Auttakaa! En tiedä mitä tehdä

ritu1600

Siis olen 16v nuori tyttö Paimiost. oon ollu puol vuot suljetul masennuksen ja itsetuhosuuden vuoks ja oon ollu masentunu tosi pahasti, ja sit ku alko menee hyvi, ni meni vaa pari päivää ku kaikki alko taas masentaa. oon menettany toivonkin elämääni ja en tiiä yhtää mitä teen. oon nytki osastol, mut ei tää näytä auttavan. oon viillelly ja viillän vielki. oon yrittäny itsari yhen kerran yliannostuksel, ja en tiiä kokeilenko uudestaa. mut vedän sillo enemmä lääkkeit. mut siis en tiiä miten selviän tän masennuksen takii ja näitte suurte ahistus kohtausten takiii? voitteko antaa neuvoja, luopaan ottaa neuvot vastaa, ja yritän testailla niitä. :)

P.s mä oon ollu tääl nimel "ridfard" mut tein¨uuden tilin ja ny mun nimi on tääl ritu1600

100

1411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • older_woman

      Huonostipa hoito tehosi. Mutta sellainen se on länsimaisen lääketieteen surkea tila. Kai sinulle jokin jälkiseuranta määrättiin, vai eikö?

      Joku ystävä, ihminen, olisi kova sana. Vai ovatko kaikki kaikonneet, vaikka olet alaikäinen? Päästettiinkö sieltä osastolta kertaakaan ulos? Meinaan, että ulkoillakin voisi, vaikka se on ilmeisen vanhanaikaista. Kai se tuttuihin ympyröihin palaaminen ahdistaa. Koeta nyt kuitenkin nähdä ja kokea jotain muutakin kuin vain käpertyä omaan itseesi.

      • oon pakkohoidos ja mua kyl suerataa jos esim oon ahistunu, masentunu, ja itsetuhonen. ja juu pääsee täält ulos, mul on ny tullu puol tuntii vapaakävelyy et saan mennä ulos yksin.ei keverit oo kaikonneet. mul on mont kaverii kenekaa piän yhteyt. kaks mun muut kaveriiki on osastol.


    • enkeleitäonhanheitä

      moi ritu! oonkin oottanu uutisia susta! kiva kuulla et oot viel messissä!!! muistan stooris ja kirjottelin sulle aikasemminkin. ikävää että oot viel osastolla.... kyselit neuvoja ja annan yhen vinkin uuestaan: liikunta. jos sul on mahis siel alkaa käyä kuntosalilla nii sinne vaan. tekemisen puute siellä saa ajatukset vaan kiertään kehää ja synkkyys saa helposti vallan. kesä on tullu tänne ulko maailmaan ja ois hyvä jos alkasit käymään kävelyillä vaikka ei alkuun huvittaiskaan. mutta kesät on elämän parasta aikaa .ota se ilo siitä minkä saat! mä uskon ja toivon, että ne siel sais sut henkisesti parempaa kondikseen,mutta sä voisit ite tehä sille asialle jotain, että olisit fyysisestikin kunnossa ,kun sieltä joskus ulos pääset. voisit salilla käymisestä saada uuden harrastuksen itelles...sun tarttis löytää se elämisen halun kipinä jotenkin ja alkaa haluumaan pois sieltä. mutta niin kauan kun oot ittelles vaaraks joudut varmaan siellä olemaan. toivottavasti alkasit olemaan kiva itelles. sul ois elämä eessä vielä. tsemppiä!!!

      • kiitti tuesta ja neuvoista(enkeleitäonhanheitä) tyyppi. mä jutelin äskö psykologin kaa ja ny raivostuttaa iha saatanasti ja alan varmaa illemmal rieuhuu. juteltii toimintaterapiasta, tai toiselta nimeltään DKT eli dialektinen käyttäytymisterapia. itkettää ja raivostuttaa ihan vitusti!! mä nii vihaan psykologeja, lääkäreitä, hoitajia, ja kaikkia vammasia ihmisä.. ärrrrr


      • enkeleitäonhanheitä

        no siinä on jotain positiivista, että et sulata ihan niitten psykoloogien juttuja...mutta sun täytyy nyt pysyä viileenä. ihan turha alkaa riehumaan , ei se mitään auta. sä oot sinne joutunu ja siellä pelataan niitten säännöillä. jossä "oireilet" niin lisää lääkettä ja osasto jakso pitenee. sun tarttis purra nyt hammasta ihan itekses ja antaa
        ajan kulua. onks sul mahollista kuunnella musiikkia siellä? ilmeisesti läppäri löytyy mutta kuulokkeilla saat mielees muuta aateltavaa. kiva että sulla on kavereita siellä,jos nyt niin voi sanoa. voisitteko alkaa kimpassa käymään lenkeillä ja pohtimaan miten elämää sais järjestettyä eteenpäin? hyvä että pääset ulkoilemaan itekses, ne luottaa suhun kuitenkin ja pyri säilyttämään se luottamus. pidä kiinni sovituista asioista vaikka vituttais joskus. se on se tie mitä pitkin voit kulkea päästäksesi joskus kotilomille ja lopulta vapauteen. kesä on täällä. on kivempaa olla rannalla tai puistossa tai mennä vaikka metsään." älä tyri nyt, älä lyö yli nyt"-jukka-poika...


      • Nyt taas oon pimittäny ne lääkkeet, ja oon ulkoo vapaakävelyn aikaa ittamu lasinpalasen mukaa osastol..nht eile ratsattii huone, ja my mua tarkkaillaa ja vapaakävelyn menetin. Mut pääsen ulos hoitsunkaa ja oon nyt isän luon kaarinas...ilman hoitajaa..ihme. Ne ei enää luota muhun eli menetin niitten luottamuksen..ne sanos ettek vapaakävely oo sitä varte et otetaa lasinpalasii mettäst. Ja se on ihan totta. Mut oon näin pölö ja teen typeryyksiä. :(


    • sivustaseuraava

      pöhkö-angstaaja...en onneks tunne sua.vittu sä oot idiootti.tsemppiä aloittajalle. älä kusipäistä välitä....niitä tääl maailmas kyl riittää....

      • Juu en välitäkkää. :)


    • sivustaseuraava

      parahin pöhkö-a. et tunnu tietävän aiheesta vittuakaan. mä voin kertoa että,joskus elämään tarpeeks vittuuntuneena vetäsin ranteen auki ja peli oli viittä vailla selvä. ei kiinnostanu elää vittuakaan ja pelastuin ihan itse kokemani ihmeen kautta. tiiän tän mahollisen paskan jossa ihminen voi rämpiä. siitä selvinneenä oon saanu elää kuitenkin aika antoisaa elämää,jatkoajalla kuustoista vuotta.hyviä ihmisiä ollu elämäs ja paljon hyviä kokemuksia,joita ei silloin elämää päättäessä voinut edes kuvitella. voisitko pitää turpas kii ja painua vittuun. täällä ihmiset yrittää jeesata jotain...

      • sivustaseuraava

        kuten sanoin: ollu hyvä elämä,hyviä ihmisiä ja hyviä kokemuksia. ehkä olen täällä voidakseni kertoa niistä myös sulle. sulla ei sellaisista asioista ole varmaan mitään hajua. tsemppiä vaan jatkossakin....


      • Hyvin sanottu ja uskon että sinulla on ollut vaikeaa. Munki ny pitää purra hampait yhtee ja yrittää nousta täält pohjal. Onneks mul o tukipilareita tääl "nykyises perhees" (tarkotan osastoperhet(hoitsut))


    • Markatkupissa

      Sinun täytyisi saada mielkästä tekemistä elämääsi. Aloita ensiksi vaikka vapaaehtoistyötä ja siitä sitten eteenpäin.
      Ikäsi on sellainen, että silloin voi iskeä paha murrosvaihe, mutta siitä selviää kyllä.
      Lopeta viiltely ja lakkaa rullaamasta samoja asioita.
      Ponnista voimasi ja lähde ihmistenilmoille. Et ole huonmpi kuin muut vaikka olisitkin masiksessa ja ollut hoidossa. Kaikesta selviää. tulet kyllä senkin päivän näkemään.

      • WarIsOver

        Unohdit sanoa että jos kaikki alamme laulamaan, sodat loppuu.


      • 6yu

        Helvetin hyvä vastaus, WarIsOver.


    • Niinsevainon

      Älä välitä muista. Kenestäkään, jos siltä tuntuu. Ei sinun tarvitse, jos et itse niin halua. Ota huoletta vastaan se minä, joka oikeasti jo sisäsyntyisesti olet. Etsi rauhassa, anna aikaa. Kokeile, jos suunta onkin ihan joku muu? Joku niin hyvä, ettet itsekään ole tullut ajatelleeksi tai ole pystynyt vielä sitä ymmärtämään? Pienesti, hiljalleen, se selviää. Ota aikalisä, ei tarvitse heti.

      Raamattu ei petä. Aloita siitä, ja saat suuntaa, mihin peilata omia kohtalonkokemuksiasi. Monetkaan muista kirjallisuuden lajeista ei tähän kykene, niin vain on.

      • Kiitos, kiitos ja vielä kerran kiitos neuvoista. Yritän nyt alkaa ponnistella ylöspäin. Hammasta purren ja hiuksia repien:) nousen täältä pohjalta. Oon ollu tääl liian kaua ja ny se saa loppua.mää oon ainoo ihminen joka päättää elänkö vai kuolenko. Mä kyl nousen täält, uskokaa tai älkää. Teiän tuki, hoitajien ja perheen tuki on tärkeet mul. Kiitos. :) :)


      • Markatkupissa
        ritu1600 kirjoitti:

        Kiitos, kiitos ja vielä kerran kiitos neuvoista. Yritän nyt alkaa ponnistella ylöspäin. Hammasta purren ja hiuksia repien:) nousen täältä pohjalta. Oon ollu tääl liian kaua ja ny se saa loppua.mää oon ainoo ihminen joka päättää elänkö vai kuolenko. Mä kyl nousen täält, uskokaa tai älkää. Teiän tuki, hoitajien ja perheen tuki on tärkeet mul. Kiitos. :) :)

        Nyt olet ihan oikeilla jäljillä, vain sinä voit vaikuttaa. Muut voivat tukea, mutta sinä teet ja päätät. Uskon vahvasti, että nouset. Ehdottomasti. Tulet vielä näkemään, että kaikki oli vain hetkellistä vääristymää ja elämä on hyvää elää.
        ihania tilaisuuksia ja hyviä tapahtumia tulee vielä kohdallesi.
        Niitä kohti!!


    • Vink.vink

      Kannattaa tappaa itsensä onnistuneesti jos siltä tuntuu,pelkkä yritys ei auta mihinkään.
      PST! lääkkeillä ei kannata koittaa vaan kofeiinilla toimii paremmin tabletteina kuin juomissa.Itsari on hyvä pakokeino ja pääset sillä ikuiseen lepoon ja rauhaan pakoon maailman murheista ja kärsimyksestä

      • dsdsdsdwfw

        Ja haluatko elää loppuelämäsi muumioituneena lääkepöllyissä?


    • apuasaanutylhäältä

      Yritän muistaa sinua, ritu, rukouksin, että ihmeellinen Jumalan taivaallinen rauha alkaisi virtamaan pimeyteesi. Jumalalle kun on kaikki mahdollista.

      • Se on totta. Uskon itsekkin Jumalaan!


      • wertg

        On kosmisesti väärin pakkoyrittää parantaa toisia uskontonsa avulla ! Jos mt-sairauksiin tyrkytetään lääkkeeksi uskontoa , ei kukaan parane. Kyse on valheellisesta placebosta.


      • henkisetlait

        ja sä kosmisten lakien kaikkitietävä olet? rukous on sallittu ja joskus jopa hyväksi havaittu. siis rukoilkaamme!


    • enkeleitäonhanheitä

      mä yhdyn kans sun puolest rukousrintamaan.voimia sulle ja katse eteenpäin!

      • Työuupunut

        Samoin minä.


      • Kiitos❤:)


    • hengessämukanaoleva

      arvoisa aloittaja....toivoisin että löytäisit elämääsi sen pienen kipinän, joka sais sut haluamaan elää. oot niin nuori vielä, ei tää elämä oo pelkkää koulun käyntiä ja puurtamista. sen ei o pakko olla. olet aikuisuuden kynnyksellä ja sun pitäs vaan jaksaa tallustaa ovesta . monen elämä vasta alkaa kunnolla, kun ikää tulee. on paljon asioita mistä et vielä tiedä mitään. asioita joista saat iloa elämään. eiks ois siistii päästä jaloilleen ja matkustella , nähä muutakin elämää mitä ite tähän asti oot eläny? tää maailma on aika jännä paikka. näkemisen ja kokemisen arvoisia ihmeitä riittää.
      älä vaivu synkkyyteen, sulla on hyvä ja antoisa elämä edessä, jos vaan uskot siihen ite!

      • Niin. Tää maailma on jänmä paikka. Haluan markustella ja seikkailla. Hoitsut auttaa mua etten vaivuis synkkyytee jaa itekkki yritän olla vaipumat. Mistäs sen ilon kipinän saisi?


      • enkeleitäonhanheitä

        vai olit sitten vapaakävelys tyriny ja alkanu harrastaa lasinpalasien keräilyä??? nyt otan sua olkapäistä ja ravistelen ja kysyn että mitä sä oikeen touhuat??? sun piti hankkia se hoitajien luottamus hyvillä peliliikkeillä eli tehä kuten sovitaa. ei menettää sitä puuhailemalla ja huuhailemalla omituisuuksia. taas sä oireilit...

        kysyit mistä ilon kipinän sais...no esimerkisks siitä, että sä haluat matkustella ja seikkailla. sulla on haave ja se tulee toteutumaan ainoostaan ,kun suoriudut ulos sieltä osasto hoidosta. sen jälkeen kaikki on mahollista. sun pitää herättää itessäs halu päästä veke sieltä ja alkaa toimimaan annettujen sääntöjen puitteissa.

        se että oot siellä latistaa varmaan fiilareita ja on vaikee löytää pointtia oikeen mistään, mutta kun otat nyt päivän kerrallaan. et riehu,väitä vastaan ja et yritä ittees vahingoittaa millää, niin ajastaa pääset 2-4 päivän kotilomille ja jos ne menee ok, niin sit uskaltaa jo kotiuttaa. mä en tiiä kuin pitkän tai lyhyen ajan kuluttua,hyvin pitkälti sun käytöksestä kiinni,mutta se kotiin pääsy on iha varmasti sulla vielä eessä. mites ois, jos tähtäisit siihen ja voisit alkaa elämääs alotteleen vähän niinku alusta. otat mukaasi hyvät oppimasi teot ja tavat toimia ja hylkäät entiset itsetuhoiset ja mihinkään johtamattomat kuvios.

        tsemppiä sulle toivottelen. on niin paljon hyviä juttuja elämässäs mitä voit tehä, kunhan hoidat ittes siihen kuntoon että pääset pois. sitä kohti sitten!!!!
        tässä sulle kuunneltavaa: best of pure emotional melodic euphoric ulfilting trance mix... ei tartte omia ajatuksiaan jatkuvasti kelailla.


      • enkeleitäonhanheitä kirjoitti:

        vai olit sitten vapaakävelys tyriny ja alkanu harrastaa lasinpalasien keräilyä??? nyt otan sua olkapäistä ja ravistelen ja kysyn että mitä sä oikeen touhuat??? sun piti hankkia se hoitajien luottamus hyvillä peliliikkeillä eli tehä kuten sovitaa. ei menettää sitä puuhailemalla ja huuhailemalla omituisuuksia. taas sä oireilit...

        kysyit mistä ilon kipinän sais...no esimerkisks siitä, että sä haluat matkustella ja seikkailla. sulla on haave ja se tulee toteutumaan ainoostaan ,kun suoriudut ulos sieltä osasto hoidosta. sen jälkeen kaikki on mahollista. sun pitää herättää itessäs halu päästä veke sieltä ja alkaa toimimaan annettujen sääntöjen puitteissa.

        se että oot siellä latistaa varmaan fiilareita ja on vaikee löytää pointtia oikeen mistään, mutta kun otat nyt päivän kerrallaan. et riehu,väitä vastaan ja et yritä ittees vahingoittaa millää, niin ajastaa pääset 2-4 päivän kotilomille ja jos ne menee ok, niin sit uskaltaa jo kotiuttaa. mä en tiiä kuin pitkän tai lyhyen ajan kuluttua,hyvin pitkälti sun käytöksestä kiinni,mutta se kotiin pääsy on iha varmasti sulla vielä eessä. mites ois, jos tähtäisit siihen ja voisit alkaa elämääs alotteleen vähän niinku alusta. otat mukaasi hyvät oppimasi teot ja tavat toimia ja hylkäät entiset itsetuhoiset ja mihinkään johtamattomat kuvios.

        tsemppiä sulle toivottelen. on niin paljon hyviä juttuja elämässäs mitä voit tehä, kunhan hoidat ittes siihen kuntoon että pääset pois. sitä kohti sitten!!!!
        tässä sulle kuunneltavaa: best of pure emotional melodic euphoric ulfilting trance mix... ei tartte omia ajatuksiaan jatkuvasti kelailla.

        Noo yritän. Ja se koti juttu on ny sillail et en pääse enää sinne vanhaa lastenkotii vaan joudun toisee lastenkotii. Siit mul tuliki sellane paska fiilis sillo ku mul kerrottii se u palaveris. :(


      • enkeleitäonhanheitä

        ookoo....siis uus lastenkoti. sehän voi olla se sun tarvitsemas uus alku. lopetat entiset sekoilut ja pääset alottaan puhtaalta pöyältä. parempi paikka se varmaan on kun suljettu. muistat nyt ottaa homman päivä kerrallaan ja kuljet kohti elämäs seuraavaa askelmaa.pääset jaloilles vielä, kun annat ajan kulua! pysy viileenä ja ala huolehtimaan itestäs.... :)


      • enkeleitäonhanheitä kirjoitti:

        ookoo....siis uus lastenkoti. sehän voi olla se sun tarvitsemas uus alku. lopetat entiset sekoilut ja pääset alottaan puhtaalta pöyältä. parempi paikka se varmaan on kun suljettu. muistat nyt ottaa homman päivä kerrallaan ja kuljet kohti elämäs seuraavaa askelmaa.pääset jaloilles vielä, kun annat ajan kulua! pysy viileenä ja ala huolehtimaan itestäs.... :)

        Niin hoitajatkoin sanovat että se voi olla hyvä juttu se uus lastenkoti. Saan alottaa alusta ja.unohtaa kaikki vanhat. toivottavast ees pääsisin täält pois mutku joutuu olee tääl nii kaua et se uus paikka löytyy. Mut pakko ootttaa:)


    • apuasaanutylhäältä

      Tsemppiä jälleen tällä hetkellä Ritulle. Muistetaan sinua ja yhdessä jaksetaan.

    • Punk.Will.Never.Die

      No? Joko tiedät, mitä tehdä?

      • Mitä "joko tiedät mitä tehdä"? Mitä tehdä mitä? Mitä tarkotit?


      • punk.pistol

        Testaile tuota "punk" juttua kavereittesi kanssa.


    • Ohtis69

      Ranteet auki ja kylpyammeeseen. Eiköhän se siitä.

      • vinkkaaja

        Ei toimi välttämättä Uber laillisen speedballin vedät nii saa mukavan kivuttoman lähdön.20g kofeiinia ja pullo 40% viinaa,siihe kylkee neuroleptejä jos haluaa


    • enkeleitäonhanheitä

      hyvä ritu! must tuntuu että se uus lastenkoti on sun uus askel. sitä kohti nyt vaan. tiiän mitä meno suljetul on. se on perseestä ja kuten sanoin ,sun ainoo keino päästä sieltä pois, on pelata niien säännöillä. siel lastenkodis saat kuitenkin ees vähän lisää vapautta ja sulla on mahis saada tehä ees jotain juttuja mitä tykkäät tehä. taistele! älä ittees telo ja oo kiva itelles. sulla on vaan nyt menossa joku ihme elämän vaihe ,jolle joskus voit nauraa. et ehkä ihan sovi muottiin johon sut yritetään tunkea, mutta rennosti eteenpäin. sul on enää pari vuotta täysikäsyyteen. se tuo lisää vapautta ja myös vastuuta. ota maalikses oma kämppä, oma elämä. se lastenkoti on vaan vaihe ,mikä ei kestä loputtomiin. mutta se on nyt sun ties. jätä ne turhat viiltelyt ja lääkkeitten jemmaamiset. odota kärsivällisesti. elämäsi on vasta alussa. et joudu aina elämään niitten sääntöjen mukaan. tulet pääsemään oman elämäsi herraksi vielä kunhan otat oikeesti päivän kerrallaan. mul on hyvä fiilis susta. sä pääset yli ongelmistas ja löydät elämänhalun. sitä joskus pitää vähän etsiä ja et voi tietää minkä nurkan takana se sua odottaa....siis eteenpäin hyvillä fiiliksillä!!!
      ;>

    • Noniih...täällä taas. Mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Mut menee hermot yhtee "killi" hoitajaa. Se osaa olla ärsyttävä.ja jotenki alkanu taas vähäse masentaa. Melkee pilasin yhe frendin elämän.

    • enkeleitäonhanheitä

      no news is good news...eli jos sä oot pysytelly siel hoitajien tutkan alapuolella ja et oo muutenkaan otsikoissa minkäänlaisten sekoilujen takia, niin sehän on jo hieno homma!
      muista se päivä kerrallaan juttu kohti uutta alkua. kyl sä sielt viel veke pääset....
      tässä jukka pojan sulle teemä biisi: älä tyri nyt. kuuntele myös raappana:älä aprikoi....
      tsemit sulle!!! heitä joskus taas kuulumisia!!!
      ;>

      • hoitaja1234321

        Itsemurha on ainoa ratkaisu paskaa olotilaa kohtaan


      • Munki mielest se oli ainoo ratkasu, mutku hoitsut aivopesivät minut niin ny elämä on ainoa ratkasu tähän. Mutku jos ei oo....? Jos se oikeest o ainoo ratkasu tähä vitun paskaan oloon.8


      • auttaja312

        On se todennäköisesti joudut olemaan lääkepöllyissä loppuikäsi.
        Itsarin saa tehtyä lähes ihan millä tahansa muulla kuin lääkkeillä kuten vaikka veden juonnilla.Eutanasian saat ulkomailta tehtyä


      • auttaja312

        Ja lisäksi srrr,neuroleptit vaurioittavat pysyvästi aivojasi


      • iäkkäämpijo
        ritu1600 kirjoitti:

        Munki mielest se oli ainoo ratkasu, mutku hoitsut aivopesivät minut niin ny elämä on ainoa ratkasu tähän. Mutku jos ei oo....? Jos se oikeest o ainoo ratkasu tähä vitun paskaan oloon.8

        Oli hyvä kuulla sinusta taas. Uskon että vielä kirkastuu sinunkin polku.


    • enkeleitäonhanheitä

      joopa joo. nää edelliset heebot ei vissiin oo elämän elämisen kannattajia. mä voin sulle heittää pari faktaa, joiden takia sun kannattaa tän vaikeuksien labyrintin läpi kävellä. sä oot pari vuotta vaille täys ikänen. joillekkin(itseni mukaan lukien)se aloitti ihan uuden elämän vaiheen. paljon uutta ja ihmeellistä. ajokortti, oma auto, pääs baareihin ja pysty oikeesti alkaa miettiin mitä elämällään tekee. vapaus valita. tokihan voit elämäs päättää, joskaan en sitä sulle suosittele. lääkkeet on aika hanurista, tuskin ne loppupeleis elämään sisältöä antaa, ne voi heittää menee sit kun siltä alkaa tuntua. mut askel kerrallaan niiku oli puhetta aiemmin... laitan sulle musaa tulee. tällästäkin on olemassa. lisää virtaa luureihin ja positiivista meininkiä...
      -tunnel trance force oldschool megamix by dd
      ;>

      • valintoja-g

        Kannattaa lopettaa elämä jos elämä ei ole elämisen arvoista
        Päätä itse aloittaja


      • enkeleitäonhanheitä

        sä et nää niinkuin mä nään... parahin ritu: jatka elämääs hyvä siitä tulee!!!!!!!
        ;>


      • paskaa-puhutte

        Hyvin pienellä todennäköisyydellä huom


      • Hei taas!
        ajattelin pitkästä aikaa kirjoitetta tänne. en ole ollut täällä pitkään aikaan, koska pääsisin osastolta pois, ja muutin lastenkotiin. on ollut vaikeaa sopeutua tänne ja en ole muistanut sen takia tänne kirjoitella. mielessä pyörii kaiken laista. joudun juttelemaan poliisien kanssa yhdestä vakavasta asiasta. :( se siis tapahtui osastolla...mutta jooh eipä muuta tälläkertaa. ois mukavaa jos piipahtaisitte näillä kulmilla ja laittaisitte viestiä :)


      • Taakat.pois

        HAha toivoton tapaus vedä itses hirteen niin veronmaksajat kiittää.


      • Taakat-pois

        Tiedätkö että tuskin tulet koskaan maksamaan takaisin mitä yhteiskunta on antanut sinulle


      • elä jaksa! haluisin vaan neuvoii mut en tollasii, mut kiitti tulee viel paskempi olo! mut sä et varmaa haluu mun verta sun niskoihi, et kannattaa lopettaa, koska ehkä sun ja nuitte paskojen neuvojes ansis päätän lopettaa elämän...et haluu kantaa sellast taakkaa loppu elämää...hahaa


      • mä oon itekki ajatellu noi, et jos teen sen ni on yks hyypiö vähemmän tääl maailmas. mut, ei se ehkä oo nii. Jumala teki mut tänne tarkotuksella. Jumala loi minut johonkin tarkoitukseen. mutta en ole siitä varma. haluaisin Jumalalta vastauksen kysymyksiini., mutta turhaan. Uskoni Jumalaan alkaa hiipua. ehkä sitä ei ole olemassakaan...hmm


    • enkeleitäonhanheitä

      jeeeeee!!!!!hyvä ritu!! pääsit osastolta!!! se oli se sun eka askel kohti elämää ja teit sen! varmaa tajuut kokemukses jälkeen, ettei siel oo mitää siistii. nyt oot uues mestas. pelaat sääntöjen mukaan ja et sekoile enää, niin hyvä susta vielä tulee. ihmisenä omassa elämässä. oon iloinen sun kanssa!!!
      ;>

      • kiitti, enkeli ;) mut en tiiä tajuutko tätä mut...mä jotenkin tunnet tulevan pahan ja vihan joka tu´lee uudestaa. vahvempana ja raivokkaampana...enkä enää sillo pysty estämään sen tulemista, ja sit oon taas "saatanan" riivaamana..siihe sit se varmaa loppuu...joudun osastol jne jne tyksii jne osastol...ja niin edespäin


      • Taakat-pois

        Sama kierre jatkuu elämäsi ja ajaudut hyvin todennäköisesti päihdeongelmaiseksi eli paskaa jatkoa.Ellet saa itseäsi niskasta kiinni ennen 18ikävuotta tulet olemaan vankiloissa tai laitoksissa elämäsi.


      • se on kyl totta...joudun uudelleen tähän samaan jamaan


    • enkeleitäonhanheitä

      joo kyl mä tajuun. kerroit pelkosi. sitä se vaan on. sun pitää voittaa se pelko ja elää päivä kerrallaa. et sä enkä mä voi tietää mitä sun elämäs viel tulee, mut sä oot jo ottanu ison askeleen kohti elämää, kun pääsit osastolta. et ala nyt sekoilee mitään. kukaan ei tiiä sun menneisyydestä, muuta kun sen mitä sä ite kerrot. unohat ne viiltelyt ja itsari yritykset pikkuhiljaa. ne jää muistoihin ja pikkuhiljaa häviää pois mielestä. oot vaan nyt ja annat ajan parantaa haavat...
      ;>

      • nii...se oliki vaa pelkoo ku vedin ne lääkkeet ekan kerral. mä sanoin tyksin lääkäril, et vedin ne itsemurhan takii. mut...ei se ollu nii mul oli vaa nii paha olo, ja se tuska oli niin voimakas et se tunne pakotti vetää ne lääkkeet. mut, ne varmaan joskus jää muistoihin..ne ajatukset ja viiltely.....juu ei ne tiiäkkää mu menneisyyt. mut paimios ne tietää kaikki menneisyydest...ehkä hyvä nii et jos joudun uudellee sinne ni sit ne tietää mun taustan. mut, nii...se oliki aika iso askel ku tupsahdin tänne maailmaa. onhantä erillaine ku suljettu "elämä".


    • Feeniksin_kyynel

      Onko sulla mahdollisuutta kokeilla mindfulnesia? Sitä voidaan käyttää eri psykoterapia muotojen apuna. Tutustu mindfulnesiin ja päätä sit haluutko yrittää sen kanssa vähentää sun ahdistuneisuuttas ja pahaa oloas.

      Suppeasti sanottuna mindfullness on tietoisuusharjoittelua, joka rentouttaa ja vähentää stressiä ja ikäviä ajatuksia ja voi sitä kautta parantaa oloa.
      Tsemppiä!

    • enkeleitäonhanheitä

      moi ritu! haluutko kertoo millasta siel sun mestas on? onks sul siel uusii frendei ja onks sul tekemistä vai onks siel jotain ohjattuu toimintaa? saatko tulla ja mennä miten lystäät vai onks kotiintuloajat ja herätys? mulla kun ei oo mitään käryä missä meet niiku....
      ;>

      • haliii

        Laitoksessa ritusta tulee Päihdeongelmainen rasite.


      • kyl tulee...a oon nytki jo rasite.
        enkeli; tää o iha jees paikka. paitsi,..tää vitun pomo iso "M"...käyttäytyy ahistavasti, koskee ilman lupaa jne.. en pidä siit naisest. mut on herätys, on bvapaa kävely, ei oo ohjelmaa, paitsi oma ohjaaja touhut, en tiiä onko kotiintulo aijat. oisin pihal vaiks 12 asti XD...voin laittatyn.. onks jollai käryy et pystyyks tänne lähettää kuvii???...en oo saanu "kavereit"...mut kyl hengaan niittenkans sisal ja rupattelen... :)


    • Hyviä_kirjoja

      Ehdottaisin, että alkaisit lukea jotain sinua kiinnostava kirjoja. Itsellä toimi aikoinaan kun olin samantapaisessa tilanteessa. Vei ajatukset muualle kun oikein ahdisti. Mulla toimi silloin dekkarit ja sellainen kevyempi fantasiakirjallisuus. jos osastolla ei ole kirjoja, niin voisit pyytää kavereita / vanhempia tms. tuomaan jotain luettavaa.

      Älä anna periksi tai kuuntele tyhmiä trolleja joita Suomi44 on väärällään. Itsekin olin aikoinani tosi maassa, mutta selvisin ja nyt olen onnellinen 25 vuotias nainen. :)

      Sinulla on täydet mahdollisuudet selvitä ja saada onnellinen elämä. Usko minua, sinä olet arvokas juuri sellaisena kuin olet!

      Sinulla on vain yksi elämä, niin kannattaa antaa paranemiselle mahdollisuus. Masentuneena muista, että mikään looginen välttämättömyys tai "kohtalo" ei ole määräämässä tulevaisuuttasi, vaan koska olet nuori, niin elämäsi voi muuttua vaikka kuinka hyväksi joskus tulevaisuudessa.

      • oon yrittäny lukee mut tuloksetta..ois aikaa ja rauhallinen paikka, mut ei mielenkiintoo riitä...(enkeleitäonhanheitä)....mut voin ottaa ehotuksii vastaa :)


    • Enkeleitäonhanheitä

      Hyvä että oot jees mestas ja tunnut kuitenkin osaavan arvostaa vapauttas kaiken kokemas jälkeen. Voisit ehkä alkaa harrastaa lenkkeilyä, eka pikku pätkii ja vähitellen pitemmälle. Aikaa sul on ja elämäs pärjää paremmin kun on hyväs kunnos. Jos käyt kirjastos nii marssi rajatieto osastolle. Löytyy kirjoja enkeleistä ja muuta mielenkiintoista tietoa :)
      Löysin uuen hyvän biisin ja tulit mieleen: Juju-astu valoon
      ;>

    • EnkeleitäMissäNiitäOn

      16v muksu ja mielisairaalassa....

      • enkeleitäonhanheitä

        jos luet tarkasti koko ketjun, niin voit iloksesi todeta, ettei oo enää mielisairaalas. ja mitä niihin enkeleihin tulee , mulla on sulle vastaus: elizabeth clare- kuinka työskennellä enkeleiden kanssa. ohut kirja, maksaa jotain kympin netistä. pääset sinäkin aiheessa alkuun. enkelit kun on semmosia ,että ne on valmiina auttamaan ,kun ihminen itse sitä apua pyytää. ne on ilomielin yhteyksissä ihmisen kanssa, joka niiden kanssa haluaa elää.ne voi jopa näyttäytyä jos se on aiheellista. onnea matkaan!!!


      • Taidat itsekkin uskoa enkeleihin ⬆? (Enkeleitä jne) tyyppi. Ja onks muka kirjastos kirjoja jotka kertoo enkeleistä? Ja must tuntuu et ite osit enkeli..ja joooh se kuulostaa vähä oudolt.. Mut oot valmis auttaa oha vierasta nuorta tyttöä..se on tosi outoa, kodka avunantajia on aika harvassa.

        Mut sori ku on ollu taukoo..syy on ollu et en oo muistanu ja et ma 25. 7 mun huoneesee tuli H, J ja M ohjaajat. Ne oli lukenu miu blogii ja saanu selvil et oon pimittäny lääkkeit..ja ne sit tuli ratsaa huonee, ja löyty terii ja lääkkeit. Ei ollu hirveest lääkkeit mut yhteensä noin. 10 kpl. Ne oli ilta/aamu lääkkeit. Oli sit 25 päivän jälkee viikko lvr;ää ja yhteydenpito kielto. Mut nyt menee paremmin. Kävin äitin luon limingas viime viiko to-la. Oli kivaa ja näin siskonikin. ❤...nyt ollaa matkal powerparkkii, porukoittenkans (lastis porukka). Ja täl viikol alkaa koulu..jee😩..mut sellast viel et oon nyt ns. Tosi laholla sillalla en se voi koska hyvänsä lomahtaa, ja ny se romahdua o sillee aika lähel koska mua kiusataan, ja se paha olo tulee pintaa. Kiusaamist on ollu vähä aikaa, ja se on viel kyl iha siedettävää...piilotetaa kenkii, ja laitetaa tavaroit esteeks mun huonee oven etee. Ain ku oon huonees tai ulkoo ja palaan takas/tuun ulos huoneesta, oven edes on tavaroit. Kerra ohjaaja näki mut se ei ees kommentoinu siihe mitää..ja tää paikka pitäis saada mut jaloillee ja parantumaa, mut ei tälläses pysty parantuu...mut ei enempää täl kerral. Lupaan olla agtiivisempi, 👋😄


    • Enkeleitäonhanheitä

      Moi ritu! Kyllä joo mä uskon että enkeleitä on. Tästä on on viis vuotta kun näin kerran yhen ihan oikeen. Se oli pari metrinen sinistä valoa loistava energia hahmo,jonkinlainen kypärä pääs-niiku soturi. Se käski mun jatkaa matkaa...aattelin tän sulle nyt kertoo ,kun ollu puhetta. Mä uskon et se oli Mikael ,koska väri oli sininen. Se on suojelusenkeli porukoita.niit on eri värisii eri tehtävis. Ja oon kiertäny ympäri suomee ja joka kirjaston rajatieto osastolta oon saanu tietoo niin enkeleist kun ihmisen elämäst muutenkin.sellast mitä ei kouluis opeteta.mielenkiintosii asioita...
      Kiva ku oot päässy vähän reissuihin.se virkistää aina ja kun saat pitää yhteydet äitisi ja siskoon! Toi kiusaaminen on varmaa lähinnä ärsyttävää, mut koita kestää. Pysyt vaa viileenä etkä anna niille sitä iloa, että se sua jollain lailla haittais.toivon et se loppuis ja saisit olla rauhas.
      Koulu jeee??? Se on hyvä kuulla!!
      Tee siel se mitä täytyy asettamatta rimaa turhan korkeelle.oot toipilas viel ja isoi muutoksii tapahtunu ,nii iisisti eteenpäin. Sun lahonnut silta jutust tuli mieleen indican biisi:ikuinen virta. Se on must ihan jees.
      Ai niin yks juttu viel,mä oon vaa lihaa ja luuta. Enkelit on jotain muuta. Etsi ja löydä. Tsemppii loppulomaan ja onneen ja menestystä koulutielle. Mä pyydän enkelit sun avuks.
      ;>

      • Sori toi peukku. Piti tulla vihree ylöspäin näyttävä peukku. Mut tää ipad(lasi rikki) ni tää vähä lagii. Sori ku en oo ollu paikal, ku kouluki o alkanu. Elikkäs...yks sijaisäuti vanhast kodist kerto myös et enkelin voi nähä. Kiitti ku kerroit ton, aika kiinnosta aa oli tietää. Kerro lisää Mikaelista ja sen joukoista? Onks kaikil ihmisil suojelusenkeli? Onks sil nimee? Onks enkeleist kirjoi? Mitä muit joukkoja on, ja mistä me värit tulee? Voin kuunnel ton biisi..nyt lähti soimaa. Aikas hyvä alku...🎼🎧..hyvä rytmi..."on turha rakentaa, polkua jatkuvaa, jos kaikki karoa" 😻...mut elikkäs muuten menee hyvin..oon hyväksyny itteni tälläsenä kuin olen. Ja tää seuraava asia kuulostaa ehkä tooosi typerält, mut uskon olevani theriani,, en tiiä et ootko kuullu, mut silti. Tiiän et oon tullu hullujenhuoneelt et ehkä oon 'hullu' niiku moni tääl sanooki.
        **
        Asiasta tuhantee. Eilen oli lääkäri käynti, ja sain lääke reseptejä, ja kerroin sil lääkäril sitku ohjaaja oli lähteny, et:
        "Haluun eroon viiltelyst. En oo kertonu ohjaajil siit koska pelkään et ne lähettää mut taas suljettujen ovien taakse. "
        Ni lääkäri vast;
        " Ymmärrän. Ja kyl se on niin et jos viiltelet ja tulee itsemurha ajatuksia taas ni osasto on seuraava paikka."

        En vastannu siihe melkee mitää vaa sanoin: nii..
        Mut seuraavaks klo 14.00 oli poliisi kuulustelu. Eli sellasest asiast ku koin osastol et yks hoitaja ahisteli. Sanos mul et veis mut sen kotiin. (Tätä on aika raskas kirjottaa, ku mua on enneki satutettu).....ja se nukkuis mun vieres, pakotti halaa, ja hieros nii ku se hieros toista hartiaa se piti T:een alapuolelta. (Eli intiimialueelta) ...mut ny o vähä parempi olo..se oli mies se hoitaja, enkä nimee kirjota mut kutsutaan sitä nyt JM:mäks...ällö mies, yli 40..😿😿🙀..mut huomen tulee vierait. Kaks ihmist keiden akns oon kokenu aika paljon. Ollaa kujettu niittenkans pitkä taival, toinen on R: nainen ja toinen A: tyttö 16. Mennää porin keskustaa hengailemaa, ja tehää jotain. ❤️💞 On oll ikävä niit..ne ei siis oo mun perhett. A:aa on mun hyvä ystävänä sos-lapsikylän naapuri, ja tää R on ohjaajana tä siel.🐾💞💞
        Ja sit lauantain tapaan mun tukihenkilön, S:ssän. Luotetaan mun kirjotuksia, ja tehää jotain. Eli mul on ainakin viikonloppu tekemiset valmiin. Tänää et tiiä mitä muut teen, mut kirjotan ehkä tarinoit instagrammin, ja sit tietsikal. 💻 Ja sit oon myös 📱. Mut ei muut tänää. Ehkä tuun käymää tänää viel tääl ja katon onko tähä vastattu, mut siihen asti moido👋🏽👋🏽


      • Kauha-Guru_

        Olet säälittävä angstipelle ota itseäsi niskasta kiinni ja panosta muihin arvoihin kuin itsetuhoisuuteen.Olet pikkulapsen tasolla järkisessä ajattelussa.Ota vastuu itsestäsi ja ota niskasta kiinni pelle sosiaali elätti.


      • Kiitos neuvosta


    • Enkeleitäonhanheitä

      Okei...vastaan kyssäreihis kuten uskon tietäväni. Kaikil on suojelusenkeli ja pyhä Mikael on niitten pomo. Niillä on eri tehtäviä ja värit niitten mukaan: suojelus sininen, parantavat vihree ja valaistus keltanen. Hyvä kirja on elisabeth clare profet: kuinka työskennellä enkeleiden kanssa. Maksaa 15e netist postikuluineen.
      Hyvä että sulla on yhteyksiä kavereiden kanssa. Ne on elämäs aika tärkee homma. Harvempi yksin jaksaa ja väittäsin että jokainen tarvii joskus jeesiä. Jatka vaan kirjottelu harrastustas. Mul on repullinen vihkoja, niistä on joskus kiva lukee mitä aikoinaa kelannu.
      Voimia sulle tohon sun ahistelu asiaan ja siistii jos viiltelyt riitti jo! Mä uskon et sä nouset jaloilles. Sun juttus kuulostaa paremmalta jo ja päivä päivält se suljettu episodi jää kauemmas taakse. Painele vaa sinne kirjaston rajatieto osastolle niin löydät paljon mielenkiintoista luettavaa. Mun oma suosikki on "näin olen kuullut". En muista kenen kirjottama. Oon lukenu sen monta kertaa. Se kertoo viikon reissusta intialaisen mestarin seurassa. Hyvää näkökulmaa elämästä ja mist on kyse. Bongaa se kirja jos tulee vastaan...
      Kirjottele tänne kun kiireiltäs ehit!
      Rennosti eteenpäin!!!
      ;>

    • proelämä

      On tosi hienoa, että pääsit pois osastolta!
      Minäkin kannatan hoitokeinona liikuntaa, niinkuin "enkeli", ja samoin usko on hyvä, siitä saa voimaa.
      Muutenkin terveelliset elämäntavat auttaa jaksamaan. Siis ruokavalio ja unirytmi kuntoon liikunnan lisäksi. Päihteet saattaa pistää pään ihan sekasin, joten niitä ei kovin paljon kannata käyttää. Hyvää musaa vaan soimaan kuulokkeista, ja ulos lenkille, mieluiten kauniiseen paikkaan, siitä se lähtee. Ehkä fyysinen rääkki kuntoilun muodossa voi korvata viiltelyn? Itselläni se on ainakin auttanut ahistukseen ja masennukseen.
      Älä kuuntele näitä hirveitä trolleja, ne on väärässä.
      Tuli mieleen sekin, että jos sinua ahistaa olla lastenkodissa, niin onkohan sinun edes pakko olla siellä? Voisit iän puolesta hakea vaikka opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ammattikouluun, ja pääsisit sitten asuntolaan asumaan. Tai sitten jos haluat lukioon, niin on kai sittenkin mahollista saada oma kämppä, johon voisi kutsua esim. kaverin asumaan.

      • On mun pakko olla tääl. "Tää on nyt mun koti ja piste." Mut nyt o aika oaska tilanne. Mie olin liittyny yhtee wappi ryhmää jossa ihmiset luulee/tietää olevansa theriaineita. Ja lastis ohjaajien mielest se on sairas ryhmä, jossa olevat jäsenet on sairaita. Ja sit lutu poistuu siit ryhmästä. Olin ollu noin viiko verran siin ryhmäs mut niist ihmisist tuli mul tosi tärkeit ja sit viel piti lähtee siit. Ni se oli aika kova paikka. Itkin ja itkin. Olin/olen tosi vihanen. Vituttaa ku kaikki mitä teen on joko kiellettyy tai toosi typerää/sairasta. Miks teen aina virheitä?? Oonks mä todella niin vitun typerä/sairas? Sit yks tyyppi sanos et ne tyyput sin ryhmäs on sairaita... Että se meni hermoihi🤔😡😡

        Jatkan ehkä illemmal kirjottamist. Moikka 👋🏽


      • proelämä

        Jaa, en tiedä paljon therianeista, oliko se niin, että therianit uskovat olleensa eläimiä jossain edellisessä elämässä?
        Jos et voi olla ryhmässä, niin ehkä voisit kirjotella joittenkin ryhmäläisten kanssa muuten?
        Siellä missä nyt olet saattaa olla välillä aika kova kuri. Hyväähän ne varmaan tarkottaa, mutta joskus kuri voi mennä liiallisuuksiin.
        Eihän sinun kuitenkaan tarvitse olla siellä enää kuin parisen vuotta, kunnes olet 18. Sitten koettaa oma vapaus toteuttaa itseään niinkuin haluaa.


    • Enkeleitäonhanheitä

      Vai theriaineja? Okei.mä koitin vähä vilkasta mist on kysymys mut homma jäi mulle kaikinpuolin epäselväks.en siis voi tohon sanoo mitään. Ite oon kyl elämäs seuraillu mua kiinnostaneita polkuja vaikkei ne aina o ollu kaikkein maanläheisimpiä...
      Semmosen varman tiedon voin sulle kertoo että kaikki tekee virheitä. Oot nii nuori viel et sulla vaan on viel paljon oppimista. Loppupeleis homman pointti on siinä ettei virheitään toista. Sillee pääsee aika pitkälle elon tiellä.
      Koitahan vaa mennä eteenpäin. Oot jo isoja askelia ottanu oikeesee suuntaa.ota ilo irti siitä mistä sen saat ja nauti syksystä. Päivä paistaa sun polulles!
      ;>

    • Enkeleitäonhanheitä

      No joo...mua jäi tää theriani homma vaivaamaan ja löysin parikin keskustelua aiheesta. Kerron mielipiteeni sua dissaamatta, mutta väittäisin ettei nyt kuitenkaa oo käyny kosmista erehdystä ja ollaankin Täs elämäs ihmisiä.jos säkin alat kulkee panta kaulas ja häntä heiluen niin pahoin pelkään siitä vittuilun määrää jonka kohtaat. Jos tunnet sisäistä yhteyttä eläimiin niin mä suosittelen kissaa tai koiraa. Voit saada ihan oikean sielunkumppanin ja se kuulostas ja näyttäs vähä paremmalta. Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...mut joka keissii ei välttämättä kande lähtee messii. Your choice anyway.respect.
      ;>

      • Kiitti. Juu en ala kävelee panta kaulas. En oo nii "sairaa" niin sanotusti. Kiitti vastanneille


    • Joo on pitkä aika ku viimeks kirjotin tänne, ni aattelin ny kertoo mitä on tapahtunu. Oon ny 17v täytin täs kuus.

      Elikkäs joo;

      1. Oon ihastunu. Mut väärään henkilöön.
      2. Netissä tää on helpompi kertoo mut, taidan olla lesbo. Jotenki tuntuu, etten tykkää pojista. Vaiks kui haluisin mut, ei vaa nouse mitää tunteit pintaa. Eli taidan olla lesbo. Tai bi.
      3. Mul on olli 100%:sesti parempi fiilis. Viiltelystä on ny ehkä noin 5 kuukaut ja en oo lääkkeitäkää pimittäny.
      4. Elämä...on tullu paremmaks. mul o hyvä olo jne. Oon miettiny et ku pääse ysiltä tän vuode syksyl, ni meen Palmaa, jos mietitää ammattii jne. Sit seuraava vuon tammikuus ku täytän 18v pääsen pois täält lastiksest. Pääsen asuu tukiasuntoon jos mul o oma kämppä ja pääsen harjottelee itsenäistymistä.

      Mut ei enempää tähä hätää. Ajattelin kirjottaa et sinä Enkeleitäonhanheitä- käyttäjä tai joku muu ei ala pelkäämää et oon...tehny itsarin tai jotai muuta. Ois taas kiva kuulla teisät ja tietää teiä reagtion tähän. :) Ritu kiittää 👏🙏

      • enkeleitäonhanheitä

        moroooo!siistii siel sä viel oot!hyvä niin. mul o itelki läppäri tiltannu ja luuri hyppäs pönttöön mutta kirjaston netti toimii joten poikkeilen joskus tääl. vai ihastunut? no sehä kuulostaa hyvältä. antaa uutta virtaa semmoset ajatukset ja intoa yrittää vähän enemmän ittesä kaa . ei tarvii siitä huolestua...sehän on rakastumisen esiaste ja se tän elämän yks pointeista on.
        mä heitän kärrynpyöriä pitkin kylän raittia kun oot viiltelys lopettanu. nii hyvä fiilis tuli tost uutisest! sit viel että sullahan on selkee suunnitelma mitä meinaat ni sillee sitte. hyvä! oot alkanu selvästi pohtii asioita vähä pitemmälle ja kun edellee muistat että päivä kerrallaan ni hyvin menee.
        jotenkin mul on ollu fiilis että oot kunnos,emmä turhia ala murehtimaan ja pelkäämään pahaa. mä oon eläny sillee että välillä ei o ollu yhteyksiä frendeihi ja oon toivonu että niillä hyvin menis ja sen mä voin aina tehä."asioilla on tapana järjestyä hyvin", on sellainen kantava ajatus vaikeittenkin aikojen keskellä.
        tääl meno on mitä on. täs oon palannu omaan elämän tapaani eli opiskelin buddhalaisuutta kuus vuotta itekseni. sittemmin annoin asioiden olla ja katselin ja kuuntelin elämää ja sovelsin oppimaani tilanteen tullen. nyt oli semmonen kuukaus , että frendien kaa saatii aikaan loppukuun taloudellinen katasrofi aikaseks jo kuun alussa. mä oon pyöriny menee ilman fyrkkaa 9.1.2017 alkaen ja enää tää päivä ni huomen taas kolahtaa massit mun laariin. pointtina on että elämä on ulkona. ei himas mitää tapahu ja kun joskus omaan kämppään pääset nii toivottavasti osaat hoitaa fyrkka asiat vähä fiksummin kun mä. siltikin jos joskus on vaikeeta ni ei tääl yksin tallustella. se on ollu ilo huomata. avoimin mielin eteenpäin ja kiva kun sulla kulkee! tässä sulle juhlan kunniaks hyvä biisi: lost tribe - gamemaster(mandrake chillout...).kirjottele taas joskus...tsemit ja halit sulle!!!


      • kiitos @enkeleitäonhanheitä- käyttäjä. koska tää keskutelu on viimevuodelt, ja sillonku oli toosi rankkaa ni tein uuden keskustelun (minä olen elämäni päähenkilö) ni sinne vois jatkuu ns tää keskustelu. :) mut hyvä et joku ees lukas ton mun uusimman viestin. ja kiitos tosta biisistä. laitoin sen soimaa :) vaiks en ymmärrä siit mitää xD mut silti. ja juu, se ihastuminen. se pitää mut pystys niin sanotusti.


    • enkeleitäonhanheitä

      joo tota noin...emmä ny löytäny tähä hätää sun uutta ketjuu, mutta tyrkkään tähän ny kuitenki. jees jees...alkaa olla kevättä ilmas itelki. törmäsin tos ihan sattumalt sellasee ihmisee joka tais ny sit mennä nii sanotusti asian ytimeen eli mul o sydämes joku uus ja se on siistii. on ollu aika hiljasta viime ajat ku o vaa tullu ja menny just miten lystänny. nyttäs on semmost et alkaa automaattisesti kelailee asioit eteepäin niiku. kesää kohti ja sillee. se jos mikä tekee ihmisen mielelle hyvää. alkaa itteeki kiinnostaa skarpata ja kaivaa jostain itestää se paras puoli itestää. emmä tiiä onks mul oikeesti saumaa mut yrittää pitää jos vähänkä silt tuntuu. jos ei homma funkkaa ni ei sit. vituttas jos ei tekis asialle jotai. semmosta tääl. täytyy taas palailla aiheesee, tsiikaillaa kui etenee ite kullaki. semmosta viel ettei täs itelkä aina ihan kovin lujaa oo menny. oon aikoinaa tehny saman tempun kun sä. päättäny haluta elää kattoo sit mitä siit tulee. jatketaa touhui.halin paikka sulle!!!
      ;>

      • hei!
        en heti tajunnu tota, et "mul o sydämmes joku uus" mut tarkotitko jotai ihastumisee liittyvää?

        mut mul... no menee iha ookoost. jäin eile kiinni, lastiksen pomol, tupakoinnist, ja tuli sellase rangaistut et en saanu mennä enää ulos (klo 11 aamul jälkee), et koko päivä sisäl. ja sit känny/läppäri oli myös toho 17 asti toimistos. mut, ohjaajie tääl oli iha aika tietää mu tupakoinnist. tai no, ku poltan vaa välil, mut eile tais olla vika rööki. sillee iha ok, mut sillee aika paska juttu. mut niih, ei täs muut.


      • @enkeleitäonhanheitä ; susta ei oo kuulunu mittää, mut jooh. Elämä o iha okoot, jaa ja joo. En tiä mitä kirjotan, ku ei oo mitää kirjotettavaa xD mut jos löysdät sen uuden ketjun ni: mä olen elämäni päähenkilö. pitäis löytyy siit, ja on varmaa joku kolmas ylin tai joku. Siit on vast 3 vastausta.


    • sidib

      Minulla on vähän samanlainen tilanne kuin sinulla. Olen itse 18-vuotias, jos haluat jutella mulle jossakin niin voisit laittaa viestiä [email protected]

    • Tervehdys!
      Minä pitkästä aikaa, täällä taas. Elämä on ollut hyvää. Olin säbäturnauksessa viikonloppuna. Pelasin Kaarinan joukkueessa. Eka peli oli Punkaharjua vastaan...

      1. peli
      Kaarina VS Punkaharju: 2- 3
      2. peli
      kaarina VS Tapiola: 4 - 0
      3. peli
      kaarina VS Tampere: 2 - 0

      ex nuoret VS aikuiset: 8 - 2

      4. peli
      Kaarina VS vihanti: 4 - 0
      5. peli
      kaarina VS Ylitornio (lappi): 2 - 0

      FINAALI OTTELU:
      kaarina VS Punkaharju: 3 - 1


      Kaarina voittiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!

      Eli oli kyseessä Salibandy.
      Ei muuta tosta.

      • Jatkoa. . . . . . . .
        Mun elämästä on jäänyt yksi ns päiväohjelma väliin...
        siihen liittyy urheilu, ja voima eläimeni, Susi.
        en ole käynyt piiiiiitkään aikaan "reviirilläni". enkä pitänyt häntääkään...
        ja se on ehkä johtanut tälläisen,, tunteeseen(?)

        Eli..
        tapahtunut: ehkä n. 3 kertaa.
        yht`äkkii mul tulee kysymys mieleen: "kuka minä olen?"
        ja sen seurauksena, en tiedä mitä ympärilläni tapahtuu. en pysty reagoimaan siihen, normaalisti. teen ehkä todella erikoisia/outoa juttuja. ja se kysymys pyörii mieles ehkä n. pari minuuttia.
        se on niiiiiin ärsyttävää. ei varmaa kukaa ees tajunnu...mut..en osakkaa selittää sitä juttua...

        ehkä toi johtuu siitä kun en ole noudattanut sitä päiväohjelmaa josta mainitsen ylempänä.. ://


    • rantapallomahassa

      Elikkä siis mä oon 16 vuostias ja pääsin just tuolta pakkohoidosta pois. Mul oli kauheesti piuhoi päässä ja kuului kaikee suhinaa ja huminaa ja sit se rupes niin ku räpsyy kovasti. Mut nyt mä oon jo kotona ja syön tota ramirepidsiidiä mun pahaan oloon ja oon aika kyvässä kunnossa.

      • piti painaa peukku ylös. sori siitä.

        mut hyvä kuulla et oot nyt paremmassa kunnossa.


    • proelämä

      Hienoa kuulla, että aloittajalla menee paremmin! Jatka samaan malliin. Ja kiva kuulla, että harrastat urheilua. Onnea vaan voitosta! Olisi kans kiinnostavaa tietää, mitkä asiat on auttaneet siinä että olet päässy parempaan kuntoon.

      • noh.. voinhan tässä keroa jos ne teitä auttaisi :)

        Olen puhunut psykologin kanssa pahasta olosta. Vaikka oli osastolla sellainen mieli ettei puhuminen auta. Mutta sitten olen joskus pähkäillyt itse että millaisen huolen ja kivun annan minun läheisilleni. Se ajatus että sisko alkaisi masentua jos kuulisi minun olevan sairaalassa, tuottaa/tuotti minulle pahaa oloa. En voi edes ajatella sitä. Ihan kauheaa.

        Ja jäljet. Jos viiltää syviä haavoja tulee arpia ja nykyiset jälkeni...ei en halua sellaisia lisää. Esim kun olen miettinyt näyttelijän uraa ja siellä ehkä usein joutuu näyttelemään niin että ei ole hupparia päällä, niin jos minulla olisi kymmeniä arpia käsissä en pystyisi näyttelemään. Ja niiden arpien paranemisessa menee KAUAN AIKAA.... minun uusimmat jälkeni on tehty muistaakseni viime vuonna tai ihan vuoden 2015 lopussa. Ne eivät ole vieläkään vaalentuneet.

        En halua houkutella teitä ihmisiä viiltelemään tällä tekstilläni. Voin sanoa ettei se kannata.
        Ehkä hetken ajatus itsensä satuttamisessa, tuottaa paremman olon, mutta kun siitä jää jälkiä niin kyllä jossain vaiheessa alkaa kaduttaa, ja tajuaa ettei itsensä satuttaminen auttanut yhtään.

        Eli kehotan teitä, ihmiset, jos olette masentuneet, hakekaa apua ennen kuin tapahtuu jotain peruuttamatonta tai jotain jota katuu jälkeen päin.
        Tsemppiä teille :))


      • proelämä

        Siis juttelu psykologin kanssa, läheisistä välittäminen ja huolehtiminen ja tulevaisuuden haaveet on auttaneet toipumaan? Hyvä juttu! Näin juuri, puhuminen, rakkaus ja unelmat auttaa eteenpäin. Jos on jotain, mistä tykkää, ihmissuhde tai tekeminen, niin kannattaa pitää siitä kiinni. Ja kannattaa hakea apua, mieluiten psykologilta, joka tietää eniten psyyken toiminnasta verrattuna muihin auttajiin. Toivottavasti unelmasi näyttelijän ammatista toteutuu, ja ehkä sinut nähdään joku päivä vaikka telkkarissa!


      • Heissan!

        ajattelin pitkästä aikaa poiketa täällä, nytkun oon matkalla Ouluun, isä-pappan luokse. eli.
        kyllä, juuri niin. jutustelu ihmisen kanssa joka osaa työnsä, perheen näkeminen ja oleminen perheen kanssa, ja ajattelu miltä siskosta tuntuu kun teen jotain typerää, niin on auttanut minua jaksamaan ja jatkamaan eteenpäin. :)

        Ja juu, pidän niistä kiinni. ystäviin ja perheeseen voi turvautua jos on huono olo. tai no..ei oo enää kaverii kelle puhuis sellasii vähän typerempiä/huonoja juttuja...

        Ja hyviä uutisia! kävin Winnovan ja Valman haastatteluissa ja eilen aamulla sain tietää että pääsen Ulvilan Winnovaan. ja siis Ulvilaan minä siis halusin opiskelemaan! jotenkin se koulu ja opettaja vaikutti kivalta. ja Ulvilasta on sanottu vain positiivista. Winnova on ns 10 luokka. siellä sit etin ittelleni ammatin. oon miettinyt kiinteistöalaa. yks veljistä on kiinteistöalalla. aion myös korottaa enkun numeroo koska jos joskus 11 vuoden päästä oonki menestynyt näyttelijä, ja vaikka matkustaisin Americaan jossa on TODELLA paljon hyviä näyttelijöitä sekä sarjoja.

        ei mul varmaa muuta. sanon vielä sen, että oon voinut hyvin ja oon ilonen. :) :3
        P:S käykää lukee >> minä olen oman elämäni päähenkilö.
        se on kirjotettu tänä vuonna. jos kelaat vähän alaspäin niin löydät sen keskustelun. ja mie oon sen siis kirjottanut :))))


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe