Saakohan kuinka vaivattomasti muutettua 2-tahtisen 20 hv Mercuryn (vm. 99) 25 -hevosvoimaiseksi. Käsittääkseni Mercuryssä olisi edessä kaasarin vaihto. Mitähän homma maksaisi ja olisikohan hinnan arvoinen? Olisiko edessä ko. toimenpiteen jälkeen potkurinkin uusiminen vai pelaisikohan vanhalla? Kiitos!
Mercury 20 -> 25
3
1175
Vastaukset
- Ykä
Kone muuttuu todellakin 25 heppaiseksi kaasarin vaihdolla. Puhtia tulee tuntuvasti lisää. 25:n kaasari on hinnoiteltu todella korkealle, joten uuden sellaisen hankintaa tuskin kannattaa edes harkita. Jos löydät käytetyn jostain, niin sitten kyllä.
Vakiopotkuri on sekä 20 että 25 versiossa sama, joten ei ole herkässä tarvetta vaihtaa.- mercury 20 vm 2001
Terve!!!
Olen pohtinut asiaa samalla tavalla. Tarvitsisin kipeästi hiukan potkua lisää. Tiedätkö kuinka kallis tuo kaasari on uutena virallisessa huoltoliikkeessä. Onko vaihtotyö kallis/ hankala ja liittyykö siihen jotain muuta säädettävää, sytytystä ym.? Liikutaanko hintaluokassa 100-400 euroa koko kustannus vai onko jo useamman sadan euron juttu jolloin kannattaa miettiä uuden isomman moottorin hommaamista.Potkuriakin olen jo hätäpäissäni loiventanut 11 tuumaan. Siis nousua. Jos tosiaankin tulee tuo noin 5 hv lisää niin minun on varmaankin hommattava alkuperäisnousuinen potkuri takaisin 13 ". Kippari lehti testasi ko. moottorin vuonna -92 ja silloin oli testipenkissä 23, 4 hp muistaakseni. Onkohan tuo arvo nimenomaan 20 kaasarilla vai onkohan silloin jo ollut 25 hp kaasari testissä käytössä? Mikäli ei ole niin luuletko, että vieä 25 hp kaasari antaa 5 hp lisää jolloin ollaan yli 25 hp todellisessa tehossa, eli jossain 27-28 tietämissä ? Onko se kaasarin vaihdolla automaattisesti noin 5 hp lisää oli alkuperäisteho sitten ihan mitä tahansa? - Ykä
mercury 20 vm 2001 kirjoitti:
Terve!!!
Olen pohtinut asiaa samalla tavalla. Tarvitsisin kipeästi hiukan potkua lisää. Tiedätkö kuinka kallis tuo kaasari on uutena virallisessa huoltoliikkeessä. Onko vaihtotyö kallis/ hankala ja liittyykö siihen jotain muuta säädettävää, sytytystä ym.? Liikutaanko hintaluokassa 100-400 euroa koko kustannus vai onko jo useamman sadan euron juttu jolloin kannattaa miettiä uuden isomman moottorin hommaamista.Potkuriakin olen jo hätäpäissäni loiventanut 11 tuumaan. Siis nousua. Jos tosiaankin tulee tuo noin 5 hv lisää niin minun on varmaankin hommattava alkuperäisnousuinen potkuri takaisin 13 ". Kippari lehti testasi ko. moottorin vuonna -92 ja silloin oli testipenkissä 23, 4 hp muistaakseni. Onkohan tuo arvo nimenomaan 20 kaasarilla vai onkohan silloin jo ollut 25 hp kaasari testissä käytössä? Mikäli ei ole niin luuletko, että vieä 25 hp kaasari antaa 5 hp lisää jolloin ollaan yli 25 hp todellisessa tehossa, eli jossain 27-28 tietämissä ? Onko se kaasarin vaihdolla automaattisesti noin 5 hp lisää oli alkuperäisteho sitten ihan mitä tahansa?Jollei tilanne ole muuttunut miksikään viimevuosina, niin kyllä siihen tulee lähes 5hv lisää. Bensan kulutuskin täydellä kaasulla nousee siitä 10l/h - 12,5l/h. Itsellä tuli aikoinaan Buster R:ssä 3 solmua lisää vauhtia ja teho tuntuu hyvin myös liukuun pääsyssä. Myin oman kaasarini aikoinaan tutulle kaverille ja kävin asentamassakin sen. Työ ei ole kummoinen, onkelma on nimen omaa tuo Vatorin hinnoittelu. Ajettelin jossain vaiheessa vaihtaa uuteen Mercury/Mariner 20 ja hommata siihen tuon kaasarin. Aikaa on kulunut jo 5 vuotta ja silloin kaasarin hinta oli muistaakseni 2500 - 3000 mk välissä. Ostin Jammun ja porautin pakoputken heti uutena auki, jolloin koneesta tuli suoraan 25 hv, ja takuukin säilyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455100Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1151616Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481319Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella121314- 131153
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171027Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4990Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76989Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah59795Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27783