Yritin pari/kolme vuotta sitten kysellä tällä samalla palstalla,että miten pääsen lapsuuteni hiekkarannalle käymään?
Sain vastaukseksi vain homottelua ja herraties mitä?
Miksi?
Olen syntynyt Nerkoolla ja nyt asun (tietenkin) näin vanhemmiten pidemmällä.Siihen aikaan lähdettiin työn perään .Niinkuin nykyäänkin.
.
Juuri siksi yritin kysy miten sinne nykyisin mennään?
Lapsena oltiin siellä koko kesä.
Seurantalon äitienäiväjuhlan jälkeen (pojat)piti tärkeänä heittää talviturkin.
Jokatapauksessa koko kesä oltiin "pää järvessä".
Niin,yritin kymmenkunta vuotta sitten mennä sinne siitä "postin kautta"(terveisiä Bäcksrömin pojille).Meniköhän tuo nimi oikein.Matille kuitenkin.
Tie katkaistiin heti siinä matkalla ja melkein käsiksi käytiin ja näytettiin suunta mihin mennä.Ei auttanut selitykset,joita ei edes kuunneltu.
Onko tämä nykyinen mentaliteetti?
En edes tiedä onko minulla enää mahdollisuutta siellä käydä mutta kysyn näin etukäteen,(jos vaikka onnistuisi)että miten sinne kaiken taiteen sääntöjen mukaan pääsee?
Jos ei muuten niin haluaisin purkillisen Nerkoon hiekkaa siihen lopulliseen kuoppaan.
Kaikille 50-60 alun Nerkoolaislle,naapureille/koululaisille(Nerkoon koulun rehtosin tytöile,leikimme yhdessä.) ja Iisalmen tyttölyseolaisille erikoisesti Moisasen kaksosille;)Kuten myös Rönkön Marjalle ja herraties kenelle.
Halosen "Ikelle"ja tietenkin kaikille Halosen siskoksille.Muistatteko kun odotettiin bus/.linja-autoa aamulla kun mentiin IIsalmeen oppikouluun?
Pelkosen pojille jotka ajoivat rekkaa,niinkuin Taskisen Penallekin joka ajoi meidän muuttokuorman Vantaalle..Kaijalle naapuriin jne.Miten kaikkien ystävyydestä voisi kiittää?
Kun osoitteet ja vaihtuneet nimet ovat kadoksissa,
joka ikiselle terveisiä.
Niin,kuten huomaatte eksyin aiheesta:)
Mutta kertokaa miten sinne hiekkaan mennään?
Raija koulua vastapäätä
Nerkoon hiekkaranta
7
2147
Vastaukset
- Ohjeet
Käännyt siitä Viitostieltä Nerkoon entisen kaupan kohdalta Nerkoolle. Sitten niin kauan että muistaakseni oikealle pitää kääntyä just ennen junarataa. Sitten kun olet kääntynyt oikealle, jonkun matkaa suoraan ja sitten käännyt vasemmalle ja ylität junaradan ja muistaakseni siitä suoraan. En muista tarkalleen koska en ole käynyt varmaan pariin vuoteen. Mene Nerkoolle ja kysy tarkempia ohjeita.
- rhb
No siitähän minä menin ja kun pääsin lähemmäs rantaa vastaanotto oli juuri tuollainen.Poliisilla uhkailtiin,
Kun en lapsuuden muistin mukaan muuta reittiä muistanut jäi menemättä.
En voi jättää sitä mahdollista menemistä enää siihen,että kysyn sitten joltain.
Pitää tietää etukäteen kun on muiden kyydeistä kiinni.
Tai ehkä junastakin! - Ohjeet
rhb kirjoitti:
No siitähän minä menin ja kun pääsin lähemmäs rantaa vastaanotto oli juuri tuollainen.Poliisilla uhkailtiin,
Kun en lapsuuden muistin mukaan muuta reittiä muistanut jäi menemättä.
En voi jättää sitä mahdollista menemistä enää siihen,että kysyn sitten joltain.
Pitää tietää etukäteen kun on muiden kyydeistä kiinni.
Tai ehkä junastakin!Hmmmm outoa. Sehän on yleinen uimaranta. Ihme porukkaa jos yrittävät estää pääsyn yleiselle uimarannalle.
Ja sanoit että kymmenen vuotta sitten. Siitähän on tosi pitkä aika. Ei minua ole tulleet estelemään ikinä....
- muuallemyösmuuttanut
Suunnilleen noin kuten "ohjeet" neuvoo. Itse en enää vuosiin ole lapparissa asunut, aikoinaan siellä olin muutaman vuoden. Aika pian selvisi mitä ovat lapinlahtelaiset. E i ihme että pikku kylä pahasessa tapahtuu niin paljon itsemurhia, yleisesti ihmiset siellä voivat pahoin. Tämä keskustelu palsta on vertaansa vailla, ja osoitus aidoista Lapinlahden lapikasukoista ja akoista.
Lapinlahtelaiset ovat tollukoita, ei heiltä juuri asiallisia vastauksia saa . takanapäin irvistelevät, juoruavat ja mustamaalaavat toisia. Aloittaja ei todellakaan ole mitään menettänyt muuttaessaan muualle.- Ohjeet
"Muuallemyösmuuttanut"
Olen asunut 15 vuotta Lapinlahdella ja hyvä paikka tämä on, en ole kohdannut "pahoin voivia ihmisiä" tai muita samanlaisia. Tietenkin joitain juoppoja mutta joka kylässä/kaupungissa niitä on. Ja itsemurhat..... niitäkin tapahtuu joka paikassa, niiltä ei voi välttyä. Tuskin Lapinlahti syyllinen on että jollakulla menee huonosti (perhe tragediat, ero yms.)
Ja äläpä "tollukoisiksi" hauku meitä, sen parempi se sinäkään oo. ;) - eikelpaamikävaan
Ohjeet kirjoitti:
"Muuallemyösmuuttanut"
Olen asunut 15 vuotta Lapinlahdella ja hyvä paikka tämä on, en ole kohdannut "pahoin voivia ihmisiä" tai muita samanlaisia. Tietenkin joitain juoppoja mutta joka kylässä/kaupungissa niitä on. Ja itsemurhat..... niitäkin tapahtuu joka paikassa, niiltä ei voi välttyä. Tuskin Lapinlahti syyllinen on että jollakulla menee huonosti (perhe tragediat, ero yms.)
Ja äläpä "tollukoisiksi" hauku meitä, sen parempi se sinäkään oo. ;)Kyllä niitä itsemurhia vaan lapparissa tapahtuu eniten suhteessa väkilukuun , kuin muualla. Sekä nuorison ja vanhemman väestön keskuudessa on pahoin vointia. Pieni paikkakunta ahdasmielisine asukkaineen juuri on syy monen pahoin vointiin. Äläkä muuta väitä.
Ja eihän siellä ole mitään palveluitakaan. Miten tuommoiseen tuppukylään voi olla tyytyväinen.?? Taidat olla niitä tallukaita joka ei paremmasta tiedä, olette koko suku samalla kylällä.....)))) - OhjeetNimiMerkki
En ole tallukka, ihan normaali sivistynyt ihminen, toisinkuin eräs joka nimittelee tallukaksi anonyymisti tuntemattomalle, jota ei edes tunne. ;) Minun sukunani asuu ympäri Suomea, ei pelkästään Lapinlahdella, kuten väitit.
Ja palveluista, tännehän kannattaakin rakentaa ostoskeskusta, kun asukasluku on alle 8000. Käytä järkeäsi, ei tänne yksinkertaisesti kannata hirveästi rakentaa mitään suurta, tappiolle sehän menisi.
Ja vielä loppuun, mitä tarkoitat, että "en tiedä paremmasta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576