SIkiö/alkio kuollut?

RakasMahaAsukki

Olen viikolla 5 5, rv 4 minulla oli paljon erilaisia oireita: jatkuva pissahätä, etova olo(ei kuitenkaan oksentelua), mahan nippailuja kaiken aikaa.. Nyt ei ole enää mitään ollut moneen päivään! Voiko tarkoittaa että alkio/sikiö olisi kuollut? :(
Ei sais lukea liikaa netistä, mutta näin rv 6 aikoihin pitäis alkaa yleensä pahoinvointia jne. Mulla ei siis ole yhtään mitään enää, olo on tosi hyvä.. :(
Onko perinnöllä tähän kuinka suuri vaikutus? Äitini on synnyttänyt neljä lasta, ja sanoi kaikkien raskauksien menevän todella hyvin, ilman pahoinvointeja ja teki töitä loppuun asti.
Haluaisin tämän takia varhaisultraan, en malttais odottaa sinne viikolle 12. :/

3

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemukseni

      Raskausoireet saattavat tulla ja mennä ilman, että sillä olisi mitään merkitystä.

      Keskenmenoja kieltämättä tapahtuu aina silloin tällöin, mutta kyllä ne yleensä myös ilmoittavat itsestään saman tien kovana kipuna ja runsaana verenvuotona. Ns. keskeytynyt keskenmeno, jossa sikiö vain hiljaa menehtyy, on paljon harvinaisempaa.

      Minun kohdalleni sellainen kuitenkin sattui ja pääsin kyllä varhaisultraan hyvin pienen verenvuodon jälkeen, mutta kun siellä ei elonmerkkejä löydetty niin annettiin vaan uusi ultrausaika myöhemmäksi. Ja sillä toisellakaan kerralla ei minulle mitään kerrottu, vaan neuvottiin vaan käymään kolmannessa ultrassa. Kolmannessa ultrassa sikiön menehtymisestä vihdoin kerrottiin, ja ohjattiin hoitoon.

      Sinulla raskausviikkoja on vähemmän kuin minulla ekassa varhaisultrassani. Jos lapsi voi hyvin, niin ehkä se näkyy jo ultrassa ja rauhoittaisi mieltäsi. Toisaalta keskenmenodiagnoosia ei ehkä voi vielä tehdä. Ainakin netissä moni on kirjoittanut, että terveetkään sikiöt eivät läheskään aina näy varhaisultrassa, vaan "iilmestyvät" vasta myöhemmin.

    • kokemukseni

      Niin, sen vielä tulin varmuuden vuoksi lisäämään, että jos sinulle tulee kuumetta tai muuta sairausoiretta, niin sitten pitää kiirehtiä lääkärille! Keskeytynyt keskenmeno pitää hoitaa, ettei se sairastuta äitiäkin. En yhtään tiedä missä vaiheessa sairastumisriski tulee, mutta minun kohdallani ainakaan ei pidetty suurta kiirettä?

    • sairaanatäällä

      Yks vaihtoehto on se, että sinulla oli juuri nyt Suomessa kiertävä norovirus lievänä viikolla 4. Voi olla, että se menee vaan etovana olona ohi. Onko mahatautia kiertänyt lähipiirissä? Työpaikalla? Kavereilla? Sen voi saada vaikka bussin stopnappulasta tai kaupan kärrystä. Tämä tuli mieleen, koska sairastan juuri itse tuota pirulaista kotona. Ihan hirvee olo! Ihan muistuttaa siitä, kun raskaana oli! Samanlainen venyvä, tasainen plaa. En silti ole oksentanut. Mahaan vaan sattuu ihan rkeleeesti ja olo on surkea. Onneksi ei tartu täältä ruudun takaa :D

      Itselläni alkoi pahoinvointi viikolla 6. Se vaan iski yhtenä aamuna. Sitä ennen oli vaan järjetön väsymys. Ajattelin, että helppoahan tämä raskaanaoleminen. Kuinka väärässä olinkaan!

      Uskoisin, että noin varhaisella raskausviikolla keskenmeno ehkä oireilisi juuri verenvuotona? Itselläni oli vauvaa yrittäessä yksi varhainen keskenmeno juuri sen jälkeen kun olin ehtinyt plussata. Kamalat krampit selkää ja jalkoja myöten ja runsas verenvuoto (plup-plup-plup-plup, ei siis mitään menkkatiputtelua). Sitä ei voinut olla huomaamatta.

      Toivon, että kaikki on hyvin. Koita nyt vaan rauhoittua. Jos mahdollista, mene yksityiselle ultraan. Kuten jo tuossa edellä sanottiin, alkio ei ehkä näy siellä vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe