Onko BMW 320i Twinpower Turbo Xdrive hyvä?

uusibemu44

Olen ostamassa autoa ja kiikarissa on merkkiliikkeen 5000 km:ää ajettu koeajoauto (vuosimalli 2014). Kannattaako ostaa ja minkälaisia kokemuksia on vastaavista autoista? Aiemmin olen ajanut Volvolla.

Toivon asiallisia kommentteja. Eli Terot yms. voivat jättää Tojojen ja Fordien ja Skodien hehkutukset.

52

19995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlainen

      On hyvä, mutta parempi olisi jos i:in paikalla olisi D.

    • Hähää sucker

      Toivot asiallisia kommentteja? Silti puhut itse teroista:) Ihan piruuttanikin: ÄLÄ HULLU HANKI BEMUA, HANKI JOKU MUU MERKKI MILLÄ ET LEIMAUDU MULKUKSI (vaikka tojo!!!!!)

    • Kateelliset huutelee

      Aina.

      Tottakai kannattaa ostaa.

      Jos on varaa, aina kannattaa ostaa joko BMW, Audi tai Mercedes Benz. Saat aina herkullisimmat kateuden aiheuttamat kommentit tuoreeltaan.

      Iällä, ajetuilla kilometreillä tai kunnolla ei ole väliä. On ollut jokaista em. merkkiä vanhana ja uudehkona. Aina samat kommentit :)

      Oikeasti, osta jos on varaa. Saat laatuauton.

      • Anonyymi

        Tuo on totta. Uusi Ford ei aiheuttanu ksteutta. Mut annas kun ostin 5v vanhan Bemarin, niin johan kadehdittiin.


    • niin no...

      Toivoa sopii että osaat myös sitten itse olla asiallinen muita merkkejä ja niiden omistajia kohtaan. Onnistuuko bemarilla?

    • rääkättyjä pelejä

      Auto on hyvä, mutta tuollainen esittelyauto pitäisi saada oikeasti huomattavasti halvemmalla kuin mitä ne niistä huutelee. Jokainen käy polkemassa tuliterää autoa kuin vierasta sikaa ja testaa ihan kaiken mitä irti saa.
      Yleensä esittelyautot ovat huippuvarusteltuja ja itse ostaisin tuliterän auton järkevimmillä varusteilla ja hinta olisi tuolloin suunnilleen sama.
      Huomaa, että nykyäänkin ohjekirjassa suositellaan ns. totuutusajoa 2000km pienillä kierroksilla ilman suurta revittelyä ja sitten vasta lisätä nopeutta hiljalleen.

    • BMWvs.Volvo

      Osta pois. Mulla on samanlainen, tosin viime vuoden mallilla ja mitään pienintäkään vikaa ei ole ollut.

      On se muuten jännä huomata, että Trollitkin on hiljaa tämän aiheen alla kun ei oikein pysty autoa arvostelemaan.

      Mutta ihan oikeasti osta pois. Mulla oli aiemmin Volvo s60 ei sekään huono ollut, mutta tää on mun mielestä parempi.

      • kohta se alkaa

        odota kun koulut loppuu ja syrjäytyneet herää, kyllä siellä on rajatonta puhtia kirjoitella skeidaa.


      • bemaristipentti
        kohta se alkaa kirjoitti:

        odota kun koulut loppuu ja syrjäytyneet herää, kyllä siellä on rajatonta puhtia kirjoitella skeidaa.

        Yhyyy yyhh yäähh yyyhh ;(


      • kaheksas

        Ei vuoden vanhassa autossa pidäkkään olla vikoja.


    • hyvä mutta

      On se ihan hyvä juu. Tosin 320 d on vielä maukkaampi eli vääntöä ja kulkua vielä paremmin ja pienemmällä kulutuksella. Ota ehdottomasti automaattina, ZF8 on maailman parhaiten toimiva automaatti. BMW 3 on linjakas, agressiivinen, tyylikäs ja sen huomaa kaikki. Ja käytettynä todella haluttu automalli, ja siitä harvinainen että sedankin kelpaa vaihdossa helposti.

      • 2321321

        Osta myös korvatulpat. Sen verran karmea on dieselin rohina ja jyrinä.
        Kyllä tuo 8v askikin nykii tämän tästä mutta ohjelmointi on kyllä aika hyvin onnistunut siis myös moottorissa. VAG-maista tehot-kateissa ilmiötä ei ole juuri koskaan.
        3-sarjan kanssa kannattaa ottaa pitkä koeajo penkin kanssa. Se on HUONO normaalimittaiselle. Jollekin 175cm tumpille voi olla hyväkin jakkara.


      • sparklingbronze
        2321321 kirjoitti:

        Osta myös korvatulpat. Sen verran karmea on dieselin rohina ja jyrinä.
        Kyllä tuo 8v askikin nykii tämän tästä mutta ohjelmointi on kyllä aika hyvin onnistunut siis myös moottorissa. VAG-maista tehot-kateissa ilmiötä ei ole juuri koskaan.
        3-sarjan kanssa kannattaa ottaa pitkä koeajo penkin kanssa. Se on HUONO normaalimittaiselle. Jollekin 175cm tumpille voi olla hyväkin jakkara.

        Näin 3v jälkeenkin voi varmaan kommentoida. Nyt olen 3 000km ajellut kyseisellä mallilla ja urheiluistuin sopii omalle ahterille hyvin. Pituutta on normaalit 189cm ja 196cm kaverikin sai ajoasennon hyväksi autossani. Pitkän kuskin takana ei sitten hirveesti ole pitkälle ihmiselle jalkatilaa, mutta tämän kokoluokan autossa normaalia tuo.

        Äänieristys voisi olla parempi. Kesärenkaina tuli runflatit jotka tunnetusti pitävät ääntä. Talvirenkaina kitkarenkaat ja yllätyin negatiivisesti siitä miten äänekkäät kitkarenkaatkin ovat bemarissa. Samanlaiset kitkat olivat edellisessä autossani hiljaisemmat. Äänieristystä tietysti saa paremmaksi, kun investoi euroja.

        Bensankulutus on ollut odotettua suurempaa. Varsinkin kaupunki/taajama-ajossa bensaa palaa. Ehkä tuo automaatti vaikuttaa asiaan, vaikka muuten on todella hyvä laatikko.


    • Ergo Nomi

      Kokeile kumminkin ensin onko liian pieni. Leveäharteinen istuu vasen olkapää tiukasti B-pilarissa tai sitten vinosti oikealle kallistuneessa asennossa. Epäonnistuneen muotoinen oven säilytyslokero painaa vasenta pohjetta ellei istu jalat tiukasti yhdessä kuin vanhapiika.

      • Powermän

        Bemarikuskeista ei löydy harteikkaita. On vaan laihoja kynäniskoja lippis päässä. Pieni ja huono rottelokin tuo malli varmasti on. Minikokoinen moottori sopisi käynnistysmoottoriksi oikeaan autoon.


      • Testattu3
        Powermän kirjoitti:

        Bemarikuskeista ei löydy harteikkaita. On vaan laihoja kynäniskoja lippis päässä. Pieni ja huono rottelokin tuo malli varmasti on. Minikokoinen moottori sopisi käynnistysmoottoriksi oikeaan autoon.

        Ei pidä paikkaansa. Mitä autoon tulee, niin kannattaa käydä ajamassa, ennen kommentteja. Loistava automaatti, sekä peli hyvin talvella. Lippis päässä näyttää nuoriso liikkuvan, eikä osta kyseisen hintaluokan autoja joukoittain!


    • quqqeliquu

      Jos haluat auton mikä menee suoraan niin Audi. Bemari urissa hivenen levoton. Uusi mersu kulkee myös suorempaan. Muutoin makuasia.

    • iityyu

      Powermänille terveiset, että ei taida ihan istua uuden BMW:n ratissa ammattikoulun lippispää pojat. Sen verran on kuitenkin tuolla menopelillä hintaa vai onko opintotuki nykyisin yli 4000€/kk? Hyvä auto on toi. Eli osta pois, niin sinulle kateellisia löytyy helvetisti.

    • Lahtari2

      Joo. Osta ihmeessä Se. Kyllä ainakin kateellisia saat sen jälkeen. Sinusta tule esim. Tojo Terojen ja Fordmiesten painajainen ja joka kerta kun ohitat ne, niin kyllä poikia vituttaa.

      • Noinkiva olla ilman?

        Hei toi on aika säälittävää, hankkikaa vähän itsetuntoa, ni saatte tohon kurjaan elämäänne ehkä sitä naisseuraakin.


      • hoh...
        Noinkiva olla ilman? kirjoitti:

        Hei toi on aika säälittävää, hankkikaa vähän itsetuntoa, ni saatte tohon kurjaan elämäänne ehkä sitä naisseuraakin.

        Bemaripelle hyväilee ennemmin bemaria kuin naista,se on jo itestään selvää.


      • On se varmaan niin..
        Noinkiva olla ilman? kirjoitti:

        Hei toi on aika säälittävää, hankkikaa vähän itsetuntoa, ni saatte tohon kurjaan elämäänne ehkä sitä naisseuraakin.

        "Lahtari2" ei ole muuta pil...ua elämänsä aikana nähnyt kuin oman äitinsä ja mummonsa. On varmaan saanu jo traumoja niistäkin,siksi bemari :)


      • Bimmerwww

        Sanoo skeidan omistaja -_-


    • valkoinen suomi

      Tottakai ostat tuon herkut. Ota kuitenkin superkasko siihen. Tojo Terot saattavat tehdä autoosi vauhtiraidat, kun ovat sulle niin katkeria.

    • hoh...

      Aloittaja toivoi asiallisia kommentteja mutta näyttää että sana "Tojotero" aiheuttaa bemaripelleille sen verran voimakaan erektion että se on pakko lausua. Mutta onnea vaan valitsemallanne tiellä. Ja kohta tätäkin joku bemaripippeli kommentoi kuinka kateellinen,köyhä ja katkera tojotero olenkaan...

    • profilointi

      Minulla on juuri otsikon kaltainen auto farkkumallina. Olen ollut autoon tyytyväinen. Olen ajanut nyt n.21000 ja kulutus n.7,7l/100, joka ei ole paha kun automaatti ja neliveto. Ajettavuus on hyvä, vaikka alla on runflatit. Tämä on mulla kolmas uusi bmw. Mulla ei ole koskaan ollut japanilaista autoa, vaikka muunkin merkkisiä uusia autoja olen ostanut kuusi kappaletta.

      • BMW 520 D

        Jos olet miehen kokoinen, niin 520 sarja on vielä parempi ajaa ja tilaakin alkaa olla.
        BMW nelivedolla on yksi markkinoiden hienoimmista autoista, toimii kuin kello, muista valita urheiluistuimet.


    • E220 CDI

      Kannattaako ostaa, se riippuu siitä, mitä olet hakemassa.

      Kuten ylle kirjoitetusta hömpästäkin arvaat, muutamaan automerkkiin suhtaudutaan myös liikenteessä vähän asiattomasti, ajatpa itse miten tahansa. En uskonut, ennen kuin vaihdoin vuosikymmenien jälkeen Volvoni Mersuun.

      Nelivetoa on monenlaista, eikä niitä voi vaatimuksia määrittelemättä asettaa paremmuusjärjestykseen. Jos pääasia on vetovoima, ettei kädetön kuski jää kiinni lumeen, sen tarjoaa kytkeytyvä valenelivetokin ihan hyvin. Itse ajan tietä pitkin, joten en tarvitse nelivetoa vetovoiman vuoksi. Niinpä ainoat mieluisat nelivedot ovat kovia mekaanisia nelivetoja quattron, 4Maticin ja Subarun tapaan. Ainoa poikkeus on BMW xDrive, jonka ajamisesta pidin kovasti.

      xDrivea ohjataan aivan eri periaattein kuin etuvetoiseen luisupulkkaan kyhättyä valenelivetoa, joka humpaa takavetoa päälle ja pois kuskin kiusaksi kaasun asetusten mukaan keikuttaen kaarretasapainoa kesken kaarteen. BMW tekee samaa, mutta sillä merkittävällä erolla, että xDrive toimiin kuskin avuksi. Toimintalogiikka liukkaalla ja lumimössössä on hienoin kytkeytyvä neliveto, jota olen koskaan kokeillut.

      xDrive vakauttaa 3-Bemun kelissä kuin kelissä, silti se kääntyy ketterästi. Tällä on hintasa, nimittäin tarvittaessa etuvetoa on niin vahvasti, että se tuntuu ohjauksen vetelynä etuvetoisen tapaan.

      Toinen yllättävä piirre 3-sarjassa oli minusta hintaluokka huomioon ottaen suuri nastamelu.

      Ohjauksen vetely saa kuriin ostamalla takavetoisen, jolloin minulla ei jää mitään kritiikin aihetta.

      Kuten nimimerkki 520 D jo sanoikin, F10 korjaa myös äänieristyksen ja sen tilat ovat todella mukavat, myös takana. En osaa sanoa yhtään järjellistä syytä, miksi en aja BMW 500-sarjalaisella, joka oli ainoa vaihtoehtoni viimeksi autoa ostaessani.

      • Bemari pelini

        Ei paljon lisättävää, vielä 520 D farmarina, ilmajouset takana ja sähkökäyttöinen takaluukku. Alkaa olla täydellinen auto.
        Mersut kuuluvat taksiin ja mustalaiset vetävät niillä hevoskärryjä, hevosenkenkä maskiin kiinnitettynä.


      • naatiskellen
        Bemari pelini kirjoitti:

        Ei paljon lisättävää, vielä 520 D farmarina, ilmajouset takana ja sähkökäyttöinen takaluukku. Alkaa olla täydellinen auto.
        Mersut kuuluvat taksiin ja mustalaiset vetävät niillä hevoskärryjä, hevosenkenkä maskiin kiinnitettynä.

        ja kun on vielä uusi 190 heppanen ääneton ja vääntävä kone niin "A Vot" ...onpa soiva peli


      • 321321
        naatiskellen kirjoitti:

        ja kun on vielä uusi 190 heppanen ääneton ja vääntävä kone niin "A Vot" ...onpa soiva peli

        Saahan siihen vielä sen viripaketin jälkikäteen ja takuutkin säilyy.


      • BMW myös
        naatiskellen kirjoitti:

        ja kun on vielä uusi 190 heppanen ääneton ja vääntävä kone niin "A Vot" ...onpa soiva peli

        Ensi vuoden puolella tulee, tilattu on. BMW on yksi maailman parhaista autoista, hinta laatu suhde erinomainen.


    • hyvä auto

      Meidän huushollissa on juuri vastaavanlainen 3-sarjalainen kakkos autoja. On viime vuoden mallia. Auto oli myös autoliikkeen koeajo auto. Nyt mittarissa 16000km. Auto on toiminut erinomaisesti. Automaattivaihteisto on ollut erittäin hyvä.

      Ykkösautona on vielä vuoden 2012 Volvo XC 60 dieselinä ja pitää sanoa, että baijerilainen on miellyttävämmän tuntuinen ajaa ja ensi vuonna pistän hankintaan X5:sen

      Eli viestiketjun avaaja osto pois erinomainen 3-sarjalainen!

      • BMW X-drive

        BMW on ajan auto, tottelee nöyrästi ohjausta. Volvo on tunnettu traktori ja Mersun ohjaus palauttaa huonosti, sekä keskialueella runsaasti klappia.
        Jo takavetoisena Bemari on aivan hyvä talvi auto, mutta X-drive kruunaa kaiken.
        Kolmesatanen on naisten ja pikku miesten auto, isot miehet ajaa viissatasilla. Osta pois vaan, ei Skoda Zekkiferrari pärjää.
        Merkonomi joka ei tunne autoja ajaa Skodalla tai Avensiksella, hevosmies tosiaan Mersulla ja ikämies.


    • kuuro

      xDriven rengasmelu on järkyttävä!

      • rreerr

        on vai? eiköhän se ole ihan rengasmerkistä kiinni minkälainen kohina sieltä tulee ja rengaspaineista,,BMW on tarkka paineille


      • E220_CDI

        Nastarenkaat tuovat F30 malliin talveksi halvan korealaisen tunnelman. Jo vanhassa Ceessä matkustajat luulivat nastarenkaita kitkoiksi, mutta uudessakaan Bemussa ei ole mitään riskiä virhearviosta.


      • Runflat

        Minulla oli uusi 2015 vuoden BMW 320 d farmari x-drive. Kovan rengasmelun vuoksi luovuin siitä. Radiota ei viitsinyt melun vuoksi ajossa kuunnella. Run flat renkaat ovat ihan kamalia ajettavia. BMW kyllä vetelee ajossa, siitä ei pääse mihinkään, jos on rehellinen. Muutoin ihan laadukas, mutta vanhahtavan tuntuinen auto. Ajoin sillä vain 13 000 km. Vaihdoin Ford x-maxiin äänetömyyden ja ajon miellyttävään johdosta. S-max kulkee kuin sukkasillaan BMW:hen verrattuna. Jos joulu epäilee, niin ei kuin kokeilemaan.

        BMW:n jälkeen olin yllättynyt Fordin upeista ajo-ominaisuuksista. Huomasin, että aina ei kannata valita autoaan keskustelupalstoilla tarinoiden perusteella. Kun ajaa ja kokeilee useita merkkejä niin mielikuvat autoista muuttuvat. Katsotaan nyt lunastaako Ford uutena tuttavuutena lupauksensa. Kaikenlaisilla merkeillä sitä on jo tullut ajettua. Olen huomannut, että se mielenkiintoisin auto ei ole se täydellinen vaihtoehto. Pitää olla myös sielua.


      • Qyyqqendahl

        Miksette kerro siitä että Skoda Octavia on meluisa kansanauto idästä?


    • Joooo1122

      Joo ilman muuta kannattaa ostaa,,,hintaa pitää kyllä tarkastella kriittisesti ja lisävarusteista keskustella,,,maahantuoja ne on laittanut ja eihän niistä vaihdossakaan mitään hyvitetä joten keskustele hinnasta.

    • TOMMI-69

      On oikein hyvä valinta!

      Bensakonekin toimii hyvin erinomaisen automaattilaatikon nopeiden ja oikeiden vaihtojen ansiosta.

      Itsellä on 320 XDa M-Sport 2016. Hyvä, taloudellinen ja vääntävä moottori. Aivan kuten täällä on joku kirjoittanut, niin 5-sarja on hiljaisempi ja toki tilavampi.
      Kotoa löytyy myös 530 xda M-Sport. Yksin tai kaksin ajaessa pitkiäkin matkoja ero kolmosen ja viitosen välillä ei ole niin suuri, kuin luulin. Toki tuo kuutoskone on jotakin muuta letkeyden ansiosta ja äänimaailmakin mukavampi.

      Ajan paljon ja minulla on omakohtaisia kokemuksia monista muistakin merkeistä, mutta BMW-omistus on jäännyt päälle ;)

    • aika_mieto

      On se siinä ja siinä riittääkö koneessa potku muiden autoilijoiden kiusaamiseen ja valokyykytykseen. Toki neliveto auttaa jkv, mutta harkitsisin sinuna 328i:tä tai 340i:tä. Niillä saat tehty tarpeeksi kiusaa muille ja otettua tilanteet haltuun. Bemaristin kun ei sovi jäädä skaboissa toiseksi, muuten veetuttaa. Merkki on muutenkin kaahaavien liikenneterroristien nro 1 Audin kanssa tasapelissä, joten ehdoton vaatimus mielestäni on se että koneessa on pauhua tarpeeksi.

    • kaarlokuuskuus

      Ei kiasus. Meinasin jo koeajaa, peruutetaan.

    • Makke1103

      Mulla oli aikasemmin 320i e90 vuosimalliltaan 2010 joka oli tosi mukava auto ajaa ja muutenkin hyvä peli! Mutta sitten vaihdoin 320 f30 joka oli kyllä ajettavuudeltaan paljon huonompi! Ratista ei uskaltanut päästää irti, kun heti lähti vetämään johonkin suuntaan. Pitkillä matkoilla rasittava ajaa, kun ohjaus veteli sinne sun tänne. Suuri pettymys tuo auto! Lisäksi pienet natinat vaivasi. Puolen vuoden jälkeen auto meni vaihtoon!

      • PelleOletAivopieruinesi

        Oletpa tosi uskottava. Vaihdoit muka siis BMW:n toiseen BMW:hen koeajamatta sitä etukäteen, jolloin huono ohjaus olisi selvinnyt saman tien. Kaltaisesi trollit tunnistaa jo kaukaa, joten jatka vaan edelleen sitä oluen kittaamista siellä valtion kustantamassa yksiössä slummialueella. Ostat varmaan vaatteesikin sovittamatta niitä ensin.


    • jlkhxfz

      jos ajat tuolla halpis ritsalla sinut tullaan KYYKYTÄMÄÄN .osta auto makke jakke.tommi onko rahasi loppuHÄ.

    • Makke1103

      Joo omaa tyhmyyttä! Auto kannattaa pyytää pidemmälle ajalle koeajoon. Puoli tuntia ei riitä vaan! Toivottavasti valmistaja tekee jotain tuohon ajettavuuteen sillä muuten noita 3 sarjan f30 entistä enemmän tuolla myytävänä! Ennakkoluuloista huolimatta ostin uuden BMW 220iA Active Tourerin Sport varustuksella joka on etuvetoinen. Koeajoin huolelle ennen ostoa, mutta on yllättävän mukava auto ajaa!! Suosittelen monipuolisuutta kaipaavallle! Seuraava auto ehkä uudempi 5 sarjalainen perheen kasvaessa. Kova luotto edelleen BMW merkkiin.

    • ttkkkk

      Omia kokemuksia kahdesta F30-sta. Ensimmäisen ostin uutena 2012. Auto oli takavetoinen manuaalivaihteinen. Hyvä ajaa, mutta rengasmelu häiritsi, varsinkin runflat-nastarenkailla. Kolmen vuoden aikana, jonka auton omistin ei ollut ongelmia/vikoja.

      Seuraava olikin xDrive, jonka senkin ostin uutena 2015. Muuten olen ollut autoon tyytyväinen, mutta rengasmelu on järkyttävä! Nelikossa rengasmelu on takavetoista kovempi. Asia korjaantui hieman, kun vaihdoin runflatit pois.
      On käsittämätöntä, että tämän hintaisessa autossa ei panosteta äänieristykseen.
      Tyyppivikoja F30-ssä ei ole. Facelift (2015->)versio on ohjattavuudeltaan hieman erilainen kuin edellinen, mutta rengasmelu edelleen suuri ongelma.

      • Sparklingbronze

        Kyllähän noita tyyppivikoja löytyy. Jakolaatikko tuntuu olevan yksi heikkokohta. Jakoketju ongelmia jonkin verran myös.

        Prefaceliftissä on lievää keskialueen tunnottomuutta ohjauksessa. Faceliftmallissa ehkä tuo ongelma on korjattu.

        Talvikeleistä sain hieman makua toissa viikolla. Kulahtaneillakin kitkoilla liikkeelle lähdöt olivat todella vaivattomia. Eli älykäs neliveto ei ainakaan quattro Audille häpeä.


    • kumikeijosi

      Aika homoa ees harkita tommosta.

      • Kanta2

        Turvallinen valintasi harmaa Toyota. Ei hitto sai saman ku naapurilla, mutta jos auto pitää muiden iloksi ostaa, ni huonosti on asiat.


    • kilinkoilin

      koliseva paska kasa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe