Onko miehiä jotka ei petä?

ihmetten

Pettääkö jokainen mies joskus kumppaniaan? Onko miehiä jotka ei petä? Miksi ihminen ei vaadi itsensä olevan sen luottamuksen arvoinen, minkä toinen on hänelle antanut?

118

1526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikäonpettämistä

Tarinasi ei kerro mikä on sun mielestä pettämistä. Minusta sovitaan yhdessä pelisäännöt ja noudatetaan niitä. Jos pelisäännöistä poiketaan niin silloin se on pettämistä. Mutta tosiaan, nyt ei voida tietää onko yhteisistä säännöistä sovittu vai ei juuri tuossa tapauksessa, eli ei voida yleistää vastaamalla kysymykseesi kyllä tai ei. Jos ei olla sovittu eikä luvattu toiselle mitään, ei voida puhua pettämisestä.

• Plussapeukku tälle. Maailmaan tuntuu mahtuvan monenmoisia ajatusrikoksiin uskovia.

• hgvfds

HS:n kartta osoittaa: Nuorista sinkkumiehistä on ylitarjontaa lähes joka kaupungissa

Suomen vanha pääkaupunki kuhisee parhaassa pariutumisiässä olevia nuoria.

Jos sen sijaan haluaa välttää turhaa kilpailua parisuhdemarkkinoilla, kannattaa tilastoja tutkia tarkemmin.

Koska miehet pariutuvat hiukan naisia myöhemmin, olemme verranneet yksinasuvien 29–31-vuotiaiden miesten ja 26–28-vuotiaiden naisten määrää.

Suomessa naisilla on mistä valita.

Pääkaupunkiseudun tilannetta tasoittavat Espoo ja Vantaa, joissa on selvästi enemmän nuoria sinkkumiehiä kuin -naisia. Espoossa miesenemmistö on maan suurin, johtuneeko sitten Otaniemen teekkarikeskittymästä.

Sinkkumiesten suurkaupunkeja ovat niin ikään Tampere, Oulu, Kouvola, Lappeenranta, Vaasa, Kotka, Lohja, Salo, Hyvinkää ja Joensuu sekä Vaasa. Myös maaseudulla ja pikkukaupungeissa on enemmän miehiä kuin naisia vapailla markkinoilla.

Tarjolla olevien miesten ja naisten epäsuhdalla on vakavampikin puoli, tietää Väestöliiton tutkija Lassi Lainiala.

Suomessa on eurooppalaisittain harvinaisen paljon sinkkuja ja lapsettomia. 1960-luvulla syntyneistä naisista joka viidennellä ja miehistä joka neljännellä ei ole lapsia.

pikkukaupungeissa ja maaseudulla on vahva miesenemmistö. Tämä ero on vielä jyrkentynyt 2000-luvulla.

http://www.hs.fi/sunnuntai/HSn kartta osoittaa Nuorista sinkkumiehistä on ylitarjontaa lähes joka kaupungissa /a1305680279629?ref=tf_iHShuutoboksi_etusivu&jako=161ce119eae450d1b6f9ae2c434e50bd

• ätmis

Ikinä en ole pettänyt. En kyllä ole ikinä ollut naisen kanssa suhteessakaan

• aikuinenmies-

Minä en petä. Olin 12 vuotta naimisissa ja aina uskollinen

• On miehiä jotka pettää ja niitä naiset haluaa koska ne ovat jännämiehiä.

• Aamuyönhiippari

Ja joistain kuoriutuu pettäjä kun "pääsee" suhteeseen ja muuttuu täten varattuna jännemmäksi. ;) Jopa sellaiset nörttityyliset. (tämä koskee myös joitain naisia yhtälailla)
        Tavallaan ymmärrän, koska se huomio vierailta naisilta voi sekoittaa pään. Jos sitä aiemmin ei ole ollut.
        Eka petti kamunaisen kanssa, joka ei ollut huolinut aiemmin.. muuta kuin kaveriksi.
        Toka työkaverin, joka ei ollut sinkkuna edes vilkaissut mieheen mutta kihlasormus herätti kiinnostuksen.
        Kolmas parin talon takaa naapurin eronneen pimun, jota alkoi kiinnostamaan kun ikipoikamies löysi vaimon. :'D - ykskään ei ollut "jännä" millään muotoa. Eikä ollut naiskokemuksia ennen minua kuin yhdellä näistä, yksi. - Ei ollut seksin puutekaan vieraisiin ajamassa vaan se uutuudenviehätys..

Nyt olen ns.kolmen käyttämä eronnut nainen, joka ei helposti uskalla tutustua kehenkään. Pitäiskö kokeilla "jännämiestä"? Mut milläs muutat hissukkana miesmakuas.. x)

Tilaisuus tekee joistakin varkaan. Yritän silti uskoa ettei kaikki ole "näpistelijöitä" vaikka tulisi haarukat auki eteen tyrkylle vieras. Silloin ei kunnioita kumppaniaan jos ajautuu pettämään tai on ns.heikkopäinen..

• samavaan

en lihonut, yli 52kg:n en ole painanut ikinä.. en kyninyt hiuksiani lyhyiksi tms mitä aina keksitään syyksi kun mies "ajautuu" vieraisiin. Olisin paremmin tajunnutkin silloin.. tai jos olisin pihtaillut, ollut haluton hellyydenkin välttelijä. :D
        Kyllä, peiliin on katsottu ja päädyin huonoon tuuriin. Olen valinnut liian heikkoja & kokemattomia miehiä, joilla oli tarve maistaa muitakin..

• 12121212
        samavaan kirjoitti:

en lihonut, yli 52kg:n en ole painanut ikinä.. en kyninyt hiuksiani lyhyiksi tms mitä aina keksitään syyksi kun mies "ajautuu" vieraisiin. Olisin paremmin tajunnutkin silloin.. tai jos olisin pihtaillut, ollut haluton hellyydenkin välttelijä. :D
        Kyllä, peiliin on katsottu ja päädyin huonoon tuuriin. Olen valinnut liian heikkoja & kokemattomia miehiä, joilla oli tarve maistaa muitakin..

Ja luulet tosissasi että vahvan ja kokeneen valitseminen auttaisi asiaa?

Kokemus kun on seuraus sekä halusta että kyvystä maistaa mahdollisimman useita naisia.

On naisten rationalisointihamsterin luoma myytti että kokeilunhalu on jotain mitä on tietty määrä ja se katoaa täyttämällä sen. Ei katoa, perusluonteesta on kysymys.

• aaalone
        Aamuyönhiippari kirjoitti:

Ja joistain kuoriutuu pettäjä kun "pääsee" suhteeseen ja muuttuu täten varattuna jännemmäksi. ;) Jopa sellaiset nörttityyliset. (tämä koskee myös joitain naisia yhtälailla)
        Tavallaan ymmärrän, koska se huomio vierailta naisilta voi sekoittaa pään. Jos sitä aiemmin ei ole ollut.
        Eka petti kamunaisen kanssa, joka ei ollut huolinut aiemmin.. muuta kuin kaveriksi.
        Toka työkaverin, joka ei ollut sinkkuna edes vilkaissut mieheen mutta kihlasormus herätti kiinnostuksen.
        Kolmas parin talon takaa naapurin eronneen pimun, jota alkoi kiinnostamaan kun ikipoikamies löysi vaimon. :'D - ykskään ei ollut "jännä" millään muotoa. Eikä ollut naiskokemuksia ennen minua kuin yhdellä näistä, yksi. - Ei ollut seksin puutekaan vieraisiin ajamassa vaan se uutuudenviehätys..

Nyt olen ns.kolmen käyttämä eronnut nainen, joka ei helposti uskalla tutustua kehenkään. Pitäiskö kokeilla "jännämiestä"? Mut milläs muutat hissukkana miesmakuas.. x)

Tilaisuus tekee joistakin varkaan. Yritän silti uskoa ettei kaikki ole "näpistelijöitä" vaikka tulisi haarukat auki eteen tyrkylle vieras. Silloin ei kunnioita kumppaniaan jos ajautuu pettämään tai on ns.heikkopäinen..

Tuo on ihan totta. Tilaisuushan tekee varkaan. Itse rakastuin ihan hullun lailla 17 kesäisenä, se oli mun ensirakkaus ja sellanen ujo, hiljainen, vähän pullukkakin ei-suosittu poika. Ei sillä oltu koskaan tyttöystäviä nähty.
        Itse olin hoikka ja ihan hyvän näköinenkin, mutten niitä suosittuja tyttöjä minäkään, en ollut koskaan seurustellut tms. Olin siis sellane tylsä, nätti kilttityttö. Eli me oltais sovittu just hyvin yhteen.
        Jostain syystä hän ei lämmennyt oikein mulle, tai ehkä häntä ujostutti liikaa, vaikka sai kyllä selvin sanoin tietää ihastuksestani (kiitos kavereideni jotka meni möläyttämään asian sille kun en itse kehdannut.)
        Eli en "saanut " häntä ittelleni, mutta jonkun valtavan boostauksen hän sai itsevarmuudelleen siitä, että kerrankin joku likka oli niin hulluna häneen. Hän teki täys käännöksen, alkoi vimmatusti laihduttaa, bodata, otti korviksen, värjäsi hiukset, alkoi ostaa muotivaatteita ja alkoi seurustella niiden suosittujen tyttöjen kanssa..
        Minä nörttityttö sain jäädä yksin itkemään. Mun mielestä hän vain pilasi ittensä, mä tykkäsin hänestä just sellasena luuserina kuin hän alunperin oli =(

Mulla meni vuosia ennen ku itse onnistuin seurustelemaan, olin jo reilusti yli kahdenkymmenen. Silloin vasta lähti neitsyys ja kaikki.
        Että ei ne pojatkaan niitä ei-suosittuja tyttöjä tahdo, jos niillä suinkin on mahdollisuus niihin suosituihin. Eli "käytetyihin."

Palstateorian mukaan MUN olis kuulunut olla se joka miehen unelma pakkaus.
        Kiltti, nätti, ei-käytetty teinityttö. Mutta ei mua pojat koskaan halunneet. Mulla ei ihan oikeasti ollut nuorena kosiskelijoita, ikinä! Sukulaisetkin ihmetteli, mikä mussa on vikana kun oon niin kauniskin, meinasivat mut missikisoihinkin ilmoittaa, mutten todellakaan suostunut.
        Olin varmaan liian nössö ja kun vielä pukeuduinkin niin tylsästi, ettei mitään kurveja näy.. Mä en ikinä halunnut näytellä kroppaani koko maailmalle, inhosin seksuaalisen huomion herättämistä, kuten kiltit tytöt yleensäkin.
        Varsinkin kun vanhat äijät katseli, nehän kyyläs silti vaikka olis napittanut paidan leukaan asti. Oman ikäisille olin ilmaa. Tykkäsin käyttää pari numeroa liian isoja vaatteita ettei vaan mitään näy.
        Onneks minutkin myöhemmällä iällä joku edes on huomannut, mutta arvostavaa miestä ei ole koskaan löytyny. Pelkkää valehtelua, teeskentelyä ja hyväksikäyttöä.
        Elämä tuntuu helpommalta kokonaan ilman miehiä ja olenkin taas ollut sinkkuna nyt jo pian 9 vuotta.

• paljon.on.miehiä

Kysyt tuota, koska sinua kiinnostaa vain miehet jotka ovat kaikista suosituimpia.
      Naiset kiinnostuu vain 1-5% miehistä ja sitten leimaavat kaikki miehet samanlaisiksi.

• Ihmemoraalia

Eli ätämikäinen ei petä koska hänellä ei tule siihen tulaisuuksia?

• En ole pettänyt, enkä petä.. ;P

Mutta sitten itse asiaan.. Eli Pettäjä Naisia on Ihan Siinä, kuin Miehiäkin.. eli ei ole sukupuoliasia.. ;P

• bnc

Pettäminen on monesti ihan tilaisuuksistakin kiinni.

Jos olet esim. komea/kaunis ja muutenkin omaat piirteitä jotka tekevät sinusta parisuhdemarkkinoilla haluttavan sinulla on luultavimmin huomattavasti enemmän tilaisuuksiakin pettää ja se taas tarkoittaa että vaikka et aktivisesti pettämistä hakisikaan, esim. suhteessa vaikeamman vaiheen (tai jos suhde on muuttunut täysin arkipäiväiseksi) aikana on helpompi lipsahtaa, jos kotona tilanne on ns. päällä, mutta esim. kuulee muualla olevansa mukava ja haluttava, ja saa positiivista huomiota ja kehuja, lipsahtaminen on paljon helpompaa.

Aina löytyy ihmisiä jotka eivät petä edes tilaisuuden tullessa, mutta on myös paljon ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti ole joutuneet sellaiseen tilanteeseen että sitä olisi todella testattukaan.

• bnc kirjoitti:

Pettäminen on monesti ihan tilaisuuksistakin kiinni.

Jos olet esim. komea/kaunis ja muutenkin omaat piirteitä jotka tekevät sinusta parisuhdemarkkinoilla haluttavan sinulla on luultavimmin huomattavasti enemmän tilaisuuksiakin pettää ja se taas tarkoittaa että vaikka et aktivisesti pettämistä hakisikaan, esim. suhteessa vaikeamman vaiheen (tai jos suhde on muuttunut täysin arkipäiväiseksi) aikana on helpompi lipsahtaa, jos kotona tilanne on ns. päällä, mutta esim. kuulee muualla olevansa mukava ja haluttava, ja saa positiivista huomiota ja kehuja, lipsahtaminen on paljon helpompaa.

Aina löytyy ihmisiä jotka eivät petä edes tilaisuuden tullessa, mutta on myös paljon ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti ole joutuneet sellaiseen tilanteeseen että sitä olisi todella testattukaan.

Ihan totuuksia kerrot.. Vaikea on tosin tunnistaa mitä kukakin oikeasti on.. vaikka ihmistuntemuksella voi aika hyvin pystyä jyvät erottamaan akanoista.. Tosin harvemmin 100%:sesti.. Ja sitten jos on IhastumisReaktio jo päällä, niin se on sitten ihan oma tarinansa se.. ;P

Pettämiseen kykeneville kuuluisi kaltaisensa.. Mutta monesti nekin etsivät erillaista kumppania kuin itse ovat.. monenkin syyn takia.. Persestelijöitä kun ovat.. ;P

• Miten hemmetissä tuo on edes mahdollista?
      Pitää olla jo melkoinen narsisti ja psykopaatti, että lähtee parisuhteessa ollessaan hakemaan netistä tietoisesti panoa. Aika heikko parisuhde sellainen ja itsehän kyllä etin ihan toisenlaista parisuhdetta. Eiköhän tuon tyyppistä toimintaa ole paljon helpompi harrastaa sinkkun, joten miks hemmetissä nää ihmiset edes päätyvät parisuhteisiin. Kukkuu.

• Se on ihan sama asia etsiikö sitä tietoisesti tai "tiedostamatta" ja mistä etsii.. Asioita ei OIKEASTI Vain Tapahdu.. Vaikka jotkut Persestelijät muuta yrittääkin väittää.. ;P

Ja näitä Persestelijöitä riittää hyvin paljon molemmissa sukupuolissa, jotka "ruokkivat pahaa koiraa", kunnes jotain Tapahtuu.. ;P

• stone81
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

Se on ihan sama asia etsiikö sitä tietoisesti tai "tiedostamatta" ja mistä etsii.. Asioita ei OIKEASTI Vain Tapahdu.. Vaikka jotkut Persestelijät muuta yrittääkin väittää.. ;P

Ja näitä Persestelijöitä riittää hyvin paljon molemmissa sukupuolissa, jotka "ruokkivat pahaa koiraa", kunnes jotain Tapahtuu.. ;P

Samaa mieltä..Se on aina tietoista ja harkittua toimintaa laittaa kalu pilluun.

• stone81 kirjoitti:

Samaa mieltä..Se on aina tietoista ja harkittua toimintaa laittaa kalu pilluun.

.. Tai antaa jonkun sen sinne laittaa.. ;P

• zsefdgrdrg

No miehillehän on vain luonnollista haluta haaremia. #Kunnonnainen toimii kodinkokeena ja #Huonotnaiset ovat petitovereita. Uskollisuusvaatimus koskee vain naisia (miehellä saa olla niin paljon naisia kuin lerssi kestää), ja sen peruste on mustasukkaisuus, ei suinkaan moraali.

Toki poikkeuksiakin on. Koirat nylkyttävät pitkin pitäjää ja joutsenet etsivät sielunpuolikasta.

• Uuuh.. EI ole mitään Nais tai Mies persoonaa/luonnetta.. ;P

"Toki poikkeuksiakin on. Koirat nylkyttävät pitkin pitäjää ja joutsenet etsivät sielunpuolikasta."

Tämäkin pätee molempiin sukupuoliin.. Mutta ihan hyvin todettu.. ;P

• zsefdgrdrg

Uuuh.. EI ole mitään Nais tai Mies persoonaa/luonnetta.. ;P

"Toki poikkeuksiakin on. Koirat nylkyttävät pitkin pitäjää ja joutsenet etsivät sielunpuolikasta."

Tämäkin pätee molempiin sukupuoliin.. Mutta ihan hyvin todettu.. ;P

"Uuuh.. EI ole mitään Nais tai Mies persoonaa/luonnetta.. ;P"

Onpas. Ei mielikuvia tyhjästä repäistä. Palstallakin käy selväksi, että halutaan kotiin turvallinen ja työteliäs vakipano/kodinkone, mutta irtosuhteista pidättäytyminen kuuluu pelkästään naiselle. Mies saa juosta vieraiden perässä ja pettäminenkin on #Huononnaisen häpeä, ei suinkaan miehen :)

• zsefdgrdrg kirjoitti:

"Uuuh.. EI ole mitään Nais tai Mies persoonaa/luonnetta.. ;P"

Onpas. Ei mielikuvia tyhjästä repäistä. Palstallakin käy selväksi, että halutaan kotiin turvallinen ja työteliäs vakipano/kodinkone, mutta irtosuhteista pidättäytyminen kuuluu pelkästään naiselle. Mies saa juosta vieraiden perässä ja pettäminenkin on #Huononnaisen häpeä, ei suinkaan miehen :)

Taidat olla yksi KanaLauman edustaja Puhtaimmillaan.. Tai sitten vain Provoat&Trollaat.. ;P

Kaksinaismoralismi on persiistä ja kertoo vain sen harjoittajasta jotain.. Siitä ei voi vetää yhtäläisyysmerkkejä koko SukuPuoleen.. ;P

Eikä ne sanat Vaan Käytös ja Teot.. Koskee molempia sukupuolia.. UlkoKultaisuus on vain ja ainoastaan Persestelyä.. ;P

• helmi.sioille

Mä en petä ikinä! :D

• helmi.kanoille

ei me uskota, jäi vähän epäselväksi :P

• helmiä.sioille
        helmi.kanoille kirjoitti:

ei me uskota, jäi vähän epäselväksi :P

No jos nyt lähetään oikeasti asiaa pohtimaan...

Emmä petä, koska en nyt lupaakaan olla pettämättä. Silloin iun en lupaa mitään, en kai voi pettääkään, vai mitä?

Mut oikeestikin. En mä ole mikään petollinen ihminen, vaikka sellaiselta saatan vaikuttaakin... :)

https://www.youtube.com/watch?v=eGp47YwDZ48

• onko.tyttiksesi
        helmiä.sioille kirjoitti:

No jos nyt lähetään oikeasti asiaa pohtimaan...

Emmä petä, koska en nyt lupaakaan olla pettämättä. Silloin iun en lupaa mitään, en kai voi pettääkään, vai mitä?

Mut oikeestikin. En mä ole mikään petollinen ihminen, vaikka sellaiselta saatan vaikuttaakin... :)

https://www.youtube.com/watch?v=eGp47YwDZ48

cinnamon.girl samaa mieltä?

• helmiä.sioille
        onko.tyttiksesi kirjoitti:

cinnamon.girl samaa mieltä?

Sitä pitää kysyä häneltä... :D

• tarralenkkari161

On.

• oleellisempikysymys

Rakastuvatko naiset vain pettäjiin?

• lkidhhjj

En ole koskaan ollut parisuhteeni aikana vieraan kanssa ja vaikka on ollut seksitöntäkin aikaa enemmälti olen ollut kunnolla eli kaikki miehet ei tosiaankaan petä.

• 2322

Monet miehet ja naiset pettävät, monet ei. Monilla uskollisuus johtuu siitä, ettei tule vastaan riittävän houkuttelevia tarjouksia. Useimmat tavalliset miehet ja vanhemmat naiset kun saavat olla aika rauhassa missien ja rokkitähtien iskuyrityksiltä. Ja myös (8-)9-10 tason tavisten. Eri asia sitten ne, jotka ehdoin tahdoin lähtevät itse etsimään syrjähyppyä.

• xdrhdfgh

Pitäisikö palstalaisten reaktiota kutsua defenssiksi ja nimetä se ätmiraivoksi? Ei neitsytsetä tietenkään ketään petä!

• eimullamuuta

Oikeesti tuntuu siltä että naiset haluaa pettäjä miehiä koska ovat kelvanneet jollekkin ennenkin.

• ylpeä.siitä

tässäpä on yksi sellainen mies ja tyhmä voin olla ja varmaan olenkin ja teet väärin asioita esim sanon tyhmiä pessen yks väriset värillisten kanssa yms mutta petä en niin sille yhdelle olen uskollinen ja luotettava tyyppi en ole pettäjä mies

• NenäRengas87

Ei ole.

• Noin sanoo pettäjä jännämiesten patja

• Sinkku41

Onko se pettäminen kivaa? Exmieheni mukaan se on tosi jännittävää ja kiihottavaa. Kotona odotti sitten tylsä vakipano... Itsetunnon kohotusta se on varmasti, ehkä kaikilla miehillä on tarvetta sellaiseen ? :)

• Katkeran Naisen Vuodatusta, joka syyttää jonkun muun teoista koko toista SukuPuolta?.. ;P

Tekstin voisi kirjoittaa suoraan kääntää koskemaan toisinpäinkin.. eli näin..

"Onko se pettäminen kivaa? Exnaiseni mukaan se on tosi jännittävää ja kiihottavaa. Kotona odotti sitten tylsä vakipano... Itsetunnon kohotusta se on varmasti, ehkä kaikilla naisilla on tarvetta sellaiseen ? :)"

Samanlaisia persestelijöitä on naisissa ihan siinä kuin miehissäkin.. Kumpikaan SukuPuoli ei ole parempi toistaan näissäkään asioissa.. ;P

• atännä

Katkeran Naisen Vuodatusta, joka syyttää jonkun muun teoista koko toista SukuPuolta?.. ;P

Tekstin voisi kirjoittaa suoraan kääntää koskemaan toisinpäinkin.. eli näin..

"Onko se pettäminen kivaa? Exnaiseni mukaan se on tosi jännittävää ja kiihottavaa. Kotona odotti sitten tylsä vakipano... Itsetunnon kohotusta se on varmasti, ehkä kaikilla naisilla on tarvetta sellaiseen ? :)"

Samanlaisia persestelijöitä on naisissa ihan siinä kuin miehissäkin.. Kumpikaan SukuPuoli ei ole parempi toistaan näissäkään asioissa.. ;P

Älä nyt taas sekoile.

Sinkku44 kirjoitti omasta kokemuksestaan, omasta exästään, ei kaikista miehistä.

• atännä kirjoitti:

Älä nyt taas sekoile.

Sinkku44 kirjoitti omasta kokemuksestaan, omasta exästään, ei kaikista miehistä.

Äläs itse sekoile.. " Itsetunnon kohotusta se on varmasti, ehkä kaikilla miehillä on tarvetta sellaiseen ?"

Kyllä näitä "ItseTunnonKohottaja" Naisia on pilvin pimein.. Varmasti vähintään ihan yhtä paljon, kuin miehiäkin.. ;P

• atännä

Äläs itse sekoile.. " Itsetunnon kohotusta se on varmasti, ehkä kaikilla miehillä on tarvetta sellaiseen ?"

Kyllä näitä "ItseTunnonKohottaja" Naisia on pilvin pimein.. Varmasti vähintään ihan yhtä paljon, kuin miehiäkin.. ;P

Tuossa ei edelleenkään syytetty kaikkia miehiä mistään.

Kun täällä ihmiset kertoilee omista asioistaan, jokaiselle on varmasti itsestään selvää ettei ne asiat koske kaikkia. Tai ainakin joku 1 / 1 000 000 on erilainen. Ei sitä tarvitse joka kommentin perään käydä nillittämässä. Ihme jankkaamista. Enkä ole ainoa joka sulle on nyt tuosta sanonut.

Tuntuu ikävältä, kun toinen kertoo henkilökohtaisista aroista asioistaan, vaikkakin nimimerkillä, niin sinä syöksyt mollaamaan jostain täysin merkityksettömästä asiasta, jossa olet näkevinäsi tuon oman palsta-agendasi.

• Havaintoja
        atännä kirjoitti:

Kun täällä ihmiset kertoilee omista asioistaan, jokaiselle on varmasti itsestään selvää ettei ne asiat koske kaikkia. Tai ainakin joku 1 / 1 000 000 on erilainen. Ei sitä tarvitse joka kommentin perään käydä nillittämässä. Ihme jankkaamista. Enkä ole ainoa joka sulle on nyt tuosta sanonut.

Tuntuu ikävältä, kun toinen kertoo henkilökohtaisista aroista asioistaan, vaikkakin nimimerkillä, niin sinä syöksyt mollaamaan jostain täysin merkityksettömästä asiasta, jossa olet näkevinäsi tuon oman palsta-agendasi.

Ollakseen omia polkuja tallaava kaveri, hänellä on yllättävän kova tarve päteä joka perkeleen ketjussa.

• Havaintoja kirjoitti:

Ollakseen omia polkuja tallaava kaveri, hänellä on yllättävän kova tarve päteä joka perkeleen ketjussa.

Onko siellä taas Ätsky-Tästsyn paras kaveri PuskaJussina?.. ;P.. Taitaa olla itse "Lentäjä".. Albatrossi Turbiinissa Ja Sillee.. =DDD

• atännä kirjoitti:

Lueppas taas kommentit huolella Tai Painu Muualla Nillittämään, jos et edes siihen pysty.. ;P

Ja sitten huolehdi Vain Ihan omasta jatkuvasta Nillittämisestä ja Omista Selvistä Agendoistasi.. Sulla ei ole mitään varaa tulla puhumaan yhtään mistään.. Sulle itsellesi on moni sanonut ja moni ei ole varmasti edes viitsinyt, kun on oppinut sut tuntemaan.. Sinä ja yksi PalstaVeljesi on ainoat, ketkä on minulle enemmän nillittänyt, jos teidän Agendoihin puuttuu tai sanoo jotain josta, ette tykkää.. Tosin nimimerkin vaihdon jälkeen PalstaVeljesi on hieman Rauhoittunut.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

Lueppas taas kommentit huolella Tai Painu Muualla Nillittämään, jos et edes siihen pysty.. ;P

Ja sitten huolehdi Vain Ihan omasta jatkuvasta Nillittämisestä ja Omista Selvistä Agendoistasi.. Sulla ei ole mitään varaa tulla puhumaan yhtään mistään.. Sulle itsellesi on moni sanonut ja moni ei ole varmasti edes viitsinyt, kun on oppinut sut tuntemaan.. Sinä ja yksi PalstaVeljesi on ainoat, ketkä on minulle enemmän nillittänyt, jos teidän Agendoihin puuttuu tai sanoo jotain josta, ette tykkää.. Tosin nimimerkin vaihdon jälkeen PalstaVeljesi on hieman Rauhoittunut.. ;P

Minulla on seesteinen vaihe menossa ja en ole pommitellut puskista, kuten en koskaan ennenkään, koska minulla on nimimerkki...Tavallaan olin samaa mieltä kanssasi, koska toi yks muijahan tuolla vihjasi ikäänkuin, että "kaikilla miehillä olisi tarvetta sellaiseen" Ensin itse valitaan tyhmä linnakundi elämänkumppaniksi ja sitten kun asiat menee, kuten fiksumpi olisi osannut ennustaa jo etukäteenkin, niin tullaan nettiin yleistämään asia kaikkiin miehiin...Onhan se joo vittuilun paikka, eli en tuominnut sanomisiasi.

• stone81 kirjoitti:

Minulla on seesteinen vaihe menossa ja en ole pommitellut puskista, kuten en koskaan ennenkään, koska minulla on nimimerkki...Tavallaan olin samaa mieltä kanssasi, koska toi yks muijahan tuolla vihjasi ikäänkuin, että "kaikilla miehillä olisi tarvetta sellaiseen" Ensin itse valitaan tyhmä linnakundi elämänkumppaniksi ja sitten kun asiat menee, kuten fiksumpi olisi osannut ennustaa jo etukäteenkin, niin tullaan nettiin yleistämään asia kaikkiin miehiin...Onhan se joo vittuilun paikka, eli en tuominnut sanomisiasi.

Suurimmat pahoittelut sinulle sitten ja Aidosti Vilpittömät sellaiset..

Kuulosti vain niin tutulta.. Mutta olenhan minä joitakin muitakin varmasti Puheillani suututtanut ja joistakin sen olen myös huomannut.. Ja jotkut voivat myös syyllistyä multinikkaus hyökkäykseen aina silloin tällöin, että saadaan omaa Agendaa ajettua.. ;P

Juuri sanomaasi puutuin.. Mutta jostain syystä tuo yksi jaksaa itse aina outoilla.. Minä tulen sanomaan mielipiteeni aina, kun siltä tuntuu, eikä minulla ole erillaisia sinänsä mitään vastaan.. vaan vain sitä, että eivät syystä tai toisesta itse ymmärrä erillaisia ja yrittävät saada muita itse muokattua kaltaisikseen tai käyttäytymään luonteensa vastaisesti.. Ja sitten tietenkin se asia, että tarkoitukseni on vain puolustaa ja suojella erillaisia.. Tai ainakin antaa vinkkejä ja neuvoja.. Ottavat onkeen jos ottavat.. sen he saavat ihan itse päättää.. ;P

Enhän minä siitä mitään hyödy.. Ainoastaan sen, että olen yrittänyt auttaa ja neuvoa.. ja jos joku/jotkut Hyvät&Lämpimät yksilöt onnistuvat välttymään edes joiltain Kareilta.. Saati JääVuorilta, niin palkinto on ihan siinä, että joku/jotkut säästyvät niiltä.. Olen vain iloinen silloin heidän puolestaan ja saan siitä itsellekin hyvän mielen.. ;P

Suurimmat pahoittelut sinulle sitten ja Aidosti Vilpittömät sellaiset..

Kuulosti vain niin tutulta.. Mutta olenhan minä joitakin muitakin varmasti Puheillani suututtanut ja joistakin sen olen myös huomannut.. Ja jotkut voivat myös syyllistyä multinikkaus hyökkäykseen aina silloin tällöin, että saadaan omaa Agendaa ajettua.. ;P

Juuri sanomaasi puutuin.. Mutta jostain syystä tuo yksi jaksaa itse aina outoilla.. Minä tulen sanomaan mielipiteeni aina, kun siltä tuntuu, eikä minulla ole erillaisia sinänsä mitään vastaan.. vaan vain sitä, että eivät syystä tai toisesta itse ymmärrä erillaisia ja yrittävät saada muita itse muokattua kaltaisikseen tai käyttäytymään luonteensa vastaisesti.. Ja sitten tietenkin se asia, että tarkoitukseni on vain puolustaa ja suojella erillaisia.. Tai ainakin antaa vinkkejä ja neuvoja.. Ottavat onkeen jos ottavat.. sen he saavat ihan itse päättää.. ;P

Enhän minä siitä mitään hyödy.. Ainoastaan sen, että olen yrittänyt auttaa ja neuvoa.. ja jos joku/jotkut Hyvät&Lämpimät yksilöt onnistuvat välttymään edes joiltain Kareilta.. Saati JääVuorilta, niin palkinto on ihan siinä, että joku/jotkut säästyvät niiltä.. Olen vain iloinen silloin heidän puolestaan ja saan siitä itsellekin hyvän mielen.. ;P

Joo, ei ne aina ole niin huonojakaan ne kommenttisi, nimittäin kyllähän tuota joka ikisen pässinpään tälläkin palstalla ja kaikkialla muuallakin pitäisi ymmärtää, tajuta ja hyväksyä se, että ihmiset ovat erillaisia..Ei kukaan voi sanoa kenellekkään, että mikä on oikea tapa elää. -->Yksilöt ja oikeus olla yksilö ja elää haluamallaan tavalla. Emme voi yleistää myöskään, kun yksi on ollut jotain jossain..Voimme sanoa ainoastaan hän, emme te.

• stone81 kirjoitti:

Joo, ei ne aina ole niin huonojakaan ne kommenttisi, nimittäin kyllähän tuota joka ikisen pässinpään tälläkin palstalla ja kaikkialla muuallakin pitäisi ymmärtää, tajuta ja hyväksyä se, että ihmiset ovat erillaisia..Ei kukaan voi sanoa kenellekkään, että mikä on oikea tapa elää. -->Yksilöt ja oikeus olla yksilö ja elää haluamallaan tavalla. Emme voi yleistää myöskään, kun yksi on ollut jotain jossain..Voimme sanoa ainoastaan hän, emme te.

No mukava kuulla, jos sinullakin on hieman näkemys laajentunut.. ;P

..Tosin vaikka sukupuoli ei ihmisestä mitään kerrokaan, niin Persoonan/Luonteen piirteet yms. kertovat yksilöstä ja hänen KäytösMalleistaan enemmän tai vähemmän.. Samoin kuin moni muukin asia.. Monesta asiasta voi päätellä asioita ja ennakoida tulevaa.. ;P

Ihminen on aika vahvasti Persoonansa/Luonteensa "Vanki"..

• atännä

Jos lause alkaa sanalla "ehkä" ja päättyy "...?", kyseessä ei ole syytös kaikkia miehiä kohtaan. Eikä se niin valtavan suuri asia olisikaan, kokonaisen sukupuolen haukkumista on täällä jatkuvasti, mutta et jostain syystä hyökkäile miesten esittämien vastaavien sanomisten kimppuun yhtä ilkeästi ja määrätietoisesti.

Ikävää on tuo tyylisi hyökätä nimenomaan yksilön kimppuun. Kertoo varmaan jotain sinusta, mitä osaa tuosta viestistä pidit tärkeimpänä. Et toisen kokemusta, empatiaa toista kohtaan ei löytynyt, mutta omaa agendaasi hyökkäsit puolustamaan mielestäsi oikeutettuna loukkaamaan samalla toista.

Sinä et myöskään ole täällä puolustamassa erilaisia, vaan nimenomaan samanlaisia kuin sinä itse.

Minä en kehu täällä olevani kiltti enkä kunnollinen, vaan myönnän ja tunnistan olevani epätäydellinen, tuhma, epäkunnollinen, välillä ilkeä ja vittumainenkin, itsekäs. Teen ja kirjoittelen typeryyksiä. Mun ei tarvitse pitää toisia haukkumalla yllä valheellista sädekehää.

Olen minä käynyt näpäyttelemässä sun viesteihisi, jossa nimittelet viestin kirjoittajaa (henkilöhyökkäys ;)). Minusta on aika erikoista, ettet itse tunnista tuota. Minä puutun sinun kirjoituksiisi, mutta vältän lähtemästä nimittely- ja haukkumalinjalle, koitan pysyä vain itse asiassa. Mutta koska olen epätäydellinen, voi joskus lipshataa ;). Luultavasti näin inhottavana ihmisenä tulen muistuttamaan sua toisten solvaamisesta jatkossakin. Tuskin muuten viitsisin, mutta mainostat kovasti olevasi jotain aivan muuta kuin mitä kirjotuksistasi jatkuvasti tulee ilmi. Se pitää mielenkiinnon yllä ;)

Minä kirjoitan vain tällä nimimerkillä, ja olen aina kirjoittanut. Mun ei tarvitse esittää mitään muuta kuin mitä olen, menköön kaikki vaan saman hahmon piikkiin :)

Tuo sinun pätemisestäsi huomauttanut siis en ollut minä. Ikävää, että ihmiset kirjoittelevat ilman nimimerkkiään, mukavampaa olisi vastailla samalla nimellä kirjoittaville.

Hyviä päivän jatkoja, pitää pian taas rientää! :)

• atännä kirjoitti:

Jos lause alkaa sanalla "ehkä" ja päättyy "...?", kyseessä ei ole syytös kaikkia miehiä kohtaan. Eikä se niin valtavan suuri asia olisikaan, kokonaisen sukupuolen haukkumista on täällä jatkuvasti, mutta et jostain syystä hyökkäile miesten esittämien vastaavien sanomisten kimppuun yhtä ilkeästi ja määrätietoisesti.

Ikävää on tuo tyylisi hyökätä nimenomaan yksilön kimppuun. Kertoo varmaan jotain sinusta, mitä osaa tuosta viestistä pidit tärkeimpänä. Et toisen kokemusta, empatiaa toista kohtaan ei löytynyt, mutta omaa agendaasi hyökkäsit puolustamaan mielestäsi oikeutettuna loukkaamaan samalla toista.

Sinä et myöskään ole täällä puolustamassa erilaisia, vaan nimenomaan samanlaisia kuin sinä itse.

Minä en kehu täällä olevani kiltti enkä kunnollinen, vaan myönnän ja tunnistan olevani epätäydellinen, tuhma, epäkunnollinen, välillä ilkeä ja vittumainenkin, itsekäs. Teen ja kirjoittelen typeryyksiä. Mun ei tarvitse pitää toisia haukkumalla yllä valheellista sädekehää.

Olen minä käynyt näpäyttelemässä sun viesteihisi, jossa nimittelet viestin kirjoittajaa (henkilöhyökkäys ;)). Minusta on aika erikoista, ettet itse tunnista tuota. Minä puutun sinun kirjoituksiisi, mutta vältän lähtemästä nimittely- ja haukkumalinjalle, koitan pysyä vain itse asiassa. Mutta koska olen epätäydellinen, voi joskus lipshataa ;). Luultavasti näin inhottavana ihmisenä tulen muistuttamaan sua toisten solvaamisesta jatkossakin. Tuskin muuten viitsisin, mutta mainostat kovasti olevasi jotain aivan muuta kuin mitä kirjotuksistasi jatkuvasti tulee ilmi. Se pitää mielenkiinnon yllä ;)

Minä kirjoitan vain tällä nimimerkillä, ja olen aina kirjoittanut. Mun ei tarvitse esittää mitään muuta kuin mitä olen, menköön kaikki vaan saman hahmon piikkiin :)

Tuo sinun pätemisestäsi huomauttanut siis en ollut minä. Ikävää, että ihmiset kirjoittelevat ilman nimimerkkiään, mukavampaa olisi vastailla samalla nimellä kirjoittaville.

Hyviä päivän jatkoja, pitää pian taas rientää! :)

Kokeiles ensi alkuun vaikka rekata nimimerkkisi.. ;P

Koko kommenttisi oli samaa Silkkoa kuin yleensäkin.. Sinä olet Itse oikea Palstan Maestro kaikissa noissa sinun syytöksissäsi.. ;P

Toiseksi minä olen varmasti puuttunut tasapuolisemmin ja enemmän, kuin sinä.. Alkuaikoina enemmän, mutta nyt sen verran, kuin jaksan.. Ja koska en kaikissa ketjuissa pyöri ja ohitan joidenkin kirjoittajien juttuja enemmän tai vähemmän Trollina&Provona, koska olen niiden kirjoittajien juttuihin puutunut varmasti aikoinaan enemmän, kuin moni muu ja mitään vaikutusta niillä ei ole ollut.. Miten joku yksittäinen palstailija olisi velvoitettu lukemaan kaikki kommentit ja ketjut ja vastaamaan kaikkiin kommentteihin?.. VoiVeljet kun olet säälittävä Tätsky.. ei voi muuta sanoa.. ;P

Sun jutut, kun ei pysy faktoissa ja totuuksissa, niin eipä sua kauheasti voi kunnioittaa.. Fakta on edelleen niin, että kumpikaan sukupuoli ei ole parempi toistaan missään asiassa.. Ja Persoona/luonne ratkaisee.. Sekä arvot ja ajatusmaailma, johon persoonan/luonteen piirteet vahvasti vaikuttavat.. ;P

Minä olen varmasti vielä tänäkin päivänä puuttunut ihan yhtä paljon sekä miesten, että naisten väitteisiin.. Eli tuonut sen Faktan esille, että Molemmista sukupuolista löytyy VastinParinsa... Niin Hyvässä, kuin Pahassa.. ;P

Edelleen puolustan niitä ketä tahdon, niiltä jotka pahaa ja peiskaa pääsääntöisesti saavat aikaan ja ovat Mestareita Persestelyssä ja Outoilussa.. Sen olen huomannut sinua suunnattomasti ärsyttävän.. Ja JohtoPäätöksiä syistäsi ei ole vaikea arvata.. Eikä siihen mitään suurta viisautta tarvita, miksi toimit, niin kuin toimit.. ;P

Btw. En jaksanut niinkään keskittyä Silkkoosi, koska se on aina tuota samaa sontaa.. Ja tähänkään kommenttiin en jaksanut käyttää energiaa, enkä oikeastaan ajatustakaan.. Nuo sun touhut ei ole sen arvoista.. ;P

• Pettääkö

On naisia joiden mies ei petä. Mihellä on pettämiseen kuten ryyppäämiseenkin aina joku syy joka yleensä löytyy kotoa.
      Samoin asia lienee pettävillä naisillakin.

• Siihen riittää ihan pettäjän oma persestelevä ja KusPäinen luonne.. Turha sitä muiden viaksi laittaa.. Pettäjä on aina se , joka on Persiistä..

• 2322

Siihen riittää ihan pettäjän oma persestelevä ja KusPäinen luonne.. Turha sitä muiden viaksi laittaa.. Pettäjä on aina se , joka on Persiistä..

Niin totta. Toki taustalla voi olla parisuhteen ongelmia, mutta pettäjä yksin tekee sen valinnan, että ongelmien selvittämisen sijaan lähtee puukottamaan kumppania selkään. Siitä ei petetty ole vastuussa.

• atännä
        2322 kirjoitti:

Niin totta. Toki taustalla voi olla parisuhteen ongelmia, mutta pettäjä yksin tekee sen valinnan, että ongelmien selvittämisen sijaan lähtee puukottamaan kumppania selkään. Siitä ei petetty ole vastuussa.

Ainahan taustalla on joku ongelma. Jonkun tai molempien.

"Siitä ei petetty ole vastuussa."

Kyllähän se vastuu nimenomaan ja pääasiassa petetylle jää kannettavaksi. Olen aina ihmetellyt pettäjien sanontaa "otan täyden vastuun" tekemisistäni. Siis mitenhän tuo vastuunottaminen muka käytännössä menee? :D Tyhjiä sanoja. Jos mun parisuhde on valunut siihen pisteeseen että toisen pitään lähteä hakemaan elämäänsä hyvää muualta, toivoisin että erottais sitä ennen.

Parisuhteita on niin monenlaisia, että aika vaikeaa mennä tuomitsemaan sitä vieraissa kävijääkään kylmiltään.

• 2322
        atännä kirjoitti:

Kyllähän se vastuu nimenomaan ja pääasiassa petetylle jää kannettavaksi. Olen aina ihmetellyt pettäjien sanontaa "otan täyden vastuun" tekemisistäni. Siis mitenhän tuo vastuunottaminen muka käytännössä menee? :D Tyhjiä sanoja. Jos mun parisuhde on valunut siihen pisteeseen että toisen pitään lähteä hakemaan elämäänsä hyvää muualta, toivoisin että erottais sitä ennen.

Parisuhteita on niin monenlaisia, että aika vaikeaa mennä tuomitsemaan sitä vieraissa kävijääkään kylmiltään.

Niin no, minusta parisuhteen tilasta ja ongelmista on molemmat vastuussa, mutta itse pettämistapahtumaan ainoa syypää on tekijä. Ellei kyse ole pakottamisesta, joka on rikos, tai yhteisestä sopimuksesta joka ei tietenkään ole pettämistä.

Ei toki ole minullakaan tapana puuttua muiden ihmisten asioihin tai tuomita tuntemattomia. Mutta minusta nykyaikana yritetään ymmärtää liikaa ja tehdään asioista turhan monimutkaisia. Yksiavioiseen parisuhteeseen ryhtyminen ja siinä pysyminen on kuitenkin Suomessa täysin vapaaehtoista, ja housujen pitäminen jalassa on itseasiassa aivan hirveän helppoa. Tai meistä joillekin on. Niiden muiden soisin pariutuvan keskenään.

• 2322 kirjoitti:

Niin no, minusta parisuhteen tilasta ja ongelmista on molemmat vastuussa, mutta itse pettämistapahtumaan ainoa syypää on tekijä. Ellei kyse ole pakottamisesta, joka on rikos, tai yhteisestä sopimuksesta joka ei tietenkään ole pettämistä.

Ei toki ole minullakaan tapana puuttua muiden ihmisten asioihin tai tuomita tuntemattomia. Mutta minusta nykyaikana yritetään ymmärtää liikaa ja tehdään asioista turhan monimutkaisia. Yksiavioiseen parisuhteeseen ryhtyminen ja siinä pysyminen on kuitenkin Suomessa täysin vapaaehtoista, ja housujen pitäminen jalassa on itseasiassa aivan hirveän helppoa. Tai meistä joillekin on. Niiden muiden soisin pariutuvan keskenään.

Todella hyvä kommentti KaikinPuolin.. Tosin parisuhteen tilaan ja ongelmiin ei pysty vain toinen suhteen osapuoli kauheasti vaikuttamaan, jos toinen on enemmän tai vähemmän persestelijä.. Tai no pystyy.. katkaisemalla parisuhteen.. tosin helpommin monesti sanottu, kuin tehty, koska persestelijät yleensä syyllistävät omista persestelyistään sitä toista, sekä sanovat yhtä, mutta tekevät toista.. ;P

• atännä
        2322 kirjoitti:

"Niin no, minusta parisuhteen tilasta ja ongelmista on molemmat vastuussa, mutta itse pettämistapahtumaan ainoa syypää on tekijä."

Onko sillä syyllisellä oikeasti edes väliä? Helpottaako se jonkun oloa, jos voi osoittaa toisen syylliseksi? Ei mun oloni ainakaan siitä helpotu yhtään. Jos itse (kumpi vaan, tilanteesta riippuen) tunnistaa tehneensä väärin, siitä voi seuratakin jotain positiivista. Toisen löymisestä syylliseksi ei seuraa sinällään mitään kehittävää.

Luin tämän juuri:

http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000001201715.html

"Monelle anteeksianto on vaikeaa, koska silloin joutuu luopumaan uhrin roolista ja sietämään ihmisen epätäydellisyyttä.

– Uhrin rooli voi olla palkitseva, ja suojautumistakin. Kun ei anna anteeksi, voi suojautua siltä, että ihmiset ovat epätäydellisiä. Kaikki mokaavat ja loukkaavat toisia joskus, Pyykkönen sanoo."

Päivän aiheita näköjään :)

En minä pettämistä hyväksy. Mutta ei se minun hyväksyntääni tai paheksumista kaipaakaan. Mielelläni ajattelen asioista muutakin kuin mustat ja valkoiset kaavat.

• atännä
        atännä kirjoitti:

"Niin no, minusta parisuhteen tilasta ja ongelmista on molemmat vastuussa, mutta itse pettämistapahtumaan ainoa syypää on tekijä."

Onko sillä syyllisellä oikeasti edes väliä? Helpottaako se jonkun oloa, jos voi osoittaa toisen syylliseksi? Ei mun oloni ainakaan siitä helpotu yhtään. Jos itse (kumpi vaan, tilanteesta riippuen) tunnistaa tehneensä väärin, siitä voi seuratakin jotain positiivista. Toisen löymisestä syylliseksi ei seuraa sinällään mitään kehittävää.

Luin tämän juuri:

"Monelle anteeksianto on vaikeaa, koska silloin joutuu luopumaan uhrin roolista ja sietämään ihmisen epätäydellisyyttä.

– Uhrin rooli voi olla palkitseva, ja suojautumistakin. Kun ei anna anteeksi, voi suojautua siltä, että ihmiset ovat epätäydellisiä. Kaikki mokaavat ja loukkaavat toisia joskus, Pyykkönen sanoo."

En minä pettämistä hyväksy. Mutta ei se minun hyväksyntääni tai paheksumista kaipaakaan. Mielelläni ajattelen asioista muutakin kuin mustat ja valkoiset kaavat.

"Toisen _lyömisestä_ syylliseksi ei seuraa sinällään mitään kehittävää."

Kirjaimet vaihtavat paikkaa.. :)

• 12121212
        atännä kirjoitti:

Naisten ajattelutavassa ei kyllä ole järjen hiventäkään.

Mietin vain miten maailma toimisi jos mitään ajateltaisiin naisten tyyliin.
        "Joo me sovittiin että maksan sulle palkkaa kolme tonnia, mutta jotenkin en ollut tunnetasolla siinä sopparissa mukana joten saatkin vain tonnin"
        "Ei ollut tarkoitus kiertää veroja, mutta sillä hetkellä tunsin itseni niin vajavaiseksi yrittäjänä että hain lohtua huijaamalla"
        "Sori että varastin sun rahat, mutta oli semmoinen fiilis että tavallaan astraalisella tasolla olisit hyväksynyt sen jos olisin kertonut"

Miehen käsitys asiasta on että kun sovitaan jotain, se myös pitää. Esim. ettei sekstailla toisten kanssa kuuluu seurusteluun ellei toisin sovita (jolloin asia on tietysti ok). Jos ei suju, sitten toimitaan rehellisesti ja erotaan.

Oikeasti siinä ei ole mitään harmaata aluetta. Joko pidät mitä lupaat, tai et pidä.

Miehistä ehkä pelimiesten ja narsistien ajattelu on samanlaista kuin naisten. Pelimieskavereilla on juttuja tyyliin suhde oli huono, _piti_ hakea sitä ja tätä muualta.

• atännä kirjoitti:

Luin tämän juuri:

Kun puhutaan pettämisestä, niin silloin kyse ei minusta ole mistään mokasta/loukkauksesta...........->Eiköhän siinä ole kyse paremminkin sen oman kumppanin henkisestä raiskaamisesta. Ei mikään pikku juttu, kuten Pyykönen näkyy asian kokevan.
        Sitten jos puhutaan siitä miten tilanteeseen on joku ajautunut. Saattaa hyvin olla ja usein onkin, että kumppani on päättänyt omassa typerässä ja itsekkäässä maailmassaan evätä kumppanilta seksielämän, jolloin toinen lähtee hakeen seksiä toisaalta. Pettäminen tuossa tilanteessa oikeutettua? Oikea tapa hoitaa asia on puhua siitä kumppanilleen, että joko sitä seksiä alkaa saada säännöllisesti, taikka sitten hänellä täytyy olla oikeus käydä vieraissa luvallasi, taikka sitten erotaan. Tämä on mielestäni se oikea tapa hoitaa asia, mutta todettakoon, että sikäli kun suhde tuohon tilaan ajautuu, niin eiköhän tuo ole jo ohi siinä vaiheessa, eikä palvele ketään naida naista/miestä, jolle seksi kanssasi on pakkopullaa.----->Parempi erota.

Toisaalta sitten monesti saattaa olla niinkin, että seksiä on ollut ja toinen on luullut kaiken olevan hyvin, mutta siitä huolimatta toinen on pettänyt.
        Kaikista ei vaan ole parisuhteeseen ja kaikki eivät ole luotettavia. Kaikilla ei ole omaatuntoa, empatiaa, eikä mitään muutakaan inhimillistä, mutta jokainenhan valitsee kumppaninsa ihan itse. Usein on niin, että sitä saa mitä tilaa.

• atännä
        12121212 kirjoitti:

Naisten ajattelutavassa ei kyllä ole järjen hiventäkään.

Mietin vain miten maailma toimisi jos mitään ajateltaisiin naisten tyyliin.
        "Joo me sovittiin että maksan sulle palkkaa kolme tonnia, mutta jotenkin en ollut tunnetasolla siinä sopparissa mukana joten saatkin vain tonnin"
        "Ei ollut tarkoitus kiertää veroja, mutta sillä hetkellä tunsin itseni niin vajavaiseksi yrittäjänä että hain lohtua huijaamalla"
        "Sori että varastin sun rahat, mutta oli semmoinen fiilis että tavallaan astraalisella tasolla olisit hyväksynyt sen jos olisin kertonut"

Miehen käsitys asiasta on että kun sovitaan jotain, se myös pitää. Esim. ettei sekstailla toisten kanssa kuuluu seurusteluun ellei toisin sovita (jolloin asia on tietysti ok). Jos ei suju, sitten toimitaan rehellisesti ja erotaan.

Oikeasti siinä ei ole mitään harmaata aluetta. Joko pidät mitä lupaat, tai et pidä.

Miehistä ehkä pelimiesten ja narsistien ajattelu on samanlaista kuin naisten. Pelimieskavereilla on juttuja tyyliin suhde oli huono, _piti_ hakea sitä ja tätä muualta.

On tullut hyvin selväksi, ettei sulla ole tunteita. Pelaat vain hyödykkeillä ja matemaattisilla kaavoilla. Ihminen ei ole tilasto eikä kaava.

Miten sinä tulet toimeen kavereidesi kanssa, onhan sinulla kavereita? Ovatko he täydellisiä ja virheettömiä ihmisiä, vai halveksitko heitä?

• atännä
        stone81 kirjoitti:

Kun puhutaan pettämisestä, niin silloin kyse ei minusta ole mistään mokasta/loukkauksesta...........->Eiköhän siinä ole kyse paremminkin sen oman kumppanin henkisestä raiskaamisesta. Ei mikään pikku juttu, kuten Pyykönen näkyy asian kokevan.
        Sitten jos puhutaan siitä miten tilanteeseen on joku ajautunut. Saattaa hyvin olla ja usein onkin, että kumppani on päättänyt omassa typerässä ja itsekkäässä maailmassaan evätä kumppanilta seksielämän, jolloin toinen lähtee hakeen seksiä toisaalta. Pettäminen tuossa tilanteessa oikeutettua? Oikea tapa hoitaa asia on puhua siitä kumppanilleen, että joko sitä seksiä alkaa saada säännöllisesti, taikka sitten hänellä täytyy olla oikeus käydä vieraissa luvallasi, taikka sitten erotaan. Tämä on mielestäni se oikea tapa hoitaa asia, mutta todettakoon, että sikäli kun suhde tuohon tilaan ajautuu, niin eiköhän tuo ole jo ohi siinä vaiheessa, eikä palvele ketään naida naista/miestä, jolle seksi kanssasi on pakkopullaa.----->Parempi erota.

Toisaalta sitten monesti saattaa olla niinkin, että seksiä on ollut ja toinen on luullut kaiken olevan hyvin, mutta siitä huolimatta toinen on pettänyt.
        Kaikista ei vaan ole parisuhteeseen ja kaikki eivät ole luotettavia. Kaikilla ei ole omaatuntoa, empatiaa, eikä mitään muutakaan inhimillistä, mutta jokainenhan valitsee kumppaninsa ihan itse. Usein on niin, että sitä saa mitä tilaa.

Noita erilaisia tilanteita on yhtä monta kuin on parisuhteita, joissa on petetty. Siksi en viitsi lähteä niitä erilaisia tilanteita purkamaan. Eikä niistä ulkopuoliset tiedä kuitenkaan muuta kuin sen, mitä heille ehkä jompi kumpi osapuolista kertoo. Ehkä puolikas asiasta, ja vain toisen näkökulmasta. Liian helppoa ohjeistaa toisia kylmien faktojen perusteella, kun omia tunteita ei ole siinä sotkussa mukana.

• 12121212
        atännä kirjoitti:

On tullut hyvin selväksi, ettei sulla ole tunteita. Pelaat vain hyödykkeillä ja matemaattisilla kaavoilla. Ihminen ei ole tilasto eikä kaava.

Miten sinä tulet toimeen kavereidesi kanssa, onhan sinulla kavereita? Ovatko he täydellisiä ja virheettömiä ihmisiä, vai halveksitko heitä?

Ei hyväksy pettämistä = ei ole tunteita?

Ok.

Ilmeisesti naisten maailma on mustavalkoinen. Joko pidetään lupaukset ja ollaan tunteettomia, vanhoillisia Aspergereita. Tai ollaan tunteellisia, paneskellaan ympäriinsä miten sattuu ja petetään kun senytvaintapahtui.

Sellaista yhdistelmää ei ole että on tunteet ja ehkä jopa _niiden takia_ ei petetä toisen luottamusta.

Eikö se tunteellisuus (tai elämän eläminen, kokemuksien hankkiminen, jne) voisi edes joskus tarkoittaa muuta kuin ympäriinsä paneskelua ja pettämistä?

• atännä
        12121212 kirjoitti:

Ok.

Ilmeisesti naisten maailma on mustavalkoinen. Joko pidetään lupaukset ja ollaan tunteettomia, vanhoillisia Aspergereita. Tai ollaan tunteellisia, paneskellaan ympäriinsä miten sattuu ja petetään kun senytvaintapahtui.

Sellaista yhdistelmää ei ole että on tunteet ja ehkä jopa _niiden takia_ ei petetä toisen luottamusta.

Eikö se tunteellisuus (tai elämän eläminen, kokemuksien hankkiminen, jne) voisi edes joskus tarkoittaa muuta kuin ympäriinsä paneskelua ja pettämistä?

Hienosti taas vääristelty.

• 12121212 kirjoitti:

Ok.

"Sellaista yhdistelmää ei ole että on tunteet ja ehkä jopa _niiden takia_ ei petetä toisen luottamusta."

Jeps, jos on ns. Lämmin persoona ja vahvat tunteet, niin ne kohdistuvat myös muihin ihmisiin.. Ja varsinkin kun puhutaan lähimmäisistä, niin vielä vahvemmin heihin.. ;P

Sitten jos on enemmän tai vähemmän ns. kylmä persoona, niin voi olla myös tunne ihminen, mutta tunteet kohdistuvat henkilöön itseensä ja hän ajattelee vahvasti itseään ennen muita.. Muiden tunteilla ei ole tällöin oikeastaan kauheasti väliä.. Sama juttu mitä vahvemmin on narsistin vikaa.. ;P

Siihen riittää ihan pettäjän oma persestelevä ja KusPäinen luonne.. Turha sitä muiden viaksi laittaa.. Pettäjä on aina se , joka on Persiistä..

Niin, kyllähän pettämistä helposti osataan puolustella ja koitetaan vierittää osasyytä tai koko syytä jonkun toisen harteille. Nokun sinä jätit mut huomiotta, sinä et antanut, sinä et sitä tai tätä ja kun minä olin se poloinen joka jäi ilman sitä tai tätä, sitten pettämiseen kyllä löytää oikeutuksen kuka sellaisen haluaa löytää.

Onpa usein niinkin, että petetyksi tullut kumppani ottaa osan syystä itselleen ja kokee aiheuttaneensa toisen pettämisen jollain laiminlyönnillä tai provosoimalla. Voi toki niinkin olla, mutta totuushan on että se joka päättää toimia on se joka päättää toimia. :)

Eli se joka ei pysty olemaan järkkymätön.

• 12121212
        atännä kirjoitti:

Hienosti taas vääristelty.

Ei ollut vääristelty.

Selkeästi tässä on kaksi persoonallisuustyyppiä.

Yhdelle tunteet = himo, kiima, raju paneminen, kaikkivaintapahtui ja rationalisointihamsteri joka selittää asiat jälkikäteen oikeiksi niin että voi sanoa "kaiken olleen elämää ja oikein".

Toiselle tunteet ovat jotain syvällisempää ja kehittyneempää. Tätä eivät kivikautta ihannoivat Neanderthal-sarjapariutujat ymmärrä.

• atännä
        12121212 kirjoitti:

Ei ollut vääristelty.

Selkeästi tässä on kaksi persoonallisuustyyppiä.

Yhdelle tunteet = himo, kiima, raju paneminen, kaikkivaintapahtui ja rationalisointihamsteri joka selittää asiat jälkikäteen oikeiksi niin että voi sanoa "kaiken olleen elämää ja oikein".

Toiselle tunteet ovat jotain syvällisempää ja kehittyneempää. Tätä eivät kivikautta ihannoivat Neanderthal-sarjapariutujat ymmärrä.

Et yhtään lukenut, mitä olen tästä aiheesta kirjoittanut :)

Toisen pettäminen ei ole oikein. En minä sitä hyväksy. En kuitenkaan voi tietää, miten sellaiseen suhtaudun jos osuu kohdalle vielä. Se katsotaan sitten. Helppoahan se olisi tässä tomerana sanoa, että se on siinä sitten koko suhde, jos kumppani on jäänyt halailemaan jotain toista. Aika huteralla pohjalla se koko ihmissuhde on silloin, jollei voi edes keskustella asiasta. Mutta tämä on mun mielipiteeni, sulla on oikeus omaasi. Eiks ni?

• atännä
        sönkkö kirjoitti:

Niin, kyllähän pettämistä helposti osataan puolustella ja koitetaan vierittää osasyytä tai koko syytä jonkun toisen harteille. Nokun sinä jätit mut huomiotta, sinä et antanut, sinä et sitä tai tätä ja kun minä olin se poloinen joka jäi ilman sitä tai tätä, sitten pettämiseen kyllä löytää oikeutuksen kuka sellaisen haluaa löytää.

Onpa usein niinkin, että petetyksi tullut kumppani ottaa osan syystä itselleen ja kokee aiheuttaneensa toisen pettämisen jollain laiminlyönnillä tai provosoimalla. Voi toki niinkin olla, mutta totuushan on että se joka päättää toimia on se joka päättää toimia. :)

Eli se joka ei pysty olemaan järkkymätön.

"Niin, kyllähän pettämistä helposti osataan puolustella ja koitetaan vierittää osasyytä tai koko syytä jonkun toisen harteille. Nokun sinä jätit mut huomiotta, sinä et antanut, sinä et sitä tai tätä ja kun minä olin se poloinen joka jäi ilman sitä tai tätä, sitten pettämiseen kyllä löytää oikeutuksen kuka sellaisen haluaa löytää."

Totta. Näitä löytyy. Jatkuvasti saa kuunnella, miten huonossa parisuhteessa miehet ovat. Ei ole seksiä, ei läheisyyttä, ollaan yhdessä vain lasten takia ja ollaan muka juuri eroamassa. Näillä syillä yritetään sitten saada sivusuhdetta aikaan. Voisin hyvin kuvitella, että noita syötetään sille kumppanillekin syyksi, kun käry käy. Aika ikävää. Tätä tapahtuu siis niin paljon, ettei uskoisikaan. Joskus olen miettinyt, että onko ilman kumppania viihteelle lähtevissä miehissä ketään, joka ei pitäisi mahdollisuutta syrjähyppyyn auki.

Mulla on aika selvät sanomiset aina noille vonkaajille ;)

• atännä kirjoitti:

"Niin, kyllähän pettämistä helposti osataan puolustella ja koitetaan vierittää osasyytä tai koko syytä jonkun toisen harteille. Nokun sinä jätit mut huomiotta, sinä et antanut, sinä et sitä tai tätä ja kun minä olin se poloinen joka jäi ilman sitä tai tätä, sitten pettämiseen kyllä löytää oikeutuksen kuka sellaisen haluaa löytää."

Totta. Näitä löytyy. Jatkuvasti saa kuunnella, miten huonossa parisuhteessa miehet ovat. Ei ole seksiä, ei läheisyyttä, ollaan yhdessä vain lasten takia ja ollaan muka juuri eroamassa. Näillä syillä yritetään sitten saada sivusuhdetta aikaan. Voisin hyvin kuvitella, että noita syötetään sille kumppanillekin syyksi, kun käry käy. Aika ikävää. Tätä tapahtuu siis niin paljon, ettei uskoisikaan. Joskus olen miettinyt, että onko ilman kumppania viihteelle lähtevissä miehissä ketään, joka ei pitäisi mahdollisuutta syrjähyppyyn auki.

Jeps. Näitä vuodatuksia on kuultu myöskin, niin omissa joissain suhteissa ja tuttavien. Aina se syy on siellä toisessa, miksi piti pettää. Ihmiselle jotenkin kova paikka kohdata itsensä ja heikkoutensa tuossa asiassa.

Se on hyvä, että sanomiset löytyy. Jonkun on ihan hyvä joskus pudottaa maan pinnalle. :)

• atännä kirjoitti:

Hah Hah.. No kun kerran halusit mua Onkia, niin Tarraan syöttiin.. ;P

Edelleen NAISISSA on ihan yhtä paljon Persestelijöitä&Pettäjiä, kuin miehissäkin.. Naurattaa Nuo Sun Vääristelyt.. ;P

• että.silleen

Hah Hah.. No kun kerran halusit mua Onkia, niin Tarraan syöttiin.. ;P

Edelleen NAISISSA on ihan yhtä paljon Persestelijöitä&Pettäjiä, kuin miehissäkin.. Naurattaa Nuo Sun Vääristelyt.. ;P

Prrrrrrrrrrrrrr..... soitan ovikelloa! Näytät olevan hieman tuohduksissa onkijalle, niin jätän kalajutut sikseen... parempi ehkä niin. =))
        Mä lähdin täydessä kiukussa lomaileen... nyt mulla on jo parempi mieli.

Syönyt olen graavikalaa, voita ja leipää, kurkkua ja tomaatteja, sekä kulutusmaidosta tehtyä viiliä. Juonut teetä pääasias ja aamuisin kahvit.
        Veneessä olen käynyt kaks kertaa päivässä keittämässä termariin kiehuvaa vettä, ja katsomassa ett vene on hyvin kiinni ja ehjä.
        Ei ollut saaressa sähköjä, myrsky katkaisi ne joten on tullut luettua kirjaa ja nukuttua.

Hiukan epäilytti päivällä lähteä venellä mantereelle... yksin... kun en ole tollaiseen aallokkoon oikein tottunut ja sataa tihuttikin hieman.
        Kännystäkin akku loppui eilen päivällä... no veneestä sain yhteyden broidiin ja kerroin ett olen tulossa kotiinpäin, jos en soita mantereelta viiteen mennessä iltapäivällä...olen pulassa. Broidi sanoi tulevansa mua vastaan ja sovittiin paikka.

Minä ja vene olemme ehjät, apua tarvitsin ett sain veneen laituriin... hajoittamatta toista tai toista. Broidi oli vastassa Kakskerran ja Niittysaaren välissä ja siellä tuli "merimies ruoriin" ajoi faijan veneen laituriin omalle paikalleen ... vaivatta.

• että.silleen kirjoitti:

Prrrrrrrrrrrrrr..... soitan ovikelloa! Näytät olevan hieman tuohduksissa onkijalle, niin jätän kalajutut sikseen... parempi ehkä niin. =))
        Mä lähdin täydessä kiukussa lomaileen... nyt mulla on jo parempi mieli.

Syönyt olen graavikalaa, voita ja leipää, kurkkua ja tomaatteja, sekä kulutusmaidosta tehtyä viiliä. Juonut teetä pääasias ja aamuisin kahvit.
        Veneessä olen käynyt kaks kertaa päivässä keittämässä termariin kiehuvaa vettä, ja katsomassa ett vene on hyvin kiinni ja ehjä.
        Ei ollut saaressa sähköjä, myrsky katkaisi ne joten on tullut luettua kirjaa ja nukuttua.

Hiukan epäilytti päivällä lähteä venellä mantereelle... yksin... kun en ole tollaiseen aallokkoon oikein tottunut ja sataa tihuttikin hieman.
        Kännystäkin akku loppui eilen päivällä... no veneestä sain yhteyden broidiin ja kerroin ett olen tulossa kotiinpäin, jos en soita mantereelta viiteen mennessä iltapäivällä...olen pulassa. Broidi sanoi tulevansa mua vastaan ja sovittiin paikka.

Minä ja vene olemme ehjät, apua tarvitsin ett sain veneen laituriin... hajoittamatta toista tai toista. Broidi oli vastassa Kakskerran ja Niittysaaren välissä ja siellä tuli "merimies ruoriin" ajoi faijan veneen laituriin omalle paikalleen ... vaivatta.

Ai olet käynyt oven takana.. ;P.. Sorry et hieman kesti avata.. vaikka voihan se olla, että et oo enää langoilla.. Tulin kurkkaa mikä meininki.. ;D

• atännä

Ei ole ihmisiä, jotka eivät aiheuttaisi toisille pettymyksen tunteita.

Minä en ole koskaan pettänyt ketään siinä mielessä, että olisin käynyt ilman lupaa sekstaamassa jonkun kolmannen kanssa. Minua on joskus petetty sillä tavalla. Se tuntui todella pahalle. Näin jälkikäteen miettien ja tilanteista selvinneenä se itse akti ei ollut se mikä lopulta tuntui pahimmalle, vaan se kaikki muu siinä ympärillä, valehtelut ja siitä seuranneet omat arvottomuuden tunteet.

Ensinnäkin pitäisi määritellä parisuhdekohtaisesti, mikä on kenenkäkin parin mielestä pettämistä. Minusta on vanhemmiten tullut ymmärtäväisempi ihmisten epätäydellisyyttä kohtaan, samoin omaa epätäydellisyyttäni. En voi tietää, mikä tilanne missäkin parisuhteessa on ollut, koitan siis olla tuomitsematta.

Jos joku pariskunta asuu yhdessä vain "lasten vuoksi", mielestäni rakkaus- ja seksielämäänsä ei tarvitse uhrata sen eteen. Samoin jos syynä on vaikkapa taloudelliset intressit. Minä en luultavasti joutuisi koskaan tuollaisiin tilanteisiin, mutta ihmiset joilla on erilaiset arvot, voivat elää onnellisesti noinkin.

Kannattaa opetella antamaan anteeksi itselle ja toisille. Ja jatkaa sitten elämäänsä.

• Anteeksi antaminen vaatii juuri sen, että hyväksyy ihmisen epätäydellisyyden ja heikkouden. Joku suhteen jatkaminenkin on aika mahdotonta, jos ei kykene antamaan anteeksi pettämisen jälkeen. Aika monet kuitenkin jatkavat suhteitaan pettämisien jälkeen.

Kai siellä on mietitty omia ja toisen puutteita sen suhteen hyvinvoinnin kannalta. :)

Nollatoleranssissa ei tämmöiseen miettimiseen ja sovitteluun anneta mahdollisuutta.

• atännä
        sönkkö kirjoitti:

Anteeksi antaminen vaatii juuri sen, että hyväksyy ihmisen epätäydellisyyden ja heikkouden. Joku suhteen jatkaminenkin on aika mahdotonta, jos ei kykene antamaan anteeksi pettämisen jälkeen. Aika monet kuitenkin jatkavat suhteitaan pettämisien jälkeen.

Kai siellä on mietitty omia ja toisen puutteita sen suhteen hyvinvoinnin kannalta. :)

Nollatoleranssissa ei tämmöiseen miettimiseen ja sovitteluun anneta mahdollisuutta.

Todella kova paikka se petetyksi tuleminen on. Ne pariskunnat, jotka kykenevät vielä kasaamaan luottamuksen ja kumppanuuden sen jälkeen, ovat kyllä ihan superihmisiä. Arvostan, siinä saa tehdä hurjasti töitä.

• atännä kirjoitti:

Todella kova paikka se petetyksi tuleminen on. Ne pariskunnat, jotka kykenevät vielä kasaamaan luottamuksen ja kumppanuuden sen jälkeen, ovat kyllä ihan superihmisiä. Arvostan, siinä saa tehdä hurjasti töitä.

Toiset jollain ihmeellä kykenevät, itsekin joskus yritin ja menihän se jonkinaikaa. Ei vaan koskaan enää kyennyt luottamaan 100% ja aina epäili toisen puheita. Jospa se taas valehtelee....

Hurjia ovat he, jotka vielä pystyvät. :)

• atännä kirjoitti:

Nämä jotka kykenevät jatkamaan moisen jälkeen on niitä, jotka elävät ns. Vakipanosuhteessa, jota puhutellaan kumminkin parisuhteena.....Tunne ei ole syvää, eikä kauhean aitoa. Jos kokee toisen vain panokamuks ja keveriks..Vähän semmonen kevyempi lupsakka suhde, niin mikäs tuossa..Jos sulla on vakipano, niin eihän sekään kiinnosta juurikaan, jos se panee välillä muitakin. Sitten nämä syvälliset suhteet on erikseen. Toisaalta on myös paljon reppanoita, jotka ovat toisessa niin kiinni taudellisesti ja riippuvaisia kaikintavoin, niin jatketaan kituuttelua katkerana pettämisestä huolimatta. Että töitä ja töitä, mielestäni kyse ei ole siitä..Kyse on paremminkin suhteen laadusta. Kuten olen aiemminkin sanonut, niin ylipäätään monet ottaa tasan sen kumppanin, jonka sattuu saamaan.. Miehillä se kun on niin nihkeää usein monilla tuo pariutuminen. Ei ole kauheasti valikoimaa, niin otetaan, joka saadaan. Sitten luonnollisesti pettäminen on helppoa, kun ei ole mitään aitoa tunnetta koskaan ollutkaan ja kun parempi ja itselleen oikeampi osuu kohalle, niin tottahan vitussa nämä vaihtaa sitten parempaan.. Väittäisin, et nyt ollaan asian ytimessä.

• stone81 kirjoitti:

Nämä jotka kykenevät jatkamaan moisen jälkeen on niitä, jotka elävät ns. Vakipanosuhteessa, jota puhutellaan kumminkin parisuhteena.....Tunne ei ole syvää, eikä kauhean aitoa. Jos kokee toisen vain panokamuks ja keveriks..Vähän semmonen kevyempi lupsakka suhde, niin mikäs tuossa..Jos sulla on vakipano, niin eihän sekään kiinnosta juurikaan, jos se panee välillä muitakin. Sitten nämä syvälliset suhteet on erikseen. Toisaalta on myös paljon reppanoita, jotka ovat toisessa niin kiinni taudellisesti ja riippuvaisia kaikintavoin, niin jatketaan kituuttelua katkerana pettämisestä huolimatta. Että töitä ja töitä, mielestäni kyse ei ole siitä..Kyse on paremminkin suhteen laadusta. Kuten olen aiemminkin sanonut, niin ylipäätään monet ottaa tasan sen kumppanin, jonka sattuu saamaan.. Miehillä se kun on niin nihkeää usein monilla tuo pariutuminen. Ei ole kauheasti valikoimaa, niin otetaan, joka saadaan. Sitten luonnollisesti pettäminen on helppoa, kun ei ole mitään aitoa tunnetta koskaan ollutkaan ja kun parempi ja itselleen oikeampi osuu kohalle, niin tottahan vitussa nämä vaihtaa sitten parempaan.. Väittäisin, et nyt ollaan asian ytimessä.

Sitten on ne jotka pettää ihan kaikkia, ei vain sitä jotain jonka kanssa sattuu olemaan parempaa vailla. Vaan ihan kaikkia joiden kanssa koskaan yksiin menee. :)

Mä olen sellaisen kanssa ollut ja yritin joskus uskoa, että se kerta oli eka ja vika, kunnes totuus valkeni. Ei semmoiset ihmiset edes halua asettua, ne voi puhua että haluaa mutta teot kertoo ihan toista.

• Aliiinaxxx

Täällä yksi hajalla oleva nainen.. Mies petti sen jälkeen kun meille tuli vauva. En ollut lihonnut muodottomaksi siaksi tms, ulkonäöltäni muistutan Ariana Grandea kaikilta osin. Seksiäkin meillä oli usein vaikka vauva taloon oli tullutkin. En ole ilkeä nalkuttaja, vaan kiltti ja hyväsydäminen. Terapiassa käytiin ja mies sekä terapeutti totesivatkin että pettäminen ei johtunu musta tai mun puutteista vaan miehen ongelmista.

• 12121212

"ulkonäöltäni muistutan Ariana Grandea kaikilta osin"

Toisin sanottuna, miehesi oli komea/menestynyt ja kokenut naisten pokaamisessa?

• Kiusallinen tilanne etenkin kun lapsi juuri tehtynä ja sitten on viety matto jalkojen alta.. Täytyypä sanoa, että osasi ei herätä kateutta. -Terapiassa käytiin:D- Tuo terapeuttikohan ne teot saa tekemättömiks......En nää teillä tulevaisuutta.

• Aliiinaxxx

No kyllähän tuo on komea mies. Mutta mä olen sen ensimmäinen tyttöystävä. Tavattiin 16v. ja yhdessä ollaan oltu siis jo pitkälti yli kymmenisen vuotta. Edelleen näihin päiviin saakka suhde on ollut lämmin ja intohimoinen, toki vauvavuosi oli yhtä helvettiä.

Mies halusi itse pariterapiaan heti kun asia paljastu. Paljastumisesta on kaksi vuotta, itse pettämisestä on kolme vuotta. Mies ei ole paljastumisen jälkeen mennyt mihinkään, edes treeneihin enää, ihan omasta halustaan, minä en ole pyytänyt jäämään kotiin. Halusi itse asentaa puhelimeensa gps-seurannan, enpä minä tuotakaan seuraile. Mies tietää, mitä menettää jos vielä hairahtuu, en pelkää sitä.

• Jotkut menee sekaisin lapsen syntymän jälkeen. Liian iso mullistus elämässä saa joskus poikkeamaan raiteiltaan. En sano, että hienoa tai fiksua, mutta totta. Sitten tekee epätoivoisia temppuja, vaikka sisimmässään tietääkin olevansa idiootti.

Terapia kai oli yritys korjata vahingot?

• Eräkettu

Mietitäämpä hetkinen psykologiaa pettämisen takana...

On menty naimisiin kunnollisen, kivan naisen tai miehen kanssa.
      Tosi kivoja persoonia, hienoja ihmisiä...

Miksi pitää mennä pettämään ja täten halventamaan ylläolevan kaltaista henkilöä?
      Tiiän että monet on pettäny vaikka se partneri on hieno ihminen.

Tällänen toiminta kertoo ihmisestä aika paljon..

• iuyiuyuy

Tiedän myös vastaavia tapauksia.. Usein on ollut "perheen perustamisen aika", ja on otettu "hyvä vaimo" -ei sitä suurinta rakkautta, joka olisi saattanut olla tavalla tai toisella epäsovinnainen.

• Voisi olettaa, että kyseessä olisi ihminen joka ei kykene hillitsemään itseään, kontrolloimaan tekojaan tai ihminen jolla on asiat "liian hyvin" ja sitä kautta kaipaa jotain actionia elämäänsä ettei tylsisty, kun kaikki menee sujuvasti ja pehmeästi eteenpäin. Joku itsehillinnän ongelma kuitenkin tai välinpitämättömyys.

Pikku säpinä, huono omatunto, salailu tms. on joillekin eräänlainen addiktio.

• Eräkettu
        sönkkö kirjoitti:

Voisi olettaa, että kyseessä olisi ihminen joka ei kykene hillitsemään itseään, kontrolloimaan tekojaan tai ihminen jolla on asiat "liian hyvin" ja sitä kautta kaipaa jotain actionia elämäänsä ettei tylsisty, kun kaikki menee sujuvasti ja pehmeästi eteenpäin. Joku itsehillinnän ongelma kuitenkin tai välinpitämättömyys.

Pikku säpinä, huono omatunto, salailu tms. on joillekin eräänlainen addiktio.

Ihminen jonka sana sana ei merkkaa mitään...
        Ihmis paska läjä joka yrittää saaha normaalit ihmiselt luulemaan hän ei ole mitään muuta kuin epäluotettava paskal läjä paskaa.

• On tietysti. Joillekin arvot, kuten pettämättömyys ovat selkäranka ja sen ydin. Ja jos tämän rangan menisi katkomaan, ei pystyisi elämään itsensä kanssa, muuttuisi itselleenkin vieraaksi. :)

• Niih.. Mitä tähän taas sanoisi.. En sano mitään, kun Sä Sen Jo Sanoit.. ;P

Niih.. Mitä tähän taas sanoisi.. En sano mitään, kun Sä Sen Jo Sanoit.. ;P

Yleensä se, ettei pysty elämään itsensä kanssa jonkin teon jälkeen on kaikista paras vartija. Vaikka olisi mielihalujakin, mutta itsensä menettäminen on kallis hinta. :)

• sönkkö kirjoitti:

Yleensä se, ettei pysty elämään itsensä kanssa jonkin teon jälkeen on kaikista paras vartija. Vaikka olisi mielihalujakin, mutta itsensä menettäminen on kallis hinta. :)

Mielihalujakin säätelee Vahva Omatunto.. Jos sellaisen omaa.. ;P

Toiseksi.. edelleenkään en ymmärrä, mitä hyötyä on keskittyä sellaisiin asioihin, mitkä eivät kuulu asiaan.. Saati Syöttää sitä "PahaaKoiraa", kun se ei johda mihinkään hyvään IKINÄ.. ;P

"HyvänKoiran" ruokkimiseen pitäisi keskittyä.. Ettäs Tiiät!.. Ja niinhän sä Tiiätki.. ;P

Mielihalujakin säätelee Vahva Omatunto.. Jos sellaisen omaa.. ;P

Toiseksi.. edelleenkään en ymmärrä, mitä hyötyä on keskittyä sellaisiin asioihin, mitkä eivät kuulu asiaan.. Saati Syöttää sitä "PahaaKoiraa", kun se ei johda mihinkään hyvään IKINÄ.. ;P

"HyvänKoiran" ruokkimiseen pitäisi keskittyä.. Ettäs Tiiät!.. Ja niinhän sä Tiiätki.. ;P

Heh, lihottaa se hyvä koira oikein pulleaksi ja pehmeäksi. :D

Menen tästä maate, öitä.

• sönkkö kirjoitti:

Heh, lihottaa se hyvä koira oikein pulleaksi ja pehmeäksi. :D

Menen tästä maate, öitä.

.. Mä meinasinkin sulle vihjaista, että olethan muistanut huolehtia siitä Hauvelista.. Ja toivottavasti se sun Miehes vastavuoroisesti myös.. ;P

Öitä.. =)

• että.silleen

.. Mä meinasinkin sulle vihjaista, että olethan muistanut huolehtia siitä Hauvelista.. Ja toivottavasti se sun Miehes vastavuoroisesti myös.. ;P

Öitä.. =)

Moi! kävin tuolla jo aikaisemmin soittelemassa sun ovikelloa! (virtuaallisesti)
        Pitäisikö mun alkaa nyt potkiin *tätä ovea* ett saisin meteliä aikaiseks ja sunt ovelles edes jutteleen? Tai ei se taida kannattaa... menen nukkumaan jokskin aikaa, mulla on yövuoro alkamassa viel tänään.

Yöllä teen patonki taikinan ja muutaman kilon murotaikinan... keittiölle valmiiksi, saavat jatkaa siitä raparperipiirakan tekoa, aamulla heti niin on aamiaisella tuoretta leipää ja pienenpieni pala piirakkaakin ehkä. Patonkit ehdin ehkä paistaa aamulla itsekin. Piirakka on kyllä tarkoitettu päiväkahveille...

Ootkos muuten suuttunut mulle jostain mun purkauksestani? Valitan, mutt mä älähdän silloin kun mitta jostain asiasta tulee täys. Enkä minä sun nikkellesi rähjännyt... kyllä mä kaadan p-sankoni sen nikken niskaan;jolle olen tulistunutkin!

• että.silleen kirjoitti:

Moi! kävin tuolla jo aikaisemmin soittelemassa sun ovikelloa! (virtuaallisesti)
        Pitäisikö mun alkaa nyt potkiin *tätä ovea* ett saisin meteliä aikaiseks ja sunt ovelles edes jutteleen? Tai ei se taida kannattaa... menen nukkumaan jokskin aikaa, mulla on yövuoro alkamassa viel tänään.

Yöllä teen patonki taikinan ja muutaman kilon murotaikinan... keittiölle valmiiksi, saavat jatkaa siitä raparperipiirakan tekoa, aamulla heti niin on aamiaisella tuoretta leipää ja pienenpieni pala piirakkaakin ehkä. Patonkit ehdin ehkä paistaa aamulla itsekin. Piirakka on kyllä tarkoitettu päiväkahveille...

Ootkos muuten suuttunut mulle jostain mun purkauksestani? Valitan, mutt mä älähdän silloin kun mitta jostain asiasta tulee täys. Enkä minä sun nikkellesi rähjännyt... kyllä mä kaadan p-sankoni sen nikken niskaan;jolle olen tulistunutkin!

Älä Huoli Tyttö.. https://www.youtube.com/watch?v=MWKnIIUOs4s

Syystä tai toisesta tuli pidettyä taas Pikkuinen Tauko.. Eli tauko alkoi ennen kuin näin sun viestis..

• Näin.se.vain.on

Ei rumat miehet petä, heitä kun ei kukaan nainen huoli. Aloittaja hommaa itselleen rumiluksen, hän on uskollinen.

• Osittain tottakin, mutta toisaalta kaikilla halukkailla on myöskin huorissa käynnin mahdollisuus..Ketkäs ovatkaan maksullisten pääasiallinen asiakaskunta. Niin. Eli emme voi yleistää myöskään tässä kohtaa..

• ökölkölk

kyllä niitä on,mutta ongelma vain on se ettemme ole varsin kiinnostavia. Kysymyksesi pitäsi muotoilla uudelleen onko kiinnostavia miehiä jotka ovat ainoastaan kiinnostuneita sinusta??????

• enpetä

Yleisesti kaikki miehet kuitenkin himoitsevat kauniita\miellyttäviä naisia, on sitten parisuhteessa tai ei. Se on ehkä meidän kulttuurissa oletusasetuksena, että kun päästään parisuhteeseen kiinni, niin liekki alkaa pikkuhiljaa hiipumaan, ei tehdä tarpeeksi töitä sen jatkuvan kipinän ja himon löytymiseen. Tämä sitten taas johtaa pettämiseen, ennemmin tai myöhemmin. Pettämisen kynnys on suurempi kilteillä ja alistuvilla persoonilla. Eli pitäisi tehdä enemmän töitä parisuhteen eteen. Esimerkiksi puhua avoimesti. Jos alkaa muut naiset\miehet pyörimään mielessä, niin sen voisi kertoa avoimesti kumppanille ja löytää siihen jokin ratkaisu, ennen pettämistä.

• komiantalonsanni

Mies ei laske naimista pettämiseksi,se on hänelle kuin paskalla käynti,ja ei kai se ole petos jos kylässä käy vessassa.

• parisuhteessa-

Ei kaikki petä. Minä en ole koskaan pettänyt. Ei vaan kiinnosta ja Mulle parisuhde on vakava asia jossa pitää olla luottamus ja kunnioutus kumppania kohtaan ettei petä.

• hmm___

sinkkupalstalla ?

• Rehti-mies35

On meitä jotka ei petä mutta sellaisia naisia ei taida olla.

• Pettääkö

”On naisia joiden mies ei petä” Asia ei mtenkään riipu vastuu ja syyllisyyskysymyksistä vaan naisen viisaudesta. Nainen voi olla syy pettämiseen ja syy olla pettämättä. Sillä kumpi on tyhmempi, enemmän vastuussa tai ja syyllinen ei ole mitään merkitystä. Vain sillä on merkitystä minkälaista elämää haluaa ja osaa elää (myös pettäisen jälkeen).

• että.silleen

Anteeksi nyt tyhmyyteni, pakko kysyä tätä; tarkoitatko ettei nainen ns."näe" koskaan mitä hänen selkänsä takana tapahtuu?
        Jos äijä ei suoraan rysän päältä housut kintuissa kiinni jää? Kaikki hyvin?

"Vain sillä on merkitystä minkälaista elämää haluaa ja osaa elää (myös pettämisen jälkeen)."
        Eli sinusta ihan yks lysti missä levälammikossa matoaan uittaa? Arvaa ajatteleeko se petetty osapuoli samoin... tuskin. Siinä on silloin luottamus petetty, parisuhde mennyt menojaan ja niin saa mennä pettäjäkin. Mikään ei ole silloin... kuin ennen!

Ihan sama koskee myös naista, jos miehensä pettää. Petos on aina petos, amen!
        Jokainen tietenkin aina ratkaisee omalta kohdaltaan; miten asiaan suhtautuu.
        Kerroin vain oman näkökohtani kyseisestä aiheesta, ihan kokemus peräisenä.

• Pettääkö
        että.silleen kirjoitti:

Anteeksi nyt tyhmyyteni, pakko kysyä tätä; tarkoitatko ettei nainen ns."näe" koskaan mitä hänen selkänsä takana tapahtuu?
        Jos äijä ei suoraan rysän päältä housut kintuissa kiinni jää? Kaikki hyvin?

"Vain sillä on merkitystä minkälaista elämää haluaa ja osaa elää (myös pettämisen jälkeen)."
        Eli sinusta ihan yks lysti missä levälammikossa matoaan uittaa? Arvaa ajatteleeko se petetty osapuoli samoin... tuskin. Siinä on silloin luottamus petetty, parisuhde mennyt menojaan ja niin saa mennä pettäjäkin. Mikään ei ole silloin... kuin ennen!

Ihan sama koskee myös naista, jos miehensä pettää. Petos on aina petos, amen!
        Jokainen tietenkin aina ratkaisee omalta kohdaltaan; miten asiaan suhtautuu.
        Kerroin vain oman näkökohtani kyseisestä aiheesta, ihan kokemus peräisenä.

Tarkoitan, että tehtyä ei saa tekemättömäksi riipumatta siitä ”näkeekö” nainen vai ei. Kaikki on ihan yhtä huonosti vaikka ei jää kiinni. Eikä syyllisyyskään muuta asiaa miksikään. Kummankaan osapuolen ei kannata pilata loppuelämäänsä siksi että on pettänyt tai petetty. Pettämisen jälkeen kaikki voi olla paremmin ”silloin... kuin ennen, voi elää viisaammin jos osaa”. Virheistä voi ja kannattaa oppia (myös muiden tekemistä) eikä kannata pilata loppuelämäänsä niiden takia. Sama koskee kaikkea muutakin kuin pettämistä.

• onpaljonkinsellaisia

On niitä. Enemmän tuntuu olevan tyttöjen juttuja nuo pettämiset. Kun on niin helppoa heille. Ja syyllinenkin on jo valmiiksi ilmoitettu. Eli se mies... Mitäs on niin huono mies.. :D Tosimiehiä ei naiset petä... Tai "Niitä Oikeita" Hassua muuten, että pettämistä saatetaan perustella jälkeen päin sillä, että haluttiin päästä väärästä miehestä/naisesta eroon. Eikös sitä voinut suoraan sanoa, vaan pitää hieroa paskaa toisen naamaan, että itselle ero olisi helpompi?

Noo. Se trollaamisesta. Pointti oli, että molemmat sukupuolet pettää. Myös naiset. Se vaan tuntuu olevan edelleen leimaavampaa naiselle jos jää kiinni, joten kai he ovat varovaisempia siinä suhteessa. Ellei sitten kyse ole tästä, että löydetään se "sielunkumppani" jostain muualta suhteessa ollessa. Jolloin tuntuu varsinkin naisilla tumput putoavan aivan täysin ja järki samalla. Eli he vaihtavat kumppania aika usein lennosta.

Itse en ole koskaan pettänyt. Parisuhteita on takana puolisenkymmentä, joista pisin on parivuotta. En tiedä olenko koskaan tullut "petetyksi", mutta luulen, että edellisen onoff suhteen aikana mimmi testaili muitakin ollessamme ns. off. Mutta eihän tuo asia toki minulle kuulu, eikä ollut pettämistä. Olihan itsellänikin omat sutinani sillä välin. Ikää on itselläni pyöreä 35v ja tällä hetkellä ollaan ns. loppuelämän suhteessa. Eli toistaiseksi voimassa olevassa diilissä, jossa on kuitenkin se kaksi inhimillistä tekijää. Ehkä kohta jo kolmaskin...

• sutinatta

Kyllä pahikset ja jännitys kiehtoo myös useita tosimiesten naisia, johtunee evoluutiosta. Mitä on pettäminen moniavioisissa suhteissa, onko niissä kaikki seksi muiden puolisoiden pettämistä? Se on tuo pettäminen myös täysin eri asia ja erilainen merkitys miehelle ja naiselle.

Mulla oli pitkään vakina nainen joka lupasi heti alkajaisiksi (ja laittoi veljensä vielä takuumieheksi) ettei minulle tule tarvetta käydä vieraissa, eikä tullut. Ikävä kyllä suhde päättyi siihen kun hän pääti, että on tullut siihen ikään kun on mentävä naimisiin.

• Kukintyylillään

Kerropa minäkin kuinka pettäminen voi tulla yllätyksenä kaikille. Eli meillä ei ole koskaan ollut ongelmia aviossa toki eri mieltä ollaan asioista ja jopa kiistellään kun ollaan erimieltä. Muut asiat kunnossa seksiä oli kuulemma hyvää ja riittävästi. Sekään ei siis ollut syy pettämiseen. Entä arjen harmaus? Sitä epäilen vahvasti. Koska tavoitteli toista salaa. Se mikä johti asiasta toiseen oli osaksi ne valheet joita kertoi tuolle toiselle eikä pystynyt niitä peruuttamaan. Joutuen hankalaan tilanteeseen josta ei ollut pääsyä pois. Ei tullut ilmi suhde lainkaan käytöksessä en huomannut mitään. Ainoa asia mikä kertoi tuosta ajankohdasta oli miehen ylityöt. Eihän muutoin olisi onnistunut niin hyvin peittämään. Nyt kun kertoi asian ja tunnusti olemme käyneet sen läpi. Suhde ohi oli kuulemma päättänyt asiasta jo aikaa sitten. Kertonutkin tuolle toiselle. Tästäkään en tiennyt mitään. Nyt on kuitenkin helpompi antaa anteeksi kun asia jo mennyttä. Silläkin Luotan koska halusi itse kertoa ja puhdistaa omaatuntoaan. Niitä syitä ei osaa vieläkään kertoa miksi kokeili suhdetta. Epäilen myös että mies halusi kokeilla kun meilläkin tutuissa ukkomiehiä monta joilla kakkonen on ollut tiedossa. Nyt kokemusta rikkaampana mies voi sanoa miltä tuntui ja kertoikin olevan melkoista paskaa koko episodi eikä halua samaa tunnetta enään koskaan kokea. Toki oli ihastunutkin sen myönsi. Nyt kuitenkin kertoo rakastavansa minua niin ettei halua väliimme mitään epäselvää. Eli aina tuolle salasuhteen aloitukseen on monta syytä ne pitää tunnustaa ja käsitellä ihmisihän Me olemme. Tämä juttu on tuonut hyvää että huonoa enimmäkseen hyvää joten eiköhän Me toivuta. Ei aina mies tahallaan loukkaa tai petollinen ole vaan saattaa olla jopa olosuhteiden uhri. Mikä vaikuttaa mihinkin emme tiedä. Tässäpä yksi pettämis tarina.

• Olosuhteiden uhri:D Kyllä nää naiset sitten osaakin selitellä asioita, sekä itselleen, että toisille. Toisaalta jos katotaan yleistä suhtautumista asioihin ja eroja miesten ja naisten välillä, niin saattaa jopa olla, että sisimmässään nainen tuntee ylpeyttä miehestä, joka nusauttaa välillä muitakin naisia parisuhteessa. Koska nainenhan muutenkin arvostaa enemmän miehiä, joilla ollut paljon naisia, kuin vastaavasti niitä joilla ollut niitä vähän ei juuri arvosteta miehinä. Miehillä päinvastoin näkemykset suhteessa naisiin. Kyllä tälläkin palstalla näkee naisten suhtautumisen..Se on elämää sanovat.

• Vhhkhgyklokyf
        stone81 kirjoitti:

Olosuhteiden uhri:D Kyllä nää naiset sitten osaakin selitellä asioita, sekä itselleen, että toisille. Toisaalta jos katotaan yleistä suhtautumista asioihin ja eroja miesten ja naisten välillä, niin saattaa jopa olla, että sisimmässään nainen tuntee ylpeyttä miehestä, joka nusauttaa välillä muitakin naisia parisuhteessa. Koska nainenhan muutenkin arvostaa enemmän miehiä, joilla ollut paljon naisia, kuin vastaavasti niitä joilla ollut niitä vähän ei juuri arvosteta miehinä. Miehillä päinvastoin näkemykset suhteessa naisiin. Kyllä tälläkin palstalla näkee naisten suhtautumisen..Se on elämää sanovat.

Ei tällä palstalla näe kuin niiden naisten jotka tänne kirjoittavat. Vielä jää paljon paljon näkemättä.

• Vhhkhgyklokyf kirjoitti:

Ei tällä palstalla näe kuin niiden naisten jotka tänne kirjoittavat. Vielä jää paljon paljon näkemättä.

Kyllä sukupuolten väliset erot on siitä huolimatta selkeästi nähtävillä...Naiset esim. harvemmit tappavat ketään moisessa tilanteessa, mikä on miehille ominaista ja kertoo äärimmäisestä suhtautumisesta. Henkilökohtaisesti en lähtisi varattua naista penemaan, kun tunnen miehen perimmäisen luonteen. Siinä saatta jonku kerran törmätä ns. vääränmiehen vaimoon, jolloin se on hengenvaarallista itselleen.
        En toki muutenkaan, koska itseeni sylettäisi lähtee toisen miehen liukkaille.

• FDewlkjdslkdslkds

Minä olen se vielä väärempi mies ja panen varattujen naisia siinä toivossa että voin "puolustautua" lain sallimissa rajoissa. Olo on kuin härkätaistelijalla, menee noilla aisureilla niin paljon tunteisiin että menettävät kontrollin ja kärsivät siitä sitten kaikissa muodoissaan ;)

Voi olla että kuolema vie joskus minutkin (tuliaseet on se suurin riski), mutta se kuuluu valitsemalleni tielle. Nautin myös kuolemanpelon äärimmäisestä jännitteestä.

Naisen alkukantaiset vaistot iskevät muuten kaikkein voimakkaimmin pintaan silloin kun "vieras mies" hoitaa "oman miehen" pois kuviosta. Nainen vihaa sitä miestä mutta samalla haluaa häntä enemmän kuin kukaan koskaan. Seksi tuollaisen "voittoväkivallan" jälkeen on parasta eläimellistä kiimaa jossa naisen "omistusoikeus" vaihtuu.

• Umpikujassa

Luotettavat, kiltit ja rauhalliset EIVÄT ole jänniä.
      Jännät miehet PETTÄVÄT
      Kiltit miehet EIVÄT naisia kiinnosta
      Naista KIINNOSTAA jännämiehet

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Jos etsit luottamusta sieltä mistä sitä ei alunperinkään löydy niin miksi väität muita ihmisiä jotka kuuluvat samaan ryhmään yhden ominaisuuden (sukupuoli) perusteella kuin ne ihmiset joista ei löydy luottamusta olevan samankaltaisia?

Oletko tyhmä vai muuten vain idiootti?

• Fekjwfdskjkjdss

Pystyisin pettämään mutta olen koko elämäni valinnut olla tekemättä niin. Oikeastaan se onkin sitten ainoa asia jossa en ole koskaan sössinyt omia arvojani vastaan.

En myöskään näe pettämisellä kovin merkittävää arvoa, siksikin on helppoa olla uskollinen. Jos oman kumppanin kanssa menee huonosti niin se johtaa sitten eroon (ja sitä kautta vapauteen jolloin voi taas tehdä kuten lystää) tai siihen että ongelmat ratkeavat tavalla tai toisella. Tällöin pettämisellä ei ole näillä "ongelmasyillä" muuta kuin jonkinlainen huonon korvikkeen funktio. Tunnepohjaisesta toisesta tykkäämisestä en minäkään ole välttynyt, mutta käännän miellyttävät naiset pois mielestäni enkä edistä noiden suhteiden kehittymistä, korkeintaan testaan viehätysvoimaani ja poistun kuviosta.

En koe olevani mitenkään erityisen arvostettava siksi että "en petä", lähinnä se on tapauksessani epätoivoista jonkinlaisen standardin ylläpitämistä kaikenlaisen muun perseilyn ja sekoilun ja puuttellisena vajavaisena olentona olemisen seassa. Uskollisuuteni onkin kai jonkinlainen trasferenssi siitä että en tahtoisi itsekään olla petoksen kohteena, joten olemalla itse uskollinen voin uskoa että toinenkin on, ainakin mahdollisesti. Tapa hallita oma pelkojani.

• FUCKEU

Mo!, en ole KOSKAAN pettänyt enkä KOSKAAN pettäisi, pettäjät voisi minun puolesta kivittää, toivon että pettäjiä petetään samalla mitalla...

YT: Svante Leonard Dahlsten

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4858
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3233
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3155
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      415
      2276
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1402
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1138
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      121
      1042
    Aihe