Sekarotuisten hinta

Koirakotiin

Miksi sekarotuisista nykyään pyydetään aivan hirveitä hintoja (400-800e), onko järkevää enään hankkia sekarotuista kun samalla hinnalla saa jo puhasrotuisen.? Ennen sai sekarotuisia ilmatteeksi tai alle 100e. Miksi kukaan maksaisi yli 200e sekarotuisesta? Meidänkin sekarotuinen koira saatiin aikoinaan ilmaiseksi ja hyvinkin terve koira oli. Näyttää siltä että ihmiset nykyään vain rahastaa sekarotuisilla pennuilla. Olen jo monta vuotta yrittänyt etsiä sekarotuista pentua 100-200e hyvään kotiin mutta turhaan.

40

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • drgdrg

      Etsit vääristä paikoista.

    • rystys

      Joo rahastusta se vaan on. Ei pidä ostaa sellaisilta, pitäkööt tunkkinsa.

    • halvallalähteekyllä

      Jos halvan seropin haluat, niin niitähän on ilmaiseksi ja muutamalla satasella, netistä koiran myynti ja lahjoituspalstoilta.Sellasia parinvuoden,tai jopa puolivuotiaita, kun ihmiset jotka otti, ei niitä halunneetkaan pitää.Kannattaa katsoa niistä ;)

      • Koirakotiin

        Eiköhän ihmisillä ole jokin hyvä syy myydä 1-6v koiria poissa. Elämä muuttuu, parisuhde menee poikki ja ovat yhdessä hankkineet koiran, ei ole aikaa koiralle, perhe lisääntyy, muuttamimen jne. Todella tyhmää silti hankkia koiranpentu josta myöhemmin haluaa eron kun on olemassa ihmisiä jotka oikeasti haluavat koiran ja pitää sen kanssa. Olen kuullut tapauksia joissa ihmiset ovat myyneet 5v koiransa uuteen kotiin ja koira oli juossut 12km vanhan kodinsa luo ja odotellut entisiä omistajia pihalla. Tästä syystä en mielellään ota tuon ikäistä koiraa koska se on tottunut vanhoihin rutiineihin sekä entisiin omistajiin niin koira ei välttämättä sovellu enään uuteen omistajaan tai perheeseen. Kyllä se on mukavempi myöskin kouluttaa ja opettaa pentua itse sekä nähdä sen kasvavan. :) Minkäpä sille voi kun nykyisin ihmisillä on vain rahankiilto silmillä kun sekarotuisista pennuista on kyse.


      • sefsef
        Koirakotiin kirjoitti:

        Eiköhän ihmisillä ole jokin hyvä syy myydä 1-6v koiria poissa. Elämä muuttuu, parisuhde menee poikki ja ovat yhdessä hankkineet koiran, ei ole aikaa koiralle, perhe lisääntyy, muuttamimen jne. Todella tyhmää silti hankkia koiranpentu josta myöhemmin haluaa eron kun on olemassa ihmisiä jotka oikeasti haluavat koiran ja pitää sen kanssa. Olen kuullut tapauksia joissa ihmiset ovat myyneet 5v koiransa uuteen kotiin ja koira oli juossut 12km vanhan kodinsa luo ja odotellut entisiä omistajia pihalla. Tästä syystä en mielellään ota tuon ikäistä koiraa koska se on tottunut vanhoihin rutiineihin sekä entisiin omistajiin niin koira ei välttämättä sovellu enään uuteen omistajaan tai perheeseen. Kyllä se on mukavempi myöskin kouluttaa ja opettaa pentua itse sekä nähdä sen kasvavan. :) Minkäpä sille voi kun nykyisin ihmisillä on vain rahankiilto silmillä kun sekarotuisista pennuista on kyse.

        On kivaa on, mutta jos rahasta tekee tiukkaa eikä viitsi kukkaronnyörejä yhtään enempää raottaa, niin silloin puolivuotiaskin on vaihtoehto...


      • hyväsyyvaihuono
        Koirakotiin kirjoitti:

        Eiköhän ihmisillä ole jokin hyvä syy myydä 1-6v koiria poissa. Elämä muuttuu, parisuhde menee poikki ja ovat yhdessä hankkineet koiran, ei ole aikaa koiralle, perhe lisääntyy, muuttamimen jne. Todella tyhmää silti hankkia koiranpentu josta myöhemmin haluaa eron kun on olemassa ihmisiä jotka oikeasti haluavat koiran ja pitää sen kanssa. Olen kuullut tapauksia joissa ihmiset ovat myyneet 5v koiransa uuteen kotiin ja koira oli juossut 12km vanhan kodinsa luo ja odotellut entisiä omistajia pihalla. Tästä syystä en mielellään ota tuon ikäistä koiraa koska se on tottunut vanhoihin rutiineihin sekä entisiin omistajiin niin koira ei välttämättä sovellu enään uuteen omistajaan tai perheeseen. Kyllä se on mukavempi myöskin kouluttaa ja opettaa pentua itse sekä nähdä sen kasvavan. :) Minkäpä sille voi kun nykyisin ihmisillä on vain rahankiilto silmillä kun sekarotuisista pennuista on kyse.

        Hyvä syy? Nyt täytyy sanoa, että luettelemasi syyt eivät ole hyviä vaan kertovat kyseisen ihmisen typeryydestä pienellä poikkeuksella. Elämä muuttuu, se ehdollisesti on syy. Jos oikeasti jää vaikka työttömäksi ja taloudellisesti niin suureen pulaan ettei pysty enää huolehtimaan koiran ruoasta ja terveydestä, niin on hyvä syy luopua. Jos sairastuu vakavasti ei välttämättä pysty enää huolehtimaan koirasta tai jos perheeseen tulee vastaava iso tragedia.
        Sen sijaan se että..."parisuhde menee poikki ja ovat yhdessä hankkineet koiran": niin olisiko pitänyt ehkä miettiä se että koira elää 10-15 vuotta niinkuin joka paikassa hoetaan ja sen yhdessä ottamista ei voi perustaa lapselliselle ja sinisilmäiselle oletukselle, että kaikki liitot kestää? Kertoo hieman ihmisten naiiviudesta että otetaan yhteiseen liittoon koira kuin huonekaluksi, joka tosin ei mene edes toiselle, vaan myydään tarpeettomana. Kumpikaan ei siis oikeasti sitoutunut pitämään siitä huolta vaan otti sen typeryyttään. Jos tulee ero, koiraa huolletaan yhdessä tai sovitaan kummalle se menee. Sitä ei lopeteta koska ei viitsitä (ja kyllä, viitsitä) etsiä oikeaa kotia eikä sille tarvitse etsiä sitä oikeaa kotia, jos ollaan oikeasti aikuisia. Mitä harva nykyään on. Miksi ihmettelen miksi tässä maassa on 650tuhatta koiraa, kun iso osa on kykenemättömiä kasvamaan sen vertaa että ymmärtäisi että 15 vuodessa asiat muuttuu. Tosin jos heitetään liittojakin menemään, pompotellaan lapsia ja perustellaan uusioperheitä jne. niin miksi koirasta tajuttaisiin mitään vastuuta? Hyvä syy se ei silti ole. Vaan huono. Typerä. Lapsellinen. Vastuuton.

        "ei ole aikaa koiralle", sama homma, ainoastaan jos sairauden takia. Muuten... ai ei ole aikaa? Kuka idiootti ei nyt nykypäivänäkään löydä tietoa siitä, kun ihmiset varoittaa, että koira vie sitä aikaa PALJON, kaiken vapaa-ajan jos on aktiiviharrastaja, isoimman osan vapaa-ajasta silti, jos ei ole. Kuka idiootti ei löydä millään tietoa siitä, ettei koira voi olla yksin pitkiä aikoja? Että se pitää viedä ulos ja lenkille usein? Että se ei ole syntyessään valmis vaan kasvaa ja on pentu, joka vie vielä enemmän aikaa? Se joka ottaa koiranpennun ja sitten toteaa vaan ettei olekaan aikaa, on idiootti. Ei hänellä mitään muuta syytä ole... no, korjaan, tietysti onhan se hyvä syy, koska jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

        Perhe lisääntyy... Jaaha, että siis se onkin pätevä syy, että perhe kasvaa. Niin, koska sitähän ei voi ajatella mitenkään olevan olemassa? Kaikki muutkin lienee palvelevat tätä lisääntymisintoisen vastuuttomuutta: kun perhe lisääntyy ei ole aikaa koiralle - koirahan oli vain palvelemassa ihmisen tyhjyyttä, ennen kuin sai pökättyä lapsia alulle. Saman ihmisen kaverit on todennäköisesti samassa asemassa: ne palvelivat kunnes löytyi puoliso, jonka jälkeen oli vaan niitä yhteisiä kavereita, jotka palvelevat jos ovat vertaistukea ja lastenhoitajia. Muuten aina ne ketkä eivät palvele tämän ihmisen elämää, lentävät pihalle kuin leppäkeihäs. Sama koirassa: sen tehtävä oli syntyä ja päästä paskalle ihmiselle muka-kotiin, missä se hylätään uusien tulokkaiden tieltä. Koska semmoista se on. Sitä ei voinut millään aavistaa...? Hienoa, hyvä syy on olla taas jonkun ihanan ja vastuullisen parisuhdeperheellisen nojatuoli. Tämähän antaa pariskunnista huonon kuvan, mutta vanhemmista oikein pissapäisen.

        Muuttamimen... Pitääkö ihmisille tavata nykyään mitä 15 vuotta tarkoittaa? Onko oikeasti ihmisten ÄO laskenut? Onko he todella näin tyhmiä, koska eihän tuohon mitään muuta selitystä ole, jos ihmiselle ei tule mieleen, että noin pitkässä ajassa voi muuttokin tulla eteen ja silloin se koira pitäisi myös saada mukaan.
        Ainoa jos kyseessä on todella iso muutos = ulkomaille, euroopan ulkopuolelle, niin ymmärrän. Koska ne rahti, karanteeni jne. ovat kamalia koiralle. Muuten ei ymmärrystä heru. Eu-passi on todella helppo, sirut, rokotukset yms. saa selville ja euroopan halki ajaa autollakin jos haluaa.

        Minusta noissa ei ollut oikeastaan yhtään semmoisenaan hyvää syytä vain ja ainoastaan ihmisen joko vastuuttomuudesta, typeryydestä, lapsellisuudesta tai munapäisyydestä kertovia syitä. Tietenkin siinä kohtaa olen samaa mieltä, että vastuuttomalle, typerälle, lapselliselle ku**päälle koira ei kuulu, mutta tosiaan, hänen ei olisi sitä koskaan pitänyt ottakaan. Ja jos otti, pitäisi kasvaa siitä sitten pois, koska itsepähän lähti.
        Nykyään ei tarvitse enää hävetä mitään. Tavallaan, se on hyvä asia. Tietyllä tapaa ymmärrän armon ja haluan itsekin antaa paljon anteeksi. Mutta se on johtanut myös tähän. Voi pelleillä toisten elämällä, eikä sillä ole väliä onko se koira, lapsi tai puoliso. Hei, aina on hyviä syitä ja joku ymmärtämässä ja kannustamassa. Mutta mietinpä vaan... Että pitäiskö olla? Mitä jos joskus pitäisi puhua oikeasti siitä, että kyllä pitäisi hävetä. Ettei ole hyviä syitä niin paljon.

        Nykyään kaikesta pääsee eroon eikä mihinkään tarvitse sitoutua. Aina löytyy olkapää, joka ymmärtää ja tekee senkin helpoksi.


      • sekoitusko

        ei kukaan viitsi lukea pitkää saarnaa


      • Jaksaapas
        sekoitusko kirjoitti:

        ei kukaan viitsi lukea pitkää saarnaa

        No minä viitsin. Taisit lukea itsekin.


    • Näinäin

      Ainoat vaihtoehdot on ottaa (säästää) kasvattajalta saatavaan tai hakea itse kuluja vastaan www.pets.ee ja varjupaik.ee
      NOTE:ÄLÄ TUE TEHTAITA!

    • ser0pi

      Oon ihmetellyt ihan samaa! Omasta seropista maksoin 150e ja nyt kattonut hintoja, niin ihan törkeitä pyydetään. Lisäät hintaan 50e niin saat jo rotukoiran. Kyllä sen ymmärrän että pyydetään vaikka 200-300e että saa hyvän kodin (vaikka eihän sitä koskaan tiedä, kun ihmiset ovat niin kaksnaamasia) mutta liika on liikaa.

      • zsfsfzsesf

      • koirakotiin

        Itsekkin ymmärrän 50-300e mutta tuosta ylöspäin oleva summa on sekarotuisesta jo aivan liikaa sekä rahastusta. Olen yli kolme vuotta selaillut jokaista sivua läpi eikä koiraa ole löytynyt vieläkään, on hankalaa myöskin lähteä muualta kuin omalta paikkakunnalta hakemaan kun ei ole autoa.


      • olituuria
        koirakotiin kirjoitti:

        Itsekkin ymmärrän 50-300e mutta tuosta ylöspäin oleva summa on sekarotuisesta jo aivan liikaa sekä rahastusta. Olen yli kolme vuotta selaillut jokaista sivua läpi eikä koiraa ole löytynyt vieläkään, on hankalaa myöskin lähteä muualta kuin omalta paikkakunnalta hakemaan kun ei ole autoa.

        Minä myös etsin, en löytänyt. Sitten laitoin itse ilmoituksen muistaakseni Torille. Vielä samana päivänä tuli ilmoitus kuvan kanssa, hintapyyntö 200 euroa. Koira on narttu ja 1 vuosi 3 kk vanha. Siinä sitten käytiin vähän kirjeenvaihtoa ja toivat koiran jopa kotiin. Sekarotuinen tietysti, mutta tuollainen alle 10 kiloinen.Tosi ihana koira. Kaikki ovat ihastelleet miten söpö koira.


    • ishlaben

      Hirvittäviä hintoja nykyään seropeistä.
      Itse maksoin n.7vuotta sitten 70€ ja toisesta n.4vuotta sitten 20€ (nuo siis seropeita) ja nyt n. 2vuotta sitten rekisteröidystä puhdasrotuisesta 550€.
      Mitä olen hintoja seurannut niin mitä pienempi mix, sitä kalliimpi ja väitetään puhdasrotuisiksi vaikkei edes vanhemmilla ole papereita!

      • näinon1

        Samaa mieltä!


      • Hinnatnousussa

        No metsästyskoirat (puhdasrotuiset) on usein noissa hinnoissa kuin sanot. Muista joutuu jo maksamaan reilusti enemmän. Monien puhdasrotuisten hinnat on 1000 - 1700 euroa. Tuntuu että kyllä se vähintään 300 - 400 euroa alkaa olla hintahaitari sekarotuisillakin. Viimeaikoina metsästyskoirien hinnatkin on alkaneet lähteä nousuun. On kai siinä tietysti puolensakin - ei oteta niin helposti hetken mielijohteesta.


    • oikeineläinrakas

      Olisi tosi hyvä, kun kaikki koirat rotuun katsomatta maksaisi vähintään pari tonnia ja sen päälle vuotuinen tonnin koiravero, niin sosiaalipummeilla ja narkeilla ei olisi varaa koiran pitoon. Tämä olisi puhdasta eläinrakkautta. Nyt em. ryhmillä koirat ovat todella huonoissa oloissa - kitumassa.

      • Koirakotiin

        Et taida ymmärtää sellaista asiaa ettei kaikilla ihmisillä ole mikään hyvä palkka, ei kaikkia kiinnosta opiskella lääkäreiksi tai kirurgeiksi yms vaan opiskella ammattiin mistä itse pitää ja on kiinnostunut. Tiedän moniakin joilla ei ole mikään hyvä palkka mutta silti pitävät hyvää huolta lemmikeistään, ruokkivat, käyttävät ulkona ja eläinlääkärillä jos on tarvetta, mutta sitä en ymmärrä että narkkareille myydään koira jolla ei ole edes aikaa käyttää sellaista ulkona kun huumeet vievät kaiken ajan.


      • oikeineläinrakas

        Ei tuo koiran hankintahinta ja koiravero olisi kuin kirpun pieraisu niissä kustannuksissa, mitä lemmikin pito maksaa. Ei tarvitse olla lääkäri, vaan tavallinen työssäkäyvä ihminen ja silti, rahaa tuon verran aina löytyy - se on vain tahdon asia. Jos eläimestä välittää, siitä on valmis maksamaan ja sekin pitää ymmärtää, että harrastukset maksaa. Jos taas ei ole rahaa, pitää asiat priorisoida.

        Voi esimerkiksi miettiä:
        Lopetanko tupakoinnin ja hankin lemmikin.
        Lopetanko alkoholinkäytön ja hankin lemmikin.
        Lopetanko matkustelun ja hankin lemmikin.
        Lopetanko jonkun muun kalliin harrastuksen ja hankin lemmikin.
        Lopetanko einesten vetämisen ja teen ruuan itse ja hankin lemmikin.
        Jätänkö seuraavan tatskan, lävärin, hiuspidennykset, muovikynnet ottamatta...


      • Köyhämutteispurgu
        oikeineläinrakas kirjoitti:

        Ei tuo koiran hankintahinta ja koiravero olisi kuin kirpun pieraisu niissä kustannuksissa, mitä lemmikin pito maksaa. Ei tarvitse olla lääkäri, vaan tavallinen työssäkäyvä ihminen ja silti, rahaa tuon verran aina löytyy - se on vain tahdon asia. Jos eläimestä välittää, siitä on valmis maksamaan ja sekin pitää ymmärtää, että harrastukset maksaa. Jos taas ei ole rahaa, pitää asiat priorisoida.

        Voi esimerkiksi miettiä:
        Lopetanko tupakoinnin ja hankin lemmikin.
        Lopetanko alkoholinkäytön ja hankin lemmikin.
        Lopetanko matkustelun ja hankin lemmikin.
        Lopetanko jonkun muun kalliin harrastuksen ja hankin lemmikin.
        Lopetanko einesten vetämisen ja teen ruuan itse ja hankin lemmikin.
        Jätänkö seuraavan tatskan, lävärin, hiuspidennykset, muovikynnet ottamatta...

        No kun itse en ole mitään noista yllä mainitsemistasi koskaan "harrastanut" on ollut mahdollisuus pitää koiria tällaisena pätkätyöläisenäkin. Sekin tuntuu närästävän osaa ihmisistä. Ovat sitä mieltä että saan ilmeisesti liikaa rahaa yhteiskunnalta työttömänä ollessa, kun on vara pitää koiria. Eivät ymmärrä että kun ei laita turhuuksiin rahaa, palkoista jää aika paljon säästöön, jopa pienestä palkasta. Ja valintojahan ne loppupeleissä on - tahtooko bilettää ja "tuunata" ulkonäköään vai tahtooko pitää lemmikkejä.


    • kulut

      ilmaiseksi pitäis saada. ei ne rotukoirat ole sen parenpia. hankinta hinta on loppupeleissä pienin juttu. todelliset kulut alkavat kun koira on kotona.

    • 5020

      Kysynnän ja tarjonnan laki.

    • Aamutuimaan

      Koska ihmiset ostaa ja maksaa.
      Sekarotuisia saa helpolla ja niitä tuodaan pimeästi ilman kunnollisia tai oikeita papereita rajojen yli ulkomaiden kasvattamoista. Eikä trokarit verojakaan maksa myynnistään, kun ei kukaan pidä myydyistä pennuista minkäänlaista kirjaa.

      Tietenkin tällainen pimeiden pentujen tuonti ja myynti on laitonta, mutta rangaistukset on niin pieniä, että kannattaa paljon paremmin kuin huumekauppa.

    • maniakoirista

      Se on bisnestä, ei kukaan huvikseen seropeja teettele.Vaan ihan puhtaasti RAHAN takia.MItään muuta syytä, ei olekkaan.

    • Sekarotuisetkunniaan

      Itse maksan mielummin sekarotuisesta 1000e kuin rotukoirasta... Rotujalostus täytyisi lopettaa.. koirat siinä kärsii.. Hyvä vain kuin sekarotuisista pyydetään korkeempaa hintaa niin ei osteta niitäkään hetken mielijohteesta..

    • ylpeästi.me

      Mix-pennuista tulee kuluja kasvattajalle aivan kuin rotukoiran pentueestakin. Olen itse nyt kasvattanut yhden pentueen seropivanhemmista, jotka ovat siis omia kotikoiriani. 24/7 ja melkein kolme kuukautta on mennyt tässä hulinassa ja arkitouhussa, rahaa menee madotuksiin ja spesifiruokaan, enkä todellakaan väheksy enää kasvattajan roolia koskaan. Varsin iso homma tämä on, kun sen oikein ja asianmukaisesti tekee.

      Koiria minulla on ollut yli 30 vuotta, joten kokemusta on monenlaisesta.
      Nyt, kun kauppaan pentujani, olen ihmeekseni törmännyt vain moukkamaisiin ostajiin. Mitä oudompaa sakkia on tyrkyllä kotia antamassa, on alkkista ja muuta hörhöä, pari mielenterveyspotilastakin, jotka häiriköi yötä myöten..
      Hyvät kodit taitavat olla menneisyyttä.
      Siksikin hintaa on, ettei kukaan luule pentujen olevan vain "mitälie rakkeja ja riesoja"....

      • mixreri

        Valitettaasti kaikki mixit ei ole saaneet madotuksiaan, kuten ns luvattu on, ja osa ei ehkä rokotuksiaankin. Ja voi hyvä kasvattaja, tietenkin kun "halvalla saa" niin tuleehan niitä ostajia. Varsinkin jos oli joku sakumix tai dobbermix tai rottismix.

        Jos ns oikea kasvattaja myy mixejä, on kasvatus menoss pieleen ja pahasti.


    • arpapeliä

      miksi kukaan maksaa yli 200e rotukoirasta. kyllä itse jos hankin koiraa voin siitä esim. vaikka 500 maksaa oli se rotu tai sekarotuinen. ilmaiset koirat otetaan usein hetkenmielijohteesta. hankintahinta on pieni hinta koiran pidon kokonaiskulusta. hyviä ja huononpia koirayksilöitä on on sekä paperi että sekarotuisissa koirissa. voidaan myös kysyä miksi maksaa vaikka 1000e rotukoirasta joka ei olekkaan sellainen ( hyvä koira). rotukoirastakaan ei voi etukäteen tietää lopputulosta!

    • ei-halpaa

      Mitä kalliimpi koira sitä paremmin yleensä hoidetaan siksi hinnat on mitä on. Jos koiran kun koiran saisi ilmaiseksi niin olisi helppo aina, kun ei osaa kasvattaa tai pikku vamma tulisi lopettaa koira ja ottaa taas uusi. Ja koska hinnat on mitä on niin ihmiset harkitsee paremmin koiran hankintaa ja ottavat myös huomioon muutkin kulut ennen valintaa. Eikä kasvattajat ole määrännyt kaikkia terveystestejä ja rekisteri ja astutus maksuja sori vaan. Ne on maksettava jos aikoo rotukoiria kasvattaa. Perus rotukoiran pennun kustannukset jos ei omaa liiton hyväksymää urosta ole on kaikkineen noin 300-500€. Siihen päälle tietenkin emon kulut ja kustannukset sekä pentupaketit ja muut. Moni luulee jotta ilmaita hommaa ja kaiken lisäksi lopusta maksetaan noin 30% veroja.

    • Itse sain oman sekarotuisen narttuni ilmaiseksi, olisivat kaikki pennut menneet muuten lopetettavaksi kun vahinkopentuja olivat. Kuitenkin kaikki kuusi saivat hyvät kodit (: Myöskin oma narttuni on kerennyt tehdä huikeat yhdeksän pentua samalla kertaa ja kaikki menivät hyviin koteihin. Kahdesta viimeisestä pyysin 80e, muista 50e. Viimeisistä siksi enemmän, koska olin jo ehtinyt ostaa niille oikeastaan kaiken valmiiksi, luulin etteivät saisi kotia ja joutuisin pitämään itselläni. Onneksi menivät hyviin koteihin ja vielä tutuille !
      En missään välissä ajatellu pyytää pennuista esim. kahtasataa euroa, sekarotuisia kun olivat ja vielä monen rodun sekoituksia.
      En itsekään ymmärrä sitä, miksi sekarotuisista pennuista pyydetään yhtä suurta hintaa kuin puhdasrotuisista tai jopa suurempaa..

    • Seroharraste

      Nyt on pakko sanoa kun tuhatta euroa on alkanut näkyä pyyntinä. Tuolla hinnalla pitäisi saada täysin terveystutkitut ja luonnetestatuista,alokasluokan tokokokeesta olevista vanhemmista pennun seroissa. Jos näin ei ole... RAHASTUSTA! Itse ymmärrän vielä 600e jotta mietitäisiin koiranottoa siitä ylöspäin saa alkaa jo vaatimaan.
      Varokaa myös välipentueen teettäjiä ja tukkukaupoista myyviä ''kasvattajia''

    • EItehtailulle

      Tehdaspentu on rekkaamaton,niinhän niistä varotetaan.Se on helppo huomata,ja ottaa selkoa ,vaikka jalostustietokannasta,tai soittaa kennelliittoon,jos epäilyttää.

    • järkutus

      Alkaa kyl olla ihan sikakalliita pentuja 600€ ylöspäin huhhei.

    • eekoitus

      miksi sekarotuinen pitäisi saada ilmaiseksi, miksei rotukoiria saa ilmaiseksi. sekarotuinen on yhtä arvokas kuin ns. rotukoira ainakin minulle.

      • lenkkikaverini

        Seropipentuni (kahden rodun mix, pienikokoinen) maksoi 600, mielestäni ihan kohtuuhinta, koira sirutettu ja madotettu, työtä ollut kasvattajalla ne pari ekaa kuukautta, joku palkka siitäkin saatava


    • piuh60

      Joo mulla on nyt sekarotuiset pennut. Työtä on! Eli ihan ilmatteksi en tätä hommaa ala tekemään.

    • Separatuste

      Max. 600e on ok. Tienaus tarkoituksessa ei koska siihen jää koukkuun ensin vuoden välein pari kertaa lopulta 6kk välillä. Vastuullinen myyjä leikauttaa viimeistään toisten pentujen jälkeen joko uroksen tai nartun (mielellään molemmat)
      Kaverin tukena olin pennuille etsimässä kotia ja, kyllä saatiin rankallakin kädellä valikoida tulevat kodit. Jotkut ihmiset luulee että ilmestymälllä paikalle tonni lappusen kanssa saa pennun heti matkaansa.

      Narttu meni hänellä tämän pentueen jälkeen sterilitoivaksi koska toista kertaa ei jaksa vastata kaiken maailman kulkijoiden viesteihin ja murehtia pienten kohtaloa yötä myöten. Ne jotka vuosi toisensa jälkeen teettelee ovat myyneet samalla oman sielunsa bisnekselle kukaan puhdas sydämminen ei tätä jaksa kauaa tehdä...

    • njaaa

      Näyttää hintojen nousevat 600-800 € ennen uuden vuoden vaihtoa ja nyt hinnat tippunut takaisin alle 500 €.

    • Liisahin
    • Hyppeli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe