Uusien Skodien huono tunkki

2015 Octavian mukana tullut tunkki on osoittautunut aika käyttökelvottomaksi, saa oikein voimalla vääntää kun nostaa autoa. Nyt renkaidenvaihdon jälken pitää kyllä käydä syksylle hakemassa parempi. Kuinka uusien autojen mukana tuleva alkuperäsitunkkikin voi olla noin huono?
1
Ilmianna
Jaa

19 Vastausta


Niin on Volvossakin s60 , en uskalla nostaa 1600kg autoa sellaisella peltipalikalla jonka veivikin on kuin kynä.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja Volvo XC90. Raskas auto ja "tunkki" aivan onneton. Varapyörä pitäisi laskea vaijerihissillä alas. Aivan mahdoton yhtälö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uusien autojen alkuperäistunkki on tarkoitettu vain hätätilanteisiin, siis tienpäällä renkaanvaihtoon. Muutamien autojen käsikirjoissakaan ei suositella alkuperäistunkkia muuhun kuin tilapäiskäytöön. Itse en ainakaan moisilla rimpuloilla joka renkaanvaihdossa autoa nosta, tosin Octavian tunkkia en ole nähnyt.
ps. Koko juttu ei kuulu tälle palstalle, itäautoOctavioissa oli muistaakseni tosi hyvät tunkit, kuten useissakin sen ajan autoissa oli.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Lopettakaa jo hyvät ihmiset nuo 'ei kuulu tälle palstalle' -jutut. Skoda tsekkiläisenä eli itäeurooppalaisena autona ja itäautomerkkinä sopii nimenomaan itäautopalstalle, kuten palstan ohjeet opastavat. Tähän turhaan kinaamiseen kuluu vaan aikaa ja tupakkia. Antaa nyt jo olla!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MladaBoleslav kirjoitti:
Lopettakaa jo hyvät ihmiset nuo 'ei kuulu tälle palstalle' -jutut. Skoda tsekkiläisenä eli itäeurooppalaisena autona ja itäautomerkkinä sopii nimenomaan itäautopalstalle, kuten palstan ohjeet opastavat. Tähän turhaan kinaamiseen kuluu vaan aikaa ja tupakkia. Antaa nyt jo olla!
Palstan ohjeet opastavat kirjoittamaan itä-autoista, Neuvostoliitossa, DDR:ssä, Tsekkoslovakiassa, ym. valmistetuista, siis ITÄBLOKIN autoista. Kymmeniä kertoja on täälläkin kerrottu mitä itäautot aikoinaan olivat, tähän mennessä kyllä kaikki täydessä ymmärryksessä olevat tietävät miksi ei enää uusia itäautoja ole. Jos sinä et ymmärrä, mene lukemaan noita vanhoja juttuja ja ymmärrä lukemasi.
Tämä kinaaminen on todellakin ihan turhaa, tulen jatkossakin huomauttamaan "itäauto" nimityksen väärästä käytöstä, antaa nyt jo olla.
ps.tupakkia ei kulunut yhtään.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
itäautothistoriaa kirjoitti:
Palstan ohjeet opastavat kirjoittamaan itä-autoista, Neuvostoliitossa, DDR:ssä, Tsekkoslovakiassa, ym. valmistetuista, siis ITÄBLOKIN autoista. Kymmeniä kertoja on täälläkin kerrottu mitä itäautot aikoinaan olivat, tähän mennessä kyllä kaikki täydessä ymmärryksessä olevat tietävät miksi ei enää uusia itäautoja ole. Jos sinä et ymmärrä, mene lukemaan noita vanhoja juttuja ja ymmärrä lukemasi.
Tämä kinaaminen on todellakin ihan turhaa, tulen jatkossakin huomauttamaan "itäauto" nimityksen väärästä käytöstä, antaa nyt jo olla.
ps.tupakkia ei kulunut yhtään.
Historian kieltäminen ei nyt auta yhtään. Skoda on itäautomerkki. Eli Skodat on itäautoja oli ne sitten valmistettu vuonna 1955 tai 2015. Tuota faktaa vastaan on aivan turha rypistellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MladaBoleslav kirjoitti:
Historian kieltäminen ei nyt auta yhtään. Skoda on itäautomerkki. Eli Skodat on itäautoja oli ne sitten valmistettu vuonna 1955 tai 2015. Tuota faktaa vastaan on aivan turha rypistellä.
Sinähän se historian kiellät. Jaksat jankutaa tuota huuhaata, perustelematta väitettäsi yhtään millään. Olen varma, että jopa sinä tiedät totuuden, jostain käsittämättömästä syystä jaksat trollata aina vaan, kertoisitko mitä tuolla voitat?
ps. Annoit vain kaksi vuosilukua, mitenkäs asiat olivat esim. 1935? Vai kiellätkö historian?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
itäautothistoriaa kirjoitti:
Sinähän se historian kiellät. Jaksat jankutaa tuota huuhaata, perustelematta väitettäsi yhtään millään. Olen varma, että jopa sinä tiedät totuuden, jostain käsittämättömästä syystä jaksat trollata aina vaan, kertoisitko mitä tuolla voitat?
ps. Annoit vain kaksi vuosilukua, mitenkäs asiat olivat esim. 1935? Vai kiellätkö historian?
Tämän trolli-provon kirjoituksiin ei kannata vastata. On riehunut jo pitempään täällä itäautopalstalla julistamassa sanomaansa itäautojen kuolemasta. Skodastahan tuli itäautomerkki juuri itäblokin synnyttyä ja se ei siitä muutu, ellei merkkiä vaihdeta. Mutta silloinkin merkin kotipaikka on Itä-Euroopassa eli Tsekissä. Siis antakaa provon provoilla ja häiriköidään yksinään oman marginaalisen vähemmistömielipiteensä kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MladaBoleslav kirjoitti:
Tämän trolli-provon kirjoituksiin ei kannata vastata. On riehunut jo pitempään täällä itäautopalstalla julistamassa sanomaansa itäautojen kuolemasta. Skodastahan tuli itäautomerkki juuri itäblokin synnyttyä ja se ei siitä muutu, ellei merkkiä vaihdeta. Mutta silloinkin merkin kotipaikka on Itä-Euroopassa eli Tsekissä. Siis antakaa provon provoilla ja häiriköidään yksinään oman marginaalisen vähemmistömielipiteensä kanssa.
Et sitten osannut vastata yksinkertaiseen kysymykseen: " kertoisitko mitä tuolla voitat", siis tuolla "vähemmistömielipiteelläsi"? Et edelleenkään ole osannut perustella mielipidettäsi muutoin kun jaksamalla jatkuvasti lässyttää perättömiä väitteitäsi.
"ei se siitä muutu, ellei merkkiä vaihdeta", voiko enää typerämpää trollia kirjoittaa?
Miksi sitten aina jaksat vastata, vaikka sinun järjettömiä juttujasi ei usko yksikään ihminen, et edes sinä itse?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MladaBoleslav kirjoitti:
Tämän trolli-provon kirjoituksiin ei kannata vastata. On riehunut jo pitempään täällä itäautopalstalla julistamassa sanomaansa itäautojen kuolemasta. Skodastahan tuli itäautomerkki juuri itäblokin synnyttyä ja se ei siitä muutu, ellei merkkiä vaihdeta. Mutta silloinkin merkin kotipaikka on Itä-Euroopassa eli Tsekissä. Siis antakaa provon provoilla ja häiriköidään yksinään oman marginaalisen vähemmistömielipiteensä kanssa.
Miten väität "sanoman itäautojen kuolemasta" olevan vain yhden kirjoittajan mielipide? Tuohan on faktaa, jonka voit tarkistaa monistakin tietolähteistä, sinun juttusi taas ovat täyttä huuhaata.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
skodan tunkkia ei kannata tosiaan käyttää. hae motonetistä hallitunkki
1
Ilmianna
Jaa
Sitikkasi tunkkia ei suositellakaan käytettäväksi muuta kuin hätätilanteissa.
Ilmianna
Jaa
Kaikkien autojen alkuperäinen saksitunkki ei välttämättä kestä edes yhtä renkaanvaihtoa tien päällä. Olen suosiolla hankkinut pienen hallitunkin ja siihen muutaman korokepalan, jos rengas pajahtaa kesken matkan. Ne kulkee mukana eikä vie paljon tilaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Monessako autossa on nykyisin vararengas?
Monessako autossa se vararengas on ihan oikea rengas, jolla voi ihan oikeesti ajaa?
JOS autossa on ihan oikea saksitunkki, se on varmaan ihan tukeva ja luotettava, tuollaista rakennetta on tosivaikea pilata!
Sillä "vararenkaalla" olen kerran ajanut, enkä toista kertaa halua!
Tämä "vararengas" oli erään arvostetun automerkin vakiovarustusta, kauan viime vuosituhannella, enkä vieläkään tiedä, siis parinkymmenen vuoden jälkeen, miksi tuollainen täysin idioottimainen varuste autoon on keksitty.
Olen tahkonnut tuolla maanteillä jo yli viisikymmentä vuotta, ajokilometrit lähentelävät miljoonaa, tienpäällä olen vaihtanut renkaan tasan kolme kertaa, onneksi se vararengas kuten tunkkikin olivat toimivaa mallia.

Muuten: kuika moni teistä autoilijoista on tarkastanut sen mahdollisen vararenkaan paineen viimeisen vuoden aikana? KANNATTAISI,ettei tule yllätyksiä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Menet Motonettiin hankit kunnon tunkin. Nuo itablokin autojen varusteet on vähän niin ja näin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Näin on. Useissa varusteissa/osissa on Audin leima.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Skoda on perustettu 1800 luvun puolessa välissä Itävalta-Unkarin Keisarikunnassa kun Japanissa vielä leikittiin samuraileikkejä.
Ilmianna
Jaa
No, eipä tuo taida olla pelkästää itäblokin autojen ongelma. Meinaan samaa voi nykyisin ainakin tunkkien osalta todeta myös länsiautojen kohdalla...
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eihän nykyisin ole mitään itäblokin autoja, joten miten niillä voisi olla mitään ongelmia.
Eikö sinulla hörhöllä ole yhtään välähtänyt kun olet tuon täysin typerän kirjoituksen esiintuonut? Olet todella täydellinen idiootti!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Uusien Skodien huono tunkki

2015 Octavian mukana tullut tunkki on osoittautunut aika käyttökelvottomaksi, saa oikein voimalla vääntää kun nostaa autoa. Nyt renkaidenvaihdon jälken pitää kyllä käydä syksylle hakemassa parempi. Kuinka uusien autojen mukana tuleva alkuperäsitunkkikin voi olla noin huono?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta