vw junakeula

Sana-vapaa

On sellainen pohjansa maahan sulattanut raato.
Yläosa jotenkin restauroitavissa.
Ei konetta mutta penkit ja ohjaamossa kaikki paikallaan.
En ole vielä tarkistellut junakeulan papereita mutta sellainen ikkunaton paku jossa pariovet sivulla, olen miettinyt sen laittamista toisen rungon päälle uudemmalla tekniikalla. Säästyy ne paperihommatkin selvityksissä, tosin saa kaikki ok.
Ei tollasta kannata alkaa enää pystyyn hengittämään orkkiskuntoon mielestäni.
Vaatisi uuden vaihtomoottorinkin. Olen pikkasen uudemman tekniikan kannalla.
Mielipiteitä voi tosin olla muitakin.

11

2346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Junisjuuso

      Ajatuksena hyvä, kannatan. Valitse sellainen ato phjalevyksi, vaikka neliveto että saa hinata kunnolla.

    • Taitaa-mennä-eteenpäin

      Tutkiskelin tänään uudemman kerran sitä aihiota.
      Pohjassa pituussuuntaiset palkit ovat ihme ja kumma ok.
      Eikä varsinaisessa pohjassa ole juuri mitään ylivoimaista, muuten on todella rapea.
      Kaikki menee uusiksi, ei ole mikään nopea projekti.
      Akselit nivelet jousitus jne tuntuu olevan ok.
      Mikä tuollaiselle olisi kohtuuhinta jos laittaisi eteenpäin, ikkunaton pariovellinen paku vm 66 junaleula transporter.
      Paperit ok katsastusta silmälläpitäen, puuhaa oikein paljon.

      • Saksassa

        tuonikäinen maksaa hyvin kunnostettuna lähemmäs 100 tonnia mutta siellä termi "hyvin kunnostettu"tarkoittaa vähän muuta kuin Suomessa.


      • oiuytre11

        Tuollasia hintoja ei oikein saa mistään paitsi tehtaan museon autoista. Kuntoluokka kakkosesta ei enää tuollaista makseta. Lähimpänä korkeita hintoja on orkkiskuntoinen ja Samba-versio. Jota tämä ei kylläkään ole, normaali paku vaan.


      • Anonyymi

        Vaikka aihe on vanha niin juurikin tuon ehjän yläosan vuoksi voisi kiinnostaa.
        Jos auto on vielä olemassa ja siitä on jokin ajatus luopua, niin minuun voisi olla yhteydessä.


    • CaliforniaTyyliin

      100 tonnia moisesta "hyvin kunnostetusta"on siinä mielessä ihan hadusta vedetty että vasta siinä vaiheessa kun joku maksaa ihan rahana moisen summan niin hinta on se.
      Pyyntöjä nyt on kaikenmoisia ja nettiautossakin näemme aivan älyttömiä hintoja joillain autoilla,vaan siellähän ne ovat vuodesta toiseen vaihtamatta omistajaa...
      Mikäli kyseessä olisi ajamaton yksilö vuodelta 1966 ja sisätiloissa säilynyt priimakunnossa niin silloin tuommoisia voitaisiin pyytää.

      Maksaako joku,epäilen,eikä taatusti Suomessa eikä kyllä muuallakaan nykyaikana...

      Hyviä ruosteettomia yksilöitä nimittäin löytyy yhä Kaliforniasta ja naapuri osavaltioista edulisestikkin,toki muualtakin USA:sta hienoja yksilöitä löytyy ja Meksiko tuohon päälle.

      "100 tonniin"verrattuna kannattaa pikkasen matkailla,korjailla ja mahtuu isompiakin rahtikustannuksia jos oikein moista halajaa.

      Mutta kyseessä oleva yksilö on talteenotettava jos siltä tuntuu ja kädet on vapaat koska mitäänhän ei voi "pilata"kun pilattavaa ei pahemmin ole.
      Ei sitä entisöidä taatusti kannata jos myynti rahavoitot mielessä,puuttuu kaiken lisäksi orkkis tekniikkakin ja paljon muuta että ihan moinen homma olisi realistinen.

      Entisöinti on kallista hommaa,tonnilla ei tehdä paljon mitään eikä viidelläkään vaikka lähtökohta olisi katsastettu ja monen mielestä jo "hieno".

    • vwJunakeula

      Aloittaja..ei ole museoon tarkoitus entisöidä.
      Aivan typerää alkaa tehdä autosta alitehoista leikkikalua jolla ei voi edes mopoautoa ohittaa.
      Lisäksi pitää konetilaa äänieristää kunnolla mikäli aikoo edes radiota tuollaisessa kuunnella.
      Mieluimmin jättää museointihommat perfektionisteille.
      Pallokeulastakin saa modifioimalla tehtyä pohjaratkaisun lyhentelemällä jne.
      Turhaa kiusata millään museointiajatuklsilla luovia prokkiksia.

    • VW350CID

      Museoautoissa tai alkuperäisinä säilytettävissä vanhoissa autoissa harvemmin muutenkaan on tarve ohitella,kiihdyttää tai muuten kuin nautiskelemalla itseään viihdyttää=tarkoittaa että kohde on sinulle väärä entisöintimielessä jos se pitää olla kulkevaa sorttia nykynormienkin mukaan ja pakupuolella siirryttävä Chevy-GMC-Dodge-Ford USA tyylisiin laitteisiin ja isolla vinkkelillä varustettuun niin "kyllä lähtee"niskat naksumaan kumi sulamaankin joka pykälällä kesäkelillä.
      Mikäänhän ei estä iskemästä Volsuun vaikka mitä "hirviökonetta "mistä merkistä tahansa jossa vähintään mahdollisimman" iso 4 pyttyinen" turbokone tai mieluusti 6-8 sylinteriä,vain mielikuvitus,taito,aika ja raha rajana sekä katsastusmies jolle se myös on kelvattava perustellusti mikä taas tarkoittaa että koko alusta jarruista alkaen on jotain aivan muuta kuin orkkistaso tuossa eikä montaa VW osaa jää jäljelle muilta kuin ulkopeltien osalta.
      Radio on huuhaata ja amispoikien juttuja" tumps tumps "melusaasteineen,tosimies kuuntelee vinkkelin lotkotusta,nauttii ihmisten katseita ja ei ole kuin tavikset autoiltaankaan.

    • FordEconovan

      Justiinsa noin kuin tuossa edellinen kirjoittelikin,jos kerta Volkkarista ei paljon omia peltejä tai tekniikkaakaan toimivaa jäljellä eikä entisöinti kiinnosta anemisin tekniikoin mutta ulkonäkö vissiin kiinnostaa enempi on ratkaisu tietty iskeä pökköä pesään enempi ja nykysäännökset antaa melkoisesti mahdollisuuksia niin paljon että on miehestä kiinni minkä kokoisen muskelimasiinan sovittaa Volkkariin!
      Tuossa on taas sit iso ristiriita !
      Äänieristykset ym lisäkrääsä nostaa painoa kuten musavehkeet kaikenmaailman subbareineen,taidat olla siis näitä jotka luukuttavat mieluusti aivonsa pihalle ja kaikkien 200m sätellä olevien ulkopuolistenkin riesa ,jopa oikein mölypainekisoissakin käyvä jopa?

    • Olen kiinnostunut,jos et itse ala laittaan ja jos ei ole mahdottoman kaukana,kunhan on siinä kunnossa,että renkaat pyörii ja saa trailerille. Textaile [email protected]

    • Päivitetty_VWanhus

      "Ei tollasta kannata alkaa enää pystyyn hengittämään orkkiskuntoon mielestäni.
      Vaatisi uuden vaihtomoottorinkin. Olen pikkasen uudemman tekniikan kannalla."

      Vanha ketju, mutta aihe kiinnostaa. Samaan aiheeseen on useampia eri lähestymistapoja.

      Miten homma luokitellaan _katsastuksessa_, mikäli haluaisi tuollaisen mainion junakeulan päivittää uudemmalla tekniikalla, eli ei edes museokuviota harkitsi. Teknisessä päivityksessä kuitenkin kannattaisi koettaa säilyttää alkuperäisen fiilistä mahdollisimman paljon.

      Niin, ja millaisen modernimman koneen vetoakseleineen tuollaiseen voisi istuttaa? Diesel, bensa, VW vai jopa jokin muun valmistajan kone?

      Olisiko seuraamuksen " jonkin asteinen" tyyppikatsastus EURO-luokituksineen?

      Parhaummillaan tuollaisesta saisi todella symppiksen ja liikenteen mukana helposti pysyvän laitteen vaikka arkeen. Lisäksi hieman lisää äänieristyksiä ajomukavuutta kohentamaan.

      Mutta olisihan se siltikin hieman "sääli" tuollainen symppis vanha koria ltista tiesuolille & Co, vaikka muu teknikka olisikin modernisoitua.

      Ps. Onko jossakin sivustoja joissa esitellään pleikkari-projekteja uudemmalla tekniikalla toteutettuina?

      Kuten tuossa ylempänä jo mainittiin, niin jostain Meksikostahan voisi halutessaan löytää ja / tai teettääkin maltillisempaan hintaan koko komeuden, sillä sielläkin on todella osaavia tekijöitä, mutta kustannukset matalemmat.

      Californiassa hintaluokka riskeeraisi olla aivan toista luokkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe