"työpaikkakiusattu"

Tähtisumu77

Haluan ottaa itselleni aika aran aiheen esille, olen kaapissa työkavereilleni, paitsi muutamalle jolle olen luottamuksellisesti kertonut, mutta todennäköisesti heistä joku juorunnut kaikille. Se on päivittäin sellaista rivienvälistä vittuilua, että ei jää arvailujen varaan, että kenelle osoitettu. Vaikka myöskin kyllä koen että olen pidetty ihminen työyhteisössä, olen positiivinen ja iloinen, tulen toimeen kaikkien kanssa, siltikin tuntuu, että osa saa siitä piikittelystä, niin paljon jotain hyvää itsellensä, että laukoo päivittäin suustaan asioita jotka kohdistuu seksuaalisuuteeni, kaapista ulos tuloon jne.
En todellakaan koe tarpeelliseksi kailottaa suuntautumistani koko työyhteisölle, miksi edes tarvisi, koska olen onnellisesti naimisissa ja rakastan miestäni, minun on hyvä olla hänen kanssa. tuntuu vaan että nämä työkaverit kuvittelevat minun pitävän kulissia yllä, että olisin täysin naisiin suuntautunut, tuntuisi turhauttavalta ja väärältä alkaa kaikille erikseen selittämään parisuhteestani, että rakastan miestäni jne. Saatikka pitää tälläinen ilmoitusluontoinen asia vaikka kahvipöydässä. Koska eihän täysin heterotkaan joudu todistelemaan mitään tuollaisia asoita.

Tuntuu vaan pahalta se piikittely, en tiedä mitä tällä kirjoituksellani haen, mielipiteitä, tukea jos mahdollisesti joku muu joutuu kokemaan samaa..

On tullut sellanen olo, että bi-seksuaalisuutta ei oikeen ymmärretä, vaikka meistä kuitenkin aika moni on bi-seksuaaleja.

Vähän tuli sekavaa tekstiä, mutta kiitos että jaksoit lukea :)

24

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nonverbaalinen

      Ehkä se johtuu käytösestäsi ja olemuksestasi? Ehkä katselet naisia työpaikallasi ja annat heidän ymmärtää pitäväsi heistä syvemmin ts. leikit vaan heidän tunteilla ja annat olettaa enemmän kuin pitäisikään ja työkaverisi ovat huomanneet tämän epäreilun pelin? Olet kenties nainen, joka antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa? Käytät työpaikkaasi tämän toiseutesi tyydyttämiseen ja kotona taas olet ns. hetero ja taas työpaikalla käyttäydyt kuin lesbo, joka nauttii naisten huomiosta? Todennäköisesti pönkität vain omaa egoasi naisten kanssa, annat ymmärtää jotain enemmän ja sitten jätät heidät kuin nallin kalliolle? Ehkä työkavereidesi mielestä käyttäydyt väärin ja rumasti muita naisia kohtaan, mutta itse etnäe siinä mitään väärää? Tai sitten et itsekään tiedosta, että kiellät itseäsi etkä tiedosta miten väärin toimit muita ihmisiä kohtaan? Niin kauan on hyvin kun saat leikkiä muoden tunteilla, mutta annas olla jos joku leikkisi sinun tunteilla...

      Jos itse olisin bi ja miehen kanssa onnellisesti yhdessä sekä rakastaisin häntä, ei tulisi mieleenkään katsella naisia (tai muita miehiä) työpaikalla eikä missään muualla. Biseksuaalisuus ei ole mikään syy pettämiselle.

      Ei välttämättä kukaan ole edes juoruillut, ehkä vaan käytöksesi ja olemuksesi on niin läpinäkyvää ja silmiinpistävää, ehkä et sitä itsekään tajua etkä huomaa? Jos toteutat tätä toista puolta itsestäsi siis kiinnostusta naisiin,niin silmiinpistävän avoimesti eleilläsi ja katseillasi niin tottakai ihmiset huomaavat ja luulevat kaikenlaista, ja kotona taas palaat heterovaimon rooliin, työssä haet vain säpinää ja seikkailua tylsän heterovaimon roolin ohella?

      • Tähtisumu77

        Kiitos kannanotosta, mutta tulkintasi minun kohdallani ei oikeen pidä paikkansa, olen työpaikallani huomioonottava, mutta en mitenkään erityisellä tavalla huomioi esim naispuoleisia työkavereitani..enkä todellakaan tyrkytä itseäni kenellekään!
        Siinä olen täysin samaa mieltä bi-seksuaalisuus ei todellakaan ole mikään syy pettää.


      • Njassaliini

        Älä välitä tuosta edellisestä kommentista. Bifobia is strong here.... on se kyllä kumma miten edes bi palstalla ei saa olla siltä rauhassa.

        Biseksuaalisuus ON väärinymmärrettyä, sitä kuraa tippuu niskaan heteroiden ja homoseksuaalien taholta. Valitettavasti. Kun olet heterosuhteessa, kaikki olettaa sut heteroksi, kun naisen kanssa, olet lesbo. Jos partneri vaihtuu useamman kerran vuoronperään (mies - nainen), todennäköisesti moni ei SILTIKÄÄN voi rajoittuneessa ymmärryksessään tajuta että voi tykätä molemmista. Tai että se ei MITENKÄÄN liity siihen, että vaikka voit ihastua sekä naisiin tai miehiin, se ei tarkoita automaattisesti et YHTÄAIKAA.

        Todella moni uskoo jostain ihmeen syystä että bi:n ei ole mahdollista olla uskollinen. Hitto MÄ en taas tajua bi:nä itse miten se liittyy mihinkään ja millä järjellä se uskottomuus AINA vedetään mukaan. Mut joo, se on sitä bi fobiaa, mitä sulle tuossa just tarjoiltiin: olet itse pakosti vilkuillut tai antanut ymmärtää ja mitä vielä paskaa muuta. Ignooraa vaan. Sitä tulee PALJON lisää mitä avoimemmin olet ulkona kaapista.

        Mikään mitä sanot tai teet, ei vaan estä joidenkin ihmisten järkkymätöntä jakoa joko tai, kaikkien on muka pakko lopulta valita jompikumpi, sut "pakotetaan" valitsemaan puolesi uudestaan ja uudestaan, tai ainakin epäillään ootko koskaan ihan täysin varma mitä olet tai haluat. Bi:t on oikeasti minority minorityn sisällä. Välillä mietin et hitto kun olisin täysin hetero tai täysin lesbo, kukaan ei kokoajan kyseenalaistaisi olemassaoloa...


      • onkonäin_
        Njassaliini kirjoitti:

        Älä välitä tuosta edellisestä kommentista. Bifobia is strong here.... on se kyllä kumma miten edes bi palstalla ei saa olla siltä rauhassa.

        Biseksuaalisuus ON väärinymmärrettyä, sitä kuraa tippuu niskaan heteroiden ja homoseksuaalien taholta. Valitettavasti. Kun olet heterosuhteessa, kaikki olettaa sut heteroksi, kun naisen kanssa, olet lesbo. Jos partneri vaihtuu useamman kerran vuoronperään (mies - nainen), todennäköisesti moni ei SILTIKÄÄN voi rajoittuneessa ymmärryksessään tajuta että voi tykätä molemmista. Tai että se ei MITENKÄÄN liity siihen, että vaikka voit ihastua sekä naisiin tai miehiin, se ei tarkoita automaattisesti et YHTÄAIKAA.

        Todella moni uskoo jostain ihmeen syystä että bi:n ei ole mahdollista olla uskollinen. Hitto MÄ en taas tajua bi:nä itse miten se liittyy mihinkään ja millä järjellä se uskottomuus AINA vedetään mukaan. Mut joo, se on sitä bi fobiaa, mitä sulle tuossa just tarjoiltiin: olet itse pakosti vilkuillut tai antanut ymmärtää ja mitä vielä paskaa muuta. Ignooraa vaan. Sitä tulee PALJON lisää mitä avoimemmin olet ulkona kaapista.

        Mikään mitä sanot tai teet, ei vaan estä joidenkin ihmisten järkkymätöntä jakoa joko tai, kaikkien on muka pakko lopulta valita jompikumpi, sut "pakotetaan" valitsemaan puolesi uudestaan ja uudestaan, tai ainakin epäillään ootko koskaan ihan täysin varma mitä olet tai haluat. Bi:t on oikeasti minority minorityn sisällä. Välillä mietin et hitto kun olisin täysin hetero tai täysin lesbo, kukaan ei kokoajan kyseenalaistaisi olemassaoloa...

        Ei minua ainakaan kiinnosta kenenkä kanssa joku työkaveri makaa tai mikä on seksuaalisuudeltaan, ainoastaan vain ja jos olisin itse ihastunut häneen, mutta muussa tapauksessa yks ihan vitun hailee onko työkaveri hetero, bisse, lesbo, homo vai mikä ja kenenkä kanssa viimeksi harrasti seksiä ja millä tavalla. Aivan v_un yks ja sama asia, ei vois vähempää kiinnostaa. Vaikka kävisi samassa homoravintolassakin niin mitä sitten? Edelleenkään ei kiinnostai paskan vertaa jos en ole itse hänestä sillä silmällä kiinnostunut eli ihastunut.


      • Tähtisumu77
        Njassaliini kirjoitti:

        Älä välitä tuosta edellisestä kommentista. Bifobia is strong here.... on se kyllä kumma miten edes bi palstalla ei saa olla siltä rauhassa.

        Biseksuaalisuus ON väärinymmärrettyä, sitä kuraa tippuu niskaan heteroiden ja homoseksuaalien taholta. Valitettavasti. Kun olet heterosuhteessa, kaikki olettaa sut heteroksi, kun naisen kanssa, olet lesbo. Jos partneri vaihtuu useamman kerran vuoronperään (mies - nainen), todennäköisesti moni ei SILTIKÄÄN voi rajoittuneessa ymmärryksessään tajuta että voi tykätä molemmista. Tai että se ei MITENKÄÄN liity siihen, että vaikka voit ihastua sekä naisiin tai miehiin, se ei tarkoita automaattisesti et YHTÄAIKAA.

        Todella moni uskoo jostain ihmeen syystä että bi:n ei ole mahdollista olla uskollinen. Hitto MÄ en taas tajua bi:nä itse miten se liittyy mihinkään ja millä järjellä se uskottomuus AINA vedetään mukaan. Mut joo, se on sitä bi fobiaa, mitä sulle tuossa just tarjoiltiin: olet itse pakosti vilkuillut tai antanut ymmärtää ja mitä vielä paskaa muuta. Ignooraa vaan. Sitä tulee PALJON lisää mitä avoimemmin olet ulkona kaapista.

        Mikään mitä sanot tai teet, ei vaan estä joidenkin ihmisten järkkymätöntä jakoa joko tai, kaikkien on muka pakko lopulta valita jompikumpi, sut "pakotetaan" valitsemaan puolesi uudestaan ja uudestaan, tai ainakin epäillään ootko koskaan ihan täysin varma mitä olet tai haluat. Bi:t on oikeasti minority minorityn sisällä. Välillä mietin et hitto kun olisin täysin hetero tai täysin lesbo, kukaan ei kokoajan kyseenalaistaisi olemassaoloa...

        I-ha-naa, kiitos kannustavista kommenteistasi! Lähetän sulle täältä virtuaalihalin ( joku voi kyllä pian luulla, että koitan iskeä sua ;) (; )
        Tulipa heti parempi mieli :)

        Sekin että monen mielestä bi seksuaalisuus on vaan siirtymävaihe homouteen..hmmm.. Jep!

        Ehkä vuonna 2100 kaikki on jo toisin ja kaikkia seksuaalivähemmistöjäkin ymmärretään. Jos tänne uudelleen synnyn niin tosiaan toivon asioiden olevan toisin :D


    • Huomiotalous

      Muutama pohdinta. Miksi suuntautumista pitää tuoda esille millään tavalla jos on miehen kanssa onnellisesti suhteessa? Miksi kukaan olisi kiinnostunut toisen seksuaalisuuden eri nyansseista? Huomiohakuisuudelta alkaa kuulostaa. Ei mua kiinnosta kenenkään seksuaalisuuden ja sen toteuttamisen kaikki puolet vaikka minulle on sama onko joku parisuhteessa eri tai saman sukupuolen tai molempien kanssa. Kiusaaminen ei tietenkään oikein missään tilanteessa, toivottavasti loppuu pian.

      • Njassaliini

        Mä olen kertonut biseksuaalisuudestani ystäville ihan vaan koska se on osa mua. Se on yhtä tärkeä osa mua kuin mikä tahansa muu asia. Joku haluaa kertoa läheisilleen että on homo tai lesbo. Miksi he haluavat jakaa sen tiedon? Tai kukaan yhtään mitään tietoa itsestään? Miksi kukaan haluaa tulla kaapista?

        Ei ole huomionhakuista haluta tulla ulos kaapista. Heteron ei tarvitse sitä tehdä, hetero ei voi ymmärtää mikä merkitys ihmiselle voi olla kaapista ulostulo. Ole onnellinen jos et tiedä ulostulosta mitään, olet etuoikeutettu.

        Jos bi on heterosuhteessa, hän EI OLE hetero. Hän ei ole koskaan ollut, ei tule olemaan. Jos bi on lesbo/homosuhteessa, hän EI OLE lesbo/homo. Hän on bi. Hän on aina bi. Vaikka bi löytäisi Sen Oikean jo 15v. ja viettäisi elämänsä saman ihmisen kanssa, hän on silti bi. Hän on bi, vaikka ei koskaan olisi vastakkaista/samaa sukupuolta edustavan kanssa.

        Joskus bi löytää ihmisen, jonka kanssa viettää loppuelämän, tai ei muuten vaan koskaan koe "molempia" sukupuolia, mutta silti hän on bi. Mistä tiedät että olet hetero? Mistä tiedät että olet homo? Sen vaan TIETÄÄ. Sen tietää vaikka et KOSKAAN olisi kenenkään kanssa. Silti tiedät millainen ihminen edes potentiaalisesti sytyttää tai ei sytytä.

        Joskus vaan haluaa jakaa jotain itsestään, esim tulla kaapista, ja vaikka SUA ei kiinnosta jos sun ystävä tulee sulle ulos, yritä nyt hyvä ihminen edes näyttää siltä että kiinnostaa. Se on oikeasti iso asia ja kunnia jos joku pitää sua niin tärkeänä joskus että haluaa jakaa jotain niin intiimiä tietoa.


      • onkonäin_
        Njassaliini kirjoitti:

        Mä olen kertonut biseksuaalisuudestani ystäville ihan vaan koska se on osa mua. Se on yhtä tärkeä osa mua kuin mikä tahansa muu asia. Joku haluaa kertoa läheisilleen että on homo tai lesbo. Miksi he haluavat jakaa sen tiedon? Tai kukaan yhtään mitään tietoa itsestään? Miksi kukaan haluaa tulla kaapista?

        Ei ole huomionhakuista haluta tulla ulos kaapista. Heteron ei tarvitse sitä tehdä, hetero ei voi ymmärtää mikä merkitys ihmiselle voi olla kaapista ulostulo. Ole onnellinen jos et tiedä ulostulosta mitään, olet etuoikeutettu.

        Jos bi on heterosuhteessa, hän EI OLE hetero. Hän ei ole koskaan ollut, ei tule olemaan. Jos bi on lesbo/homosuhteessa, hän EI OLE lesbo/homo. Hän on bi. Hän on aina bi. Vaikka bi löytäisi Sen Oikean jo 15v. ja viettäisi elämänsä saman ihmisen kanssa, hän on silti bi. Hän on bi, vaikka ei koskaan olisi vastakkaista/samaa sukupuolta edustavan kanssa.

        Joskus bi löytää ihmisen, jonka kanssa viettää loppuelämän, tai ei muuten vaan koskaan koe "molempia" sukupuolia, mutta silti hän on bi. Mistä tiedät että olet hetero? Mistä tiedät että olet homo? Sen vaan TIETÄÄ. Sen tietää vaikka et KOSKAAN olisi kenenkään kanssa. Silti tiedät millainen ihminen edes potentiaalisesti sytyttää tai ei sytytä.

        Joskus vaan haluaa jakaa jotain itsestään, esim tulla kaapista, ja vaikka SUA ei kiinnosta jos sun ystävä tulee sulle ulos, yritä nyt hyvä ihminen edes näyttää siltä että kiinnostaa. Se on oikeasti iso asia ja kunnia jos joku pitää sua niin tärkeänä joskus että haluaa jakaa jotain niin intiimiä tietoa.

        Työkaverit ja ystävät ovat usein erillään ja eri asioita. Miksi työkaveria kiinnostaisi tai miksi se edes kuuluisi työkaverille tai koko työyhteisölle? Tietysti jossain tilanteissa työkaveri on enemmän ystävä kuin kukaan muu, työporukka voi olla tosi kiinteä, tärkeä ja tiivis (silloin puhutaan jo varsinaisista ystävistä), joillakin voi olla sama työpaikka ja samat työkaverit monta kymmentä vuotta (nykyaikana kuitenkin yhä harvinaisempaa vuosi vuodelta), mutta kenties useimmiten työkaverit eivät ole niin läheisiä ystävyksiä keskenään, työporukka ja koko työpaikka ja jopa koko ammattiala saattaa vaihdella useampaa kertaan ihmisen elinaikana. Kyllähän ystävyyssuhteissa varmasti kiinnostaa ja pitääkin kiinnostaa jollain tapaa ystävän, varsinkin tärkeät, asiat. Asia on vaan niin, että kaikille se työkaveri ei ole oikeasti ystävä vaan pelkkä työkaveri. Jotkut käyvät vain töissä, koska on taloudellinen pakko, kaikki eivät tule sinne seurustelemaan ja viihtymään ja kaikilla ei edes ole sellaista mahdollisuutta. Jotkut tulevat tekemään vain töitä ja tienaamaan rahaa. Joillakin työkaverit ja koko työyhteisö on niin persläpi, ettei vähempää kiinnostaisi heidän kanssaan olla missään tekemissä enempää kuin on pakko.

        Toisinaan biseksuaalit eivät tiedä olevansa biseksuaaleja ennen kuin rakastuvat esim. ensimmäistä kertaa samaan sukupuoleen. Tämä voi tulla vasta vanhemmalla iällä. Niin kuin eivät kaikki homot ja lesbotkaan tiedä heti murkkuiän kynnyksellä olevansa homoja ja lesboja, on myös biseksuaaleja, jotka tiedotavat tämän vasta myöhemmällä iällä. Toiset tiedostavat seksuaalisuutensa hyvin varhain, toiset vasta myöhemmällä aikuisiällä. Toisaalta mitä väliä sillä seksuaalisuudella, jos on rakastunut yhteen olkoonpa se mies niin mitä väliä sillä tiedolla oikeastaan on, että pidät myös naisista? Eikö tärkeintä olekin juuri se henkilö, johon olet tällä hetkellä hyvin rakastunut?


      • Huomiotalous

        On eri asia kertoa asiasta lähimmille ystäville asiasta kuin tuoda työpaikalla asiaa esiin, mielestäni mautonta ja huomiohakuista ja kertoo epävarmuudesta enempi kun muusta. Harva homokaan kertoo kaikille, että oon homo tai oon lesbo! On eri asia kertoa parisuhteestaan kuin jakaa seksuaalisuuteen liittyviä asioita tarkemmin. Tosi monet ystävät ovat kyllä kertoneet kiinnostuksestaan naisiin ja se on yleinen juttu ja ystävien kesken kaikesta voi jutella mutten ymmärrä sen suurempaa biseksuaalisuuden mainostamista. On osittain loukkaavaa puolisonkin näkökulmasta huudella mikä kaikki kiinnostaa jos ei ole etsimässä - tulee juuri vaikutelma että on jotain vailla kun haluaa tuoda kiinnostusta esille ja sitten ihmetellään miksi bitä pidetään uskottomana kun tilanne osittain itse luotu.


      • dkdkkdpspspps

        Käsitin, että aloittaja oli kertonut muutamille läheisille työkavereilleen (jotka koki ystävikseen) ja joku näistä kertonut muille. Eli aloittaja ei hakenut huomiota! Tsemppiä aloittaja! Näin nää sosiaaliset pelit valitettavasti usein menee, uhri käännetään syylliseksi. Tällä palstalla ja IRL.


      • Tähtisumu77

        Juuri näin :/ kiitos tsempeistä! Onneksi täältäkin saa tukea ja on oikeesti ihmisiä jotka ymmärtää...:)


    • Njassaliini

      Ja hei muuten, ole ylpeästi bi siellä duunissakin. Jos joku v*ttuilee, v*ttuile takaisin. Tai kysy suoraan, että onko työkaverin seksuaalinen suuntautuminen joku ongelma. Eiköhän suut mene kiinni.

      Tai ehkä sun työkaverit ei halua kettuilla ollenkaan, ovat vaan kiinnostunut susta erikoisena tapauksena? Biseksuaalisuus tuntuu herättävän uteliaisuutta monesti. On mulls itselläkin joskus pikkuisen friikkifiilis, ja aika nopeasti sit sanonkin että kysy pois, mitä vaan, anna tulla. Yleensä suut napsahtaa kiinni.

      Ei monikaan halua (ainakaan sillä hetkellä) paljastaa että oli vaan uteliaita. Myöhemmin kyl saattaa sit kysyä jotain, johon mä kyl pyrin vastaamaan aina omasta puolestani totuuden mukaan. Ihan vaan tietoa lisätäkseni ja edes vähän bi fobiaa hävittääkseni.

      • onkonäin_

        Itse ainakin inhoasin yli kaiken työpaikkaa, jossa työyhteisöä kiinnostaa olenko bisse vai lesbo vai mikä. Mielestäni se asia ei kuulu työpaikalle eikä liity millään tavalla työtehtäviin. Olen tullut työpaikalla vain ja ainoastaan tekemään työni ja tienaamaan palkkani. Eri asia sitten jos työpaikkana vaikkapa olisi jokin Seta tai jokin homoravintola.

        Itselläni on kyllä ollut työpaikkoja, joissa on yritelty uteliaasti kysellä tai hoputtaa minua avautumaan, mutta edelleenkään minusta se ei millään tavalla liity mitenkään työtehtäviini. Onpa jotkut toitottaneet olevansa bissejä, mutta mitä sitten? Mitä sitten, vaikka on bisse? Ei se muuta sitä työkaveria suuntaan tai toiseen. Ei se tee siitä työkaverista sen parempaa, tehokkaampaa tai mukavampaa työkaveria. Homoja, bissejä, lesboja tapaa ja näkee jo muutenkin. Mitä minä sillä tiedolla teen jos en ole koko ihmisestä sen enempää kiinnostunut enkä ole tullut työpaikalle seurustelemaan enkä iskemään ketään ja eikä voisi vähempää kiinnostaa hengailla sen enempää kuin on pakko heidän kanssaa oli sitten työkaveri bisse tai ei. Mielestäni oleellisempaa on, että työkaveri on mukava, ystävällinen, hoitaa työnsä hyvin, ei kiusaa eikä syrji ketään, sillä ei ole mitään merkitystä onko työkaveri bisse, homo, lesbo, hetero, vaalea, tummahipiäinen vai mikä tai mitä tekee vapaa-ajallaan kenenkin kanssa peiton alla tai päällä.


      • Tähtisumu77
        onkonäin_ kirjoitti:

        Itse ainakin inhoasin yli kaiken työpaikkaa, jossa työyhteisöä kiinnostaa olenko bisse vai lesbo vai mikä. Mielestäni se asia ei kuulu työpaikalle eikä liity millään tavalla työtehtäviin. Olen tullut työpaikalla vain ja ainoastaan tekemään työni ja tienaamaan palkkani. Eri asia sitten jos työpaikkana vaikkapa olisi jokin Seta tai jokin homoravintola.

        Itselläni on kyllä ollut työpaikkoja, joissa on yritelty uteliaasti kysellä tai hoputtaa minua avautumaan, mutta edelleenkään minusta se ei millään tavalla liity mitenkään työtehtäviini. Onpa jotkut toitottaneet olevansa bissejä, mutta mitä sitten? Mitä sitten, vaikka on bisse? Ei se muuta sitä työkaveria suuntaan tai toiseen. Ei se tee siitä työkaverista sen parempaa, tehokkaampaa tai mukavampaa työkaveria. Homoja, bissejä, lesboja tapaa ja näkee jo muutenkin. Mitä minä sillä tiedolla teen jos en ole koko ihmisestä sen enempää kiinnostunut enkä ole tullut työpaikalle seurustelemaan enkä iskemään ketään ja eikä voisi vähempää kiinnostaa hengailla sen enempää kuin on pakko heidän kanssaa oli sitten työkaveri bisse tai ei. Mielestäni oleellisempaa on, että työkaveri on mukava, ystävällinen, hoitaa työnsä hyvin, ei kiusaa eikä syrji ketään, sillä ei ole mitään merkitystä onko työkaveri bisse, homo, lesbo, hetero, vaalea, tummahipiäinen vai mikä tai mitä tekee vapaa-ajallaan kenenkin kanssa peiton alla tai päällä.

        Itse pidän työstäni ja kylläkin osasta työkavereista, joten työpaikan vaihtaminen ei nyt ainakaan ole ollut mielessä, olen vaan päättänyt kestää nämä herjailut ja koittaa olla välittämättä niistä, ei se aina helppoa ole, mutta eihän tässä elämässä kaikki helppoa olekaan ja elämän tarkoitus on opettaa ja kasvattaa sua ihmisenä! Olen pitänyt aina omaa positiivista asennettani kantavana voimana, sekin asia on joillekin ylitsepääsemätön juttu, että joku voi olla niin positiivinen, toki osaan olla kriittinenkin :)
        Uskon että me bi:t ollaan niitä avarakatseisempia ihmisiä, joten meillä on tärkeä tehtävä tässä elämässä, AVARTAA ihmisten mieliä ;)


      • onkonäin_
        Tähtisumu77 kirjoitti:

        Itse pidän työstäni ja kylläkin osasta työkavereista, joten työpaikan vaihtaminen ei nyt ainakaan ole ollut mielessä, olen vaan päättänyt kestää nämä herjailut ja koittaa olla välittämättä niistä, ei se aina helppoa ole, mutta eihän tässä elämässä kaikki helppoa olekaan ja elämän tarkoitus on opettaa ja kasvattaa sua ihmisenä! Olen pitänyt aina omaa positiivista asennettani kantavana voimana, sekin asia on joillekin ylitsepääsemätön juttu, että joku voi olla niin positiivinen, toki osaan olla kriittinenkin :)
        Uskon että me bi:t ollaan niitä avarakatseisempia ihmisiä, joten meillä on tärkeä tehtävä tässä elämässä, AVARTAA ihmisten mieliä ;)

        Mistä kuvittelet, että ihmiset työpaikallasi tietävät sinun olevan kiinnostunut samasta sukupuolesta jos et sitä erikseen hirveästi kenellekään toitota? Jos olet täysin ns. heteronnäköinen eli naisellinen nainen niin eiväthän ketkään voi tietää sinun olevan kiinnostuneita samasta sukupuolesta ellet sinä ole kamalasti sitä joka paikassa julistamassa tai sitten jotenkin silmiinpistävästi kuolaat naisten perään/tuijottelet heitä todella pitkään/koskettelet/lähentelet samaa sukupuolta tai sitten puheessasi hyvin paljon korostat pitäväsi naisista, kehut heitä tms.

        Jos olet täysin naisellisen näköinen etkä käytökselläsi mitenkään osoita olevasi kiinnostunut samasta sukupuolesta niin mistä ihmeestä kukaan voisi tietää sinun olevan kiinnostunut samasta sukupuolesta? Joko sinun ulkoinen habituksesi on hyvin miesmäinen/poikamainen/stereotyyppisen lepakkomainen ja ihmiset ajattelevat sinun olevan lesbo eikä bi tai hetero tai sitten käytökselläsi osoitat niin silmiinpistävästi muille ihmisille pitäväsi samasta sukupuolesta ts. lähentelet heitä, koskettelet seksuaalisella tavalla, katselet silmiin ja flirttailet samalle sukupuolelle. Jos taas käyttäydyt asiallisesti, ammattimaisesti, etkä toitota kovaan ääneen pitäväsi samasta sukupuolesta eikä ulkoisesta habituksestasi voisi millään päätellä mitään sen kummempaa, niin en millään ymmärrä miksi kukaan edes tulisi ajatelleeksi edes mitään sellaista, että olisit kiinnostunut samasta sukupuolesta. Eli joko sinun ulkoinen olemus tai oma käytöksesi saa aikaan sen, että muut ihmiset ajattelevat sinun olevan lesbo tai sitten kuvittelet omassa mielessäsi kaiken eikä muut ihmiset sinua piikittele vaan kuvittelet ne piikittelyt omassa mielessäsi juuri sinulle kohdistuvaksi.


      • Liiban
        onkonäin_ kirjoitti:

        Mistä kuvittelet, että ihmiset työpaikallasi tietävät sinun olevan kiinnostunut samasta sukupuolesta jos et sitä erikseen hirveästi kenellekään toitota? Jos olet täysin ns. heteronnäköinen eli naisellinen nainen niin eiväthän ketkään voi tietää sinun olevan kiinnostuneita samasta sukupuolesta ellet sinä ole kamalasti sitä joka paikassa julistamassa tai sitten jotenkin silmiinpistävästi kuolaat naisten perään/tuijottelet heitä todella pitkään/koskettelet/lähentelet samaa sukupuolta tai sitten puheessasi hyvin paljon korostat pitäväsi naisista, kehut heitä tms.

        Jos olet täysin naisellisen näköinen etkä käytökselläsi mitenkään osoita olevasi kiinnostunut samasta sukupuolesta niin mistä ihmeestä kukaan voisi tietää sinun olevan kiinnostunut samasta sukupuolesta? Joko sinun ulkoinen habituksesi on hyvin miesmäinen/poikamainen/stereotyyppisen lepakkomainen ja ihmiset ajattelevat sinun olevan lesbo eikä bi tai hetero tai sitten käytökselläsi osoitat niin silmiinpistävästi muille ihmisille pitäväsi samasta sukupuolesta ts. lähentelet heitä, koskettelet seksuaalisella tavalla, katselet silmiin ja flirttailet samalle sukupuolelle. Jos taas käyttäydyt asiallisesti, ammattimaisesti, etkä toitota kovaan ääneen pitäväsi samasta sukupuolesta eikä ulkoisesta habituksestasi voisi millään päätellä mitään sen kummempaa, niin en millään ymmärrä miksi kukaan edes tulisi ajatelleeksi edes mitään sellaista, että olisit kiinnostunut samasta sukupuolesta. Eli joko sinun ulkoinen olemus tai oma käytöksesi saa aikaan sen, että muut ihmiset ajattelevat sinun olevan lesbo tai sitten kuvittelet omassa mielessäsi kaiken eikä muut ihmiset sinua piikittele vaan kuvittelet ne piikittelyt omassa mielessäsi juuri sinulle kohdistuvaksi.

        Mitä helv? :D Heteron näköinen? Lesbon näköinen? :D HAHAHA ei seksuaalinen suuntautuminen näy ulos, eikä feminiinisiksi/maskuliinisiksi mielletyt piirteet kerro mitään suuntautumisesta. Korkeintaan tyylistä.

        Öh olen hämmentynyt.


      • hämärää
        onkonäin_ kirjoitti:

        Mistä kuvittelet, että ihmiset työpaikallasi tietävät sinun olevan kiinnostunut samasta sukupuolesta jos et sitä erikseen hirveästi kenellekään toitota? Jos olet täysin ns. heteronnäköinen eli naisellinen nainen niin eiväthän ketkään voi tietää sinun olevan kiinnostuneita samasta sukupuolesta ellet sinä ole kamalasti sitä joka paikassa julistamassa tai sitten jotenkin silmiinpistävästi kuolaat naisten perään/tuijottelet heitä todella pitkään/koskettelet/lähentelet samaa sukupuolta tai sitten puheessasi hyvin paljon korostat pitäväsi naisista, kehut heitä tms.

        Jos olet täysin naisellisen näköinen etkä käytökselläsi mitenkään osoita olevasi kiinnostunut samasta sukupuolesta niin mistä ihmeestä kukaan voisi tietää sinun olevan kiinnostunut samasta sukupuolesta? Joko sinun ulkoinen habituksesi on hyvin miesmäinen/poikamainen/stereotyyppisen lepakkomainen ja ihmiset ajattelevat sinun olevan lesbo eikä bi tai hetero tai sitten käytökselläsi osoitat niin silmiinpistävästi muille ihmisille pitäväsi samasta sukupuolesta ts. lähentelet heitä, koskettelet seksuaalisella tavalla, katselet silmiin ja flirttailet samalle sukupuolelle. Jos taas käyttäydyt asiallisesti, ammattimaisesti, etkä toitota kovaan ääneen pitäväsi samasta sukupuolesta eikä ulkoisesta habituksestasi voisi millään päätellä mitään sen kummempaa, niin en millään ymmärrä miksi kukaan edes tulisi ajatelleeksi edes mitään sellaista, että olisit kiinnostunut samasta sukupuolesta. Eli joko sinun ulkoinen olemus tai oma käytöksesi saa aikaan sen, että muut ihmiset ajattelevat sinun olevan lesbo tai sitten kuvittelet omassa mielessäsi kaiken eikä muut ihmiset sinua piikittele vaan kuvittelet ne piikittelyt omassa mielessäsi juuri sinulle kohdistuvaksi.

        Ööö... Aloittaja sanoi selvästi, että oli uskoutunut parille työkaverille, joita piti läheisinä ystävinä, ja joku näistä oli julistanut koko työyhteisölle. Luetun ymmärtäminen...


    • binaiselta

      Täälläkin eräs hieman vastaavanlaisessa tilanteessa. Itse en stressiä aiheesta ole ottanut..lähinnä huvittaa kun ihmiset kuvittelevat minun olevan lesbo ja useat työkaverinaiset heti testaamassa viehätysvoimaansa minun kanssa. Aiva niinkun lesbokaan nyt olisi kiinnostunut kenestä tahansa naisesta! Huh sanon minä! Tuntuuhan nämä suuntautumiset olevan mielenkiintoinen aihe monellekin ja lähes päivittäin yritetään selvittää mysteeriäni. Työpaikallehan asia ei kuulu, enkä koe tarpeelliseksi sitä kenellekään alkaa selittämään, joka ei lähipiiriini kuulu. Jos suoraan joku läheinen kysyisi, niin voisin kertoakin bi-taustastani. Ole ylpeä siitä mitä olet, äläkä anna muiden nujertaa :) Me ihmiset kun olemme monimutkaisempia, mitä monikaan haluaa ajatella. Sitä eletään mustavalkoisessa maailmassa ja sitten naureskellaan erilaisuudelle. Kun useampi hieman avartaisi maailmankuvaansa, niin olis huomattavasti parempi olo kaikilla! Mukavaa kevättä sinulle!

      • onkonäin_

        Ööh, miksi kuvittelet, että työkaverit testaavat sinua ja ajattelevat sinun olevan lesbo? Yhtä hyvin he voivat ajatella sinun olevan bi ja testaavat viehätysvoimaansa binaiseen tai ylipäätänsä naiseen tai yhtä hyvin he vaan haluaisivat iskeä sinua, olisitpa sinä bi tai lesbo, nainen kuin nainen. Mistä voit varmuudella tietää heidän ajattelevan, että sinä olet lesbo etkä bi? Ulkonäöstäkö? Näytätkö siis jotenkin niin stereotyyppisen lesbolta omasta mielestäsi, että sinun mielestäsi kukaan ei voisi kuvitella sinun olevan bi?


      • Tähtisumu77

        Juu pidetään me bi:t lippu korkeella!

        Ketään ihmistähän et voi lähteä muuttamaan, ajattelutapaa voi koittaa avartaa, mutta loppuviimein itsehän ne päätökset tekee, että kuinka puhuu toisille ja tahtooko kunnioittaa lähimmäisiä :)
        Kai se kasvunpaikka on tässä itsellä, oppia olla ajattelematta mitä toiset susta ajattelee tai puhuu!


    • 777666

      Harmittaa myös ihmisten mustavalkoinen tapa ajatella ihmisistä, jos kävelet tietyllä tavalla tai pukeudut erityisesti, niin tietenkinhän silloin on homo :/ persoonallisuus ei ole kyllä sallittua normi heteroiden ajattelumaailmassa. Huoh..ja jos olet peheellinen ja olet olemukseltasi vähemmistöön kuuluva, vaikka nyt bi, niin siltikin ajatellaan, että homo/lesbo kuitenkin on! ! Bi-seksuaalisuutta ei vaan YMMÄRRETÄ!!! Pistää kyllä vihaksi...koska tämä maailma muuttuu, ettei aina tarvis arvostella jotain, mitä kukin on.

    • Sydämellinen77

      Olkaa ylpeitä bi-seksuaalisuudesta, sehän on rikkaus <3

    • Hyväntuulenlähettiläs

      Onhan näitä työpaikalla jotka ovat kuuleet juorujen kautta kiinostukseni myös naisiin, vihjailevat kulissiavioliitosta yms. Hohhoijaa. Vaikka asia ei todella ole niin! Mut nämä on näitä pässinpäitä 😅

    • Mietinvaan1234

      Näyttää olevan vanha aihe, mutta ainahan asiaa voi jatkaa! Joo varmasti moni kohtaa saman ongelman ja ikävä tilanne, kun massat hyökkää tavallaan vähämmistön kimppuun!
      On se kyllä niinkin että niinkutsutut heterot ottaa aihetta kokoajan esille, niin onko itsellä jotain salattavaa kun aihe nousee päivittäin esille, ketä nyt sitten onkaan täysin hetero!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe