Kinder-joulukalenteri

3-lapsen äiti

Moi!!
Kaikki väittävät, että mikään ei olisi €uron myötä noussut, mutta onko näin? Kävin eilen 3 lapseni kanssa kaupassa, ja sinne oli saapunut joulukalentereita, lapseni olivat todella innoissaan niistä ja halusivat Kinder-joulukalenterin, joka ilmeisesti sisälsi pienen kinder-munan jokaiselle päivälle. Kauhukseni katsoin kalenterin hintaa, joka oli 12,95€, eli markoissa lähes 80mk, totesin vain että on siinä suklaalla hintaa ja laskin että jos olisin ostanut 3 kalenteria, niin olisin köyhtynyt markoissa laskettuna reilusti yli 200mk, ja joku vielä kehtaa sanoa, että hinnat eivät ole nousseet....

44

12378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai voiko

      noissa kalantereissa muka vieläkin olla vahingossa markkahinnat?

      • 3-lapsen äiti

        Kyllä siinä ihan €urohinta oli. Nyt muuten kyseiset kalenterit on tarjouksessa 9,90€ eli vieläkin lähes 60mk.


      • elli
        3-lapsen äiti kirjoitti:

        Kyllä siinä ihan €urohinta oli. Nyt muuten kyseiset kalenterit on tarjouksessa 9,90€ eli vieläkin lähes 60mk.

        kaupassa olit? mennään joukolla valittamaan, joku roti pitää rosvouksellakin olla!!


      • kalenterin ostanut
        elli kirjoitti:

        kaupassa olit? mennään joukolla valittamaan, joku roti pitää rosvouksellakin olla!!

        Tulkitsin kalenterinpaketista, että sisällä voisi olla elokuvaliput elokuvaan Polar express, mikä siis selittäisi todella kalliin hinnan. Ei yksistä suklaamunista (sisältää munia 6 kpl) 15 euroa millään hintaa tule! Ostin kyllä itselleni kyseisen kalenterin, koska ei 15 euroa kalenteriin kerran vuodessa mielestäni paljoa ole....kyllä sitä rahaa turhenpaakin voi hassata.


      • leffalippu
        kalenterin ostanut kirjoitti:

        Tulkitsin kalenterinpaketista, että sisällä voisi olla elokuvaliput elokuvaan Polar express, mikä siis selittäisi todella kalliin hinnan. Ei yksistä suklaamunista (sisältää munia 6 kpl) 15 euroa millään hintaa tule! Ostin kyllä itselleni kyseisen kalenterin, koska ei 15 euroa kalenteriin kerran vuodessa mielestäni paljoa ole....kyllä sitä rahaa turhenpaakin voi hassata.

        eli oliko siellä sisällä ne leffaliput? mitäs niissä muissa luukuissa on, jos on vain 6 munaa?


      • Ninni
        leffalippu kirjoitti:

        eli oliko siellä sisällä ne leffaliput? mitäs niissä muissa luukuissa on, jos on vain 6 munaa?

        Sisällä on tietysti Kinder suklaata eri muodossa, patukoita, konvehteja sekä kroki(jotenkin tolleen tuo kirjoitetaan). Noita krokeihin en suomessa ole törmännyt, saksassa niitä maistoin.

        Saksassa on myös Kinder-kalenteri, jossa 24 yllätysmunaa...=)


      • Jouluporsas
        Ninni kirjoitti:

        Sisällä on tietysti Kinder suklaata eri muodossa, patukoita, konvehteja sekä kroki(jotenkin tolleen tuo kirjoitetaan). Noita krokeihin en suomessa ole törmännyt, saksassa niitä maistoin.

        Saksassa on myös Kinder-kalenteri, jossa 24 yllätysmunaa...=)

        Mun kalenterissa oli matkalajhakortti, matka saksaan, suklaamunan synnyinseudulle.Siellä ihmiset kylpevät suklaamunissa!


      • Laura
        Jouluporsas kirjoitti:

        Mun kalenterissa oli matkalajhakortti, matka saksaan, suklaamunan synnyinseudulle.Siellä ihmiset kylpevät suklaamunissa!

        Oliko oikeesti? Miks? Onko niissä joku kilpailu?


      • äiti-73
        kalenterin ostanut kirjoitti:

        Tulkitsin kalenterinpaketista, että sisällä voisi olla elokuvaliput elokuvaan Polar express, mikä siis selittäisi todella kalliin hinnan. Ei yksistä suklaamunista (sisältää munia 6 kpl) 15 euroa millään hintaa tule! Ostin kyllä itselleni kyseisen kalenterin, koska ei 15 euroa kalenteriin kerran vuodessa mielestäni paljoa ole....kyllä sitä rahaa turhenpaakin voi hassata.

        Myöhäss kuten aina ..edelliselle vain et lasten joulukalenteri on se...ei 90 euron laitos josta tulee roskakorin täytettä kyseine ihminen enää tuskin täällä liikuu joka turhempaan on rahaa myös laittanut(tai sit ei) muut te muut kyl kaksi euroa jo tulevan (2005),joulun kalenterista on liikaa,ellei okeesti ole kysees paikka jota pikkusen lisällä haluaa tukea HEI OIKEESTI KAHVA KÄTEEN EI....


      • mummo

    • Katjusa

      HEI! Missä niitä Kinder-joulukalentereita on myynnissä? Meillä täällä maalla ne on jo myyty loppuun ja olemme viikonloppuna tulossa Hesan suuntaan niin voin käydä hakemassa. Maksavat tuhottomasti, mutta mitä siitä.. hyvää suklaata ainakin.

    • Marja

      Haluan sellaisen kalenterin, missä niitä myydään??

      • löysin vielä kalliimman kal...

        Niitä kalentereita myydään joka paikassa, jokaisessa kauppaketjussa. Just tänään muuten löysin vielä kalliimman kalenterin siinä oli jo hintaa 24,90€, sisällys ei oo kyllä sen arvoinen.


    • BadHobbit

      Sun viesti on luettu, mutta välittivätkö ihmiset? Ei. Jos ihmiset haluaa ostaa 12 euron joulukalenterin, niin mitä siitä? Ei sun ole pakko niitä lapsillesi ostaa. Ja toisekseen, Korkea hinta ei ole kaupan vika, hinta muodostuu monista tekijöistä ja kaupan pitää saada voittoa. Niin ja Unohtakaa nyt jo se perskeleen markka! Ristus, montako vuotta sitä pitää vielä jauhaa?

    • nnn

      vuhvuh

    • 4.n lapsen äiti

      on aika ihme jollet osta lapsillesi sellaista kalenteria kun he haluavat!!
      Meidän lapsille ostettiin BabyBorn 25,90 toiselle ostettiin GrandChamppions 23,90
      kolmas tyytyi Hariboon (TIEDETTIIN ENNEN OSTOA ETTÄ ON OSASTA KAUPOISTA VEDETTY POIS MARKKINOILTA,JA LOPUISTAKIN LÄHTEE) 5,50 ja neljäs sai WaltDisneyn kalenterin 19,90 vanhimmat lapset saivat vielä Rayn raaputuskalenterin ja aikuisille ostettiin myös vitosen Lumilyhty-kalenterit..Koiralle ostettiin VapaaValinnasta kalenteri,hintaa en edes katsonut!!Miksi ostaisin lapselleni euron maksavan kalenterin tietäen joka aamu ettei hän halunnut sitä kalenteria ja he miettisivät joka aamu mitä siitä kalenterista olisi tullut jonka halusivat!!
      Hintaa noille kalentereille tuli hieman yli 100,-mutta se ei ole kuin hyttysen paska itämeressä siihen nähden mitä itse jouluun menee kun emme osta krääsää vaan laadukkaita tuotteita.
      Ostamme 2-3 kalliimpaa tuotetta TARPEESEEN,vaatteita,lakanoita ym KÄYTTÖTAVARAA lahjaksi, ja panostamme enemmän aikaa yhdessäoloon ja ruuasta nauttimiseen.
      Joulun vietämme minun äidin mökillä jonne myös tulevat mieheni vanhemmat uusien puolisoidensa kanssa,mieheni sisaret puolisoineen ja lapsineen.Ajoissa sovimme mitä kukakin tuo tullessaan.Äitini ei valmista mitään jouluruokia koska me viemme ne mennessämme.
      Jokainen tietysti elää tyylillään ja meillä se on tämä..
      Itse muistan lapsuudesta kun itselläni oli kuvakalenteri ja "kaikilla" muilla suklaakalenteri.
      No eipä minulla ollut sisarruksiakaan vaikka muilla oli eikä joulupukki tuonut sitä koiranpentua vaikka niin sitä toivoin..

      • 3-lapsen äiti

        Olen pahoillani, jos olen niin julma äiti, että en osta lapsilleni kallista joulukalenteria. (Itse asiassa he eivät onnekseni noita kalliita pyytäneetkään.)
        Meillä ainoastaan mieheni käy töissä ja minä olen työvoimatoimistossa työnhakijana. Olen käyttänyt tuon 180 päivää, minkä sain kelalta rahaa, nyt mieheni tulot lasketaan, joten minun tuloni ovat aivan mitättömät.
        Minä itse ajattelen asian niin että ostan joulupöytäämme kinkun sillä rahalla, joka olisi mennyt lapsiemme kalentereihin.
        Onneksi joillain on varaa ostaa mitä lapset haluavat, suorastaan kadehdin ihmisiä, joiden ei tarvitse hintalappuun katsoa. Kaikkea hyvää heille!!!


      • utelias sinkku

        Miksi Haribot vedettiin pois myynnistä?????


      • shaboly

        kivat vaan sulle. onhan se kiva kun saa mitä haluaa. luuletko ettei kaikki muutkin äidit haluaisi ostaa lapsilleen parasta. kaikilla raha ei kasva puussa. perheeni voi joskus elää 30 eurolla viikossa. luuletko että kukaan järkevä sillä rahasummalla alkaa ostaa 4 lapselle(sinun tilanteessa) 20 euron kalentereita. hyvä että edes yhdelle saisi. puhumattakaan laskuista ja ruuista. jos tämä on asenteesi elämään. niin toivotan todella intoisaa joulua. ps. toivottavasti lapsesi saavat kaikki maailman 60e maksavat pelit. jotta niillä olisi jouluna jotain muuta tekemistä kuin katsoa niiden paskantärkeää äitiään.


      • Marru82

        Miehesikö rahoilla elelet, kun on varaa ostaa niin kallista?! Sääliksi käy aviomiestäsi joka raataa niska limassa töissä, että saa rahaa, että voit hänen rahoillaan käydä ostelemassa itsellesi helyjä ja muksuille markkinoiden kalliimpia tuotteita!!!

        HALVEKSUTTAVA TAPA!!!


      • KYLLÄSTYNYT!
        Marru82 kirjoitti:

        Miehesikö rahoilla elelet, kun on varaa ostaa niin kallista?! Sääliksi käy aviomiestäsi joka raataa niska limassa töissä, että saa rahaa, että voit hänen rahoillaan käydä ostelemassa itsellesi helyjä ja muksuille markkinoiden kalliimpia tuotteita!!!

        HALVEKSUTTAVA TAPA!!!

        Helskutti täälä on tosi ikävää käydä lukemassa näitä kun te koko ajan vaan tappelette jostain hemmetin joulukalenterin hinnoista


      • 11223344
        utelias sinkku kirjoitti:

        Miksi Haribot vedettiin pois myynnistä?????

        Kyllä Hariboja myydään vielä ainakin Siwassa 7,95€


    • hei

      näin on ihan tyhmää ku tuli eurot niiku ku oli markat ni sillon makso matto jonka olisin ostanu 230mk ja nyt 230euroa

      • Ulkomaalainen

        Onko matto nyt saman hintainen kuin ennen mk:issa?


      • Marru82
        Ulkomaalainen kirjoitti:

        Onko matto nyt saman hintainen kuin ennen mk:issa?

        Kun eurot tuli, ei hintoja laskettu eurojen mukaan, vaan laitettiin samat numerot hintalappuun, jotka markkojenkin aikaa oli.
        Ennen esim. mutteri maksoi markan, nykyään euron. Markan karkit maksaa euron...ryöväystä!


      • samaa mieltä
        Marru82 kirjoitti:

        Kun eurot tuli, ei hintoja laskettu eurojen mukaan, vaan laitettiin samat numerot hintalappuun, jotka markkojenkin aikaa oli.
        Ennen esim. mutteri maksoi markan, nykyään euron. Markan karkit maksaa euron...ryöväystä!

        meitä kusetetaa ja isosti kukaa ei vain tyhmyyttää eli viisauttaa mistä minä tyhmänä sen voin tietää et nykyää näin pelataa...tyhmäki ymmärtää jotai kun kukkarosta loppuu rahat pelkän kahvin ja pullan jälkee, muistelkaa hintoja vanhoja,mitä silloin saikaan eurolla......millä tänä päivänä ei saa mitää ja me hullut vain opetellaan laskee paljonko on paljon ja sen hullu jo tietää et paljon ei koskaan ole vähän ....


    • yhden lapsen äiti

      olen kanssasi samaa mieltä ko eilen kävin kaupassa lapseni kanssa niin, siellä oli kinder kalenteri joka maksoi 14,50e

    • Mehuheruttaja

      Hinnanousut euro/markka. Minulla on alkuperäisessä (1998) laatikossa teräksinen mehumaija. Laatikossa hinta 365 mk. Nyt olen nähnyt samoja maijoja esim 38 € hintaan... et sillee. Ja hei....saatteko te samaa palkaa kuin vuonna 2002? Tai saitteko vuonna 2002 samaa palkkaa kuin vuonna 1995?

    • stadinPeteQ

      Kinder suklaat on YÖK! Lisäarvo hintaan lasketaan siitä turhasta muovisälästä.
      Sanokaa Panda tai Fazer kun haluatte hyvää.

      pq

    • Kateellinen

      Vähänkö tuo joulukalenteri oli halpa! täällä missä minä asun kinder joulukalenterit maksavat17e

    • Voi teitä

      Ei herranjumala, täälä saa oikein naureskella kun te aikuiset ihmiset taistelette siitä kellä on varaa ostaa kallis joulukalenteri. Ja lopettakaa nyt helvetissä se markkojen ja eurojen vertailu ja mikä laski ja mikä ei. huoh. Se tuskin teitä harmittaa jos jotkut vanhemmat tahtovat ostaa lapsilleen ''kalliimpia'' kalentereita, jotkut tyytyvät 90 sentin kalenteriin. Meillä ostetaan kolmelle lapselle kalenterit, ja saavat lapset päättää mitkä haluavat. tänä vuonna ostettiin kahdellle pojalle (5v) toy-story kalenterit ja tytölle ( 13v) kinder kalenteri ja se on siinä, ei meitä kiinnosta jos jotkut tyytyvät vähempään. Lapsille on ilo avata joka päivä kalenteri ja olla iloisia siitä että saivat sen minkä tahtoivat.

    • nykyaikaa

      Kuka vieläkin vertaa markkoihin? Yli kymmenen vuotta eurotkin ollu, että pitäsnöhän sun pikkuhiljaa herätä nykyaikaan.

      • blablayui

        No ehkä silloin 2004 kun tämä keskustelu alkoi niin verrattiin :)


    • suklaahimmeli

      Iso kasa, oikea jättikeko tänään Cittarissa. 16.95.

    • himmeli2

      Sokos Tampere 18.95 euroa.

    • PoisSuomesta

      Saksa 9,95€

    • Jäi ostamatta!

      Kinder kalenterin sisältö 29.11.2013
      * 2 Kinder Surprise-yllätyssuklaamunaa
      * 6 Kinder Chocolate-minisuklaapatukkaa
      * 2 Kinder Country-suklaapatukka
      * 6 x2 Kinder Schoko-Bons-suklaakonvehtia
      * 8 Kinder-joulupukkia

      Ja hintaa 16,90€!!! MITÄ VITTUA S-RYHMÄ!!!!!! Mistä te revitte nuo hinnat?

    • markka vs. euro

      Vanha ketju jo, mutta pakko kommentoida, kun on näköjään "henkiin herännyt". Kyllä monen tuotteen hinnassa markka=euro, mutta todellakaan (ainakaan minun) palkassa ei samassa suhteessa. Markka-aikaan palkka oli n. 10 000 ja nyt euroaikaan n. 2 000 (eli markoissa karkeasti n. 12 000). - Eipä ihme että nykyään ei rahat meinaa riittää edes työmatkojen kulkemiseen....

    • 17+5

      Lopettakaa jo toi vertailu johki vitu markkaan. Hinnat on mitä on jos ei oo varaa nii älä osta!

    • Juustomarkkinat

      Nyt kinder kalenteri 20-30€ vaan eipä näy enää missään niitä hemmetin kalentereita.

    • kaikki pulssaa

      palkka markka aikaan
      1990 oli =95 markkaa
      2000 oli 45 markkaa
      2010 oli= 9.32 €
      2014 on = 11.12€
      Onko palkka sama kuin markka aikaan?
      Ei ole vaan pienempi,ja eri työnantaja nuuka kerää voitot itselle.

    • raija turku
    • Voileipämittari

      Nyt on joulu 2015 ja kinderkalenteri maksoi 15 euroa. Kun ottaa huomioon inflaatiot sun muut niin se on sama kuin 15 markkaa 15 vuotta sitten. Eli ei voi suoraan laskea että 6 kertaa 15. Rahan arvo on laskenut ja paljon.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3880
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      596
      3644
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3632
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2291
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2255
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1776
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1443
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe