olen jazz ohjelma

seksistä

Ko. Ohjelmassa tyttö kertoo haluavansa poikaystävän ja kertoo kuinka koulussa syrjitään. Mietin vain että miten suhde voisi onnistua kun hänellä kuitenkin on vielä penis? Ja ilmeisesti ei tiedä haluaako muuttaa sitä asiaa aikuisena. Miten tuollaiset suhteet toimii, eikös sen pidä etsiä sitten mies joka on kiinnostunut miehistä?

95

1273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_apua

      Homo ei ole kiinnostunut naisen näköisestä "miehestä" jolla miehiset sukuelimet ei toimi hormoonihoidon vuoksi.

      • kummasti_

        se itsekin tietää ja useemman kerran sanonu että pojat karttelee sitä ja ne miettii ovatko sitten homoja jos kiinnostuu siitä. No kyllä ois, eihän normaali mies vois kiinnostua "tytöstä" joka on kuitenkin oikeesti poika! Eihän sellasella oo oikeita naisen elimiäkään eikä tuu koskaan olemaankaan. Näistä friikeistä kiinnostuneet on aina enemmän tai vähemmän homoja tai lesboja. Onko se syrjintä nyt mikään ihme kun yrittää esittää jotain muuta mitä on, ja muut tietää sen kyllä muttei lähde mukaan moiseen itsepetokselliseen kusetukseen.


      • luluO
        kummasti_ kirjoitti:

        se itsekin tietää ja useemman kerran sanonu että pojat karttelee sitä ja ne miettii ovatko sitten homoja jos kiinnostuu siitä. No kyllä ois, eihän normaali mies vois kiinnostua "tytöstä" joka on kuitenkin oikeesti poika! Eihän sellasella oo oikeita naisen elimiäkään eikä tuu koskaan olemaankaan. Näistä friikeistä kiinnostuneet on aina enemmän tai vähemmän homoja tai lesboja. Onko se syrjintä nyt mikään ihme kun yrittää esittää jotain muuta mitä on, ja muut tietää sen kyllä muttei lähde mukaan moiseen itsepetokselliseen kusetukseen.

        No siinä tapauksessa sinäkin olet friikki, koska täällä roikut kiinnostunena. :D


      • niinkö_
        luluO kirjoitti:

        No siinä tapauksessa sinäkin olet friikki, koska täällä roikut kiinnostunena. :D

        No mä oon kyllä täysin tyytyväinen tähän syntymä- eli todelliseen sukupuoleeni :D mut ohan se hienoo jos nykyään on "friikkiä" oikoo eräiden ahkeraan viljelemiä valheitakin :)


      • Ei_mikään_friikki
        niinkö_ kirjoitti:

        No mä oon kyllä täysin tyytyväinen tähän syntymä- eli todelliseen sukupuoleeni :D mut ohan se hienoo jos nykyään on "friikkiä" oikoo eräiden ahkeraan viljelemiä valheitakin :)

        Suurin osa ihmisistä on tyytyväisiä syntymässään määriteltyyn sukupuoleen eikä sukupuolen kokemisessakaan ole ongelmia. Mutta sitten löytyy promillen murto-osa ihmisiä joilla tuo sukupuolen kokeminen onkin ristiriidassa ja sekös pännii teikäläisiä. Mistä se on sinulta pois?


      • eiootodellistaXD
        Ei_mikään_friikki kirjoitti:

        Suurin osa ihmisistä on tyytyväisiä syntymässään määriteltyyn sukupuoleen eikä sukupuolen kokemisessakaan ole ongelmia. Mutta sitten löytyy promillen murto-osa ihmisiä joilla tuo sukupuolen kokeminen onkin ristiriidassa ja sekös pännii teikäläisiä. Mistä se on sinulta pois?

        Miks ihmeessä sellanen normaaleja ihmisiä pännis?!!
        Kenenkähän ongelma se mahtaa olla jos joutuu valehteleen ittelleen ja pitää yrittää saada koko muukin maailma siihen mukaan?
        Kun tietyistä tosiasioista ja elämän realiteeteista tullaan tänne muistuttaan, niin sekös se pännii teikäläisiä.


      • pieleenmeni

        Mitä ihmettä sekoilet!? Mitähän sinäkään tiedät yhtään mitään toisten elämistä? :D


      • läpinäen
        pieleenmeni kirjoitti:

        Mitä ihmettä sekoilet!? Mitähän sinäkään tiedät yhtään mitään toisten elämistä? :D

        Olen selvänäkijä!


      • Olet_uivelo
        pieleenmeni kirjoitti:

        Mitä ihmettä sekoilet!? Mitähän sinäkään tiedät yhtään mitään toisten elämistä? :D

        Mitä sinä sitten sekoilet!? Mitähän sinäkään tiedät transsukupuolisten elämästä. Et yhtään mitään!


      • olet.harhainen
        Olet_uivelo kirjoitti:

        Mitä sinä sitten sekoilet!? Mitähän sinäkään tiedät transsukupuolisten elämästä. Et yhtään mitään!

        No kuule juurikin kaiken sen mitä ne ihan ite tulee tänne ruikuttaan :D ei tartte olla edes mikään selvänäkijä ;)


      • Onneksi_et_bongaa
        olet.harhainen kirjoitti:

        No kuule juurikin kaiken sen mitä ne ihan ite tulee tänne ruikuttaan :D ei tartte olla edes mikään selvänäkijä ;)

        Täällä ruikuttaa vaan muutama, suurin osa elää muiden ihmisten joukossa tyytyväisenä eikä kukaan kiinnitä huomiotaan heihin.


      • TaasMeniMahdollisesti
        Onneksi_et_bongaa kirjoitti:

        Täällä ruikuttaa vaan muutama, suurin osa elää muiden ihmisten joukossa tyytyväisenä eikä kukaan kiinnitä huomiotaan heihin.

        pahasti pieleen. Mistä tiedät, että kuinka paljon esim transnaiseen kiinnitetään huomiota? Et niin yhtään mistään.


      • Ei_kiinnitetä
        TaasMeniMahdollisesti kirjoitti:

        pahasti pieleen. Mistä tiedät, että kuinka paljon esim transnaiseen kiinnitetään huomiota? Et niin yhtään mistään.

        Tiedätkö sinä sitten että kiinnitetään huomiota?


      • SitäMinäEnTiedä

        enkä edes välitä siitä asiasta. Olen myös itse transnainen, enkä tosiaankaan tiedä sitä sillä en minä asiasta tee mitään gallup kyselyä.

        Minulle on aivan samantekevää mitä minusta ajatellaan, sillä minä elän omaa elämääni. Ei kukaan normaali ihminen sitä sanomaan tule vaikka kiinnittäisikin minuun jotain huomiota.

        Älä kuitenkaan sellaista tule sanomaan, että ei kukaan kiinnitä transnaiseen huomiota koskapa et asiaa tiedä.


      • KuulepaNytSäälittäväPell

        Minä esimerkiksi olen jo vanhempi transsukupuolinen. Olen koko ikäni tehnyt töitä ja maksanut huomattavan määrän veroja.

        Veroja olen varmasti maksanut moninkertaisesti sen määrän, kuin mitä hoitoni tulee maksamaan. Maksamistani verovaroista varmasti maksetaan sinunkinlaisen mielenvikaisen sosiaalipummin elämä.

        Jos olen pakkomielteinen sukuelinten tärvelijä, niin miksi sitten olen ollut tyoalämässä kysytty ammatti ihminen. Jos minulla kerran ei tee mitään, niin miksi minua on tultu jopa kotoa hakemaan töihin.

        Minulla on ollut yritys ja olen työllistänyt ihmisiä, mutta kuitenkaan en sinunlaisesi tolvanan mielestä ole mitään koska olen transsukupuolinen?


      • TähänKirjoitukseen

        tuo mölisijä ei osannut vastata mitään.


      • hätärääkyjätpaikalla
        TähänKirjoitukseen kirjoitti:

        tuo mölisijä ei osannut vastata mitään.

        Vai ei "osannu" kun kaikki liian kiperästi tyhjentävät vastaukset kiljutaan näköjään poistoon :D semmosta se on kun totuudet ottaa erillä ihan liian koville... :)


      • kaikkeesitänäkee
        KuulepaNytSäälittäväPell kirjoitti:

        Minä esimerkiksi olen jo vanhempi transsukupuolinen. Olen koko ikäni tehnyt töitä ja maksanut huomattavan määrän veroja.

        Veroja olen varmasti maksanut moninkertaisesti sen määrän, kuin mitä hoitoni tulee maksamaan. Maksamistani verovaroista varmasti maksetaan sinunkinlaisen mielenvikaisen sosiaalipummin elämä.

        Jos olen pakkomielteinen sukuelinten tärvelijä, niin miksi sitten olen ollut tyoalämässä kysytty ammatti ihminen. Jos minulla kerran ei tee mitään, niin miksi minua on tultu jopa kotoa hakemaan töihin.

        Minulla on ollut yritys ja olen työllistänyt ihmisiä, mutta kuitenkaan en sinunlaisesi tolvanan mielestä ole mitään koska olen transsukupuolinen?

        Sukuelintensä tärvelijä haukkumassa MUITA mielenvikasiks ;DDDDD no onhan niitä kaikenlaisia psykopaatteja työelämässä, eikä se niitä paranna.. pitää ressukoiden pätee jollain "ylevällä" uralla ja työllä kun ei muutakaan siinä köyhässä seonneen säälipellevajukin elämässä oo :D


      • SuuVaahdossa
        kaikkeesitänäkee kirjoitti:

        Sukuelintensä tärvelijä haukkumassa MUITA mielenvikasiks ;DDDDD no onhan niitä kaikenlaisia psykopaatteja työelämässä, eikä se niitä paranna.. pitää ressukoiden pätee jollain "ylevällä" uralla ja työllä kun ei muutakaan siinä köyhässä seonneen säälipellevajukin elämässä oo :D

        ensin selität, että sukupuoltaan korjanneista ei ole mihinkään. Kun kerron, että olen menestynyt hyvin tyoälämässä ja tyollistänyt muitekin ihmisiä, niin sitten olen psykopaatti.

        On todella huvittaa seurata, että mitä järjetöntä seuraavaksi keksit. Olet tämän palstan ilopilleri noiden kommenttiesi kanssa. Saat aina vaan itsesi näyttämään tyhmemmältä noiden komenttiesi kanssa.

        Kerro millä tavalla siinä pätee jos on hyvin menestyvä työelämässä? Mitä muuta elämässä pitäisi olla kuin hyvä työ ja rakastava perhe. Kumpaakaan sinulla reppanalla ei ole ja sehän sinua vituttaakin.


      • osujauppos_
        SuuVaahdossa kirjoitti:

        ensin selität, että sukupuoltaan korjanneista ei ole mihinkään. Kun kerron, että olen menestynyt hyvin tyoälämässä ja tyollistänyt muitekin ihmisiä, niin sitten olen psykopaatti.

        On todella huvittaa seurata, että mitä järjetöntä seuraavaksi keksit. Olet tämän palstan ilopilleri noiden kommenttiesi kanssa. Saat aina vaan itsesi näyttämään tyhmemmältä noiden komenttiesi kanssa.

        Kerro millä tavalla siinä pätee jos on hyvin menestyvä työelämässä? Mitä muuta elämässä pitäisi olla kuin hyvä työ ja rakastava perhe. Kumpaakaan sinulla reppanalla ei ole ja sehän sinua vituttaakin.

        Vain psykopaatilta ryöppyää noin sairasta tuotosta kun sulta.. ja kyse on tosiaan niistä sukuelinten tärvelyistä eikä mistään työelämistä. Terve ihminen ei halua väkisinkin pilata kroppaansa väärillä hormooneilla ja toimivien elinten silpomisilla.

        "On todella huvittaa seurata, että mitä järjetöntä seuraavaksi keksit. "

        Miksei se oikein vaikuta siltä että sinä ja kaltases oisitte huvittuneita? :D Hirvee rähinä, silmitön raivo ja viestien poistoon kiljunta vaan alkaa jos joku kehtaa tulla tänne kertoon muutamia ikäviä tosiasioita.

        "Kumpaakaan sinulla reppanalla ei ole ja sehän sinua vituttaakin."

        No voithan sä noinkin ittelles uskotella jos helpottaa :D sulla sen sijaan tuskin perhettä ainakaan on, lapsia kun on hankalampi pois silpastulla k*llilla ja kastroituna hankkia ;) jos niitä onkin tullu jo aiemmin, ne ei pidä enää yhtettä koska häpee kuollakseen tollasta ittensä "naiseks" kuvittelevaa isukkia :) ja sekös sua vituttaakin.


      • MiksiHäpeäisivät

        Miksi lapseni minua häpeäisivät? Lapseni sattuvat olemaan fiksuja ihmisiä, siis aivan erilaisia kuin sinä. Tyttäreni opiskelee yliopistossa ja poikani insinööriksi. Poikani tuossa juuri tekee kouluun lähtöä ja tyttäreni lähti eilen poikakaverinsa luokse, Myös tyttäreni kaveri ymmärtää, että maailmassa on erilaisia ihmisiä.

        Molemmat asuvat kanssani eikä se, että isä olikin transsukupuolinen häiritse lapsiani lainkaan. Myös ex vaimoni asuu edelleen kanssamme. Koko naapurustomme tietää millainen olen eikä se näytä häiritsevän ketään. Kaikki ovat ystävällisiä, mutta he ovatkin sivistyneitä ihmisiä toisin kuin sinä.

        Eikä lapsilleni ole lainkaan vaikeaa lähteä kanssani vaikkapa pitsaa syömään.

        Sinä itsehän olet täällä vaahdonnut, että sukupuolensa korjanneista ihmisistä ei ole mihinkään. Kun kerroin, että olen hyvin menestynyt, niin johan ääni muuttui kellossa.

        Minä olen pahoillani, että täällä kirjoittajat eivät ymmärrä mielenvikaisuuttasi vaan vaativat viestien poistoa. Sinunlaisesi sekopää pitäisi jättää rauhaan ja juttusi omaan arvoonsa.

        Jään taas mielenkiinnolla odottamaan, että mitä sekaisessa päässäsi seuraavaksi keksit.


      • miksköhän
        MiksiHäpeäisivät kirjoitti:

        Miksi lapseni minua häpeäisivät? Lapseni sattuvat olemaan fiksuja ihmisiä, siis aivan erilaisia kuin sinä. Tyttäreni opiskelee yliopistossa ja poikani insinööriksi. Poikani tuossa juuri tekee kouluun lähtöä ja tyttäreni lähti eilen poikakaverinsa luokse, Myös tyttäreni kaveri ymmärtää, että maailmassa on erilaisia ihmisiä.

        Molemmat asuvat kanssani eikä se, että isä olikin transsukupuolinen häiritse lapsiani lainkaan. Myös ex vaimoni asuu edelleen kanssamme. Koko naapurustomme tietää millainen olen eikä se näytä häiritsevän ketään. Kaikki ovat ystävällisiä, mutta he ovatkin sivistyneitä ihmisiä toisin kuin sinä.

        Eikä lapsilleni ole lainkaan vaikeaa lähteä kanssani vaikkapa pitsaa syömään.

        Sinä itsehän olet täällä vaahdonnut, että sukupuolensa korjanneista ihmisistä ei ole mihinkään. Kun kerroin, että olen hyvin menestynyt, niin johan ääni muuttui kellossa.

        Minä olen pahoillani, että täällä kirjoittajat eivät ymmärrä mielenvikaisuuttasi vaan vaativat viestien poistoa. Sinunlaisesi sekopää pitäisi jättää rauhaan ja juttusi omaan arvoonsa.

        Jään taas mielenkiinnolla odottamaan, että mitä sekaisessa päässäsi seuraavaksi keksit.

        "Miksi lapseni minua häpeäisivät?"

        Onkohan toi periytyvääkin.. tai sitten se voi olla tehokasta aivopesua tai silkkaa kohteliaisuutta.

        "se, että isä olikin transsukupuolinen häiritse lapsiani lainkaan."

        tai ne ei vaan kehtaa sanoo mitä ne oikeesti ajattelee :D

        " he ovatkin sivistyneitä ihmisiä toisin kuin sinä."

        No jos todella noin niin kaikki ei oo sit ainakaan sulta periytyny ;D tai omena ei kauas pudonnu, tolvana pitää "sivistyneenä" toista tolvanaa. Siltä kuulostaa jos tollaseen kusetukseen lähtee mukaan.

        "sukupuolensa korjanneista ihmisistä ei ole mihinkään. Kun kerroin, että olen hyvin menestynyt, niin johan ääni muuttui kellossa."

        Ai muuttu vai? :D
        Ei olekaan. Tärvellyillä sukuelimillä ei tee enää mitään.

        Täällähän niitä mielenvikasia sekopäitä tosiaa riittää ja hätärääky haukkumisineen käy jos joku tervejärkinen sattuu jotain totuuksia kommentoimaan.
        Jään taas mielenkiinnolla odottamaan, että mitä sekaisessa päässäsi seuraavaksi keksit.


      • JosSinullaOn
        miksköhän kirjoitti:

        "Miksi lapseni minua häpeäisivät?"

        Onkohan toi periytyvääkin.. tai sitten se voi olla tehokasta aivopesua tai silkkaa kohteliaisuutta.

        "se, että isä olikin transsukupuolinen häiritse lapsiani lainkaan."

        tai ne ei vaan kehtaa sanoo mitä ne oikeesti ajattelee :D

        " he ovatkin sivistyneitä ihmisiä toisin kuin sinä."

        No jos todella noin niin kaikki ei oo sit ainakaan sulta periytyny ;D tai omena ei kauas pudonnu, tolvana pitää "sivistyneenä" toista tolvanaa. Siltä kuulostaa jos tollaseen kusetukseen lähtee mukaan.

        "sukupuolensa korjanneista ihmisistä ei ole mihinkään. Kun kerroin, että olen hyvin menestynyt, niin johan ääni muuttui kellossa."

        Ai muuttu vai? :D
        Ei olekaan. Tärvellyillä sukuelimillä ei tee enää mitään.

        Täällähän niitä mielenvikasia sekopäitä tosiaa riittää ja hätärääky haukkumisineen käy jos joku tervejärkinen sattuu jotain totuuksia kommentoimaan.
        Jään taas mielenkiinnolla odottamaan, että mitä sekaisessa päässäsi seuraavaksi keksit.

        vähääkään älyä, niin yritä miettiä, että kuka täällä koko ajan haukkuu toisia.

        Kuulostatko omasta mielestäsi järkevältä? Jankutat koko ajan tuota samaa mantraa. Kuuluuko sinulle vähääkään, mitä joku itselleen tekee?

        Olemme jo kuulleet loputtomasti tuota samaa jankutustasi. Et edes osaa vaihtaa levyä välillä.


      • rullaappa.ylös
        JosSinullaOn kirjoitti:

        vähääkään älyä, niin yritä miettiä, että kuka täällä koko ajan haukkuu toisia.

        Kuulostatko omasta mielestäsi järkevältä? Jankutat koko ajan tuota samaa mantraa. Kuuluuko sinulle vähääkään, mitä joku itselleen tekee?

        Olemme jo kuulleet loputtomasti tuota samaa jankutustasi. Et edes osaa vaihtaa levyä välillä.

        ja kato ketkä ne täällä haukkuukaan muita "tolvanoiks, mölisijöiks, mielenvikasiks" jne. samaa jankutusmantraa ja sitten nyyhkitään marttyyreina kun tulee takasin samalla mitalla :D

        "Kuuluuko sinulle vähääkään, mitä joku itselleen tekee?"

        Niin kauan kun näihin haaskataan yhteisiä varoja, niin KYLLÄ. Ja niitä säälittäviä totuudenpakoisia valheitahan täällä vaan normaalit tervejärkiset joutuu oikoon.
        Mutta jatkahan tähänkin taas perään sitä iänikuisen levys pyöritystä kun et muutakaan osaa.


      • Joanna84

        Normaali tervejärkinen roikkuukin jossain transpalstalla riehumassa ja purkamassa eksistentiaalista tuskaansa puolen promillen kokoiseen vähemmistöön. :) Kyllä meidän leikkauksemme ovat tämän maan suurin ongelma. Jokaisen valtiontaloudesta huolestuneen onkin syytä kiinnittää huomionsa juuri tähän!


      • minkä.hoidon

        Ei meitä terveitä tartte mitenkään hoitaa, että keskity nyt vajaapäinen friikki niihin omiis vaan.

        "Normaali tervejärkinen roikkuukin jossain transpalstalla riehumassa ja purkamassa eksistentiaalista tuskaansa"

        Et siis ole terve?


      • noinnimenomaan

        Kun älyä asiakeskusteluun ei ole niin pitää vimmasella raivolla kiistää kiperät tosiasiat ja vielä perään toisten ittees älykkäämpien älyn halvennukset "tolvanoiks, mölisijöiks, mielenvikasiks" jne. ;)

        Mietippä nyt aivovammanen, tarkottaako se että maksaa veroja, että niitä sais haaskata ihan mihin vaan? No anna olla, varmaan sulle ihan liian vaikeeta.

        "miksi en saisi käyttää itse maksamiani verovaroja hoitooni?"

        Kun hoidattasitkin sitä oikeeta päätä missä se vika on... näkyy olevan pahasti muutakin vinksallaan kun toi "väärän" sukupuolen pakkomieltees.


      • ettäniinkö

        Niinkö se selvänäkijän harhanen kristallipallo siellä horisee? :D Näkyy olevan vikaa ymmärrsykyvyssäs ja pahasti.. mikä kohta tässä ylitti sen vajukin käsityskykys? "Ei meitä terveitä tartte mitenkään hoitaa," -> joten kun ei vaan edelleen oo menny senttiäkään. Ja sekös tollasta sekopää-friikkiä korpeekin :)

        "omaan hoitooni niitä en saisi käyttää? "

        Kuten juuri todettiin (mutta oli taas sun älyvajeelles liikaa), niitä PITÄIS käyttää sunkin umpikallos hoidatukseen, eikä mihkään sukuelintärvelyihin ym. turhuuksiin jotka ei hoida sitä aluetta missä sullakin se sairaus on.

        "josta maksetaan sinunkin hoitosi."

        Todisteita esille sitten vaan jo niistä (olemattomista) "hoidoista"!! :D


      • Mulkku-Seppo
        Olet_uivelo kirjoitti:

        Mitä sinä sitten sekoilet!? Mitähän sinäkään tiedät transsukupuolisten elämästä. Et yhtään mitään!

        Ei ole olemassa kuin kaksi sukupuolta eli miehiä ja naisia. Kaikki muu on väkisellä tehtyä valhetta. Ei ole olemassa mitään "transsukupuolta". Oikeasti siis. Voihan toki mustaakin väittää valkoiseksi mutta musta se silti on


      • tyuytuytfut
        Mulkku-Seppo kirjoitti:

        Ei ole olemassa kuin kaksi sukupuolta eli miehiä ja naisia. Kaikki muu on väkisellä tehtyä valhetta. Ei ole olemassa mitään "transsukupuolta". Oikeasti siis. Voihan toki mustaakin väittää valkoiseksi mutta musta se silti on

        Oletpas valinnut itsellesi osuvan nimimerkin, olet todellakin mulkku. Et pysty määräämään muita ihmisiä miten he kokevat sukupuolensa. Kuulut siihen valtavaan enemmistöön jolla sukupuoli voidaan tarkistaa housuihin kurkistamalla ja jotka eivät voi ymmärtää ettei se onnistu jäljelle jäävällä vähemmistöllä. Hyvä ettei tämä vähemmistö enää alistu enemmistön jyräämiseen.


      • ihantavallinennn
        Mulkku-Seppo kirjoitti:

        Ei ole olemassa kuin kaksi sukupuolta eli miehiä ja naisia. Kaikki muu on väkisellä tehtyä valhetta. Ei ole olemassa mitään "transsukupuolta". Oikeasti siis. Voihan toki mustaakin väittää valkoiseksi mutta musta se silti on

        Säästä tuo muunsukupuolisille, transsukupuolisethan ovat juurikin vain naisia ja miehiä eivätkä koe olevansa jotain transsukupuolta.


      • olimitenoli
        tyuytuytfut kirjoitti:

        Oletpas valinnut itsellesi osuvan nimimerkin, olet todellakin mulkku. Et pysty määräämään muita ihmisiä miten he kokevat sukupuolensa. Kuulut siihen valtavaan enemmistöön jolla sukupuoli voidaan tarkistaa housuihin kurkistamalla ja jotka eivät voi ymmärtää ettei se onnistu jäljelle jäävällä vähemmistöllä. Hyvä ettei tämä vähemmistö enää alistu enemmistön jyräämiseen.

        Mitkään pään sisäset "kokemiset" ei vaan muuta Sepon kertomia faktoja mihinkään.
        Kansan syvissä riveissä ei nämä hörhövähemmistöt ja niiden paapojat oo tolkun ihmisiä jyränneet mitenkään eikä tule koskaan jyräämäänkään. Enemmistön mielipiteet on ja pysyy, kieroutuneista tilapäistrendeistä riippumatta.


      • Onneksi_on_näin
        olimitenoli kirjoitti:

        Mitkään pään sisäset "kokemiset" ei vaan muuta Sepon kertomia faktoja mihinkään.
        Kansan syvissä riveissä ei nämä hörhövähemmistöt ja niiden paapojat oo tolkun ihmisiä jyränneet mitenkään eikä tule koskaan jyräämäänkään. Enemmistön mielipiteet on ja pysyy, kieroutuneista tilapäistrendeistä riippumatta.

        Todellisuudessa selvästi suuri enemmistö ihmistä ei välitä hölkäsen pölähtämää näistä sukupuolikysymyksistä. Eivät edes viitsi seurata lehdistä tai telkkarista. Vain mitättömän pieni vähemistö nostaa tuollaisen älämölön asiasta.


      • Suvätuurteeet
        olimitenoli kirjoitti:

        Mitkään pään sisäset "kokemiset" ei vaan muuta Sepon kertomia faktoja mihinkään.
        Kansan syvissä riveissä ei nämä hörhövähemmistöt ja niiden paapojat oo tolkun ihmisiä jyränneet mitenkään eikä tule koskaan jyräämäänkään. Enemmistön mielipiteet on ja pysyy, kieroutuneista tilapäistrendeistä riippumatta.

        Syy miksi elän mahdollisimman tavallisena huomiota herättämättä kansan syvien rivien keskellä. Ei tulisi mieleenkään kertoa olleeni prosessissa.


    • hämmentyny.lapsiparka

      Äiti siinä selittää että se oli kyselly siltä onko poika vai tyttö....no eikö se oo hyvin yksinkertasta, sillon pitäs sanoo että kato nyt lapsi hyvä sinne jalkojes väliin että miltä se sun mielestä näyttää! Ei tarvis hämmentää enää enempää jos lapsi on niin sekasin, että "miten sä nyt koet tän" jne. tuubaa!

      • fvbkhff

        Joo, on varmaan tasan noin yksinkertaista. Mikä hitto siinä on, ettei näissä sukupuoliasioissa tiede mene jakeluun? Jos raskaudenaikaisista hormoneista johtuen aivot kehittyvät "eri suuntaan" kuin sukuelimet, niin silloin ihminen on eri sukupuolta kuin mitä elimistä voisi päätellä. Ei kai sukupuoli-identiteetti jalkojen välissä ole? Tuntisitko sinä simsalabim itsesi vastakkaisen sukupuolen edustajaksi, jos joku vain vaihtaisi sinulle elimet? Ihmisten typeryys on joskus aivan uskomatonta.


      • Tuntematon_tekijä

        Ei tiedetä mistä transsukupuolisuus johtuu. Jos se aiheutuisi hormoonien käytöstä odotusaikana, transsukupuolisia olisi moninkertaisesti enemmän.


      • KukaanEiOle

        vielä pystynyt selvittämään, että mistä transsukupulisuus johtuu.


    • enempitaivähempi

      Olisin hyvinkin kiinnostunut tytöstä jolla on penis. Eikä hänen tarvitse itseään karsinoida ainakaan minun takiani. Ehkä olen sitten enemmän tai vähemmän jotakin. So what?

      • jhghfcfghjhhyfg

        MIKSI tytöllä pitää olla penis. Onko kiinnostuksessasi jokin fetistinen tausta. Entä jos tämä tyttö leikkauttaa peniksen pois, loppuuko kiinnostuksesi.


    • Paroni-Mynhhausen

      Ei tytöllä ole penistä, vaan vagina. Kyllä se kyseinen kaiffari oli poika, kun sillä kerran on penis.

      Ja nimim. "Fvbkhff", se sukupuoli-identiteetti nimenomaan mitä enimmin on juuri jalkojen välissä: tai, ainakin se, mitä on jalkojen välissä, on kaiken lähtökohta sekä a ja o, ja se määrää kaikki sekundääriset, tertiääriset, quattro-ääriset, cinque-ääriset jne. sukupuoliominaisuudet.

      Ihminen voi olla vain joko mies tai nainen, lapsena ja nuorena poika tai tyttö. Ei ole olemassa mitään välimuotoja eikä kolmansia, neljänsiä, viidensiä eikä kokonaisluku plus desimaali-sukupuolia.

      Teillä transsexuaalisteilla on vain kaali sekaisin tai sitten kysymys on jostain infantiilista ja egoistisesta erikoisuudentavoittelusta: "Katsokaa nyt kaikki, kun MINÄ olen suuri taiteilija ja älyn jättiläinen kun olen revityttänyt moloni irti kun MINUA transuttaa ja sukupuoli-identityttää niin...". ym. paskaa.

      Kasvaisitte aikuisiksi, dillet, ja hankkisitte sitä huomiota jollain terveellä tavalla.

      • TaaSurkeaÄlysi

        tökkii. Suurin osa transsukupuolisista ei tuo sitä asiaa esiin, että on käynyt läpi sukupuolenkorjauksen.


      • Olet_tyhmä_trolli

        "Teillä transsexuaalisteilla on vain kaali sekaisin tai sitten kysymys on jostain infantiilista ja egoistisesta erikoisuudentavoittelusta:"
        Sinähän se transseksuaali olet jos panet muijaasi (trans=vastakkainen).


      • Nyt pääsit asian ytimeen.

        Itsekin olen 28v tyttö mutta pojan kropassa...

        Ja kyllä, se vika on nimenomaan siellä "kaalissa" kroppa 100% kunnossa oleva miehen kroppa. Mikään ei estäisi mua tulemasta esim raskaaksi.

        Tokin nykyajan lääketietäällä voidaan hoitaa kroppa kuntoon mutta ei "kaalia"


      • vai_semmosta
        Bussissa kirjoitti:

        Nyt pääsit asian ytimeen.

        Itsekin olen 28v tyttö mutta pojan kropassa...

        Ja kyllä, se vika on nimenomaan siellä "kaalissa" kroppa 100% kunnossa oleva miehen kroppa. Mikään ei estäisi mua tulemasta esim raskaaksi.

        Tokin nykyajan lääketietäällä voidaan hoitaa kroppa kuntoon mutta ei "kaalia"

        Siirtyny tänne trollaan tää ex-luotsi "Pankkiautomaatti-Pakettiautomaatti-kimlaa-ViestipuuTaiTapanSut" jne. mitä kaikkia niitä oli. Kenenkähän kuvan tällä kertaa oot pölliny profiiliis.. Miten muuten 100% miehen kropalla tullaan raskaaks? :D


    • töllöstäkötuli

      En ymmärrä otsikkoa. Puhutaanko tässä jostain televisio-ohjelmasta ja jos niin mistä?

      Helppoa on ks. tytölle poikaystävän löytäminen. Tai jos ei poikaystävän niin ainakin panoseuran. Kundit ovat hyvin halukkaita sänkyyn transujen kanssa, sillä ehdolla että seikkailun voi pitää muilta salassa. Mistään julkiseurustelusta ei kannata haaveilla.

      • Näkyy_kaikille

        Tulee siis Frii kanavalta ja on esitetty jo monta jaksoa.


    • MNBGO

      Miksei (pieni) poika voi olla ihan vain tyttöpoika ilman että täytyy mennä lääketieteellisiin toimenpiteisiin ja muihin äärimmäisyyksiin.

      Tytöthän saavat pelata jakapalloa, samassa joukkueessa poikien kanssa ja vieläpä samoissa kamppeissa. Sitten on vielä tyttöjä jotka kulkevat poikien vaatteissa pitkin kyliä. Eikä pelkästään pienet tytöt vaan myös isot naiset.

      Eikö poika voi olla tyttöpoika arvostettavalla tavalla? Siis siten että ei ole homo, suvaitsevaisuuden piiriin pyrkijä, erikoisuuden tavoittelija, muita tasa-arvoisempi tai sairauksistaan/uhriasemastaan ruikuttava. Eli siis että poika hankkisi itselleen arvostusta ja hyväksyntää feminiinisellä tavalla ja olemalla porukassa porukan ehdoilla.

      Tytöillä oli aikoinaan kova taistelu että saavat pelata jalkapalloa, pojilla on vastaava vielä edessä.

      Niin ja vaikka tyttö kuinka pelaisi jalkapalloa, hänellä ei ole asiaa poikien pukukoppiin. Ihan pienet lapset ovat sitten asia erikseen.

      Don't break the rules. Change them.

      https://www.youtube.com/watch?v=rabQrSlSdGQ

      • Eri_asia

        Mutta kun se poika ei koe olevansa tyttöpoika vaan nimenomaan tyttö.


      • MNBGO

        Onkohan noin? Voi tietysti olla että Jazz on transseksuaali mutta epäilen sitä vahvasti.

        Jotenkin ärsyttää se että tästä lapsesta puhutaan nyt kuin hän olisi täysivaltainen ja täysipäinen. Siis lapsi ei ole täysivaltainen eikä voi ollakaan eikä pidä ollakaan. Tosiasiassa lapsi on täysin vanhempiensa armoilla, myös Jazz. Lapsi ei myöskään ymmärrä noin suurten päätösten seurauksia.

        Jazz on liian nuori ajamaan autoa, käyttämään alkoholia, laittamaan nimeään viralliseen paperiin tai menemään konserttiin mutta silti muka riittävän vanha tekemään päätöksen hormoonihoitojen aloittamisesta, joilla on peruuttamattomat seuraukset. Ristiriitaista.

        Noin nuori ei myöskään osaa muodostaa omia näkemyksiä noin suurista asioista. Jazz on jo vuosia antanut nettiin haastatteluja jotka ovat sanasta sanaan sitä samaa trans-lapsi juttua. Kaikki trans-lapsitapaukset ja niistä tehdyt tarinat ovat kuin samasta pakasta vedettyjä.

        Jazzin vanhemmat ovat tämän kaiken takana. Vastuuttomat vanhemmat luimistelevat lapsensa selän takana.

        Harha täysivaltaisesta lapsesta on yleinen myös muissa erityislapsitapauksissa. Minä en halunnut olla erityislapsi muuta eihän sitä kukaan kuunnellut. Olen käynyt Tekun ja apukoulun. Minua aivopestiin pienestä pitäen, vasta ammattikoulussa (tavallisessa) tajusin olevani normaalijärkinen. Miten turhaa, haitallista ja tuskallista se olikaan. Sosiaalihössöttäjät kannattavat sosiaalihössötystä niin kauan kun ei tarvitse itse olla toimenpiteen kohteena. Kaltoinkohtelut ja valheelliset lausunnot ovat julkinen salaisuus.

        Jazzilla ei ole tässä tilanteessa muita vaihtoehtoja kuin jatkaa "tyttönä" olemista.


      • Et_ymmärrä_asiaa
        MNBGO kirjoitti:

        Onkohan noin? Voi tietysti olla että Jazz on transseksuaali mutta epäilen sitä vahvasti.

        Jotenkin ärsyttää se että tästä lapsesta puhutaan nyt kuin hän olisi täysivaltainen ja täysipäinen. Siis lapsi ei ole täysivaltainen eikä voi ollakaan eikä pidä ollakaan. Tosiasiassa lapsi on täysin vanhempiensa armoilla, myös Jazz. Lapsi ei myöskään ymmärrä noin suurten päätösten seurauksia.

        Jazz on liian nuori ajamaan autoa, käyttämään alkoholia, laittamaan nimeään viralliseen paperiin tai menemään konserttiin mutta silti muka riittävän vanha tekemään päätöksen hormoonihoitojen aloittamisesta, joilla on peruuttamattomat seuraukset. Ristiriitaista.

        Noin nuori ei myöskään osaa muodostaa omia näkemyksiä noin suurista asioista. Jazz on jo vuosia antanut nettiin haastatteluja jotka ovat sanasta sanaan sitä samaa trans-lapsi juttua. Kaikki trans-lapsitapaukset ja niistä tehdyt tarinat ovat kuin samasta pakasta vedettyjä.

        Jazzin vanhemmat ovat tämän kaiken takana. Vastuuttomat vanhemmat luimistelevat lapsensa selän takana.

        Harha täysivaltaisesta lapsesta on yleinen myös muissa erityislapsitapauksissa. Minä en halunnut olla erityislapsi muuta eihän sitä kukaan kuunnellut. Olen käynyt Tekun ja apukoulun. Minua aivopestiin pienestä pitäen, vasta ammattikoulussa (tavallisessa) tajusin olevani normaalijärkinen. Miten turhaa, haitallista ja tuskallista se olikaan. Sosiaalihössöttäjät kannattavat sosiaalihössötystä niin kauan kun ei tarvitse itse olla toimenpiteen kohteena. Kaltoinkohtelut ja valheelliset lausunnot ovat julkinen salaisuus.

        Jazzilla ei ole tässä tilanteessa muita vaihtoehtoja kuin jatkaa "tyttönä" olemista.

        Et ole ilmeisesti seurannut tätä televisiosarjaa. Ensinnäkin ei ole kyse transseksuaalista, hän kutsuu itse itseään transgenderiksi ja suomentaja käyttää oikeaa käännöstä tekstittämällä sanan transsukupuoliseksi.
        Jazz ei ole päättänyt itse lääkityksestään vaan päätöksen on tehnyt vanhemmat yhdessä lääkärin kanssa Jazzin toiveen mukaisesti. Näin toimitaan Suomessakin alaikäisten osalta.
        Jazz on jo tarhaiästä saakka kokenut olevansa tyttö (siis noin kymmenen vuotta). Hänen vanhempansa on vuosien kuluessa lähteneet tukemaan hänen kokemaansa sukupuoliristiriitaa. Päätös ei ole lähtöisin vanhemmista.
        Et ehkä ymmärrä tätä transsukupuolisuusasiaa koska olet taustaltasi psyykkisesti epävarma.


      • MNBGO
        Et_ymmärrä_asiaa kirjoitti:

        Et ole ilmeisesti seurannut tätä televisiosarjaa. Ensinnäkin ei ole kyse transseksuaalista, hän kutsuu itse itseään transgenderiksi ja suomentaja käyttää oikeaa käännöstä tekstittämällä sanan transsukupuoliseksi.
        Jazz ei ole päättänyt itse lääkityksestään vaan päätöksen on tehnyt vanhemmat yhdessä lääkärin kanssa Jazzin toiveen mukaisesti. Näin toimitaan Suomessakin alaikäisten osalta.
        Jazz on jo tarhaiästä saakka kokenut olevansa tyttö (siis noin kymmenen vuotta). Hänen vanhempansa on vuosien kuluessa lähteneet tukemaan hänen kokemaansa sukupuoliristiriitaa. Päätös ei ole lähtöisin vanhemmista.
        Et ehkä ymmärrä tätä transsukupuolisuusasiaa koska olet taustaltasi psyykkisesti epävarma.

        Aina on ollut poikatyttöjä ja tyttöpoikia ja kaikkea siltä väliltä. Ainahan löytyy poikkeustapauksia kun tarpeeksi kauan etsii. Kyse ei siis ole mistään uudesta asiasta tai uuden ajan ensi askeleesta vaan satunnaistapauksista. Kaksi sukupuolta on luonnonlaki johon lisääntyminen perustuu, eikä se ole muuttumassa mihinkään.

        Monet pitävät tyttöpoika-ajatusta vastenmielisenä koska pitävät sitä pakkomuottina johon ihmisiä pakotetaan. Näin ei ole pakko olla.

        Minua ei ärsytä nämä poikkeustapaukset, vaan se hössötys jota sen ympärillä nykyään käy. Siihen hössötykseen nämä pienet lapset ovat täysin syyttömiä, he ovat tässä vain kärsijöitä. Asialla ovat normaalit miehet ja normaalit naiset. Sukupuoleltaan ei-yksiselitteiset pitävät yleensä matalaa profiilia. Historia tuntee mitä erilaisempia hullutuksia jotka ovat tulleet ja menneet, nykyään niitä vain kauhistellaan.

        Myönnän etten ole seurannut sarjaa, minulla ei kyseinen kanava näy. Olen seurannut aihetta koskevia tv-ohjelmia ja nettisisältöjä muutaman vuoden. Sosiaali ja mielenterveysasioiden keskustelua olen seurannut 1990-luvulta asti.

        Tarhaikäinen lapsi elää mielikuvitusmaailmassa eikä vielä osaa erottaa sitä todellisuudesta. Senikäinen ymmärtää vain omat hetkellisen mielihalunsa, realiteeteistä ei vielä mitään. Häntä on helppo johdatella ja hän vastaa niinkuin kysytään. Kysyin kerran pikkusiskolta "Onko sulla kultaa taskussa" vastasi "Joo!".

        Neuvolan pakkokäynnit olivat minulle inhottavia ja pienelle lapselle pelottavia kunhan ikä riittää ymmärtämään tilanteen luonne. Pakotietä ei ole ja itkut eivät auta. Ahdistukseen määrätään lääkettä ja niistä tulee pää kipeäksi. Onneksi osaan lukea niiden todellisia aikomuksia. Sukulaiset joko olivat hiljaa tai tukivat vanhempiani.

        Mitä jos Jazz haluaisikin mennä kouluun poikien vaatteissa tai jopa keskeyttää koko transhoito prosessin? Antavatko vanhemmat silloin tukea ja mitä terapeutit tekevät? Ilmeisesti tutkivat mikä on jutun takana ja mihin päätyvät? Ilmeisesti "tukemaan" häntä hoidon jatkamisessa.


      • kjljöl

        "Myönnän etten ole seurannut sarjaa, minulla ei kyseinen kanava näy."
        Kyllä tuo kanava näkyisi sinullakin kunhan laitat televisiosi hakemaan kaikki kanavat uusiksi. Kanava on ilmainen.
        Valtettavasti sarja on päättymässä joten et pääse enää mukaan alkujaksojen vaiheisiin.


    • Olentransmies

      En vaan käsitä miten joidenkin ihmisten elämä voi olla niin tyhjää täynnä, ettei ole muuta tekemistä kuin tulla tänne huutelemaan kuinka sekaisin transsukupuoliset on. Se jolla on selkeitä ongelmia ymmärryksessä ja kyvyttömyys empatiaan voi tehdä pienen ajatusleikin. Kuvittele minkälaista elämä olisi jos huomenna aamulla heräisitkin vastakkaisen sukupuolen kropassa ajatukset silti täysin samoina kuin nyt. Uhraa muutama minuutti pikkuruisesta elämästäsi pienen pienessä tynnyrissäsi ja kuvittele minkälaista se olisi. Sinä joka olet mies, mieti siis että sinulla olisikin RINNAT JA VAGINA. Älä unohda mietiskellä millaista olisi tulla nettipalstoille lukemaan vertaiskokemuksia ja löytää sieltä asiasta mitään ymmärtämättömien jauhantaa kuinka "haet vain huomiota tuolla oudolla jutullasi". Kuvittele sitten että sinulla onkin syntymästäsi asti ollut sekä tytön että pojan fyysisiä piirteitä mm. genitaaliesi osalta ja koet ahdistusta miettiessäsi mikä ja kuka oikein olet. Samalla sinulle huudellaan että "sukupuolia on vain kaksi". Tämä mietintä on suotavaa jokaiselle joka täällä purkaa oman elämänsä ahdistusta syyttömien ihmisten niskaan lässyttämällä sivistymättömiä ja täysin vajaita argumenttejaan.

      • notuota_

        "jos huomenna aamulla heräisitkin vastakkaisen sukupuolen kropassa "

        ehkä "hiukan" eri asia kun että on ollu syntymästään lähtien sitä sukupuolta mitä on, ja kehittäny omituisen pakkomielteen että pitäs olla tai kokee olevansa vastakkaista..?

        "Kuvittele sitten että sinulla onkin syntymästäsi asti ollut sekä tytön että pojan fyysisiä piirteitä mm. genitaaliesi osalta "

        Tälläset on sitten interseksuaaleja, ja harvemmin transuilla on mitään epäselvää genitaalien tai kromosomien osalta.

        "Tämä mietintä on suotavaa jokaiselle joka täällä purkaa oman elämänsä ahdistusta syyttömien ihmisten niskaan lässyttämällä sivistymättömiä ja täysin vajaita argumenttejaan"

        Ei millään pahalla mutta tulitko jälleen vilkasseeks sinne peiliis?

        Katsotaanpa tosiaan kykenetkö itse siihen asialliseen ja fiksuun keskusteluun vai tuleeko taas sitä tuttua kuraa mitä tuolla ylempänäkin :)


      • Toinen_transsukupuolinen

        "ehkä "hiukan" eri asia kun että on ollu syntymästään lähtien sitä sukupuolta mitä on, ja kehittäny omituisen pakkomielteen että pitäs olla tai kokee olevansa vastakkaista..?"
        Transsukupuolinen ihminen ON OLLUT syntymästään saakka vastakkaista sukupuolta. Vain fyysinen ulkomuoto ja kasvatus on rullannut vuosia väärän sukupuolen mukaisesti. Jokaisella transsukupuolisella havahtuminen tuohon sukupuoliristiriitaan vie aikaa tarhaiästä hautaan saakka. Joku siis huomaa jo pikkulapsena olevansa vastakkaista sukupuolta kuten tässä tapauksessa Jazz. Joku taas elää psyykkisesti raskaan elämän hautaan saakka ymmärtämättä että kaikki johtui sukupuoliristiriidasta. Kaikki muut asettuu tämän ikäjakauman sisään.
        "Tälläset on sitten interseksuaaleja, ja harvemmin transuilla on mitään epäselvää genitaalien tai kromosomien osalta."
        Yrität taas loukata niin trans- kuin intersukupuolisia käyttämällä vääriä termejä ja haukkumasanoja (transu). Transu-nimitystä käytetään yleisemmin transvestiiteistä eikä heillä ole mitään ongelmaa sukupuolestaan eikä kromosomeistaan (eivät edes halua tehdä sukupuolelleen mitään). Jos taas käytit transu haukkumasanaa ajattelemalla transsukupuolisia, muistutan edelleen ettei kromosomit määrittele sukupuolta. Ne määrittelee vain sen miten vartalon sukupuolenmukaiset ominaisuudet muotoutuu. Mikäli olet mies, voin ravistella ajatusmaailmaasi tiedolla että sinäkin olet ollut sikiökauden alussa tyttö, mutta testosteroni on myöhemmin onnistuneesti (?) muokannut sinusta miehen näköisen. Oletko sittenkään TÄYSIN varma omasta sukupuolestasi?
        "Katsotaanpa tosiaan kykenetkö itse siihen asialliseen ja fiksuun keskusteluun vai tuleeko taas sitä tuttua kuraa mitä tuolla ylempänäkin :)"
        Kuraa näkyy enemmänkin tulevan sinun taholtasi. Sen huomaa noista vääristä termeistä ja tahallisesta haukkumasanojen käytöstä. Yritäpä siivota käyttämääsi kieltä. Kannattaa myös riisua ne silmälaput ja katsoa maailmaa laajemmin kuin kapeakatseisesta ajattelustasi.


      • Olentransmies

        Komppaan sinua toinen_transsukupuolinen! Tässä nähtiin just kuinka meni puurot ja vellit sekasin. Nimenomaan juuri sitä ajoin takaa, että ei-transsukupuoliselle mainitsemani ajatusleikki olisi mahdollisesti avartava koska käsitystä näistä asioista ei selkeästi ole. Itselläni tilanne on juurikin se, että totuus aukeni minulle pala palalta ja nyt 24-vuotiaana sitten prosessit starttaamassa. Oli äärimmäisen helpottavaa ja samalla hänmentävää tajuta mistä monenlaiset lapsuudesta asti seuranneet ristiriidat ja ongelmat oman identiteetin, kehon ja olemisen kanssa ovatkaan johtuneet. Onpa se ihan niinkin hämmentävää että sitä tulee lueskelemaan tämmöisiä palstoja siinä toivossa että löytää vertaiskokemuksia ja kyllä tuli aikamoisena pommina mikä määrä kuraa täällä lenteleekään asiasta tietämättömien suunnalta.

        Ja juu kyllä vaan termi on intersukupuolisuus. Kun kirjoitan nimimerkillä Olentransmies niin on mielestäni aika päivänselvää että sukupuoleen liittyviin asioihin ja termistöön on tullut perehdyttyä..tuo 'sekä miehen että naisen genitaalien piirteitä' -ajatusleikki olikin osoitettu lähinnä niille jotka kovasti yrittävät julistaa sukupuolia olevan tasan kaksi.

        Yhteenveto: transsukupuolinen on syntymästään asti ollut eri sukupuolta kuin mihin sukupuoleen hänet on fyysisen olemuksen perusteella määritelty, asian tiedostaminen ja hyväksyminen vain ottaa aikansa. Sinulle, joka ET OLE transsukupuolinen olisi erittäin avartavaa mietiskellä millaista olisi jos oma kroppa edustaisi toista ääripäätä kuin se nyt on, ja mieli ajatuksineen olisi silti täysin sama kuin se nyt on.

        Oliko nyt riittävän selkeää?


      • joo.seliseli

        "Transsukupuolinen ihminen ON OLLUT syntymästään saakka vastakkaista sukupuolta."
        "transsukupuolinen on syntymästään asti ollut eri sukupuolta"

        Siis aivoissa on varmaan ollu se vika syntymästä lähtien että kuvittelee olevansa muka toista sukupuolta.

        "Vain fyysinen ulkomuoto ja kasvatus on rullannut vuosia väärän sukupuolen mukaisesti. "

        Fysiikka on kyllä ihan oikea ja kasvatuksella on usein yritetty tukea tätä oikeaa suuntaa. Pakkomielle vaan vie väärään suuntaan.

        "käyttämällä vääriä termejä ja haukkumasanoja (transu)."

        Höpöhöpö, täysin sopiva yhteisnimitys trans -sitä ja tätä termeille. Trans-niille ja näille menee vaan se pelko niin herkästi sinne nokkaan ja syytellään heti haukkumisista ym. naurettavaa.

        "ettei kromosomit määrittele sukupuolta."

        Juurikin ne sen pohjimmiltaan määrittää, eikä mitkään kokemiset ym. ajatukset ja aivojen pakkomielteiset viat.

        "olet mies, voin ravistella ajatusmaailmaasi tiedolla että sinäkin olet ollut sikiökauden alussa tyttö,"

        En ole, joten ohi menee mutta kyllä ne miehetkin ihan siinä hedelmöityshetkellä on saaneet kromosomeikseen XY eikä missään vaiheessa ole XX. Niiden mukaan nekin sitten kehittyy.

        "Oletko sittenkään TÄYSIN varma omasta sukupuolestasi?"

        No melko lailla kun oon pystyny lapsiakin saamaan (synnyttämällä siis).

        "Kuraa näkyy enemmänkin tulevan sinun taholtasi."

        Juu, eikä sieltä taas yhtään :D oletit että olen (epäonnistunu?) mies ja heti meni piilovittuiluks "myöhemmin onnistuneesti (?) muokannut sinusta miehen"!

        "kovasti yrittävät julistaa sukupuolia olevan tasan kaksi."

        Kyllä niitä on, mutta joskus niissäkin vaan on geneettisiä ja/tai ulkoisia on häiriöitä. Eli ei tarkota että ois jotenkin normaalia tai tarkotuksenmukaista että sukupuolia ois useempia kun kaks. Useinhan nämä intersukupuoliset ym. hermafrodiitit on lisääntymiskyvyttömiä. Siis luonnossa virheellisiä siltä osin.

        "millaista olisi jos oma kroppa edustaisi toista ääripäätä kuin se nyt on, ja mieli ajatuksineen olisi silti täysin sama kuin se nyt on."

        Varmaankin yrittäisin sitten vaan sopeutua elämään miehenä, mieluummin kun alkaisin sen kummemmin silpoa kehoani jne., haluaisin kuitenkin lapsia ja tavallisen perhe-elämän sillonkin, ja eihän musta ikinä kuitenkaan hormooneilla eikä millään naista sais tehtyä vaikka miten haluaisin.


      • Toinen_transsukupuolinen
        joo.seliseli kirjoitti:

        "Transsukupuolinen ihminen ON OLLUT syntymästään saakka vastakkaista sukupuolta."
        "transsukupuolinen on syntymästään asti ollut eri sukupuolta"

        Siis aivoissa on varmaan ollu se vika syntymästä lähtien että kuvittelee olevansa muka toista sukupuolta.

        "Vain fyysinen ulkomuoto ja kasvatus on rullannut vuosia väärän sukupuolen mukaisesti. "

        Fysiikka on kyllä ihan oikea ja kasvatuksella on usein yritetty tukea tätä oikeaa suuntaa. Pakkomielle vaan vie väärään suuntaan.

        "käyttämällä vääriä termejä ja haukkumasanoja (transu)."

        Höpöhöpö, täysin sopiva yhteisnimitys trans -sitä ja tätä termeille. Trans-niille ja näille menee vaan se pelko niin herkästi sinne nokkaan ja syytellään heti haukkumisista ym. naurettavaa.

        "ettei kromosomit määrittele sukupuolta."

        Juurikin ne sen pohjimmiltaan määrittää, eikä mitkään kokemiset ym. ajatukset ja aivojen pakkomielteiset viat.

        "olet mies, voin ravistella ajatusmaailmaasi tiedolla että sinäkin olet ollut sikiökauden alussa tyttö,"

        En ole, joten ohi menee mutta kyllä ne miehetkin ihan siinä hedelmöityshetkellä on saaneet kromosomeikseen XY eikä missään vaiheessa ole XX. Niiden mukaan nekin sitten kehittyy.

        "Oletko sittenkään TÄYSIN varma omasta sukupuolestasi?"

        No melko lailla kun oon pystyny lapsiakin saamaan (synnyttämällä siis).

        "Kuraa näkyy enemmänkin tulevan sinun taholtasi."

        Juu, eikä sieltä taas yhtään :D oletit että olen (epäonnistunu?) mies ja heti meni piilovittuiluks "myöhemmin onnistuneesti (?) muokannut sinusta miehen"!

        "kovasti yrittävät julistaa sukupuolia olevan tasan kaksi."

        Kyllä niitä on, mutta joskus niissäkin vaan on geneettisiä ja/tai ulkoisia on häiriöitä. Eli ei tarkota että ois jotenkin normaalia tai tarkotuksenmukaista että sukupuolia ois useempia kun kaks. Useinhan nämä intersukupuoliset ym. hermafrodiitit on lisääntymiskyvyttömiä. Siis luonnossa virheellisiä siltä osin.

        "millaista olisi jos oma kroppa edustaisi toista ääripäätä kuin se nyt on, ja mieli ajatuksineen olisi silti täysin sama kuin se nyt on."

        Varmaankin yrittäisin sitten vaan sopeutua elämään miehenä, mieluummin kun alkaisin sen kummemmin silpoa kehoani jne., haluaisin kuitenkin lapsia ja tavallisen perhe-elämän sillonkin, ja eihän musta ikinä kuitenkaan hormooneilla eikä millään naista sais tehtyä vaikka miten haluaisin.

        Tämä viesti selvittikin paljon! Kuulut siis siihen nirppanokkien naisten joukkoon jotka eivät voi koskaan hyväksyä että joku miehenpuoli väittää olevansa nainen. Aika usein onkin tullut esiin että juuri nainen on toiselle naiselle susi, varsinkin jos se toinen on transnainen. Nainen todellakin osaa tuon kielellisen loukkaamisen, kuten huomattiin vastauksessasi että pidät haukkumasanoja täysin asiallisina. Varmaan käytät myös n-sanaa aivan suvereenisesti esimerkiksi maahanmuuttajista.
        Niin ja vielä kertauksen vuoksi ihmisen anatomiasta että todellakin KAIKKI sikiöt on alussa feminiinejä fyysiseltä olomuodoltaan. Kromosomit ja hormoonit sitten ohjaavat muutaman viikon kuluttua fyysistä muutosta. Esimerkiksi intersukupuolisuuden yksi esiintymismuoto on että testosteroni ei tehoakaan sikiöaikana ja koska lähtötilanne oli fyysisesti tyttö, lapsi syntyy tytön näköisenä, vaikka kromosomit onkin XY.
        Kannattaisi sinunkin ottaa enemmän asioista selvää eikä kehitellä omia teorioita sukupuoliristiriidasta.


      • Toinen_transsukupuolinen
        Olentransmies kirjoitti:

        Komppaan sinua toinen_transsukupuolinen! Tässä nähtiin just kuinka meni puurot ja vellit sekasin. Nimenomaan juuri sitä ajoin takaa, että ei-transsukupuoliselle mainitsemani ajatusleikki olisi mahdollisesti avartava koska käsitystä näistä asioista ei selkeästi ole. Itselläni tilanne on juurikin se, että totuus aukeni minulle pala palalta ja nyt 24-vuotiaana sitten prosessit starttaamassa. Oli äärimmäisen helpottavaa ja samalla hänmentävää tajuta mistä monenlaiset lapsuudesta asti seuranneet ristiriidat ja ongelmat oman identiteetin, kehon ja olemisen kanssa ovatkaan johtuneet. Onpa se ihan niinkin hämmentävää että sitä tulee lueskelemaan tämmöisiä palstoja siinä toivossa että löytää vertaiskokemuksia ja kyllä tuli aikamoisena pommina mikä määrä kuraa täällä lenteleekään asiasta tietämättömien suunnalta.

        Ja juu kyllä vaan termi on intersukupuolisuus. Kun kirjoitan nimimerkillä Olentransmies niin on mielestäni aika päivänselvää että sukupuoleen liittyviin asioihin ja termistöön on tullut perehdyttyä..tuo 'sekä miehen että naisen genitaalien piirteitä' -ajatusleikki olikin osoitettu lähinnä niille jotka kovasti yrittävät julistaa sukupuolia olevan tasan kaksi.

        Yhteenveto: transsukupuolinen on syntymästään asti ollut eri sukupuolta kuin mihin sukupuoleen hänet on fyysisen olemuksen perusteella määritelty, asian tiedostaminen ja hyväksyminen vain ottaa aikansa. Sinulle, joka ET OLE transsukupuolinen olisi erittäin avartavaa mietiskellä millaista olisi jos oma kroppa edustaisi toista ääripäätä kuin se nyt on, ja mieli ajatuksineen olisi silti täysin sama kuin se nyt on.

        Oliko nyt riittävän selkeää?

        Vertaistukea et saa tällä palstalla. Kuraa tulee silmille kasakaupalla koska täällä on tapana "ampua puskasta" nimettömänä. Transmiehille on oma parempi keskustelualue jonne tällaisilla kuranheittäjillä ei ole asiaa. Parhaiten vertaistukea saa henkilökohtaisissa tapaamisissa (niihin nämä kuranheittäjät ei uskalla tulla).


      • Olentransmies

        Joo siirryin tsekkailemaan fb:n ftm-juttuja ja odotan kovasti seuraavaa lääkäriaikaa. Oon vasta alussa prosessini kanssa, ja ihmisten suhtautuminen jännittää kovasti. Tän palstan tasoa kuvasti hyvin esim. tuo yksi selvästi tosi kovalla intensiteetillä näihin juttuihin kantaa ottavan naisen letkautus että "sopeutuisin elämään miehenä" jne. Oikeestaan täydellinen osoitus siitä kuinka ei ole mitään kykyä hiffata koko asiaa. On vähän koomista kuin tommosia ihmisiä kiinnostaa käyttää aikaa päivästään täällä huutelemiseen :D Mä rupesin miettimään että yritän jotain kautta löytää täältä kotikaupungistani edes jonkun samassa tilanteessa olevan, jonka kanssa vois vaihtaa kokemuksia. Olin tosi iloinen, että terveydenhuollon puolella on ainakin tähän asti ollut mahtavia ymmärtäväisiä ihmisiä, sillä pelottavinta ikinä oli ekaa kertaa ottaa asia puheeksi luukulla asioidessa.


      • Olentransmies

        Hajoilen sitäpaitsi tolle sanalle 'pakkomielle' :D tässä kohtaa tekee mieli huomauttaa, että jokainen transsukupuolinen käy ennen mitään operaatioita tai niihin oikeuttavan diagnoosin saamista läpi aikas tarkan pääkopan penkomisrupeaman ammatti-ihmisten kanssa. He siis lienevät lopulta oikeastaan aika paljonkin paremmin psykologisesti selvillä itsestään kuin moni joka täälläkin tykittää haukkuvalla nuotilla mielipiteitään.. ja toisaalta nuo huutelijat myös kyseenalaistavat lääketieteen ammattilaisia ja muita ihmisiä, jotka ovat näihin asioihin tieteellisesti perehtyneet vuosikausia.

        Ymmärrän toki, että tiedottomuus luo tuskaa, pelkoa, inhoa ja tarvetta mesota niin että argumenttien vajaus peittyy äänellä. Kuitenkin olisi suositeltavaa ensin perehtyä aiheeseen asiallisia lähteitä käyttämällä ja katsoa asioita yleensäkin vähän laajemmasta perspektiivistä (pätee helkkarin hyvin niin maahanmuuttokysymyksiin kuin vaikka ravitsemussuositusten ruodintaankin) niin johan kohenee oma elämänlaatukin. Ainakin itse olen huomannut, että mitä paremmin tutustuu erilaisiin ihmisiin, kulttuureihin, uskontoihin, elämäntyyleihin yms. niin sitä makoisammalta elämä maistuu.


      • ihanvapaasti

        "eivät voi koskaan hyväksyä että joku miehenpuoli väittää olevansa nainen. "

        Senkun väittää, eihän se niistä naisia tee :D

        "kuten huomattiin vastauksessasi että pidät haukkumasanoja täysin asiallisina. Varmaan käytät myös n-sanaa aivan suvereenisesti esimerkiksi maahanmuuttajista."

        Juu, ja omille haukkumisilles oot ilmeisen sokee ;) että oikein nirppanokka... ja ihonväri on ehkä HIUKAN eri juttu kun vika aivoissa, jonka mukaan vaatii yhteiskunnalta vaikka mitä älyttömyyksiä!

        "KAIKKI sikiöt on alussa feminiinejä fyysiseltä olomuodoltaan."

        Kun edelleen, se miltä ehkä NÄYTTÄÄ, ei tarkota että ON sellanen.

        "Kannattaisi sinunkin ottaa enemmän asioista selvää"

        Sullehan tässä enemmän epäselvää on näkyny olevan, ihan jo perusbiologiassa.

        "Oikeestaan täydellinen osoitus siitä kuinka ei ole mitään kykyä hiffata koko asiaa."

        Mistä sä tiedät kuinka monet on tosiasiassa niitä jotka vaan sopeutuu eikä tuu koskaan ilmi?

        "tiedottomuus luo tuskaa, pelkoa, inhoa ja tarvetta mesota niin että argumenttien vajaus peittyy äänellä. Kuitenkin olisi suositeltavaa ensin perehtyä aiheeseen asiallisia lähteitä käyttämällä"

        Ihan rauhallisen asiallisestihan täällä vaan mm. oikastaan faktatiedoilla niitä loputtomia valheita joita täällä näkee. Jollekin ne totuudet tuottaa sitten ilmeistä tuskaa ja raivoa.
        Tarkotat kai jotain "transtuki sitä ja tätä" -lähteitä, jotka ei oo puolueettomuutta nähnykään? :)


      • ytfhfhfh

        "Ihan rauhallisen asiallisestihan täällä vaan mm. oikastaan faktatiedoilla niitä loputtomia valheita joita täällä näkee. Jollekin ne totuudet tuottaa sitten ilmeistä tuskaa ja raivoa.

        Tarkotat kai jotain "transtuki sitä ja tätä" -lähteitä, jotka ei oo puolueettomuutta nähnykään? :)"
        SINUN "faktatietosi" tuntuu olevan vain omien korvien välistä. Kannattaisi ottaa asioista selvää, myös ulkomaisista lähteistä.
        Tässä väittelyssä ihmetyttää se miksi nainen on ottanut noin jyrkän kannan kun toinen nainen kokeekin olevansa mies ja haluaa korjata fyysisen ulkomuotonsa oikean sukupuolensa mukaiseksi. Herää ajatus että olisiko tässä kyse kateudesta ja tämä provosoiva nainen olisi halunnut itsekin olla mies.


      • hehhheheee
        ytfhfhfh kirjoitti:

        "Ihan rauhallisen asiallisestihan täällä vaan mm. oikastaan faktatiedoilla niitä loputtomia valheita joita täällä näkee. Jollekin ne totuudet tuottaa sitten ilmeistä tuskaa ja raivoa.

        Tarkotat kai jotain "transtuki sitä ja tätä" -lähteitä, jotka ei oo puolueettomuutta nähnykään? :)"
        SINUN "faktatietosi" tuntuu olevan vain omien korvien välistä. Kannattaisi ottaa asioista selvää, myös ulkomaisista lähteistä.
        Tässä väittelyssä ihmetyttää se miksi nainen on ottanut noin jyrkän kannan kun toinen nainen kokeekin olevansa mies ja haluaa korjata fyysisen ulkomuotonsa oikean sukupuolensa mukaiseksi. Herää ajatus että olisiko tässä kyse kateudesta ja tämä provosoiva nainen olisi halunnut itsekin olla mies.

        "SINUN "faktatietosi" tuntuu olevan vain omien korvien välistä."

        Sanoo se joka kuvittelee sen korviensa välin määrittävän sukupuolen :D kannattasko ottaa selvää vaikka ihan alakoulutason perusbiologiasta.

        "Herää ajatus että olisiko tässä kyse kateudesta ja tämä provosoiva nainen olisi halunnut itsekin olla mies."

        Saathan sä kuvitella mitä lystäät jos se jotenkin oloos helpottaa :) oon oikein tyytyväinen siihen mitä on jalkovälissä ja on hienoa pystyä synnyttään lapsiakin, ja johan se nyt on helpompaa saada miehiäkin näin naisena, koska miehen kropassahan oisin mitä ilmeisimmin homokin.
        Transmiehestä tulee ensinnä mielikuva miehestä joka haluais olla nainen.


      • hahahaaa

        LGBTMFGRBDSM-liikkeen voittamattomat argumentit lyötiin tässä pöytään!


      • XDDDDD

        harhakoi vanha friikki joka ei koskaan oo kelvannu eikä kyenny mihkään miehenäkään eikä varsinkaan "naisena" kun ei sellaseks ikinä tuu muuttuun, pumppas vaikka kuinka monta kiloo hormooneja ja silpoo lerpan kullinsa kuinka monesti nurin :DDDD Aidolle Naisen tavaralle on sentään aina kysyntää, vanhainkotiin saakka, vituttaako??? ;)))))


    • Olentransmies

      Kommenttini ei ole kohdistettu teille jotka osaatte asioita aikuisten tavoin perustellen ja fiksusti pohtia!

    • talkkarimiettii

      Se on hyvä että ,on tehty tv ohjelma transukupuolisesta.Ihmiset alkavat ohjelmaa seuraamalla ymmärtämään erillilaisia ihmisiä,katsokaas ,kun me ihmiset ollaan kaikki erillaisia .Mistä minäkään tiedän olenko oikeasti mies,kun heilun talkkarina luudan varressa,eikös se olisi naisten hommaa?

    • homouden.piilottelua

      "Ko. Ohjelmassa tyttö kertoo haluavansa poikaystävän"

      Eli kyseessä on homo. Miksi sitä varten pitää yrittää muuntautua tytöksi? Poikahan tuo Jazz on ja tulee aina poikana pysymään.

      • hgfhgvcffghgc

        Seksuaalinen suuntautuminen ja sukupuoli on aivan eri asia. Vain transfoobikko pitää transnaista lopullisesti miehenä ja siksi haukkuu homoksi.


      • totuusonselkeä
        hgfhgvcffghgc kirjoitti:

        Seksuaalinen suuntautuminen ja sukupuoli on aivan eri asia. Vain transfoobikko pitää transnaista lopullisesti miehenä ja siksi haukkuu homoksi.

        Kyseessä on poika, joka tykkää ilmeisesti pojista. Sellainen on siis homo, vaikka haluaakin olla feminiininen ja pukeutua tytöksi.

        Tätä eivät muuta LGBT-liikkeiden kehittämät uudissanat ja haukkumanimet.


      • Väärä_tulkinta
        totuusonselkeä kirjoitti:

        Kyseessä on poika, joka tykkää ilmeisesti pojista. Sellainen on siis homo, vaikka haluaakin olla feminiininen ja pukeutua tytöksi.

        Tätä eivät muuta LGBT-liikkeiden kehittämät uudissanat ja haukkumanimet.

        Tuo selityksesi ei päde transsukupuolisiin. Mies (tai poika) joka haluaa olla feminiininen ja pukeutua naiseksi on transvestiitti. Tutkimuksen perusteella heistäkin vain noin 10% on homoja, suurin osa on heteroja.


      • gay.kyseessä
        Väärä_tulkinta kirjoitti:

        Tuo selityksesi ei päde transsukupuolisiin. Mies (tai poika) joka haluaa olla feminiininen ja pukeutua naiseksi on transvestiitti. Tutkimuksen perusteella heistäkin vain noin 10% on homoja, suurin osa on heteroja.

        Mutta kun kyseessä nimeomaan on pojista pitävä poika, joka sen lisäksi pukeutuu tytöksi. Tällainen on silloin homoseksuaali.


      • Usko_vaan
        gay.kyseessä kirjoitti:

        Mutta kun kyseessä nimeomaan on pojista pitävä poika, joka sen lisäksi pukeutuu tytöksi. Tällainen on silloin homoseksuaali.

        Lue edellinen viesti tarkemmin. Siellä sanottiin että noin 10% voi olla homoja, suurin osa on heteroita.


      • selvä.tapaus
        Usko_vaan kirjoitti:

        Lue edellinen viesti tarkemmin. Siellä sanottiin että noin 10% voi olla homoja, suurin osa on heteroita.

        Kyllä vaan, silloin puhutaan transvestiiteistä. Puhuin nyt nimenomaan tästä Jazzista.

        Kyseessähän on nuori poika, (joka haluaa olla tyttö) ja pitää ilmeisesti pojista. Hän on silloin homoseksuaali.


      • hgdtrdtrdt6r6yd
        selvä.tapaus kirjoitti:

        Kyllä vaan, silloin puhutaan transvestiiteistä. Puhuin nyt nimenomaan tästä Jazzista.

        Kyseessähän on nuori poika, (joka haluaa olla tyttö) ja pitää ilmeisesti pojista. Hän on silloin homoseksuaali.

        Vain sinun mielestäsi. Kieroutuneessa mielessäsi et voi uskoa että poika/mies voisi olla tyttö/nainen.
        Transsukupuolisuudessa ei ole kyse halusta olla vastakkaista sukupuolta, vaan silloin ollaan vastakkaista sukupuolta.


      • oudoksimenee
        hgdtrdtrdt6r6yd kirjoitti:

        Vain sinun mielestäsi. Kieroutuneessa mielessäsi et voi uskoa että poika/mies voisi olla tyttö/nainen.
        Transsukupuolisuudessa ei ole kyse halusta olla vastakkaista sukupuolta, vaan silloin ollaan vastakkaista sukupuolta.

        Eli ihminen on ajatuksensa voimalla mitä vaan, viis muusta. Pelkät ajatukset luovat todellisuuden.

        Ja sitten saa kieroutuneisuussyytteet päälle, kun ei usko tuollaista.


    • Olentransmies

      Varmaan kuule aika monikin transsukupuolinen historiassamme on elänyt elämänsä loppuun asti ilman että asia on muille valjennut, emme voi tietää lukuja. Yhtä lailla emme voi tietää, kuinka moni heistä päätyi lopulta itsemurhatilastoihin tai kuinka monella oli masennus diagnosoituna tai diagnosoimattomana, päihdeongelmista puhumattakaan. Setan koulutuksessa mainittiin myös syömishäiriön riskin olevan huomattavan suuri transsukupuolisten keskuudessa.

      Ikävä todeta, mutta sinunlaisesi ihmiset kuuluvat juuri niihin, joiden vuoksi kaapissa visusti pysytään, ja en käyttäisi siitä sanaa sopeutuminen. Väärässä kehossa eläminen nimittäin on aika kaukana siitä. Itse koen kyllä sittenkin saavani tästä keskustelusta voimaa, sillä minulle valkenee koko ajan paremmin, että jotkut on vaan niin tietämättömiä ja jääräpäisiä että tämä asia ei koskaan tule olemaan heille okei. Ja se on mulle enemmän kuin okei, että elämästäni filtteröityy sellaiset ihmiset. Että kiitosta vaan, olet vahvistanut minua!

      Niin ja täytyy nyt vielä todeta, että jos näin paljon nämä asiat kiinnostaa että pitää kommentoida kuin viimeistä päivää niin sun kannattaa etsiä kahviseuraksi joku transsukupuolinen jonka kanssa käydä keskustelua. Ties vaikka lähipiiristäsi löytyisi kaltaisemme, joka vihoviimeisenä uskaltaa ainakaan sinulle asiaa paljastaa, et voi tietää, sillä sinun kaltaisellesi ihmiselle kukaan ei ihan ekana halua sellaisesta asiasta avautua.

      Olen puhunut. Kiitos ja näkemiin!

      • Samaa_mieltä

        Oma ajatusmaailmani on sama. En halua olla missään tekemisissä transfoobikoiden kanssa. Jos havaitsen jonkun mielipiteiden olevan transvastainen, pistän vaan välit poikki enkä ole enää sellaisen henkilön kanssa tekemisissä. Mikään fakta ei kuitenkaan mene läpi tällaiselle henkilölle.


      • sehän_sitä

        "fobiaa" onkin kun näille itseään kusettaville haihattelijoille vaan kerrotaan tiettyjä ikäviä elämän tosiasioita :D


      • Täyttää_tunnusmerkit
        sehän_sitä kirjoitti:

        "fobiaa" onkin kun näille itseään kusettaville haihattelijoille vaan kerrotaan tiettyjä ikäviä elämän tosiasioita :D

        Varmaan harmittaa kun sinut luokitellaan selväksi transfoobikoksi.


      • Ngngngnfn

        Kieltämättä tuli kusetettu olo kun nämä asiat valkeni koko mittakaavassa. Ja haihattelu on aivan liian kevyt termi kuvaamaan sitä, kuinka yritin kasvaa ja minut yritettiin kasvattaa tytöksi. Syntymässä minut määriteltiin tytöksi.

        Olisi pitänyt jo murkkuna mennä lääkäriin ja kertoa kuinka vastenmieliseltä joka ikinen naisellinen muutos kropassa tuntui. Olisi pitänyt alkaa puimaan niitä kaikkia muitakin ongelmia jotka viittasivat alusta asti samaan totuuteen. Puimisen sijaan sätkin itseäni kusettaen eteenpäin elämässä ja sitten olin siinä pisteessä että hartioille kasvanut painolasti ei sallinut minun hengittää ennen kuin pakkaa on purettu. Oli sanoinkuvaamattoman mahtava fiilis kun syvällisten mietintöjen jälkeen myönsin itselleni että olen mies. Vähän kuin annoin luvan olla minä. Kroppani kanssa saan pian apua lääketieteeltä.

        Älkää toverit antako mieltänne pahoittaa niiden keskenkasvuisten huutelijoiden, jotka saa jotain kiksejä tällä palstalla notkumisesta. Ne tykkää heittää provoa tänne koska ne haluaa meidän kiivastuvan. Tai sitten niillä vaan on niin läpeensä tylsä elämä, että tällaisen vähemmistön kimpussa ne kokee saavansa päivään täytettä.


      • varmaanharmittaa
        Täyttää_tunnusmerkit kirjoitti:

        Varmaan harmittaa kun sinut luokitellaan selväksi transfoobikoksi.

        kun ei kukaan muu luokittele kun korkeintaan sunkaltanen häviävän marginaalinen vähemmistösakki.


      • selvätapaus
        varmaanharmittaa kirjoitti:

        kun ei kukaan muu luokittele kun korkeintaan sunkaltanen häviävän marginaalinen vähemmistösakki.

        Olet transfoobikko etkä muuksi muutu.


      • oijoiXD

        Noinko kipeesti osu ja uppos totuus taas ku piti kiljua hätäpoistoon :DDDDD Olet edelleen todellisuutta pakoileva harhainen transufriikki etkä muuksi muutu.


      • kostoelää
        Täyttää_tunnusmerkit kirjoitti:

        Varmaan harmittaa kun sinut luokitellaan selväksi transfoobikoksi.

        Jahas, laitetaas tästäkin sitten poistoon vaan kaikki friikin naurettavat foobikko-mölinät :DDDD että oleppa hyvä sitten vaan....


      • Bfjsnsmfllfl

        Onpa onnetonta provoa :D ihan kuin pitäis uskoa että joku ois oikeesti niin taunapää ettei tajua transsukupuolisuudesta 2000-luvulla ton enempää :::::D

        Sitä tosin en käsitä et kuin köyhä elämä pitää olla vällyjen välissä jos tämmösessä keskustelussa provoominen kiihottaa :D

        Kyllähän nyt jumalauta tyhmempikin tajuaa nämä asiat.


      • TäydennystäÄskeiseen

        Ehkä kaikista naurettavin yritelmä tuo "todellisuutta pakoileva", kyse kun on nimenomaan todellisen itsen kohtaamisesta. Kaikki vuodet ennen sitä ovat tiedostamatonta tai tietoista todellisuuden pakenemista.


    • TransTrans

      Noniin lapsukainen, hiekkalaatikolle siitä ikätoverien sekaan! Kun ikää ja ymmärrystä on muutama vuos lisää niin kattele leffa nimeltä tanskalainen tyttö, siitä on hyvä aloittaa asioiden ymmärtäminen ;)

    • tässähän.se.on

      Yhteenveto: Kyseesä on tila, jossa ihminen kuvittelee olevansa vastakkaista sukupuolta, eikä sitä voi nykytietämyksen mukaan hoitaa oikein muuten kuin hormoneilla ja leikkauksilla.

      • Pieni_korjaus

        Korjataan hieman sanamuotoa: Ihminen ei kuvittele vaan KOKEE olevansa vastakkaista sukupuolta.


    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe