Fedora core 2 -> USB-hiiri nykii

Mr Fedora

Missähän mättää, kun meikällä on tuohon FC2:een (kernel-2.6.8-1.521) asennettuna tuollainen Mikkisoftan Intellimouse optical explorer ja hiirtä liikuttaessa nuoli, jumittuu paikalleen. Tätä tapahtuu intervallilla jatkuva, eli aina kun hiirtä on liikuttanut parin sekunnin ajan, niin silloin tämä kohtaus iskee.

Huomasin, että jumituskohtauksen aikana myös tämä hiiren infrapunavalo sammuu ja korppuaseman valo syttyy palamaan, ihan kuin hakisi asemasta korppua tms.

RH9:n kanssa hiiri toimi moitteettomasti, mutta nyt FC2:n kanssa on ilmaantunut nämä em. oireet. Olen kokeillut päivittää Biossia (Asus a7v600) ja vaihtaa eri usb-portteja, tuloksetta. Olen kokeillut myös valita eri vaihtoehtoja 3-button mouse jne., aina yhtä huonolla menestyksellä. Saakohan tuota ollenkaan toimimaan vai pitääkö vaihtaa tavalliseen pallohiireen?

8

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • USB-hiiri

Mulla on optinen Logitechin USB-hiiri adapterilla liitetty PS/2 -väylään. Miksiköhän? Tosin käyttöjärjestelmänä duunin W2k.

• Mr Fedora

... niin kyllä tuo W2K:ssa toimii ihan priimasti.

• USB-hiiri
        Mr Fedora kirjoitti:

... niin kyllä tuo W2K:ssa toimii ihan priimasti.

Kuitenkin meillä on päädytty tuohon adapteriin. Eikös tuollainen tullut hiiresi mukana? Voisit ainakin kokeilla (tee määritykset sitten xorg.conf -tiedostoon esim. setup komennon avulla? tai jokin system-config-display? tms.)

• Mr Fedora
        USB-hiiri kirjoitti:

Kuitenkin meillä on päädytty tuohon adapteriin. Eikös tuollainen tullut hiiresi mukana? Voisit ainakin kokeilla (tee määritykset sitten xorg.conf -tiedostoon esim. setup komennon avulla? tai jokin system-config-display? tms.)

Voihan tuota adapteria kokeilla. Tuntuu vaan tyhmältä, että Fedorassa usb-hiiri vaatisi adapterin toimiakseen, kun RedHat9:ssä hiiri toimii sellaisenaan. Ilmeisesti takapakkia siis mennään.

• USB-hiiri
        Mr Fedora kirjoitti:

Voihan tuota adapteria kokeilla. Tuntuu vaan tyhmältä, että Fedorassa usb-hiiri vaatisi adapterin toimiakseen, kun RedHat9:ssä hiiri toimii sellaisenaan. Ilmeisesti takapakkia siis mennään.

"Ilmeisesti takapakkia siis mennään."

Pitää sitten lähetellä myös minun työpaikkani ylläpidolle nuo terkut, kun hekin w2k:n kanssa ovat päätyneet adapteriin.
        Käytössä on siis useita satoja USB-hiiriä, joita käytetään adapterin avulla. Ei kait kysymyksessä ole se toimiiko vai ei vaan nimenomaan luotettavuudesta.
        Kyllä varmasti siis Fedorassakin USB-hiiri saadaan toimimaan, on vain minulle vieras alue viritellä USB-hiiriä.
        Jokos koitit setup-komentoa?

• Mr Fedora
        USB-hiiri kirjoitti:

"Ilmeisesti takapakkia siis mennään."

Pitää sitten lähetellä myös minun työpaikkani ylläpidolle nuo terkut, kun hekin w2k:n kanssa ovat päätyneet adapteriin.
        Käytössä on siis useita satoja USB-hiiriä, joita käytetään adapterin avulla. Ei kait kysymyksessä ole se toimiiko vai ei vaan nimenomaan luotettavuudesta.
        Kyllä varmasti siis Fedorassakin USB-hiiri saadaan toimimaan, on vain minulle vieras alue viritellä USB-hiiriä.
        Jokos koitit setup-komentoa?

...kyllä setup tuli myös kokeiltua.
        Homma ratkesi sillä, että vaihdoin hiiren Logitechiin ja kummasti rupesi optinen hiiri pelittämään usb:n kautta ja vieläpä langattomana. Ilmeisesti jokin mikkisoftarautafiltteri tuossa.

Tuohon mainitsemaasi adapterijuttuun sen verran, että mitähän järkeä on hommata firmaan julmettu läjä usb-hiiriä ja käyttää niitä adapterien kautta? Kyllä kait W2k:n pitäisi tukea usbia suht hyvin.

• USB-hiiri
        Mr Fedora kirjoitti:

...kyllä setup tuli myös kokeiltua.
        Homma ratkesi sillä, että vaihdoin hiiren Logitechiin ja kummasti rupesi optinen hiiri pelittämään usb:n kautta ja vieläpä langattomana. Ilmeisesti jokin mikkisoftarautafiltteri tuossa.

Tuohon mainitsemaasi adapterijuttuun sen verran, että mitähän järkeä on hommata firmaan julmettu läjä usb-hiiriä ja käyttää niitä adapterien kautta? Kyllä kait W2k:n pitäisi tukea usbia suht hyvin.

"mitähän järkeä on hommata firmaan julmettu läjä usb-hiiriä ja käyttää niitä adapterien kautta? "

Villi arvaus: adapterit tulivat hiiren mukana?
        Hiiri siis on käytettävissä PS/2- sekä USB-liittimessä. Eiks' oo hieno juttu.

• user
        USB-hiiri kirjoitti:

"mitähän järkeä on hommata firmaan julmettu läjä usb-hiiriä ja käyttää niitä adapterien kautta? "

Villi arvaus: adapterit tulivat hiiren mukana?
        Hiiri siis on käytettävissä PS/2- sekä USB-liittimessä. Eiks' oo hieno juttu.

Jos hiiriportti on ja hiiri siihen sopii, niin miksi pitäisi käyttää muuta?
        Ellet käytä on sinulla turha resurssi.

Joissain tapauksissa on USB-hiirestä haittaakin, varsinkin vanhemmilla USB-versiolla.

Luin myös Susen laitetietokannasta, että pari MS-hiirimallia on ongelmallisia.
        Useimmat oli kyllä täysin toimiviksi luokiteltuja.

Yllättävän huonosti hiiret toimii wintoosassakin.
        Löysin kaksi tavallista langallista rullahiirtä, joita ei millään saanut toimimaan muussa kuin Win 98:ssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      53
      3837
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3685
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3481
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3287
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3069
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2558
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2445
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      103
      2295
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2079
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2079
    Aihe