Paniikkihäiriö >Eteisvärinä >aivoinfarkti

Isoäiti 68 v

Hei kaikki, joilla on taipuisuutta saada sydämen tykytystä tai rytmihäiriöitä/eteisvärinää , siis melkein asiasta kuin asiasta, mm. mikä tahansa stressi, paniikkikohtaus,  raju urheilu. kahvi/tee, pelko, perhehuolet, sydämen vajaatoiminta, korkea verenpaine, läppävika, sepelvaltimotauti, jopa vähäinen alkoholin käyttö, josta krapula seurauksena, kilpirauhasen toiminta. Jos sydän tykyttelee pitkään, esim viikkoja, voi mikä tahansa em. asia vaurioittaa sitä. Ja kun eteisvärinä on yksi aivohalvauksen suurimmista riskitekijöistä, on vaara todella suuri.
Ao teksti oli vastaus kysyjälle ärtyvän oireyhtymän ongelmista:
Oma kokemus on 16-51 ikäisenä sairastetut pankiikkihäiriökohtaukset voimakkaine sydämen tykytyksineen, joita ei silloin osattu hoitaa, kun ei tunnettu koko paniikkihäiriö nimitystä, on todennäköisesti vaurioittanut sydäntäni. Aikana noiden vuosien jälkeen eteisvärinä/tykytykset ovt vaivanneet epäsäännöllisen säännöllisesti, kunnes vuonna 2012 sairaalssa todettiin vaiva eteisvärinä, käännettiin rytmi. Senjälken hoidettiin imusolmukesyöpä, josta nyt olen terve.  Tänä syksynä jälleen murehtiessani  perheessä olevia hankaluuksia, sydän tykytteli rajusti. ja niinpä sain 2 aivoinfarktia, joista olen jälleen selviytynyt voittajana ilman halvaus- tai muitakaan oireita,. No tästä oli se hyöty, että aiemmin tarjottuja lääkityksiä olen ruvennut syömään säännöllisesti, Ensin napapiikkiä pistin ja nyt aloitin Marevan hoidon. Emconcor sydänpilleriä olin jo syöpäsairaudesta lähtien syönyt jatkuvasti.
Mikäli yo kiinnostaa tutustukaa oman sydämenne/ aivojenne toimintaan, samoin eteisvärinään ja aivoinfarktiin, ja pankiikkihäiriöön,tietoa löytyy sivukaupalla.
Olenkn vitsaillut, että jokainen tuntee oman autonsa toiminnan hyvin tarkkaan ja tietää minkälaisella polttoaineella se turvallisemmin kulkee, vaan kuinka on oman sydämen/aivojen laita, Ylläolevat eivät ole vain vanhojen vaivoja, vaan voivat yllättää nuoremmatkin, netti on tarinoita täynnä myös heidän vaivoistaan ja tuntuu etteivät ihmiset tiedä näistä asioista tarpeeksi, vaikka tietoa on.
Täällä on ollut myös samanlaisia vaivoja nuoruudessa 35 v( 16-51 vuotiaana) vatsan kanssa ja paniikkihäiriövaivoja yhtä kauan.   Nyt olen 68 v. Elämä maistuu makealta huolimatta vaivoista ja sairauksista, joita on vaan pitänyt sietää ja sinnitellä. Aika tekee tehtävänsä ja jos jännityksistä vaivat johtuu, iän myötä kaikki helpottuu. Tiedän miltä tällainen ohje tuntuu ja siksi kehoitan, jotta lääkärinne tarkistaa Helikobakteerin, palpoi kunnolla vatsanne , ettei ole mitään ylimääräisiä möykkyjä, tekee  paksunsuolen ja ruokatorven tähystyksen, ottaa kuvat vatsasta tarkistaakseen mahdolliset möykyt (kasvaimet).
Ärtyneen suolen oireyhtymää minullakin epäiltiin, Heliko hoidettiin. lopulta oli kuitenkin imusolmukesyöpä, joka hoidettiin ja nyt olen terve.
Paniikkihäiriössä sydämen jatkuvat  tykytysvaivat ja siitä johtuva mahdollinen sydänvaurio altisti minut eteisvärinävaivaan, jotka vaivat vaivanneet minua pitkin elämän aikaa erilaisten perhe ynnä muiden ongelmien seurauksena. Ja koska eteisvärinä on aivoinfarktin suurin riskitekijä muiden riskien ohella, olen hiljattain saanut 2 aivoinfarktia, joista ei ole jäänyt mitään halvaus- tai muita vaivoja onnekseni.
Jos olette kiinnostuneita, lukekaa eteisvärinästä / aivoinfarktista  ja paniikkihäiriöoireista sydämentykytyksineen;  ne eivät ole vain vanhojen vaivoja vaan saattavat tulla myös nuoremmille.
Hoitakaa sydäntänne / aivojanne/ kehoanne yhtä hyvin kuin autoanne, tietoa löytyy netistä vaikka kuinka paljon, ja perehtyykä vakavuudella näiden sairauksien riskitekijöihin, koska nämä sairaudet ovat tulevaisuudessa huomattavasti kasvaaman päin.

2

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä näitä löytyy

      Ja höpö höpö!

    • rtrtjrtjtrj

      Halvemmalla olisi päässeet kun olisi hoitaneet tuon paniikkihäiriön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe