En osaa muokata kuvia, apua? :)

Minävain1

Olen tosi onneton näiden kanssa, eikä mulla oo hyvää kuvanmuokkausohjelmaa. Tahtois vaan muokata jonkun oman kuvan, tai lähinnä silleen että sais taustan pois, jonkin muunlaisen tilalle. En aina haluis että kotia näkyy taustalta :) Osaako kukaan neuvoa? Ja säpoa alas jos joku ihanuus tahtois muokata jonkun kuvan. Tällä hetkellä mulla on gimp, jota en osaa käyttää alkuunsa -.- Voin vaikka maksaa vähäsen mikäli joku haluais muokata yhden kuvan :)

13

1697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lataa photoshop elements demo tai paint shop pro demo, suosittelen tuota photaria.
      You tubesta voi myös katsoa ohjeita, Photarissa on myös aloitteilija moodi eli opastaa kaiken mitä haluaa tehdä.
      Gimppiinkin löytyy ohjeita ja sama periaate se siinäkin on jos lassolla leikkelee kuvan.

      Photarissa on uusi toiminto jota voi kokeilla, joskus toimii ihan hyvin.
      https://www.youtube.com/watch?v=u72ZnNzcPHI

      • Minävain1

        Vielä sellaista olisin kysynyt, että onko tuo photoshop aina englanninkielinen? Vai saako suomeksi? Itselläni on huono englannin kieli...


      • Minävain1 kirjoitti:

        Vielä sellaista olisin kysynyt, että onko tuo photoshop aina englanninkielinen? Vai saako suomeksi? Itselläni on huono englannin kieli...

        Paint Shop Pro taisi olla Suomenkielinen, en ihan sata varma ole, ainakin se edellinen versio.
        Tuo Photoshop on kuitenkin selkeä käyttää vaikka onkin Englanniksi, kannattaa opetella Englanniksi käyttämään näitä ohjelmia muutenkin niin on selkeämpää ohjeiden ja muiden asioiden kanssa työskennellä.

        Itse ostin tuon paketin missä tulee Photoshop Elements 12 ja Premiere Elements 12 videoeditointiin, n.80€

        Kannattaa opetella layereisen käyttö niin onnistuu juurikin haluamasi hommat helposti, you tubeen vaikka hakusana Photoshop Elements 12 layer tutorial.

        Tosiaan lataa kokeiluversiot ja testaile.


      • Anonyymi
        Minävain1 kirjoitti:

        Vielä sellaista olisin kysynyt, että onko tuo photoshop aina englanninkielinen? Vai saako suomeksi? Itselläni on huono englannin kieli...

        Lontoo on monissa tietokoneasioissa selvempi, kuin suomi ja termit yleensä lyhyempiä.
        Graafisissa ohjelmissa tarvittavat menusanat oppii hetkessä, Vain helpit voi tuottaa tottumattomalle vaikeuksia.

        Itse tykkään, että ohjelmat tulisi olla aina "lontoolaisia" yhtenäisyyeden vuoksi. Kaikkea kun ei saa Suomeksi, eikä monella muullakaan kielellä. Ohjelmointi tehdään Lontooksi ja käyttöliittymä sitten voidaan kääntää mille kielelle tahansa. Mutta kun käännökset tekee joku kieltä tuntematon googlella on tulos, mitä sattuu.

        Tässä esitetään 5 tapaa poistaa tausta gimpillä.
        https://www.youtube.com/watch?v=lOzSiOIipSM

        Sitten tekstipohjainen suomalainen sivu.
        https://daviesmediadesign.com/fi/kuinka-poistaa-taustakuvan-gimp-2-10--taustalla/


    • Minävain1

      Kiitos sinulle! :)

    • L-n

      Muokkaan sulle kuvan jos pistät sähköpostiosoitteen tai/ja linkin hyvälaatuiseen kuvaan tänne. Ei maksa mitään.

    • Älä lannistu

      Itse aloitin aikoinani ilmaisella Picasalla, vaikkei se ole mikään varsinainen kuvankäsittelyohjelma. Se on varmaan kehittynyt paljonkin ja on aika helppo oppia käyttämään. En ole varma onko siinä taustan vaihtamismahdollisuutta, mutta kaikkea muuta kivaa voit löytää.

    • Minävain1
      • L-n

        ”Vaivauduin”, oli kivaa ajankulua jalkapallon lomassa.
        Ihan kaikkea ei aina kannata tehdä itse.


      • Super Major
        L-n kirjoitti:

        ”Vaivauduin”, oli kivaa ajankulua jalkapallon lomassa.
        Ihan kaikkea ei aina kannata tehdä itse.

        PhotoShop on vaikea ohjelma oppia ja asiat unohtuvat pian. Sama pätee muihinkin kehittyneempiin ohjelmiin. Kuvan peruskäsitteet pitää olla aluksi jollain tasolla hallinnassa: kuvatyypit, pikseli, PPI, värisyvyys, kontrasti, kuvakoot eri medioissa ym. Ei pidä lannistua, jos haluaa kuviaan muokata.


      • Piksia
        Super Major kirjoitti:

        PhotoShop on vaikea ohjelma oppia ja asiat unohtuvat pian. Sama pätee muihinkin kehittyneempiin ohjelmiin. Kuvan peruskäsitteet pitää olla aluksi jollain tasolla hallinnassa: kuvatyypit, pikseli, PPI, värisyvyys, kontrasti, kuvakoot eri medioissa ym. Ei pidä lannistua, jos haluaa kuviaan muokata.

        Jos jonkun fotosopin tai muun kuvankäsittelyn käytössä opitut asiat unohtuvat pian, niin vika ei ole ohjelmassa, vaan opin pinnallisuudessa.
        Tietokoneohjelmien käytön opettelussa tärkeintä on oppia yleiset periaatteet ja niiden soveltaminen käytössä olevaan ohjelmaan. Ns. nappulatekniikan opettelu on täysin toissijaista.


    • karhumies
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe