Kaikki < 32 vuotiaat ja <12 vuotta seurustelleet

12-32

rustelleet ovat riskisynnyttäjiä ja tekevät toiminnallaan eroja ja vahingollisia raskauksia ja lapsia.

45

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mammanmammanmaa

      Voi hyvänen aika hellantettas sinua höppänää. Eli jos ihmisellä on ikää alle 32 vuotta ja hän on seurustellut alle 12 vuotta, niin synnyttäminen ei ole turvallista? Arvaa mitä? Kukaan ei usko kotikutoista pseudotiedettäsi. Alle 32-vuotias on hyvässä synnytysiässä. Kerropa nyt mammalle ihan reilusti, mikä mieltä painaa todella? Kuka on ollut mussukalle paha?

      • Ylitutkija

        Et ilmeisesti ymmärtänyt asian ydintä. Kokonaisuus!


      • näinonse
        Ylitutkija kirjoitti:

        Et ilmeisesti ymmärtänyt asian ydintä. Kokonaisuus!

        Kokonaisuudessa olisi kaikkien hyvä tietää, että sinä erosit tuollaisesta liitosta :)


    • Ääliötälkäälisääntyköenä

      Totta. Ilman 12/32-sääntöä avioeron vaara on 90% ja vitipäidem lasten vaara on 100%. Kaksi vitipäätä synnyttää vitipäidem jälkeläisiä.

      • äläneuvomuitaepäonnistuj

        No sinä oletkin hyvä esimerkki mihin 12/32 suhde johtaa. huostaanottoon, mielisairaalaan ja avioeroon...


    • Äiti24

      Hoh hoijaa.. Luuleekohan ap paljonkin saavansa aikaiseksi näiden viestiensä avulla? Itse olen 24-vuotias ja esikoista odotan. Olen korkeakoulusta valmistunut, vakituisesti työssäkäyvä ja onnellisesti avioliitossa. Oma asuntokin on. Teen lapseni sillon, kun itsestäni hyvältä tuntuu. Ap saa puolestani lässyttää niin paljon, kuin sielu sietää.

      Ystävä- tai sukulaispiirissäni ei ole ketään, joiden lapset olisivat poikkeavia, vaikka vanhemmat ovat olleet vauvan syntyessä alle 32-vuotiaita tai liittoa takana alle 12 vuotta. Itseasiassa, itsekin olen syntynyt äitini ollessa 29-vuotias ja vanhempieni liittoa tällöin takana n. 7 vuotta. Normaalisti olen kehittynyt ja menestyn hyvin elämässä. Niin, ja vanhempani ovat edelleen onnellisesti yhdessä. :)

      • Tsemppiä

        Et tyttö tiedä vielä elämästä mitään. Olet lapsi vielä. Tuolla asenteella ja ylimielisyydellä kadut vielä. Elämä on valintoja ja sinua on yritetty neuvoa, mutta mitenpä sitä kun kaveritkin ja niillä menee niin hyvin ainakin Facebookissa;) Ja toisaalta jos vahinko on tehty, niin eipä siinä auta kuin toivoa parasta.

        Tiedätkö että vakituisia työpaikkoja ei ole olemassakaan. Mitä enemmän uraudut, sen epävakaampaa on elämäsi ja työt.


    • hghuow

      Haluan galluppia, oletteko 12/32 kannattajat miehiä vai naisia? Ajattelin, että jos se on miesten keksimä "sääntö" niin eihän miehet tajua lasten hankinnasta mitään, että miksi naiset haluaa lapsia jne.. Vai ovatko tosiaan naiset sen 12/32 säännön kannalla myös? Mielenkiinnosta kysyn.

      • 12-32-dude

        Miehet on realisteja ja naiset elää liikaa tunteella, ovat pinnallisia, teennäisiä jne.

        Onneksi on viisaitakin naisia ja se näkyy mm. syntyvyyden laskuna.


      • oikeestihan
        12-32-dude kirjoitti:

        Miehet on realisteja ja naiset elää liikaa tunteella, ovat pinnallisia, teennäisiä jne.

        Onneksi on viisaitakin naisia ja se näkyy mm. syntyvyyden laskuna.

        Muistetaan tosin, että dude itse erosi tuollaisesta liitosta....


    • öskjdhäo

      Kysympä vielä, että miten tuo 12/32 sitten toimii? Eli lapsia saa tehdä jos on ollut 12vuotta yhdessä tai ikää 32vuotta? Vai miten? Eli jos tapaan kumppanin 32vuotis syntymäpäivillä, niin se on sitte kaikille ok jos alan silloin tehä lapsia? Ei siinä ainakaan oo 12vuotta aikaa odotella.

      • AsiantuntijaXxx

        Ei ku se on 12v odotettava aina, ja sillä hyvä. Tutkimuksen mukaan ihmiset eroaa siinä 9 - 10 vuuden kohdalla. Jos löydät kumppanin 32 vuotiaana, niin teet lapset 44 vuotiaana.


      • jgheorgj
        AsiantuntijaXxx kirjoitti:

        Ei ku se on 12v odotettava aina, ja sillä hyvä. Tutkimuksen mukaan ihmiset eroaa siinä 9 - 10 vuuden kohdalla. Jos löydät kumppanin 32 vuotiaana, niin teet lapset 44 vuotiaana.

        Ootko tosissas? No joo kiitti ku selvensit ja vastasit, mutta siis naisen ei ole edes mahdollista saada enää lapsia 44 vuotiaana. Vaikea tulla raskaaksi ja on muutenkin riskiraskaus. Eikä sen ikäinen välttis jaksa enää hoitaa pientä lasta. Eli todistit 12/32 "säännön" typeräksi!


      • Minä-kerron
        jgheorgj kirjoitti:

        Ootko tosissas? No joo kiitti ku selvensit ja vastasit, mutta siis naisen ei ole edes mahdollista saada enää lapsia 44 vuotiaana. Vaikea tulla raskaaksi ja on muutenkin riskiraskaus. Eikä sen ikäinen välttis jaksa enää hoitaa pientä lasta. Eli todistit 12/32 "säännön" typeräksi!

        Homma menee niin, että jos ei hanki ekaa lasta liian aikaisin, niin tulee raskaaksi vaikka 50v ja jaksaa hoitaa. Nämä nuoremmat ei jaksa hoitaa, kun elämä on elämättä, ei ole ongelmanratkaisutaitoja - tulee turhaa stressiä- ja se vie voimia.

        Vanheneminen alkaa ekasta lapsesta.


      • joopatijooo
        Minä-kerron kirjoitti:

        Homma menee niin, että jos ei hanki ekaa lasta liian aikaisin, niin tulee raskaaksi vaikka 50v ja jaksaa hoitaa. Nämä nuoremmat ei jaksa hoitaa, kun elämä on elämättä, ei ole ongelmanratkaisutaitoja - tulee turhaa stressiä- ja se vie voimia.

        Vanheneminen alkaa ekasta lapsesta.

        Tieteelliset tutkimukset ovat kanssasi eri mieltä.


      • Älä-hötkyile
        joopatijooo kirjoitti:

        Tieteelliset tutkimukset ovat kanssasi eri mieltä.

        http://m.voice.fi/koti/yle-naiset-ovat-hedelmallisimmillaan-kolmekymppisina/8/51885

        Riippuu tutkimuksestaa ja sen
        tutkimuksen iästä. Uusimmat tutkimustulokset puhuvat, että n. 32v olisi paras ikä tulla raskaaksi. Kokonaisriski ja -tilanne huomioiden 35v on optimaalinen.

        On puhuttu siitä, ettei naisen ikä ole se juttu, vaan se eletty elämä laadultaan.


      • jrnegoi
        Älä-hötkyile kirjoitti:

        http://m.voice.fi/koti/yle-naiset-ovat-hedelmallisimmillaan-kolmekymppisina/8/51885

        Riippuu tutkimuksestaa ja sen
        tutkimuksen iästä. Uusimmat tutkimustulokset puhuvat, että n. 32v olisi paras ikä tulla raskaaksi. Kokonaisriski ja -tilanne huomioiden 35v on optimaalinen.

        On puhuttu siitä, ettei naisen ikä ole se juttu, vaan se eletty elämä laadultaan.

        Tuo on vain yksi tutkimus, ja muut lienevät eri mieltä.


      • Tutkimuspäällikkö
        jrnegoi kirjoitti:

        Tuo on vain yksi tutkimus, ja muut lienevät eri mieltä.

        Mitä tuoreempi tutkimus, se kumoaa aina vanhemman.


      • ettänäinseon
        Tutkimuspäällikkö kirjoitti:

        Mitä tuoreempi tutkimus, se kumoaa aina vanhemman.

        Ja tuonkin jälkeen on tehty uudempia...


      • dshosigwo
        Minä-kerron kirjoitti:

        Homma menee niin, että jos ei hanki ekaa lasta liian aikaisin, niin tulee raskaaksi vaikka 50v ja jaksaa hoitaa. Nämä nuoremmat ei jaksa hoitaa, kun elämä on elämättä, ei ole ongelmanratkaisutaitoja - tulee turhaa stressiä- ja se vie voimia.

        Vanheneminen alkaa ekasta lapsesta.

        Tiesittekö että 50v ei voi saada enää lapsia!! Vaihdevuodet todennäköisesti jo alkaneet eikä terveitä munasoluja enää ole mistä lapsi voi saada alkunsa!! Ou jee oliski kiva olla kakskymppinen jolla olis 70v mutsi hahahahhahaa xD


      • Höpöhöpöhöpööö
        ettänäinseon kirjoitti:

        Ja tuonkin jälkeen on tehty uudempia...

        Linkki?


      • Ehkäise-vahingot
        dshosigwo kirjoitti:

        Tiesittekö että 50v ei voi saada enää lapsia!! Vaihdevuodet todennäköisesti jo alkaneet eikä terveitä munasoluja enää ole mistä lapsi voi saada alkunsa!! Ou jee oliski kiva olla kakskymppinen jolla olis 70v mutsi hahahahhahaa xD

        Ennemmin 20v ja 70v nuorekas mutsi kuin eroperheen pelinappula tai joku lastenkotipenikka.


      • voisuapientä
        Ehkäise-vahingot kirjoitti:

        Ennemmin 20v ja 70v nuorekas mutsi kuin eroperheen pelinappula tai joku lastenkotipenikka.

        Onpas sulla vähissä vaihtoehdot.


    • voivoivoivoivoivoivoi

      Mtä nyt oon täs kuullu, niin aika moni yli 39v on laittanu jo piuhat poikki, ettei vahingossakaan tulis lasta enää yli 40vuotiaana. Sanoivat ettei jaksais herätä yösyötöille tai muutenkaan samalla tavalla hoitamaan kun n. 30vuotiaana. Onse helppo täällä miesten tulla kirjotteleen ku eivät tiedä naisten hormoneista mistään mitään. Tai lapsettomien naisten.. Minkä sille voi, jos lapsen haluaa saada vaikka 18 vuotiaana jos haluaa. Ei lapsen tekoon vaikuta kukaan täällä palstoilla.

      • Hxvbnhcvv

        Ei sitä jaksa kun liian aikasin itsensä väsyttää lapsia hankkimalla. 30v kun lapset hankkii, niin on niitä elämäntaitoja ja siksi se ei ole niin uuvuttavaa kuin nuorena. Ehdottomasti hyväkin pistää piuhat poikki parin lapsen jälkeen.


      • Gvbcb

        Niin ja ei saa antaa hormoneillee valtaa, järki pitää olla!


      • puuttuusullaitsellä
        Gvbcb kirjoitti:

        Niin ja ei saa antaa hormoneillee valtaa, järki pitää olla!

        Ja missä sulla on :)


    • AIJAIJAIJAI

      Mitähän nyt yrität todistella?? Siis, jos on 32 v niin on riskisynnyttäjä? Kasvahan nyt aikuiseksi. Tiedän aika monta 4-kymppistä (pari jo ylikin) synnyttänyttä naista, joilla on terveet lapset, mutta tiedän myöskin pari 23 ja 25 vuotiasta naista, (jotka ovat sinun mukaasi ilmeisesti ihanneikäisiä?) jotka ovat synnyttäneet vammaisen lapsen. Mitähän tuohonkin sanoisi? Näille nuorille naisille jo neuvolassa toitotettiin, kuinka kaikki on ja menee hyvin. Pettymyksen määrän voi vcain arvailla. Toisin kun näille "vanhoille" naisille oli paasattu, kuinka saavat sairaan lapsen. No toiset nauttivat täysin rinnoin odotusajoistaan ja toiset ei. Loppupeleissä pettymys oli musertava näille nuorille.

      • Age-is-only-numbers

        Juu ei ikä merkkaa mitään, vaan kunto. Jos nuorena elää huonosti ja stressaa kroppaa esimerkiksi synnyttämällä, niin väsyyhän siinä mieli ja kroppa ja ei saa lapsia enää parhaassa iässä 32 - 42 vuotiaana.


      • jahasjahas
        Age-is-only-numbers kirjoitti:

        Juu ei ikä merkkaa mitään, vaan kunto. Jos nuorena elää huonosti ja stressaa kroppaa esimerkiksi synnyttämällä, niin väsyyhän siinä mieli ja kroppa ja ei saa lapsia enää parhaassa iässä 32 - 42 vuotiaana.

        Ja ne tutkimukset?


      • Uni-on-tärkeää
        jahasjahas kirjoitti:

        Ja ne tutkimukset?

        Sen sanoi järkikin. Pitää sunkin vähän reflektoida.

        Menehän takas nukkumaan aina kun viideltä heräät stressaamaan elämääs jonkun koliikkilapsen kanssa. Haluat varmaan muita samaan paskaan jakamaan vitutusta?


      • voisuapientä
        Uni-on-tärkeää kirjoitti:

        Sen sanoi järkikin. Pitää sunkin vähän reflektoida.

        Menehän takas nukkumaan aina kun viideltä heräät stressaamaan elämääs jonkun koliikkilapsen kanssa. Haluat varmaan muita samaan paskaan jakamaan vitutusta?

        Sen sanoi sinun järkesi, mutta sen tila onkin vähän niin ja näin.... Miksi ihmeessä kiihdyt siitä, että joku herää ennen viittä? Olen tehnyt niin vuosikaudet. Eikä minulla ole koliikkivauvaa, saatika mitään muutakaan vauvaa...Ehkä tuo stressihöpötys kertoikin sinun omasta elämästäsi :)


      • Hulluja-hoitava
        voisuapientä kirjoitti:

        Sen sanoi sinun järkesi, mutta sen tila onkin vähän niin ja näin.... Miksi ihmeessä kiihdyt siitä, että joku herää ennen viittä? Olen tehnyt niin vuosikaudet. Eikä minulla ole koliikkivauvaa, saatika mitään muutakaan vauvaa...Ehkä tuo stressihöpötys kertoikin sinun omasta elämästäsi :)

        Hullut herää aikaisin.


      • kaikkisentietää
        Hulluja-hoitava kirjoitti:

        Hullut herää aikaisin.

        Hoidatko sä vaimoas, ups siis ex-vaimoas? Eikö se tullut hulluksi?


      • 6yyw
        Hulluja-hoitava kirjoitti:

        Hullut herää aikaisin.

        Ja laiskat ei.


      • Hulluja-hoitava
        kaikkisentietää kirjoitti:

        Hoidatko sä vaimoas, ups siis ex-vaimoas? Eikö se tullut hulluksi?

        Ei mulla oo ex-vai ia eikä muutakaan vaimoa. Ei ole tarvinnut naimisiin mennä.


      • Fhccxxx
        6yyw kirjoitti:

        Ja laiskat ei.

        Laiskat ja hullut herää aikaisin haukottelemaan ja tupakille. Uutterat nukkuu hyvät yöunet, niin jaksaa painaa ja olla aktiivinen.


      • doijogjp
        Fhccxxx kirjoitti:

        Laiskat ja hullut herää aikaisin haukottelemaan ja tupakille. Uutterat nukkuu hyvät yöunet, niin jaksaa painaa ja olla aktiivinen.

        Liittyy aiheeseen tosi paljon.......


      • justjustvaan
        Hulluja-hoitava kirjoitti:

        Ei mulla oo ex-vai ia eikä muutakaan vaimoa. Ei ole tarvinnut naimisiin mennä.

        Vaimo se on avovaimokin, vaikka taisit sen ja lapset jo unohtaa :)


      • justjustvaan
        Fhccxxx kirjoitti:

        Laiskat ja hullut herää aikaisin haukottelemaan ja tupakille. Uutterat nukkuu hyvät yöunet, niin jaksaa painaa ja olla aktiivinen.

        Paitsi että sinullahan ei ole muuta työtä, kuin suomi24 provoilu 24/7. Oli muuten yksi syy miksi vaimosi sai tarpeekseen. Se uusi ukko ei ole noin lapsellinen.


      • Sen-tiedän
        justjustvaan kirjoitti:

        Paitsi että sinullahan ei ole muuta työtä, kuin suomi24 provoilu 24/7. Oli muuten yksi syy miksi vaimosi sai tarpeekseen. Se uusi ukko ei ole noin lapsellinen.

        Epäsosiasliset ja yksinäiset mulkut herää aikaisin.


      • eipäihmeettäerosit
        Sen-tiedän kirjoitti:

        Epäsosiasliset ja yksinäiset mulkut herää aikaisin.

        Ja tutkimusten mukaan provoajat ovat narsisteja...


      • Nönnönnö
        eipäihmeettäerosit kirjoitti:

        Ja tutkimusten mukaan provoajat ovat narsisteja...

        Mutta sinähän olet narsisti ja siksi provosoidut ja provoilet täällä ja hankit lapsia.


      • kirjoitithuonosti
        Nönnönnö kirjoitti:

        Mutta sinähän olet narsisti ja siksi provosoidut ja provoilet täällä ja hankit lapsia.

        Sinä olet provonnut palstalla jo monta vuotta, Ja enhän minä provosoidu, vaan kritisoin sinua ja mielipiteitäsi. Sinun pitäisi hankkia kritiikinsietokykyä hieman. Aika outoa, että kerrot narsismin ilmenevän lapsien hankkimisena, kun sinä olet meistä se jolla lapsia on...


      • Cbnbxcv
        kirjoitithuonosti kirjoitti:

        Sinä olet provonnut palstalla jo monta vuotta, Ja enhän minä provosoidu, vaan kritisoin sinua ja mielipiteitäsi. Sinun pitäisi hankkia kritiikinsietokykyä hieman. Aika outoa, että kerrot narsismin ilmenevän lapsien hankkimisena, kun sinä olet meistä se jolla lapsia on...

        Kukaan ei jaksa sinulle vinkuralle mitään edes kommentoida.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe