Miten saisin murrettua nilkkani helposti?

haluunkepit

Moikka!
Miten saisin murrettua nilkkani helposti ja siten, että olis joku uskottava "tekosyy"?
Murtuiskohan jos hyppäis trampoliinilta alas yhdellä jalalla?
Haluan kepit!!!
Antakaa hyviä ja toimivia vinkkejä ÄKKIÄ!!!!!!!!!!!

77

1702

Vastaukset

• Itsetuhoisuutta ei nyt tarvita lainkaan. Keppejä voit kokeilla myös ehjin jaloin, samoin ku vaikka mustia laseja pitää ja pistekirjoitusta tunnustella ilman että tarvitsee puhkaista silmiään.

• No antakaa nyt vinkkejä tohon mun kysymykseen!?
      Ja tiiättekö että murtuiskohan se nilkka jos hyppäis trampoliinilta yhdellä jalalla alas?

• Jos haluut vaan kepit niin älä murra nilkkaa nurjäyttäminen on helpompaa ja silloin saa kans kepit! Nurjäyttää voit jos astut vaikka kiven päälle ja jalka tulee sieltä sivuttain alas

• vastauksii ÄKKIÄ!!!!!!!

• Ei kannata hypätä yhellä' jalalla rampoliiniltä. Mulla puhkes selästä pari välilevyä ku koitin. Mutta oikeestaan soon topisaalta ihan kivaa. Saa levätä sängyssä loppuelämän ja katella piirrettyjä.

• Koita nyt selvittää pääs. Tölität yhtä ja samaa järjetöntä asiaasi kuin farkkutakkinen rähinäkänninen spurku oksennuksenhajuisella ostarin penkillä

• Jos hyppäät talon katolta yhellä jalalla alas betoniporsaan päälle niin murtuu helposti, muttei mukavasti. Silloin tuskit kepitkään ilahduttaa. Tai Jos ajat nuoren raivopääpäähiehon johonkin kapeaan loukkoon, otat varpaittesi väliin nuppineulan ja tökkäät sillä hiehoa kantapäähän tai kyntysten väliin, niin se saattaa potkaista nilkankin hajalle. Mutta mihin sä keppejä nyt yhtäkkiä tarvit kun pääset eteenpäin ilmankin?

• Jos murtaa jonkun kehon osansa, voi olla todella suuri riski että siitä aiheutuu jotain paljon pahempaakin. Murtumat on todella vakavia juttuja, eikä kukaan varmaan keneltä on joskus murtunut jokin, haluaisi kokea sitä uudestaan.
      Siitä voi oikeasti jäädä jotain pysyviä vaurioita, eikä murtunut kohta välttämättä koskaan palaudu ennalleen.

Et pystyisi tänä kesänä käymään enää välttämättä uimassa, etkä tekemään muutakaan vastaavaa, koska jalkasi olisi niin kipeä ja jos siinä olisi kipsi se vaikeuttaisi kaikkea.

Kannattaa hakeutua kouluspykologin/terveydenhoitajan puheille, ei ole tervettä yrittää väkisin murtaa omia paikkojaan sen takia, että saisi kokeilla millaista on kävellä kepeillä. Herätys.

• Just noin 😊❤👍👌

• Anonyymi kirjoitti:

Just noin 😊❤👍👌

Niin

• Haluatko varmasti myös kivun siihen mukaan?? Voi tätä uusavuttomuutta, eikö ihmiset osaa enää käyttää apulaitteita ilman todellista tarvertta. Osaatko laittaa miinus ysin rillit nenälle, vaikket ehkä tarvisi sellaisia. Osaatko istahtaa pyörätooliin ja kurvailla sillä aikasi vaikkei jalkasi olisi polvesta poikki? Voi taivaan älykääpiöt.

• Niin tiiättekö että murtuiskohan se nilkka jos hyppäis trampoliinilta yhdellä jalalla alas?
      Kertokaa!

• Ei murtuisi mutta tosi tuskallnen trvotus siihen tulisi, jos siis haluat sairasloman niin tee se mutta älä sitten itke jos jalkasi amputoidaan, niinkin voi käydä mutta ei kai se sua sitten haittaa eikä ainainen hermosärky minä voin kertoa että se on todella tuskallista eikä siihen lääkkeetkään juuri auta.

Jos haluat tehdä elämästäsi todella kurjaa niin ota riski ja kestä seuraukset.

Hyppää vaikka päälleen se ainakin toimii, vintturaniska,

• Haluatko kepit vai kaluatko hepit?

• Jos osaa laskeutua oikein, niin mitään vahinkoa ei pitäis tapahtua. Jos on joku tosi rähmäjalkanen könyri hommaan ryhtymässä niin voi siinä kärsiä myöskin polven nivelsiteet ja kierukat, eikä niien sioiltaanmenoa mitään orgastisen ihanaa ehkä olis. Haluaisitko kokea ehkä myöskin lonkan sioiltaanmenon?

• Nössö, etkö uskalla laittaa jalkaasi viljamyllyn pyörivien valssien väliin? Sillaan murtuis nopeasti.

• Riippuu mihin hyppäät, jos hyppäät tarpeeksi syvään uima-altaaseen tai vaahtomuovikuutiomereen niin ei murru.

• Murtuu se jos hyppäät trampoliiniltä alas

• Oletan että ei mä ainakin suosittelen jos on parveke niin hyppää sieltä alas nilkka vinossa niin ainakin toimii itse en tekisi mutta jos haluat kepit niin kannattaa koittaa

• gberhrth kirjoitti:

Nössö, etkö uskalla laittaa jalkaasi viljamyllyn pyörivien valssien väliin? Sillaan murtuis nopeasti.

Uskaltaisiko ite se ei ole hauskaa

• gberhrth kirjoitti:

Nössö, etkö uskalla laittaa jalkaasi viljamyllyn pyörivien valssien väliin? Sillaan murtuis nopeasti.

Uskaltaisiko ite

• Tästä on taatusti paljon enempi iloa ku murtuneesta nilkasta. HB:n entinen kitaristi Janne Karhunen, anna palaa ja näytä dorkalle pala..suomalaisesti ilotilutuksesta.https://youtu.be/B4MStVt1Fm0?t=9

• Tunnen itse henkilön, joka joutuu aina silloin tällöin surkuttelemaan kun mursi yhden luunsa nuoruudessaan.

Ennen kuin murrat nilkkas, niin kannattaa pohtia, haluutko viettää koko loppuelämäs vaikka yksijalkaisena. Voin sanoa, että jälkeenpäin saattaa harmittaa.

• Joku on kattonu liikaa etstriim dyydsönejä. Aina on hymy suin vaikka joka paikka melkein murtunu niilläki ja yhellä peukalo pois.

• Ei ole mitenkään varma tai hyvä keino tuo trampoliinilta hyppääminen. Potki jalkaa johonkin kovaan tai tiputa jotakin painavaa ja kovaa jalan päälle, jos siis haluat ottaa riskin mahdollisesta ikuisesta vammasta ja muista sivutuotoksista.

• Oootko ihan varma että osaisit käyttää kainalosauvoja? Jos et osaakkaan niin silloin olet murtanut jalkasi ihan turhaan. Kokeile nyt terveillä jaloilla eka. Jos se ei huvittaisi vaikka edes viikkoa niin jaksaisitko sairasjalkaisena käyttää niitä sanotaan...kuukausia? Eikä se nilkka välttämättä parane siinä samassa ku sauvojen käyttö alkaa kyllästyttää. Mutta ei mitään hauska provo sulla yhtä kaikki...

• Riittääkö että se tapahtuu nopeasti, vai haluakko myös vinkin miten sen voi tehdä kivuttomalla ja mukavalla tavalla?

• Joo

• Et sä sitä tahallaan uskalla kuitenkaan murtaa. Etkä voi olla niin esko ettet osaisi tervejalkaisena käyttää keppejä ); P

• Keppienkokeiluhalu ei ole uskottava tekosyy murtaa nilkkaansa koska kuka tahansa aivoilla varustettu henkilö osaa niitä käyttää niitä muutenkin

• No murtuiskohan tai ees tapahtus jotain jos astus sen nilkan päälle niin, etta se ois vinossa, ja polkasis samalla...?
      Kertokaa!

• Miksi ihmeessä sinun tarvii murtaa nilkka? Kuka siitä hyötyisi?

• Itsesuojeluvaisto estää sinua astumasta niin että nilkka murtuisi, ihan samalla lailla kuin se estää vaikka painamasta silmää sormella niin kovasti että se puhkeaa.

• Missä hommassa murtuneesta nilkasta on apua?

• Halvemmalla pääset ku ostat pelkät kepit, vitun tonttu.

• Et selviä pelkillä kepeillä jos nilkka murtuu. Siihen täytyy laittaa kipsikenkä. Seo raskas ja vaikeuttaa kepeillä kulkemista. Voit kokeilla keppejä vaikka et hajottaisikaan nilkkaasi. Vai kieltääkö joku direktiivi sen? Oon minäkin tunnustellu pisteitä ja kolkutellu kepillä ympäristöäni vaikka näen, eikä mun tarvi puhkaista silmiäni jotta saisin tehdä sen. Tuntuuko uskomattomalta?

• Saisit murrettua nilkkasi omin voimin vain erittäin hitaasti, tuskallisesti ja epätäydellisesti. Etkä taatusti osais korjata sitä ennalleen etkä uskaltas amputoidakaan käyttökelvotontaka jalkaasi.

• Itseään on vaikeaa vahingoittaa tietoisesti, käske jotain toista avuksi. Tai hei, luulen silti ettei kukaan suostuisi siihen, syytteen saamisen pelossa. Et siis koskaan pysty vahingoittumaan. Mikä vahinko. Sori, se on tuomio. Niele se!

• jos maltat pitää jalkaasi paikoillaan muutaman tunnin suolahappoliuoksessa niin liha sulaa pois tieltä ja luutkin pehmenee sen verran että murtuvat varmaan aika helposti

• Vanhemmillas tuskin on mielenkiintoa maksaa nilkkasi hoitoa/jäädä omaishoitajaksesi turhan tapaturmasi takia mutta terveyskeskuksesta voisi löytyä keppejä. Voit käyä kysymässä saatko hetken jammailla niillä siinä jonkun valvonnassa. Noloahan se on mutta kirpaisee vähmmän kuin nilkan murtuminen, hahahahhahahahahahhahahahahahahahhahahahahahha

• Joo, tiiän että tää kuulostaa ihan sairaalta ja hirvittävän tyhmältä, mutta mä oon kyllä itse miettiny hyvät ja huonot puolet...
      Nyt vaan oottasin että joku vastais tohon mun kysymykseen ja kertos, että mitähän kävis, jos;
      astuis nilkan päälle koko painolla niin että se on vinossa, ja kenties polkasis vielä...?????????????????????????

• Kokeile ite ensin ja kerro meille, ei sitä kukaan sun puolesta ala tekemään. Et voi oikeesti haluta keppejä, ellet nyt yhtä nilkkaa uskalla murtaa.

• no ei siinä nilkka murtuis kyllä. ittelle kävi käytännössä noin joskus voimistelutreeneissä, nivelsiteet meni kyllä mutta ei murtunut

• Kertokaa vaan nyt vastau toho kysymykseen, ei tartte muuta.

• Vastauksii pliis äkkiä...!

• Tuskin murtuu, mutta nilkka voi venähtää.

• Kauankohan pitää kävellä kepeillä/kauanko kestää parantuminen jos nilkka venähtää, nyrjähtää tai taittuu???
      Tiiättekö???

• mä harrastan sirkusta ja siinä mulla nyrjähtää aika usein (tyyliin kerran vuodes) nilkka, ei siinä muuta kun viikon pari sivussa ja sitte taas mennään

• Tiiättekö???
      KERTOKAAAA!!!

• Kertokaa!!!
      Onko teillä siis kokemusta nilkan nyrjähdyksestä, venähdyksestä, revähdyksestä tai taittumisesta?????
      Kuinka kauan kestää paraneminen ja entä kuin pitkään kepit??

• Kaikista on kokemusta ja ite en oo ainakaan keppejä saanut noilla vaan jos nivelsiteet menee poikki tai murtuu yms ni sit tietääkseni saa

• Siihen ei saanu keppejä

• Häh????????????

• Ei oo helpompaa keinoa: Ala falungongin kannattajaksi ja mene taivaallisen rauhan aukiolle huutamaan falun dafa on hyvä. Kohta tulee kiinalainen poliisi ja ryhtyy murtamaan nilkkojasi tuolla tavalla. Sitten saat myös ne ikuisesti kaipaamasi kepit. Tai aika moniakin. Osa tungetaan kynsien alle ja yksi peräaukosta sisäelimistön läpi ja suusta ulos. Kun nilkat alkavat turvota, niitä hakataan lisää ja sinua roikutetaan niistä niin kauan että ne kuolioituu, irtoo muusta ruumiista ja rysähät pää eellä lattiaan. Etkä parane koskaan

• MIKÄ VITUN TYHMÄ SÄ OLET?? :DDDDD Kuka saatana haluaa itse aiheuttaa tollasta tahatelteen, ai saatana varmaan ku sattuu ku nilkka pasahtaa paskaksi ja nonko niin hienoa saada kipsi, sitten on hellettä ja sitä kutisee etkä voi tehdä mitään ku sit jossain vaiheessa tuleekin et ei vittu haluisin mennä rannalle uimaan ku pihalla +30? Tyhmä lapsi helvetti :D:D:D:D:D

• Joku aikuinen sielä vaan pelleilee. Eihän se edes suutu näistä kommenteista. Ei oo siis tosissaan. Haluaa vaan partaansa naureskella kun me ihan epätoivon partaalla ollaan muka hölmölle esiteinille takomassa järkeä päähän.

• Eti hevonen. Sido köysi sen jalkaan ja köyden toinen pää omaan jalkaan. Räjäytä Alepa-kassillinen munakranaatteja hevosen takana. Saat nauittia kepeillä kävelystä loppuikäsi.

• Jos on varaa hoidattaa nilkkansa kuntoon niin silloin on varaa myös ostaa kepit. Joten mikäli haluat kokeilla keppejä heti niin mene saatanan naulapää ja osta tai vuokraa.

• 30 näistä kommenteista on yhen ja saman henkilön tekemiä.. Ainakin aloittaja sai nopeasti kekseliäitä vastauksia. Hänelle kiitos siitä että sain loistaa niiden tuottamistaidossa, hihihi

• Ilkka ja Hilkka-Milka Tilkan Nilikka-klinikka auttaa jos pilikka on sattunut jonkun nilikkaan. Täytyy vaan tulla vastaanotolle kiireen vilikkaa. Silikkaa hyvyttäämme autamme, kunnes aukeaa hautamme.

• Ei kannata , sattuu aivan helvetisti. Ku luu murtuu sitä kipuu on hankala kuvailla

• Kepit saat helpolla ei murtuneellakin jalalla. Feikkaa jalkaasi rasitusvamma ja mene terveyskeskukseen, käy vaikka sairaanhoitajalla ja pyydä keppejä jotta vóisit lepuuttaa jalkaasi. Ei ole vaikeaa. Sieltä niitä saa. Tämäkin on parempi, kuin oikeasti murtaa nilkkasi. Minulle kepit tungettu liian monta kertaa rikkoutuneen nilkan takia pakolla, että en kestä enää. Kiitos.

ps. kepit voit ostaa vaikka omaksi, maksavat 10e netissä. Katso vaikka.

• Suoraan pöpilään mars matkaan.

• Paljon joudut kärsimään ellet osaa näytellä nilkkansa murtanutta

• 20kg hienosäätö leka kätee ja sillä jysäytät pari kertaa ni on uskottavaa

• No huomasin että tämä ketju on vanha, mutta nilkan saa murrettua jos hyppää tarpeeks korkeelta puusta! Älä hyvä ihminen mene telomaan ittees!

• Mihin tarvit murtunutta nilkkaa?

• Siihen että ei tarttee mennäkouluun jos siellä on jotain mihin ei haluu mennä

• Kokeilemalla selviää....

Mutta ei voi muuta sanoa kuin että kyllä on tällä alueella keskustelunaiheet. Jos joku psykologi näitä lukis niin sais varmaan hermoromahduksen.

• Voi hypätä Korkeelta johonki kovalle alustalle

• Lykkää jalkasi ohiajavan auton pyörän alle. Eiköhän se siitä mene rikki.

• Älä yritä murtaa jalkaa saatat joutuu vaikka leikkaukseen. Kun pari päivää sitte kysyin mun kaverilta keneltä on murtunu jalka että haluutko se kokee sen uudestaan nii se sano että en ikinä. Mee vaan lääkäriin ja kysy voitko kokeilla keppejä sitte voit kokeilla niitä

• En suosittele. Et voi uskoa miten paljon se sattuu. Jokainen minuutti tuntuu tunnilta sen kivun kanssa, ja ambulanssilla tms. kuitenkin kestää tulla paikan päälle ja sitten vielä matka sairaalaan päivystykseen erikseen, jossa odotus jatkuu...

• Kuules nyt ei oo kuule kivaa kun nilkkaan sattuu mulla on kummassakin jalassa syntymä vamma astun linttaan kummallakin jalalla ja se on aiheuttanut tosi monta venähdystä murtumaa ja revähdystä mun elämän aikana ja ole vasta 25 vuotias olen nainen ja haluaisin käyttää hienoja korko kenkiä mutta se on tän vamman vuoksi mahdotonta olis kiva laittaa juhliin nätti mekko ja siihen sopivat korko kengät mutta sitä unelmaa en voi koskaan toteuttaa eli se jää ikuiseksi unelmaksi joudun käyttämään tukipohjallisia koko elämäni ne on mulle yksilöllisesti suunniteltu ja käymään Fyssärillä koko elämäni jatkuvasti ja sen vamma vaikuttaa myös selkään ja niska hartioihin koska joka askeleella astun väärin että ei kannata vammauttaa itseään jos vammauttaa niin monesta muusta haaveesta ja unelmista ei välttämättä sitten koskaan tule totta kannattaa muistaa se ja pitää se mielessä ystävällisin terveisin emma

• Jos hyppää matalasta katosta duoraa asvalttiin nii murtuuko siinä joku paikka ja voiko siiinä olla kuoleman riskejä

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stefu taas sekoilee instassa.

Nyt on taas viesti kaikille luettavissa. Onko vieläkin kännissä, vai sekaisin?
      72
      1650
    2. Sofia pakeni yöllä kotonta Stefua.

Uusi piirre näköjään löytyy Stefusta. Suutuessaan heittelee tavaroita.
      124
      1173