Ruohonleikkuria hankkimassa

Ruohonleikkuri

Ruohonleikkuri ois siis ostoslistalla ja koska moiset vekottimet on melko kalliita, niin ois kiva kuulla hieman mielipiteitä eri merkeistä ja koneista. Itse oon pitäny esimerkiksi Stigaa hyvänä ja laadukkaana, mutta oonkin kuullut siitä nyt pelkkää huonoa? Mikä voisi olla hyvä itsevetävä (etuveto) kone keskisuureen pihaan ..? Onko kokemusta kellään vaikka McCulloch:sta tai muista "halvemmista"? Vai onko ainut oikea Husqvarna? Tietty istuttavan ostaisin mielelläni mutta hinnat! :-D

17

8991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 543-

      Stiga on italiaanojen tekosia eli käytännössä kuonaa. Ruotsaiseen aikaan sitä saattoi pitää hyvänä merkkinä. Kaukana on ne päivät.
      Kulloppi jonsered jne on husqvarnan bee merkkejä. Samasta muotista merkistä riippumatta paitsi hq merkillä hintaa 50% enemmän.

    • jopu

      Ostin viime syksynä McCulloch M51-140F leikkurin kun oli niin hyvä tarjous. Ihan tyytyväinen olen ollut, sillä voi kerätä tai silputtaa ilman pussia. Aika kovaa saa kävellä tuon perässä, jos ei jarruttele, mutta tuleepahan piha leikattua nopeammin. Ihmeen hitaalla vedolla lähtee käyntiin. Miinuksia ainakin se, että alkaa pohjan alapuolelta ruostumaan herkästi, oiskohan pitänyt ruostesuojata, heh.

    • kyl_stiga_on_hyvä--

      .

      Lähtee kerrasta käyntiin niin ei voi jaksaa moittia 4 hepoa jaksaa pitempääkin nurmikkoa

      .

    • 732

      McCulloch ja Stiga hyviä leikkureita. . Jonseredia en suosittele sen vikojen takia

    • Meillä_on_Klippo

      jonka ostin käytettynä parikymmentä vuotta sitten. Hyvin on kestänyt, ainoa vaihdettu osa on terälappujen lisäksi kaasuttimen kalvo. Kone lienee ammattilaismalli jossa ei ole ainoatakaan vaijeria missään. Vahva se on ollut vaikka kuluttaa nykyisin jo vähän öljyä.

    • StigaMikälie

      Täällä on paljon parjattu Stigaa ja varsinkin sillä Stiga SV40? moottorilla(Linhai). Minulla on sellainen. Ei mitään häiriöitä ole ollut ja 9:s kesä menossa. Toki Briggs Stratton on varma merkki ja niitä on myyty varmasti miljoonia kappaleita, joten ei voi olla huono sekään. Tecumseh ja Aspera ovat kai hävinneet koneista. Nyt uutena merkkinä Kohler. Kenellä kokemusta? Honda on myös varmasti hyvä.
      Tunnen miehen joka korjaa ruohonleikkureita työkseen ja sanoi että Briggs Strattonin korjaamiseen tarvitaan vain hiomanauhaa ja rakotulkki.

      • kalvoman

        Niin ja kalvoja


      • khhvlhjvlh

        kohler ei ole uusi merkki.


      • Seniorivaari

        Ajoin nurmikkoni etuvetoisella Stigalla jossa oli alkuperäinen B&S moottori, vuodesta 1975 vuoteen 2006 eli 31 vuotta, moottoriremontin tein ja vetolaitteet/vetopyörät uusin.
        Sitten tuli vaihdon aika! myyjä suositteli Stiga Turbo 50 S Compi, Merkki Stiga RV 65 (OHV) Teho 6,5 kW Itsevetävä takavetoinen!
        Suositus takavetoisesta, vetopyörät pysyy paremmin maassa kun kerääjä on täynnä! ja moottori on parempi koska uusi B&S on kansiventtiilimoottori! Menin lankaan ja ostin tämän myyjän suositteleman Stigan!
        Ensimmäisen kesän Stiga leikkasi mielestäni hyvin, vaikka vieroksuin takavetoa koska käännökset on hankalia tehdä ( vertaa etuvetoinen, painaa vaan aisasta ).
        Tuli syksy ja kun keräsin lehtiä kerääjä kun täyttyi, moottori joutui niin koville että ensinnä tuli savut, sitten kolinat ja lopuksi leikkuri pysähtyi! Lopullisesti
        Soitin myyjälle joka sanoi heti ”venttiilivaurio” vaihdetaan uuteen!
        Katsoin leikkurin valmistajan joka oli ITALIA, moottoriin oli meistetty SUMEC-LINHI SV 200 ( Linhain tehtaalla Kiinassa valmistama B&S tarralla varustettu moottori ).

        Ostin 1.6-07 etuvetoisen Klippo Copran S 50 valmistettu Upsala Ruotsi, jossa on alkuperäinen Briggs & Stratton Quantum 50, 5 kW moottori Valmistaja B&S Milwaukee, Wisconsin 53201 USA
        Toivottavasti Klippo kestää, tämä ns ”kuntaleikkuri” samat 30 v kun alkuperäinen Stiga! Tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen!
        Nyt 8:sas vuosi menossa, vielä pelittää !





        Ajoin nurmikkoni etuvetoisella Stigalla jossa oli alkuperäinen B&S moottori, vuodesta 1975 vuoteen 2006 eli 31 vuotta, moottoriremontin tein ja vetolaitteet/vetopyörät uusin.
        Sitten tuli vaihdon aika! myyjä suositteli Stiga Turbo 50 S Compi, Merkki Stiga RV 65 (OHV) Teho 6,5 kW Itsevetävä takavetoinen!
        Suositus takavetoisesta, vetopyörät pysyy paremmin maassa kun kerääjä on täynnä! ja moottori on parempi koska uusi B&S on kansiventtiilimoottori! Menin lankaan ja ostin tämän myyjän suositteleman Stigan!
        Ensimmäisen kesän Stiga leikkasi mielestäni hyvin, vaikka vieroksuin takavetoa koska käännökset on hankalia tehdä ( vertaa etuvetoinen, painaa vaan aisasta ).
        Tuli syksy ja kun keräsin lehtiä kerääjä kun täyttyi, moottori joutui niin koville että ensinnä tuli savut, sitten kolinat ja lopuksi leikkuri pysähtyi! Lopullisesti
        Soitin myyjälle joka sanoi heti ”venttiilivaurio” vaihdetaan uuteen!
        Katsoin leikkurin valmistajan joka oli ITALIA, moottoriin oli meistetty SUMEC-LINHI SV 200 ( Linhain tehtaalla Kiinassa valmistama B&S tarralla varustettu moottori ).

        Ostin 1.6-07 etuvetoisen Klippo Copran S 50 valmistettu Upsala Ruotsi, jossa on alkuperäinen Briggs & Stratton Quantum 50, 5 kW moottori Valmistaja B&S Milwaukee, Wisconsin 53201 USA
        Toivottavasti Klippo kestää, tämä ns ”kuntaleikkuri” samat 30 v kun alkuperäinen Stiga! Tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen!
        Nyt 8:sas vuosi menossa, vielä pelittää !


    • Jonsered

      Kirjoitin tämän jo tuohon toiseenkin, mutta kopioin tännekin. Koska kokemukset tästä Jonseredista ovat tosi hyvät. "Jonsered (mallia en muista) on ollut hyvä. Ostin sen kylläkin jo 90-luvulla eli kyseessä on jo vanha leikkuri. Muovirunkoinen, itsevetävä ja kerääväkin. Leikattava alue ei ollut ns. nurmikkoa vaan sellaista niityn tapaista, vähän monttuistakin. Jonsered on leikannut pitkät heinät, horsmikot eikä ole kävyt haitannut tahtia. Eli on ollut tosi kestävä ja tosi toimiva. Ei ole tarvittu korjausta, öljyt olen joskus vaihtanu. Leikkuri on edelleen käytössä, nyt vähän helpommissa oloissa näin vanhuuden päivinään, mutta päihittää edelleen monen uuden leikkurin. Terä on jonkun kerran teroitettu. Hinnaltaan oli melko kallis, mutta on ollut hintansa veroinen. Jos uuden koneen tarvisin niin se olisi varmaan merkiltään Jonsered."

    • honkong

      Stigan uusimmat leikkurit on hyviä niin kauan kun toimivat. Käynnistinlaite maksaa "uuteen" malliin yli satasen, eikä jousta tai narupyörää saa erikseen. Rahastusta sanon minä.. Laskevat kai sen varaan, että parinvuoden välein vaihdetaan uuteen.

    • leikkurin_veturi

      Yksi asia, jota ei voi tarpeeksi painottaa, on: Mitä isommat pyörät, sitä kevyempi on liikutella.

      • 543-

        Mitä isommat pyörät sitä varmemmin ne on lintallaan. Huomioon ottaen rungon paksuuden ja naparatkaisun heiveröisyyden.


      • fsidf
        543- kirjoitti:

        Mitä isommat pyörät sitä varmemmin ne on lintallaan. Huomioon ottaen rungon paksuuden ja naparatkaisun heiveröisyyden.

        No tietysti naparatkaisu laakereineen täyty olla riittävän tukeva.


    • Hondalla

      Honda on hyvä omasta kokemuksestani.

    • hyväostos

      ostin viime kesänä hundai sähkö pelin akulla leikkaa puoli tuntia uusinta lataus noin 3 tuntia kevyt työntää ja eikä sammu pitkän ruohon takia.

    • mcmullokki4x4

      Ostin mccullokin 4x4 on koko peto leikkaamaan jälki on 56cm kerta ja voi ajaa suoraan umpi niittyyn/heinikkoon eikä sammu, kun etenee rauhallisemmin. (olen merellä yli 2kk ja piha sen näköinen) Kone on b&s quntum 190cm. Tois näppärä veto, kun on säädettävissä helposti etenemis vauhti tarvittaessa.

      Aika näyttää mullokin laadu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3391
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      169
      1431
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      784
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      729
    Aihe