SISKO ON TÄYSIN HULLU

sisko-ongelmia

Tarvin tosi nopeesti neuvoo. Mun sisko (12v) on täysin järjiltään. Se saa kauheita raivokohtauksia joissa se hakkaa kaikkia, huutaa, potkii ja muuten satuttaa kaikkia muita perheenjäseniä. Äiti on ihan poikki, eikä se jaksa enää. Sisko aina huutaa, että ei enää ikinä haluu nähdä äitiä, mutta silti iltasin märisee niinku pikku vauva äitille että hän ei saa unta. Sisko roikkuu äidissä kiinni, eikä jätä sitä rauhaan. Sit se soittaa vaan suutaan ja vittuilee minkä kerkee. Kavereilleen se esittää luokan kovinta tyttöä, mutta kotona se on niinku uhmaikänen vauva.
En ymmärrä, kaikki me muut sisarukset ollaan ihan hyväkäytöksisiä. Äiti on kasvattanu meijät tosi hyvin, mutta silti sisko käyttäytyy noin.
Äiti ei halua sossuja kuvioihin, koska ne vaan huostaanottais mun siskon. MITÄ TEEN? miten saan siskon oleen normaali?

17

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskinvakavaa

      Murrosikä?

    • OrSomethingIDunno

      Kuvaa sen riehumista ja näytä video sille kun se on rauhottunut. Saattaa hyvällä tuurilla itekkin tajuta miten typerästi käyttäytyy kun sen itte näkee.

      • Crushedd

        Tai huonolla tuurilla tehdä niin kuin mun hullu sisko teki eli heittää kännykän seinään


      • krqsjoiwwh

        Mä tätä joskus koetin, ihan surkea ja säälittävä idea.

        Usko mua, kyllä se tosta oikeasti rauhoittuu ja vähän aikuistuu.


    • Moi!

      Olet rohkeasti kysynyt apua hankalaan tilanteeseesi täältä. Olisi tärkeää, että pääsisit puhumaan omista tunteistasi jollekin aikuiselle. Se aikuinen voi olla esimerkiksi opettaja, terveydenhoitaja, kuraattori, nuorisotyönohjaaja tai joku lähipiiriisi kuuluva. Olisi myös hyvä jos pystyt äidillesi kertomaan sinun ajatuksista asiaan liittyen. Kodin on tarkoitus olla kaikille perheenjäsenille turvallinen ympäristö, missä kenenkään ei tarvitsisi pelätä. Joskus ulkopuolinen keskusteluapu voi auttaa tilanteeseen hyvinkin paljon. Tärkeintä on kuitenkin, ettet jää yksin ajatustesi kanssa. Sosiaalityön tarkoituksena on auttaa perheitä vaikeissa tilanteissa, eikä ensimmäinen toimenpide ole huostaanotto. Keskustelusi edellä mainittujen tahojen kanssa ovat täysin luottamuksellisia, joten sinun kannattaa ottaa johonkin heistä rohkeasti yhteyttä.

      Terveisin
      Netti-Saapas Kalajoen rovastikunnasta

      • sossujossuu

        "Sosiaalityön tarkoituksena on auttaa perheitä vaikeissa tilanteissa, eikä ensimmäinen toimenpide ole huostaanotto,,LOLO

        sossun ensisijainen tehtävä on huostaanotto koska suuret kansainväliset yritykset esim. mehiläinen on mennyt mukaan huostabisnekseen ja rakentanut sitävarten laitoksia ja laitokset tarvitsevat lapsia koska muuten ei tulis rahaa sijoittajille, Lapsia otettu huostaan jopa siksi kun äiti teki makaroonilaatikon väärässä järjestyksessä. Älkää uskoko näitä netti saapastelijoita.


      • Oululaista_Ossaamista

        Näinhän se valitettavasti menee Suomessa. Täältä Oulustakin oli taannoin juttuja, videotakin, asian tiimoilta. Nyt ei ole kuulunut mitään. Joko vanhemmat on peloteltu hiljaisiksi tai kyörätty pakkohoitoon ja loputkin lapset myyty sosiaalitanttojen omistamiin "hoitokoteihin" orjiksi.


    • jououuoououou

      Sanot sille turpa vittu kiinni, jos sisaruksilla ei edes oo auktoriteettii 12v kakaraa nii huhhu.

    • tätiliini

      Voisiko olla kyseessä sairaus esim ADHD.sillon ihminen ei oikein kontrolloi tekemisiään ja raivoaa.Pitäskö käydä tohtorin pakeilla,vois saada siihen lääkityksen.

    • SaatanTuntea

      Montako muuta sisarusta sulla on?

    • Samaistun

      Otan osaa mulla on myös saman laista käytöstä harrastava pikkusisko (12v). Joskus heittelee saksia mua päin ja kerran oli tosi hilkulla että ne ei osunut silmään. Ja olen myös huomannut että kun hänen asijoistaan on kyse niin kaikki on saatava periksi mutta mitä minun asijoihini tulee, en saisi mennä kavereille enkä poikaystäväni luokse. Sisko valittaa aina että en vietä tarpeeksi aikaa hänen kansaan vaikka olen hänen kansaan useita tunteja välillä kun joku menoni on peruuntunut. Vielä vähän aikaa sitten en uskaltanut pyytää poikaystävääni edes hakemaan minua mihinkään kun pelkäsin siskoni suuttuvan niin että alkaisi heitellä saksia minua kohti. Äiti ja isä ovat lopen uupuneita siskoni touhuihin ja iltaisin kuulen kuinka he riitelevät siitä mitä siskolleni pitäsi tehdä tai millaista apua hän tarvitsee.

    • Hulluja

      Mulla sama ongelma mut se on 11 ja hakkaa vaa mutsii. Mölisee ja hakkaa tavaroita pöytää vasten. En tiedä mihin sillä pyrkii. Ei se mikää vammanen ole mut, mun mielest se pitäs viedä adhd tutkimuksii iha vaa sen takii et tajuis kui nolo pelle on.

    • hyvänäinOwO

      Nauhouta siit video ku se riehuuv-> estä intagramissa -> ala seuraa KAIKKIA sen kamuja -> jaa video intaan ja merkkaa sen kamut siihe.

    • eitraumoja

      Kerrot sille jonkun hirveän jutun, tai näytä trilleri. Sitten kun se on peloissaan, se ei tee mitään. Isosiskoni näytti minulle The stepfather:n. Sen jälkeen olen ollut kiltti tyttö!

    • Varmistakaa

      Pyydä vanhempiasi varmistaa ettei se oo ADHD

    • Wertuerss

      Sillä voi olla ADHD.

    • adhdvirus

      Voipi olla ADHD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe