Miten jättää huono parisuhde, mies on ääliö.

Lissukka57

Eräs tuttavani on kusisessa paikassa. Hän kärsii siitä, että hänen miehensä on suomeksi sanottuna täydellinen ääliö. Vaimoraukka ei uskalla lähteä pois, sillä ukkonsa voi tehdä ihan mitä tahansa vaimolleen, mikäli edes saa vihiä vaimon aikeista. Lapsetkin on jo muuttaneet kotoa pois, joten yhteiselo ukkonsa kanssa tuntuu olevan yhtä helvettiä. Myös vaimo saa kärsiä ukkonsa käyttäytymisestä. En tämän enemmän kerro juttuja, sillä en tahdo sitä, että ukko saa tätä kautta vihiä vaimonsa huonosta olosta. Kertokaapa, miten ystävänä voisin auttaa hädässä olevaa?

36

2387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinnemuutkin

Pakkaa salaa tavaraa ja tuo sitä vaikka sun luo. Ja sitten pois.

• Tumputa

Miks ihmees aina tuttava on kuses ? Hittoako se sulle meinaa ???????

• pöpi.-mäkin-

Vastaa,näinne,ne muutkin.No snaon sulle käy sen luona.jos pystyt vielä auttaa puuteesakin on varmaan rouva.Seisoohan sulal vielä tolkusti.anna kullia sille.Sanoisinkos ,monetsi on näin.sulla,riidelään pahasti jostakin asioista.Mutta kuiteskin alapäällä Ne sovitaan kuiteskin..mullakin oli kerran nuorena nainen,jonka nimi oli hauska.Hellä-alapää.siinä oli rontti nainen.mutta erosin siitä jonkunvuoden päästä.Meni kerran vieraisiin kun tapasin miehen alta huh.siihen loppu meidän rakkaus.Sai vain vihtaa pylylle.kun annoin,sen jälkeen,ja paiskasin oven kiinni ,niinettä karmit solahti niskoilleni.että sellainen tapaus oli.opin siitä paljon nuorena.

• erkimer

Hetikö sitä pitää olla vaihtamassa,kun vasta vihiltä tultu.Ihme tuuliviiriä.

• mahtavaaooon

Itse tein just noin vei pikku hiljalleen parempia vaatteita ja jotakin pieniä tavaroita ystäväni luo..Ja viimesenä iltana pakkasin vielä autoon loppuja tavaroita....Olin aikasemmin jo anonut vuokra asuntoa (rahaa ei ollut ostaa omaa) .. Asunto valmiina ystävät auttoivat sain tarvittavat huonekalut ja he kävivät sisustamassa se valmiiksi...Kun aamulla läksin töihin sanoin että en enään tule tähän huusholliin...Kalliin hinnan kyllä jouduin maksamaan mutta se kannatti ..Nyt elämän ihanaa elämää ..Ei enään sitä kärsimystä pomopttamista ja arvelua milläpäällä toinen on... Iso askel se on mutta oman mielenterveyden takia jouduin sen tekemään.... Ja kävin paikallisessa toimistossa missä sain apua henkiseen puoleen vertaistukiryhmissä juttelemassa...

Olla tukena ja tarvittessa auttaa .... Kun ystävä sitä pyytää... Mutta hänen itsensä on päätettävä se että lähtee ei tuputtamalla... Kuuntelemalla ystävää ....

• Lissukka57

Lisään vielä aloitukseeni sen, että kyseinen mies on siis TOSI arvaamaton. Väkivallan uhka on koko ajan läsnä ja mieheltä puuttuu mm. keskustelun taito. Ainoa keskustelu käydään huutamalla ja räyhäämällä. Tämän takia hän ei tule kenenkään kanssa toimeen. Ei ole helppoa vaan lähteä tuosta noin vaan.

• mahtavaaoooon

Joo ei se ollut helppoa se lähteminen.. Pelkäsin aivan sairaasti mutta kun tein itselleni selväksi että en jaksas jatkaa tässä liitossa niin se oli pakko uskaltaa ...Mun ex mieheni oli narsistinen ...Puoli vuotta onneksi vaan puoli vuotta piinas minua mutta sitten antoi rauhan... Ja mulla oli todella hyvä verkosto joka auttoi viranomaisia ym takana..... Ymmärrän se pelon mitä se on... Jos olisin jatkanut siinä liitossa niin voi olla että olisin hermorauniona.....

• mekkk

Tämän naisen pitää mennä turvakotiin ensiksi ja sen jälkeen omaan asuntoon tai hommata oma asunto ja kaikki tiedot enakkoon salaisiksi osoitetta myöten ja heti jos tulee jotain niin rikosilmoitusta tekemään niin helpottaa. Naisen kannattais nauhoittaa vaikka kännykällä noita uhkailua tai keskusteluja miehen kanssa niin helpottaa ja hankkia kunnon asianajaja avioeron oslata niin saa omansa pois.

• vuokrallaikuisestiko

Noita molopää-miehiä asustelee rivareissa ja vuokra-asunnoissa erojen jäljiltä. Ei oteta apua vastaan, nimitellään ex-eukko ja koko ystäväpiiri ja suku vaikka miksi. Itse ollaan niin viisaita, vaikka ei edes ymmärretä mitä on juuri menetetty. Sitten ollaan vielä persettä myöten veloissa, vaikka muuta esitetään. Vinkki: sinulla täytyy olla oikeus elää rauhassa, joten haet vaikka lähestymiskieltoa. Eräskin viisissakymmenissä oleva on tarkkailussa Ämmässä kun on nähty milloin missäkin kyttäävän exää, toivottavasti Karma hoitaa äijän pois maalliselta vaellukseltaan. Menetti KAIKKI ollessaan hankala ja se oli sille mulkvistille aivan oikein.

• Lissukka57

En malta olla vielä lisäämättä, mutta vaimo on ainut työssäkäyvä. Ukko viihtyy työttömänä, ei sitä kukaan töihin ota. Tämä lisää painetta vielä enemmän. On tämä surkea tilanne...

• mahtavaaoooon

Mun mies oli kans työttömänä enimmäkseen .. Jakamista ystävällesi .....=)

• limbfromlimb

Vaimon, kenenkään, ei pitäisi joutua pelkäämään liitossa. Ei ole oikein, että toisella olisi noin paljon valtaa toiseen, että voi alistaa tai komennella miten tahtoo. Neuvoni on, että kerrassaan lähdet vain pois, kerrot asiallisesti järkiperustelut. Jos tulee muksimaan, porukalla vain takaisin ja niin, että loppuu kerrasta. Jotkut jää suhteeseen ukon muksittua, mutta silloinhan ei koskaan pääse eroon. Eli tulkoon vaikka kerran perässä, mutta kertaan jää. Onhan väkivaltaisen miehen aseet haettu jo pois? Ilmoitus "nimismieheen" riittää : )

• selvisinhengissä

On se vaan surullista että nämä tarinat on niin totta monen kohdalla. Mikä saa miehen kohtelemaan läheisiään niin huonosti että kotona ei ole kenelläkään hyvä olla? Omalla kohdallani oli aina syy minussa jos mieheltä kysyi. Onneksi tilanteen "pelasti" toinen nainen jolle kiitos ja onnea valitsemallesi tielle.

• Jos mies on arvaamaton se voi tehdä ystävällesi mitä vain. Ennemmin tai myöhemmin läsähtää. Paras lähteä nopeasti ja hiljaa.

• Oleminen

Tässä minäkin töllötän ääliö ukon kanssa! Paitsi jo oon nukkunut 10v eri makkarissa sen kaa. Ja ollaanpa vielä kunnassa edustajia monissa asioissa! Ei kukaan tiedä mitä koti kulisseissa tapahtuu!
      Kulisseja pidetään pystyssä maineen takia, ei muut tiedä mitä neljän seinän sisässä kotona siis tapahtuu!
      Mua kotona haukutaan ja huudetaan mulle ja uhataan polttaa talo jos lähden pois ja eroon 25 vuoden jälkeen( Aviossa 13v) ettei hänen perheomaisuuttaan minä saa, , onneks ei oo lapsia hänen kaa, jne... ainaista päivittäin haukkumista kun olen jo eläkkeellä ja hän vielä töissä, niin hänen ei tarvi kotona tehdä mitään kun hän kulkee töissä, hälle pitää olla kaikki valmiina kotona! Niin teki äitikin ja ex-vaimo joka on nyt 82v, passasi aina, mulla oli kaikki hyvin, mä vain olin ja söin, tää akka ei teekkään mulle noin kun on vain pari vuotta nuorempi mua, sanoo hän KUNINGAS olevinaan,maailman napaNARSISTI TODELLA!
      No se vaan oli niin aikanaan että kun hän tuli mun elämään, niin mulla oli kaikki ns. kodin tarpeet ja KOTI eli OMA OSAKE, ja hänellä pari muovipussia vanhoja vaatteita mitä ex nakkeli mun osakkeen oven taa silloin!
      Ja vieläkin mulla on ne omat tavarat, ei ole hänellä mitään, minä olen ostanut kaiken ei hän tajuu selostuksien mukaankaan että missä mennään!
      MÄ HALUUN OMAN ELÄMÄN KANSSA!
      Onneksi mun lapset on omillaan! Hänellä ei ole niitä-

• Peruccalainen

On sillä ukolla ollu melko vanha vaimo. Se edellinen. Jos itse on vielä töissä ja puoliso 82, joka passaa kotona, kuningasta.

• 82v-ex-äiti-vaimo

Vai oikein edustajana kunnassa? Noin surkealla ulosannilla ei pääse kunnantalolla edes siivoojaaksi, joten jatkahan satuiluharjoituksia Vanhassa Mestarissa.

• ProvoaPukkaa

Hahhahhah! Vai on "tuttava" kusisessa paikassa ja "avulias" kirjoittelee asiasta suoleen. Auttaa varmaan paljon. Muuta pois vaan jos vituttaa.

• Patakattilakosittenkin

On se aika inhottavaa olla varmasti niin inhottava, että puoliso pelkää ja haluaa erota. Miksi pitää käyttäytyä läheisiä kohtaan inhottavasti.

• sorotnoo

Nyt syytätte vain miehiä! Sekasortoon tarvitaan aina kaksi?! Olisi kiva tietää, että millaisiahan nämä vaimot ovat luonteeltaan?! Varmaankin oikein ''lutuisia'' rakastavaisia?!

• hoitoonjaheti

JOS AIKUINEN IHMINEN ALKAA UHKAILEMAAN LÄHEISIÄÄN NIIN SYY ON VAIN JA AINOASTAAN HÄNESSÄ, EI SIINÄ V-MÄISESSÄ PUOLISOSSA TAI MUISSA KANSSAIHMISISSÄ.

• KURITTAKASVAAKUNNIATTA
        hoitoonjaheti kirjoitti:

JOS AIKUINEN IHMINEN ALKAA UHKAILEMAAN LÄHEISIÄÄN NIIN SYY ON VAIN JA AINOASTAAN HÄNESSÄ, EI SIINÄ V-MÄISESSÄ PUOLISOSSA TAI MUISSA KANSSAIHMISISSÄ.

OLETKO VARMA?!!??!!??!!??

• hoitoonjaheti

Kyllähän toisen uhkailu ja pelottelu kertoo tekijästään ja jokainen aikuinen on VAIN ITSE VASTUUSSA omasta käytöksestään. Turha syytellä muita.

• kokenutolen

Kyllä se akkakin voi olla v-mainen, mutta uhkailu ja lyöminen on vain sen syytä joka uhkailee ja lyö.

• muka.akan.vikako

Kuka kestää jatkuvaa ärsyttämistä ja v-lua? Se on ukon oma syy jos akka naputtaa. Olisi ihmisiksi niin akkakin käyttäytyisi kiltisti.

• Hjjhgh

Nii justiisa. Alkakaahan käyttäytyö toisianne kohtaan kunnioittavammin. Turha tänne palstoille on kitistä kun laittakaa itte oma parisuhteenne kuntoon ja kahtokaa ihtiänne peiliin, että olisko syytä vähä miettie miten rakastettavasti ite käyttäytyy.

• eisaajäädä

Niin ja jos ei tule suhe kuntton, pitää vain ottaa hatkat eikä kitistä. Itteään voi muuttaa vaan ei toista!Ja jos ei uskalla lähteä, pitää ottaa virkavalta avuksi. Apua kyllä löytyy.

• Kgfhkvc

Nii justiisa. Kaikki osovaa hoitaa omat assiensa ilman tiällä levittellyö.

• Fhkb

Eiköhän ite asuanossainen ossaa hakkea appuo jos tarvii. Mikkää kun ei oo mahotonta nykyvään.

• mimusa

Mene ukkos kanssa hoitoon, jonnekkin psykiatriselle osastolle !! :DD

• Brombeere

Ottaa eron..niin minäkin tein

• 7564646565556

Huono parisuhde ääliön kanssa johtaa helposti siihen, että pahaa oloaan purkaa muille. Toisaalta, jos kyseessä on ns. tietoinen valinta eli jo seurustelun alkuvaiheessa on ollut tieto kumppanin käyttämästä väkivallasta, niin eipä siinä muu auta kuin katsoa peiliin.....valitettavasti näin on.

• Gjbc

Taitaa olla paras kun ei puutu toisten asioihin. Antaa ite järkeilööt jos on yhtää järkeä.

• ammuse

ammu se.

• hohhohohohoh

Nussi mieluummin..hah hah

• nähtyjakuultu

Saattaa ne naisetkin olla parisuhteessa melkoisia psykopaatteja..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      288
      3523
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2415
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      255
      2219
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2089
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      76
      1754
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      351
      1393
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      27
      1195
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      65
      1089
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      24
      1084
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1080
    Aihe