhyellä maksuajalla saada ihmiset hätäpäissään maksamaan.
      Sähköpostia firmaan ja ilmoitus poliisille.

• Epäilys

Sain puhelun Suomen Yritysrekisteristä 19.3.2014 rupesi lateleen yrityksen tietoja ja kysyi ovatko asiat oiken johonka vastasin jotta kuapa nuo tiedot on antanut tällaiseen rekisteriin. Lyhyen keskustelun jälkeen kaveri löi luurin kiinni. Puhelu tuli friibeid liittymästä n:o 046 6263787 joten taasen kokeillaan kepillä jäätä.

• täysin samana päivä joku friikkimummo kauheen huonolla puheella haasteli levveesti ja mitää selvää en saanu, olin vielä autossa ja pyysin soittamaan myöhemmin vaan ei, kysy vaan mikä minun nimi kun se jostai puuttuu ja sanoin etten liity mihinkään ni sanoi että et tarvitsekkaan kun olen jo liittynyt aikasemmin ja luulin että nää on jotai laki juttu mitä on vaa mutta onneks googletin kun tänään tuli 160 lasku sieltä! lähtee aika saatan*n äkästä postia takasin.

• huijaritkiinnixxx

Jos epäilee tulleensa valelaskutuksen uhriksi, niin kipinkapin rikosilmoitusta tekemään, en ne huijarit lopeta jos nettipalstoilla valittaa, täytyy tehdä myös rikosilmoitusta jos on aihetta!

• Angry Businessmen

Poliisista käskettiin tekemään rikosilmoitus ja kiellettiin maksamasta laskua. Kyseisestä firmasta SYR, joka on Endora OY:n aputoiminimi ( aputoiminimiä kaikkiaan n. 30 Saman taustahenkilön muiden yritysten aputoiminimiä n. 40-60 ( ainakin on niiden Firmojen Hallituksessa))

• riskipisene

Googlettelin tuota Endora Oy;tä ja ryppääseen kuuluu myös tietotekniikka-alalla toimiva yritys joka taisi tehdä hommia Hiihtoliitolle, kuvassa olivat yhteistyön kunniaksi hymyilevät toimitusjohtaja ja hiihtoliiton puheenjohtaja. Ihan kivat vuositulot toimarilla, löytyvät myös netistä verotiedoista.

• Porsaanreikiä?

6. Asiakastietojen käyttö
      6.1 Yhtiö saa käyttää asiakastietoja paitsi tilauksessa mainittuun tarkoitukseen myös luovuttaa muihin yhtiön tytäryhtiöihin tai yhteistyökumppaneiden käyttöön luettelo-, numero-, hakemisto-, ja tietokantapalveluiden tuottamiseen tai muuhun vastaavaan tarkoitukseen. Yhtiöllä on oikeus siirtää tämä sopimus oikeuksineen kolmannelle osapuolelle ilman eri ilmoitusta.

Olisiko tuo viimeinen lause hyvä reklamaatioperuste (SYR sopimusehdoista)? Aika vahvan oikeuden tässä itselleen varaavat ja tuota ei varmasti ole huijauspuhelun yhteydessä käyty läpi...

• Kuoleman Jumala

Pitäisikö kerätä jengi kasaan ja käydä "myymässä" tämän firman perustajille muutama "yritystuote"?

• huijattuna

Ferratum netti raha firma.perii 2000,euron limmitti luotosta jätti maksuja..nyt kolemssa kuukaudessa yli.860.euroa.ja velka onkin kasvanut melekin satasella..
      -kai tuonnekin porukkaa takoisiin löytyy huijaustahan tuo ellei ryöstä ja kiskontaa..
      ja niin vaan jatkaa ja osakkaan asiakastieoto oy.ssäkin,jne...

• törkeäsumutus

Etusivu » Uutisarkisto » Uutinen
      21.2.2014
      Törkeä sumutus – älä soita Yritysrekisteri.comin numeroon

Aiheettomia laskuja lähettävän yrityksen asiakaspalvelun numeroon soittaminen maksaa 25 euroa minuutilta. Suomen Yrittäjiin yhteydessä ollut yrittäjä kertoo saaneensa yli 600 euron laskun puheluista Yritysrekisteri.comiin. Yhteydenottoja yhtiön toiminnasta on tullut Suomen Yrittäjien lakineuvontaan kymmeniä.

Suomen Yrittäjien lainsäädäntöasioiden päällikkö Janne Makkula katsoo, että Yritysrekisteri.comin omistava Suomen Rekisteripalvelu Oy pyrkii perusteettomilla laskuilla ja tilausvahvistuksilla saamaan yrittäjät soittamaan kalliiseen palvelunumeroon. Numeron 0600-94449 hinnan ilmoitetaan laskussa olevan 1,75 euroa / minuutti pvm, mutta todellinen hinta on kuitenkin verkkosivuilla ilmoitettu 25 euroa. Makkulan mukaan toiminta voi täyttää jopa petoksen tunnusmerkit.

– Ohjeistamme yrittäjiä tekemään asiasta tutkintapyynnön poliisille.

Suomen Yrittäjät on informoinut asiasta huijausten vastaista verkostoa, jossa on mukana poliisi ja muita viranomaisia sekä elinkeinoelämän toimijoita.

Perusteettomista laskuista kannattaa reklamoida Suomen Rekisteripalveluille sähköpostitse. Kerroimme yrityksen toiminnasta jo keskiviikkona.

Yrittäjäsanomat
      toimitus@yrittajat.fihttp://www.yrittajat.fi/fi-FI/uutisarkisto/a/etusivun-uutiset/torkea-sumutus-ala-soita-yritysrekisteri-comin-numeroon

• teejiiii

Sama riesa täälläkin. Sain myyntipuhelun juhannusviikolla ja lomien aikana laskua ja muistutuslaskua. Olen kiistänyt tilanneeni mitään jne jne. Ei ole tepsinyt. Tänään tein lopulta poliisille rikosilmoituksen.

Kun tulee puhelu, laita itse kännykässä puhelun nauhoitus päälle.

Jos koet saaneesi vääryttä Suomen Yritysrekisteristä, Suomen 118 tai muista vastaavista reksiteripalveluista, niin rikosrilmoitus vaan sisään! Tuskin muuten loppuu moinen "yrittäminen".

• Tämähän on huijaus

Täällä taas yksi haaviin jäänyt nuori yrittäjä.
      Sain puhelun 20.8.2014 ja puhelun kulkutavasta tuli välittömästi olo, että tämä palvelu kuuluu jokaisen suomalaisen yrittäjän maksettavaksi. Ajattelin, että no kai se sitten on pakko vain ottaa.
      Missään vaiheessa ei kysytty, että haluanko tilata tuotteen.
      Tänään 21.8.2014 tuli vajaa 200e lasku.
      Laitoin peruutuspyynnön sähköpostitse ja takaisin sain puhelun, jossa sanottiin, että laskun peruuttamisen arviointi menee ensi viikkoon. Lupasivat kuulemma alentaa hintaa koska olen opiskelija ja sivutoiminen yrittäjä.
      Selväsanaisesti sanoin joka väliin, että en aio maksaa euroakaan ja odotan laskuni välitöntä peruuttamista. Asiani ei mennyt myyjän kaaliin.
      Tein samaan aikaan asiasta rikosilmoitusta poliisin nettipalvelun kun puhuin myyjän kanssa.

Laitoin vielä jälkikäteen yhden lisäsähköpostiviestin, jossa ilmoitin että en tule ainoatakaan euroa maksamaan ja että jään odottamaan tilauksen peruutuksen vahvistusviestiä.

Onko joku saanut tämän oikeasti hoidettua loppuun ilman laskujen maksamista?

Olisi kiva kuulla joku voitokas tarina.

• B-to-B

Olet toiminut peruuttamisen osalta moitteettomasti eli viipymättä.

Näin pärjäät, jos pärjäät. Itse pärjäsin.

Pyydä ko. yhtiötä lähettämään tavalla tai toisella kopio syntyneestä sopimuksesta, samoin kuin pyydä tilausvahvistusta asiasta. Periaatteessa myös suullinen sopimus on sitova, joten on mahdollista, että puhelunne on nauhoitettu. Vaadi saada vaikkapa kuulla nauhoitus, jossa kerrotaan, mitä sinulle tarjotaan ja jossa haluat sopimuksen syntyväväksi. Vaadi nauhoite tarvittaessa käyttöösi, joka tapauksessa tallenteen kuuntelu tapahtuu erikseen sovitulla tavalla.

Kiistä sopimuksen syntyminen viimeiseen saakka tarvittaessa kaupattavan tuotteen epäselvyyteen viitaten tai epäselvään sopimukseen viitaten. Viittaa kohtaan, jossa ymmärrät palvelun hankkimisen pakollisena.

Ellet saa nauhoitusta kuultavaksesi tai ellet näe omaa allekirjoitustasi missään, jätä lasku kylmästi maksamatta. Kun saat karhulaskun, kiistä laskun peruste ja sopimuksen syntyminen. Kun asia menee todennäköisimmin perintätoimistolle, älä pelästy. Kiistä sopimuksen synty ja kerro selkeästi, että lasku on riitainen.

Jos puheluita nauhoitetaan asiakassuhteen hoitamisen tarkoituksessa, kuten nyt saattaa oll tilanne, nämä nauhoitteet muodostavat osan asiakasrekisteriä. Tällä tavalla muodostetut nauhoitteet kuuluvat pääsääntöisesti rekisteröidyn tarkastusoikeuden piiriin, riippuen siitä käsitelläänkö sinua yrittäjänä eli henkilönä tai B-to-B -yhteisönä. B-to-B on todennäköinen.

Tästä voit rakentaa itsellesi sopivan paletin.

Jos sinulta kuitenkin selkeästi kysytään yksinkertaisessa asiassa ja selkeästä tuotteesta, haluatko tilata palvelumme, ja vastaat siihen yksiselitteisesti "kyllä", on mahdollista, että et voi luistella sopimuksesta millään tavalla. Silloin suullinen sopimus on pitävä varsinkin jos se käy nauhoituksesta selvästi ilmi.

• Tunkeilijoita on
        B-to-B kirjoitti:

Olet toiminut peruuttamisen osalta moitteettomasti eli viipymättä.

Näin pärjäät, jos pärjäät. Itse pärjäsin.

Pyydä ko. yhtiötä lähettämään tavalla tai toisella kopio syntyneestä sopimuksesta, samoin kuin pyydä tilausvahvistusta asiasta. Periaatteessa myös suullinen sopimus on sitova, joten on mahdollista, että puhelunne on nauhoitettu. Vaadi saada vaikkapa kuulla nauhoitus, jossa kerrotaan, mitä sinulle tarjotaan ja jossa haluat sopimuksen syntyväväksi. Vaadi nauhoite tarvittaessa käyttöösi, joka tapauksessa tallenteen kuuntelu tapahtuu erikseen sovitulla tavalla.

Kiistä sopimuksen syntyminen viimeiseen saakka tarvittaessa kaupattavan tuotteen epäselvyyteen viitaten tai epäselvään sopimukseen viitaten. Viittaa kohtaan, jossa ymmärrät palvelun hankkimisen pakollisena.

Ellet saa nauhoitusta kuultavaksesi tai ellet näe omaa allekirjoitustasi missään, jätä lasku kylmästi maksamatta. Kun saat karhulaskun, kiistä laskun peruste ja sopimuksen syntyminen. Kun asia menee todennäköisimmin perintätoimistolle, älä pelästy. Kiistä sopimuksen synty ja kerro selkeästi, että lasku on riitainen.

Jos puheluita nauhoitetaan asiakassuhteen hoitamisen tarkoituksessa, kuten nyt saattaa oll tilanne, nämä nauhoitteet muodostavat osan asiakasrekisteriä. Tällä tavalla muodostetut nauhoitteet kuuluvat pääsääntöisesti rekisteröidyn tarkastusoikeuden piiriin, riippuen siitä käsitelläänkö sinua yrittäjänä eli henkilönä tai B-to-B -yhteisönä. B-to-B on todennäköinen.

Tästä voit rakentaa itsellesi sopivan paletin.

Jos sinulta kuitenkin selkeästi kysytään yksinkertaisessa asiassa ja selkeästä tuotteesta, haluatko tilata palvelumme, ja vastaat siihen yksiselitteisesti "kyllä", on mahdollista, että et voi luistella sopimuksesta millään tavalla. Silloin suullinen sopimus on pitävä varsinkin jos se käy nauhoituksesta selvästi ilmi.

Olin itse tekemisissä tuon huijarifirman kanssa tultuani jatkamaan yritystoimintaa. Joku mies kuten edellä muut ovat selittäneetkin solkotti firman tietoja ja sanoi että jatkaisimmeko sopimusta.

Olin vähän hämmentynyt kun en edeltäjältäni ollut kuullut tuollaisesta sopimuksesta. Sanoin harkitsevani ja kysyin edeltäjältäni, että oliko tällä ollut sellainen sopimus. Hän sanoi että ei ollut eikä kannata ottaa.

Sanoin sille soittajalle, että en halua palvelua. Lasku tuli kuitenkin myöhemmin. Kiistin sen ja se hölmö solkottaja soitti uudelleen ja höpötti että kun oltiin sovittu. Sanoin että en ole mitään sopinut ja löin sille luurin korvaan.

Soitti vielä, uskomatonta kyllä, uudelleenkin ja koitti uudelleen jallittaa. Kun olin lyönyt luurin korvaan uudelleen lähetin tekstarin tyyliin "Hukkaa tämä numero idiootti". Sen jälkeen en ole kuullut firmasta eivätkä ole karhunneet laskua perintätoimiston kautta tai muuten.

Ilmeisesti osa ihmisistä tekee sopimuksen ja maksaa ja tämän osan markkinoista nettoaminen on noille huijareille kannattavaa. Jos luet tämän ja sinulla on noiden huijareiden kanssa sopimus niin suosittelen sen purkamista.

• Huijarit lyttyyn

Suoraan poliisille vaan kertomaan asia.

Olemme kaksi kertaa tehneet niin molemmilla kerroilla poliisi soitti niille paskoille, ja hyvityslaskut tuli ja asia loppui siihen.

• Järkyttynyt

Tämä teksti oli aivan kuten itselleni kävi. Törkeää toimintaa.

• Kantapään kautta

Itse ehdin laskun maksaa ennenkuin tajusin että tämä on vapaaehtoinen.. Soitin ja yritin kauppaa peruuttaa, mutta kuulemma yritysten välistä kauppaa ei voi perua.

• jespa3

Heippa kaikille! Täällä kaivattais neuvoja eli kyseinen syr otti minuun yhtetty kysyi muutaman kysymyksen ja sanoi et joo ja 69 euron lasku tulee postissa. Mitään palvelua en ostanut tai sopimusta tehnyt. No postista sitten tulikin 209e lasku et mitä helvettiä?!? No sit pistin s postilla reklamaatio ja he soitti mulle ja sanoi että olen heidän kanssa tehnyt vuoden määrä aikaisen sopimuksen?!?!! Anteeks mitä? Ja sanoin että en oo mitään maksamassa kun mitään palvelua ostanutkaan no sanoin että poistaa mun tiedot mihkä ikinä on laittanutkaan ja puram sopimuksen mitä en ole edes tehnyt! "Tiedot voidaan poista mutta maksamaan joudut silti" "kävikä 75e plus alvit maksuksi" no ei helvetissä sit alko selittää et puhelimessa sanotti 69 euroa oli alviton summa ja muuta paskaa... Siis onko muilla samoja kokemuksia kyseisestä paikasta ja kuinka nämä ovat päättyneet? Vihaksi pistää tälläi en!!!!

• eiluulosairas

Hei!
        Tänään soitti Suomen yritysrekisteristä 118 ja selitti, että saa lisää näkyvyyttä ja plää, pllä. Maksaa 70 alv. Sanoin monta kertaa, että jään eläkkeelle. Että ei tarvi soitella.
        Sieltä vastattiin, että lopettaminen maksaa 75 euroa alv. ja irtisanomisilmoitus tulee mukana. Puhelu tuli numerosta 0447507603

26.11.2014 soitti joku samasta numerosta ja sanoi, että rekisterin tiedot päivitetään.
        Sanoin, että en tarvitse monta kertaa. Sieltä sanottiin, että lähetän laskun ja tilausvahvistuksen ja on voimassa vuoden. Hinta 60 euroa alv. Sanottiin, että ei enää oteta yhteyttä.
        Lasku tuli, maksoin sen aamulla. Soitto samasta numerosta on varmaan huijausta.
        Minua kusetetaan melko varmasti.

• hermot meni

Mulle soitti numerosta 0409376802 todella aggressiivisen oloinen mieshenkilö möi täät syr:iä. Suosittelen että ei edes vastaa tai sit sanoo suoraan selvät sanat.
      Sain onneksi peruutettua oman "tilaukseni" sähköpostilla heti soiton jälkeen.

• ctc

Mihin sähköposti osoitteeseen sait "tilauksen" peruttua? Mulle soitti kans 9.9.2014 tosi suulas mies samasta numerosta ja puhelun lopussa sanoi palvelun maksavan 160€ ja hyvää päivän jatkoa. missään vaiheessa en sanonut tilaavani mitään palvelua.

• jee7
        ctc kirjoitti:

Mihin sähköposti osoitteeseen sait "tilauksen" peruttua? Mulle soitti kans 9.9.2014 tosi suulas mies samasta numerosta ja puhelun lopussa sanoi palvelun maksavan 160€ ja hyvää päivän jatkoa. missään vaiheessa en sanonut tilaavani mitään palvelua.

Tilaustaan ei saa peruutettua ne soittaa sulle ja tarjoo uusia summia mitä voisit maksaa :D esim 75e alvit ja mulle sano et kuuntelee tallenteen ja sit kattoo paljonko niille joudun maksaa :D ja tosiaan se 160e muuttuu matkalla vuoden määräaikaiseksi sopimukseksi hinnalla 209e :D et tervetuloa munkaa helvettiin ton firman kanssa :D

• Tee näin
        ctc kirjoitti:

"lopussa sanoi palvelun maksavan 160€ ja hyvää päivän jatkoa. missään vaiheessa en sanonut tilaavani mitään palvelua. "

Kun lasku tulee reklamit siitä kirjallisesti ja jätät maksamatta. Jos siirtävät sen perintätoimistolle, reklamoit sinnekin että lasku on riidanalainen. Asia jää siihen. Eivät nuo pellet oikeuteen mene huijauslaskujensa kanssa.

• Jeee
        Tee näin kirjoitti:

"lopussa sanoi palvelun maksavan 160€ ja hyvää päivän jatkoa. missään vaiheessa en sanonut tilaavani mitään palvelua. "

Kun lasku tulee reklamit siitä kirjallisesti ja jätät maksamatta. Jos siirtävät sen perintätoimistolle, reklamoit sinnekin että lasku on riidanalainen. Asia jää siihen. Eivät nuo pellet oikeuteen mene huijauslaskujensa kanssa.

Nyt soitti mulle ja sano et maksaan joudun kauppaa ei peruta ja 300e maksaa tallenne puhelusta :D mitäs ny

• Tee näin
        Jeee kirjoitti:

Nyt soitti mulle ja sano et maksaan joudun kauppaa ei peruta ja 300e maksaa tallenne puhelusta :D mitäs ny

Jos puhelun sisältö on sen mukainen kuin kerroit, ei sinulla ole mitään hätää.

• ctc1
        Tee näin kirjoitti:

Soittivat kahdesti reklamaatio sähköpostini jälkeen. ensimmäisellä kerralla totesivat että sopimus on syntynyt oikeaoppisesti. Kiistin asian, kerroin heidän varastoivan nestettä pääkopassaan ja tekeväni rikosilmoituksen. "neuvottelemme myyntipäällikkömme kanssa ja palaamme asiaan". No tunnin päästä uusi puhelu ja tarjous josko voisin maksaa edes 50€ heidän palvelustaan. Eipä tämäkään ollut minulle miellyttävä vastaus. No keskustelevat johtajansa kanssa ja soittavat seuraavana päivänä. Sitä puhelua ei koskaan tullut, mutta posti kantoi 209€ laskun! No uusi sähköposti menemään jossa kerroin tekeväni rikosilmoituksen 15.9 ellei laskua ja ns. sopimusta peruta. Jännä nähä mitä seuraavaks keksivät. Kahdesti myös käskin lähettämään puhelu äänitteen kuultavaksi, ei oo tullut vielä...

• Taas yksi uhri

Uuuh... täällä kans yksi uhri... menee kyllä niin hermot... oon yrittäny reklamoida s-posti viesteillä ja puhelimessa, mutta nyt on jo edennyt perintään homma... Menin vastaamaan puheluun pahalla hetkellä enkä ollu tarpeeksi skarppina...
      Mulle ne lähetti auki kirjotuksen puhelusta:

Asiakas: Haloo
      Myyjä: No hei. Tuliko tämä yritykseen B*****
      A: Juu
      M: Hyvä, Tässä soittaa *** ********a Suomen yritysrekisteristä hyvää päivää
      A: Päivää
      M: Ja soitan kun sinulla on tämä uusi yritys ja olet sen hiljattain perustanut eikö vaan?
      A: Juu
      M: Hyvä ja me olemme saaneet alustavat tiedot yrityksestäsi tänne suomen yritysrekisteriin kaupparekisteristä ja nyt lisään tänne nämä täydentävät tiedot eli toi
      A: selvä
      M: ***********ti 2 e ** on osoitteena
      A: Joo
      M: Puhelinnumero on tämä mihin soitan
      A: Ööö, joo
      M: Joo vai ei
      A: Se siellä kaupparekisterissä on jo toinen numero mutta tuota noin niin
      M: Sen voit antaa tähän niin lisään sen tästä saman tien. Sitä varten soitankin tässä, että
      A: Mulla ei ole sitä just nyt oo ylhäällä mutta tuota noin niin
      M: okei no sekään ei ole ongelma. Koska meillä lähetetään juuri tätä varten, kun yritys on alku vaiheessa tulee muutoksia just niissä puhelinnumeroissa ja yhteysluetteloissa ja virallisissa nimissä, että niitä voi sitten, se tulee sertifikaatin mukana teille. Ne on ihan uusille yrittäjille tehty helppokäyttöisiksi. Niitä kannattaa sitten. Kannattaa laittaa tunnukset talteen, ja niitä sitten käyttää sitä mukaa kun on tarvis. Ja mikäs se teidän virallinen toimiala on eli mitä te teette
      A: No ihan yleinen toimiala mutta tuota noin niin lähinnä rakennus puolen hommia
      M: joo selvä lisään sen tänne noin. Joo. Nyt tiedot ovat kunnossa ja näkyvät sitten reaaliajassa täällä suomen yritysrekisterissä. Ja kun nämä uuden yrityksen tiedot haetaan tänne suomen yritysrekisteriin, niin on siinä tuo kertavuosipäivitysmaksu elikkä se 245€ plus alvi. Ja se on teille sitten verovähennyskelpoinen eli enää täältä puuttuu se teidän nimi, mikäs se teidän nimi on?
      A: Siis yrityksen nimi vai?
      M: teidän nimi
      A: Siis yritys on b****
      M: Ei kun siis teidän nimi
      A: B****** (nimi kirjotettu ihan päin puita)
      M: Teidän henkilökohtainen nimi
      A: minun nimi K*******
      M: Ja sukunimi?
      A: B*******
      M: Okei
      A: Siis mikä tää yritysrekisteri oikein nyt on? Ja miks tää niin kun siis?
      M: Siis, niin siis mitä. Siis tää on tää suomen yritysrekisteri mistä soitan
      A: Joo
      M: Kyseessä on valtakunnallinen yritystieto, voin selittää sen verran
      A: tai siis onks tää jotenkin pakollinen?
      M: No siis se pakollinen sana on suomessa vähän liian korrekti, että siis yrittäjänähän itse voi tehdä vaikka kääntää yrityksensä nurin päin mutta minä käytän mieluummin sanaa suositeltavaa. Meillä on 300 000 suomalaista yrittäjää kautta toiminimeä suoraan kaupparekisteristä liittynyt tähän. On erittäin tärkeää ne sertifikaatin tulevat käyttäjätunnukset kun saa ne oikeat nimikkeet sitten mitä tulee virallisiakin asiakirjoja ne saa sitten yrittäjä itse lisätä oikeat yritystiedot miten yritys etenee ja kyseessä on valtakunnallinen yritystieto
      A: Okei
      M: Mutta siis tuota laitan tämän nimen tuonne ja laitan sitten sertifikaatin mukana vahvistuksen tuonne osoitteeseen S*********i ja kiitän tästä ja onnea uuden yrityksen johdosta teille
      A: Jes, kiitos paljon
      '
      Voiko joku kertoa, että voiko tällänen keskustelu velvottaa mua johonkin? Mun mielestä tästä ei nyt kyllä selkeesti mistään ilmene että olen halunnu tilata jotain palvelua? Syr vetoaa siihen että olen "myötämielinen" koko keskustelun ajan... mutta kai olen myötäilen jos joku kysyy onko tietyt faktat oikein...

Voinko vedota siihen, että yritys ei edes itseasiassa ole minun vaan mieheni?

Auttakkee!!!

• Ad hoc

Tämä yritys käyttää hyväkseen kahta asiaa. Yhtäältä nimeään, jossa on mukana "rekisteri", jolloin puhelimen toisessa päässä voidaan kuvitella yhtiön olevan virallisella asialla. Toisaalta taas sitä, että suullinen sopimus on (usein) yhtä pitävä kuin kirjallinenkin sopimus.

Jotta sitova sopimus voisi syntyä, molempien osapuolten tulee olla samaa mieltä asiasta eli tahtotila tulee olla näytettävissä. Myyjä totta kai haluaa sopimuksen syntyvän, mutta myös ostajan tulisi haluta sopimuksen syntyvän. Tuon puhelun pohjalta tuntuisi siltä, että sinä et ostajana ole edes tosiasiassa ymmärtänyt täysin, mistä on kyse.

Palvelun kuvaus ei ole yksiselitteinen, mutta kenties tavalla tai toisella ymmärrettävissä. Sinulle lisäksi kerrotaan palvelun hinta. Lisäksi vastaat puhelun lopussa "okei" ja "Jes, kiitos paljon", jotka voidaan ymmärtää myös siten, että olet hyväksymässä koko puhelun ja siten sen sisällön, josta muodostuu lopulta sopimus. Tässä mielessä sopimuksen minimiehdot täyttyvät, koska et ilmeisesti ole vajaavaltainen.

Yleinen vaikutelma puhelusta on se, että sinut on saatu "harmaalla alueella" houkuteltua sopimukseen, ja että olisitte yhtä mieltä asiasta. Sinulle ei valehdella tai sinua ei petetä, mutta sinä et myöskään sano selkeästi ei.

Lopussa aivan oikein esität, voitko vedota siihen, että yritys on miehesi. Onko sinulla oikeutta ja toimivaltaa toimia yrityksen tai miehesi edustajana? Oletko toiminut miehesi edustajana aikaisemmin, oletko hallituksen jäsen tai muutoin mukana yrityksen toiminnassa?

Myyjän kannalta oletus menee siten, että yhtiön puhelimeen on nyt vastannut henkilö, jolla on valtaa päättää asiasta. Koska et ole siirtänyt puhelua eteenpäin, kuten puhelinkeskus olisi tehnyt, sinä olet ikään kuin käyttänyt yrityksen puheoikeutta riippumatta siitä, onko sinulla sitä oikeutta, vai ei ole.

Ainoa käytännön vaihtoehto on todellakin se, että yritätte tavalla tai toisella osoittaa, että sinulla ei ole ollut valtuuksia ja oikeuksia päättää asiasta. Tätä kautta voitte kiistää sopimuksen synnyn. Jos on osoitettavissa, että sinulla on tavalla tai toisella oikeus edustaa yritystä (olet vaikkapa halliitusjäsen), te häviätte tämän asian. Jos olet todellakin ylittänyt valtuutesi, kertokaa perinnässä perusteltu näkemyksenne siitä, että asia on riitainen. Silloin asia harvoin menee ulosottoon saakka.

Ellei kumpikaan anna periksi, lopultahan asia menee oikeuteen saakka riita-asiana, ja siellä voi käydä tämän puhelun pohjalta miten vain. Oikeuskulut tulevat joka tapauksessa olemaan tuhansia euroja.

• Taas yksi uhri
        Ad hoc kirjoitti:

Tämä yritys käyttää hyväkseen kahta asiaa. Yhtäältä nimeään, jossa on mukana "rekisteri", jolloin puhelimen toisessa päässä voidaan kuvitella yhtiön olevan virallisella asialla. Toisaalta taas sitä, että suullinen sopimus on (usein) yhtä pitävä kuin kirjallinenkin sopimus.

Jotta sitova sopimus voisi syntyä, molempien osapuolten tulee olla samaa mieltä asiasta eli tahtotila tulee olla näytettävissä. Myyjä totta kai haluaa sopimuksen syntyvän, mutta myös ostajan tulisi haluta sopimuksen syntyvän. Tuon puhelun pohjalta tuntuisi siltä, että sinä et ostajana ole edes tosiasiassa ymmärtänyt täysin, mistä on kyse.

Palvelun kuvaus ei ole yksiselitteinen, mutta kenties tavalla tai toisella ymmärrettävissä. Sinulle lisäksi kerrotaan palvelun hinta. Lisäksi vastaat puhelun lopussa "okei" ja "Jes, kiitos paljon", jotka voidaan ymmärtää myös siten, että olet hyväksymässä koko puhelun ja siten sen sisällön, josta muodostuu lopulta sopimus. Tässä mielessä sopimuksen minimiehdot täyttyvät, koska et ilmeisesti ole vajaavaltainen.

Yleinen vaikutelma puhelusta on se, että sinut on saatu "harmaalla alueella" houkuteltua sopimukseen, ja että olisitte yhtä mieltä asiasta. Sinulle ei valehdella tai sinua ei petetä, mutta sinä et myöskään sano selkeästi ei.

Lopussa aivan oikein esität, voitko vedota siihen, että yritys on miehesi. Onko sinulla oikeutta ja toimivaltaa toimia yrityksen tai miehesi edustajana? Oletko toiminut miehesi edustajana aikaisemmin, oletko hallituksen jäsen tai muutoin mukana yrityksen toiminnassa?

Myyjän kannalta oletus menee siten, että yhtiön puhelimeen on nyt vastannut henkilö, jolla on valtaa päättää asiasta. Koska et ole siirtänyt puhelua eteenpäin, kuten puhelinkeskus olisi tehnyt, sinä olet ikään kuin käyttänyt yrityksen puheoikeutta riippumatta siitä, onko sinulla sitä oikeutta, vai ei ole.

Ainoa käytännön vaihtoehto on todellakin se, että yritätte tavalla tai toisella osoittaa, että sinulla ei ole ollut valtuuksia ja oikeuksia päättää asiasta. Tätä kautta voitte kiistää sopimuksen synnyn. Jos on osoitettavissa, että sinulla on tavalla tai toisella oikeus edustaa yritystä (olet vaikkapa halliitusjäsen), te häviätte tämän asian. Jos olet todellakin ylittänyt valtuutesi, kertokaa perinnässä perusteltu näkemyksenne siitä, että asia on riitainen. Silloin asia harvoin menee ulosottoon saakka.

Ellei kumpikaan anna periksi, lopultahan asia menee oikeuteen saakka riita-asiana, ja siellä voi käydä tämän puhelun pohjalta miten vain. Oikeuskulut tulevat joka tapauksessa olemaan tuhansia euroja.

Ok, kiitos vastauksesta. Näin mä tän itekin oon vähän ymmärtänyt... minulla on prokura yrityksen papereissa sillä kielen takia joudun miestäni auttamaan virallisissa asioissa, joten tuskin voin siihenkään vedota, että yritys on mieheni...

Ei kai tässä auta muuta kun maksaa vaikka mielstäni puhelu olikin, niin sekava, että en voi kyllä sanoa, että mulla oilisi jäänyt sellanen fiilis, että jotain tuli tilattua... mutta niin hemmetin ovelia olivat, että tuskin kannattaa oikeuteen asti lähteä...

Mutta on tää kyllä, niin pe*****tä koko homma. On tottunut siihen, että kuluttajansuojalaki suojaa ja nää on heti yrityksen alkamisen jälkeen kimpussa... Tais tulla kallis oppitunti!

• Ad hoc
        Taas yksi uhri kirjoitti:

Ok, kiitos vastauksesta. Näin mä tän itekin oon vähän ymmärtänyt... minulla on prokura yrityksen papereissa sillä kielen takia joudun miestäni auttamaan virallisissa asioissa, joten tuskin voin siihenkään vedota, että yritys on mieheni...

Ei kai tässä auta muuta kun maksaa vaikka mielstäni puhelu olikin, niin sekava, että en voi kyllä sanoa, että mulla oilisi jäänyt sellanen fiilis, että jotain tuli tilattua... mutta niin hemmetin ovelia olivat, että tuskin kannattaa oikeuteen asti lähteä...

Mutta on tää kyllä, niin pe*****tä koko homma. On tottunut siihen, että kuluttajansuojalaki suojaa ja nää on heti yrityksen alkamisen jälkeen kimpussa... Tais tulla kallis oppitunti!

Kannattaa perua joka tauksessa asia ensi vuodelle tai tilikaudelle nyt heti kirjallisesti. Osalla "tämän sarjan" yrityksiä on vielä sellainen paha tapa, että seuraava vuosi jatkuu automaattisesti ellei sitä erikseen peruta. Sen lisäksi uusi lasku saatetaan lähettää sellaiseen aikaan, ettei sen peruminen enää ole mahdollista.

Kieroja ovat kuin korkkiruuvit. Kuluttajansuojalaki ei todellakaan suojaa yrittäjiä ja yrityksiä, vaan silloin pätee raadollinen kauppalaki

Ellet edellä kuvatusta keksi mitään sellaista utta, etteikö sopimus olisi tuolla "harmaalla alueella" syntynyt, sopimus voidaan katsoa syntyneeksi. Jos voit keskustelusta eritellä, että sopimusta ei ole tehty yksissä tuumin tai että et todellakaan ole ymmärtänyt, vielä kannattaa yrittää.

Muussa tapauksessa pahoittelut. Oikeudessa "huijarit" voittaisivat varmuudella 25/75 %.

• Täällä kirjoitusta

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8413769

http://www.yrittajat24.fi/viewtopic.php?f=13&t=3695&start=80&sid=01f07b5deb55bd4b9ac9cf11ec70b128

• Tyytyväinen
        Täällä kirjoitusta kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8413769

http://www.yrittajat24.fi/viewtopic.php?f=13&t=3695&start=80&sid=01f07b5deb55bd4b9ac9cf11ec70b128

Heh en tiiä oonko itse käsittänyt väärin vai joku muu mutta näitä huijari yrityksiä joo on olemassa mutta suomen yritysrekisteristä en lähtis ihan heti epäilemään kun nuita on saman kuuluisa firmoja paljon mm. Suomen Yritysrekisteri.com (kylläkään tällä ei oo nettisivuja olemassa) ja kun soittaa niin esittelee olevansa suomen yritysrekisteristä. Itse olen ollut suomen yritysrekisterissä kauan ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Olen tämän lisäksi myös 118 ja samoin olen ollut myös näitten palveluun tyytyväinen. Näitten kanssa on mukava asioida kun eivät soittele kun kerran vuodessa :) ja sopimukset tulee mustaa valkoisella kotiin ja vieläpä myyjän nimen kanssa. Sitten jos minulla ei ole aikaa muuttaa yrityksen tietoja niin olen soittanut asiakas palveluun niin homma hoituu sitäkin kautta eikä tule mitää erillisiä laskuja. Nopeaa ja huoletonta :D

• Dizzy
        Tyytyväinen kirjoitti:

Heh en tiiä oonko itse käsittänyt väärin vai joku muu mutta näitä huijari yrityksiä joo on olemassa mutta suomen yritysrekisteristä en lähtis ihan heti epäilemään kun nuita on saman kuuluisa firmoja paljon mm. Suomen Yritysrekisteri.com (kylläkään tällä ei oo nettisivuja olemassa) ja kun soittaa niin esittelee olevansa suomen yritysrekisteristä. Itse olen ollut suomen yritysrekisterissä kauan ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Olen tämän lisäksi myös 118 ja samoin olen ollut myös näitten palveluun tyytyväinen. Näitten kanssa on mukava asioida kun eivät soittele kun kerran vuodessa :) ja sopimukset tulee mustaa valkoisella kotiin ja vieläpä myyjän nimen kanssa. Sitten jos minulla ei ole aikaa muuttaa yrityksen tietoja niin olen soittanut asiakas palveluun niin homma hoituu sitäkin kautta eikä tule mitää erillisiä laskuja. Nopeaa ja huoletonta :D

Kun teille sanotaan puhelimessa palvelun hintakin niin ootteko niin tampioita ettette tajua sanoa että älä laita laskua??!! Nää teidän keskustelut kertoo sen että olette itse tyhmiä eikä yritys jota haukutte. Huhhuh!

• Deekut ulos bisnekse

"Ei kai tässä auta muuta kun maksaa vaikka mielstäni puhelu olikin, niin sekava, että en voi kyllä sanoa,"

Jätä röyhkeesti maksamatta. Itteäni se ukko sieltä koitti jallittaa mutta näillä deekuilla ei ole mitään keinoa todistaa minkään sopimuksen syntymistä. Sinä selvästi et sitä paitsi ymmärtänyt.

Nämä deekut ovat sitä pidempään huijausbisneksessään mitä enemän löytävät sellaisia ihmsiä, jotka katsovat viimeisen päälle velvollisuudekseen maksaa -vaikka ovatkin huijattuja.

• Deekut ulos bisnekse
        Ad hoc kirjoitti:

"Ainoa käytännön vaihtoehto on todellakin se, että yritätte tavalla tai toisella osoittaa, että sinulla ei ole ollut valtuuksia ja oikeuksia päättää asiasta. "

Miksi muka? Noitten deekujenhan pitää osoittaa, että sopimus on olemassa ja sitä he eivät pysty tekemään. Luultavasti he eivät saa edes perintätoimiston laskua postiluukusta. Ihan idioottimaista edes harkita muita menettelytapoja näiden tampiohuijareiden kanssa ennen kuin on kokeillut edes kepillä jäätä.

• Deekut ulos bisnekse
        Tyytyväinen kirjoitti:

Olet varmaan firman työntekijä. Et tainnut lukea näitä kaikkia viestejä ketjussa, joissa sanotaan että ketkut siellä SYR:ssä huijaavat ihmisiä esittämällä väärää tietoa ("Jo rekisterissä") tai muuten vain sekavilla puheluilla.

Ihme että nämä huijarit eivät vielä ole menneet rikostutkintaan.

• Hirteen joutaisivat

Poliisille vain ilmoitus HETI

Noita saa****n retkuja ja ketkuja rikollisia ei pidä hyväksyä.

Kovat kehiin HETI

• tyhmäaloittaja
        Dizzy kirjoitti:

Kun teille sanotaan puhelimessa palvelun hintakin niin ootteko niin tampioita ettette tajua sanoa että älä laita laskua??!! Nää teidän keskustelut kertoo sen että olette itse tyhmiä eikä yritys jota haukutte. Huhhuh!

Tietysti olemme "tyhmiä", muttei joka hetkessä voi olla täysin hereillä kun yrittää olla kohtelias - varsinkin kun yrittäjä ei ole ammattilainen, tuo "buisness" täysin uus ja yrittäjäksi on tullut asian takia eikä sen takia, että voi olla yrittäjä. On syy, että ne huijarit etsivät heikkoja lampaita eli yrityksen aloittelijat.

• jallitettu

Mulla eteni aika samalla tavalla.. olin vielä töissä ja pikkusen kiireinen kun soittivat enkä oikein edes kerennyt kuuntelemaan. Myynti on harhaanjohtavaa.. Nainen antoi ihan sen kuvan että on pakollinen tuo palvelu..
        Nyt kun laitoin sähköpostiin reklamaation niin soittelevat ihan jatkuvasti. Tuli sähköpostiakin jo että sopimusta ei voida peruuttaa.. tallentavatko he puhelut jos kerta keskustelu on saatu sinulle kirjattua näin?

• mattivirtanen64

Kyllä se velvottaa maksamaan. Yrittäjäksi pääsee liian vähällä koulutuksella ja tästä saat maksaa kun et käy yrittäjäkursseja ennen aloittamista! Kannattaisi käyttää aikaa opiskeluun jotta tulisi ymmärrystä että yrittäjällä ei ole mitää kuluttajaoikeuksia vaikka ostaessa tietokoneen ei yrittäjä saa sitä palauttaa giganttiin, kuluttaja tietysti saa. Porakoneesta ei saa takuuta yrittjä vaikka niin luulee jne. Et ollut uskaltanut laittaa yrityksesi nimeä esille olisin antanut vinkin tuohon hakukonenäkyvyyteen, mutta sitä ei voi nimettömälle näyttää miten se toimii.

• Yeast
        Tyytyväinen kirjoitti:

Musitakaa että tämä " Tyytyväinen " on sama henkilö mikä luultavasti soittaa näitä puheluita..

• jos todistajaa tarvitaan

Mikäli joku joutuu oikeuteen tämän huijarifirman haastamana lupaan tulla todistajaksi ko paskafirmaa vastaan

• Hannakk111kdh

Minäkin olen joutunut Suomen yritysrekisterin ja 118 "uhriksi", siis huijatuksi, petetyksi, tämä on viimeinen sähköposti mitä heiltä sain:
      Hei,

Tässä ei ole kyse kuluttajakaupasta, koska olette yrittäjä. Sopimus on tehty
      yritysten välillä ja noudatamme yritysten välisiä kaupan ehtoja. Emme tule
      peruuttamaan laskua, ja myynti on valmis selvittämään asiaa lakimiehenne ja
      poliisin kanssa tarvittaessa. Myynti toimittaa puhelutallenteen viranomaiselle,
      eli poliisille siinä vaiheessa, kun rikostutkinta on jo alkanut.

Asia on puoleltamme loppuunkäsitelty ja myynti odottaa joko laskun maksusuoritusta
      tai poliisin/asianajananne yhteydenottoa.

• Hullua touhua

Olen saanut 209e laskun yritykseltä ja reklamoinut sen. Tein asiasta rikosilmoituksen.

Sain poliisilaitokselta päätöksen, jonka mukaan

"Asiassa ei ole syytä epäillä rikosta, esitutkintaa ei toimiteta."

"Summan perusteella kyseessä on lievän petoksen yritys, jota ei ole säädelty rangaistavaksi."

"Tämä päätös ei vapauta mahdollisesta vahingonkorvausvelvollisuudesta."

Kuukausi tämän jälkeen sain postia perintätoimistolta kyseiseen laskuun liittyen..

Osaisiko joku kertoa, että miten tämä nyt on mahdollista..? Tutkinnan päätöksessä kuitenkin selkeästi todetaan, että kyseessä on lievän petoksen yritys.

• maalaisjärkikö

No jos tutkinnassa on todettu, että kyseessä on lievän petoksen yritys, on kai päivänselvää, ettet maksa laskua, vaan menet oikeuteen ja voitat. Jos olisit maksanut laskun, silloin kyseessä olisi ollut lievä petos ja tämän lievän petoksen tehnyt olisi tuomittu oikeudessa sakkoihin

• grefdv

Niin, katsos kun petoksen ja törkeän petoksen yritykset on sanktioitu. Lievän petoksen yritystä ei. Lieviä petoksia saa yrittää ihan rauhassa, ja vaikeuksissa on vasta jos joku tulee petetyksi. Pelkkä lievän petoksen yritys ei ole rikos. Näin ollen maalaisjärjikön neuvo on aivan perseestä. Ei asian kanssa voi mennä oikeuteen, koska rikosta ei ole tapahtunut.

• deekut linnaan

Jätä vaan maksamatta. Kaikkiin perintäyrityksiin vastaa kirjallisesti ja kiistä saatava. Noille deekuille jää ainooksi mahikseksi haastaa sinut oikuteen ja sitä ne ei uskalla tehä.

Älä usko niitä perintäkirjeitä, ne yrittää pelotella vaikka kuin ja paljon.

• LiisaLiisaLiisaL

Oon odottanut prh:lta puhelua ja tää fima sai kuulostaan puhelun siltä, niinkuin ne soittais sieltä. Tämä innokas nainen puhui tosi sekavasti aluksi ja lopulta puhelu meni tähän:

Minä: "Onko tää joku pakollinen juttu?"

Myyjä:"On tavallaan"

Minä: "Eli onko vai ei ja tuleeko mulle tästä jotain kustannuksia?"

Myyjä:"Siis onhan tää pakollinen jos haluat menestyä"

Minä: "Ei kiitos, en halua mitään"

Myyjä: "Siis kyllähän sun tää tarvii ottaa, ei asiakkaat saa susta mitään tietoa ilman tätä"

Minä: "En halua mitään, kiitoos"

Myyjä: "Jos mä kuitenkin laitan tän tänne, voit maksaa kahdessa erässä"

Minä: "Siis en tosiaan halua nyt yhtään mitään, haluan miettiä tätä, nyt en ota mitään, heihei"

Myyjä: "No mää soitan sulle myöhemmin"

• Ville V.

Eikö näitä huijareita saa linnaan. Tehkää kaikki rikosilmoitus joka soitosta.

• Uusi yrittäjä

Heips,
      Ihan saman kaavan mukaan meni tälläkin huijaus läpi. Tein rikosilmoituksen, josta sain tänään ilmoituksen, että kyseessä ei ole rikos.

Kyllä, tyhmä pää, mutta hiton ovelia ovat. Tämäkin myyjä kertoi "päivittävänsä" tietoja ja lähettävänsä 69 euron laskun.
      No, yli 200 e laskuhan sieltä tuli.. Voi jesta.

Reklamoitu on, enkä kyllä uskalla ulosoton kanssa alkaa pelleilemään.

Ottakaa muut opiksenne!

• Ihhana

Sanottiinko tutkinnan päätöksessä kuitenkin, että kyseessä on lievän petoksen yritys?

Lievän petoksen yritystä ei ole säädetty rangaistavaksi (joten se ei ole rikos). Tästä huolimatta mikäli päätöksessä puhutaan petoksesta sanallakaan, suosittelen jättämään laskun maksamatta.

• khonjhaid

Paskapuhetta. Jos teit rikosilmoituksen niin poliisi on saanut kuunnella sinun ja myyjän välisen puhelutallenteen, jos saamasi laskun summa ja puhelimessa mainittu hinta ei täsmää, olisi poliisi tarttunut ainakin tähän. Eli olet kuullut väärin, hölmö.

• PeseSuusi

Itse puhut paskaa. Poliisi ei ole kuullut mitään, koska ei ole asiaa edes tutkinut. On sulla kiva työpaikka tuolla huijareitten firmassa, joutuu keskustelupalstojakin päivystään.

• Uusi yrittäjä

Moi!

Itse tein kans asiasta rikosilmoituksen ja poliisista soitettiin seuraavana päivänä ja sanottiin, et mitään laskuja ei sa mennä maksamaan. Asian tutkinta oli kuulemma keskitetty Helsingin poliisille ja he odottelevat näitä rikosilmoituksia enemmän, ennenkuin lähtevät viemään asiaa isossa mittakaavassa eteenpäin.

Saapa nähä miten asialle käy..

Mahtava alottaa yrittäminen, kun ensimmäinen asiakas on SYR, vaikka yritys ei ole kunnolla edes toiminnassa. Perseestä tällainen toiminta. Latistaa kyllä mahtavasti tällaiset nuoret epävarmat yrittäjät tällainen toiminta...

• Kari-iisakki

Tänä aamuna tuli puhelu syrriltä, kun olen uusi yrittäjä. Summista ei ollut mitään puhetta koko aikana ja ilmoitin etten tarvitse heidän palveluaan. Yritti ukkeli vielä jankuttaa, että kulujen vuoksiko jätän firmani pois rekisteristä. Vastasin , että näin on, en tarvitse heidän palveluaan. Saa nähdä tuleeko lasku. Saapi tulla, koska puhelu on mulla nauhalla nimineen päivineen. Odotellaan.

• syrisshit

soittelivat perään muutaman viikon ajan ja lopettivat vasta kun sanoin meneväni käräjille heidän paskansa kanssa. eipä ole sen jälkeen kuulunut

• khonjhaid taas

kerran vielä.

A. tehkää rikosilmoitus
      B. Reklamoikaan kaikista laskutusyrityksistä ja jättäkää lasku kylmästi maksamatta.

Nämä pellet eivät itse uskalla lähteä oikeuteen perimään saatavaansa ja muuta keinoa periä ei ole.

• Vihreetsilmät

sitä ihminen tuntee itsensä tyhmäksi ku tulee huijatuksi. Kiistin tilauksen heti kun tajusin ettei olekaan pakollinen vaikka niin väittikin. Nyt tuli perinnästä kirje. Suoraan sanottuna vituttaa olla sinisilmäinen.

• torso62
        Vihreetsilmät kirjoitti:

sitä ihminen tuntee itsensä tyhmäksi ku tulee huijatuksi. Kiistin tilauksen heti kun tajusin ettei olekaan pakollinen vaikka niin väittikin. Nyt tuli perinnästä kirje. Suoraan sanottuna vituttaa olla sinisilmäinen.

Reklamoitko jo perintään? Mitä vastasivat?

Kellään kokemuksia miten homma loppujenlopuksi päättynyt?

• Uusi yrittäjä
        torso62 kirjoitti:

Minä reklamoin perintätoimistoon, et olen riitauttanut laskun ja tehnyt asiasta rikosilmoituksen. Parin päivän päästä tuli viestiä, et perintä on keskeytetty ja tieto välitetty toimeksiantajalle.

Tämän jälkeen yrittivät soittaa useaan kertaan, mutta en enää vastaa heidän puheluihin. Tämän jälkeen tuli sähköpostia, et en ole vastanut puheluihin ja pyysivät reklamoimaan laskusta kirjallisesti tai faxilla...saas nähdä jaksanko enää olla yhteydessä noihin...

• Köysivalmiina niille
        Uusi yrittäjä kirjoitti:

Minä reklamoin perintätoimistoon, et olen riitauttanut laskun ja tehnyt asiasta rikosilmoituksen. Parin päivän päästä tuli viestiä, et perintä on keskeytetty ja tieto välitetty toimeksiantajalle.

Tämän jälkeen yrittivät soittaa useaan kertaan, mutta en enää vastaa heidän puheluihin. Tämän jälkeen tuli sähköpostia, et en ole vastanut puheluihin ja pyysivät reklamoimaan laskusta kirjallisesti tai faxilla...saas nähdä jaksanko enää olla yhteydessä noihin...

On se kumma ettei tuollaisia yrityksiä saada lopetetuiksi ja suljetuiksi.
        Pelkkää kusetusta alusta saakka..

Pitääkö oikein oikeusministerille kaikkien alkaa kirjoittaa asiasta, tehkääpä kaikki niin

alkaa linjat tukkeutumaan valituksista.

Suositaanko tuollaisia yrityksiä oikein valtiovallan puolesta vai pistetäänkö ne kuriin Vihdoinkin.

• Kiitos poliisille
        torso62 kirjoitti:

Soitimme paikkakuntamme poliisille ja tämä oli jo toinen kerta kun samantapainen huijaus tapahtui.

Poliisi lopetti sen alkuunsa soittamalle sinne ja siihen se loppui molemmilla kerroilla.

Kiitokset paikkakunnan poliisille ripeästä toiminnasta

• Anonyymi
        Uusi yrittäjä kirjoitti:

Meneekö nää laskut perintätoimistoon asti jos ei maksa? Luulisi ettei ne voi lähteä oikeuteen asti puimaan ainakaan? Onko jollain mennyt muka ulosottoon asti näiden laskut? Tavallaan harmi kun näitä huijareita ja pakkomyyjiä on pilvin pimein. Toisaalta puhelinmyynti vois olla hyvä työllistäjä ja kesätyö nuorille (jos siis homma olis asiallista) mut ahneet pilasi senkin..

• perrku4

Joo-o, ovat aika mulkeroita kyllä. Tänään pyysin puhelun nauhoitetta, mutta eivät anna ellei maksa 300€ tai poliisi sitä pyydä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990523 - §26 käsittääkseni velvoittaa heidät sen ilman mitään maksuja antamaan asiakkaalle.
      Rikkovat lakia tosin jo siinä etteivät puhelun aikana kerro nauhoittavansa sitä.

Laskivat pyytämänsä summan kyllä 200 eurosta 90 euroon, mutta tänään otin yhteyttä poliisiin. Katsotaan miten homma etenee.

• muudan 3-kymppinen

Minä sain tämän maatilan vastuulleni toukokuussa ja olipahan sitä heti kaikkia lisänäkyvyyskauppiaita. Joku pyysi saada tehä mulle kotisivut nettiin. Sitten tuli muutamia semmosia soittoja, että ne sanoivat sillon ja sillon soittaneensa ja palaavansa nyt asiaan taas, koska niin niin kuulemma sovittiin. Kuntani yrityshakemistoon oisivat halunneet pistää nimeni. Oon vähän (tai aika paljonkin toisinaan) selaillu noita huijauspalvelujen sivuja, mutta ei siellä taija olla minusta mitään liian tarkkoja tietoja, eikä oo ainakaan tull vielä laskuja miltään 118:lta, syriltä tai muilta roistoilta. Kiappa mun tietoja ei sitten sielä oo.

En kai osannu varautua siihen että tulee sitä tuubaa niin karski annos vasta-aloittaneelle yrittäjälle. Vaan on tuo soittelu jo melkein lakannut. Muutamia kertoja on kyselty jotain yritystietoja enkä sillon joskus alkukesästä ees osannu kavahtaa semmosia. Luulin että tietojani pitää ilman muuta olla esillä sielä täälä ja että nuo tietojen tarkistajan on ihan törkeen tärkeellä asialla.

• juristin poika

Vaikka ihmiset uskovat, että suullinen sopimus on yhtä sitova kuin kirjallinenkin, niin kannattaa huomata tämä. Olen istunut oikeudessa lautamiehenä ja tiedän, että oikeuden harkinta perustuu maalaisjärkeen. Pienikin epäröinti ja epäselvyys suullisissa sopimuksessa johtaa siihen, ettei sopimusta ole syntynyt. Lisäksi: Suullisessa sopimuksessa ei pystytä sopimaan kaikista sopimusehdoista. Kuitenkin perittävä hinta sisältää kaikki sopimusehdot. Pitää siis löytää vain yksi sopimusehto, jota ei ole käsitelty puhelun aikana. Jos esimerkiksi viitataan netissä löytyviin lisäehtoihin, sopimus on voimassa vasta, kun todistettavasti uhri on lukenut ne. Muita sopimusehtooja on yleensä tilauksen keskeyttäminen force majure tilanteessa. Näitä kaikkia ei pysty puhelimessa sopimaan. Katsokaa rehellisten luettelopalvelujen kirjallisia sopimusehtoja. Siltä löytyy kohtia, joita ei puhelun aikana sovittu. Tämä riittää uhaksi: yritys ei vie teitä oikeuteen.

• NäinSeMenee

Yritys ei vie, mutta huijatun yrittäjän pitäisi viedä. Muuten tämä ei lopu.

Jos ei ole laitonta, niin nimet ja naamat nettiin jakoon. Ja paikaillisen te-toimiston ilmoitustaululle. Nämä kaverit tulevat taatusti yrittämään uudelleen, koskaan nämä eivät mitään rehellistä bisnestä aloita, vaan rangaistuksen päätyttyä sama peli jatkuu.

• endoranaputoiminimiä

Toiminimi Endora Oy
      01.04.2005
      Patentti- ja rekisterihallitus
      Aputoiminimi Suomen118
      Suomen Yritysrekisteri - SYR
      Suomen Nettihakemistot
      Suomen Turisti-Info
      Suomen Netinfo
      WTavel
      World Import
      China Import
      Step 123
      Golffari Finland
      Kala XO
      SunMax
      Fin For Finland
      Suomi-Info
      Russia Travel
      Europe-Import
      CityInfo Suomi
      Näköradio
      Suomen Patruuna
      ABC Netti-Info Finland
      Nettikioski
      Suomen BuC
      Idea Finland
      Netin 118
      Games Visio Center
      Suomen Nettikauppa
      EuroNetti
      Suomen Yritysrekisteri
      Suomen Telehakemisto
      Suomen Telehaku
      EräSawo
      Talviopas

• Porakorven Akseli

Aika pian uuden yrityksen rekisteröinti Kaupparekisteriin tuottaa näitä yhteydenottoja, joissa ei edes aina kerrota palvelun hintaa, jollei sitä kysy.
      Eräs soittelija kertoi tekevänsä ilmaiseksi oppilastyönä firmalle kotisivut.
      Sitten tulikin yli 600 egen lasku, olin kuulemma sopinut a.o kotisivuraakileen
      käyttävän erästä palvelinyhtiötä, minkä käytöstä ei ollut mitään puhetta.
      Juttua veivattiin sähköpostitse kunnes uskoivat, että jos ei asia muuten selviä,
      teen asiasta tutkintapyynnön RL 36 mukaisesti (petos).
      Samalla asialla ovat lukuisat puhelinrekisterikauppiaat, jotka ilmoittavat vain
      tarkastavansa yrityksen tietoja merkitäkseen ne yritysrekisteriin.

• Järkyttynyt

Luulin olevani yksin, mutta jessus kuinka paljon on muitakin huijatuksi tulleita. Uskomaton firma ja ettei sitä saada kuriin. Minä en ainakaan luovuta ja penniäkään eivät tule saamaan!!!!

• OHJEET

Jos olet sitä mieltä, ettet ole puhelinkeskustelun aikana tilannut tismalleen sitä, mitä SYR väittää sinun tilanneen, voit olla turvallisin mielin, sillä sopimusta ei ole syntynyt ja siihen löytyy useita perusteita mm. sopimusoikeudellisista periaatteista. SYR tarkoituksella tekee puhelun vaikeaselkoiseksi ja he yrittävät saada yrittäjältä jonkinlaisen myöntävän vastauksen aikaan, johon he sitten myöhemmin kiivaasti vetoavat.

Tämänkaltaisen perusteettoman laskun torjuminen on yksinkertaista. Älä ota vastaan puheluita SYR:ltä tai älä soita heidän antamiin puhelinnumeroihin. Puhelinnumerot ovat mahdollisesti överimaksullisia –jopa 25e/minuutti. Älä hätäänny, vaan toimi seuraavien ohjeiden mukaan:

1. Lähetä reklamaatio sähköpostilla Suomen Yritysrekisterin asiakaspalveluun. Parilla lauseella kerrot, ettet ole tehnyt sopimusta SYR:n kanssa ja siten lasku on aiheeton.

2. Tee rikosilmoitus esim. internetissä, jos koet, että sinua on huiputettu. Älä ala keskustelemaan SYR:n kanssa puhelimessa, sillä olet reklamoinut asiasta sähköpostilla ja se riittää. He yrittävät kiivaasti ja aggressiivisesti painostaa sinua, jotta maksaisit laskun.

3. Älä välitä muistutusmaksuista, ne ovat yhtä tyhjänpäiväisiä kuten alkuperäinen laskukin oli.

4. Jos SYR antaa laskun perintätoimiston hoidettavaksi, ilmoita perintätoimistolle, että lasku on riitainen ja siitä on tehty mm. rikosilmoitus. Peruste löytyy perintälain (513/1999) 4 b §:ä. Sen mukaan perintä tulee keskeyttää, jos velallinen kiistää maksuvelvoitteensa.

5. En usko, että SYR lähtisi viemään näitä laskuja käräjille, koska kaikki vaatimukset ja jutut joita tiedän, on täysin tuulesta temmattuja. Ts. käräjillä tulee tappio 100 % varmuudella.

Ja tärkeää: mitään maksuhäiriömerkintöjä ei tule, vaikka kiistät laskun perusteen ja vaikka lasku olisi myyty perintätoimistolle.

• uppia

Saas nähdä miten tämän kusettajan kanssa käy

• dsfvsdfv

Mulle tais tänään soittaa eka kertaa semmone naine joka mainosti vuoden kestävää toimitusjohtajakurssia, alkais tammikuuussa. Huhhuh, että melkein kiinnostaakin. Ei toukokuussa aloittanut maatilayrittäjä oikeen taia ehtiä kursseilla istumaan ties missä hornan tuutissa. Ei varmaan maksaiskaan ku jotain tuhat euroa.
      No kysy se akka että saako alittaa esitteitä tulemaan vaikka et aiokaan osallistua. Snaoin että no ei kai sitä tarvi. Ei se mitään vängätä alkanu sano vaanettä selvä homma, näkemiin ja hyvää loppuvuotta tms.
      Vähän jälkeenpäin aloin miettiä että mitähän kivaa niien mainosten mukana ois tullukkaan. Veikkaanpa että tilausvahvistus vähintään. Nimittäin semmoinen tuli ku toukokuussa kouliintumattomana untuvihkona sallin 16100-myyjän lähettää tutustumispaketin. Phelun jälkeen tsekkasin keskustelu-palstoilta mitä 16100:a sanottiin ja alkoi armoton kamppailu homman permiseksi. No se onnistui ja aattelin etten koskaan enää haksahda.
      Meni vajaa 4 kk Oulun nettipuhelinluettelo oli vähällä saada minut ansaan. Yritykseni osin virheelliset tiedot ehti pivän pari kai, näkyä Oulun parhaat yritykset listalla ja siitä ois pitäny vuodessa tai puolessa kiittää niitä ainakin sadalla eurolla. Valitimme asiakaspalveluun, vetosimme siihen että myyjä soitti huonosti työaikaan aj lopulta sovimme että ksoka en saanut selvää kaikesta puheesta, sopimu sperutaan ja yhteystiedot poistetaan Nettiluettelosta.

• Etc.

Hei, Kiitos kaikille, jotka ovat kirjoittaneet tänne aiemmin Suomen Yritysrekister SYR:stä. Minulle soitettiin ja esiinnytiin viranomaisena ja sanottiin tylysti, että yritykseni rekisteröintitedoissa oli virheitä. Sain laskun, jonka jälkeen heti googlasin yrityksen ja löysin tämän sivuston.
        Olen nyt tehnyt rikosilmoituksen ja poliisi kertoi, että firma on tuttu ja näitä huijausyrityksiä on tehty paljon. Poliisin ohje minulle oli, että jos lasku menee perintään, niin silloin perintäyritykselle lähetetään tämä tänään tehty rikosilmoitus.
        Laskun mukana minulle lähetettiin myös miesten kello. Polisin ohjeen mukaan lähetin laskusta vaaditun reklamaation ja tämän kellon kirjattuna kirjeenä, jotta ei myöskään voida vedota siihen, että reklamaatio ei ole tullut perille tai että olen pitänyt tuon kellon. Olen käynyt kaiken yhteydenpidon ko. firman kanssa sähköpostitse ja poliisi otti kopiot tästä kirjeenvaihdosta. Toivon, että osaltani autan niitä, jotka ovat joutuneet tämän huijarifirman kynsiin

• Paska firma
        Etc. kirjoitti:

Hei, Kiitos kaikille, jotka ovat kirjoittaneet tänne aiemmin Suomen Yritysrekister SYR:stä. Minulle soitettiin ja esiinnytiin viranomaisena ja sanottiin tylysti, että yritykseni rekisteröintitedoissa oli virheitä. Sain laskun, jonka jälkeen heti googlasin yrityksen ja löysin tämän sivuston.
        Olen nyt tehnyt rikosilmoituksen ja poliisi kertoi, että firma on tuttu ja näitä huijausyrityksiä on tehty paljon. Poliisin ohje minulle oli, että jos lasku menee perintään, niin silloin perintäyritykselle lähetetään tämä tänään tehty rikosilmoitus.
        Laskun mukana minulle lähetettiin myös miesten kello. Polisin ohjeen mukaan lähetin laskusta vaaditun reklamaation ja tämän kellon kirjattuna kirjeenä, jotta ei myöskään voida vedota siihen, että reklamaatio ei ole tullut perille tai että olen pitänyt tuon kellon. Olen käynyt kaiken yhteydenpidon ko. firman kanssa sähköpostitse ja poliisi otti kopiot tästä kirjeenvaihdosta. Toivon, että osaltani autan niitä, jotka ovat joutuneet tämän huijarifirman kynsiin

Tämä SYR on todellinen painajainen, tein myös rikosilmoituksen siinä vaiheessa kun lasku tuli perintäfirman kautta.

• rehtiätoimintaa

Endora Oy:n toimitusjohtaja/omistaja on Petri Allan Siltakoski s. 1971.

• vi***mitäp*skaa

Miten muut ovat toimineet? Oon nyt reklamoinnu kaikki 3 laskus (alkuperäisen, muistutuksen ja tehny rikosilmotuksen. 4kuukautta oon nyt paininu näiden kanssa ja vieläkin jaksavat soitella. Miten muut ovat toimineet perintäreklamaation jälkeen?

• 10+8

nämä ovat perkeleenmoinen riesa, minun tyyli on seuraavan lainen kun soitto tulee tuntemattomasta numerosta vastaan Haloo ja heti alkaa se tavanominen litania myyjältä niin ennen kuin edes kerkeää aloittaa sanon ystävällisen sävyyn ei kiitos ei kiitos ja ei kiitos.noh tämä toki jatkuu myyjän puolelta edelleen, sitten sanon haista vittu ja lyön luurin korvaan surutta. ei vaivaa ja veivaa huijari soittelijat ei.

• fdgdfghfghdj

Meitä huijattiin myös. Hiukan eri summat ja hiukan eri uhkaukset, mutta periaatteessa sama rikos kuin muillekin uhreille. Tuli tammikuussa 'maksumuistutus' 49,60 euroa plus 'huomautuskulut' 10 euroa. Uhattiin Svea Perinnällä. Mies valitettavasti on sellainen rauhankyyhky, ettei viitsinyt alkaa kinata, eikä edes näyttää minulle 'laskua', vaan maksoi sen. Kun sitten satuin löytämään paperin ja kysyin siitä, ja selvisi, että se oli tyhjästä maksettu lasku, päätimme ainakin lakkauttaa 'palvelun' seuraavasta vuodesta eteenpäin. Lähetimme oikein kirjepostia.
      Puhelu tuli heiltä välittömästi. Ei, ei se ole hyvä syy peruuttaa 'palvelua', että on jäänyt useita vuosia sittyen eläkkeelle. Ja jos tosiaan aikoo katkaista 'tilauksen', se maksaa 40 euroa! Myöhemmin puhelun aikana mieheni ihmetteli, että onhan se nyt aika outoa, että olisi tällainen rekisteri, kun samat asiat on PRH:ssa, ja että tuollainen 40 euron peruutusmaksu kuulosti sekin kummalliselta, varsinkin, kun 'palvelua' ei ollut koskaan edes tilattu. Tähän soittaja kimpaantuneena väitti, ettei ollut muka mitään tuollaista sanonutkaan.
      Saapa nähdä, yrittävätkö vielä lähetellä rikollisia laskujaan. Tutkirmuspyyntö poliisille taitaa lähteä jo nyt. Jos riittävän moni tekee valituksen, ehkä tällaiset saadaan kuriin. Seuraavana otetaan käsittelyyn perintäfirmat. Ne ne vasta rikollismafia ovatkin.

• Ottaaohimoon

Lievä petoksen yritys ja tutkintaa ei aloiteta. Näin kertoi poliisilta tullut kirje tänään. Toinen lasku tuli, jossa uhattiin perintätoimistolla. S-postia laitettu ja reklamoitu. Yhtään laskua en maksa. Vit*u näitä kusettajia!!!!

• pienyrittäjä

Näitähän piisaa,itsekin muutaman kerran mennyt vipuun..Olen viisatunut...samoin sisareni,jolla myös yritys,tai y-tunnus,kun metsää myynyt...silti laskuja tullut viimeisin 199 alv...Hän oli selvittänyt sitä,niin sen nimistä ihmistä,ei edes olemassa...Älkää hyvät yrittäjät usko kaikee mitä,teille puhelimessä kerrotaan..

• tympeetä

Minulle soitti herra Kai E. tänään ja väitti , että meidän www-sivut on linkitetty heidän kauttaa ja jos en nyt ole maksamassa heidän palveluitaan niin voi voi meitä!
      Hän kyseenalaisti järjenjuoksuni ja lopuksi suljin puhelimen kesken kaiken.
      Varokaa Yritysrekisteriä (SYR) !!

• Rene_R

Kai E oli tänään aktiivinen. Soitti minulle myös.
      Vilpillisiä puheita ja aggressiivista sanailua herran toimesta. Ei jäänyt hyvä mieli moisesta kaupanteon yrityksestä.

• Mari_R

Yksi "uhri" ilmoittautuu! Lasku tuli, vaikken mitään tilannut. Pyysin sähköpostilla hyvitystä, ei vastausta sähköpostiin, mutta kaksi kiukkuista soittoa, joista toisessa pyydettiin maksamaan "edes joku summa". En suostunut. Tänään posti sitten toi maksukehoituksen, jossa sanovat että perintään menee, jollen maksa. Laitoin sähköpostia, että olen pyytänyt hyvitystä ja sitä odottelen edelleen. Saapi nähdä, mitä seuraavaksi; tuleeko se perintätoimiston kirje vai ei. Poliisiltakin jo kysyin, miten pitäisi edetä, mutta kuulemma vasta jos perintäkirje tulee, niin voidaan puhua lievästä petoksesta ja rikosilmoituksesta on jotain hyötyä. Onneksi yrityksellä ei ole vielä liikevaihtoa, niin voi vaikka lopettaa tämän y-tunnuksen ja perustaa uuden ;)

• huijattu_268

Meikäläiselle soitettiin sieltä kanssa. Ensin sanottiin että päivitetään yrityksen tietoja. En uutena yrittäjänä tajunnut vasta kun laskun tullessa että on joku kusetus. Jätin ensin reklamaation sähköpostiin, soitettiin tämän jälkeen ja yritettiin jotain kompromissia. Ensin jotain 100e palvelua ja sitten 75e palvelua. En suostunut. Laitoin uudelleen sähköpostia missä kerroin, että käyn vain tätä keskustelua tässä sähköpostissa. Tämän jälkeen vastattiin että tallenne on löytynyt, mistä käy ilmi että kauppa on syntynyt. Ja vitut, omasta mielestä kauppoja ei ole syntynyt. Lisäksi ehdotti taas kompromisseja....

Miten tulisi jatkossa toimia? En todellakaan aio maksaa mitään aiheetonta laskua. Jos jätän maksamatta laskun ja maksukehotukset ja menee perintään, tuleeko tästä merkintöjä johonkin?

• Humpuukia

Eikö tästä voi tehdä joukkoreklamaation ko. lafkaan, että sen saisi loppumaan....toinen samanlainen huijarifirma on SuomenYritysHaku !

• Mimmix4

Tänne tuli samantyylinen puhelu kuin monelle muulle. Niin nopeasti ja epäselvästi puhui nainen että luulin puhelun koskevan toiminimen rekisteröintiä ja sellaisen kuvan hän 100 % antoikin. Puhelu kesti varmaan puoli minuuttia, hinta heitettiin viimesenä perään ja puhelin kiinni. Laskuhan se tupsahti postissa. Heti laitoin sähköpostia että mitään en ole tilannut enkä mitään maksa. On kyllä niin epäasiallista porukkaa että huhuh. Oli pokassa pitelemistä kun kuuntelin sen naisen vinkumista. Niitä puheluita ei lain mukaan SAA nauhottaa mikäli siitä ei asiakkaalle mainita. Kovasti yrittävät niiden verukkeilla kiristää. Toiseksi, laskussa lukee mulla tasantarkkaan vaan tuote Ultimate. Puhelun aikana en kuullu sanallakaan sanottavan tätä tuotetta nimellä enkä kyllä mitään muutakaan... Meleko köpöä kaupantekoa :D

• odfgpd

Eihän näille kukaan tee mitään, eikä poliisi tutki. Ottaa kyllä hemmetisti päähän kun ei saada moisia kuriin. Puhelinmyyjät palvelusta riippumatta niin suuri riesa, että hohhoijaa. Tämä kyseinen Endoran puljuhan sijaitsee Kuopiossa Puijokatu 35:ssa, jossa myös jotain muita yrityksiä samassa paikassa. Itse myyntiryhmät lienee ovat sijoittuneet eri nimisten yritysten alle ja niitä sitten sikiää ympäri Suomen. Pari joita olen nettikeskusteluista löytänyt ovat olleet TElestar ja Suomen Mediacenter, osoitteet kotisivuilla. Liekö sitten ovat oikeasti kyseisein yrityksen alaisina toimivia myyntiryhmiä, en tiedä.

• huijarirekisteri

Aloittavalle yrittäjälle soitettiin että tietonne ovat täällä yritysrekisterissä nyt valmiina ja kaikki kunnossa vuodeksi. Soittaja esiintyi kuin viranomainen, mutta ei kertonut tarkemmin rekisteristä tai siitä, onko tämä pakollinen vai vapaaehtoinen.

Lasku tuli muutaman päivän päästä, teimme ilmoituksen poliisille ja otimme yhteyttä lakimieheen. Molempien neuvojen mukaan lasku pitää jättää maksamatta, suomen yritysrekisteri on huijarifirma.

Hoitakaa yhteydenotot tähän huijarifirmaan vain sähköpostitse tai kirjeitse ja vaatikaa sama heiltä, älkää keskustelko puhelimitse mistään laskun hinnanalennuksista tai maksuajoista. Näitä tämä firma tarjoaa sitten kun olet kieltäytynyt maksamasta hölynpöly laskua. ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA MAKSA TÄLLE FIRMALLE SENTTIÄKÄÄN. Koko toiminta on huijausta, asiakkaalle ei anneta oikeutta kieltäytyä rekisteriin liittymisessä, se on laitonta toimintaa.

• SariIivanainen
    • LäskiMusti

.Tässä toimitusjohtaja Petri Allan Siltakosken kännykkä 040 631 7171 sen läskin ämmän Sari Iivanaisen numeroa ei löytynyt

• Mari_R

Ja homma jatkuu... Maksumuistutuksen tultua laitoin tosiaan sähköpostia, että odottelen hyvitystä ja sain SYR:iltä jopa vastauksen! Sähköpostissa esittämäni asiakohdat eivät kuulemma riitä laskun mitätöimiseen, mutta voisin halutessani laittaa kirjallisen reklamaation. Sen tein ja painotin reklamaatiossa, etten todellakaan ole ymmärtänyt puhelun kulkua eikä suullista sopimusta ole siten voinut syntyä. Kirjalliseen reklamaatiooni ei ole reagoitu, mutta OK Perinnästä tuli "trattauhkainen maksuvaatimus". Laitoin OK Perinnälle sähköpostia ja liitin siihen kaikki SYR:ille lähettämäni meilit ja kopion kirjallisesta reklamaatiosta. OK Perinnän vastausta odottelen nyt.

Perintätoimiston maksuvaatimuuksessa lukee näin: "Suorituksenne puuttuessa lähetämme tratan luottotietoyhtiölle yksityisoikeudellista protestointia varten. protestointi voidaan julkaista Kauppalehdessä sekä muissa luottoalan julkaisuissa ja lisäksi siitä aiheutuu teille maksuhäirintämerkintä luottotietoihinne." Mistä lähtien perintäyritykset ovat alkaneet uhkailla/uhota kirjoittavansa Kauppalehteen??

• Petrihuijjari

Samanlaisia viestejä tuli minulle. Ei kannata maksaa, heidän on näytettävä toteen tilaus. Lähdetään yhdessä käymään katsomassa onko Petri kotosalla

• mimmix4

Kävin eilen poliisilaitoksella... Kiellettiin maksamasta, sanovat että kyseinen firma on lähettänyt laskuja jopa poliisilaitokselle. Selkeästi sanoivat että toiminta on petoksen yritys. Taitaa tuo perintäfirmakin olla heidän pulju... Semmoselta kuulostaa

• ottaaohimoon

Kaksi s-posti reklamaatiota, joihin ei kyseinen firma ole vastannut. Toissapäivänä OK-perinnältä kirje, tänään soitto sinne. Tilanne jäädytetty... vituttaa....

• kusetuksenuhri

Tää on varmaan joku suuri kusetus.. taitaa tuo ok perintä olla mukana tässä. Itselleni soitti tuo satu pallovirta, jota ei henkilönä vissiin oo olemassakaan. Nyt tehty rikosilmotus ja ok perinnälle ilmotettu että lasku on riitautettu .

• kusetuksenuhri

Miten teillä muilla on asia edennyt? Itse kun tein ton rikosilmotuksen ni poliisista soitettiin että miks sä tästä ilmotuksen oot tehny? Asia hoituu sillä kun laitat sinne perintään saman sähköpostin kun laitoit syr:iin. Ihan Sama mistä niitä lappuja tulee niin kaikkiin vaan sama viesti että et ole sitä palvelua halunnut. Sillä se asia hoituu.
        Itse jäin vain miettimään että onkohan asia näin yksinkertainen?

• Ottaaohimoon

Ja taashan sieltä soiteltiin.... naisääni yritti, että eikö voida sopia tätä niin kuin AIKUISET!!! Kerroin, että asiasta on reklamoitu kahdesti ja perintätoimistolle on jo sanottu, että lasku on perätön. Nainen huutaa minulle ja kiistelee asiasta. Sanoin laittavani asianajajani hoitamaan asiaa, ja käräjillä nähdään. "Ei kai käräjiä tarvita, sovitaan nyt vaan niin kuin aikuiset!" Eli eiköhän nyt jo luuis menevän perille...

• Yrittäjänalku

Käsittämätöntä, surullista, moraalitonta, alhaista huijaamista. Älkää ikipäivänä ryhtykö mihinkään tekemisiin .

• Järkikäteen

Ikävä hommahan tää on ja hankala niille, jotka ovat jo joutuneet huijareiden kynsiin. Mutta ihmettelen, miksei näille huijarimyyjille voi jo heti ensimmäisessä yhteydenotossa sanoa ettei osta eikä tilaa mitään eikä halua firmansa tietoja mihinkään "rekistereihin" ja lyödä sitten luuri kiinni? Luulisi jo nykyaikana, jos vähänkin aikaansa seuraa ihmisten tietävän mitä huijauksia ja nigerialaiskirjeitä sun muita on olemassa. Kun oikein yrittäjäksi ryhtyy, niin sitä suuremmalla syyllä luulisi olevan hallussa mitä haluaa ostaa ja mitä myydä. Yrittäjän tarvitsee olla yhteydessä ainoastaan viranomaisiin, vakuutusyhtiöön, pankkiin ja asiakkaisiinsa sekä niihin palvelutarjoajiin, jotka itse valitsee lähettämällä vaikka itsevalitsemilleen nettisivujen tekijöille tarjouspyynnöt. Kaikille yrittäjää lähestyville tuntemattomille puhelinmyyjille ja muille helppoheikeille voi huoletta lyödä luurin korvaan.

Kaikkeen mitä ei ole itse tilannut tai pyytänyt kannattaa sanoa ensimmäiseksi "ei". Jos sitten haluaa vielä miettimisaikaa ja kuunnella soittajan asian, niin näitäkin rekisterimyyjiä voi vaikka pyytää lukemaan ne sopimussäännöt puhelimessa sanasta sanaan ennenkuin päättää mitä tekee. Mikäli tyyppi ei ole oikealla asialla, niin eiköhän se jo siinä vaiheessa luovuta. Ja kannattaa myös itsekin ilmoittaa, että nauhoittaa puhelun vaikkei nauhoittaisikaan. Ja mikäli ei puhelun alussa saa selvää, mistä soittaja on niin ennen keskustelun jatkumista kannattaa kysyä, mistä soitetaan. Onko verottaja, onko PRH:sta vai mistä tai onko myymässä jotain vai haluaako vaikkapa itse ostaa yrittäjän tuotetta tai palvelua.

Sitähän voi vaikka sanoa huijarille, että tämä saa ostaa yrittäjältä samalla hinnalla kuin maksaa "rekisteriin" pääseminen ja sopimus ostosta syntyy nyt puhelimessa jos tämä on "myötämielinen" Kysyt vaan mihin osoitteeseen saa yritysrekisterille lähettää vähän b-to-b myyntiä ja lasku perään. :)

• EYSYR

Tilintarkastustoimisto Ernst & Young vaan tarkastelee kyseistä firmaa ja antaa puhtaat paperit. Kannattaa suosia EY:n palveluita !

• y54wrewet

Niin, katsos kun ei tilintarkastuksen tarkoituksena ole penkoa läpikotaisin koko yrityksen toimintaa. Tilintarkastajat tarkastavat nimensä mukaisesti kirjanpitoa, taloudenhoitoa jne. Ei Enrst & Young tietenkään tarkasta minkälaisilla puheluilla yritys yrittää asiakkaita saada. Ei heille siitä makseta.

Jos yritys suorittaa kirjanpitonsa oikein, niin tietenkin se saa tilintarkastajilta puhtaan paperit. Yksinkertaista.

Mutta helppohan se nimettömänä netissä on riehua väärälle taholle täydellisen tietämättömyyden ja ymmärtämättömyyden suomalla ehdottomalla varmuudella.

• ErnstetYung

Tämä on tietosuoja.fi sivustolta:
      Henkilötietolaki edellyttää, että henkilötietojen keräämisestä (mm. nauhoittamisesta) kerrotaan pääsääntöisesti aina keskustelukumppanille. Informoinnin toteuttamistapa jää rekisterinpitäjän harkintaan. Informointi voi tapahtua joko puhelun alussa tai siitä voidaan kertoa jo aiemmin esim. siinä sopimuksessa, johon asiakassuhde perustuu. Asiasta tiedottaminen vain Internet-sivuilla ei ole riittävää, koska tieto ei näin välttämättä tavoita kaikkia.

Eli kannattaa pyytää huijarifirmalta nauhoite puhelusta samalla ilmoittaa että puhelun nauhoittamisesta ei ole kerrottu etukäteen. Henkilörekisterilain perusteella nauhoite on saatava ilmaiseksi.

• code78

Tänään soittivat minulle myös, toiminimi ei ole vielä edes rekisterissä. Puhelu on nauhoitettu. Todella hämäävä ja veikkaan että moni on mennyt tähän lankaan. Myyjän puhelusta saa vaikutelman että kyseessä olisi joku pakollinen maksu mutta tiedän kyllä pakolliset maksut ja kyselinkin että onko tämä joku valtiollinen putka ja onko maksu vapaaehtoinen niin johan lakkasi puhe ja juu ei sitten moi moi! Parasta olisi jos olisin ottanut tuon palvelun, puhelinnumero on minun ja firma vaimon, itselläni ei ole edes valtuuksia tilata vaimoni puolesta mitään palvelua.

• nika67

Nyt minua hujattu. Tällä kertä sanoivat että soitivat valtionregistesta ja se on pakollinen ja ei maksa mitä . Mutta tänään tuli lasku 300 euron. Mitä minulle nyt pitä tehdä?

• 50tuntiaaikaakäyttänyt

Et voi muuta kuin maksaa, itse tein tutkintapyynnön ja poliisi tutki noin kaksi kuukautta ja totesi että käräjäoikeus on ainut paikka jossa asia ratkeaa.
        En lähtenyt käräjille noin 200 €:n takia, olisi pitänyt... (aloittelevalla yrittäjällä on kumminkin oikeitakin kiireitä).
        Kuluttajalla on kuluttajasuoja mutta yrittäjä on täysin huijareiden armoilla.

Pienensivät kumminkin summan noin puoleen.
        Itse en tule ikinä antamaan yhtään euroa millekään instansille joka on näiden huijareiden kanssa missään tekemisissä.
        Arvostus Suomen poliisiin laski huimasti ja lakiakin ihmettelen...

• jaenis88
        50tuntiaaikaakäyttänyt kirjoitti:

Et voi muuta kuin maksaa, itse tein tutkintapyynnön ja poliisi tutki noin kaksi kuukautta ja totesi että käräjäoikeus on ainut paikka jossa asia ratkeaa.
        En lähtenyt käräjille noin 200 €:n takia, olisi pitänyt... (aloittelevalla yrittäjällä on kumminkin oikeitakin kiireitä).

Itse en tule ikinä antamaan yhtään euroa millekään instansille joka on näiden huijareiden kanssa missään tekemisissä.

Älkää missään tapauksessa maksako! Reklamaation laatiminen riittää riitauttamaan maksun. Jos perintäfirma ottaa yhteyttä heidän tulee lopettaa perintätoimet heti kun saavat tietää että lasku on riitautettu (näin lukee perintälaissa). Ei tarvitse pelätä luottotietojen menetystä tai mitään. Laskuttajan ainoaksi keinoksi jää haastaa käräjille, ja luuletko heidän siihen lähtevän parin sadan euron tähden? Ja vaikka olisivatkin niin tyhmiä että lähtisivät, se on läpihuutojuttu että asia päätyy "asiakkaan" hyväksi.

• jaenis88

Eli pähkinänkuoressa mitä tehdä:

Etsi laskusta firman sähköpostiosoite, ja Googlaa vielä varmuuden vuoksi laskuttajan y-tunnuksella esim. kaupparekisterissä oleva sähköpostiosoite, ja laita molempiin osoitteisiin viestii otsikolla "Reklamaatio". Kirjoita viestiin laskun numero/viite jota asia koskee ja että et tarvitse tuotetta, etkä olisi tehnyt sopimusta jos olisit tiennyt mistä siinä tarkalleen ottaen mistä on kyse, ja, kas niin, lasku on riitautettu.

Laskuttaja voi yrittää pelotella että heillä on tallenne puhelusta ym. Totuus kuitenkin on että sopimusta ei ole voinut syntyä jos et ole ollut tietoinen mistä on kyse. Siinä ei sanamuodot tms. lillukanvarret merkkaa mitään (näitäkin he voivat yrittää käyttää sinua vastaan.) Oikeastaan sinun ei tarvitse olla missään yhteydessä laskuttajaan riitauttamisen jälkeen. ("Hyvät toimintatavat" sitä voivat vaatia, mutta kuuluuko "hyviin tapoihin" huijata tarpeettoman palvelun tilaajaksi?)

He saattavat kaikesta huolimatta laittaa vielä perintäfirman perään, mutta kopio reklamaatiosta heille, niin asia on hoidettu.

Periaatteessa sinun velvollisuus on varmistaa, että reklamaatio on mennyt vastaanottajalle perille, mutta jos he väittävät etteivät ole sitä saaneet, perintäfirman tulee viimeistään toimittaa se heille.

Aivan liian moni maksaa nämä laskut kun "eivät jaksa vääntää" asiasta. Oikeasti asiasta ei tarvitse vääntää reklamaatiota pidemmälle ellei välttämättä halua jauhaa lämpimikseen laskuttajan kanssa.

• älkäämaksako

Älkää maksako, todennäköisesti tuo on joku tuosta lafkasta joka selittelee että pitää maksaa. Lakimiehen kanssa keskusteltua sekä poliisin, oli päivänselvää ettei laskua pidä maksaa. Harhaanjohtaminen ei ole lainkaan mukaan hyvien tapojen mukaista. Voitte riitaannuttaa laskun ja mitään merkintöjä ei voi tulla jos firma ei haasta oikeuteen teitä. Ei varmana lähde siihen, mutta vaikka lähtisikin, voitatte jutun 100% varmuudella. Tallenteesta voidaan hyvin osoittaa, että ostaja ei ole täysin ymmärtänyt, että ostaa jonkinlaisen ylimääräisen tuotteen. Sen pitäisi tulla ilmi myyjältä puhelun aikana selkeästi ja pitäisi osoittaa, että ostaja on SELVÄSTI ymmärtänyt ostamansa. Oikeusjutuissa käytetään maalaisjärkeä myös ja harkitaan näitä tapauskohtaisesti, ei mitään vaaraa siis. ÄLKÄÄ MAKSAKO SITÄ!

• hrtefrd

Täh? Mitä sitten poliisilta oikein odotit? Että poliisi olisi väkisin hakenut rahasi takaisin? Ei poliisilla sellaista valtaa ole.

Tietenkin rikosasia ratkeaa ensikädessä käräjäoikeudessa.

Pitäisikö edes ihan perustavalla tasolla olla jonkinlainen yleissivistys oikeusjärjestelmän toiminnasta ennen kuin pettyy epärealistisissa odotuksissaan ja haukkuu väärää tahoa?

• kusetuksenuhri

Homma selvä. Ei siihen selvittämiseen mitään poliisia tarvittu. Jätin laskun maksamatta kaikesta huolimatta, ok-perinnästä sitte tuli perintäkirje, laitoin sinne vaan sähköpostia että lasku on riidanalainen enkä aio maksaa sitä. Muutama viikko meni että soittivat syr:stä ja tarjosivat kompromissia 75e alv en suostunut ja sitten tarjottiin 50e alv. Sekään ei mulle sopinut, sanoin että meen juttelee lakimiehen kanssa ni katellaan sitte. Nainen sitte sano että "selvä, jos on niin vaikeeta ees paria kymppiä maksaa tästä niin minä hyvitän laskun ja saan sitte vaikka potkut ja otan kaikki huudot niskoilleni.." minä siihen vaan totesin että kuullostaa hyvälle. Pari päivää meni ja postissa tuli hyvityslasku :)

• Pertsa12

Itse hoidin aiheettoman laskun niin että laitoin s-postia heille. Sähköpostissa ilmoitin heille että olisivat yhteyksissä perintätoimiston kautta. Meni pariviikkoa ja postista tuli perintäkirje, olin sitten perintäfirmaan yhteyksissä ja sanoin että lasku on aiheeton. Sitten meni taas hetken aikaa ja suomen yritysrekisteristäö oltiin yhteyksissä ja käskettiin maksamaan sopimuksen purkamismaksu, sanoin että en ole tehnyt heidän kanssaan sopimusta ja tottakai työntekijä aikoi maksaa omasta pussista vaikka potkujen uhalla. Totesin sen saavan parempaa työtä jostain muualta. Vähän ajan päästä tuli postissa hyvityslasku vaikka en ollut maksanut ainuttakaan heidän laskua. No ei mulle kyllä hyvitettykkään mitään vaikka hyvityslaskussa oli -153,00e Ihme touhua! Nykyään kerron aina niille puhelimessa niiden firmasta kaikkia mukavia juttuja ja kulutan vaan niiden aikaa. :D Tänäänkin kysyin että saanko nauhottaa puhelun ja kysellä muutamia kysymyksiä, loppui aika lyhyeen se puhelu...

• MariAarnioA

Petrin firmoista kannattaa tilailla kaikenlaisia eli esim. sekatavarakauppa.fi kannattaa tilailla matkahuoltoennakolla kaikenlaista pientä ja kivaa keksityille nimille. Saat Petri maistaa omaa lääkettään. Sopivia tilauksia ja paljon niin ei herätä huomiota. Onkohän tämmöinen kirjoittelu rikollista, yrittäjien kusettaminen ei ole tietenkään

• Mari_R

Nyt ne soittelee Suomen 118 -nimissä!

• huijatuksimyös

Itseänikin uuttena yrittäjänä noi (suomen yritysrekisteri) saivat huijattua, vaikka minua oli varoiteltu ja olin päättänyt että kukaan ei minua huijaa. Olin väsynyt ja tekemässä hommia kun puhelu tuli enkä ollut kovin skarppina. Puhelusta ymmärsin että tämä on jokseenkin pakollinen yrittäjien tietokanta, johon kaikki yritykset rekisteröityy ja yritykseni saa näkyvyyttä, joten sanoin kyllä. Puhelun jälkeen jäin miettimään että olikohan tää se huijausjuttu. Soitin yrittäjä kaverilleni, joka onnitteli minua siitä että saivat huijattua minua. Parin päivän päästä tuli lasku ja heti soittamalla yritin perua laskun, ei onnistunut (puhelu oli kallis).

Puhelun jälkeen kirjoitin sähköpostin suomenyritysrekisteriin:

"Olette myyneet minulle Yritysrekisteri.com -palvelun, jonka puhelimessa tulin väärinymmärretyksi. Minulla ei uutena yrittäjänä ollut tietoa tästä, ja kuvittelin sen olevan pakollinen. Pyydän poistamaan KAIKKI tietoni palvelustanne. En ole sopimussuhteessa kanssanne. Voitte siirtää asian perintään, mutta tulen kiistämään tilauksen kaikille tahoille. Olette epärehellisesti saaneet minut koukutettua.

En halua olla minkäännäköisessä kauppasuhteessa teidän kanssanne."

Sähköpostin lähetyksen jälkeen tein rikosilmoituksen ja seuraavana päivänä juttelin poliisin kanssa. (asiaa ei voi viedä eteenpäin koska en ole maksanut laskua). Oli mukava poliisi ja juttelin kauan näistä huijareista. Selvisi että tästä lafkasta on toistasataa ilmoitusta tullut. Seuraavana päivänä suomenyritysrekisteri laittoi sähköpostia että tilausta ei voi perua.

Vastasin:
      "Olin jo poliisin kanssa teistä yhteydessä. Tarvittaessa olen vielä uudestaan. Teistä tehty toistasataa ilmoitusta koska epärehellisesti saatte ihmisiä koukutettua.

Pyydän poistamaan KAIKKI tietoni palvelustanne. Voitte siirtää asian perintään, mutta tulen kiistämään tilauksen kaikille tahoille. En halua olla minkäännäköisessä kauppasuhteessa teidän kanssanne."

Nyt odotellaan mitä tuleman pitää, en aio maksaa yhtään laskua, vaan riitautan laskun.

Toissapäivänä joku toinen hyypiö soitti ja yritti vastaavaa myydä, kuuntelin hetken ja sanoin en halua mitään. Vielä se yritti taas samaa litaniaa alkaa möngertää, kunnes pistin luurin kiinni.

Täytyy sanoa, että ovat kyllä hemmetin taitavia huijaamaan uusia yrittäjiä. Tätä pidän kuitenkin tulikasteena kaikille yrittäjille :) Tämän jälkeen tietää oman tyhmyytensä tai oikeastaan kiltteytensä ja on oppinut jotain ja jatkossa osaa olla tiukempi näille.

• huhhhuuhhh

Tuliko vielä mitään sieltä? Ahdistaa alkaa tappelemaan asiasta uutena yrittäjänä, mutta en helvetissä maksa yhtäkään huijarilaskua. On se kumma ettei toimintaa saada lopetettua, vaikka SUURIN OSA asiakkaista on selkeästi luullut palvelua muuksi kuin se onkaan, kai sekin nyt kertoo, että asia esitetään harhaanjohtavasti?! Todella asiatonta toimintaa. He kyllä tietävät, että ihmiset tulevat huijatuksi, se tuskin on enää epäselvää satojen ilmoitusten jälkeen..

• huijatuksimyös

Ei ole vielä tullut mitään.

Ei kannata maksaa eikä tapella, kirjoitat sähköpostilla (älä soita) heille vaan selkeästi ettet halua olla heidän kanssa minkäänlaisessa kauppasuhteessa ja teen rikosilmoituksen. Jos myöhemmin menee perintään, niin sitten vaan soitto perintätoimistoon ja kerrot että ihan huijarifirma ja olet rikosilmoituksenki tehnyt heistä.

Minullaki rahat tiukilla uutena yrittäjänä, kun asiakkaita ei paljon ole vielä, joten joka euro on tärkeä eikä tommosesta turhasta kannata mennä maksaa.

• heiheiiiii
        huijatuksimyös kirjoitti:

Ei ole vielä tullut mitään.

Ei kannata maksaa eikä tapella, kirjoitat sähköpostilla (älä soita) heille vaan selkeästi ettet halua olla heidän kanssa minkäänlaisessa kauppasuhteessa ja teen rikosilmoituksen. Jos myöhemmin menee perintään, niin sitten vaan soitto perintätoimistoon ja kerrot että ihan huijarifirma ja olet rikosilmoituksenki tehnyt heistä.

Minullaki rahat tiukilla uutena yrittäjänä, kun asiakkaita ei paljon ole vielä, joten joka euro on tärkeä eikä tommosesta turhasta kannata mennä maksaa.

Kerrotko kun tulee, minä voin myös. Kerrotaan tänne koko "vääntö" niin tietävät muutkin jatkossa toimia oikein. :) Moni vaan kertoo ja ei tiedetä loppua jutulle. :/
        Ei kai tästä voi luottotiedot mennä jos riitauttaa laskun? Eikös se ole niin, että ainoa mahdollisuus johonkin merkintään on oikeuteen asiasta lähteminen siinä vaiheessa? Olenko oikeassa? Lähden varmasti jos on tarve. En missään nimessä tule maksamaan kymppiäkään noille ja laitoin sähköpostissakin jo, etten ole valmis edes sopimaan mistään kompromissista, koska en ole tilannut mitään ylimääräisiä tuotteita. Toivottavasti niillä tallenne onkin, siitä selviää kuinka harhaanjohtavasti puhelu on edennyt, ei ole lainkaan mukaan oikein jos vastapuoli ei selvästikään ole ymmärtänyt tilanneensa jotain. Onko kukaan mennyt oikeuteen asti? Eikö se olisi vain hyvä? He vain häviäisivät jutun ja joutuis maksumiehiksi, mahd lopettamaan koko harhaanjohtamiseen perustuvan liikeideansa. Ei ole hyvien tapojen mukaista, ja tämä on ihan lakiin määrätty onneksi. :) Puhelun aikana kukaan ei kysynyt haluanko tilata jotain enkä halunnutkaan.

• huijatuksimyös

Ei ole vielä mitään tullut. Kerron kyllä kun jos tulee.

Ja jos joku oikeuteen asti heidän kanssa pääsee, niin olen mukana todistamassa heitä vastaan ehdottomasti. Tommoset sontiaiset kiusaa uusia yrittäjiä vuodesta toiseen.

En ymmärrä miten noille huijareille ei voida saada stoppia, vaikka satoja rikosilmoituksia. Luulisi jotain tapahtuvan.

• huijatuksimyös

Nyt lähettivät toisen laskun ja seuraavana päivänä soittivat vielä ja uhkailivat perinnällä.

Sanoin että en aio maksaa mitään enkä halua olla heidän kanssa minkäänlaisessa kauppasuhteessa ja lisäsin että olen rikosilmoituksen jättänyt heistä.

Siihen tämä nainen sanoi että ei tässä poliisia tarvita että emmekö voisi päästä tästä yhteisymmärrykseen. Sanoin että ei ja vielä hän alkoi samaa litaniaa, sitten pistin luurin korvaan.

Nyt odottelen perinnästä laskua ja jos ja kun sieltä lasku tulee, niin sitten soitan sinne ja teen myös reklamaation.

• huijatuksimyös

OHO!

Suomen yritysrekisteristä lähettivät viestin sähköpostiin:

"Päivämäärällä xxxxxx kirjattu tilauksenne asiakasnumerolla xxxxxxx on peruttu tänään xxxxxxx ja tilausta koskevat laskut mitätöity."

Ei mennyt perintään minulla, vaikka niin uhkailivat.

• samakuinedellinenn

Mitäköhän siellä on tapahtunut, kun yhtäkkiä minunkin laskun peruivat. :D Joku oikeusjuttu?! On nimittäin kumma kun olin IHAN varma että pitää lähteä tästä kauheaan tappeluun :D No huh, yksi stressaava asia vähemmän yrittäjyyden alkuun. :)

• vhjsklkdj

Ahaa tämä olikin joku huijaus. Aloitin juuri yrityksen ja sieltä sitten soittivat ja esittivät asian niin, kuin se olisi joku pakolisiin kuuluva. Kukaan ei kyllä kysynyt haluanko ostaa jonkin palvelun. Menin sitten googlaamaan kun jäi puhelun jälkeen outo olo ja ei helvetti. Miten nyt toimin?! En kai ole velvollinen maksamaan laskua kun asiakin on esitetty noin harhaanjohtavasti?!

Laitanko siis reklamaation ko lafkaan ja mitä sitten? Kuinka paljon tästä pitää taistella? En todellakaan halua maksaa mistään huijauksesta kahta sataa euroa!!

• huijatuksimyös

Laita sähköpostilla (info@suomenyritysrekisteri.fi) peruutus ettet halua olla heidän kanssa minkäänlaisessa kauppasuhteessa ja vaadit heitä poistamaan kaikki yrityksesi tiedot. Älä mene käyttämään niitä käyttäjätunnuksia heidän sivullaan, älä käytä mitään heidän palvelua

Älä soita sinne, niinkuin minä tein, tulee kallis puhelu, eikä ne sitä laskua peruuta, uhkailee vaan ja sanovat ettei pysty peruuttaa. Siinä laskussaki lukee että 5pv huomautusaikaa, joten heti vaan sähköpostilla kiellät koko roskan. Sähköpostin laittamisen jälkeen rikosilmoitus, vaikket olisi maksanutkaan, parempi vaa jos kaikki laittais rikosilmoituksen tommosesta roskafirmasta, vaikka huijausyritys ei olisikaan vielä tuomittavaa.

Poliisista mulle muuten sanoivat että he saattavat muokata niitä puhelutallenteita.

Eilen soittivat mulle Suomen 118:sta. Sanoin heti ei kiinnosta, en halua kiitos vaan. Löivät heti luurin korvaan, kuulin että sieltä saattaa silti tulla lasku, nyt odotellaan tuleeko lasku, jos tulee, niin teen rikosilmoituksen samantien siitäki roskafirmasta.

• samakuinaikaisempi

No niin nyt ne lähetti sähköpostilla pitkän litanian etten voi perua. :D Sanoivat että pitää tehdä kirjallinen reklamaatio siitä miksi minun tulisi saada kauppa purettua. Vaikka ensimmäisessä viestissä sanoin, että aivan selvästi tallenteistakin voi saada selville, että on harhaanjohdettu enkä SELVÄSTI ole edes tajunnut tilaavani mitään ns. ylimääräistä. Hyvien tapojen mukainen kaupankäynti, ehei. :D
        Oikeasti jos kyseessä olisi joku tavallinen ei-huijaamiseen perustuva puhelinmyynti, ne ei samantien lähtisi piikit pystyssä tuolle linjalle jos kertoisin, että minut on täysin harhaanjohdettu puhelimessa enkä ole voinut ymmärtää ostaneeni jotain. Ällöttää jotenkin, että he tietävät tasan tarkkaan johtavansa ihmisiä täysin harhaan ja saavan rahat niiltä pelokkailta raukoilta, jotka kuvittelevat menettävänsä luottotiedot jos eivät maksa kusetusfirmalle.

Yritys, joka tuskin saa penniäkään liikevoitosta rehellisin keinoin... varmaan ylpeitä itsestään.

• Älkäämaksakohei

Älkää hitossa maksako niitä. Jos perintätoimisto saa tietoonsa, että lasku on riitautettu, ei mitään merkintöjä tule luottotietoihin. Niiden ainoa vaihtoehto on lähteä käräjille asiasta. Ensinnäkin, he eivät taatusti sitä tule tekemään satasesta parista ETENKIN, kun heillä on hyvin hyvin iso riski hävitä koko juttu. On nimittäin aika helposti todettavissa, että yrittäjä ei selvästi ole ymmärtänyt täysin kauppaa, mikä on jo ihan lähtökohta näissä asioissa ja toisekseen, teet ison karhunpalveluksen tukemalla tällaista paskaa, jonka päätarkoituksena on nimenomaan harhaanjohtaminen ja rahan saaminen pelottelulla. He hyvin tietävät, että 99% maksavista/taistelevista asiakkaista tulevat vahingossa ostaneeksi pakolliseksi luulemansa osan yritykseen. Aivan käsittämättömän röyhkeää, en tajua millainen ihminen voi hyvällä omatunnolla pyörittää tuollaista? Viedään heti uusien epävarmojen yrittäjien matto jalkojen alta ja tällainen kura on ensimmäinen mistä sitten saa kuukausia miettiä asiaa kun olisi muutakin. Hohhoijaa.

ÄLKÄÄ MAKSAKO SITÄ, riitauttaminen riittää. Rikosilmoitus vain jos olette jo menneet laskun hölmönä maksamaan! Ette tule missään nimessä saamaan luottotietoihin merkintöjä, ellei puhelussa ole kysytty suoraan haluatteko ostaa tällaisen palvelun yritykselle ja olette sanoneet KYLLÄ HALUAN OSTAA! Olette siis selkeästi tajunneet, että kyseessä on jokin TUOTE jonka ostatte, ei asiaan kuuluva osa joka tulee aina yritystä perustaessa.
      Jos he ovat puhelun äänittäneet luvallanne niin hyvä vaan, siitähän kuulee selkeästi miten harhaanjohtavasti puhelu on edennyt ja voidaan osoittaa, että ostaja on ostanut jotain muuta mitä kuvitteli puhelun perusteella. ;)

• Mari_R

Paitsi, että se nauhoite on mitä todennäiköisimmin pätkitty/muokattu niin, että siitä saa erilaisen käsityksen...

• Varotätäovelaa
    • Voittanut

Suomen Yritysrekisteri koitti huijata ja laitto jo perintäänkin kun en maksanut mitään.
      Tein rikosilmoituksen ja ilmoitin siitä SYR:lle ensin ne yritti puottaa hintaa mutta pidin pään kovana ja sanoin että poliisilla on tutkinta kesken, sitten tuli viesti että laskut on mitätöity ja sopimus purettu. Kaikki SYR:in uhrit tehkää heti rikosilmoitus niin se pelastaa.

• SYRuhrit

Käykää kertomassa https://www.facebook.com/yritysrekisterienuhrit tarinoitanne ja kertokaa ihmeessä jos olette päässeet jostain Endoran hakupalvelsta irti ilman maksamista ja ilman kompromissejä. He kyllä ovat aina halukkaita kompromissiin ja alentavat laskua, mutta edelleenkin silloin siirtyy rahaa palvelusta josta "sopimuksen" tekee vahingossa.

• Ettäniin

Minulle soittivat myös. Sanoin etten tilaa mitään niin tähän vastasi että "kai sä tajuat nyt ettei kyseessä ole mikään myyntipuhelu?" Kysyin että eikö teidän palvelu sitten maksa mitään, johon vastasi että joo maksaa.

Tämä niille jotka väittää ettei heidän myyntitavoissaan ole mitään harhaanjohtavaa. Eikä tämä myyjä ilmoittanut että puhelu nauhoitetaan.

Laskua odotellessa...

• kusetettunoviisiyrittäjä

Tänään soittivat minulle. Nainen puhui suorastaan pyörryksiin ja vähän vihjaili siihen suuntaan että tämä olisi jopa pakollista. Tein haun yritykseni nimellä Suomen Yritysrekisteristä puhelun jälkeen ja huomasin, että siellä luki yritykseni nimen jälkeen tieto: "Tämä yritys ei ole aktiivinen palveluntarjoaja. Vastaavia palveluja tämän yrityksen lähellä tarjoavat seuraavat yritykset:" ja sitten oli luettelo firmoista omasta kunnasta. Minusta tämä on jo minun tuoreeseen yritykseeni kohdistuvaa panettelua. Jos lasku tulee, niin en varmasti maksa. Yritin ottaa heti takaisinpäin yhteyttä peruuttakseni mitä ikinä olinkaan sanonut, mutta eihän siitä tullut mitään. Kukaan ei vastannut numeroon eikä sähköposteihin. Soittajan puhelin 0447126450 oli Savon Mediacenterin nimissä.

• Turrrhautunut

Onkos kellään kokemusta tuon tälläisestä?

Perus stoori, epämääränen puhelu, lasku, asiakaspalveluun ei saa yhteyttä.

Tein rikosilmoituksen, poliisia ei kiinnosta.

Homma meni perintään ja otin yhteyttä perintäyhtiöön(perintä yhtiö.fi) He lupasivat selvittää asiaa. Tänään soittivat ja kertoivat saaneensa äänitteen jossa selkeästi ilmaistaan sopimuksen syntyminen.(jota ei todellakaan ole syntynyt)

Miten tästä ny jatkais? Oikeuteen ei oikein riitä paukut lähteä.

• y-rittäjä

perintä yhtiö.fi on tämän Petrin oma yritys. Katso www.ytj.fi ja löytyy Petrin yritys:

Suomen Perintäyhtiö Oy
      08.10.2015

Aputoiminimi Perintä Viikingit
      Viikinki Perintä
      Euro Perintätoimisto
      Suomen Yritystietorekisteri
      05.03.2015
      05.03.2015
      05.03.2015
      08.10.2015

Yritysmuoto Osakeyhtiö 10.06.2008 Patentti- ja rekisterihallitus

Kotipaikka KUOPIO 10.06.2008 Patentti- ja rekisterihallitus

Yrityksen kieli Suomi 06.06.2008 Verohallinto

Päätoimiala Tietojenkäsittely, palvelintilan vuokraus ja niihin liittyvät palvelut (63110) 02.06.2008 Verohallinto

Postiosoite PL 21
      00211 HELSINKI

• y-rittäjä

perintä yhtiö.fi on tämän Petrin oma yritys. Katso www.ytj.fi ja löytyy Petrin yritys:

Suomen Perintäyhtiö Oy
      08.10.2015

Viikinki Perintä
      Euro Perintätoimisto
      05.03.2015
      05.03.2015
      05.03.2015
      08.10.2015

Päätoimiala Tietojenkäsittely, palvelintilan vuokraus ja niihin liittyvät palvelut (63110) 02.06.2008 Verohallinto

Postiosoite PL 21
      00211 HELSINKI

Että semmonen tapaus liikkeellä. Ei mitään huolta että menisi oikeasti perintään kun tuo ko. perintäyritys ei ole perintäalan rekisterissä eli vain pelkkä nimi mutta ei ole oikeutta periä kuin mummoltaan vanhat saappaat.

• y-rittäjä

Suomen Perintäyhtiö Oy
      08.10.2015

Viikinki Perintä
      Euro Perintätoimisto
      05.03.2015
      05.03.2015
      05.03.2015
      08.10.2015

Postiosoite PL 21
      00211 HELSINKI

Että semmonen tapaus liikkeellä. Ei mitään huolta että menisi oikeasti perintään kun tuo ko. perintäyritys ei ole perintäalan rekisterissä eli vain pelkkä nimi mutta ei ole oikeutta periä kuin mummoltaan vanhat saappaat.

• minäkinvaanhuijaan

Suomen Perintäyhtiö Oy
      08.10.2015

Viikinki Perintä
      Euro Perintätoimisto
      05.03.2015
      05.03.2015
      05.03.2015
      08.10.2015

Postiosoite PL 21
      00211 HELSINKI

Että sellanen tapaus liikkeellä. Ei mitään huolta että menisi oikeasti perintään kun tuo ko. perintäyritys ei ole perintäalan rekisterissä eli vain pelkkä nimi mutta ei ole oikeutta periä kuin mummoltaan vanhat saappaat.

• entinen.yrittäjä

Vuosikausia sain pienyrittäjänä kinastella puhelimessa tuon puljun kanssa, kunnes lopetin yritykseni eläkeiän saavutettuani. Vuosittain soittivat milloin "Suomen Yritysrekisteristä, päivää", milloin "Suomen 118:sta, päivää".

Aina oli kysymys "tietojen päiviksestä". Virallisella äänellä, josta luulin ensin puhuvani jonkun viranomaistahon kanssa, alettiin suoraan luettemaan firman osoitetta, puhelinnumeroa, kotipaikkaa, toimialaa jne., ja kysyttiin, pitävätkö tiedot yhä paikkansa vai ovatko muuttuneet.

Kun ilmoitin, että en aio ainakaan liittyä mihinkään maksulliseen palveluun, alettiin ihmetellä sitä, koska onhan yritykselle elintärkeää, että asiakkaat löytävät firman yhteystiedot ja samasta yhteydestä missä ovat muutkin saman alan yritykset, joita täällä onkin ihan kiitettävästi mukana. Kun te olette uusi yritys, niin teille tämä olisi vielä tärkeämpää (olin jatkanut perheyritystä sukupolvenvaihdoksen jälkeen, siksi kaupparekisterissä oli muutostieto).

Kun sanoin uudelleen, että en aio liittyä palveluun, alettiin tarjota "edullisempaa tarjoushintaa", "aloituspakettia" jne. Päättäväisesti kieltäydyin kaikesta, mistä kiitän nyt varovaisuuttani, kun olen lukenut tätä palstaa. Mutta rasittavan painostavia soitot olivat ja pilasivat työfiilikset monelta työpäivältä.

Tsemppiä ja jaksamista kohtalotovereille.

• 34567890
    • veranta

Täällähän oli kohtalotovereita.. Perustin toiminimen ja puhelin on sen jälkeen soinut jatkuvasti, kuka kauppaa mitäkin. Tänään tuli puhelu jossa tarkisteltiin tietoja yritysrekisteriin. Olin hallissa jossa oli taustamelua joten en ihan tarkasti kaikkea kuullut. Puhelun lopussa kertoi lähettävänsä vahvistuksen ja laskun 126 alv tai jotain sinnepäin. Kysyin onko tämä pakollista, kertoi että eihän yrittäminen ole pakollista ja muistutti että tämä puheluhan tulee yritysrekisteristä (antaen virallisen kuvan). Puhelun jälkeen mietin että mielestäni olen jo maksanut sen 110e viralliseen yritysrekisteriin. Googlasin ja huijarihan siellä oli taustalla. Yritin soittaa perään mutta eihän se onnistu, lähetin viestin että turha lähetellä mitään, kaikki menee roskiin. Tuskin ikään viesti mennyt perille. Puhelu tuli Savon Mediacenteristä 0447476854. Eikö tätä äijää kukaan tai mikään saa kuriin! Näky olevan kivat tulot kaverilla..

• jättäkäärauhaan

Täälläkin on yrittäjyyden alku saanut aikamoisen startin kyseisen firman kanssa! Sama tarina kuin muillakin, eli soittoa tuli (tyhmänä luulin että tämä on oikeasti virallinen ja pakollinen taho ja juttu) ja lasku parin päivän päästä perässä. Onneksi en ehtinyt sitä maksamaan ja nyt tästä laskusta on sitten reklamoitu jo neljään kertaan ja rikosilmoituskin tehty. Mitäänhän en todellakaan tule maksamaan ja poliisikin kielti (ensin ei poliisisetä oikein ymmärtänyt mikä on homman nimi, mutta ensimmäisen puhelinkeskustelun jälkeen soitti takaisin parin minuutin sisään ja sanoi että kymmeniä rikosilmoituksiahan täällä on. Valitettavasti ei rangaistavaa...)

Mutta tänään tuli ehdottomasti mielenkiintoisin puhelu tähän mennessä! SF Turvaverkko Oy:n kerrasta poikki tarjous, jolla siis näistä muka pääsisi eroon. Puhelu alkoi näin "Moi, mä en soita mistään yritysrekistereistä tai yritä mitään tietoja tarkistaa mutta sulla taitaa olla ongelmaa näiden kanssa ja harhaanjohtavaa markkinointia on suhun käytetty". Siellä sitten poika jaaritteli miten lakimies tekee reklamointipohjia ja miten kaikki ongelmat katoaa taivaan tuuliin. Voivotteli vielä, että on sulla vaikea tilanne kun kauppa on jo syntynyt. Mitään hintaa hän ei palvelulle sanonut, mutta kirjekuoressa olisi rahaa pitänyt laittaa tulemaan. Ehdottomasti kieltäydyin tästä, mutta mielenkiinnosta halusin heidän tarjouspyynnön sähköpostiin (otin vielä semmoiseen, mitä en käytä enää). Tarjous oli 350e ALV. Siis oikeasti?!?!?!

ÄLKÄÄ MAKSAKO NÄILLE FIRMOILLE MITÄÄN!!! Luottotiedot ei mene, tämä on poliisin kanssa keskusteltu ja varmistettu. He puhuvat teidät aivan pyörryksiin, joten reklamaatio kirjallisesti ja asia on sillä selvä. Ja kukaan ei teitä voi kiristää. Reklamoitua laskua EI VOI PERIÄ!

• Nallukkala

SF Turvaverkko oli tietysti samaa porukkaa kuin Suomen yritysrekisteri. Yrittivät narauttaa kahta kautta. Miten muuten tietäisivät ongelmistasi? Ja rahaa vielä kirjekuoressa?! Hah hah! Mitä lyödään vetoa, että jos olisit ollut niin tyhmä että olisit rahaa niin laittanut, niin seuraava askel olisi ollut että rahaa tarvitaan vielä ihan hiukan lisää koska keissi on niin kinkkinen...

• jättäkäärauhaan1

Siinähän se poika jäi heti kiinni, kun niin harmitteli kun on ongelmia. Naureskelin siinä partaani kuunnellessani jaaritteluja. Jos oikeasti haluaa olla kunnon huijariyritys, niin panostaisi edes vaikka nettisivuihin ja pitäisi huolen ettei tietoja löydy vain ja ainoastaan SYR:in ja Suomen 118:n sivuilta. Voi hohhoijaa...

Viime viikolla muuten tuli muistutuslasku ja tosiaan nämä nyt käyttävät Suomen Perintäyhtiötä jolla ei tosiaan mitään valtuuksia ole. Suoraan roskiin menee kaikki kirjeet, aivan järjetöntä touhua joka vie yrittäjän voimavaroja!

• Dozzye

Kaikki kysyy tähän ratkaisua, joten kerron teille kokemuksen syvällä rintaäänellä. Perustuu omaan sekä muiden kokemuksiin. Ette välitä koko laskuista, ette vastaa puhelimeen kun soittavat asiakaspalvelusta (katsokaa numero kotisivuilta), niin lasku ei pysty etenemään perinnässä ja ovat toimettomia. Soittavat pitkään perään, sekä saatte sähköposteja, ettei laskua peruta ja että se menee perintään, etenee perinnässä jne. Ette vain välitä. Ette menetä luottotietojanne. Tämän firman laskut eivät toimi niin, kuin jos saat sähkölaskun ja jätät sen vain maksamatta. Tunnen henkilön, joka ollut tuossa firmassa töissäkin ja kertonut että laskua ei voida periä jos asiakkaaseen ei saa yhteyttä. Ongelmanne ratkaistu. Turha kuluttaa energiaa sen enempää näiden vatvomiseen.

• Mersutmeni

Valkeakosken pygmikö se on taas asialla...

• Uusyrittäjä

Onko oikeusoppineita paikalla? Niin monen muun lailla haksahdin viime viikolla tähän yritysrekisterihalpaan. Olen tehnyt sen jälkeen perustoimenpiteet, lähettänyt reklamaation ja vältellyt puheluita, mutta äskettäin tuli mieleeni jotain muuta. Yritykseni (toiminimi) tila on prh:ssa vasta vireillä, sillä nimeen vaadittiin korjauksia, eikä sitä siis käsittääkseni ole vielä "virallistettu", vaan ilmoitus voi yhä raueta, ellen toimita korjausehdotuksia määräaikaan mennessä.

Onko siis mahdollista että olen vielä tällä hetkellä kuluttajasuojalain piirissä oleva yksityishenkilö, vai lasketaanko virelläkin oleva yritys jo tällaisessa tapauksessa osapuoleksi? En ole perehtynyt ja netistä vaikea löytää tästä tietoa, mutta ainakin jollain kilpailuviraston sivulla tai vastaavalla sanottiin että yritys saa oikeudelliset ominaisuutensa vasta kun se on rekisteröity ja huudatettu.

Jos voisin tähän seikkaan vedota, se vähentäisi päänsärkyä aika helvetisti, elleivät nuo nyt jonkun ihmeen kaupalla luovuta sitä ennen. Voi tietysti olla ettei silläkään ole vaikutusta, mutta yrittänyttä ei laiteta.

• SuolenYritysrekisteri

Jos epäilet vedätystä, peruutusta ja reklamaatiota vetämään viipymättä ja kirjallisena!

Kiistä sopimuksen syntyminen viimeiseen saakka tarvittaessa kaupattavan tuotteen epäselvyyteen viitaten tai epäselvään sopimukseen viitaten. Viittaa kohtaan, jossa ja jos palvelun tarjoaja pitää hankkimista "pakollisena". Jos hinta on jäänyt epäselväksi, viittaa siihen.

Jos sinulta selkeästi kysytään yksinkertaisessa asiassa ja selkeästä tuotteesta, haluatko tilata palvelumme, ja vastaat siihen yksiselitteisesti "kyllä", on mahdollista, että sopimuksesta ei voi luistella irti kuin maksamalla vuosi etukäteen. Silloin suullinen sopimus on pitävä varsinkin jos se käy nauhoituksesta selvästi ilmi.

Lisää: Suomen yritysrekisteri

https://www.stara.fi/2015/03/05/suomen-yritysrekisteri-endora-oy-luettelopalvelu/

• 2poliisiilmoitustatehnyt

Miten on mahdollista että nämä huijaukset jatkuvat vuodesta toiseen...

• Orotellaan

Hyvä tuuri tällä Peri AllAN Siltakoskella.os Tervaniitynkatu 2 E4 70840 KUOPIO.Kun ei ole vielä erehtynyt minulle soittamaan,koska silloin tällä allanilla on viimeiset Auringonlaskut.

• Yrittäjä156

Ja taas vaihdettu puhelinnumeroa. Nyt 0405258749. Pistäkää estolle heti.

• yritysrekisterihuijjaa

Tännekkin tännään kolahti lasku postilaatikkoon. Viime viikolla epämääräinen äijä soitti, jonka luulin olevan patentti-ja rekisterihallituksesta.

Harmikseni kerkesin jo suostua hinnanalennukseen, asiakaspalveluun soittaessani ja sen jälkeen vasta aloin googlettamaan ko yritystä. Miten ei kukaan puutu tämmöisten huijariyritysten toimintaan!!!

Perään laitoin vielä sähköpostin, jossa sanoin tulleeni huijatuksi ja haluavani yritykseni pois heidän rekisteristään!! Saa nähdä miten käy.

• Älävastaa

Soittelut numerosta 0447451923 vaan jatkuu (19.05.2016), en vastannut.

• Ystäväyrittäjien
    • Huijaaminen_jatkuu_vain

Homma jatkuu edelleen. Sain puhelun, jonka luulin tulevan PRH:sta. Puhelu kuulemma nauhoitettiin. En kuitenkaan mennyt lankaan, sanoin, että en halua ostaa palvelua. Mutta helposti tähän lankaan olisi voinut mennä. Poliisi, tee jotain.

• jatkuujajatkuu

Sama huijaus jatkuu 2017! Viimeksi tänään soittivat ja sitä aikaisemmin kuukausi sitten. Todella törkeää ja osa varmaan helposti hairahtuu kun luulevat niiden olevan virallinen rekisteri ja kierosti vaivihkaa kysyvät tietoja. 100% arvoton palvelu, puhdas huijaus. Naismyyjä jaksaa soitella suorastaan psykoottisena. Koko lafka oikeuteen.

• lievävitutus

Tänään sain laskun tuolta suomen yritysrekisteristä... eli ei näytä loppuvan toiminta.

• VMP11

Tänään soittivat numerosta 0447377014. Kertoi asiallisesti, että puhelu nauhoitetaan. Tämän jälkeen kyseli tiedot onko paikkaansa pitävät. Tässä kohtaa onneksi ehdin puhelun aikana googlettamaan ko. yritystä ja löysin tämän ketjun. Sitten hän mainitsikin hinnan ja kerroin, että emme tarvitse mitään rekisteriä. Ei palvele meitä tällä hetkellä. Nainen kysyi / totesi, että toiminta ei ole ilmeisesti alkanut. Sanoin, että ei. Rekisteri on meille turha.

Saas nähdä tuleeko lasku, vaikka rahasta puhuttaessa onnistuinkin mielestäni kieltäytymään. Onneksi täältä löytyy jo kohtalotovereita vinkkeineen.

• Hepokatti222

Tännekin tuli lasku. Maksamatta jää, reklamaatioposti info-osoitteeseen ja seuraavasta laskusta lähtee rikosilmoitus.

• Yrittäjä100500

Tännekin soitti äsken numerosta 0447377014, kyseli yrityksen tietoja ja toimialaa, jolloin kysyin että miksi sellaista kysyt, johon epämiellyttävän kuuloinen nainen alkoi horisemaan "haloo, haloo ei kuulu, kuuluu huonosti" ja iski luurin korvaan (kenttää täydet palkit) eikä soittanut uudelleen.

• IhmeTouhua

Sama homma. Kysyi onko yritys X puhelimessa, johon vastasin että on kyllä, mutta päällä on suoramarkkinointikielto, että mistähän yrityksestä soittelet. Vastaus oli "Haloo?" ja linjan katkaisu. V*tutti niin, että meinasin kuumotella vielä vähän ja soitin takaisin päin, mutta nauha sanoi että numero ei ole käytössä. Käyttävät jotakin numeronkiertoa.

Ei toivoakaan, että saavat laskua laitettua. Jos yrittävät niin menen henk.koht vetelemään turpiin.

• Yrittäjä11

Tännekkin tuli puhelua juuri ja vaikka kuin yritti sanoa, ettei kiinnosta niin sieltä vaan jankutettiin, että ihan perus juttu ja kannattaa olla ja "laitan täältä tunnukset ja laskun tulemaan osoitteeseen xxxx" Ja kun sanoo, ettei liian suuri kuluerä tuo 245€+alv (!?) niin sitten alkaa se "laitetaan kahteen erään ja laitan tänne osoitteeseen xxx tunnukset ja laskun"
      Ei millään uskonut, etten halua. Jouduin lopulta sanomaan puhelimeen, että "En tosiaankaan halua" ja katkaisin puhelun. Katotaan tuleeko sieltä lasku niinku uhkasivat.

• kokenutasd

Tässä selkeät ohjeet miten toimia näiden huijareiden kanssa. Otin itse paljon asiosita selvää ja selvisin kyseisistä tyypeistä.
      Muutama pointti alkuun:
      - Poliisiin ei kannata vaivautua olla yhteydessä. Ennen kuin mitään rikosta on sattunut, poliisi ei voi tehdä mitään. Kiista-asiat ratkaistaan käräjillä.
      - Älä hoida SYR:in kanssa mitään asioista puhelimites. Älä etenkään soita heille (se on kallista). Hoida kaikki viestittely sähköpostilla.

1. Eteni puhelu miten tahansa, lasku luultavasti tulee sinulle. Itse sain käsityksen, että kyse on pakollisesta maksusta, eikä nainen puhelimessa puhunut suoraan myymisestä tai tuotteesta/palvelusta.

2. Lasku saapuu. Älä pelästy! Itsellä kalvoi mieltä koko ajan luulo, että mitä jos oikeasti suostuinkin johonkin ja joudun oikeuteen, tulee lisää maksuja jne. Mitä jos vain maksan tämän laskun? Älä maksa. Jos et mielestäsi suostunut ostamaan mitään, ei sinun tarvitse maksaa laskua. Olin itse poliisiin yhteydessä ja he neuvoivat myös, että älä maksa. Poliisi voi vasta perintävaiheessa kuulemma lopettaa perintätoimiston etenemisen. Sitä ennen heihin on turha olla yhteydessä.

3. Lähetä reklamaatiosähköposti SYR:lle. Kerro, että et ole missään sopimussuhteessa heihin, kaikki yrityksesi tiedot pitää poistaa rekisteristä, et ole ostanut mitään, puhelu oli harhaanjohtava, painota ettet ole ostanut mitään tuotetta joita laskussa on listattu. Ole suora, ytimekäs. Tässä vaiheessa olet jo periaatteessa valmis, mutta jatka lukemista.

4. Saat seuraavana päivänä soiton mukavan kuuloiselta naiselta joka selittää, että nauhoitus pitää kuunnella ja asian käsittely kestää muutaman päivän. Sinun ei ole pakko edes vastata tähän puheluun. Jos vastaat, painota ettet ole ikinä ostanut mitään etkä aio maksaa mitään.

5. Kun he "ovat kuunnelleet nauhoitteen", he soittavat uudestaan ja kertovat että sinulta on tullut hyväksyntä ostoon puhelun aikana X kertaa ja heidän myyntipuheensa ovat juristien tarkistamia ja että asia etenee käräjille. Älä pelästy tästäkään. Jos vastasit tähän puheluun (mitä en suosittele), sano että et ole ostanut mitään etkä aio maksaa mitään. On hyvin todennäköistä, että kyseistä nauhoitetta ei edes ole olemassa. He soittavat puheluita varmaan satoja per päivä, eivätkä luultavasti edes säilytä nauhoitteita. Kysyin itse puhelimessa, että voivatko antaa nauhoitteen minulle kuultavaksi, eivätkä tietenkään voineet. "Luovuttavat vain viranomaisille". Sanoin lopuksi, että en maksa mitään elleivät näytä mustaa valkoisella että olen suostunut johonkin.

6. Älä vastaa enää puheluihin. He haluavat neuvotella hinnan ja sopimuksen uudelleen, mihin sinun ei tarvitse suostua koska et ole ostanut mitään. Tämä firma ei tykkää laittaa sähköpostia, koska näin sinulle ei jää mitään mustaa valkoisella itsellesi käydyistä keskusteluista. ÄLÄ VASTAA PUHELUIHIN. He soittavat palvelunumerostaan, erilaisista 040, 044, +358 alkuisista numeroista useiden kuukausien ajan. Älä vastaa mihinkään numeroon mitä et tunnista. He lopulta luovuttavat.

7.. Saat uuden maksukehotuksen kotiisi, jossa nyt halutaan edellisen laskun lisäksi jotain myöhästymislisiä. Puheluita tulee edelleen. Älä vastaa, Jätä lasku maksamatta. Laskussa lukee, että asia etenee perintätoimistolle, ellet maksa. Katsoin mainitun perintätoimiston tietoja ja ovat tietenkin samaa konsernia SYR:in ja muiden huijarifirmojen kanssa. Painotan: Ole vahva, älä maksa laskua. Itsellä hiillostus loppui tähän. Jos asia etenee perintätoimistolle, ja saat heiltä kirjeen, laita perintätoimistolle sähköposti jossa kerrot että asia on riitainen ja olet reklamoinut siitä SYR:lle. Tässä vaiheessa perintätoimisto ei saa jatkaa enää perintää.

8. Nyt ainoa vaihtoehto, mikä SYR:lle jää jäljelle on viedä asia käräjille, mitä he eivät tule tekemään 200-300e tähden. Yhteydenotot loppuvat viimeistään nyt. Käräjäoikeudessa asiat ratkotaan loppujen lopuksi melkolailla maalaisjärjellä, eikä SYR:llä ole mitään mahdollisuutta voittaa. Heillä ei ole aikaa/resursseja viedä asiaa oikeuteen ja keskittyvät mieluummin ihmisiin, ketkä maksavat lähetetyt laskut mukisematta. Älä ole yksi heistä.

Bottomline: Reklamoi asia kun saan ensimmäsien laskun, älä pelkää, ole varma itsestäsi, älä vastaa puheluihin. Reklamaatio meili on kaikki yhteydenpito mikä riittää.

• Turpajuhlat

Mikä on tuon Petri Siltakosken kotiosoite?

• UusiTmi

Itse olen samassa tilanteessa kuin moni muu. Olen kiistänyt laskut sekä että mitään sopimusta olisi koskaan syntynyt ja asia on seuraavaksi etenemässä tälle mainitulle Suomen Perintäyhtiö Oy:lle. Onko tällä huijari perintä yhtiöllä edelleenkään valtuuksia suorittaa perintää eli onko olemassa mitään riskiä että menetän luottotietoni jos jatkan reklamointia Suomen Perintäyhtiö Oy:lle?

• asiastaSelvinnyt

Lupaan sinulle: He eivät vie asiaa loppuun asti. Luottotietojasi et menetä. He eivät tule haastamaan sinua oikeuteen jonkin 300e tähden mistä voi maalaisjärjellä päätellä ettet ostanut mitään. Todennäköisesti asia et tule edes kuulemaan tältä Suomen Perintäyhtiöltä mitään. Jos kuulet, reklamoit sinne niin asia tyssää siihen ja sitten heidän pitäisikin alkaa haastelemaan mikä ei tule ikinä tapahtumaan. Älä missään nimessä maksa. Puhelin kiinni, älä missään nimessä vastaa heidän puheluihin.

• UusiTmi

Näin toivoinkin asian menevän. Kiitos vastauksesta. Aikamoinen riesa tämä huijausfirma, toivon mukaan saataisiin yrityslakiin muutoksia siten, että nämä iilimadon saataisiin oikeuden eteen.

• Huijausta

Hei, huijaus laskuja lähettävän yrityksen toiminta perustuu siihen, että jotkut kiltisti painostuksen alla maksavat laskut, jotka ovat oikeasti perusteettomia. Huijauspuheluja tehdään päivittäin paljon ja laskuja lähetetään ja hyvä prosentti niitä näköjään vieläkin maksaa. Edellä oli hyvät ohjeet, älä pelästy, kieltäydy, reklamoi, kieltädy ja laita puhelinnumero estolistalle.
      Perintätoimisto on samaa firmaa. Käräjäoikeudessa peruteetomat laskut eivät mene läpi eivätkä sinne ikinä johda.

Tässä muutamat numerot jotka voi laittaa estolistalle: 0447377017, 0447377014, 0409345473.

• UusiOy

Tänään tuli soitto ja juuri herättyäni en ollut skarppina. Puhelun lopuksi ilmoittivat "kiitos tilauksesta." vaikka mihinkään en ollut suostunut.

Kiitos kaikille neuvoista vuosien saatossa, toimin jatkossa tämän keskustelun mukaan.

Soitto tuli numerosta 0447451923

• tsemiitsemiiTkokenut

Moro! Surkea fiilis varmaan heti uuden yrityksen alotettua. Kuten edellä mainittiin. Älä vastaa puheluihin, älä soita heille :) kun saat laskun, reklamoi. Saat maksumuistutuksen, mutta reklamoit jo homman niin ei tarvitse siitä muistutuksesta välittää. Jos tästä etenee perintätoimistolle lähetä reklamaatiomeili sinne. Tähän homma tyssää :) Tsemppiä ja muistakin olla maksamatta.

• yöunet_menettänyt

Täällä yksi taas. Soittivat kolme kertaa, ekalla kerralla kun tajusin että palvelu ei ole pakollinen, en sitä ottanut. Toisella kertaa en ollut puhelimen ääressä. Kolmannella kerralla olin julkisella liikkeessä ja en meinannut kuulla kaikkea. Menin sitten hyväksymään, kun sai käsityksen että tämä palvelu on pakollinen. Laskua ei ole vielä tullut, mutta eiköhän sekin sieltä kohta tule.

Kiitos kaikista viesteistä ja ratkaisuista, aion toimia aivan kuten yllä kerrotaan:
      reklamoi laskut, älä vastaa puheluihin, reklamoi myös perintälasku.
      ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ SOITA HEILLE!!!

Minulle puhelut tulivat seuraavista numeroista:
      040 215 8415,
      044 737 7010,
      044 737 7017.

• SYR_kusetusten_aatelia

Yes,

Samat kuviot.
        Kun asiaa selvittää palvelunumerosta 0200 99988 puhelimeen vastaa Leena. Papukaija, joka opetettu kertomaan vastaukset. Kun pyydän yhdistämään "palvelun" "myyjälle" Minna Savolaiselle, ei asia onnustu. Ei pysty vastaamaan mihinkään kysymykseen eikä toimimaan mitenkään. Tämä siis asiakaspalvelu!
        Kun pyydän yhdistämään myynnin esimiehelle / toimitusjohtajalle, yhdistää teatraalisesti. Kyllä, arvaatte oikein - ei vastaa. Pyydän yhdistämään tj:lle (Oy:ssä oltava tj), Leena ilmoittaa, että tj on Ni(i)na Saastamoinen, 0400-7126459. Ei vastausta. Lähetän sms numeroon ja kehoitan olemaan yhteydessä. Numero on salainen. En usko, että mitkään annetuista nimistä ovat oikeita. Näin toimii siis Suomessa oleva yhtiö, jonka toimintatavat ovat vähintään arveluttavat.
        Numerotiedustelu kertoo numeron 0200 99988 olevan HÄIRITSEVÄ/VAARALLINEN.

Noin tunnin kuluttua "asikaspalveluun" Leena-papukaija soittaa ja kertoo ulkoa opetellun tarinan - äänite kuunneltu, asia etenee, luovutetaan viranomaisille jne. Tarina on niin synteettinen, ettei edes tarvitse sitä epäillä. Papukaija höpöttää ulkoa oppimaansa.

Kokonaisuus kietoutuu henkilöön nimeltä Petri Allan Siltakoski, asuu Kuopiossa. Lähettäkää puolestanne terveiset sinne.
        http://finleaks.org/huijarilaskuttaja-petri-allan-siltakoski/
        facebook.com, suomen yritysrekisteri

Kuten yllä useampaan kertaan todettu- reklamoi laskut, älä vastaa puheluihin, reklamoi myös perintälasku.

Jatkan asian lehdistön kanssa, HS ja Kauppalehti toimittajat kartoitettu ja asian runko alkaa olla kasassa. TBC.

• MitäVittuaOnTullutTehtyä

Morjesta! Itellä kävi kanssa tämä sama kämmi yrityksen perustamisen alussa, kun puhelu tuli kyseisestä firmasta, kuulosti se tosiaan siltä, että tämä tulisi ottaa ja menin hölmönä hyväksymään tarjottavan tuotteen. Hetki sen kuluttua lasku tulee himaan, joka oli sen 245€ + alv24%. Otin sen jälkeen tietoa tästä koko hommasta ja löysin tämän palstan ja lähetin sinne spostia, että haluan peruuttaa kyseisen tilauksen , koska se vaikutti siltä, että se on pakollinen.... Yrittivät soittaa seuraavana päivänä, en vastannut ja nyt olen laittamassa toista meiliä sinne päin koko hommasta, ei muutenkaan ole nyt uutena yrittäjän tietoa näistä kaikista pykälistä yms. tarpeista mitkä pitäisi olla. Kysymyksenä vaan tosiaan se, että selviääkö tästä koko paskasta ilman maksuja, vaikka on urpona mennyt sanomaan puhelimessa, että otan kyseisen tuotteen?

• ohjemies

Olen tuo joka kirjoitti ylempänä pitkän ohjelistan. Selviät 100% varmasti vaikka olisit sanonut selvästi että haluat ostaa tuotteen. Nää tyypit ei vie ketään käräjille vaan pyörivät niiden varassa ketkä pelästyvät eivätkä löydä tietä suomi24:ään. Lukase kaikki ohjeet täällä vielä läpi kertaalleen, älä soita heille, älä vastaa heille, reklamoi asia, jätä karhukirje maksamatta, jos etenee perintätoimistolle niin reklamoi sinne. Nyt viimeistään olet vapautunut koko roskasta.

• Huijattu2017

Kyllä meitä yrittäjiä piisaa ja tyhmiä löytyy ketkä menee ja maksaa näille huijareille. Oletan näin koska tämä endora oy edelleen on pystyssä.. Sain itse soittoa yhdeltä heidän aputoiminimistään (suomen118). Asia meni tutun kaavan mukaan, neiti kyselee tietoa ja heittää hinnan puhelun loppuun. Lähettää lasku, mutta tässä tapauksessa lasku menee myös maksuun muiden laskujen seassa. Huomaan laskun vasta myöhemmin ja alan selvittämään asiaa.. Heillä sivu https://suomen118.fi, minne annetaan laskun yhteydessä käyttäjätunnukset ja salasana. Pääsen kirjautumaan sisään ja kaikki näyttää toimivan. Ok.. Soitan laskussa olevaan numeroon ja täältä vastaa suomen118 työntekijä. Kyselen asiasta mikä on homman nimi ja heiltä tulee kuin kirjastonhyllyltä vastauksia kysymyksiin. En epäile firman toimintaa vasta kun löydän nämä muut keskutelut kyseisestä asiasta.. Näin uutena yrittäjänä tuntuu tällainen asia olevan hyvin kummallinen, kun tähän asti on voinut luottaa siihen että asiat on hoidettu niin että tällainen ei olisi mahdollista. Haluan tällä tekstillä vain varoittaa niitä muita uusia yrittäjiä ketkä varmasti päätyvät näiden huijareiden silmille. Luottamus ihmisiin kärsii, mutta toive siitä että joskus voisi luoda jotain omaa ilman tällaista pelkoa säilyy.

• sepi4564577

Yritysten välisessä kaupassa sopimus syntyy, kun yhteistyötä, tuotetta tai palvelua koskevaan tarjoukseen annetaan hyväksyvä vastaus. Sopimus on sitova sopimuksen teko hetkestä lähtien ja se voidaan tehdä suullisesti, sähköisesti tai kirjallisesti.

Yrityksen nimissä ja yrittäjän ominaisuudessa tehtyihin sopimuksiin sovelletaan yritysten välisen kaupan ehtoja. Yritysten välisessä kaupassa mielenmuutos ei oikeuta peruutukseen. Sopimuksen syntyä säädellään Suomen lailla varallisuusoikeudellisista oikeustoimista (13.6.1929/228, oikeustoimilaki). Pakottavaan lainsäädäntöön voitte tutustua muun muassa kilpailulainsäädännössä.

pitääköhän tuo kutiaan`?

• tottanytlakipitääkutinsa

Totta kai laki pitää paikkansa.

Jokaisella on kuitenkin oikeus vaatia saada tietää, missä, milloin ja miten sopimus on syntynyt, Jos sopimus on syntynyt puhelimessa, keskustelusta voi vaatia kopion.

• Bott

Edelleen toiminnassa, sillä äsken soitti. Ei näköjään ne rikosilmoitukset mitään hyödytä, jos jo viidettä vuotta ovat saaneet rauhassa soitella ja ilmoitella laittaneensa tietoja rekisteriin. En ole ihan varma, että tulkitsevatko jo sen toimialan laittamisen sinne tilaukseksi. Pidemmän päälle kysyin, onko rekisteri maksullinen ja kun kuulemma oli, niin ilmoitin että en liity siihen. Saas nähdä, pukkaako laskua.

• Huijaa-Pettää-Ei-Rikosta

Luettuani koko ketjun lävitse ja huomatessani yhteydenotot mm. poliisiin ja jopa vastauksensakin. ja kulunut sagen pitkä jo vuosia kestänyt huijari toiminta, joka ammattimaista ja mitenkään ei ole pysäyttetty. pakostakin tulee mieleen kysymys, miksei?

Mites poliisi hallitus? joka muutoin kärkkäästikin puuttuu yhteen sun toiseen asiaan ja sitten taas toisin muihin ei. onko tuolla huijarri toiminalla ja sen harjoitajilla jokin yhetys viranomsi athoihin joka heitä suojelee..sukualisuutta? tai jokin muu suojelu intressi..?

• Friikkipiikki

Eipä niitä kiinnostanut 🙄 ilmeisesti jotain tärkeämpää.... En haluaisi viitata Homer simpsoniin.

• finland100

Silkkaa huijausta alusta loppuun! Kyseisen puljun sivuilla yritetään luoda kuvaa että heillä on yhteistyötä eri toimijoiden kanssa. Muistutuksena että heidän kanssaan ei mikään virallinen taho tee yhteistyötä vaan se lukee siellä ainoastaan siksi että se lisää kusetuksen tehokkuutta!

• retkutettu

perkele,ei huomannu tarkastaa ,kun soittivat jatkuvasti. puhelu oli tosi epä-selvä,juurikin siinä kohdalla,kun esitteli nimensä ja firman. tyhmänä myös luulin ,että tämä kuuluuu yritys-toiminnan pakkoihin. nyt tapellaan. useasta firmasta kerkesivät soittaa,, yks lasku vain 39 ekee toinen 289 ja alvi ja 580 ku hoitavat pois nää sutkit,,,eli kaikki varmaan samaa porukkaa. luotto-tiedot kunnossa olleet kovan työn takana, ja jos nyt menee näiden mulkeroiden takia niin tekis mieli ottaa melkeen tuomio,,,,

• EiHuolta

Itekki astuin Suomen Yritysrekisterin ansaan viime kesänä. Laitoin sähköpostitse (älkää soittako niille) reklamaation harhaanjohtavasta puhelusta, josta seurasi jonkin aikaa vääntelyä asiasta. Kiistin kuitenkin asian loppuun asti ja sanoin suoraan, että en tule maksamaan euroakaan ja olen valmis menemään oikeuteen asti. Silloin tajusivat jättää rauhaan.
      Älkää vaivako turhaa päätänne noiden takia :)

• EiHuolta

Juhlistinkin voittoa liian aikaisin, tänään tuli sähköpostia syr:stä 5kk tauon jälkeen.
        Kuulemma 7 päivää maksu aikaa muuten menee perintään. En tietenkään aio maksaa enkä edes reagoida tähän mitenkään. Jos menee perintään niin laitan vaan reklamaation sinne.
        Laitan sitten viestiä, että mitä kävi.

• Friikkipiikki

Äläkä missään nimessä maksa!!! Laitoin tuohon tiedot jotka itse löysin.
        Jos tarviit apuja katso, Karkkilan Tekniikka netistä tai facessa.

• friikkipiikki

Siltakoski Petri Allan, omistaa kyseisen yrityksen. Netin kautta löytyy nro

• Huijattu1234

Täällä kanssa yksi huijattu. Tänään soittivat SYRistä kun olin juuri ajamassa kotiin töistä ja tarkkaavaisuus oli liikenteessä ja sekoitin tämän kusetusfirman Patentti ja rekisterihallitukseen. Se nainen sai sen kuulostamaan niin viralliselta joten menin tyhmyyksissäni hyväksymään koko roskan. Vasta puhelun lopussa sanoi pikaisesti että lähettävät 320€ laskun tästä. No nyt vasta sitten luin tästä huijauslafkasta.. Ihan niin kuin aloittavalla yrittäjällä ei olisi mitään muuta tekemistä kuin tapella näiden huijareiden kanssa.. Kun lasku tulee niin teen heti reklamaation ja rikosilmoituksen. Eikö tuommoisia huijareita saada todellakaan kuriin?

• ei_edes_oikea_yrittäjä

Minuakin huijattiin. Tappelematta en hyväksy. Liitän murha.infon listan tähän jos se auttaisi ihmisiä.

"Toimitusjohtaja/omistaja on Petri Allan Siltakoski s. 1971.
      Endora Oy, PL 23 70101 KUOPIO, Y-tunnus: 19286571
      Endora International Oy, Endora International Ltd, Y-tunnus: 23881576
      Varajäsen: Petra Emilia Jokilinna
      Aputoiminimet:
      ABC Netti-Info Finland
      China Import
      CityInfo Suomi
      EräSawo
      EuroNetti
      Europe-Import
      Fin For Finland
      Games Visio Center
      Golffari Finland
      Idea Finland
      Kala XO
      Netin 118
      Nettikioski
      Näköradio
      Russia Travel
      Step 123
      SunMax
      Suomen BuC
      Suomen Netinfo
      Suomen Nettihakemistot
      Suomen Nettikauppa
      Suomen Patruuna
      Suomen Telehakemisto
      Suomen Telehaku
      Suomen Turisti-Info
      Suomen Yritysrekisteri
      Suomen Yritysrekisteri - SYR
      Suomen118
      Suomi-Info
      Talviopas
      WTavel
      World Import

Petri Allan Siltakoski löytyy myös seuraavista yrityksistä Varsinainen jäsen:

Exfore Pohjois-Suomi Oy , Näätämöntie 10, 90900 Kiiminki, 044 350 1240 , Y-tunnus: 25022548
      Tj Siltakoski Mari Pauliina,Pl 3 90901 Kiiminki, 050 581 0276, 050 500 1356,
      Varajäsen: Minna Johanna Jokilehto
      Liittymän omistaja:
      Imago+ Oy, Y-tunnus: 22582064
      Tj Mari Siltakoski, Varajäsen: Rahkola Marko Antero
      Aputoiminimet:
      Merkki+
      Suomen Kauppuri
      Urban Tool
      http://www.imagoplus.fi/
      Imago Center Oy, Puijonkatu 35 70100 KUOPIO, Y-tunnus: 21626205
      Varsinainen jäsen:Timo Pekka Hirvonen
      Varajäsen: Paula Hannele Ollikainen
      Aputoiminimet:
      Imago Finland
      Imago Online
      Imagox
      Lapin Ykkösmainonta
      Lapin Yritysmarkkinointi
      Marix
      Oulun Design Center
      Oulun Mainostoimisto
      Oulun Ykkösmainonta
      Oulun Yritysmarkkinointi
      Sawon IdeaMarkkinointi
      Suomen Ykkösliikelahjat
      Suomen Yrityslahjat
      Suomen Yrityslahjatukku
      Suomi Neito
      Exfore Itä-Suomi Oy, Puijonkatu 35, 70100 KUOPIO, 044-3501240 Y-tunnus: 20688893
      http://www.exfore.fi
      TJ Siltakoski Petri Allan
      Varajäsen: Anja Kaarina Siltakoski, 050 536 8919, Tervaniitynkatu 2 E 4 70840 Kuopio
      Aputoiminimet:
      Africa Travel
      EURO Telecom
      EURO Travel
      ExCo
      Exfore
      FI Travel
      ICT Care Finland
      Info Travel Europe
      Maxtim
      Napero Tukku
      Net Shopper
      Noretex
      PT Picture
      PVA Investing
      People Consulting Finland
      Sawo Travel
      Scandia Group
      Suomen Asetukku
      Suomen Turvatarvike
      Suomen Turvatarviketukku
      Travel Info Finland
      VVA Finland
      W-Travel

NettiTieto Oy, Leväsentie 2 70700 KUOPIO, 020 742 1160, Y-tunnus: 15627519
      Tj Siltakoski Petri Allan
      Varajäsen: Toni Rami Petteri Riekkinen
      Aputoiminimet:
      ABC-Gateway
      ABC-Interactive
      ABC-Software
      Atomini
      Easy Wels
      Easyweb Finland
      ICT Care Russia
      Laskumaatti
      NTG Consulting
      NTG Diginet
      NTG Energiapörssi
      NTG Finland
      NTG Group
      NTG Investing
      NTG Networks
      NTG Secure
      NTG Software
      Netti Secure Eye Finland
      Netti+
      NettiTaito Finland
      NettiTieto Consulting Finland
      Nettisivu Finland
      NettiÄssät
      Next Eye Solutions Finland
      Sahti Software
      Sivumoottori Suomi
      Suomen Ohjelmistopalvelu
      Suomen Sähköpörssi
      X-Software Finland
      YPJ-Finland

Suomen Tukkuri Oy, Neulaniementie 6, 70210 KUOPIO, 020 756 9976 , Y-tunnus: 24672936
      Käyntiosoite: Leväsentie 2 70700 KUOPIO, Postiosoite: PL 23 70101 KUOPIO
      Varsinainen jäsen: Petri Allan Siltakoski
      Varajäsen: Antti Markus Kuronen, Siikaranta 4 70620 Kuopio, 050 512 6301
      Tukkuri Suomen Liittymän omistaja: Suomen Ykköstilit Oy (tilitoimisto)
      http://www.suomentukku.fi

Sawon Business Center Oy, Puijonkatu 34, 70110 KUOPIO, 044 712 6910 , Y-tunnus: 21701105
      Varajäsen: Anja Kaarina Siltakoski
      Hämeen MediaCenter
      Tampereen MediaCenter
      http://www.suomenmediacenter.fi

Savon MediaCenter Oy, Tietokatu 1 LAPINLAHTI,Postiosoite: PL 23 70101 KUOPIO, Y-tunnus: 25809463
      Niina Oili Marketta Saastamoinen toimitusjohtaja
      Petri Allan Siltakoski puheenjohtaja
      Pauli Tapani Smolander varajäsen

Karjalan MediaCenter Oy, Siltakatu 20 A 42 80100 JOENSUU, 044 750 5500 , Y-tunnus: 21381746
      Tj Naumanen Kirsi Elise
      Media Karjala Oy , Rantakatu 25 A 1, 80100 Joensuu
      http://www.karjalanmediacenter.fi
      http://www.mediakarjala.fi/

Suomen Led-valaisimet Oy, Puijonkatu 35 70100 KUOPIO, 044 767 0601 , Y-tunnus: 24696380
      EurAsia Telecom
      Tj Haikarainen Antti Johannes, Leväsentie 2, 70700 Kuopio, Kauppakeskus Herman 2 kerros.
      Varajäsen: Simo Juhani Rönkkö
      http://www.suomenledvalaisimet.fi , http://www.valoaled.fi/ , http://www.valopiste.fi/

Villi Lappi Oy, Simojärventie 88 97700 RANUA, 020 011 266 , Y-tunnus: 22902793
      Tj Siltakoski Petri Allan, Postiosoite: PL 23 70101 KUOPIO
      Varajäsen: Iisa Kristiina Räsänen
      Aputoiminimet:
      Fishing Dream
      Lapin Piilopirtti
      Ranuan Pontikkapannu
      Villi Finland
      Villi Savo
      http://www.lappitravel.fi , http://www.villilappi.fi/

World Telecom Oy, Microkatu 1 KUOPIO, PL 21 00211 HELSINKI, Y-tunnus: 21195994
      Varajäsen: Toni Rami Petteri Riekkinen
      World Telecom Ltd
      Aputoiminimet:
      Ferrax
      Finnish Virtual TeleCenter
      GSF Finland
      Globe TeleCom
      NTG International
      Net TeleCom Europe
      Round 16
      Virtual Travel
      World Exit
      "

• Anonyymi

22.12.2019 vaimo perusti pienen toiminimen. Ja vain kaksi päivää - niin nopeasti ja niin lujaa - soitettiin ja huijattiin ja lähetettiin lasku. Juttelin kavereilleni Kallion kapakoissa. Asia hoitui henkilökohtaisesti. Onneksi poliisikin sanoi, että heillä ei ole resursseja, hoitakaa itse. Poliisi antoi rivien välistä ymmärtää, että he eivät puutu siihenkään, jos myyjiä vähän jurmutetaan,kunhan ei ruhjeita pahempaa synny.

• Anonyymi

Kirjoitan tänne nyt oman tarinani, sillä harvemmin täältä saa lukea, miten nämä huijauskeissit ovat oikeasti päättyneet.

Perustettuani yrityksen sain SYRiltä soiton, ja valitettavasti menin tähän huijaukseen. Vastasin myöntävästi kaikkiin kysymyksiin, sillä luulin, että nämä maksut ja rekisteröinti on yrittäjälle pakollista. Noh, vittutti kyllä sen jälkeen.

Kauan tämän yritysrekisterin aspan kanssa väänsin, että sopimusta ei ole laillisesti syntynyt ja siten pätevä. Vastaukseksi minulle tarjottiin pienempää laskua, mutta siitä kieltäydyttyäni he sanoivat asian etenevän normaalilla maksumuistutus- ja perintärutiinilla.

Ilmoitin heille tekeväni toiminnasta rikosilmon, minkä teinkin. Poliisi kuitenkin lopetti tutkinnan ennen sen etenemistä esitutkintaan, sillä rahaa ei oltu vielä liikuteltu huijaukseen liittyen.

Lopulta luukusta pamahti yritysrekisterin oman perintäfirman kirje. Tässä vaiheessa laskun loppusumma oli noussut 156,96 eurosta noin 209 euroon. Laitoin säpon perintäfirmalle, että lasku on jo alusta alkaen riitautettu, minkä vuoksi perintää ei voi jatkaa. Tästä viestistä meni noin kuusi päivää, kunnes sain SYRiltä spostin, jossa viimein irtisanoivat sopimuksen ja kaikki maksut.

Älkää missään nimessä koskaan maksako laskua, vaikka olisitte miten suostuneet heidän diileihinsä. Puhelut ovat harhaanjohtavia ja niissä pimitetään oleellisia ja sopimuksen synnyn kannalta tärkeitä tietoja, joten sopimus ei koskaan heidän kanssaan tulekaan olemaan pitävä. Kun asia etenee ainakaan perintään, he eivät lähde sitä oikeuteen viemään, koska heidän toimintansa on rikollista.

Pysykää vahvana, minä pysyin ja minä voitin.

• Anonyymi

varo orlandoa tai koobra niemeä siellä sisällä on talousrikollinen nimeltä sipilä

• Anonyymi

Ihan mielenkiinnosta heitettiin verkot veteen ja heti taisi napsahtaa iso kala, aiheeton laskutus kun on yleisen syytteen alaista rikollisuutta.

Tuossa ketjussa on mainittu vuoden takaa tämä Siltakoski Savon mediacenterin puheenjohtajana viitteitä tähän seuraavaan kokoonpanoon:

https://www.finder.fi/Telemarkkinointi/Suomen+Avainsanat+Oy/Lapinlahti/yhteystiedot/2922490

Tuo neiti/rouva Saastamoinen näyttää olevan useassa tässä ketjussa mainitun yrityksen toimarina.

Savon mediacenterin sivut eivät aukea, sen sijaan etsivät jotka pistettiin eilen liikenteeseen skaalasivat seuraavan tiedon ja jäljittivät jätkän:

044 723 2526 ja 044 723 2528
      Suomen MediaCenter
      Suomen Yritysrekisteri
      Suomen Infoa.fi
      Savon Mediacenter
      Suomen 118
      Suomen Netinfo
      Savon avainsanat

Joista em ryppäästä saa lisätietoa googlesta saa lisätietoa täältä

https://www.yrittajat.fi/uutiset/573295-tallenne-kertoo-kaiken-oleellisen-nain-luettelofirma-yrittaa-vedattaa-yrittajaa#b67ee544

Edellä mainittujen tahojen Vastuuhenkilöt:
      Suomen Avainsanat Oy
      044 723 2528
      Linnansalmentie 24, 73100 Lapinlahti
      Vuorikatu 36, 70100 Kuopio
      c/o Savon Tilitoimisto Oy
      Vuorikatu 36
      70100 KUOPIO
      Linnansalmentie 24
      73100 LAPINLAHTI

Suomen avainsanat Oy:llä näyttää olevan kotisivutkin, siellä vastariksi on merkitty henkilö "Heli Hämäläinen", toimittajat ovat yrittäneet tavoitella kyseistä Heli Hämäläistä usemman viikon, numero ei vaan sitkeästi vastaa

http://www.avainsanat.fi/

Haiseeko mielestänne? pahalta.

• Anonyymi

• Anonyymi

Eli tarkoittaako tämä sitä että Avainsanat,Suomen118 yms ovat käytännössä yksi ja sama firma? Kävin tuolla työhaastattelussa eikä sanallakaan puhuttu mistään tuollaisesta.
        Jos hakemistopaskan myynnistä kyse, niin työttömyys jatkuu.

• Anonyymi

mite noi suomen118 yms on nyt ton saastamoisen (avainsanat) aputoiminmiä? :D mihin siltakoski katos.. hmm..

• Anonyymi

Suomalaiset yrittäjät ovat viimeisten viikkojen aikana saaneet varsin runsaasti siis ketjussa mainitun tahon soittoja, kaava on perinteinen. Kyseinen taho on laittanut yrittäjiltä edes lupaa kysymättä heidän tietonsa verkkoon, osan tiedoista virheellisinä. Ja soittaa perään hehe korjataan tietonne ja menee tälläiseen "yritysrekisteriin". Lasku tälläisestä 300 euron tuntumissa. Lain ulkopuolelle taho on joutunut aiheettomilla laskuillaan jotka kuuluu yleisen syytteen alaisuuteen joten eiköhän viranomaistoimet jatka tästä eteenpäin

Suomen yrittäjät sekä media varoittavat kuitenkin tästä ryppäästä joten heti punaista nappia kun agressiivinen puhelinmyyntitaho lähestyy.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2015081920202387

https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/57d356a1-5f6a-45a8-83fd-3daa9095625f

https://www.yrittajat.fi/uutiset/603386-suomen-yritysrekisteri-vihastuttaa-jalleen-en-uskonut-etta-tallaista-voi-tapahtua

Etsivät muuten jäljitti tuon Petri Siltakosken ja tässä hänen kuvansa, kuin ilmetty Jari Aarnio vai mitä ? Kundin liikkeet on nyt seurannassa (hehe)

https://static.mvlehti.net/uploads/2015/05/allan.png

• Anonyymi

Tänään tuli puhelu numerosta 044 4660613. SYRistä joku nainen soitteli, en saanut selvää mitä kauppasi kun sen verran nopealla tahdilla tykitti asiaa.
      En ole ikinä kuullutkaan kyseisestä yrityksestä, mutta kuulosti sen verran viralliselta että puhukoot. Puhelun jälkeen rupesin tutkimaan asiaa.
      Lähetin sitten sähköpostia samantien tuonne. Kerroin suoraan ja selvästi, että mitään en tule maksamaan ja asiasta tehdään rikosilmoitus.
      Katsotaan miten etenee tästä.

• Anonyymi

Näiltä tuli soitto onneksi löysin tämän keskustelun täältä

• Anonyymi

• Anonyymi

Onko näistä 118, SYR yms hakemistoihin kuulumisesta todellisuudessa YHTÄÄN MITÄÄN konkreettista hyötyä yrittäjälle? Itsella on y-tunnus metsätilan takia ja joskus soitettu noista. En ole koskaan vaivautunut kuuntelemaan sen pidemmälle koska en tuollaista palvelua tarvitse. Vaikuttaa vähään hämärältä nämä lukuisat aputoiminimet yms.

• Anonyymi

Verkkonäkyvyydestä on aina hyötyä oli sitten kyseessä hakemisto tai laajempi kokonaisuus. Oli sitten vaikka luonnollinen yksityishenkilö vuokraamassa lomamökkiä tai isompi konserni myymässä tuotteitaan nettikaupassa. Verkko on tämän päivän moduli ja tämä Koronan aikakausi opettaa Suomalaisetkin käyttämään lähes kaikessa nettiä kun koteihin on jouduttu eristäytymään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verkkonäkyvyydestä on aina hyötyä oli sitten kyseessä hakemisto tai laajempi kokonaisuus. Oli sitten vaikka luonnollinen yksityishenkilö vuokraamassa lomamökkiä tai isompi konserni myymässä tuotteitaan nettikaupassa. Verkko on tämän päivän moduli ja tämä Koronan aikakausi opettaa Suomalaisetkin käyttämään lähes kaikessa nettiä kun koteihin on jouduttu eristäytymään

Ja höpöhöpö. Kukaan ei hae mitään tietoja mistään hakemistosta kun löytyvät googlesta, finderistä yms löytyy kyllä tiedot ja näkyvyyttä netissä saa muutenkin kuin huijareille maksamalla. Rva saastamoinenko siellä kirjoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja höpöhöpö. Kukaan ei hae mitään tietoja mistään hakemistosta kun löytyvät googlesta, finderistä yms löytyy kyllä tiedot ja näkyvyyttä netissä saa muutenkin kuin huijareille maksamalla. Rva saastamoinenko siellä kirjoittaa?

Voi lapsi kulta kun ymmärtäisit Finder juuri on Fonectan viritys ja Fonecta on alan röyhkeimpiä huijareita rahastavat yritysten yhteystietojen julkaisemisesta netissä vaikka hehe jokainen Suomalainen yrittäjä saa saman yrityksensä yhteystietonsa julki ja maksutta ytj:n portaalissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Idiootti! Finder juuri on Fonectan viritelmä ja Fonecta on yksi alan pahimpia huijareita, rahastavat yritysten yhteistietojen "julkaisemisesta" verkossa vaikka jokainen Suomalainen yrittäjä saa saman yrityksensä yhteystiedot TÄYSIN MAKSUTTA esille verkkoon Ytj:n portaalissa

https://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=145264

• Anonyymi

Soittavan virallisen tuntuisina ja erityisesti juuri alkaville yrityksille, kertovat että ovat tarkastamassa lakisääteisiä tietoja, mitä tietoja? Ja mitä varten Valehtelevat että tämä on lakisääteinen ja pakollinen tieto ja maksu. Todellisuudessa ovat virittäneet oma listan yrittäjistä ja tehneet siitä rekisterin softalleen. Kysymyksessä on internetissä julkaistava hakemisto missä on yrittäjän tiedot eikä missään tapauksessa mikään viranomaisen ylläpitämä lakisääteinen rekisteri josta olisi maksettava

https://www.stara.fi/2015/03/05/suomen-yritysrekisteri-endora-oy-luettelopalvelu/

Samanlaista huijausta tehdään myös poliisien yhdistystenkin nimissä puhelinmyyntihuijarit puhuvat läpiä päähänsä että yrittäjän olisi ihan laillinen velvollisuus maksaa johonkin poliisien järjestön läpykkään "mainoksesta" mistä on hänelle todellisuudessa pelkkää haittaa eikä raha minkä erehtyy antamaan mene koskaan leikkaamattomana maaliin. Huijari viilaa välistä nimittäin ainakin 90 prosenttia

Aiheeseen voi tutustua kun laittaa googleen seuraavan hakulauseen:

Varainkeräyshuijareitten käryämisiä

• Anonyymi

Etsivät tekivät taas hyvää tulosta.

Nyt pongattu numero, siis vasta rekisteröityneitä yrittäjiä häirintää seuraavasta numerosta

+358444660602 (044-4660602)

Etsivien raportti

444660602

Numeron mitä tyyppi ilmeisesti käyttää pari kertaa päivässä, takaa löytyy seuraava henkilö

Petri Siltakoski joka käyttää useita eri aputoiminimiä muun muassa ennen Suomen yritysrekisteri ja Endora (kas kun eniron kanssa melkein sama nimi) nykyään
      havaintoja mm nykyään Terra Finland

https://www.finder.fi/Liikkeenjohdon+konsultointi/Terra+Finland+Oy/Helsinki/yhteystiedot/911905

Jätkän kuva
      https://mvlehti.net/2015/03/09/petri-allan-siltakoski-valelaskuttaja-firman-isa/

Jätkän ääni
      https://www.stara.fi/2018/04/03/nain-luetteloyritykset-huijaavat-yrityksia/

Tyyppi saattaa käyttää soittajana myös naisystäviään joten olkaahan tarkkoina.

Lehtiartikkeleita mm
      https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005168564.html

Mikä on tyypin "tuote"

On pistänyt pystyyn nettisoftan mihin laittanut yrittäjien yhteystietoja kysymättä edes lupaa yrittäjiltä ja väännellyt yrittäjien nimiä ja numeroita, sitten soittelee yrittäjälle virallisen tuntuisena "korjataan tietonne" ja "julkaistaan tässä" rekisterissä. Antaa ymmärtää että julkaisu olisi lakisääteinen ja pakollinen, siksi usea alkava yrittäjä joka ei ymmärrä asioista menee vipuun

Kyseessä on alkeellinen "yritysrekisteri" halvalla boostattu nettisofta josta ei ole yrittäjälle mitään hyötyä olla esillä.

Agressiivinen lähestymistapa, yrittää saada väkisin myönteistä sanaa kuulijalta jota käyttää myöhemmin nauhoitteessa perusteena saadakseen rahaa.

Tyyppi on porskutellut tähän asti mutta hartiat alkaneet kastua muun muassa petoslaskujen kanssa mitä harjoittaa, kyseinen petoslaskutus on yleisen syytteen alaista talousrikollisuutta.

Tämä tiedoksi!

• Anonyymi

Hyvä että olette nostaneet aiheen esille, jotain on alkanut tapahtua huijari on nimittäin karsinut aputoiminimiään kuten huomaatte tuolla ytj:llä

https://tietopalvelu.ytj.fi/yrityshaku.aspx?kielikoodi=1

Jostain kumman syystä ilmoittamansa verkkosivu ei aukea?

www.suomenmediacenter.fi

Joka tapauksessa kaikki jäljet johtaa Kuopioon

https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2477394&tarkiste=2395CD2498408CE3C9858E6B5A8D04CF8EDE2E4A

https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2433028&tarkiste=1C080E5B9D80D4A867E05DFE31B5D9F40438E497

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä että olette nostaneet aiheen esille, jotain on alkanut tapahtua huijari on nimittäin karsinut aputoiminimiään kuten huomaatte tuolla ytj:llä

https://tietopalvelu.ytj.fi/yrityshaku.aspx?kielikoodi=1

Jostain kumman syystä ilmoittamansa verkkosivu ei aukea?

www.suomenmediacenter.fi

Joka tapauksessa kaikki jäljet johtaa Kuopioon

https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2477394&tarkiste=2395CD2498408CE3C9858E6B5A8D04CF8EDE2E4A

https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2433028&tarkiste=1C080E5B9D80D4A867E05DFE31B5D9F40438E497

Hey palstalaiset

Oletteko saaneet uhkaus/kiskonta kirjeen tai vaatimuksen tältä taholta
        https://www.finder.fi/IT-palvelut/Suomen+Perintäyhtiö+Oy/Kuopio/yhteystiedot/1926202

Kyseessä on tämän Siltakosken itse perustama "perintätoimisto" hän tietää itsekin että hänen toimet on lain ulkopuolella ja siksi hän on vienyt touhunsa tälle asteelle. Lukiessa tätä ketjua on paljastunut että hän siis "perii" petostehtailun lisäksi eli uhkailee yrittäjiä. Korolla jossa täyttyy kiskonta.

Alueella liikutaan jo petostelun ja kotirauhan rikkomusten lisäksi uusissa nimikkeissä kiskonta ja kiristys, näille tälläisille "perintätoimistoille" juuri kun on tyypillistä agressiiviset vaatimukset ja perintäkorko joka on lain ulkopuolella

Kertokaa kokemuksia tältä sarkaa niin saadaan ilmianto poliisiin äkkiä. Kyseessä on jo rikollisuus johon poliisin on jo pelkästään lain velvoittamana puututtava

Jokainen konna jää omana aikanaan kiinni. Siltakosken hartiat kastui nyt lain ulkopuolisen petos laskuttamisesta ja kiskonnasta. Pidetään me rehelliset yrittäjät huoli että kenttä puhdistuu tälläistä alaa vahingoittavista toimijoista

• Anonyymi

Eihän tää siltakoski ees pyöritä näitä hakemistohuijauksia enää vaa saastamoinen yrityksensä ja lukuisien aputoiminimien kanssa on pääkusettaja tätä nykyä. Kannattaisko äidin pikku sherlockin ottaa asiasta selvää?

• Anonyymi

https://henkilotieto.fi/

Siltakoski perustanut uuden firman millä myöntää sertifikaateja muille firmoilleen. Mukavaa.

• Anonyymi

Tuossa taannoin meille kaupattiin tuollaista systeemiä missä luvattiin että meidän yritykselle ei tulisi enää kaikenlaisten myyjien soittoja vähän omituiselta tuntu kun yrittäjien numerot ei kuulu suoramarkkinointikiellon alaisuuteen eikä yrittäjien numeroita voi suojata niinkuin kuluttajien ja kotitalouksien numeroita

• Anonyymi

SYR on hujari. Sain lasku mutts en maksaa Sita ja teen rikosilmoitus huonenna.

• Anonyymi

Minäkin jouduin ansaansa toukukuussa. Luulin, että kaupparekisteri soi, en odottanutkaan, että kyse voisi olla huijauksesta, niin annoin tietoni. Tämän vuoksi rikosilmoitus olisi turhaan. Olen sivuyrittäjänä ja asiakkaita on harva... En olisi suostunut tällaiseen "palveluun".

Tarjosivat alennuksen ja mietin, että otan vastaan. Kysyin kuitenkin lisää, mm. että miksi myyjä ei maininnut, että heillä on kolme eri palvelutasoa vaan heti laitoi kalliimman. Niin turhauttavaa...

Ongelma on siinä, että he eivät enää vastaa - yli kolmeen viikkoon. En tiedä, miten toimin. Sain perintäkirjeen pari päivää sitten. Lähetän spostiviestejä muutaman päivän välein, myös toisesta spostiosoitteesta... En halua soittaa... vievät vain rahani.

• Anonyymi

Älä soita. Tee vai reklamaatio ja rikosilmoitus poliisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä soita. Tee vai reklamaatio ja rikosilmoitus poliisille.

Jätä maksamatta. Itse tein saman virheen. Alensi hinnan 40€ enkä sitäkään maksanut. Tästä aikaa kohta 2 vuotta.

• Anonyymi

Juttelin naapurin tutun yrittäjän kanssa, koska poikani on insinööri ja erikoistunut verkkosivujen tuotantoon kysyin tarviiko naapurin kukkakauppa verkkosivuja monilla nykyaikaisilla herkuilla. Naapuri kertoi että oli viime viikolla saanut joltain naiselta soiton että 30 eurollaa saa nettiin sivuja, Ihmettelin että kuka hullu nyt 30 eurolla verkkosivuja toimittaa? ehkä jotkut halpis sivut sivun yläkulmassa "ilmaiset verkkosivut" logo, pöllityt kuvat eikä tekijänoikeus säännöksistä tietoakaan helpomminkin voisi yrityksenä imagoa heikentää.

Kun naapurin näytti sitten sähköpostin niin reps* koska ymmärrä asioista jotain en halunnut pilata hänen iltaansa että häntä on huijattu retkuun vakavan kerran,

kiva että löysin tämän ketjun täältä löytyikin sitten sylttytehdas tuttuja nimiä

• Anonyymi

Tuollaiset kolmen kympin nappimyyjä huijarit aiheuttavat haittaa koko alalle. Pitäisi jo järjenkinkin sanella että mikä on liian halpaa ei ole hyvää

• Anonyymi

Tuo juuri. Mutta eihän mustalaiset ymmärrä että verkkotuotteita oli ne mitä tahansa ei myydä agressiivisella korkeapainemyynnillä eikä aikakauslehden vuosikerran hinnalla 30 euroa. Saisivat mustalaiset agressiivisina pysyä mummojen kiusaamisessa ja valepoliisina työskentelyssä ovelta ovelle

• Anonyymi

Syr on tänään Savon avainsanat = Suomen avainsanat

Mustalaisten uusin aluevaltaus verkostomarkkinointi kaiken valepolistelun ja ovelta ovelle tarkistelujen jälkeen

https://www.facebook.com/avainsanat/

• Anonyymi
    • Anonyymi

Petri Allan Siltakoski – valelaskuttajafirman isä!!
      Kun perustat yrityksen, sinulle soittaa ihminen Suomen Yritysrekisteristä. Suomen Yritysrekisteri on yksi niistä firmoista, jotka rahastavat rekistereillään. Soittaja ei edes kysy sinulta, aiotko ottaa palvelun, vaan varmistaa suoraan yhteystietosi kerätäksesi sinulta rahat pois.

artikkeli: https://mvlehti.net/2015/03/09/petri-allan-siltakoski-valelaskuttaja-firman-isa/

"Petrillä uusia koiruuksia tulossa? On viime viikolla lisännyt perintäaputoiminimet !?!

Suomen Yritystietorekisteri Oy, Leväsentie 2 KUOPIO, PL 21 , Y-tunnus: 22001362
      Varajäsen: Risto Petteri Lappalainen (tai Sari Kyllikki Iivanainen -->yritystele.fi) !"

keskusteluja:
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/13479818/petri-siltakoski-ja-uudet-perintafirmat

• Anonyymi

Mua huvitti, kun viimeisimpään kusetusviestiin kirjoittivat "Reklamaation tai rikosilmoituksen tekeminen ei poista maksuvelvoitetta." En ollut ennen tätä sanallakaan puhunut mitään rikosilmoituksesta tai uhannut poliisilla, itse ottivat sen puheeksi. Antavat todella "luotettavan" kuvan itsestään, kun yrittävät jo etukäteen pelotella ettei rikosilmoitusten tekeminen auta mitään. =D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mua huvitti, kun viimeisimpään kusetusviestiin kirjoittivat "Reklamaation tai rikosilmoituksen tekeminen ei poista maksuvelvoitetta." En ollut ennen tätä sanallakaan puhunut mitään rikosilmoituksesta tai uhannut poliisilla, itse ottivat sen puheeksi. Antavat todella "luotettavan" kuvan itsestään, kun yrittävät jo etukäteen pelotella ettei rikosilmoitusten tekeminen auta mitään. =D

Miten kävi? Jouduitko maksumieheksi? Tuo kusetus firma Suomen Avainsanat laajentanut toimintaansa lapinlahdelta naapuri kuntaan. KIERTÄKÄÄ KAUKAA TÄMÄ!!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten kävi? Jouduitko maksumieheksi? Tuo kusetus firma Suomen Avainsanat laajentanut toimintaansa lapinlahdelta naapuri kuntaan. KIERTÄKÄÄ KAUKAA TÄMÄ!!!!!!!

En oo maksanut, enkä aiokaan. Lähettivät maksumuistutuksen (jossa oli ihan eri asiakasnumero kuin alkuperäisessä laskussa =D ) jossa sanoivat että laittavat perintään jos en maksa, mutta ei ole vielä kuulunut mitään. Jos tulee perintäkirje, niin lähetän sinnekin aiemmin tekemäni reklamaation ja sitten on lasku riitautettu. Eivät voi siitä enää jatkaa, jos eivät haasta oikeuteen, eikä ne sitä uskalla tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En oo maksanut, enkä aiokaan. Lähettivät maksumuistutuksen (jossa oli ihan eri asiakasnumero kuin alkuperäisessä laskussa =D ) jossa sanoivat että laittavat perintään jos en maksa, mutta ei ole vielä kuulunut mitään. Jos tulee perintäkirje, niin lähetän sinnekin aiemmin tekemäni reklamaation ja sitten on lasku riitautettu. Eivät voi siitä enää jatkaa, jos eivät haasta oikeuteen, eikä ne sitä uskalla tehdä.

Eilen tuli perintäkirje yrityksen omalta "perintäkeskukselta". Reklamoin sen, saa nähdä lopettavatko perinnän. Tein tänään myös rikosilmoituksen. Maksamaan eivät minua saa, se on varma.

• Anonyymi

• Anonyymi

Hei kaikkien tämän Saastamoisen ja Siltakosken uhrien kannattaa laittaa kopio rikosilmoituksesta myös eduskunnan asiamiehelle, ettei vahingossakaan laiska Savon poliisi lepsuile asian kanssa.

• Anonyymi

säästöpankkissa heillä tili. Sinne kanattaa kertoa asiasta: asiakaspalvelu.spp@saastopankki.fi

• Anonyymi

harmi kun tämä ei taida auttaa. avainsanoilla lapinlahden toimiston ikkunassa yrittäjäjärjestön jäsentarra.. mitähän yrittäjäjärjestö tykkää kun heillä jäsenenä dirma minkä toiminta perustuu toisten yritysten kusettamiseen =D

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kapakat auki 18.4. ei hyvää päivää !

Kepu taas kiristänyt kapakat auki. Viime keväänä kapakat oli kiinni 1. kesäkuuta asti ja nyt ne avataan puolitoista kuukautta aiemmin vaikka maassa 50
      Maailman menoa
      312
      10216
    2. Seiska: Sofia Belorf sai ehdollista vankeutta! Rahanpesua ja huumausainerikos...

Sofia Belórf tuomittiin tänään käräjillä rahanpesusta ja huumausainerikoksesta. Napsahti ehdollista ja joutuu korvaamaankin ison tukun rahaa: https://
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      8398
    3. Megasexy! Erika Vikman kiehnää sängyssä punaisessa lateksipuvussa: "Ilman häpeää..."

Ensin tuli Cicciolina, sitten Syntisten pöytä ja nyt Häpeä. Superseksikkäästi pukeutuva Erika Vikman osaa todellakin kohahduttaa vai mitä mieltä olet?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      5676