80-luvun tv-sarjat

ktm

Kerronpa tässä huvikseni, mitä hyviä sarjoja kultaiselta 80-luvulta on jäänyt mieleeni( s. 1977). Kommentoikaa, jos haluatte.

1. Dallas (ehdoton suosikkini)
2. Dynastia
3. Ritari Ässä (toinen suosikkini)
4. Ihmemies
5. Pieni talo preerialla
6. Lemmenlaiva
7. Hill Street Blues
8. Rosvo Rudolf (lastenohjelma)
9. Pätkis (mm. Smurffit)
10.Fame
11.Tripodien aika
12.Miami Vice
13.Taisteluplaneetta Galactiga
14.V
15.Sodan tuulet/muisto
16.Odysseia
17.Reinikainen
18.Bill Cosby Show
19.Kalliovuorten Kingit
20.Katuhaukka
21.Kaupunkicowboyt
22.Kattokassinen
23.Tyttökullat
24.Paluu Eedeniin
25.Muppet's Show
26.Wiceguy
27.Kasmasiini
28.Hittimittari
29.Levyraati (Klasu ja Pirkko)
30.Perhe on pahin
31.Näkemiin vaan muru

331

49954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyylä

      Heitänpä arviota.

      K = katsoin
      T = tykkäsin silloin
      D = tykkäisin vieläkin

      1. Dallas (ehdoton suosikkini)
      2. Dynastia K T (no jaa)
      3. Ritari Ässä (toinen suosikkini) K T
      4. Ihmemies K T D
      5. Pieni talo preerialla K T D
      6. Lemmenlaiva K
      7. Hill Street Blues
      8. Rosvo Rudolf (lastenohjelma) K T D
      9. Pätkis (mm. Smurffit) (en muista)
      10.Fame K
      11.Tripodien aika K
      12.Miami Vice K T?
      13.Taisteluplaneetta Galactiga K T
      14.V K T
      15.Sodan tuulet/muisto K
      16.Odysseia ?
      17.Reinikainen K T D
      18.Bill Cosby Show K (yäk nykyään)
      19.Kalliovuorten Kingit
      20.Katuhaukka K
      21.Kaupunkicowboyt
      22.Kattokassinen
      23.Tyttökullat K
      24.Paluu Eedeniin K
      25.Muppet's Show K T D?
      26.Wiceguy K T?
      27.Kasmasiini K T D?
      28.Hittimittari K?
      29.Levyraati (Klasu ja Pirkko) K
      30.Perhe on pahin
      31.Näkemiin vaan muru

      • Anonyymi

        Moi. Mikä TV kanava esitti Dallas sarjaa? Minun mielestä YLE 1 tai YLE 2 ? Ei MTV 3 edes ollut vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi. Mikä TV kanava esitti Dallas sarjaa? Minun mielestä YLE 1 tai YLE 2 ? Ei MTV 3 edes ollut vielä.

        No kuule, olihan se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuule, olihan se.

        MTV:llä ei ollut omaa kanavaa 80-luvun alussa, vaan sen ohjelmia näytetiin ykkösellä ja kakkosella. Kolmostelevisio aloitti omana kanavanaan vasta joulukuussa 1986. Ja sitä varten piti hankkia joihinkin talouksiin myös oma antenni talon katolle että kanava näkyisi selvästi.

        Dallasta näytti alunperin muistaakseni maikkari kakkosverkossa.


    • on !!!

      onnen päivät

      • dsfergtyhj

        Onnenpäivät ei tullut -80-luvulla


      • dsfergtyhj kirjoitti:

        Onnenpäivät ei tullut -80-luvulla

        Sarjaa tehtiin vuoteen 1984 asti.


    • ihmettelijä

      Entäs nämä:
      -Kenny Everetin videoviihdettä
      -Paul Hogan show
      -Avaruusasema Alfa
      -Benny Hill show
      -Yöjuttu (taisi olla 70-luvulla, 80-luvulla tuli heikompi Hämärän rajamailla eli eka "Night Gallery" ja toka "Twilight Zone")
      -Ystävä avaruudesta(Mork alias Robin Williams)
      -Ei yhdeksän uutiset

      • ktm

        Täytyy tunnustaa, että 80-luvun alkupuolen sarjoja en paljoa muista. Mutta Benny Hill unohtui listalta. Muistelen, että Benny taputteli kaljupäistä ystäväänsä päälaille.


      • Anonyymi

        Goodies eli suomalaiselta nimeltä Hyväkkäät. Saattoi tulla kyllä 70-luvulla.


      • Anonyymi

        Benny Hill oli hyvä.


    • T.S.

      ...ja lisäksi vielä:

      Tankki täyteen
      Velipuolikuu
      Magnum

      • Anonyymi

        Tankki täyteen on parasta TV2:lla nykyään. Arkisin klo 16-16.30.

        Oi niitä aikoja....


    • punkkarikloppi

      tässä mun suosikit sun listalta.ja vähän omiakin.
      -Näkemiin vaan muru:huippusarja.
      -Ritari Ässä :muistan vieläkin kun sarja alko.
      -Ihmemies: loistavaa viihdettä.
      -miami vice:kyttäsarja vaillavertaa hill streetin kanssa.
      -Taisteluplaneetta Galactiga
      -hollywood beat.
      -paul hogan show.
      -kasvu.
      reinikainen.

    • Hanne

      Ja listoista puuttui vielä se KAIKKEIN PARAS! Tietenkin Robin Hood (Robin of Sherwood). Sen parempaa ei ole sitten 80-luvun tehty, eikä taideta tehdäkään!

      • ktm

        Tosiaan. Robin Hood Michael Praedin (tummatukkainen) esittämänä oli myös erittäin hyvä. Myöhemmin taisi tulla Sean Conneryn pojan (vaaleatukkainen) tähdittämä sarja, joka ei kuitenkaan ollut mielestäni niin hyvä.


      • Mä vaan
        ktm kirjoitti:

        Tosiaan. Robin Hood Michael Praedin (tummatukkainen) esittämänä oli myös erittäin hyvä. Myöhemmin taisi tulla Sean Conneryn pojan (vaaleatukkainen) tähdittämä sarja, joka ei kuitenkaan ollut mielestäni niin hyvä.

        Mä taas oon nähnyt vain tuon Conneryn pojan tähdittämän Robin Hoodin ja tykkäsin siitä sillon pienenä kovasti :) (oon syntynyt -81) Ois tosi kiva nähdä se sarja uusintana. Muistan, että pelkäsin sen sarjan viimeisiä jaksoja, koska niissä oli myös joku vale-Robin Hood, jolla oli vampyyrimaiset hampaat :) Toivottavasti en muista ihan väärin! Ois kiva kuulla muidenkin mielipiteitä tuosta sarjasta!

        -S


      • roope
        Mä vaan kirjoitti:

        Mä taas oon nähnyt vain tuon Conneryn pojan tähdittämän Robin Hoodin ja tykkäsin siitä sillon pienenä kovasti :) (oon syntynyt -81) Ois tosi kiva nähdä se sarja uusintana. Muistan, että pelkäsin sen sarjan viimeisiä jaksoja, koska niissä oli myös joku vale-Robin Hood, jolla oli vampyyrimaiset hampaat :) Toivottavasti en muista ihan väärin! Ois kiva kuulla muidenkin mielipiteitä tuosta sarjasta!

        -S

        Conneryn poika tuli kuvioihin mukaan samassa jaksossa missä alkup. Robin tapettiin. Samalla sarjan taso ja kiinnostavuus aleni rutkasti.


      • Ellu
        Mä vaan kirjoitti:

        Mä taas oon nähnyt vain tuon Conneryn pojan tähdittämän Robin Hoodin ja tykkäsin siitä sillon pienenä kovasti :) (oon syntynyt -81) Ois tosi kiva nähdä se sarja uusintana. Muistan, että pelkäsin sen sarjan viimeisiä jaksoja, koska niissä oli myös joku vale-Robin Hood, jolla oli vampyyrimaiset hampaat :) Toivottavasti en muista ihan väärin! Ois kiva kuulla muidenkin mielipiteitä tuosta sarjasta!

        -S

        Joo - oli siinä viimeisessä osassa torahampaat ja kaikki. Suosittelen lämpimästi kaikille faneille sarjan hankkimista DVD:nä. Alkuperäisversiossa (DVD) ei ole tekstejä, mutta paljon ekstroja. Kieli on melko yksinkertaista joten juonessa pysyy mukana. Tekstitetyistä puuttuu ekstrat. Ja ne jutut mitäkä 80-luvulla pelotti ovat nyt lähinnä huvittavia :) Mutta huippu sarja silti!!!


      • Mä vaan
        Ellu kirjoitti:

        Joo - oli siinä viimeisessä osassa torahampaat ja kaikki. Suosittelen lämpimästi kaikille faneille sarjan hankkimista DVD:nä. Alkuperäisversiossa (DVD) ei ole tekstejä, mutta paljon ekstroja. Kieli on melko yksinkertaista joten juonessa pysyy mukana. Tekstitetyistä puuttuu ekstrat. Ja ne jutut mitäkä 80-luvulla pelotti ovat nyt lähinnä huvittavia :) Mutta huippu sarja silti!!!

        Saako niitä DVD:itä Suomestakin? En ole koskaan missään nähnyt! Ostan kyllä varmasti, jos löydän. Ois kiva tietää, vieläkö pelottaa :)
        -S


      • Ellu
        Mä vaan kirjoitti:

        Saako niitä DVD:itä Suomestakin? En ole koskaan missään nähnyt! Ostan kyllä varmasti, jos löydän. Ois kiva tietää, vieläkö pelottaa :)
        -S

        Joo - netit DVD kaupoista löytyy. Ainakin Filmifriikistä löytyi sekä suomalaisilla tekstityksillä että ilman (alkuperäiset). Tosin tässä vaiheessa tekstitettyinä taitaa olla vaan kaksi ekaa tuotantokautta. Kolmas lienee tulossa joskus (?) Myös muista nettikaupoista kannattaa katsella. Hintaahan niillä on aika reilusti, mutta laadusta kannattaa maksaa :)


      • Kasaridiggari

        että muistutit! Sarja oli kyllä huippu!
        Mutta tässä vähän omaa listaani niistä,
        mitä sain luvalla katsoa. Oon syntynyt -77

        - Ihmemies MacGyver
        - Ritari Ässä
        - Bill Cosby Show
        - Koira haudattuna
        - Matlock
        - Vaarallinen tehtävä
        - Fame...

        Ja Suomalaisista tietenkin kaikki musiikkiohjelmat, mitä tuli...


      • Ja LemmenLaiva!
        Kasaridiggari kirjoitti:

        että muistutit! Sarja oli kyllä huippu!
        Mutta tässä vähän omaa listaani niistä,
        mitä sain luvalla katsoa. Oon syntynyt -77

        - Ihmemies MacGyver
        - Ritari Ässä
        - Bill Cosby Show
        - Koira haudattuna
        - Matlock
        - Vaarallinen tehtävä
        - Fame...

        Ja Suomalaisista tietenkin kaikki musiikkiohjelmat, mitä tuli...

        Nuo taitavat puuttua!


      • Robin of Locksley
        Mä vaan kirjoitti:

        Mä taas oon nähnyt vain tuon Conneryn pojan tähdittämän Robin Hoodin ja tykkäsin siitä sillon pienenä kovasti :) (oon syntynyt -81) Ois tosi kiva nähdä se sarja uusintana. Muistan, että pelkäsin sen sarjan viimeisiä jaksoja, koska niissä oli myös joku vale-Robin Hood, jolla oli vampyyrimaiset hampaat :) Toivottavasti en muista ihan väärin! Ois kiva kuulla muidenkin mielipiteitä tuosta sarjasta!

        -S

        Minäkin näin lapsena vain sen viimeisen tuotantokauden, jota esitettiin nimellä Robin Hoodin uudet seikkailut (siinä siis oli Jason Connery). Silloin se oli hyvä ja innoitti monenlaisiin leikkeihin, mutta kun olen aikuisena katsonut sitä uudestaan, niin se olikin tosi tyhmä.


    • Ylitarkastaja

      Poliisisarjoista vielä Dempsey & Makepeace.

      Hieman eri(parempi?) meininki kuin noissa ainaisissa amerikkalaisissa sarjoissa ja tunnusmusiikki nostaa joka kerta ihan karvat pystyyn. Mahtava sarja!

      • näin muistelen

        Tuon Taisteluparin katsoisi kyllä uudelleen.
        Loppuiko Dempseyn lauseeseen: "she is on my side"


      • Anonyymi
        näin muistelen kirjoitti:

        Tuon Taisteluparin katsoisi kyllä uudelleen.
        Loppuiko Dempseyn lauseeseen: "she is on my side"

        Kaksiosaisen jakson The Burning toinen osa päättyi tuohon "she is on my side" lausahdukseen. Viimeksi kun sarja tuli 20 vuotta sitten, se päättyi jaksoon Guardian Angel ja sen viimeisen lauseen sanoi radioon Makepeace, this is Charlie five to control coming please.


    • Kyylä

      Bergerac

      Lovejoy (tulee juuri 2. kertaa uusintana)

      Sherloc Holmes (missä pääosissa Jeremy Brent)

      Radioetsivä (tosin en tästä paljon hittojakaan muista)

      Kettu (ei niitä nyt enää jaksa katsoa)

      Kate & Allie ("")

      Pulmuset (Married With Children)

      - Toki tietysti myös Robin of Sherwood, joka on jo mainittu... niin mahtava että aion vielä hankkia nyt tyrkyllä olevat dvd-boxit.

      • j4h

        Olikos se Radioetsivä siis Yöhaukka, eli Gary Cole yöradion juontajana joka selvitti rikoksia vapaa-ajallaan.

        http://www.imdb.com/title/tt0094510/

        Olikos se nimeltään Radioetsivä, Yöhaukka vai Keskiyön kutsu?

        Ruotsin teeveessä pyörii hetki sitten nimellä En röst i natten.


      • T.S.
        j4h kirjoitti:

        Olikos se Radioetsivä siis Yöhaukka, eli Gary Cole yöradion juontajana joka selvitti rikoksia vapaa-ajallaan.

        http://www.imdb.com/title/tt0094510/

        Olikos se nimeltään Radioetsivä, Yöhaukka vai Keskiyön kutsu?

        Ruotsin teeveessä pyörii hetki sitten nimellä En röst i natten.

        Eikös Radioetsivä ollut se sarja, jossa esiintyi Eddie Shoestring -niminen heppu (näyttelijä Trevor Eve). Eddie ajeli tuossa sarjassa muistaakseni oranssin värisellä farmari-Taunuksella...


      • j4h
        T.S. kirjoitti:

        Eikös Radioetsivä ollut se sarja, jossa esiintyi Eddie Shoestring -niminen heppu (näyttelijä Trevor Eve). Eddie ajeli tuossa sarjassa muistaakseni oranssin värisellä farmari-Taunuksella...

        http://www.imdb.com/title/tt0078690/

        Eli luulin väärin.

        Täytyy kyllä myöntää että tollasta sarjaa en muista.


      • Kalmo
        T.S. kirjoitti:

        Eikös Radioetsivä ollut se sarja, jossa esiintyi Eddie Shoestring -niminen heppu (näyttelijä Trevor Eve). Eddie ajeli tuossa sarjassa muistaakseni oranssin värisellä farmari-Taunuksella...

        Todella hämäriä muistikuvia Radioetsivästä. Oli joko brittiläinen tai saksalainen sarja, ilmeisesti päähenkilö oli radiotoimittaja, joka sotkeutui rikosten selvittelyyn.

        Ja myös minä muistan joko oranssin tai punaisen farmari-taunuksen!

        Mies itse taisi olla viiksekäs. Itse olisin muuten veikannut sarjan olevan 1970-luvun juttuja. Mutta ehkä sitä esitettiin aivan 80-luvun alussa.


      • Kalmo
        j4h kirjoitti:

        Olikos se Radioetsivä siis Yöhaukka, eli Gary Cole yöradion juontajana joka selvitti rikoksia vapaa-ajallaan.

        http://www.imdb.com/title/tt0094510/

        Olikos se nimeltään Radioetsivä, Yöhaukka vai Keskiyön kutsu?

        Ruotsin teeveessä pyörii hetki sitten nimellä En röst i natten.

        Midnight caller on yksi suurimmista suosikeistani tv-sarjahistoriassa.

        Gary Cole tosiaan esitti Jack Killiania, yöradion sielua, ex-poliisia, joka oli virkatehtävässä vahingossa ampunut työparinsa.

        Ja ei, kyseessä ei ole sama sarja kuin Radioetsivä.


      • Kalmo kirjoitti:

        Midnight caller on yksi suurimmista suosikeistani tv-sarjahistoriassa.

        Gary Cole tosiaan esitti Jack Killiania, yöradion sielua, ex-poliisia, joka oli virkatehtävässä vahingossa ampunut työparinsa.

        Ja ei, kyseessä ei ole sama sarja kuin Radioetsivä.

        Tuli silloiselta kolmoskanavalta joskus 1992 ja taisi jatkua vielä kanavauudistuksen jälkeen MTV:n puolella. Tuli myöhemmin mtv sarjalta. Tuli vielä sattumalta silloin kun maksulliset kanavat näkyivät ilmatteeksi. Tuli silloin tv:stä keskiviikkoisin ja oli keskiviikon kohokohta.


      • farmari-cortina
        Kalmo kirjoitti:

        Todella hämäriä muistikuvia Radioetsivästä. Oli joko brittiläinen tai saksalainen sarja, ilmeisesti päähenkilö oli radiotoimittaja, joka sotkeutui rikosten selvittelyyn.

        Ja myös minä muistan joko oranssin tai punaisen farmari-taunuksen!

        Mies itse taisi olla viiksekäs. Itse olisin muuten veikannut sarjan olevan 1970-luvun juttuja. Mutta ehkä sitä esitettiin aivan 80-luvun alussa.

        Kyl se oli farmari cortina sanokaa mitä sanotte

        Shoestring (Part of Crime Files Presented by Shaw Taylor)

        https://youtu.be/ZznpvRP7iR4?t=2m11s

        .


    • Myös s. 1977

      Eikös kukaan muista sarjaa Konnankoukkuja kahdelle? Oli muistaakseni vähän kökkö, mutta tuli sitä katsottua. Ja olihan siinä Bruce Willis, jos oikein muistan!

      Omia silloisia suosikkejani oli ainakin perinteiset Dallas ja Dynastia, lisäksi Hiidenvirta, Ritari Ässä, Ihmemies, Katuhaukka, Tripodien aika, V ja toki piirretyistä Pätkis ja Kolme muskettikoiraa.

      Jäävätköhän tämän vuosikymmenen tv-sarjat enää samalla tavalla mieleen =)

      • pätkii

        Konnankoukkuja kahdelle oli myös toinen hauska pari, olivat töissä tässä toimistossa. Milla tavalla oikein olivat hauskoja? Sitä en muista?
        Menivät sitten naimisiinkiin?


      • Näinpä..
        pätkii kirjoitti:

        Konnankoukkuja kahdelle oli myös toinen hauska pari, olivat töissä tässä toimistossa. Milla tavalla oikein olivat hauskoja? Sitä en muista?
        Menivät sitten naimisiinkiin?

        Konnankoukkuja on niitä sarjoja joista aika on jättänyt yllättävän nopeasti.
        Aikoinaan pidin suuresti, mutta kun se joskus tuli uusintakierroksella, niin oli kyllä yksi maailman tylsimmistä sarjoista.

        Toinen jonka aika on täydellisesti syönyt, oli tämä Nana-nano, eli Mork & Mindy


      • pätkii
        Näinpä.. kirjoitti:

        Konnankoukkuja on niitä sarjoja joista aika on jättänyt yllättävän nopeasti.
        Aikoinaan pidin suuresti, mutta kun se joskus tuli uusintakierroksella, niin oli kyllä yksi maailman tylsimmistä sarjoista.

        Toinen jonka aika on täydellisesti syönyt, oli tämä Nana-nano, eli Mork & Mindy

        Nytpä muistui mieleen, se tyttö lausui runoja


      • Näinpä..
        pätkii kirjoitti:

        Nytpä muistui mieleen, se tyttö lausui runoja

        Se joka vastasi aina puhelimeen. Agnes DiPesto (Allyce Beasley)

        Tuossa on olussa Agnesin hengästyttävää runoutta: https://www.youtube.com/watch?v=coM3W_2QulU


      • nano nano
        Näinpä.. kirjoitti:

        Konnankoukkuja on niitä sarjoja joista aika on jättänyt yllättävän nopeasti.
        Aikoinaan pidin suuresti, mutta kun se joskus tuli uusintakierroksella, niin oli kyllä yksi maailman tylsimmistä sarjoista.

        Toinen jonka aika on täydellisesti syönyt, oli tämä Nana-nano, eli Mork & Mindy

        Mutta hauska silti :D

        http://www.youtube.com/watch?v=EbEBErvW-Uc


    • Muistaako kukaan?

      Esitettiin suomessa niukasti 90-luvun puolella, vaikka jenkeissä tehtiin -87. 50-luvulle sijoittuva dekkarisarja. Tykkäsin kovasti. Hieno tunnari.

      http://www.imdb.com/title/tt0092430/

      • Kalmo

        Nostalgiaa ilmassa tänä yönä!

        Muistan Yöetsivän oikein hyvin. Tykkäsin sarjasta kovasti. Oli muistaakseni vain yhden kauden tuotos.

        Muistaakseni Chris Isaak esitti kappaleensa Blue hotel eräässä jaksossa, jossa esitti rock-muusikkoa.

        Yöetsivä ja Murharyhmä (Crime story) olivat loistavia dekkareita.


      • Muistan sarjan. Yksi jakso pitäisi löytyä joltakin kirjahyllyni vhs kasetilta. Sarjassa oli hyvä tuo tunnari.


    • AlienLifeForm

      ALF.

      Siinä vasta mainio sarja, joka puree vieläkin.

      • Tulta!!!

        Tuollaane! Tais olla saksalainen tieteis scihfi!


    • ktm

      Muita hyviä sarjoja:

      Koira haudattuna
      Matlock
      Mummo
      Vuoristosairaala (meno varsin erilaista teho- osastoon verrattuna)
      Toivotaan, toivotaan
      Kukko kiekuu (?)
      Lauantaitanssit
      Kahden kerroksen väkeä
      Öhmanien tavaratalo (?. Liekö aika kullannut muistot)

    • - Hill street blues
      - Taistelupari
      - Miami Vice
      - Murharyhmä (Torello on kova jätkä)
      - Wiseguy
      - Ajo päällä (Der Fander. Kaikkien aikojen suosikki saksalaisdekkarini. Faber, Max Kühn ja Otto)
      - Kahden keikka
      - Vanha kettu/Kettu
      - Keskiyön kutsu
      - Yöetsivä (Joku mainitsikin...)
      - MacGyver
      - Roseanne
      - Pulmuset
      - Hollywood beat
      - Walker (Kotimainen poliisisarja. Juoneltaan hyvä, mutta toteutukseltaan tyypillinen aikakauden suomalainen jäykistely. Kuitenkin kyseessä oli ensimmäinen vakavasti tehty kunnianhimoinen kotimainen poliisidraamasarja.)

      ...ja ehkä ylitse muiden: Yhden (vajaan) kauden poliisisarja, joka kertoi yksinhuoltajaisästä, joka teki vakituista yövuoroa poliisina. Tytärtä esitti Christina Applegate. Muistaako kukaan muu sarjaa Kylmää terästä?

      http://www.imdb.com/title/tt0090445/

      • Janne

        Murhamysteerio (Father Dowling Mysteries), jossa pappi isä Dowling ja hänen apurinsa (nunna?) ratkoivat rikoksia.


      • Bosley on tuttu
        Janne kirjoitti:

        Murhamysteerio (Father Dowling Mysteries), jossa pappi isä Dowling ja hänen apurinsa (nunna?) ratkoivat rikoksia.

        Nyt muistankin. Siinähän se Howard Cunningham seikkaili Steve-nimisen nunnan (?) kanssa.


      • Bosley on tuttu kirjoitti:

        Nyt muistankin. Siinähän se Howard Cunningham seikkaili Steve-nimisen nunnan (?) kanssa.

        Bosleyllahan ne liperit oli kaulassa.

        Eikös Bosley esittänyt myös Murhasta tuli totta-sarjassa Cabot Coven sheriffiä?


      • Sheriff Amos Tupper
        j.ellroy kirjoitti:

        Bosleyllahan ne liperit oli kaulassa.

        Eikös Bosley esittänyt myös Murhasta tuli totta-sarjassa Cabot Coven sheriffiä?

        Mietinkin että serifvin tamineissakin olen hemmon muistaakseni joskus nähnyt.

        http://www.imdb.com/name/nm0098014/


      • ...ettei kenelläkään muulla ole muistikuvia sarjasta Kylmää terästä?


      • Tuo "kotimainen" Walker oli hyvä sarja, ei vain tahdo löytyä mistään tietoja siitä. Näyttelijöinä olivat mm Raimo "ylikonstaapeli Härmälä" Grönberg, Aarre Karen ja taisi olla Seppo Maijalakin. Viimeinen jakso oli kooste aikaisemmista jaksoista ja pahaksi onneksi ennen tuota jaksoa oli tv:ssä tennisottelu ja tapansa mukaan se venyi pidemmäksi kuin olisi pitänyt ja sen seurauksena videon ajastimen aika loppui liian aikaisin ja Walkerin loppu jäi näkemättä.

        Tuosta Kylmästä teräksestä, tuli tv:stä torstaisin perinteiseen poliisisarja-aikaan. Tykkäsin sarjasta ja olisi kiva jos se joskus tuli uusintana. Sarjassa oli hyvä tunnusmusiikki.


      • Ennen_pulmusia

      • Anonyymi
        j.ellroy kirjoitti:

        ...ettei kenelläkään muulla ole muistikuvia sarjasta Kylmää terästä?

        Mie muistan jotenkin.tyttö oli hyvä piirtämään ja tuli matkittua. Oli hyvä sarja mutta lyhyt!


      • Anonyymi
        j.ellroy kirjoitti:

        ...ettei kenelläkään muulla ole muistikuvia sarjasta Kylmää terästä?

        Ikävä kyllä muistan hämärästi. Meillä ei siitä hirveemmin tykätty, kun siinä oli liikaa semmoista draamaa. Väännettiin sarjan nimeksi Kylmää kyrpää. Oli kyllä ihan paska.
        Vastasin nyt lähes 20 vuotta myöhässä, mutta yhä ajankohtaista, että sarja oli tylsä ja turha.


    • ihmetys

      joka tuli jostain idästä, itäsaksasta, puolasta tai neuvostoliitosta?

      Paljon muuta en muista mutta se sijoittui tulevaisuuteen ja sankarit ajelivat valkoisella Lada Nivalla.

      • taisi olla sen

        suomenkielinen nimi tuolle sarjalle. Heput ajeli tosiaan valkoisella Lada Nivalla ja tekivät ruokansa (jonkinmoisen hyytelön) jostain jätteistä? Ton verran muistan. Olen yrittänyt jäljittää sarjaa netin kautta mutta ei löydy jälkiä...


      • 2972

        Koira haudattuna. Miami vice. La law. Tatort. Vanha kettu


      • epistä
        2972 kirjoitti:

        Koira haudattuna. Miami vice. La law. Tatort. Vanha kettu

        La Law saisi tulla joltain kanavalta alusta loppuun uudelleen. Minulla on se mielikuva, että kun joku sarja uusitaan, se voidaankin jättää kesken, näin esim. Ally Mc Beal ja Perhe on Pahin.


      • Vierailijat selvisi
        taisi olla sen kirjoitti:

        suomenkielinen nimi tuolle sarjalle. Heput ajeli tosiaan valkoisella Lada Nivalla ja tekivät ruokansa (jonkinmoisen hyytelön) jostain jätteistä? Ton verran muistan. Olen yrittänyt jäljittää sarjaa netin kautta mutta ei löydy jälkiä...

        Die Besucher. Nyt löytyi. Tuon sen täytyi olla. You Tubessa löytyi pätkää.

        https://www.youtube.com/watch?v=_2s4ZvHrS_I


      • muistansen
        taisi olla sen kirjoitti:

        suomenkielinen nimi tuolle sarjalle. Heput ajeli tosiaan valkoisella Lada Nivalla ja tekivät ruokansa (jonkinmoisen hyytelön) jostain jätteistä? Ton verran muistan. Olen yrittänyt jäljittää sarjaa netin kautta mutta ei löydy jälkiä...

        Se oli semmonen kuin Vierailijat. Tulivat 1980-luvulle 2400-luvulta, sillä aikakoneellaan.


    • kasari

      Muistaakos kukaan Tietokonejengiä (Whiz Kids)? Sehän tuli samoihin aikoihin ritari ässän kanssa kai ennen katuhaukkaa. Yllättäen tietokonejengissäkin oli puhuva tietokone... :D
      Päähenkilö oli nuori poika, ehkä Albert niminen jonka huone oli täynnä tietokonesälää ja se sai sillä tehtyä kaikenlaisia ihmejuttuja, mm. yhdessä jaksossa sotapelin peluu meinasi sytyttää oikean sodan.
      Oli se 80-luku kyllä kultaista aikaa, tietokoneet kykeni ihmeisiin silloin :D

      • Muistan. Se tuli muistaakseni vuonna 1984. Jätkän nimi oli Richie Adler. Semmonen rillipäinen nörtin näköinen sälli. Lisäksi sarjassa oli muutama muu teini, ärsyttävä pikkusisko, äiti, joku jepari ja lehtimies nimeltä Farley.

        Tuota sotapelin pelaamista en yhtäkkiä muista. Menisikö sinulla Tietokonejengi sekaisin Wargames-elokuvan kanssa? Tietokonejengiin oli varmaan saatu inspiraatio kyseisestä elokuvasta.


      • kasari
        j.ellroy kirjoitti:

        Muistan. Se tuli muistaakseni vuonna 1984. Jätkän nimi oli Richie Adler. Semmonen rillipäinen nörtin näköinen sälli. Lisäksi sarjassa oli muutama muu teini, ärsyttävä pikkusisko, äiti, joku jepari ja lehtimies nimeltä Farley.

        Tuota sotapelin pelaamista en yhtäkkiä muista. Menisikö sinulla Tietokonejengi sekaisin Wargames-elokuvan kanssa? Tietokonejengiin oli varmaan saatu inspiraatio kyseisestä elokuvasta.

        voi olla että muistan väärinkin, onhan siitä kp 20-vuotta kun viimeksi näin sarjaa :D
        Tulisipa dvd:lle tämäkin sarja vaikka ilmeisesti aika lyhyt kaikenkaikkiaankin.


      • Iceman

        Muistan kyllä! Huippusarja, ainakin mitä nyt siitä muistan! :D Olisi sika siistiä nähdä uuudelleen vuosien jälkeen!


    • Urvabara

      Juu. Minäkin muistan suurimman osan noista sarjoista, vaikka olen syntynyt vuonna 1984. :-)

      Lisää (piirros)sarjoja:
      - Kapteeni Planeetta
      - James Bond Jr.
      - Snorkkelit
      - Star Trek

      • Goddamit, Jim

      • vanhat kunniaan
        Goddamit, Jim kirjoitti:

        "Star Trek (1966–1969)"
        http://www.imdb.com/title/tt0060028/?ref_=sr_5

        Kyseessä on siis vähän vanhempi sarja.

        Olin New Yorkissa Au-Pairina 1970-71. Katsoin Star Trekiä ja minusta se oli vallan ihana sarja, paikalliset osasivat jaksot ulkoa, oli kuulemma pyörinyt jo monta kertaa. Sitten tultuani Suomeen, niin se pyöri meillä joskus 1973-4, mutta ei sitä oikein kukaan silloin löytänyt. Taisi tulla jonkun suositun ohjelman kanssa samaan aikaan. Muistaakseni myös Columboa olisin katsonut jo 1971, mutta siinä kohden muisti voi pätkiäkin.


    • mari

      Sulla kiva kysymys ja vastauksiakin siksi piisaa..
      1 DALLAS tosi makee silloin perj, n klo 22.20
      2.Dynastia.. menetteli..
      3.Ritari Ässä(auto Kitt?) muistan.
      6.Lemmenlaiva.. ois ollu kiva seurata enempi.
      12.Miami Vice silloin uutta..mm miesten asut
      24.Paluu Eedeniin HYVÄ(odotan uusintaa)
      29.Levyraati aina kiinnostaa

      Missä ihanat sarjat Vastatuuleen? ja Sarja jossa oli pappi, maissipellon mies ja tosi kaunis nainen? MUISTATKO? Mikä nimi?

      • ...Okalinnuissa oli pappi.


      • ♥♥♥♥♥♥

        Snorkkelit viittaa 90 lukuun


    • Huonomuistinen

      Muistaako kukaan sellaista tv-sarjaa jossa mies palaa jostain avaruudesta (muistaakseni marsista), jonka aikana sen isä oli tapettu. Mies joka rakensi tämän avaarusmatkailijan puvun kehittää puvusta taisteluasun ja hänellä on jokin tainnutusase ja pukuun tulee jokin suojakenttä.. En muista nimeä mutta pikkunappulana sitä tuli katsottua ahkeraan...

    • Yks emäntä

      ....Paluu eedeniin, saariston lapset, Omenankukissa lunta, Alfred Hitchcock esittää, Mennään bussilla, Me vehkeilijät, Robotti Von Rosenberg, Musta kyy, se joku nuorten visailu, missä Heimo "Holle" Holopainen jakoi jotain Erkki-merkkejä, Napakymppi, Tupla tai kuitti, Ruutuässä, Tohtori Sykerö, karhuherra Paddington, puoli kuusi, Nils Holgersson, Jaki ja Nuka, Taotao.

      • MMS

        HUH NÄITÄ ON PALJON JA YKS SARJA OLI SE JOSSA OLI JOKU MOOTTORIPYÖRÄJÄTKÄ JOKA AJOI JOITAIN JOKERIN PELLE-TYYLISIÄ ROISTOJA TAKAA..PERKELE KUN EI TUU NIMI MIELEEN


      • näitä mietin vieläki

        Oliko paluu Eedeniin se missä nainen joutui krokotiin hampaisiin?
        Jos oli, se oli niitä sunnuntaisarjoja, jotka tulivat kahdessa osassa ja välillä tuli uutiset. Meni aina myöhäiseen ja väsytti töissä maanantaina ja sitte niistä puhuttiin töissä.
        Niitä oli muitakin, kuten Rehelliset siniset silmät. Huijarinaisesta jäi huijatuille mieliin vain rehelliset siniset silmät.
        Ja yhdessä nainen tappoi ihmisiä, jotka olivat olleet lentokoneessa, josta oli heitetty pullo, jonka seurauksena naisen sulhanen kuoli.
        Ja yksi niistä sarjoista oli ranskalainen, josta en muista mitään, vain sen jonkunlaisen kauhun mitä se herätti.


    • Jop

      ..joskus 80-luvun lopulla todennäköisimmin tämä dekkarisarja tuli alkuillasta/iltapäivällä, pomolla oli ruskea mahd.mustangi jenkkirauta ja tämän apulaisella etsivällä vaaleanvihreä dodge tms..
      Muistikuvat ovat hirveän epämääräiset, mutta nuo nyt ainakin..

      • ihmettelijä

        Kovaa peliä Bostonissa.


      • Jop
        ihmettelijä kirjoitti:

        Kovaa peliä Bostonissa.

        Ei ole tuo.


      • ihmettelijä kirjoitti:

        Kovaa peliä Bostonissa.

        ...Spenserillä kyllä oli Mustang, mutta se oli muistaakseni tummansininen tai musta. Hawkilla, Spenserin kaverilla, muistaakseni oli hopeanharmaa bemari.

        Ruskea Mustang ei tunnu tutulta. Itseasiassa Mustangin maalaminen ruskeksi tuntuu jo ajatuksena lähes pyhäinhäväistykseltä...


      • Retkuilija
        j.ellroy kirjoitti:

        ...Spenserillä kyllä oli Mustang, mutta se oli muistaakseni tummansininen tai musta. Hawkilla, Spenserin kaverilla, muistaakseni oli hopeanharmaa bemari.

        Ruskea Mustang ei tunnu tutulta. Itseasiassa Mustangin maalaminen ruskeksi tuntuu jo ajatuksena lähes pyhäinhäväistykseltä...

        Spenserin mustang oli tummanvihreä. Hieno auto.


      • iuyiuyiuyiy

        Olisiko Rockfordin paperit (The Rockford Files)? Päähenkilö Jim Rockford (James Garner) ajeli ruskealla tai kullanvärisellä Pontiacilla.


      • Anonyymi
        Retkuilija kirjoitti:

        Spenserin mustang oli tummanvihreä. Hieno auto.

        Meillä kotona oli helvetin mustavalkotoosa, niin ei väreistä vannonut, ellei ollut joko musta tai valkoinen. Sarjassa Spencer vaihtoi Mustanginsa uudempaan mallin, mikä taisi olla sininen. Ja se hiton ruma kasarin lopun malli. Muistan, kun Spencer kiipesi johonkin tolppaan ja tähysti sieltä autokaupan pihaan ja valitsi autonsa.


    • MMS

      1.PULTTIBOIS
      2.SPEDESHOW
      3.VESKUSHOW
      4.DYNASTIA
      5.ARIADNEN LANKA
      6.MURHASTA TULI TOTTA
      7.MIAMI VICE
      8.TYTTÖKULLAT < JONKA MUISTAN ERITTÄIN HYVIN JO SILTÄ AJALTA KUN SE PYÖRI 80-LUVUN LOPUSSA TV2KAKKOSELLA JA 1990-1992 TV 2 ESITTI SITÄ....

      • Nuari, oh niin nuari

        ...Robotti von rosenberin! Sitten varttuneempana koltiaisena oli Tarkkista, Autovarasta ja etenkin upiaakin upiampi Rautainen Nuoruus! Koulu tv:ltä pentuna katsottiin paskajäykkänä myös ruotsalainen Veljeni Leijjonanmieli! Kotosalla pienenä poikana pikkunuhassa sitä katsottiin myös Poika ja Trumpetti niminen mikälie kasaritekele koulu tv:ltä aina jokaiseen uusintaansa asti! Young ones -Älypäät oli silloin nuarena nutipäänä turhan monimutkainen, joten se jäi hyvin pian pois kuvioista.Tuskin ehdin edes tekstitystä lukemaan, kun olin niin nuari nulli, oi niin nuari! Tänä päivänä Youngones on noussut erääksi suursuosikikseni ja omistankin kyseisen sarjan kaikki kaudet dvd:lle! Niin ne ajat muuttuu! Ai niin olihan tuosta ajankohtainen pelikin Commodore C-64 "kotitietokoneelle. Se jäi kuitenkin huomioimatta tuolloin.

        Se mitä eniten kaipaan noilta hyvin kaukaisilta ajoilta on Rautainen Nuoruus. Kulttikamaa. Avautukoon ken tietää tästä jotain mitä minun tulisi tietää!


      • hobi__
        Nuari, oh niin nuari kirjoitti:

        ...Robotti von rosenberin! Sitten varttuneempana koltiaisena oli Tarkkista, Autovarasta ja etenkin upiaakin upiampi Rautainen Nuoruus! Koulu tv:ltä pentuna katsottiin paskajäykkänä myös ruotsalainen Veljeni Leijjonanmieli! Kotosalla pienenä poikana pikkunuhassa sitä katsottiin myös Poika ja Trumpetti niminen mikälie kasaritekele koulu tv:ltä aina jokaiseen uusintaansa asti! Young ones -Älypäät oli silloin nuarena nutipäänä turhan monimutkainen, joten se jäi hyvin pian pois kuvioista.Tuskin ehdin edes tekstitystä lukemaan, kun olin niin nuari nulli, oi niin nuari! Tänä päivänä Youngones on noussut erääksi suursuosikikseni ja omistankin kyseisen sarjan kaikki kaudet dvd:lle! Niin ne ajat muuttuu! Ai niin olihan tuosta ajankohtainen pelikin Commodore C-64 "kotitietokoneelle. Se jäi kuitenkin huomioimatta tuolloin.

        Se mitä eniten kaipaan noilta hyvin kaukaisilta ajoilta on Rautainen Nuoruus. Kulttikamaa. Avautukoon ken tietää tästä jotain mitä minun tulisi tietää!

        Rautainen Nuoruus on saatavilla vain opetuskäyttöön olevasta kirjastosta, eli jokin opettaja tai sijainen voisi sen saada lainalle. Meiltä muilta sen uudelleen näkeminen on poissa laskuista.
        Se oikeastaan olisi ainut sarja jonka haluisin vielä nähdä. Upea kun oli ja tunnelmallinen.

        -erikoistarjouksia, norttia ja sukkahousuja


      • Nostalgiggo
        hobi__ kirjoitti:

        Rautainen Nuoruus on saatavilla vain opetuskäyttöön olevasta kirjastosta, eli jokin opettaja tai sijainen voisi sen saada lainalle. Meiltä muilta sen uudelleen näkeminen on poissa laskuista.
        Se oikeastaan olisi ainut sarja jonka haluisin vielä nähdä. Upea kun oli ja tunnelmallinen.

        -erikoistarjouksia, norttia ja sukkahousuja

        vaan, muru! paras! Taistelupari, Dallas (alkoi 70-luvun lopulla, viimeinen kausi boksille nyt kevääällä), Galactica huippuja! Onhan tuolla alussa muitakin hyviä. Huippu on myös Maanalainen armeija iskee jälleen - omistan bokseina.

        Länkkäreistä Villiin länteen ja Kun länsi oli nuori saatavilla nyt bokseina.

        olihan Ihmemies kova sana tenavana. Miami Vicea kattelee joskus telkkarista. Niin ja brittisarja Taistelupari on myös bokseina.

        Tankki täyteen ja Reinikainen kotimaisten aatelia.


      • Nostalgiggo
        Nostalgiggo kirjoitti:

        vaan, muru! paras! Taistelupari, Dallas (alkoi 70-luvun lopulla, viimeinen kausi boksille nyt kevääällä), Galactica huippuja! Onhan tuolla alussa muitakin hyviä. Huippu on myös Maanalainen armeija iskee jälleen - omistan bokseina.

        Länkkäreistä Villiin länteen ja Kun länsi oli nuori saatavilla nyt bokseina.

        olihan Ihmemies kova sana tenavana. Miami Vicea kattelee joskus telkkarista. Niin ja brittisarja Taistelupari on myös bokseina.

        Tankki täyteen ja Reinikainen kotimaisten aatelia.

        nyt uusintana nähtävä Pulmuset :)


      • Nostalgiggo
        Nostalgiggo kirjoitti:

        vaan, muru! paras! Taistelupari, Dallas (alkoi 70-luvun lopulla, viimeinen kausi boksille nyt kevääällä), Galactica huippuja! Onhan tuolla alussa muitakin hyviä. Huippu on myös Maanalainen armeija iskee jälleen - omistan bokseina.

        Länkkäreistä Villiin länteen ja Kun länsi oli nuori saatavilla nyt bokseina.

        olihan Ihmemies kova sana tenavana. Miami Vicea kattelee joskus telkkarista. Niin ja brittisarja Taistelupari on myös bokseina.

        Tankki täyteen ja Reinikainen kotimaisten aatelia.

        mulla sarjat Näkemiin vaan muru!, Galactica (uudet ja vanhat), Maanalainen armeija iskee jälleen, Taistelupari, Dallas, Reinikainen, Tankki täyteen (70-luvulta), Villiin länteen, Kun länsi oli Nuori, Walker Texas Ranger (90/2000-luku) ainakin


      • ritola
        hobi__ kirjoitti:

        Rautainen Nuoruus on saatavilla vain opetuskäyttöön olevasta kirjastosta, eli jokin opettaja tai sijainen voisi sen saada lainalle. Meiltä muilta sen uudelleen näkeminen on poissa laskuista.
        Se oikeastaan olisi ainut sarja jonka haluisin vielä nähdä. Upea kun oli ja tunnelmallinen.

        -erikoistarjouksia, norttia ja sukkahousuja

        H24009 Rautainen nuoruus 1-3
        105 min / yläaste

        Kolmiosainen ohjelmasarja on alunperin tehty vanhemmille, muille kasvattajille ja nuorten parissa työskenteleville. Se haastaa katsojan pohtimaan, miksi nuorten rikollisten määrä on 1980-luvulla lisääntynyt ja miksi yhä nuoremmat tekevät rikoksia. Sarjassa on paljon tietoa ja keskustelunaiheita nuorille itselleenkin.

        Osa 1, Juoksukeikka
        Seurataan kolmen alle 15-vuotiaan pojan muodostaman jengin ajankäyttöä. Pojat lintsaavat koulusta ja viettävät aikaansa varastellen yksityisiltä ihmisiltä ja liikkeistä. Koulukuraattori joutuu selvittelemään asiaa ja pojista tulee poliisin tuttuja.

        Osa 2, Katujen kapina
        Dokumenttiosassa pohdiskellaan, miten nuorten rikoksentekijöiden uraputki saa alkunsa, mitä vikaa on nuorten olosuhteissa ja kasvatuksessa. Ohjelmassa on haastateltu nuoria rikoksentekijöitä. Nuorten väkivalta ja itsetuhokäyttäytymisestä kertoo koulukuraattori Tapio Brusi, välinpitämättömyydestä ja kasvatuksen puutteesta puhuu erikoistutkija Esa Siekkinen.

        Osa 3, Juttu numero 4
        Kerrotaan neljän nuoren jengistä, joka varastaa autoja ja murtautuu kauppaan. Osa vahingoista voidaan korvata työnteolla kauppiaalle ja asia ratkaistaan sovintomenettelyn avulla. 15 vuotta täyttäneet jengin jäsenet tuomitaan myös oikeudessa ehdolliseen vankeusrangaistukseen.


      • uusintaan please
        Nostalgiggo kirjoitti:

        vaan, muru! paras! Taistelupari, Dallas (alkoi 70-luvun lopulla, viimeinen kausi boksille nyt kevääällä), Galactica huippuja! Onhan tuolla alussa muitakin hyviä. Huippu on myös Maanalainen armeija iskee jälleen - omistan bokseina.

        Länkkäreistä Villiin länteen ja Kun länsi oli nuori saatavilla nyt bokseina.

        olihan Ihmemies kova sana tenavana. Miami Vicea kattelee joskus telkkarista. Niin ja brittisarja Taistelupari on myös bokseina.

        Tankki täyteen ja Reinikainen kotimaisten aatelia.

        Noista Neil Hardwickin tekemistä sarjoista on yksi, jota en tiedä koskaan lähetetyn uusintana eli Niilin lähteet.
        Vai olisiko toinenkin, eli Musta tuntuu, jossa Ritva Valkama pelasi palapeliä.
        Voi olla että se ei ollut Hardwickin lainkaan.


      • Näinpä...
        uusintaan please kirjoitti:

        Noista Neil Hardwickin tekemistä sarjoista on yksi, jota en tiedä koskaan lähetetyn uusintana eli Niilin lähteet.
        Vai olisiko toinenkin, eli Musta tuntuu, jossa Ritva Valkama pelasi palapeliä.
        Voi olla että se ei ollut Hardwickin lainkaan.

        Toinen Neilin sarja, tai oikeastaan matkailuohjelma, jota ei kai ole uusintana tullut, on Paluu Timbuktuun (1986).


      • Näinpä...
        uusintaan please kirjoitti:

        Noista Neil Hardwickin tekemistä sarjoista on yksi, jota en tiedä koskaan lähetetyn uusintana eli Niilin lähteet.
        Vai olisiko toinenkin, eli Musta tuntuu, jossa Ritva Valkama pelasi palapeliä.
        Voi olla että se ei ollut Hardwickin lainkaan.

        Musta tuntuu oli kyllä Hardwickia.

        Kyseinen sarja tuli uusintana melkein heti, mutta se oli ovelasti tehty niin, että päätösjakso oli erilainen (eli dekkarin ratkaisua ei toisella kerralla tiennyt).


      • uusintaan please
        Näinpä... kirjoitti:

        Musta tuntuu oli kyllä Hardwickia.

        Kyseinen sarja tuli uusintana melkein heti, mutta se oli ovelasti tehty niin, että päätösjakso oli erilainen (eli dekkarin ratkaisua ei toisella kerralla tiennyt).

        Uusinnan "musta tuntuu" olin unohtanut, saatoin katsoakin.
        "Paluu Timbuktuun" ei muistu mieleen


      • Näinpä... kirjoitti:

        Musta tuntuu oli kyllä Hardwickia.

        Kyseinen sarja tuli uusintana melkein heti, mutta se oli ovelasti tehty niin, että päätösjakso oli erilainen (eli dekkarin ratkaisua ei toisella kerralla tiennyt).

        Tämä sarja saisi tulla uusintana tai sitten DVD:nä. Oli hyvä sarja.


      • Anonyymi
        Nostalgiggo kirjoitti:

        mulla sarjat Näkemiin vaan muru!, Galactica (uudet ja vanhat), Maanalainen armeija iskee jälleen, Taistelupari, Dallas, Reinikainen, Tankki täyteen (70-luvulta), Villiin länteen, Kun länsi oli Nuori, Walker Texas Ranger (90/2000-luku) ainakin

        Yllämainittu Maanalainen armeija iskee jälleen
        Varustamo, oliko 80-luvulla
        Alf
        Tyttökullat
        m yös minulla: Näkemiin vaan muru


      • Anonyymi
        hobi__ kirjoitti:

        Rautainen Nuoruus on saatavilla vain opetuskäyttöön olevasta kirjastosta, eli jokin opettaja tai sijainen voisi sen saada lainalle. Meiltä muilta sen uudelleen näkeminen on poissa laskuista.
        Se oikeastaan olisi ainut sarja jonka haluisin vielä nähdä. Upea kun oli ja tunnelmallinen.

        -erikoistarjouksia, norttia ja sukkahousuja

        Löytyy netistä


    • Tillu

      Mikähän tv-sarja lienee kyseessä:

      -suomalainen, näytetty suunnilleen samaan aikaan tv:ssä kuin Tripodit
      -nörttipoika ohjaa pöytälampullaan lentävää olohuonettaan yms
      -sarja ja sen nimikin olivat aika pöllöjä, mutta jäivät hyvin mieleen pyörimään.

      • traum

        Muistan tämän. Siinä oli poika, joka lensi huoneellaan jollekin teknologiaa täynnä olevalle planeetalle sillä aikaa kun vanhemmat eivät olleet maisemissa. Sen sarjan nimi oli sama kuin se sarjakuvalehti, jota se poika luki ja säilytti kaappinsa takana. Olen yrittänyt saada sitä päähäni, mutta en muista... ehkä jokin "thunderbolt" tms.

        Siellä planeetalla liikaa aikaa viettäneet ihmiset alkoivat muuttua hiljalleen sellaisiksi isoiksi kumisiksi suolikasoiksi. Koko paikkaa pyöritti pallopäinen hullu ukko, jonka päässä oli ällöjä möykyröitä ja suonia.

        vaikutti suunnilleen samalla tavalla kuin toi Tripodi-sarja:)


      • traum

      • äiti-ihminen silloin
        traum kirjoitti:

        Muistan tämän. Siinä oli poika, joka lensi huoneellaan jollekin teknologiaa täynnä olevalle planeetalle sillä aikaa kun vanhemmat eivät olleet maisemissa. Sen sarjan nimi oli sama kuin se sarjakuvalehti, jota se poika luki ja säilytti kaappinsa takana. Olen yrittänyt saada sitä päähäni, mutta en muista... ehkä jokin "thunderbolt" tms.

        Siellä planeetalla liikaa aikaa viettäneet ihmiset alkoivat muuttua hiljalleen sellaisiksi isoiksi kumisiksi suolikasoiksi. Koko paikkaa pyöritti pallopäinen hullu ukko, jonka päässä oli ällöjä möykyröitä ja suonia.

        vaikutti suunnilleen samalla tavalla kuin toi Tripodi-sarja:)

        Tripodien aika oli mielestäni vastenmielinen ja aiheutti kauhua pienessä pojassanikin, niin että ei sitä sitten enää katsottu


      • Anonyymi
        traum kirjoitti:

        Muistan tämän. Siinä oli poika, joka lensi huoneellaan jollekin teknologiaa täynnä olevalle planeetalle sillä aikaa kun vanhemmat eivät olleet maisemissa. Sen sarjan nimi oli sama kuin se sarjakuvalehti, jota se poika luki ja säilytti kaappinsa takana. Olen yrittänyt saada sitä päähäni, mutta en muista... ehkä jokin "thunderbolt" tms.

        Siellä planeetalla liikaa aikaa viettäneet ihmiset alkoivat muuttua hiljalleen sellaisiksi isoiksi kumisiksi suolikasoiksi. Koko paikkaa pyöritti pallopäinen hullu ukko, jonka päässä oli ällöjä möykyröitä ja suonia.

        vaikutti suunnilleen samalla tavalla kuin toi Tripodi-sarja:)

        Crash oli sarjan nimi. En kyllä muista muuta kuin koulupojan, joka ohjaili huone-avaruusalustaan pöytälampilla ja isotissisen keltamekkoisen nuoren naisen, jonka kanssa poika seikkaili. Neito taisi olla jonkinlainen alieni...


    • m36v..

      Muistan myös jotenkin tuommoisen sarjan, mutta eikö se ollut englantilainen sarja?

    • pullo vissyä

      Ja kovin koskaan ..


      Columbo (Just one more thing....)

      Joo ja toi Rautainen Nuoruus ny jostain uusintana
      siinä oli kova kohtaus (silloin ite sellainen 12 v räkäposki) kun pojat meni pankkiin ja pyysi uutta säästöpossua niin kassaneiti lähti hakemaan ja toinen kaveruksista nappas vitospötkön taskuun (eli 5 markan rahapötkön oisko siinä 200 markkaa).

    • Kovasti miettiväinen

      Muistaako joku 80-luvulta sellaista (brittiläistä/amerikkalaista) sarjaa, josta itse en muista kuin sen valon (joka jälkeenpäin mietittynä näytti taskulampun valolta), joka liikkui pitkin huoneiden seiniä? Silloin pikkupoikana se oli pirun pelottava. Siinä taisi olla joku pariskunta, mutta yhtään en muista, että mikä siinä oli aiheena tai mitä siinä tapahtui...

      • nimimerkkiii

      • traum

        Joo,
        sen nimi oli "Ystävä avaruudesta", siinä lapselle ilmestyi tuollainen valo, joka pyöri seinällä ja puhui. Pelottava oli.


      • saphire and steele. david mc callum ja tää vaalea blondi jonka nimeä en nyt muista ( todella upeeta). sarjaa tehtiin kaksi kautta ja perustui parapsygologiseen scifi pelotteeseen. ian ok halppis sarja...


      • yjyflygluyg
        traum kirjoitti:

        Joo,
        sen nimi oli "Ystävä avaruudesta", siinä lapselle ilmestyi tuollainen valo, joka pyöri seinällä ja puhui. Pelottava oli.

        Eikös "Ystävä avaruudesta" ollut se "Mork & Mindy", jossa Robin Williams esitti Mork-nimistä alienia Ork-planeetalta? Mork hoki "Nano nano". Pam Dawber esitti Mindya, Maan asukasta ja huonekaveria.


      • yjyflygluyg
        yjyflygluyg kirjoitti:

        Eikös "Ystävä avaruudesta" ollut se "Mork & Mindy", jossa Robin Williams esitti Mork-nimistä alienia Ork-planeetalta? Mork hoki "Nano nano". Pam Dawber esitti Mindya, Maan asukasta ja huonekaveria.

        Se olikin suomeksi "Ystäväni avaruudesta" tuo Mork & Mindy. Yllättävään triviaan törmäsin: Pam Dawber on ollut aviossa Mark Harmonin (NCIS Special Agent Jethro Gibbs) kanssa vuodesta 1987.


      • Muistan.
        sarjisorja kirjoitti:

        saphire and steele. david mc callum ja tää vaalea blondi jonka nimeä en nyt muista ( todella upeeta). sarjaa tehtiin kaksi kautta ja perustui parapsygologiseen scifi pelotteeseen. ian ok halppis sarja...

        Joanna Lymney oli safiiri.


      • korjaus
        Muistan. kirjoitti:

        Joanna Lymney oli safiiri.

        * Lumley


      • Anonyymi
        sarjisorja kirjoitti:

        saphire and steele. david mc callum ja tää vaalea blondi jonka nimeä en nyt muista ( todella upeeta). sarjaa tehtiin kaksi kautta ja perustui parapsygologiseen scifi pelotteeseen. ian ok halppis sarja...

        Joanna Lumley oli safiiri. Siis absolutely fabulous ja mitä muita sarjoja onkaan tähdittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joanna Lumley oli safiiri. Siis absolutely fabulous ja mitä muita sarjoja onkaan tähdittänyt.

        Milloinkas se NÄKYMÄTÖN MIES tuli? tais olla 70-luvulla.


    • mikä sarja

      muistaako joku sellaista tv sarjaa 90 luvun vaihteesta, joka kesti 1 tai 2 kautta. Siinä oli sellainen nainen mestari varkaana, joka ryösti vaikka kalliita timantteja hyvin vartioiduista kartanoista. Siinä alkutunnarissa pyöri kello, ja aika kävi ja nainen juoksi karkuun vähän "bond" alkutunnari maisesti. En muista tuliko se mtv:ltä vai yleltä. Tais olla jenkki sarja.

    • mikä sarja

      sepä se. Kiitti Nanna.

    • muistinko oikein?

      Eikös Safiiri ja Teräskin ollut 80-luvun sarja?

      Entäs Mission Impossible? Siitä tykkäsin.

    • The Oz

      Mulle nuoruudessa oli tärkeä

      - Smith & Jones


      sitten tietenkin paljon hyviä myöhemminkin , tässä muutama


      - Magnum

      - Veljekset (Kurt Russel )

      - Taisteluplaneetta Galagtica

      - Avaruusasema Alfa

      - Wiceguy

      - Pulmuset

      - Koira Haudattuna

      - Matlock

      - Hollywood Beat

      - Max Monroe

      - Remington Steel

      - Simon & Simon

      - Matt Helm

      - Starsky ja Hutch

      - Yön Kuumuudessa

      - Katuhaukka

      - Hardball ( suomalaista nimeä en nyt muista mutta siinä
      näyttelivät john ashton ja richard tyson )

    • piupeliiiini

      Mikähän oli se sarja missä Jessica Fletcherin (Murhasta tuli totta) tapaan lääkärimies ratko murhamysteerejä etsivä/poliisi poikansa kanssa?!

    • sarjat hakusessa!

      Hei kertokaas nyt joku paremmin muistava, että mitkä sarjat mulla on hakusessa, jos vaan suinkin kuvauksista tunnistatte!!?!? :)
      En tarkalleen osaa sanoa/muista koska nämä tv:ssa näkyi, mutta väittäisin, että joskus 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa..

      1. Joku ulkomainen sketsisarja jossa mun muistini mukaan kaksi herrashenkilöä ns. pääosassa, semmoinen hoikempi ja semmonen tukevampi mies. Alkutunnarista on hämäriä muistikuvia, että siinä olis ollu näitten miesten naamat ikään kuin veden alla ja sitten niitten ohitse uiskenteli kala jonka myötä tuli se ohjelman nimi ruutuun..Ja sitten yksi sketsi on jäänyt mieleen; Pilaversio kappaleesta "i´m too sexy", laulavat jotakin "..i´m too sexy for my bed and my name is fred.." ja "dip dip diplodocus dinosaur.." ja jotakin kolmen minuutin munista :D

      2. Piirretty josta luulen muistavani sen verran, että siinä oli päähenkilöinä yhden perheen jäsenet..muistelisin, että vanhemmat, tytär, poika ja koirakin niillä taisi olla...Yhdestä jaksosta muistan sen verran, että oisko se tyttö ollut menossa naimisiin (tai joku kummiski) niin sitten vihkisormus tippui betonin sekaan...ja sitten muistan että josko se oli se perheen isä tai joku joka oli töissä rakennusfirmassa niin sen pomo oli sellainen pönäkkä mies joka aina vaan rähisi :D

      hämärät on muistikuvat ja ärsyttää kun vaikka kuinka koittaa muistella niin ei tule mieleen minkä nimisiä noi mahto olla :)

    • jones&smith
      • Sarjat hakusessa!

        No tuota minäkin mietin, että oisko toi, mutta jotenkin en noitten miesten kasvoja osaa yhdistää siihen sketsiin minkä kuvailin ylempänä...sillä pönäkämmällä miehellä siinä sketsissä oli viikset , mutta en kyllä muista oliko ne viikset vain siinä sketsissä vai oliko ne sillä kokoajan..
        noh, ehkä tää joskus selviää :D täytyy koittaa etsiskellä jotain vanhoja pätkiä tosta lunta tupaan- sarjasta ja kattella josko joku näyttäs tutulta..


    • Sarjat hakusessa!
      • pace&hale

        Hale&Pace tulee Tv Viideltä lauantaina 18:30 alkaen. :D


    • Roobin

      The Hooded Man!

      SUOMI tv:ltä tulee muuten tuo Robin Of Sherwood uusintana!

      Onneksi löytyy kyseisen sarjan kaikki 3. tuotantokautta hyllystä, ja vieläpä kotimaisilla teksteillä, on sen verran hyvä sarja. että parin vuoden välein täytyy katsoa. :)

    • Muistuuko?!?

      Paljon hyviä sarjoja mainittu.

      Olisiko jollakulla antaa auttavaa kättä, kun en saa millään mieleen yhden minsarjan nimeä.

      Kyseessä 80-luvun lopun / 90-luvun alun ruotsalainen/norjalainen sarja, jossa oli pääosissa tyttö ja poika. Muistaakseni jompikumpi oli enkeli tai muuttui sellaiseksi sarjan edetessä. Suuria muistikuvia ei sarjan tapahtumista ole, mutta muistan pitäneeni siitä suuresti tuolloin.

      • Muistelisin niin

        Olikos tarinan päähenkilö mykkä?


    • björn,stefan,per

      Hiidenvirta oli hyytävän kauhea, samaten Arthur C Clarken Mysterious World (millä lie nimellä tullut suomeksi). Kai se pätkiskin voidaan sarjaksi laskea :)

      enivei, tää on aika paha. Ois hakusessa sellasen (kenties norjalainen tai hollantilainen) scifi tv-sarjan nimi missä niitä oli 3 tai 4 miespuolista tyyppiä ja niillä oli sellanen aikakone tmv. siirrin ja sellasia vihreitä sauvoja millä ne käytti sitä. Samaten niillä oli välillä jotain safarihattuja päässä jne. Muistan että vikassa jaksossa sellanen sauva putoo maahan ja menee rikki kun joku niistä aivastaa.

      • Mikäs tämä sitte on?

        Muistaako kukaan sellaista sarjaa, jossa seikkailtiin muistaakseni Singaporessa tai siellä kulmilla, sankari ja sankarin koira olivat Jack ja Jake, en muista kumpi oli kumpi ja siinä liikuttiin ainakin vesitasoilla..


      • björn,stefan,per

      • gfjdrhyse
        Mikäs tämä sitte on? kirjoitti:

        Muistaako kukaan sellaista sarjaa, jossa seikkailtiin muistaakseni Singaporessa tai siellä kulmilla, sankari ja sankarin koira olivat Jack ja Jake, en muista kumpi oli kumpi ja siinä liikuttiin ainakin vesitasoilla..

        Olisiko ollut Kultainen apina?
        http://www.imdb.com/title/tt0083488/


      • Anonyymi

    • Amalia73

      Itselle mieleen tulee monien nimeltä mainittujen lisäksi:
      - triffidien kapina (tai jotain sinne päin)
      - kristalli kivien arvoitus
      - seitsemän tien salaisuus
      - kasmasiini
      - yöjuttu
      - nana
      - syytettynä nainen
      - soittorasia
      - salasanat
      - okalinnut
      - viisi mustaa kanaa
      - pitsiä
      - joku sarja joka kertoi jokilaivasta ja oliko laivan nimi Philadelphia?
      - A:sta Ö:hön (from A till Ö)
      - villit viisarit (vilda visare)
      - taiteilijan tytär
      - soitinmenot
      - kultainen apina (jossa tais olla koira nimeltä jack ja sillä koiralla oli silmälappu)

    • Oikosulku 88

      Mikä oli se scifisarja TV:ssä 80-luvun lopulla, jossa pyörittiin kesäisissä keski-eurooppalaisissa alppimaisemissa?

    • Elämänkulkuri

      Itse olen tullut maailmaan 80-luvun puolessa välissä joten sen tarkempia muistikuvaa näistä ohjelmista ole, mutta tykkäsin katsoa mm Onnen päiviä vaikkakin oli tehty 70-luvun lopussa. =)

    • kasaritytskä

      olikohan kasari vai ysärialun mini-sarja "vuosi elämästä" tai jotain siihen suuntaan, jossa vilahti nuori Sarah Jessica Parkerkin?

    • <<<

      muistan ainaki kesä 69 joka tuli joskus 1989-1990.1990-1991.1991-1992

    • Vaimo kyselee...

      Muistaako kukaan,jotain sellaista sarjaa,joka kertoi sodasta/sotilaista ja siinä oli joku tumma,lyhyt hiuksinen,naissairaanhoitaja mukana.Voi olla et,liittyi Vietnamiin,mut ei kyllä varmuutta asiasta...

      • vaimo löysi...

        se olikin china beach,löytyikin kun vähän penko...


      • ljfjyhflj
        vaimo löysi... kirjoitti:

        se olikin china beach,löytyikin kun vähän penko...

        China Beachissa oli sen tummahiuksisen hoitsun roolissa Dana Delany (mm. Täydelliset naiset) ja jonkin horatsun roolissa Marg Helgenberger (CSI).


      • nacmm
        vaimo löysi... kirjoitti:

        se olikin china beach,löytyikin kun vähän penko...

        Derrick. Vanha kettu. SHimanka


    • Johanna koo

      Osaisitteko millään auttaa minua, kun en millään saa päähäni sarjaa joka tuli Dallasin jälkeen oisko ollu kakkoselta joskus 80 luvunlopussa tai 90 luvun alussa ja joka oli mielestäni brittisarja jossa perhe voitti 7 oikeen lotossa. Muuta en sarjasta muista, mutta se oli mielestäni hirveän hyvä!!!

      • Australialainen sarja ja nimi oli Miljonääripeli. Tuli silloiselta mtv kakkoselta.


    • lorenzo lamas

      Tässä joitakin sarjoja, jotka tulivat mieleen 1980-luvulta.

      Radioetsivä (Shoestring)
      Kaikenkarvaiset ystäväni (All creatures great and small)
      Waltonin perhe (The Waltons)
      Viinitila Falcon Crest (Falcon Crest)
      Ross Poldark-nuoren miehen tie (The Poldark)
      Mennyt maailma (Brideshead revisited)
      Enkeli maantiellä (Highway to heaven)
      Sairaalan syke (St. Elsewhere)

    • pokelo

      Ehdottomasti seuraavat:

      1. Ylikonstaapeli Hooker (T.J. Hooker / William Shatner sekä tietenkin Heather Locklear). Mimmi oli jo tuolloin special guest star kuten aina sen jälkeenkin.
      2. Hooperman
      3. A-team
      4. Moukarimies (Sledge Hammer)

      Sitten tarvitsisin apua: Mikä sarja oli sellainen, jossa joku äijä oli jossain tropiikin hotellissa ja ratkoi semi-toimintatyyliin erilaisia ongelmia? Hyppeli safarihousuissaan jokiin ja sitä rataa. Sarjassa oli myös pieni hikinen piccolo ja varmaan joku perusblondi. Me kersat puhuttiin Viidakkomiehestä, mutta en löydä mitään tolla nimellä.

      • pokelo

        Ysärisarjojen pakollinen: Rooman sheriffi. Aika huono mutta kuitenkin jotenkin hyvä.



      • pokelo

      • Aikoinaan sunnuntain kohokohdat. Iltapäivällä tuli ihmemies ja myöhemmin illalla tuli sitten Hooperman tai moukarimies. Sunnuntaisin tuli aikoinaan myös tv-sarja Vaarojen lahti.


      • pokelo kirjoitti:

        Ysärisarjojen pakollinen: Rooman sheriffi. Aika huono mutta kuitenkin jotenkin hyvä.

        Sunnuntai-illan pakollinen tv-sarja, kuten myös Twin Peaks, joka alkoi loppuaan kohden mennä entistä pimeämmäksi.


    • ...---...

      Pennejä taivaasta
      Raikulipojat lennossa
      Pimeyden ytimessä
      Lokkisaaren arvoitus
      Peukaloisen retket
      Cagney ja Lacey

    • pupu ja käpy

      kaikki mainitut aikanaan hyviä. mutta ehkä jotenkin 'yli-ikäisiltä' nyt nähtynä vaikuttaisivat, sama juttu joidenkin elokuvienkin kanssa, muistoissa hyvä, mutta kun uusinta tulee niin muistot hiipuu, 'tässäkö se oli', auttamatta vanhentuneita. Jotkut taas kestää aikaa ja katsomiskertoja ainan eri malliin.Peukaloisen retket kyllä katsoisi taas ja myös ne muut 'olipa kerran' sarjan jutut eli olipa kerran maa, olipa kerran ihminen ja taisi olla olipa kerran avaruuskin... samaan tyyliin tehty kuin se peukaloisen retketkin....

    • JIIPEE-e

      Kutsukaa Robert McCall....
      mies joka lehti-ilmoituksella etsi avustettavia ja päähänpotkittuja....
      Ajoi JAGGella...

    • edwardwoodward

      =The Equalizer

    • Bru'netta

      HALPA MATKALAUKKU (tv2?) - Kertoi köyhästä mutta kauniista ja upea äänisestä nuoresta naisesta joka haaveili laulajan urasta ja lopulta vanhan matkalaukkunsa kanssa matkustikin toteuttamaan haaveensa Portugalissa ja vieläpä erittäin menestyksekkäästi!

    • appleblossom2

      Omenankukissa lunta (MTV 1981-83) on jäänyt mieleeni. Olisi kiva nähdä uudestaan.

      • Kukkivan_roudan_maat

        Jostakin syystä "Kukkivan roudan maat" ei ole esitetty 1981 jälkeen

        "Kukkivat roudan maat on Jukka Sipilän ohjaama ja Yleisradion tuottama television draamasarja vuodelta 1981. Se perustuu Eino Säisän samannimiseen romaaniin. Viidessä osassa esitetty televisioelokuva kertoo pohjoissavolaisen kyläyhteisön vaiheista sodanjälkeisestä jälleenrakennuksen ajasta 1970-luvullle ja maaseudun tyhjentymiseen"

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kukkivat_roudan_maat

        .


    • Retkuilija

      Taistelupari ja kahden keikka.

      • io78

        Kutsukaa McCall on jotenkin jäänyt mieleen. Se pyöri siinä 80- ja 90-luvun vaihteessa. Näyttelijä kuoli jokin aika sitten.


    • joffrey-70
      • 74747

        Hiljattain tuon katsoin ja olihan edelleen hyvä tapaus. Huumorilla höystettyä seikkailua.


    • joffrey-70

      Katsoin itse taannoin Goliath Awaits -minisarjan (suom. Syvyyden vangit). Sen, jossa 2. Maailmansodan aikana valtameriristeilijä joutuu saksalaisen sukellusveneen torpedoimaksi ja painuu pohjaan, mutta osa matkustajista selviää ilmataskuissa, ja 80-luvulla sukeltajat tutkivaat hylkyä ja löytävät yhdyskunnan hylyn sisältä. On kapinallisia, suuruudenhullu kapteeni, aina upea Christopher Lee. Päähenkilönä nykyään NCIS:n keulakuvana tutuksi tullut Mark Harmon. Kiehtova premissi, ja draamallisesti ihan toimivasti toteutettu. Nyt sitä ei enää löydy Juutuubista, mutta onneksi poltin itselleni talteen, eipä ole dvd:nä sitäkään julkaistu.

      http://www.jimusnr.com/GoliathAwaits.html

      http://www.imdb.com/title/tt0082461/

    • Kalle

      Muistaisiko joku 80-luvun TV-sarjan jossa nuori mies etsii biologisia vanhempiaan tarot korteista saamiensa vihjeiden avulla? Sarja tuntui penskana todella hyvältä, mutta sarjan nimi ei muistu millään mieleen...

      • jaa..a

        Juntti Joe?


    • janetteAmalia

      Hei! Muistaisiko joku Ylellä 80- luvun lopulla tai 90- luvun alussa (tai puolivälissä...) kanadalaista ranskankielistä draama sarjaa jossa nuori nainen asui jossain syrjäseudulla, pienessä harmaassa mökissä? Jaksot tulivat arkiaamuisin n. 9 aikaan yle tv 1:llä.

      • Vanhoja hyviä.

        Olivat 60 ja 70-luvulla:

        Muukalaiset

        Bonanza

        Takaa-ajettu

        Virginialainen

        Wagon Train

        Näkymätön mies

        ja kaikista paras tuli lauantai-iltaisin: HYVÄKKÄÄT (Goodies).


      • Amalia93

        Muisteletko sarjaa Emilie? Tuli hiljattain uusintana, ja sille tehtiin jatkosarja Emilien tytär. Sarja alkoi vuonna 1990.


      • 50-luvulla synt.
        Vanhoja hyviä. kirjoitti:

        Olivat 60 ja 70-luvulla:

        Muukalaiset

        Bonanza

        Takaa-ajettu

        Virginialainen

        Wagon Train

        Näkymätön mies

        ja kaikista paras tuli lauantai-iltaisin: HYVÄKKÄÄT (Goodies).

        Tuo näkymätön mies oli niitä ensimmäisiä tv-sarjoa mitä lapsena katsottiin. Sen miehen ympärille kiedottiin joku liina, siitä tiesi missä mies oli, muuten ei näkynyt.

        Sellainenkin sarja tuli, missä oli puhuva hevonen.

        Entä sitten oliko sellainen kuin High way Patrol?
        Harry Lime, kolmas mies?
        Rin tin tin?

        80-luvulla Kojak. Söi tikkukaramelleja.


      • Anonyymi
        Vanhoja hyviä. kirjoitti:

        Olivat 60 ja 70-luvulla:

        Muukalaiset

        Bonanza

        Takaa-ajettu

        Virginialainen

        Wagon Train

        Näkymätön mies

        ja kaikista paras tuli lauantai-iltaisin: HYVÄKKÄÄT (Goodies).

        60-luvulla:
        Vaimoni on noita
        Lucy-show
        Salainen agentti 86 Maxwell Smart


    • Hobi

      H24009 Rautainen nuoruus 1-3

      "Osa 3, Juttu numero 4
      Kerrotaan neljän nuoren jengistä, joka varastaa autoja ja murtautuu kauppaan. Osa vahingoista voidaan korvata työnteolla kauppiaalle ja asia ratkaistaan sovintomenettelyn avulla. 15 vuotta täyttäneet jengin jäsenet tuomitaan myös oikeudessa ehdolliseen vankeusrangaistukseen."


      Tuo Rautainen nuoruus - osa 2 - juttu nro 4 löytyy nyt youtubesta.
      En edes muistanut miten upea alku ja musa tossa oli \(^v^)/

    • Sasse2

      Ihana ketju!! Ross Poldag oli ihan huippu ja sitten oli joku Mogadorin valtiaat..... aussisarjat vastatuuleen ja oliko se toinen kultakuume, jossa oli se ihana panhuilu-tunnari

    • johna

      Tänään tuli matlock "gangsteripomo" ja siinä esiintyi sivuroolisssa vaalea poika jolla taisi olla vaalean sininen puku. Muistaako kukaan missä sarjassa tämä poitsu on ollut? muistan että näytteli sellaista tumpeloa joka joi runsaasti isosta mukista limua?
      Saattoi olla jonkinlainen rikossarja samaan tyyliin kuin monk, murhasta tuli totta....

      • zxcvbvv

        Tarkoitatko sitä Koira haudattuna-sarjan vaaleaa apulaissyytäjäpoikaa?


      • Johna
        zxcvbvv kirjoitti:

        Tarkoitatko sitä Koira haudattuna-sarjan vaaleaa apulaissyytäjäpoikaa?

        En tiedä, koitin youtubesta etsiä klippiä jossa esiintyisi mainitsemasi poitsu, mutta en löytänyt....


      • johna
        Johna kirjoitti:

        En tiedä, koitin youtubesta etsiä klippiä jossa esiintyisi mainitsemasi poitsu, mutta en löytänyt....

        JUP! osuit oikeaan nyt löytyi, sehän se oli koira haudattuna sarjan vaalea kikkarapää! Kiitos.


    • notsofat
    • Puuttui juu

      Vielä puuttuu sellainen kuin Kovaa peliä Bostonissa.

      • defgrthytj

        Kovaa peliä Bostonissa esitettiin vasta -90-luvulla


      • defgrthytj kirjoitti:

        Kovaa peliä Bostonissa esitettiin vasta -90-luvulla

        Kyllä ne Spencer ja Hawk pelasivat tuota Kovaa peliä Bostonissa jo 1980-luvun puolenvälin paikkeilla. Todella hyvä sarja ja parhaimpia tunnusmusiikkeja. Saisi tulla uudestaan. 90-luvulla esitettiin joitakin sarjasta myöhemmin tehtyjä elokuvia. Tulivat sunnuntaisin MTV:ltä, ohjelman nimi taisi olla Jännityksen huipulta. Kovaa peliä Bostonissa esitettiin MTV:llä yhdessä vaiheessa lauantaisin ja jossain vaiheessa torstaisin. Katsottiin mökillä tuota sarjaa ja isäni risti Spencerin naapurissa asuvaksi mieheksi, koska hänellä oli saman tyylinen Opel Manta kuin Spencerin Ford Mustang. Enoni katsoi yhden jakson sarjasta ja totesi heti lopputekstien jälkeen
        - Tämähän oli hyvä sarja, tätä täytyy ruveta katsomaan!

        Tästähän tehtiin se Spin Off sarja nimeltään Hawk, jossa esiintyi pääosassa Hawkia Kovaa peliä Bostonissa esittänyt Avery Brooks. Tuli joskus 1990-luvun alussa, taisi olla 1991. Ihan hyvä sarja ja tunnari myös.


      • Bostonissa_oli_80-luvull

        "Kovaa peliä Bostonissa (engl. Spenser: For Hire) on yhdysvaltalainen televisiosarja 1980-luvulta. Se perustuu Robert B. Parkerin Spenser-rikosromaanisarjaan, ja sijoittuu Bostoniin.[1] Sarjaa tehtiin 66 jaksoa vuosina 1985–1988. Pääosissa esiintyvät Robert Urich ja Avery Brooks."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kovaa_peliä_Bostonissa

        .


    • kopebo

      On mainittu jo tuolla vuoden 2004 viesteissä.

    • nainenn-73

      oivoi,ihania muistoja tulee mileen,ennen osattiin tehdä sarjoja! vasta katsoin yuoutubelta Pitsiä-sarjan ja nyt on Kaksoispetos katselussa..mutta tuli vielä pari kivaa sarjaa lisää mieleen:
      Hart to Hart
      Rikoksia rakkaani

    • Kiitos näistä hyvistä muistoista, jotka te toitte mieleen. Löysin myös mitä etsiin, eli Iskuryhmä aka. Super Force ja Naarassusi aka. She-wolf of London.

      Kiitos.

    • erittäin hyvä sarja

      Muistaako kukaan tällaista sarjaa?

      Joskus noin 1985-1987 silloisen FSTn ohjelmistossa oli teksti-TVn kautta suomeksi tekstitetty englantilainen sarja nimeltään 'Lomax', 'Travelling Man'. Pääosaa esitti Leigh Lawson. Päähenkilö oli juuri vankilasta vapautunut entinen poliisi, joka oli lavastettu syylliseksi rikokseen. Vapauduttuaan hän alkoi etsiä kavaltajiaan. Sarjan tapahtumat sijoittuivat Englannin kanaaleille ja ykstyisetsiväksi ryhtynyt Lomax asui kanavalaivaproomussa olevassa asunnossa. Sarjassa esiintyi paljon näyttelijöitä yksittäisissä sivuosissa, jotka ovat myöhemmin tulleet tutummiksi/kuuluisiksi muista sarjoista.

      http://www.startrader.co.uk/Action TV/guide80s/travelman.htm


      .

    • nost-algia

      Taitaa mennä 1970-80-luvun vaihteeseen seuraavat sarjat:

      - Clayhangerin perhe
      - Polttouhrit (Holocaust)
      - Nero Wolfe
      - Ärliga blå ögon (hyvä ruotsalaissarja ;-) )
      - Maanalainen armeija

      Tuosta viimeisestä on tehty paraodiasarja, Maanalainen armeija iskee jälleen, joka näyttää olevan alkuperäisversiota tunnetumpi.

      1980-luvun alusta on jäänyt mieleen englantilainen melko karu työväenluokan kuvaus alkuajan Thatcherilaisesta yhteiskunnasta, Boys from the Blackstuff, Pikipojat suomalaiselta nimeltään. Tästä löytyy osat YouTubesta.

      • escape officer

      • escape officer
        escape officer kirjoitti:

        Maanalainen armeija (Secret army). Aika uhkaavan kuuloinen tunnari:
        http://www.youtube.com/watch?v=rhe_ps0R5uA

        Colditz, on 70-luvulta. Hieno tunnari tässäkin.
        http://www.youtube.com/watch?v=Sji0F5R8Ge4

        Komisario (Den Kommissar) 60-luvulta. Tässäkin hieno tunnari. Jakson lopussa kokonaisuudessaan. Jännittävä sarja, kun pentuna katselin. Sarjassa on sama poliisihahmo kuin Derrickissä, Harry Klein (näyttelijä Fritz Wepper).
        http://www.youtube.com/watch?v=_8_JB6R_WeM

        Tarkkaan ottaen Secret armya tehtiin vv 1977-79, Colditzia 1972-74 ja Der Kommissaria 1969-76.


      • escape officer kirjoitti:

        Maanalainen armeija (Secret army). Aika uhkaavan kuuloinen tunnari:
        http://www.youtube.com/watch?v=rhe_ps0R5uA

        Colditz, on 70-luvulta. Hieno tunnari tässäkin.
        http://www.youtube.com/watch?v=Sji0F5R8Ge4

        Komisario (Den Kommissar) 60-luvulta. Tässäkin hieno tunnari. Jakson lopussa kokonaisuudessaan. Jännittävä sarja, kun pentuna katselin. Sarjassa on sama poliisihahmo kuin Derrickissä, Harry Klein (näyttelijä Fritz Wepper).
        http://www.youtube.com/watch?v=_8_JB6R_WeM

        Maan alainen armeija oli hyvä,mikä oli se naisvankila sarja,sitä katsottiin, poliisisarjat,Dallas,dynastia,oli paljon hyviä,ja sellanen historiallinen,natsien keskitysleireistä sarja,se oli hyvä ja jännä.


    • Marsviineri

      Paljon hyviä on jo mainittu, mutta luettelenpa vielä muutamia mielenkiintoisia, joista jotain muistan ja joita vielä olisi nostalgian nimissä kiva nähdä:

      -Rosvo Rudolf (mainio Jukka Virtanen äänenä)
      -Tohtori (?) Baltasar
      -Tohtori Sykerö
      -Lauantai-Lindeman (ruots. lastenohjelma)
      -Nikke Knatterton
      -Seitsemän tien salaisuus
      -Kristallikivien salaisuus
      -Hiidenvirta (superjännä!)
      -Rauhanranta 12
      -Omenankukissa lunta
      -Fame
      -Okalinnut
      -Bergerac
      -Pala taivasta -pala maata
      -Vastatuuleen
      -China Beach
      -Lauantaitanssit
      -Kuolema savolaiseen tapaan
      -Sit joku sellanen suomalainen jännärisarja, jossa taitelija palaa maalle kotitaloonsa. Ajaa autolla sumussa ja näkee välähdyksiä vainajasta. Muistaakseni pääosissa oli Melasniemi. Kuka muistaa sarjan nimeä? Pelottava se ainakin oli.
      -Sit oli jolu sellanen hauska lastenohjelma, jossa nainen asui asuntovaunussa ja sillä oli pöllö/pöllöjä.

      Siinä muutamia. Toivottavasti niitä vielä joskus näytettäisiin uudelleen.

      • painajainenko

      • Marsviineri

      • Från dag Till dag

      • Australiaan

        Vastatuuleen sarjan tunnusmusiikkia kuulee silloin tällöin radiossa, kaunis, nimi ei muistu mieleen


    • Kotiseutu 1, 2, 3

      1986 YLE näytti saksalaisen Heimat I sarjan, joka sai 1990-luvulla ja 2000-luvulla jatkosarjat. Uusintojakin näistä on esitetty YLE Teemalla. Piristävä poikkeus TVtä täynnä olevista angloamerikkalaisista sarjoista.

      http://www.youtube.com/watch?v=HwUMGt3G7EM



      .

      • Kotiseutu on hyvä sarja, onneksi uusivat sen. Muita ikisuosikkejani ovat brittisarja Näkemiin vaan, muru (on myös uusittu digiaikana) ja amerikkalainen Kauas pois, joka uusittiin joskus 90-luvulla. Muruja on täällä monikin kehunut, mutta tuota Kauas pois -sarjaa (I´ll fly away muistaakseni alkuperäiseltä nimeltään) ei kukaan tunnu muistavan.


      • regina taylor
        mandrilla kirjoitti:

        Kotiseutu on hyvä sarja, onneksi uusivat sen. Muita ikisuosikkejani ovat brittisarja Näkemiin vaan, muru (on myös uusittu digiaikana) ja amerikkalainen Kauas pois, joka uusittiin joskus 90-luvulla. Muruja on täällä monikin kehunut, mutta tuota Kauas pois -sarjaa (I´ll fly away muistaakseni alkuperäiseltä nimeltään) ei kukaan tunnu muistavan.

        Löysin "Kauas pois"-sarjan tunnusmusiikin ja heti tuli muistoja mieleen. Erityisesti on jäänyt tummaihoinen taloudenhoitaja (Lilly Harper) mieleen.

        https://www.youtube.com/watch?v=ozwRjSi5Obw


    • Muistinko oikein?

      Muistaako kukaan 80-luvun alkupuolelta tai puolivälistä sellaista sarjaa kuin Caribian Saaret tai vastaavaa? Siinä taisi olla alkutunnareissa (myrskyävä) meren rantaa ja kalloioita ja pääosan näyttelijä ajoi valkoisella avo-jeepillä siinä... mahdollisesti ranskalainen näyttelijä, en ole varma...?

    • Mies 1974

      Mikäs oli se lastenohjelma 80-luvulla lauantai- tai sunnuntaiaamuna jossa oli pienoisrautatie tunnarissa ja veturista tuli savua? Tunnarina taisi olla jonkinlainen linnun (kananpojan) ääntelyä sisältävä musiikki?
      Lasten osio taisi sisältyä muuhun asiaohjelmakokonaisuuteen. En muista oliko ylen vai MTV:n ohjelma tai millä kanavalla.

      • Mies 1974

      • Katselija-79

        Kukkokiekuu on sen ohjelman nimi.


    • hej på dei

      1980-luvulla esitettiin TV:ssä ruotsalaista "Världens Besta Karlsson" -lasten sarjaa. Eli Katto Kassinen. Siinä lentävällä pienellä pyylevällä pojalla pyöri propelli pepussa.

      http://www.youtube.com/watch?v=Yt02epTRQfk


      .

      • Lampinen kurvissa

        Sarjan nimi on "Karlsson på taket", kuten tuossa uutuubi-otsikossakin lukee. Siinä tunnarissa kyllä lauletaan "Världens Bästa Karlsson".

        Aprikoos, ruotsalaisesta rallikuski Erik Carlssonista käytettiin samaa lempinimeä hieman sovellettuna "Carlsson på taket". Olikohan usein katollaan?
        http://en.wikipedia.org/wiki/Erik_Carlsson


    • nyt se alkaa
    • kielo781

      Olipas mielenkiintoinen ketju!

      Auttakaa hyvät ihmiset ku meinaa yöunet mennä. Mikä oli amerikkalainen sarja oisko jo 90-lukuu joka kerto sairaanhoitajista ja heidän elämästä. Oisko sarjan nimi liittyny lintuihin vai muistanko iha väärin...?

      • bingoliina

        Olisko ollu satakielet?


      • kielo781
        bingoliina kirjoitti:

        Olisko ollu satakielet?

        No just se! Iso kiitos :)


    • RouvaMarie

      Katselin lapsuudessa 80-luvulla muistiinpanojeni mukaan seuraavia sarjoja: Lauloora, Musta tuntuu, Missä virrat yhtyvät, Harjunpää, Mustan lohikäärmeen salaisuus, Arvoisa rouva Marie, Neiti Marplen mysteerit, Huh hellettä, Käki selällään, Näkemiin vaan muru, Terroristit, Ihmemaa Oz, Taiteilijan tytär, Eevan luokka, Jänniä suhteita, Pompeijin viimeiset päivät, Tripodien aika, Kesytön maa, Kotirappu, Aavikkoleijona, Konnankoukkuja kahdelle, Rahan ruhtinatar, Bill Cosby Show, Unelmien valtiatar, Vihreän kullan maa, Käärmeenlumooja, Rakkauden palapeli, Hymyhuulet, Satumainen Onni, Mummo, Spede show, Pikku prinsessa, Kasmasiini, Rakastan rakastan, Rikas ja kunniallinen, Marjatta, Etsivätoimisto King & Cole, Kolmas pyörä, Vaararllinen vierailu, Takana loistava tulevaisuus, Maanalainen armeija iskee jälleen, Alf, Nicky ja aution laakson ratsu, V, Moukarimies, Öhmanin tavaratalo, Pulmuset, Kalliovuorten kingit, Adrian Molen salainen päiväkirja. Muistaako kukaan näitä?



      Jatkan kasarielokuvilla, joista olen nähtävästi pitänyt lapsena: Simpauttaja, Iris Klewe, Vihan hedelmät, Olet jo iso poika, Agentti turkkilaisessa saunassa, Tulitikkuja lainaamassa, Peppi pitkätossu (saattoi olla muuten sarja, en muista ihan tarkkaan), Lappuliisa, Jesse James, Fanny ja Alexander, Nokkelat timanttiketut, Isän pikku osinko, Ikuisesti sinun, Laulaen maihin, Valkoisen miehen legenda, Iso susi kutsuu, Yö ja päivä, Anu & Mikko, Meidän vastaeronneiden kesken, Tarzan-elokuvat, Oikku matti maailmalla, Tommi ja senior, Vaarallinen romanssi, Yö voodoosaarella, Vaarallisia valheita, Isä Camillon kylä, Hei me lennetään, VArsovan laulu, Vaellusvuodet, Tähtien sota, Carmilla/Mircalla-elokuvat joissa vaalea naisvampyyri seikkailee, Sokea kauhu, Shanghain yllätys, Laurel & Hardy elokuvat, Robin ja BAtman-elokuvat, Jerry Lewis-elokuvat, Nosferatu yön valtias, Valkoinen koira, Bim Mustakorva, Ennustus, Tappajahai 1.



      Nämä siis kaikki tulleet televisiosta silloin 80-luvulla, ei ollut muuta mahdollisuutta nähdä elokuvia joten suurin osa on nähtävästi ollut erittäin vanhoja jo silloin kun on oikein esitetty televisiossa. Huomattava osa oli aikuisten elokuvia joita tuli jo turhankin lapsena katseltua kun ei niitä lastenohjelmia niin paljoa ollut silloin.

      Olin nämä postannut toiselle keskustelupalstalle ja nyt kun googlettelin niin täällähän oli hyvä ketju asiasta joten liitän nämä omat listani myös tänne.

      • Veikko Hyväneuvonen

        Jos nuo ovat muistiinpanoija tuolta ajalta, todella iso kiitos ja kumarrus. Useimmat eivät aikoinaan tallentaneet muuta kuin hittejä radiosta, tosin sekin taisi olla huipussaan 70-luvulla. Eipä 80-luvullakaan ollut tallentavia cd:itä eikä digikameroita. Analogisia videokameroita ja -nauhureita oli jo kuluttajillekin sopivaan hintaan. Harmillisesti ne on unohtuneet suurimmaksi osakis johonkin varastoon tai kaatopaikoille.

        Eipä nykyaikakaan ole asiaa välttämättä parantanut. Monilla kaikki oma kuvamateriaali on tietokoneen levyllä, ja kun se kosahtaa, kaikki on käytännössä kadonnut. Pelastus on mahdollista mutta kallista.

        V A R M U U S K O P I O I .


      • welgoejgioerj
        Veikko Hyväneuvonen kirjoitti:

        Jos nuo ovat muistiinpanoija tuolta ajalta, todella iso kiitos ja kumarrus. Useimmat eivät aikoinaan tallentaneet muuta kuin hittejä radiosta, tosin sekin taisi olla huipussaan 70-luvulla. Eipä 80-luvullakaan ollut tallentavia cd:itä eikä digikameroita. Analogisia videokameroita ja -nauhureita oli jo kuluttajillekin sopivaan hintaan. Harmillisesti ne on unohtuneet suurimmaksi osakis johonkin varastoon tai kaatopaikoille.

        Eipä nykyaikakaan ole asiaa välttämättä parantanut. Monilla kaikki oma kuvamateriaali on tietokoneen levyllä, ja kun se kosahtaa, kaikki on käytännössä kadonnut. Pelastus on mahdollista mutta kallista.

        V A R M U U S K O P I O I .

        Joo olisipa tullut tehtyä jotain muistiinpanoja 80-luvulta kun minäkin olin silloin lapsi että mitä kaikkea tulikaan katsottua. Melko paljon vanhoja sarjoja olen kyllä löytänyt internet movie databasesta ja youtube videoiden avulla mutta olisihan muistiinpanoja voinut tehdä muistakin asioista mitkä on nyt varmasti jo unohtuneet.
        Nauhoittelin minä C-kasetille radiosta musiikkia kasarilla, 70-luvulla olin niin pieni etten vielä ymmärtänyt siitä mitään, kerkesin juuri 5v täyttää 70-luvun puolella.

        Digikuvat ja videopätkät olen tallennellut cd ja dvd levyille vuodesta 2001 alkaen, niitä on jo aikamoinen pino. Videokameroiden tiedostot ovat kyllä niin suuria suoraan kamerasta että olen pienennellyt VirtualDubilla niitä pakkaamalla videot ja tarvittaessa leikkelemällä turhia kohtia pois.

        Sanon vielä että 80-luku oli kyllä maagista aikaa, paras ajanjakso koskaan :) Ei ollut lamasta saati yt-neuvotteluista, leikkauksista, säästöistä ja muusta nykyajan paskasta tietoakaan, päinvastoin, kaikki tuntui kehittyvän aina vaan paremmaksi ja kaikki meni eteenpäin ja vauhdilla.


      • uusintaan toivoo
        welgoejgioerj kirjoitti:

        Joo olisipa tullut tehtyä jotain muistiinpanoja 80-luvulta kun minäkin olin silloin lapsi että mitä kaikkea tulikaan katsottua. Melko paljon vanhoja sarjoja olen kyllä löytänyt internet movie databasesta ja youtube videoiden avulla mutta olisihan muistiinpanoja voinut tehdä muistakin asioista mitkä on nyt varmasti jo unohtuneet.
        Nauhoittelin minä C-kasetille radiosta musiikkia kasarilla, 70-luvulla olin niin pieni etten vielä ymmärtänyt siitä mitään, kerkesin juuri 5v täyttää 70-luvun puolella.

        Digikuvat ja videopätkät olen tallennellut cd ja dvd levyille vuodesta 2001 alkaen, niitä on jo aikamoinen pino. Videokameroiden tiedostot ovat kyllä niin suuria suoraan kamerasta että olen pienennellyt VirtualDubilla niitä pakkaamalla videot ja tarvittaessa leikkelemällä turhia kohtia pois.

        Sanon vielä että 80-luku oli kyllä maagista aikaa, paras ajanjakso koskaan :) Ei ollut lamasta saati yt-neuvotteluista, leikkauksista, säästöistä ja muusta nykyajan paskasta tietoakaan, päinvastoin, kaikki tuntui kehittyvän aina vaan paremmaksi ja kaikki meni eteenpäin ja vauhdilla.

        Bill Cosby olisi kiva nähdä uusintana, hauska perhe.
        Sitä tuli kai aika kauankin.


      • Näinpä...
        uusintaan toivoo kirjoitti:

        Bill Cosby olisi kiva nähdä uusintana, hauska perhe.
        Sitä tuli kai aika kauankin.

        Sarjaa tehtiin 1982-1994

        Sarjan nuorinta tyttöä Deniseä näyttelevän Lisa Bonnetin aikuisena bongasin Nick Hornbyn kirjaan pohjaavassa loistavassa elokuvassa High Fidelity.


    • RouvaMarie

      Ja mieleen on jäänyt todella myös Naispaholaisen elämä ja rakkaudet-sarja. Ostin sen kirjanakin myöhemmin.

      • fryuikry

        Miami Vice. Tuli aina lauantai-iltaisin.


      • de34r5trg
        fryuikry kirjoitti:

        Miami Vice. Tuli aina lauantai-iltaisin.

        Safiiri ja teräs


      • fryuikry kirjoitti:

        Miami Vice. Tuli aina lauantai-iltaisin.

        Sarja uusittiin ensimmäisen kerran ja silloin se tuli torstaisin. Toisella uusinta kerralla oli jälleen lauantain vuoro ja kolmas kerta, joka alkoi uudestaan taisi olla kolmannesta kaudesta, sai myös paikan lauantailta. Ennen kanavauudistusta jotkut poliisisarjat tulivat TV:stä lauantaisin. Joskus on muisteltu työkaverin kanssa noita MTV:n ohjelmia ja yleensä ne menivät näin. Maanantaisin tuli ykköseltä elokuva, tiistaisin tuli joku sarja, esim Koira haudattuna, keskiviikon ohjelmista ei ole tietoa, torstaisin tuli ihmemies ja kakkosella kymmenen uutisten jälkeen joku poliisisarja, esim Yön kuumuudessa, perjantaisin tuli Bill Cosby show, lauantaisin tuli joku poliisisarja, pisimpään taisi olla Miami Vice, sunnuntaisin tuli sitten yhdessä vaiheessa ihmemies. Mtv:ltä ei tahtonut ennen kanavauudistusta tulla pahemmin ohjelmia tv:stä maanantaisin ja yleltäkin tuli kakkoselta ruotsinkielistä lähetystä melkein koko illan. Onneksi silloiselta kolmoskanavalta löytyi jotain katsottavaa, kuten Hyvät herrat ja kakkoselta keskiviikon vakituinen kello 21:n sarjapaikka, kuten Mummo.


      • Anonyymi
        mikko4 kirjoitti:

        Sarja uusittiin ensimmäisen kerran ja silloin se tuli torstaisin. Toisella uusinta kerralla oli jälleen lauantain vuoro ja kolmas kerta, joka alkoi uudestaan taisi olla kolmannesta kaudesta, sai myös paikan lauantailta. Ennen kanavauudistusta jotkut poliisisarjat tulivat TV:stä lauantaisin. Joskus on muisteltu työkaverin kanssa noita MTV:n ohjelmia ja yleensä ne menivät näin. Maanantaisin tuli ykköseltä elokuva, tiistaisin tuli joku sarja, esim Koira haudattuna, keskiviikon ohjelmista ei ole tietoa, torstaisin tuli ihmemies ja kakkosella kymmenen uutisten jälkeen joku poliisisarja, esim Yön kuumuudessa, perjantaisin tuli Bill Cosby show, lauantaisin tuli joku poliisisarja, pisimpään taisi olla Miami Vice, sunnuntaisin tuli sitten yhdessä vaiheessa ihmemies. Mtv:ltä ei tahtonut ennen kanavauudistusta tulla pahemmin ohjelmia tv:stä maanantaisin ja yleltäkin tuli kakkoselta ruotsinkielistä lähetystä melkein koko illan. Onneksi silloiselta kolmoskanavalta löytyi jotain katsottavaa, kuten Hyvät herrat ja kakkoselta keskiviikon vakituinen kello 21:n sarjapaikka, kuten Mummo.

        60-luvulla tuli keskiviikkoiltoina klo 21.30 PEYTON PLACE.


    • DeForge

      Star Trek: The Next Generation

    • Sarja hukassa

      Muistaako kukaan sellaista komedia sarjaa mikä perustui 60, 70 tai 80 lukuun, tuli joskus telkkaristakin ja oli siis saman tapainen kuin kyllä isä osaa sarja?

      • Anonyymi

        Me Stallarit? Se sijoittui 70-luvulle.


    • e3efefsefefwe

      Tankki täyteen ja Reinikainen

      • Sarja hukassa

        Jos minulle vastasit niin ei ole kumpikaan nuista, se ei siis ole 80 luvun sarja vaan uudempi, siinä näytellään kuin olisi 70 luku tms.
        Se oli tosiaan sellainen missä oli perhe, isä, äiti ja kaksi lasta, aivan kuten kyllä isä osaa sarjakin.
        Kerrostalossa elettiin.

        Harmi mun edes googlettamalla löytdä tätä sarjaa.


      • muistan tämän
        Sarja hukassa kirjoitti:

        Jos minulle vastasit niin ei ole kumpikaan nuista, se ei siis ole 80 luvun sarja vaan uudempi, siinä näytellään kuin olisi 70 luku tms.
        Se oli tosiaan sellainen missä oli perhe, isä, äiti ja kaksi lasta, aivan kuten kyllä isä osaa sarjakin.
        Kerrostalossa elettiin.

        Harmi mun edes googlettamalla löytdä tätä sarjaa.

        Olisiko TV2:lta tullut Kotirappu vuodelta 1987.

        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/kotirappu_53935.html#media=53940


    • Etelä Afrikkaan

      sijoittuva TV-sarja 80-luvun keskivaiheilta, Nuori nainen pääosassa, erikoinen tunnusmusiikki ?

      • kotimainen?

        Kotimainen vai ulkomainen?


      • Etelä Afrikkaan
        kotimainen? kirjoitti:

        Kotimainen vai ulkomainen?

        Ulkomainen, jonkinlainen jännityssarja. Taisiolla jotain rotuerotteluunkin liittyvää.


      • hämärät muistikuvat
        Etelä Afrikkaan kirjoitti:

        Ulkomainen, jonkinlainen jännityssarja. Taisiolla jotain rotuerotteluunkin liittyvää.

        Paluu Eedeniin?


      • south africa
        hämärät muistikuvat kirjoitti:

        Paluu Eedeniin?

        Kysyjän mukaan sarja sijoittui Etelä-Afrikkaan. Paluu Eedeniin sijoittui Australiaan.


    • "hienoja" autoja
      • tsekkisarja

        Muistan sarjan. Siinä oli persoonallinen ylihoitaja, joka sitten rakastui, oliko se kiekkoilijapotilaaseen?
        Sarja ei varmaan ollut kovin suosittu, kun oli tsekkiläinen.


    • Brittiauto

      Paitsi että Eddie Shoestringin auto oli farmasi Cortina!

    • kasarin lapsi

      viiden juttu oli ihana

    • !!!

      itse (s. -82) on jäänyt mieleen suosikkisarjoinani niin 80 kuin 90 luvuiltakin mm. Ruusun aika, metsolat, Ihmeidentekijät, blondi tuli taloon, Vesku show, Spede show, Hyntyyt yhteen, Parhaat vuodet, Tankki täyteen.... erityisesti pidän suomalaisista sarjoista, voittaa tän päivän salkkarit!

      • seurasin näitä myös

        Entäs Puhtaat valkoiset lakanat. Se taisi olla jonkun suomalaisen näyttelijän läpilyöntirooli, tai useampienkin. Raija Orasen kirjaan perustui.

        Nyt radiossa menee jatkokuunnelmana Huojuva talo, se myös oli tv-sarjana, varmaan 90-luvulla.


      • Näinpä..
        seurasin näitä myös kirjoitti:

        Entäs Puhtaat valkoiset lakanat. Se taisi olla jonkun suomalaisen näyttelijän läpilyöntirooli, tai useampienkin. Raija Orasen kirjaan perustui.

        Nyt radiossa menee jatkokuunnelmana Huojuva talo, se myös oli tv-sarjana, varmaan 90-luvulla.

        Puhtaat valkeat lakanat 1993-1996, joten ei mene ihan 80-luvulle

        Mutta olihan siinä näyttelijöitä:

        Juhani Laitala
        Emilia Pokkinen
        Miitta Sorvali
        Carl-Kristian Rundman
        Sari Havas
        Markku Toikka
        Ismo Apell
        Perttu Pesä
        Pertti Koivula
        Eeva-Riitta Salo
        Eija Vilpas
        Aarre Karén
        Kirsti Kuosmanen
        Marja-Leena Kouki
        Jukka Pitkänen
        Jukka Voutilainen
        Liisa Paatso
        Helena Notkonen
        Maria Kuusiluoma
        Ismo Kallio
        Rauno Ahonen
        Taisto Oksanen
        Outi Alanen
        Riitta Rainetoja
        Kielo Tommila
        Arja Niittumaa
        Heikki Karjalainen
        Harri Karjalainen
        Marja Salo
        Matti Laitala
        Tapani Perttu
        Olavi Ahonen
        Juuso Happonen
        Tuomas Petelius
        Juha Mäkelä
        Konsta Mäkelä
        Helka-Maria Kinnunen
        Tuomas Mattila
        Miika Korkiakoski
        Tiina Brännare
        Jyrki Kovaleff
        Pentti Virtanen
        Riitta Elstelä
        Anssi Mänttäri
        Viktor Drevitski
        Hannu Puukko
        Outi Mäenpää
        Aku Lohimäki
        Sari Puumalainen
        Aapo Vilhunen
        Outi Haaranen
        Simo Tamminen
        Jarmo Hyttinen
        Marjatta Rinne
        Katariina Souri (Kata Kärkkäinen)
        Lasse Karkjärvi
        Jouni Karakorpi
        Jari-Petri Kuisma
        Harri Liuksiala
        Niina Nurminen
        Andrei Gennadiev
        Yrjö Pavloff


    • Elsa-Pekka

      Muistaako kukaan sellaista kuin Aseellinen ryöstö? Australialainen.

    • pete0071

      Kultainen Apina unohtui

    • Elsa-Pehve

      Australialaissarjan "Aseellinen ryöstö" pääosassa oli Sam Neill.

    • Teini 70-luvulla

      Hyviä sarjoja on mainittu. Onko kukaan maininnut jo

      1) Marsin aikakirjat (USA, scifi)
      2) Rehelliset siniset silmät (Ruotsi, valepukujännäri n. Anna Godenius)
      3) Arsene Lupin (Ranska, n. Georges Descrières, kuollut juuri syksyllä)
      4) Salaisuuksien saari (Jules Verneä, Omar Shariff)
      5) Alias Smith and Jones (Länkkäri, n. Pete Duel Ben Murphy)

      Monet tunnarit on jääneet mieleen soimaan. Onneksi joku on näitä laittanut ympäri maailmaa juutuupiin.

    • Kazcierowski

      "- Hardball ( suomalaista nimeä en nyt muista mutta siinä
      näyttelivät john ashton ja richard tyson ) "

      Oli suomalaiselta nimeltään Hurjapäät

    • Osa mustavalkoisia

      tuli mieleen tämmöset, mutta en muista millä vuosikymmenellä:
      Astonin perhe (brittisarja, toinen maailmansota)
      Juuret (amerikkalainen, mustaa orjakauppaa jne)
      Viisi pientä kanaa (muistinkohan nimen oikein, sota-aikaa Kaukoidässä, aussi?)
      Kuningattaren jalokivi (britit Intiassa)
      Muntania uno (jugoslavialainen, jossa partisaanit lähettelivat radiolla tiedotteita milloin mistäkin)
      Ironside

      Muistaako joku neuvostoliittolaisen agenttisarjan, jossa sankari soluttautui natsiupseerien joukkoon ?

      Joitakin lääkärisarjojakin oli.

      • ihanan 80-luku

        Viisi mustaa kanaa oli tosi hyvä kuin kunigattaren jalokivi myös. Jälkimmäinen taisi tulla teemalta muutama vuosi sitten uusintana..?

        Tykkäsin myös ruotsalaisista sarjoista, kuten Varustamo ja Öhmanin tavaratalo.


      • Anonyymi

        Kevään 13 hetkeä. Tekisi mieli nähdä, vaikka siinä oli vissiin juonessa joku virhe.


    • el jore

      jokos nämä tuli mainittua:

      Safiiri ja Teräs

      Police Squad

    • tuikku35

      Täällä ku tuntuu saavan vastauksen kaikkiin kysymyksiin ni kokeillaas. 80- tai 90 -luvun sarja, oisko ollu minisarja kolmosella. Kaunis nainen menee ihanan miehen kanssa naimisiin joka kuolee kaivosonnettomuudessa. Nainen päättää kostaa miehensä kuoleman menemällä naimisiin kaivosten omistajan kanssa. Oon pähkäillyt ja pähkäillyt sarjan nimeä mutta ei vaa muistu mieleen.
      Kiitos jo etukäteen jos joku muistaa :)

    • Mieltä vaivaa

      Mikä 80-90 luvun sarja...
      - Ulkomaalainen sarja
      - siinä oli perhe, perheen pojalla cp-vamma tms
      - Sarja kerto muistaakseni pääasiassa siitä perheen tytöstä

      Näen välähdyksiä mielessäni siitä alku tunnarista mut en vaan saa päähän et mikä sen sarjan nimi oli :/

      • tuikku35

        Yks miun lemppareista nuorena eli Elämä Voittaa oli sarjan nimi


    • 80s

      Tässä olisi taas hakuammuntaa ja hatara muistikuva:

      muistaako kukaan nimeä 80-luvulla esitetylle lastensarjalle (ehkä brittiläinen) jossa lapsia putoaa jostain maassa olevasta aukosta sisään ja pääsevät johonkin futuristiseen sci-fi-maailmaan? Tuli perjantaisin alkuillasta ja oli jännä.

      • ♥♥♥♥♥♥

        Tuliko toi crash telkasta uusintana


    • <<<<

      kalliovuorten kingit menny ohi
      odysseia
      menny ohi

    • jutsu

      1985 tehtiiin kenties TV-historian kaikkien aikojen paras sarja..
      6-osainen Edge o Darkness, Pimeyden Ytimessä.
      Se muutti kokonaan käsityksen siitä miten kuvaa ja ääntä voidaan käyttää televisiodraamassa. Edelleenkin vaikuttavaa katseltavaa.
      Tuli ensin svenska TVn puolelta ja yleisön vaatimuksesta melkein heti perään suomenkieliseltä puolelta.

    • Petrus

      Muistaako kukaan sarjaa Triffidien Kapina tai jotain sinnepäin ne kukat jotka piiritti ihmisiä? Oli hyvä sarja sillon ihan penskana.

      • Näinpä..

        Muistan ja tykkäsin ainakin silloin. Tuo on vuodelta 1981.
        Kun Wikistä kattelin, niin siitä on tehty toinenkin sarja vuonna 2009 ja elokuva jo vuonna 1962. Kirjanakin löytyy.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Triffidien_kapina_(täsmennyssivu)

        Ja kun nyt tietolähteitä surffailin, niin huomasin yllätyksekseni, että päähenkilöä sarjassa esittää John Duttine, joka nykyään tunnetaan ehkä parhaiten Sydämen asialla -sarjan Sergeant Millerinä.

        Ois kiva nähdä Triffidit uudestaan.


      • sota ohi
        Näinpä.. kirjoitti:

        Muistan ja tykkäsin ainakin silloin. Tuo on vuodelta 1981.
        Kun Wikistä kattelin, niin siitä on tehty toinenkin sarja vuonna 2009 ja elokuva jo vuonna 1962. Kirjanakin löytyy.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Triffidien_kapina_(täsmennyssivu)

        Ja kun nyt tietolähteitä surffailin, niin huomasin yllätyksekseni, että päähenkilöä sarjassa esittää John Duttine, joka nykyään tunnetaan ehkä parhaiten Sydämen asialla -sarjan Sergeant Millerinä.

        Ois kiva nähdä Triffidit uudestaan.

        Vielä yksi tuli mieleen, liekö kuitenkin 90-lukua.
        Amerikkalaiset palasivat sodasta.
        Rikas perhe sai vaivoikseen juutalaisen tytön, mutta eivät poikaansa takaisin.
        Tyttö oli raskaana.
        Mikä oli sarjan nimi?


      • home back
        sota ohi kirjoitti:

        Vielä yksi tuli mieleen, liekö kuitenkin 90-lukua.
        Amerikkalaiset palasivat sodasta.
        Rikas perhe sai vaivoikseen juutalaisen tytön, mutta eivät poikaansa takaisin.
        Tyttö oli raskaana.
        Mikä oli sarjan nimi?

        Homefront -Kotijoukot


      • Trifidit_pelottaa
        Näinpä.. kirjoitti:

        Muistan ja tykkäsin ainakin silloin. Tuo on vuodelta 1981.
        Kun Wikistä kattelin, niin siitä on tehty toinenkin sarja vuonna 2009 ja elokuva jo vuonna 1962. Kirjanakin löytyy.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Triffidien_kapina_(täsmennyssivu)

        Ja kun nyt tietolähteitä surffailin, niin huomasin yllätyksekseni, että päähenkilöä sarjassa esittää John Duttine, joka nykyään tunnetaan ehkä parhaiten Sydämen asialla -sarjan Sergeant Millerinä.

        Ois kiva nähdä Triffidit uudestaan.

        Ne Triffidit pelottaa vieläkin vuosikymmenien päästä

        https://www.youtube.com/watch?v=0HLGkgM5U50

        .


    • ppp2

      kasvu
      Ihmemies MacGyver

    • Santtu76

      Olen yrittänyt etsiä muutamaa lapsuuteni televisiosarjaa, joista en muista muuta kuin seuraavat asiat:

      -sarja jossa on purjelaivoja; poika on kauan sitten kadottanut haaksirikossa vanhempansa, muistaa tapauksesta vain pieniä pätkiä, löytää muistaakseni äitinsä lopulta mutta merimies/merirosvo, joka häntä on auttanut, joutuu hirteen

      -sarja/elokuva, jossa musta kummitus ilmestyy öisin oven taakse ja sanoo: "Anna se nappi tänne" - pelotti pienenä hirmuisesti :)

    • Dallas oli mummoni suosikki, kuten myöhemmin Kauniit ja rohkeat. Dynastiaa katsoin, samoin Ritari Ässää ja Ihmemiestä. Hill Street Blues, yksi parhaimmista poliisisarjoista. Miami Vice oli lauantai-illan tärkein ohjelma. Bill Cosby Show oli suosikkejani, Kalliovuorten kingit tuli tiistaisin tv:stä ja yhdessä vaiheessa sunnuntaisin. Katuhaukka oli myös yksi suosikeistani, samoin Kaupunkicowboyt, se tuli torstaisin tv:stä. Paluu Eedeniin oli äitinä suosikkeja. Wiseguy tuli torstaisin. Itselläni ja mummollani oli useita samoja suosikkisarjoja ja yksi niistä oli poliisisarja Yön kuumuudessa.

    • NyNNyXX

      Houston Knights eli Kaupunkicowboyt-sarjaa löytyy pari jaksoa youtubesta jos joku haluaa nostalgiatripin ja Lontoo taittuu.

    • Yeah49

      Huippu ketju!

      Bergerac mainittiin jo. Katsoin sen aina, kun vain voin. Tuliko Merilinja 70-luvulla? Taisi tulla. Kahden kerroksen väkeä on mainittu. Ehdoton suosikki.

      Hill Street Blues on paras poliisisarja ikinä!

      Cagney and Lacey poliisisarja! Tätä ei ole mainittu. Katsoin tämänkin aina. Olin surullinen kun myöhemmin luin, että se tummahiuksinen näyttelijä kuoli syöpään (1980- tai 90-luuvulla).

      Six ribbons. Australiaan 1700-luvulle sijoitettu sarja, joka kertoi maanosan asuttamisesta Englannista tuoduilla vangeilla. Laulaja Jon English lauloi sarjan tunnusmusiikin ja myös näytteli sarjassa.

      Täällä mainittiin jo Rehelliset siniset silmät. Mielettömän hyvä ruotsalaissarja.

      Angelica-sarja oli mieleinen romantiikan nälkäiselle nuorelle tytölle.

      Waltonin perhe.

      Pieni talo preerialla ehdoton ykkössarja!

    • kasarikotka

      "Täällä ku tuntuu saavan vastauksen kaikkiin kysymyksiin ni kokeillaas. 80- tai 90 -luvun sarja, oisko ollu minisarja kolmosella. Kaunis nainen menee ihanan miehen kanssa naimisiin joka kuolee kaivosonnettomuudessa. Nainen päättää kostaa miehensä kuoleman menemällä naimisiin kaivosten omistajan kanssa. Oon pähkäillyt ja pähkäillyt sarjan nimeä mutta ei vaa muistu mieleen.
      Kiitos jo etukäteen jos joku muistaa :) "


      Se on nimeltään Ei Ruusuja Kerjäläisille, Roses are for rich

    • Supervernetti

      Olipa hieno ketju. Muistaako kukaan 1970 - 1980 välisenä aikana pyörinyttä ruotsalaista (?) seikkailu / scifi sarjaa, jossa ensimmäisessä (muistaakseni sarjoja tai elokuvia oli kaksi) viidakkokypäriin pukeutuneet kaverit metsästivät timantteja, joita piti löytää tietty määrä..

      Ja toisessa osassa oli kohteena "prismat" tai hilat, joita metsästettiin aikakoneen kanssa. Kyseiset prismat olivat avaruusaluksen voimakennoja ja kaverit saivat niistä yhden. Sen sisällöstä oli muistaakseni tarkoitus tehdä universaali flunssa lääke, mutta se tippui maahan ja meni rikki.

      • sskljljljldjslks

      • ninnikka
        sskljljljldjslks kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Brødrene_Dal_(series)

        Brødrene Dal og Spektralsteinene vuodelta 1982 sopisi kuvaukseen noin suunnilleen...

        Tämä taitaa tulla väärään kohtaan, kun on "vastaa" mutta en löydä tabletilla oikeaa kohtaa. Minun muistikuvissa on kaksikin sarjaa, joita olen siskoni kanssa yrittänyt vuosia jo metsästää, mutta nimiä ei muisteta. Ensiksikin oli yksi sarja, jossa alkumusiikissa lokit lenteli ja sarja sijoittua cedenalaiseen luolaan osittain. Oli kaksossiskot joista toinen sokea, ja muistaakseni tämä sokea juuri yritti etsiä näkevää siskoaan, joka oli jonkun miehen kidnappaama vedenalaiseen luolaan tms. Toisesta sarjasta en muista, kuin että valkoiselle kiviseinälle ilmestyi verinen kädenjälki muistaakseni alussa, ei välttämättä ollut englannin kielinen. Jokin kaunis nainen oli hädässä tms. Tämä sivu kun tuntuu olevan huippu muistamaan vanhoja sarjoja, niin kokeilenpa tätä kautta:-) kiitos jo etukäteen, jos joku muistaa nimiä näille:-)


      • ninnikka
        ninnikka kirjoitti:

        Tämä taitaa tulla väärään kohtaan, kun on "vastaa" mutta en löydä tabletilla oikeaa kohtaa. Minun muistikuvissa on kaksikin sarjaa, joita olen siskoni kanssa yrittänyt vuosia jo metsästää, mutta nimiä ei muisteta. Ensiksikin oli yksi sarja, jossa alkumusiikissa lokit lenteli ja sarja sijoittua cedenalaiseen luolaan osittain. Oli kaksossiskot joista toinen sokea, ja muistaakseni tämä sokea juuri yritti etsiä näkevää siskoaan, joka oli jonkun miehen kidnappaama vedenalaiseen luolaan tms. Toisesta sarjasta en muista, kuin että valkoiselle kiviseinälle ilmestyi verinen kädenjälki muistaakseni alussa, ei välttämättä ollut englannin kielinen. Jokin kaunis nainen oli hädässä tms. Tämä sivu kun tuntuu olevan huippu muistamaan vanhoja sarjoja, niin kokeilenpa tätä kautta:-) kiitos jo etukäteen, jos joku muistaa nimiä näille:-)

        Eli sainkin tietooni, että ensimmäinen sarja on lokkisaaren arvoitus:) tuohon jälkimmäiseen siskoni muisteli, että kyseessä olisi siis ehkä italialainen (ei ainkaan englanninkielinen) sarja, ja kuvausympäristökin olisi ollut juuri jossain välimeren maassa. Sarja kertoi siis jostain nuoresta naisesta dramaattisen tarinan, ja alkukohtauksessa aina ilmestyi verinen kämmenenjälki tällaiseen välimerellisen rakennuksen (valkoista rypyläkiveä oleva luolasto/ kaariholvisto) seinään.


    • Kasarihevi kunniaan?

      Jos täällä on McGyver ja Knight Rider (Ritari Ässä) faneja, niin huomasin että ainakin Anttilassa kyseiset sarjat löytyivät DVD-bokseina, joihin oli koottu kaikki esitetyt jaksot.

      Dallasin ja Dynastian kaltaiset sarjojen ohella mieleeni jäi 1980-luvulta Kupla (Soap), jossa parodioitiin ns. saippuasarjojen uskomattomia käänteitä.http://en.wikipedia.org/wiki/Soap_(TV_series)

      Jännityssarjoista The Twilight Zone ("Hämärän rajoilla") oli muistaakseni varsin hyvä: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Twilight_Zone_(1985_TV_series)

      Safiiri ja Teräs tuntui myös aikoinaan jännältä sarjalta, mutta enpä tiedä miten hyvin se on aikaa kestänyt. Pääosissa olivat Joanna Lumley ja David McCallum.
      http://youtu.be/_gjHmEUiaxo

      Brittisarjoista ainakin Bergerac ja Lovejoy jäivät mieleen:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Bergerac_(TV_series)
      http://en.wikipedia.org/wiki/Lovejoy

    • kulatinen tvnuoruus

      Muutama vielä puuttuu..en ole edes varma onko sarjoja vai elokuvia,mutta jos jollakin välähtää jotain..

      - joku nainen seurusteli kaksoiselämää elävän Kurt-nimisen miehen kanssa ja yksi päivä nainen käveli talon ohi jossa näki Kurtin viettävän perhe-elämää toisen kanssa.Nainen taisi olla jopa raskaana Kurtille.Saksalainen ohjelma?

      - Johonkin perheeseen ostettiin uusi valkoinen matto ja lapsi sotki sen vahingossa ja alkoi nähdä kaikenlaisia painajaisia.Ruotsalainen sarja?

      -lyhyt sarja jossa pieni ryhmä tyttöjä opsikeli sairaanhoitajiksi(?) ja taisi olla sodan aikaa.Tyttöjen elämää seurattiin ainakin aikuisuuten asti.Englantilainen sarja?

    • Cambells & Tates
    • kasarikotka

      "-lyhyt sarja jossa pieni ryhmä tyttöjä opsikeli sairaanhoitajiksi(?) ja taisi olla sodan aikaa.Tyttöjen elämää seurattiin ainakin aikuisuuten asti.Englantilainen sarja?"

      Se on mun mielestä Paluuta Ei Ole, joka on tosin italialainen Rai Unon tuottama minisarja vuodelta 1987.

      Englantilainen hoitsu-aiheinen minisarja oli Kuolema Käy Kierroksella, mutta se oli murhamysteeri.

    • Yosser
    • miihkali1245

      -kapteeni Nemo
      -1915 (aussisarja)
      -Shogun (sarja)

    • Kohta40vuottaSitten

      Pentuna Ritari Ässä oli se paras. Muita mistä tykkäsin, oli ainakin Dallas, Lemmenlaiva, Hart to hart. Benny Hillin muistan ja Kenny Everett shown sekä Radioetsivän. Sitten oli suomalaisia sarjoja, Klaustrofobia, Voihan perjantai ja Ulosmittaajat.

      • Anonyymi

        Kuka muistaa Hyväkkäät? tais tulla 70-luvulla.


    • Tunteekohan kukaan australialaista sarjaa, jota katselin 20-30 vuotta sitten, ja jonka jännittävyyden muistan yhä vielä? Siinä oli bussi, joka ajoi tosi pitkää reittiä kaukana sivistyksestä. Yksi matkustajista oli rikollinen (vankikarkuri?), mutta muut matkustajat eivät tätä tienneet. Vähitellen asia tietysti selvisi, mutta vain vähitellen. Sarjan loppu oli aivan sikadramaattinen.

      Sarjan nimi ei vain enää tule millään mieleen...

      • Sitkeän kelauksen jälkeen alan tulla siihen uskoon, että kyseessä on NO RETURN - EI PALUUTA (alkuperäinen nimi ALICE TO NOWHERE) vuodelta 1986. imdb.com:n juonikuvaus ei mene ihan niin kuin muistan, mutta yhtymäkohtia on niin paljon, että kaipa vain muistini pettää. Ja onhan tuosta jo 30 vuotta aikaa.


    • juukyllävaan

      Kaikkea järkyttävää paskaa sitä tuli katsottuakin , vaikka Miami Vice, Magnum ja Spencer menee kyllä vieläkin...sellainen Indiana Jones - kopiokin tuli 80-luvun alkupuolella kuin...tai niitä tuli kaksikin: "Viidakkoseikkailu", joka oli se huonompi ja lapsellisempi ja sitten se parempi oli "Kultainen Apina"...varmaan aivan järkttvän huonolta vaikuttaisi jos nykyään näkisi, mutta varma ei voi olla, koska esim. "Rikas, rakas, köyhä, varas" olli kestänyt aikaa yllättävän hyvin.

      • korjataansenverran

        "Rikas, rakas..." olikin 70-luvun sarja...


      • spencerforhire

        Sprncer oli kyllä hyvä ja Hawk niin karismaattinen hahmo, että sai spin off sarjan.


    • näkkyypähän

      Keskiviikon keskiyö -sarja pelotti lapsena. Muistan, että yhdessä jaksossa oli Kleopatra-niminen raidallinen kissa. Muita yksityiskohtia en muista.

    • Anonyymi

      Halloota?

    • Anonyymi

      Mahtaako joku muistaa sellaista 1980-luvun sarjaa, jossa lasten vaatekaapista avautui ovi ihmeelliseen maailmaan? Siinä oli iloinen pianotunnari. Ei siis Narnia.

      • Anonyymi

        Mihin unohtui perhe on pahin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin unohtui perhe on pahin.

        Tuli 70-luvulla


    • Anonyymi

      tälläsiä
      vuoristosaairala
      woof
      manitbois
      vesku show
      vuoristosairaala

    • Anonyymi

      lokkien saari koska tuli

      • Anonyymi

        Tarkoittanet Lokkisaaren arvoitus? Löytyy Youtubesta, jos tarkoitat.


    • Anonyymi

      Ja uusintaa pari vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Tämä ei ole kasaria vaan jo ysäriä High Tide Yannick Bisson ja Rick Springfield (1994-97) ei löydy DVD:nä tämä on niin väärin niin väärin

    • Anonyymi

      MacGyver oli se ykkösjuttu tuolloin, toiseksi oli Miami Vice joka taisi tulla aina lauantai-iltaisin. Sarjojen lopussa oli aina teksti: Jatkuu ensi viikolla.
      Dempsey ja Makepeace oli brittisarjoista hyvä.
      Aikahyppy oli myös loistava joka piti katsoa aina.
      Wiseguys -80-luvun lopussa:: mafiaan soluttautuneesta poliisista. Tässä oli loistava musiikki.
      Sarjoja oli paljon ja valta-osa oli amerikkalaista tuotantoa, tietenkin.
      Katuhaukka oli Ritari Ässälle vastine moottoripyörälle.,
      Taisteluplaneetta Galagtica ja oliko viimeinen jakso se kun Apollo tai Starbuck jäi yhden sylonin kanssa sinne autiolle planeetalle kahdestaan ja ystävystyy tämän kanssa. Hämärä muistikuva on että sarja päättyi tähän.

      • Anonyymi

        Jeps, Taisteluplaneetta Galactican "eka sarja" päättyi tuohon episodiin, jossa Starbuck jäi autiolle planeetalle.

        Hieman myöhemmin(?) sarja sai jatkoa, jossa Galactica saapui maahan, mutta ei ollut enää niin hyvä kuin aikaisemmin. Apollon ja Starbuckin näyttelijät jättivät sarjan, ja uudet hahmot eivät oikein jaksaneet kiinnostaa. Päähenkilönä taisi olla Apollon aikuiseksi varttunut poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps, Taisteluplaneetta Galactican "eka sarja" päättyi tuohon episodiin, jossa Starbuck jäi autiolle planeetalle.

        Hieman myöhemmin(?) sarja sai jatkoa, jossa Galactica saapui maahan, mutta ei ollut enää niin hyvä kuin aikaisemmin. Apollon ja Starbuckin näyttelijät jättivät sarjan, ja uudet hahmot eivät oikein jaksaneet kiinnostaa. Päähenkilönä taisi olla Apollon aikuiseksi varttunut poika.

        Kiitti tiedosta. Näin sen muistelinkin.


      • Anonyymi

        Wiseguystä jäi eniten mieleen sen tyypin Suomen örveltäminen joka lähti täysin lapasesta


    • Anonyymi

      Wiseguy taisi olla tuo, pyöri 90-luvulla töllössä.

      Mutta mikä oli 80-luvulla aina perjantai-iltaisin tullut merirosvoseikkailu? Alkuillasta tuli ja kertoi pojasta, jonka isä oli merirosvokapteeni. Aika jännä oli muistaakseni.

      Entäs sellainen sarja, jossa myös nuori poika seikkaili maailmalla ja maisema vaihtui aina uuteen taikamaisen matka-arkun avustuksella....

    • Anonyymi

      Kyllä tuli katsottua paljon tv-sarjoja -80-luvulla ja omat suosikkini nyt uudelleen katsottuna ovat lähinää koomisia, esim. Ritari Ässä joka nykysilmin on aikamoista kuraa samaten Miami Vice. Mutta MacGyveria katsoo edelleen jostain kumman syystä.

      Columbo on yksi niistä harvoista sarjoista jota katsoo edelleen mielellään. Siinä kun Columbo on aina altavastaajana ja lopussa sitten tuo esiin nerokkuutensa ja räväyttää kaiken auki selvittäen selittäen koko tapahtumasarjan.
      Aikahyppyä katsoisin uudestaan jos tulisi uusintana. Siinä oli hyvä sarja vaikkakin enemmän lähinnä draamaa. Yhtenä voisi nostaa Dallasin joka tuli katsottua uusintana joka oli muistaakseni vuosituhannen vaihteessa.

      Eipä noista -80-luvun sarjoista montaakaan ole sellaista joihin riittäisi mielenkiinto katsoa uudelleen kuin muutaman jakson ja edellä mainitut.

      • Anonyymi

        Columbo on enemmänkin 70-lukua.


      • Anonyymi

        Jeps, MacGyver tosiaan on kestänyt aikaa paremmin kuin Ritari Ässä.

        Johtuu ehkä siitä, ettei sarjassa puliveivattu minkään scifistisen teknologian kanssa (kuten KITT), joka oli silloin tosi cool mutta näyttää nykyaikana pelkästään hupsulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Columbo on enemmänkin 70-lukua.

        Columbo on -70-80-90-lukua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeps, MacGyver tosiaan on kestänyt aikaa paremmin kuin Ritari Ässä.

        Johtuu ehkä siitä, ettei sarjassa puliveivattu minkään scifistisen teknologian kanssa (kuten KITT), joka oli silloin tosi cool mutta näyttää nykyaikana pelkästään hupsulta.

        Ne KITTin mittaristot näyttää edelleen cooleilta ja on oma autonrakentajaryhmänsä erikoistunut tähän alaaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Columbo on enemmänkin 70-lukua.

        Columbon auto oli 50-60 -lukua


    • Anonyymi

      Tästä listasta puuttuu kokonaan Baretta. Olenko ainoa joka sitä katsoi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oliko tuolla Hart to Hart-sarjalla joku suomenkielinen nimi?


    • Anonyymi

      MIKÄS TOI ROSES ARE RICH.... TÄMMÖSET
      VUORISTOSAIRAALA SCHWARTZWALD KLINKI
      DERRICK TIETTY
      TATORT TMS
      STADILAISET 90-LUVUN ALUSSA

    • Anonyymi

      STADILAISET STORSTAD 1990-1991 MUISTAAKO KUKAAN

    • Anonyymi

      Ajo päällä. Derrick ja tatort

    • Anonyymi

      minun lempiohjelmat ovat tässä lemmenlaiva dallas pikku kakkonen

    • Anonyymi

      Mikä oli ruotsalaisen draamasarjan nimi, näkyi suomes n. 80-lopulla. Kertoi vaateliikeketjusta ja omistaja sukujen elämästä & ihmissuhteista? Tykkäsin seurata, mutta en muista enään sarjan nimeä!?

    • Anonyymi

      ÖHMANNIN TAVARATALO
      DER ALTE
      EIN FALL FUR ZWEI

      • Anonyymi

        EIKÖ TÄMMÖNEN MEE KANS KUN V NII 80-LUVUN PUOLELLE


    • Anonyymi

      No tässä on jo putsattu pöytä aika tarkasti omistakin mieltymyksistäni. Itse syntynyt v.-74. (1974 siis. En nyt ihan Lumieren veljesten ensimmäisiä elokuvia tähän viitsi vetää) :)

      Olen miettinyt mahdoinko nähdä Pikku Kakkosen ihan ensimmäisen jakson. Voi olla, mutta todistustahan siitä nyt ei tietysti ole. Lasse Pöystin iltasadut tietysti muistan.

      Joku mainitsi täällä Yöjuttu-sarjan. Muistan katsoneeni ainakin jakson sitä. (Siinä oli joku kirottu nukke.) Saman niminen hyvä kauhulehtikin oli, mutta se ei liity sarjaan.

      Taistelupari oli sarja joka iski heti alusta lähtien. Se alkoi Suomessa v.1983. Kovaa peliä Bostonissa, Hart & Hart, Matt Houston, Hollywood Beat. Tämmösiä tulee mieleen. Tietysti Ritari Ässä, Miami Vice ja ne muut. Ajo Päällä. Ei Saksalaiset osaa tehdä huonoa tv-sarjaa, ellei kyse ole huumorista. ;)

      Mutapainin ystäviä en voinut lapsena katsoa, koska TV2 tuli samaan aikaan Kettu. No ehkä se on järkeni kannalta parempi näin.

      • Anonyymi

        Korjaus: Vanha kettu. Sitten oli myös Kahden keikka. (loistava tunnari) ja Bergerac näistä poliisisarjoista


    • Anonyymi

      Eikö Sodan muisto tullut vasta vuonna 1990 tai 1991.

    • Anonyymi

      Tämä on 90-lukua kylläkin, mutta muistaisko joku saksalaisen(?) poliisi/rikossarjan. Siinä päähenkilö ajeli huivi kaulassa skootterilla.

    • Anonyymi

      Löytyykö perhe on pahin videoita tekstityksellä Suomesta ostettavaksi? Ja mistä jos joo?
      R

    • Anonyymi

      Tuli tässä yks päivä mieleen sellainen 60-luvun(?) sarja kuin I spy eli suomalainen nimi Minä vakooja. Muistaako kukaan millainen oli?

    • Anonyymi

      Muistaako joku sarjaa Januz?

    • Anonyymi

      Vuonna -87 näytetty suht' lyhyt sarja, jossa italialainen perhe muutti tulivuorenpurkauksen jälkeen Ruotsiin ja perheen vanhempaa poikaa kiusattiin koulussa, kun puhui huonoa ruotsia ja joku luokan tyttö puolusti sitä. Mahtaako kukaan muistaa nimeä..?

    • Anonyymi

      Tämä aloitus jo 19v kohta vanha, sama kuin aloittaisi uuden 2000-luvun tv-sarjat, mutta tuolloin tv-sarjat oli jo paskempia.

    • Anonyymi
    • Otin vähän kantaa sun listaasi =)

      *****

      Dallas .. muistan toki JR
      2. Dynastia Blake Carrington jne.
      3. Ritari Ässä ja KITT
      4. Ihmemies (ihana tunnari edelleen)
      5. Pieni talo preerialla, LauraIngalls
      6. Lemmenlaiva, Love Boat =))
      7. Hill Street Blues, seurasin... toki


      10.Fame!!! Im gonna live forEver


      12.Miami Vice... (jännä kun en silloin nuorempana kiinnittänyt mitään huomioon tän sarjan musiikkiin, nyt vasta vanhemmiten)


      16.Odysseia .. seireenien saari =) jäi mieleen ja 1silmäinen KYKlooppi.

      17.Reinikainen... ja ehtottomasti Metsolat.

      18.Bill Cosby Show.... tämä oli erityisen hauskaa!(siihen asti kunnes, Cosbystä lähti levii juoruiii)


      23.Tyttökullat!! tykkäsin

      24.Paluu Eedeniin (tykkäsin aussisarja!)

      25.Muppet's Show (noh, silloin tällöin katsoin, tykkäsin vitseistä)

      26.Wiceguy - komee mies, kävi kännäämässä Suomessa!


      28.Hittimittari (musan perään olin jo pienenä!)

      29.Levyraati (Klasu ja Pirkko) Jukka Virtanen. ehdoton!

      30.Perhe on pahin -- Archie, hyihyihyi! Nykypäivänä sais tosi rasistileiman otsaansa.

    • Anonyymi

      Saksalainen Swartzvallin Vuoristosairaala.

    • Anonyymi

      Majakan herrasväki.

    • Anonyymi

      Yritän muistella sellaista sarjaa joka alkaa niin että näytetään kovassa vesisateessa omakotitaloa (en muista varmaksi oliko pihalla lasten leluja), makuuhuoneen seinässä verellä kirjoitettu jotakin, perhe surmattu ja olikohan niin että yksi perheenjäsen hengissä.. 80-90 luvulta

    • Anonyymi

      Merilinja sarjan 27 ensimmäista jaksoa voi katsoa youtubesta suomalasilla teksteillä.

    • Anonyymi

      Naapurustossa yhdessä taloudessa näkyi Sky Channel/Super Channel Station Europe ja sen ohjelmistosta on jäänyt mieleen vapaapaini ja Hulk Hogan.

    • Anonyymi

      Reinikainen, tyttökullat ja perhe on pahin ovat ainoita mitä katselin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe