Yliarvostettu netflix

dghj78

Tuli joskus muutama vuosi sitten videovuokraamoissa käydessäni ihmeteltyä minne kaikki asiakkaat ovat kadonneet. Kaupungin isoin vuokraamo jossa on huikea valikoima monen vuosikymmenen elokuvia nykypäivään eikä paljon ketään kyseisessä paikassa käy. No sitten opin että kyseessä ovat elokuvasivustot, kuten ensisijaisesti nämä netflx ja viaplay. Annoin asian olla koska ajattelin ettei se minun elämääni tule mitenkään vaikuttamaan. Ennen kuin vuosi ehti vaihtua olin matkalla lempivuokraamooni (pienempi yritys) josta sai monenlaista elokuvaa ja vieläpä hyvin halvalla (2 e per kotelo). Liike oli pimeä ja tyhjennetty, ovessa lappu jossa ilmoitettiin puljun lopettaneen toimintansa. Ja sitten kun tulee kotiin niin näkee miten kaverit/kumppani katsoo nauraa hekottaen netflixistä jotain aivan roskakomediaa. Sai jo alkaa uskoa että juuri näiden takia menestyvistä elokuvavuokraamoista katoavat asiakkaat kun mieluummin halutaan tuijottaa sitä ns. laatuelokuvaa läppäriruudun takaa surkeilla tekstityksillä ja huonolla kuvalaadulla. Selasin kerran kaverini netflix-käyttäjältä elokuvia ja hetken selailtuani huomasin heti silmiinpistäviä seikkoja: surkea tarjonta (valikoima), puutteelliset ja virheelliset tekstitykset esimerkiksi sarjoissa, huono kuvanlaatu, hidas latausaika, pätkiminen sekä muutenkin huono päävalikko. Ajattelin että ovatko ihmiset tosiaankin niin säälittäviä lampaita että tällaisesta sontasivustoista maksavat 8 euroa kuussa. Samalla paljastui miten karmiva viihdemaku valtavirralla ihmisistä on. Kerran kun mainitsee jollekkin himoflixaajalle että valikoima palvelussa on ainakin suomen tarjonnassa puutteellinen alkaa heti valitus ja kimitys. Sitten kun ei toinen halua vuokraamoon lähteä joutuu valitsemaan summan mutikassa joko sen typerän räkäbudjetilla tekaistun teinikauhusplatterin tai jonkun säälittävistä neitsytpojista kertovan törkykomedian.

Olimme menossa porukalla katsomaan Hobittia arvostettuun ja vanhaan elokuvateatteriin, edulliseen ja viihtyisään mutta kommentin jonka kuulin lähtijäehdokkailta oli että miksi lähteä kun saisi netistäkin ilmaiseksi ladattua. Onneksi sieltä sitten muutama tyttöääni löytyi joka sanoi ettei silä tavalla saa tunnelmasta mitään irti.

Nykymaailma on vaan laiska ja ahne. Kaikki hyvä luullaan löytyvän vain muutaman klikkauksen päässä ruudusta. Kyllä on minä ja monia muita jotka laadusta ainakin ovat valmiita vuorkaamossa maksamaan ja pitämään yritys työllisyystilanne muutenkin kunnossa. Ja en todellakaan ole mikään vanhahtava jälkeenjäänyt dinosaurus vaan parikymppiä vetelevä opiskelija.

46

6030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävä

      Ensin videonauhurit kaatoivat suurimman osan elokuvateattereista ja seuraavaksi nettipalvelut kaatavat vuokraamot. Kummassakin oli omanlaisensa tunnelma, Turussakin muistan lapsuudestani niitä yhden salin teattereita, joissa oli ihan omanlaisensa ilmapiiri. Nyt on vain yksi multisalikompleksi, jossa on liukuhihnatunnelma. Ihan hienohan se on puitteiltaan, eipä siinä mitään.

      Oma tunnelmansa oli myös vuokraamoissa, kun oman kullan kanssa lähdettiin leffaa ja karkkia hakemaan. Hyvä valinta oli tärkeä, koska leffa sitten tosiaan katsottiin, oli hyvä tai vähemmän hyvä. Nykymuksut klikkailevat levottomina aina uutta, jos ei heti miellytä. Mitä helpompaa elämästä tulee, sitä tyytymättömämpiä ja vaativampia tulee ihmisistä.

    • hyväämaaliskuuta

      Ja höpö höpö, netflix on monipuolinen. Ollaan nyt katottu TELEVISION ruudulta monia hyviä leffoja, dokkareita kuten jatkiksiakin. Ihme hommaa häröillä täällä somessa moisesta.Et aloittaja varmaan tiennytkään, et teeveessäkin voi olla netti?

      • th.

        Digiboksista ja bluray-soittimesta puhumattakaan. Minä katson filmit yleensä kotiteatterin 92 tuumaiselta kankaalta ja äänet tietysti asiallisen järjestelmän kautta. Kuvan laatu ei tykistä johtuen ole kuin fullhd tasoa, mutta parempaakin olisi Netflixin puolella tarjolla.


      • fiskARS
        th. kirjoitti:

        Digiboksista ja bluray-soittimesta puhumattakaan. Minä katson filmit yleensä kotiteatterin 92 tuumaiselta kankaalta ja äänet tietysti asiallisen järjestelmän kautta. Kuvan laatu ei tykistä johtuen ole kuin fullhd tasoa, mutta parempaakin olisi Netflixin puolella tarjolla.

        Juuri näin!


      • Palle Ramsted
        th. kirjoitti:

        Digiboksista ja bluray-soittimesta puhumattakaan. Minä katson filmit yleensä kotiteatterin 92 tuumaiselta kankaalta ja äänet tietysti asiallisen järjestelmän kautta. Kuvan laatu ei tykistä johtuen ole kuin fullhd tasoa, mutta parempaakin olisi Netflixin puolella tarjolla.

        Voi sinua poloa, noin surkea laitteet.


      • Anonyymi

        netflixistä ei todellakaan tule nyt katsottavaa ei edes starwarseja


      • Anonyymi

        ei o


    • leffajuuso

      Mä oon ihan tyytyväinen Netflixiin. Mutta se versio mikä tavallisille käyttäjille (kirjautuneille ja maksaneille) näkyy on kyllä niin täynnä luokatonta sontaelokuvaa että melkein hävettää miten halvalla Netflix jäseniään panee. Mut pienen näpertämisen avulla saa auki koko Netflixin sisäisen leffavalikoiman mistä voikin sitten helposti poimia jyvät akanoista. :)

      Suosittelen siis kuitenkin perehtymään Netflix-jäsenyyden maksamiseen ja pikkuiseen näpelöimiseen.

    • kaakkaatäynnä

      Elokuvia siellä kyllä piisaa, mutta suurin osa on kuin marketin kolmen euron laarista. Suurin osa ajasta menee lärätessä, että mitä katsois. Olispa jossain hiukan selkeempi lista mistä olisi nopeampi katsoa? Varmaan kymmeniä elokuvia olen sillai pariminuuttia katsonut ja todennut, että esittelytekstit on ihan liian hyvältä kuulostavia.

    • jenkkiläisyyssuomeen
    • bfhfgfgbnfghf

      Ihan turhaa rahastuskusetusta Flixit . Pitää olla elämän vaikeeta, jos ei paria torrent linkkiä jaksa klikkailla. Netflix on tarkoitettu just sellasille ihmisille, joille tulee paha olo jos pitää käydä kaupassa tai siivota kämppä tai tiskata tiskit. Toisin sanoen sellaisille huoran vituille, joista ei koskaan tule yhtään mitään.

      • qwr43t5y6yu

        No onpa kallista! Kahdeksan euroa kuussa on paljon pienempi summa kuin se että joutuu jossain vaiheessa maksamaan kymmenien tuhansien korvauksia laittoman materiaalin lataamisesta.


    • lephphaphriikki

      Netflixin logiikka on kummallista. Monista elokuvista, trilogioista yms. puuttuu vähintään se sarjan viimeinen elokuva. TV-sarjoja laitetaan vähintään se yksi kausi vajaana. Ei siinä ole oikein mitään järkeä. Tämän kuukauden jälkeen peruutan tilaukseni. Pakko palata waretukseen kun ei näitä laillisia palveluita osata hoitaa kunnolla.

    • ihan ok se on

      Ihme valitusta. Keskivertokatsojalle on taatusti katsottavaa kokonaiseksi kuukaudeksi, ilmaiseksi!! Ja ohjelmien taso on varmasti korkeampi kuin TV:stä ilmaiskanavilta samana aikana tulevat ohjelmat. Uusia sinne ei kovin taajaan tule, mutta eipä häviä myöskään vanhat ohjelmat, jotka on aikonut katsoa.

      • har har har har

        Ööö ei ne siellä ikuisesti ole öööö, ja kyllä ny vaan kuule normikanavilta näkee tuoreempaa tavaraa kuin Netflixistä jos ei lasketa niitten omaa "tuotantoa". Eihän tuolla ole mitään kunnon leffojakaan :D har ha rh har har


      • ihan ok se on
        har har har har kirjoitti:

        Ööö ei ne siellä ikuisesti ole öööö, ja kyllä ny vaan kuule normikanavilta näkee tuoreempaa tavaraa kuin Netflixistä jos ei lasketa niitten omaa "tuotantoa". Eihän tuolla ole mitään kunnon leffojakaan :D har ha rh har har

        Totta kai sieltä poistuu sisältöä samalla kun uusia tulee. Jos uusia tulisi tiiviimpään tahtiin, niin ei välttämättä ehtisi katsoa kaikkia haluamiaan. Tajusitko nyt? Ikävä kyllä ohjelmia saattaa hävitä huomaamatta. Kaikki kiinnostavat pitäisi lisätä omalle listalle, jotta poistumispäivän näkisi yhdellä silmäyksellä. Elokuvien poistumisella on vain viikon varoitusaika, joka on liian lyhyt. Ilmoitus sähköpostiin olis myös kiva ominaisuus.

        Jaa normikanavilta tulee tuoreempaa tavaraa? Et voi olla tosissas? Suurin osa normikanavien elokuvista ja sarjoistakin on uusintoja ja uudet heikkotasoisempia. Minä en kaipaa uusia elokuvia, enkä vastaavasti seuraa vaatemuotia. En ole tainnut katsoa yhtäkään tänä vuonna tehtyä elokuvaa, koska ei ole kiinnostanut. Gravityn katsoin viimeksi ja sekin on jo Suomen Netflixissä.

        Et ole tainnut yhtään perehtyä Netflixin elokuviin? Kyllä minustakin aluksi tuntui, että tarjonta olisi heikkotasoista, mutta siellä on ollut ihan oikeasti huippuelokuvia, joita on tullut melko harvoin TV:stä. Esim. monta Quentin Tarantinon elokuvaa. Kummisedät, Mafiaveljet, Memento, Forrest Gump, Vihreä maili, American History X, Matrix, Kuu, Hohto, Perikato yms. yms. On kummallista, että jotkut ostavat hyllyynsä elokuvia ja TV-sarjaboxeja, mutta toisaalta valittavat uusinnoista ja nettipalvelujen vanhasta tarjonnasta.

        Videovuokraamot häviävät yhtä varmasti kuin puhelinkopit ja nykyään monet kivijalkamyymälät verkkokauppojen myötä. Edes suurempi valikoima ei videovuokraamoja pelasta, koska monet harvinaisemmat videot voi tilata netistä omaksi (vaikka käytettynäkin) vuokrauksen hinnalla. Veikkaan, että lähivuosina nettiin alkaa tulla myös laillisia palveluita, joissa valikoima on moninkertainen perinteisiin videovuokraamoihin verrattuna.


    • Xizor

      Netflix on ihan hyvä. Ainakin paljon parempi kuin ne kämäset videovuokraamot olivat ikinä ja minä olen kyllä kokenut koko videovuokraamoajan kokonaisuudessaan. On kyllä totta että ei se valikoima sielläkään ole aina niin hyvä, jos haluaa jotain tiettyä nähdä, mutta "haluaa jotain kivaa katsottavaa" asenteella liikkeellä olevalle tavalliselle kansalaiselle se on kelvollinen varsinkin jollain toisella samanlaisella palvelulla, kuten esimerkiksi HBO Nordicilla, täydennettynä. Mistään läppärin ruudultakaan tai tabletista ei tarvitse niitä katsoa vaan ihan telkkarista. Tekstitykset ovat joskus huonoja, mutta ovat ne joskus huonoja levyilläkin ja englanninkielisissä ohjelmissa niitä ei yleensä edes tarvitse. Ainakin vaivatonta lähettää palautetta huonoista tekstityksistä.

      Harvinaisemman tavaran kanssa voi vielä joutua käyttämään torrentteja, jos sitä todella haluaa, mutta ilman laillisuusaspektiakin se on usein turhan vaivalloista ja epävarmaa säätämistä. Mielummin maksaa niistä streamauspalveluista. Niin ja elokuviin mennään katsomaan ne elokuvat, jotka katsotaan elokuvissa.

      • Anonyymi

        ei o


      • Anonyymi

        Fyysinen on aina digitaalisen leffan yläpuolella


    • Bollywood1

      Itsekin kokeilin Netflixiä jokin aika sitten. Rekisteröinnistä deletoimiseen kesti noin 10 minuuttia. Siihen sisältyi myös puhelinsoitto tukeen.
      Suurin osa filmeistä DVD laatua, eli ei tule kysymykseenkään katsoa projektorilla. Filmitarjonta tietysti suurelle massalle tarkoitettua, eli teinivampyyreita ja säälittävää Hollywood paskaa. Lapsiperheille ihan jees jossa televisio on päällä vain taustalla kun tehdään kaikkea muuta.
      Näillä Online palveluilla halutaan ihmiset pois lataamasta filmejä netistä. Mutta suuri osa noista lataajista onkin sellaisia jotka haluavat nähdä jotain muuta mitä media meille tyrkyttää.
      En löytänyt Nertflixistä yhtään Japanin filmituotantoa, ei mitään etelä-amerikan Perusta, saatikaan mitään lähi-idän filmejä. Myös Bollywoodin Intia elokuvat loistivat poissaolollaan.

      • yrnjävel

        Ne puuttuu siksi kun normaaliälyiset ei moisiin koske. Bollywoodit on surkeinta roskaa mitä olla voi ja lähi-idän filmejä nähtyäni ymmärrän täysin miksei niitä tarjota.


    • ihan ok se on

      "En löytänyt Nertflixistä yhtään Japanin filmituotantoa, ei mitään etelä-amerikan Perusta, saatikaan mitään lähi-idän filmejä. Myös Bollywoodin Intia elokuvat loistivat poissaolollaan."

      Ehh... Onko noita joskus tullut edes Suomen TV:stä? Suomen Netflixissä on kyllä ollut hyvin laaja valikoima muutakin kuin Pohjois-Amerikan tuotantoa. Itse olen katsonut sieltä elokuvia, jotka on tuotettu mm. Kiinassa, Hong-Kongissa, Japanissa, Indonesiassa, Brasiliassa, Argentiinassa, Espanjassa, Italiassa, Ranskassa, Hollannissa, Saksassa, Tanskassa ym.

      Moni voi saada valikoimasta vääristyneen ja todellista suppeamman kuvan, koska elokuvien selaus on vaivalloista ja hakutoimintokin löytää ensisijaisesti suosituimmat "Hollywood-elokuvat". Kun löydät jonkin eksoottisemman ja lisäät sen katselulistalle, niin se ehdottaa muita vastaavia elokuvia. Helmet maailmalta olen löytänyt sitä kautta. Useimmat niistä tosin ovat olleet pettymyksiä, vain yleissivistyksen kannalta katsomisen arvoisia.

      Jos todellakin haluat Bollywood-elokuvia katsella, niin taidat elää väärällä puolella maailmaa... Vai kaipaatko sinne myös nigerialaisia elokuvia? Siellä tehdään vuosittain enemmän elokuvia kuin USA:ssa.

      • Derrrex

        No Suomen netflix tarjonta on oikeesti pyllystä. Ite käytän ohjelmaa jolla pääsee kattomaan kaikkien maiden netflix sisältöä.
        http://turboflix.com/?ref=92


    • Gjjb

      Netflix on hyvä. Eikä mikä paska.

      • ulihöönees

        Totta, paska on vain housuissanne


    • Horror

      Ei mitään katseltavaa, olen torrentanut kaikki parhaat leffat ja katsellut. Eli tähän loppui Netfix.

    • Netflixari

      Minä olen kyllä sitä mieltä, että Netflix on parasta sitten pyörän keksimise, oikea elokuvien taivas. Tarjonta on niin laajaa, että kun olen sen läpikäynyt, niin aloitan varmasti alusta. Katson åarhaita paloja uudestaan ja sitten niitä, joita olen unohtanut. Elokuvien vanhuus ei haittaa koska ei ikä niistä välttämättä huonoja tee. Kauhuelokuvien ystävänä jaksan aina innostua siitä, että mitä täältä vielä löytyykään. Aina en pidä, mutta sittenki olen tullut laajentaneeksi tajuntaani siitä, mhin kaikkeen elokuva taipuuj, mitä se voi näyttää ja ilmaista. Tämä pätee teitysti muihinkin kategorioihin ja erityisesti elokuvakerhohin, mutta kauhuelokuville ei ole omaa kerhoa. Paitsi nyt! Se on yhden ihmisen kerho omalla sohvallani. Tämän parempaa keinoa rentoutua rasittavan työpäivän jälkeen en tiedäkään. Mitä muuten pitäisi sanoa niille, joiden mielestä lukiessa laittaa aivonsa parempaan käyttöön? Ja urheilua tulisi harrastettua enenmmän, jos ei lojuisi kotisohvalla typeriä elokuvia katsomassa? Auttakaa ihmiset, mitä minä vastaan?

      • Heisenberg73

        Breaking Bad on siellä, riittää mulle. Aloitin just neljättä kertaa kattomaan 55" 4K telkasta ORGASTINEN kuvanlaatu.


    • ElitistiErkki

      Antaa junttien katsoa Netflixin roskaleffoja.

      Sivistyneille ihmisille on tarjolla toisenlaisia palveluja. Esim. Mubi.

      https://mubi.com/showing

      • mollijori

        Tekotaiteellista paskaa, tietty jos tykkää katella hidastettuna kun puunlatvat heiluu mustavalko leffassa ja siemailee punasta hiivavettä. Koskaan kuullukkaan leffoista mitä sun mubissas oli, hyi hyi pthyi.


    • öööööööööööö

      Kuka helvetti oikeasti edes katsoo televisiota, tai netflixiä?

      • Anonyymi

        "Kuka helvetti oikeasti edes katsoo televisiota, tai netflixiä?"

        Aika moni.


      • Anonyymi

        Idiootit


    • ownwfrjne

      Kyllä Anttilan lähtö oli kyllä kova isku.Nyt hiukan jo outoa tilaamalla tilata jos uutuuksia haluaa tai klassikoita kun nettflix sitten monelle vain sarjojen tähden ja elokuvistakin vain riittää ajanviete ja edes joku tunnettu näyttelijä kun valtaosakin suoraan levitykseen dvd julkaisuja.

    • duken

      Aikoinaan Filmtown ja Makuuni kaatoi aika monia yksittäisiä videovuokra firmoja, joissa oli monipuolinen valikoima harvinaisempia elokuvia, mutta näissä näköjään toistuu tämä että aina joku toinen kaataa toisen.

      Katselen Netflixista ja HBO Nordicista enimmäkseen tv-sarjoja ja dokumentit, mutta leffat tulee toistaiseksi vuokrattua Filmtownista.

    • vetysyanidi

      Minä itse olen ollut aikoinaan hyvin paljon kivijalkavideovuokraamojen puolella, mutta kun nämä kiinteät videovuokraamot ovat alkaneet hävitä kun kehitys kehittyy. Sille ei vaan voi mitään. Itse olin ensin näitä videontoistopalveluja paljonkin vastaan, mutta joskus uteliaisuuttani keksin liittyä Netflixiin. Noh, silloin tarjonta oli pientä ja kun kaikki vähänkin kiinnostava on katsottu melkein kahteen kertaan, niin poistuin Netflixin asiakaskunnasta. Noh, viime marraskuussa '16 liityin uudestaan ja tarjonta on huomattavasti isompi ja nykyään elokuvia ja sarjoja sinne tulee vähän useammin. Siis useammin, kuin silloin kun viimeksi olin asiakas. Olen ollut tyytyväinen Netflixiin, muita palveluja en käytä. Ja aion pysyä Netflixin asiakkaana. Tuo on niin monta iltaa pelastanut, joko yksin tai hyvässä seurassa.

    • äbydiskäbydi

      Ja kun seuraava palvelumuoto kaataa suoratoistopalvelut, niin ollaan surullisia, kun niin helppo ja tunnelmallinen palvelu kopetaan. Kaikki uusi saa yleensä jonkinlaista vastustusta, kunnes siihen sopeudutaan ja totutaan.

    • gjyutyutut

      Ensin DVD syrjäytti VHS:n, suoratoistopalvelut DVD:n.

      Netflix on siitä huono että suomen Netflix-kirjasto on jostain syystä varsin suppea. esim. oman maansa kirjastoon. En tiedä mistä johtunee. Netfix on siellä laajempi ja siksi ehkä laadukkaampi. En käytä muita palveluja kuin Netflixiä, siellä on tarvittava mitä tarvitsee katsoa. Hyviä sarjoja ja muitakin kuin niitä vain amerikkalaisia perussarjoja ja amerikkalaisia peruselokuvia.

    • Anonyymi

      Onhan nuo netflix leffat ihan hirveätä low budget paskaa, eihän kukaan täysjärkinen voi tuollaisia pitää hyvänä

    • Anonyymi

      Saisi sisältö vaihtua useammin. Jotkut leffat ovat olleet tuolla aina, vastoin kun jokin tuore elokuva on siellä vain hetken.Esim. jotkin intialaiset eoluvat on tuolla olleet aina joita ei katso muut kuin iIntian kieliset. Kauhu-osasto ei ole juurikaan vaihtunut kuin korkeintaankolmella elokuvalla/vuosi. Klassikkoja saisi olla enemmän, sarjat voisivat olla ajan tasalla ja tulla sinne uusine tuotantokausineen nopeammin. Jonkin sarjojen kohdalla viimeisin tuotantokausi viivästyy jopa vuodella. Esim. Sinnerin kolmas tuotanto kausi puuttuu edelleen vaikka on esitetty televisiossa jo puoli vuotta sitten. Sama The 100 kanssa. Viimeisin kausi puuttuu edelleen. American Horror storysta on vain kome hassua kautta ja nekin jostain
      puolesta välistä sarjaa. Sarjaa kaiketi 9 kautta, Netflixissä vain 3 kautta.

    • Anonyymi

      Hirveää kuraa, en suosittele. Lataa torrent.

    • Anonyymi

      Suoratoistosta puhuttaessa virstanpylväs on aina Netflix ja aivan ansiotta. Primevideo on jo sisällöltään paljon parempi ja halvempi.

      Netflixin sarjat ovat jotenkin aina samasta puusta veistettyjä, laiskasti käsikirjoitettuja ja monasti ihan täyttä sekoilua. Juonikuvioita pitkitetään loputtomiin ja uusia tuotantokausia tehdään vaikkei tarinaa voisi enää jatkaa järkevästi. Amazon taas lopettaa suositunkin sarjan kuin seinään, kun sitä ei enää kannata jostain syystä jatkaa.

      Netflixissä on tosin hyviäkin sarjoja, mutta en vaan keksi syytä miksi maksaisin siitä ilosta enää.

      • Anonyymi

        En tiedä tylsempää ajantappamiskeinoa kuin näiden yhdentekevien sarjojen tuijottaminen. Kaikesta päätellen moni niitä kuitenkin katsoo.


      • Anonyymi

        Primevideolla joitain omia todella hyviä tuotantoja, kuten i care a lot ja good omens sarja. Elokuvien vaihtuvuus kuitenkin lähes olematonta.


    • Anonyymi

      ei tule edes starwarseja

    • Anonyymi

      Itse vihaan kaikista striimauspalveluja yli kaiken ja käytän niitä vain löytämään uusia blu ray leffoja kokoelmaan.
      (Yleensä siis katson elokuvan ja sitten ostan) mutta jos leffa on jo hyllyssä käynnistän pleikkarin ja näytän keskisormea nettipalvelulle ja nautin netittömästä ja virheellisestä elokuvasta mikä pysähtyy vain jos itse haluan tai jos on sähkökatkos.

      Esim tuleva MAX on ihan paska vaikka ihan hyvä tarjontaakin on. Siis yhtä äkkiä voi muuttua laatu vhs kaltaiseksi ja pysähdellä nettivirheiden takia.

      Erityisesti minua vituttaa jos sanon kaverille että "hei mennää kattoo leffa X" mutta kaveri sanookin että "mUtTa SeHäN tUlEe JoHoNkIn PaLvElUuN kOhTa" silloin tekee mieli lyödä turpaan ja kovaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe