Miksi suomi24 ei poista kunniaa loukkaavia viestej

Alkaaottaapattiin

Osaako joku sanoa, mitä minun tulee tehdä kun suomi24 ei suostu useimmista pyynnöistäni huolimatta poistamaan minuun henkilökohtaisesti viittaavaa viestiä, joka asiattomasti loukkaa kunniaani minut tunnistettavasti?

Olen myös lähettänyt asiasta palautetta useita kertoja, mutta mitään ei ole tapahtunut eikä kukaan ole vastannut niihin.

Onko tämä Allerin yleinen linja?

Onko rikosilmoitus ainoa tapa saada asioita tapahtumaan?

20

392

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SiisEiMitään

      "henkilökohtaisesti viittaavaa viestiä,"?
      Mitä tuo on?
      Siis viitataan. Eli joku muu ei ymmärrä, että siinä viitataan sinuun.
      Hei, jos leikkiin ryhtyy, se leikin sietäköön.

      • dsaadsads

        Oletko joku neropatti. Mihin leikkiin? Kertoisitko niin muutkin ymmärtää


      • Kas-siinä
        dsaadsads kirjoitti:

        Oletko joku neropatti. Mihin leikkiin? Kertoisitko niin muutkin ymmärtää

        Kukaan ei pakota sinua olemaan tällä foorumilla. Oliko nyt kyllin selvästi sanottu?

        Mitä tarkoittaa "henkilökohtaisesti viittaavaa viestiä"?


      • jtrjtrjt

        oletko ihan sekopää? kirjoitetaan nyt sitten sinustakin tänne tunnistettavasti niin voipi olla että ääni kellossasi ja asenteessasi muuttuu


    • Normihommaako

      Ydinvoimapalstalla yksi häirikkö herjaa toistuvasti muita ja kopioi poistetut viestinsä heti uudelleen kirjoitusvirheitä myöten. Onko kyseessä jokin viestin palautusrobotti, vai miten moinen on mahdollista? Yksikin ketju on yli sata kertaa palautunut kopioituna välittömästi poiston jälkeen.

      • kopionkopio

        Edelleen sama ralli menossa.


      • Automaattikopiointi

        Hyvä kysymys johon soisi vastattavan. Voiko jonkin robotin avulla poistettuja viestejä palautella automaattisesti takaisin?


    • dfrw

      Kuka on aloittaja, jotta tietäisimme, mitä tämä aloittaja tai tarkemmin ketä tämä aloittaja tarkoittaa..siis itseään...siis ketä...emme ole selvännäkijöitä.

    • tosiaankin kestää tosi paljon että viesti poistuu, varmaan jtn viikko ennen kuin poistetaan ja siinä välissä tulee jo uusia asiattomia :D

    • josjosjosjajos

      Täältä voi myöhemmin lukea, kuinka sattuvasti kunnioittainloukkaukset on osuneet. Tai sitt ei. Tai jos on laajat kummit, eiku...

    • BLOODisLIFE

      Mä oon myös sanonu että poistaa tuolla nimi keskustelussa viestin jossa mua haukutaan ja siihen tuli moderaattorin vastaus että se saa olla siinä ikuisesti se viesti jossa mua haukutaan!

    • BLOODisLIFE

      Mä oon myös sanonu että poistaa tyttöjen nimet keskustelusta viestin jossa mua haukutaan ja siihen tuli moderaattorin vastaus että se viesti saa olla siinä ikuisesti!

    • löyty

      3.2. Arkaluontoiset tiedot

      Lakiin sisältyvät säännökset arkaluonteisista tiedoista pysyivät aiempaan lainsäädäntöön verrattuna pääosin ennallaan. EU:n tietosuojadirektiivi määrittelee kuitenkin arkaluonteiseksi myös tiedon henkilön kuulumisesta ammattiliittoon. Ammattiliittoon kuulumista koskevan tiedon käsittely on silti edelleen sallittua ammattiyhdistysten ja niiden muodostamien liittojen toiminnassa. Koska tietoa voidaan käsitellä myös rekisteröidyn nimenomaisella suostumuksella, työnantajat voivat myös jatkaa ammattiliittojen jäsenmaksujen perimistä.

      Lain mukaan arkaluonteisina tietoina pidetään henkilötietoja, jotka kuvaavat tai on tarkoitettu kuvaamaan:

      rotua tai etnistä alkuperää
      henkilön yhteiskunnallista, poliittista tai uskonnollista vakaumusta tai ammattiliittoon kuulumista
      rikollista tekoa, rangaistusta tai muuta rikoksen seuraamusta
      henkilön terveydentilaa, sairautta tai vammaisuutta taikka häneen kohdistettuja hoitotoimenpiteitä tai niihin verrattavia toimia
      henkilön seksuaalista suuntautumista tai käyttäytymistä
      henkilön saamia sosiaalihuollon palveluja
      ammattijärjestöihin kuulumista

      • Laki24.fi

        Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen

        Mikäli henkilö oikeudettomasti joukkotiedotusvälinettä käyttämällä; taikka, muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, katsotaan teko yksityiselämää loukkaavaksi tiedon levittämiseksi. Yksityiselämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei pidetä sellaisen yksityiselämää koskevan tiedon, vihjauksen tai kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastettavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, mikäli tämä esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi. Yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä tuomitaan sakkoa tai vankeutta enintään kaksi vuotta.


      • Se-ku-ei-auta-mitään
        Laki24.fi kirjoitti:

        Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen

        Mikäli henkilö oikeudettomasti joukkotiedotusvälinettä käyttämällä; taikka, muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, katsotaan teko yksityiselämää loukkaavaksi tiedon levittämiseksi. Yksityiselämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei pidetä sellaisen yksityiselämää koskevan tiedon, vihjauksen tai kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastettavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, mikäli tämä esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi. Yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä tuomitaan sakkoa tai vankeutta enintään kaksi vuotta.

        No jos on loukattu, menkää kaipaamaan poliisille.
        Pöhköä täällä asiasta huudella.


      • Se-ku-ei-auta-mitään

        Minä se täälllä hihittelen vain eri nimimerkeillä, koska Yle tai Yandex ei moderoi tätä sikanruokakaukalo-Suomi24:jäänsä


    • sldjfidfhfugthgtt

      Varmaan siksi, että jo etusivun kuvien laittajat ovat häiriintyneitä nettinörttejä, jotka kuvanmuokkauksella luovat palstoille mukamas "keskustelua"...

      En usko, että kukaan tavallinen ihminen tulee keskustelemaan tänne forumille - Suomi24 pelkästä ilosta päästä arpomaan, että pitääkö tehdä rikosilmoituksia vaiko ei siksi että palstoja ei valvota eivätkä suojele riittävästi tavallisia netin kirjoittajia häiriintyneiden pelottelulta tällaisessa anonyymiympäristössä...



      Tietämättä asiastasi en osaa ottaa kantaa, enkä todellakaan ole Suomi24 ylläpidon edustaja ( hehän eivät keskustele täällä foorumillaan). Välttämättä sinua ei henkilökohtaisesti ole loukattu, jos kirjoittaja on kirjoittanut viestinsä nimettömästi ja jos viestin sisällössä ei ole mainittu yksityiskansalaisten koko nimiä tai nimitunnisteita. Kunnianloukkausta voi toki kuitenkin olla myös nimetön kirjoittelu, jos selkeästi viestissä tuodaan julki esimerkiksi asioita siten, että aivan yksi yhteen joku kirjoittajan tunteva voisi tunnistaa, että kenestä viestissä puhutaan ja siten, ettei ole mitään epäselvyyttä, kenestä tai ketä puhe koskisi. Mutta on paljon myös ihmisiä, joille internetin tällaiset nimettömätkin Suomi24- keskustelupalstat ( jotka eivät ole yhteisöllisiä, toisin kuin vaikkapa some) saavat mielissään liian suuret mittasuhteet ja esimerkiksi on mielenterveysongelmaisia, jotka kuvittelevat kaiken kriittisen kirjoittelun koskevan juuri heitä, vaikka keskustelu olisi täysin yleisluontoista. Tosin, jos saat asiallisiin mielipiteisiisi Suomi24:ssa pelkkää vihaa osakseksesi usein ja jatkuvasti ja vaikka vaihtaisit palstaakin, siinä tapauksessa rikosilmoitusta voisi harkita. Itsekin olen usein harkinnut ja jotkut vihakirjoittelijat pelottelijahäiriköt ovat oikein jopa toivoneet että tekisin rikosilmoituksen palstoilla kys. tuntemattomien taholta kokemastani pelottelusta, mutta toistaiseksi olen ajatellut, että en alennu tekemisiin tuntemattomien nimimerkkien kanssa, joista suurin osa varmaan vain purkaa pahaa oloaan palstoilla. Sellaiset kirjoittelisivat vihaa kenelle tahansa, eikä niille merkitse se, että mitä kirjoittajan viestissä lukee.

    • sdkfhduhgfugtkhtkuh

      Sinulle vielä: en tiedä oletko joutunut rikollisen kirjoittelun uhriksi vaiko et, mutta itse ainakin olen usein Suomi24- palstoilla törmännyt sellaisiin häirikkökirjoittajiin, jotka aivan tahallisesti kohdistavat viestinsä siten, että niissä mainitaan jopa nimiä, tyyliin joku keskustelunaloitus saattaa olla osoitettu vaikka "Tiinalle" tai "Maunolle" ( nämä vain esimerkkejä nimistä, toivottavasti vainoharhaiset ei lue näitä palstoja... ) tai kenelle vaan ja ikinä tämä Aller ei ole sellaiseen puuttunut, ei siis mitenkään. Huolimatta siitä, että siten julkisilla internetin nimettömillä keskustelupalstoilla kirjoittavat häiriköt aivan tasan tarkkaan tietävät, että nimiä ei saa mainita jos keskustelut ovat anonyymeja ja julkisia. Hyvin paljon näkee ilkeämielistä vihjailua tai panettelua palstoilla. Itse esimerkiksi olen ollut sellaisen rikollisen kirjoittelun uhri, että minun on valehdeltu olevan osa muka jotakin Suomi24:n yhteisöjä kun olen tänne erinäisille Suomi24- palstoille kirjoitellut, tuntemattomat nimimerkit kirjoitelleet ihan keksittyjä tarinoita mun keskustelupalstakommenttien perään palstoille ja sillä tavalla. Olen joskus testannut kirjoitella eri tyyleillä, eli enemmän neutraalisti ja sitten taas tunteenomaisemmin, ja mitään vaikutusta ei siinä ole siihen ollut, että miten ahdistavia kommentteja olen Suomi24- palstoilla saanut. Pelkkää panettelua se ainakin minun kohdallani on ollut,miten tuntemattomat täällä kirjoittelee.


      Näkökulmasta riippuen joidenkin näkemys on, että nimettömänä kirjoitellessa ei saisi mainita edes merkittävien vallankäyttäjien nimiä jos vaikkapa kritisoi, mutta sellaisillakin kansalaisilla; esimerkiksi poliitikoilla tai vaikkapa julkkiksilla, on aivan toisenlaiset mahdollisuudet vaikuttaa omaan julkisuuskuvaansa ja kumota itsestään esitettyjä virheväitteitä tai luuloja, kuin tavallisella pulliaisella, jos tavisihminen joutuu hörhöjen nettipanettelun tai pelottelun kohteeksi. Ikävä sanoa, mutta olen sitä mieltä, että tosi iso osa Suomi24- keskustelupalstoille kirjoittavista luultavasti ei kirjoita keskustelemisen ilosta palstoille. Kyllä sen nimittäin erottaa, jos joku oikeasti haluaa vain keskustella.


      Minusta tän Suomi24n pitäisi reilusti etusivullaan kertoa, jos fooruminsa ei ole turvallinen paikka keskustella. Heidän pitäisi tämän foorumin omistajien kertoa, että fooruminsa on sitten sellainen paikka, minne jos kirjoittaa, joku hörhö samantien kaappaa mielipideprofiilin ja että suurin osa "rekisteröityneistä" on pelkkiä feikki- identiteettejä. Itselleni ainakin yksityisyydensuoja on sen verran tärkeä asia, etten todellakaan halua, että joku ilmaisenkaan ilmaisukanavan tarjoava yritys koostaa mitään profiileja palstoillensa kirjoittavien mielipiteistä. Koska minun kohdallani ainakaan ei sellaista edes voisi tehdä. Jos haluaisin ilmaista mielipiteitäni esimerkiksi yhteiskunnallisista asioista, tekisin sen korkeintaan omalla nimelläni ja hyvin vankan harkinnan jälkeen ja paikassa missä keskustelen ihmisten kanssa enkä nimimerkkien kanssa - niin toimin aina jos keskustelen ihmisten kanssa, joiden henkilöt tiedän, mutta mitään velvollisuutta mulla ei ole täällä tehdä tiettäväksi että kuka tai mikä olen, koska se ei kuulu yhdellekään. Olen nimittäin lakia noudattanut kirjoittelussani, eli en ole nimimerkkiä rekisteröinyt ja käsitykseni mukaan nimetöntä mielipiteenilmaisua ei vielä ole kielletty lailla - muutenhan koko tätäkään foorumia ei edes olisi, tätä Suomi24:a.


      Tämä on todellakin hyvin kummallinen keskustelufoorumi. Jos vähänkin enemmän on näitä Suomi24- palstoja seurannut, nopeasti huomaa sen, että joku; luultavasti verraten pieni, mutta hyvin äänekäs vihapuhujajoukko _systemaattisesti_ paukuttaa kaikki palstat täyteen asiatonta pelottelu- ja vihatekstisisältöä.


      Ei se todellakaan miellyttävä kokemus ole ollut minullakaan, että nimimerkkien takaa tuntemattomat on täällä vihanneet minua ja vaatineet, että mun pitäisi muka käyttäytyä samalla tavalla kuin käyttäydytään ihmisten kanssa, joiden henkilöt olisi tiedossa - mahdotonta valitettavasti. Sitten kun suurin osa on vielä niin vtun huonoja kirjoittajia, että ne raivoaa sitäkin, jos niiden kieliopillisesti täysin käsittämättömiä aivoituksia ei lukija oikein ymmärrä.


      Olisi kiva tietää, että kuinkahan monta muka ihan oikeaa ihmistä Suomi24:n jäseniksi rekisteröityneissä on - eipä varmaan paljoa, mutta sitäkin enemmän rikollisia feikkiprofiileja. Ainakin foorumin ylläpito on velvollinen poistattamaan kunniaa loukkaavat profiilit ja nimimerkit - ja käsite kunnia siis suomalaisessa lakimerkityksessä.


      Jos ( en voi tietää), jos olet joutunut kunnianloukkauksen uhriksi, aina voi ainakin kysyä poliiseilta, kannattaako rikosilmoitus tehdä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe