Jos jostakin sinkusta tuntuu, että seinät kaatuvat päälle sinkkuna, niin perheellisenä huonossa suhteessa sitten kun alkaa tulla ongelmia se on vielä potenssiin 2. Sinkkuna sentään selviää aina mutta perheellisenä voi sanoa etttä HUH HUH!
Sinkkuna on sentään aina mahdollisuus muuttaa paikkakuntaa helposti mutta lasten kanssa se ei onnistukaan enää. Reissutyö on miehelle ihan virkistävää mutta jos on aviopuoliso niin johan alkaa kuulua hellasäröä yms.
Eli olkaa sinkut onnellisia sinkkuna. Aina löytyy mielenkiintoista tekemistä ja pohtimista itsekseenkin!
Sinkut eivät edes tajua mitä on perhehelvetti
68
1061
Vastaukset
- gfgkjfhgd
Jos sinkkuuden parhaat puolet on, että voi vaihtaa paikkakuntaa ja tehdä reissutyötä, niin voin todeta, että ei ole mitään kiinnostusta hyödyntää noita etuuksia, eli aika heikko mainospuhe.
- JohnVeiNe
Niin, tämän kertoi joku mies, jonka elämään tuo kaikki kuuluu. Monikohan oikea ATM tykkää westerneistä?
Kannattaa valita kunnollinen mies eikä jännämiestä niin se perheessä eläminenkin olisi mukavaa.
- sittenkaduttaa
ei se järki valitse vaan pillulla ne ajattelee
Jos taas hyvin käy niin, ei tarvitse elää helvetissä. 50 yhteistä Juhannusta takana. :)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016062321784128_uu.shtmlTuossa kommentissa näkee sinun todellisen luonteen. Olet täällä vaan kehuskelemassa parisuhteesi onnellisuutta ja vittuilemassa sinkuille.
super-atm kirjoitti:
Tuossa kommentissa näkee sinun todellisen luonteen. Olet täällä vaan kehuskelemassa parisuhteesi onnellisuutta ja vittuilemassa sinkuille.
Ei täällä ole muita sellaisia vielä vastaan tullut, kuin sinä jolle kieltämättä on joskus mukavaa vittuilla takaisin. :)
Mutta sitähän sinä kerjäätkin.Ei täällä ole kulkukorttia, joten vapaa pääsy. Hypergamia on sun päähänpinttymäsi. Mitäänhän sinä et laske naisen hyväksi olipa hän tehnyt mitä tahansa suhteensa eteen.
Joo, nyt alat jo parisuhdeterapeutiksikin. Hienoa. :)
Mun mieheni istuu paskalla, kyllä siinäkin joskus aikaa menee kesälomallakin. Ja mä lähden nukuttamaan lapsia, joten etsi nyt joku muu kelle taas kiukutella. :D- Eräkettu
Vaikka ite olenkin sinkku niin en mie täältä pillua ole tullu hakeen...
Ja harvoinpa täältä saa mitään oikeaa neuvoa. :D
Ja mitä neuvoa sinkku oikeastaan tarvii..
Neuvoa miten tulla ittensä kanssa toimeen? :D :D - pippelinkinon
sekin on 5 mm pitkä
Mä ymmärrän, että sinkkuus on puheenaihe, kehys jonka ympärillä asioita puidaan. En pidä tätä seuranhakupaikkana, joten mun parisuhde stauksellani ei ole mitään merkitystä keskustelujen kannalta. Minäkin olen nääs ollut sinkku. Ehkä jopa enemmän, kuin sulla on vielä ikää edes. ;)
Mitä sitten? Minä saan olla vanhempi ja miestäni se ei häiritse. Minä saan olla läskimpi ja miestäni se ei häiritse. Minä saan olla pienituloisempi ja miestäni se ei häiritse. Saan olla myös sairaampi ja miestäni se ei häiritse. Miksi se sinua häiritsee?
Siks toisekseen mun sairauteni ovat kaikki sellaisia, jotka nimenomaan "kurppaantumisen" eli iän myötä helpottuu. Ne hormoonit katsohan. Joten mulla saattaa vanhana olla oikein hyvä elämä terveyden puolesta. Mitä ei nuorena ole ollut. :)
Miten sinä taas meinaat selvitä tuosta ongelmastasi vihata ventovieraita?- hihhh
Arvaa ;)
*pus* - Tähti--Silmä
Täälähän on oikein mukava juhannustunnelma, voi kuinka ihanaa :)
Ilolla ja kiitollisuudella luen näitä keskusteluja! Tähti--Silmä kirjoitti:
Täälähän on oikein mukava juhannustunnelma, voi kuinka ihanaa :)
Ilolla ja kiitollisuudella luen näitä keskusteluja!Onhan täällä, ihan kun stringit jalas kävelis orapihlajoissa. :D
hihhh kirjoitti:
Arvaa ;)
*pus*Olen vallan huono arvailemaan. :)
*oliko tämä vihje*? Pussilan mutkassa?Mieluummin minä sönkön juttuja luen sinun nillitystä.. Sönköllä on hyviä ajatuksia ja asiallisia tekstejä.
- että.silleen
Aika pitkä pätkä sovinnollista ja rakentavaa keskustelua.... Tältä pohjalta vähän ihmettelen yhtä aloitettua keskustelua, mun pahantuulisuudesta ja ilkeydestä!
Ei siihen näköjään perhettä tarvita, ei edes parisuhdetta... riittää kun suunnistaa sinkutpalstalle niin jo räiskyy. Joukkotappeluksiko tää menee...?
Ihan mukavaa illanjatkoa kaikkille osaa ottaville tahoille! =)
Royalgames 20 pelaajan keskinäinen kilpailu paremmuudesta KORTTIpelissä, HERTTA! että.silleen kirjoitti:
Aika pitkä pätkä sovinnollista ja rakentavaa keskustelua.... Tältä pohjalta vähän ihmettelen yhtä aloitettua keskustelua, mun pahantuulisuudesta ja ilkeydestä!
Ei siihen näköjään perhettä tarvita, ei edes parisuhdetta... riittää kun suunnistaa sinkutpalstalle niin jo räiskyy. Joukkotappeluksiko tää menee...?
Ihan mukavaa illanjatkoa kaikkille osaa ottaville tahoille! =)
Royalgames 20 pelaajan keskinäinen kilpailu paremmuudesta KORTTIpelissä, HERTTA!Jep. Vähän tähän tyyliin. :)
https://www.youtube.com/watch?v=zvTmLRw_-oU
- pinksxxx
Jo eipä käy kateeks naapureiden lapsiperhe-elämä, oli sitten helvettiä tai taivasta, niin EVVK. Ongelmia on kaikilla ja kun meen latautuun seesteisen rauhalliseen kauniiseen kotiini, niin eipä siinä pieni "rakkauden" puute paljoa vaa`assa paina.
Mun mielestä ihmisten kannattais tosiaan alkaa tässä maailman tilanteessa jo harkita, et onko se lapsen tekeminen tosiaan se, mitä elämältään haluaa. Koska nykyään ei tarvi niitä lapsia tehdä, oot ihan yhtä hyvä, kun ne, jotka tekee ja siinä sitten väsyneinä kärvistelee et olispa vielä vapaa.
Monen täysin aikuisen lapsia tehneen suusta tullut ihan suorat sanat, et en olis, jos olisin tiennyt...Ja kateutta sinkuille tosiaan riittää, kun naama väsymyksestä venyneenä törmää fressiin ihmiseen, jolla tosiaankin on aikaa itselleen. Oma valinta, mut äidit on kovia arvostelemaan ja naisilla yleensäkkin kateus lyö lieskoja väleihin, se on nähty.
En siis kuitenkaan ole lapsia vastaan ,en tosiaan, sehän olis kamalaa ja sairasta. Tykkään jopa muiden lapsista ja jaksan olla kiva täti, kun tiedän, et menevät siitä sitten vanhempiensa hoiviin, eikä mun tarvi niitä jatkuvalla syötöllä kärsiä.
Sanon vaan, et maailma on todella ylikansoittunut ja monet ongelmat johtuvat ja pahenevat siitä. Kyllä kahdella lapsettomalla ihmisellä voi olla pitkä liitto ilmankin lapsia, ei se le mikään pakollinen jatke hommalle.
Itse sinkkuna en ees haaveile yhdessä asumisesta, siinäkin on jo liikaa. Miksi pitäisi? Oma rauha on aivan taivaallista tässä maailman hektisyydessä! Ja ystävyys ja hellyys, ne kelpaavat toki aikuisillekkin ihmisille:))
Hauskaa jussia sinkuille ja perheille! - Niitti333
Mulla sama juttu kuin nimim pinksxxx.
En ole lapsikielteinen mutta minkä takia sinkuille tyrkytetään avioliittoa ja lapsien tekoa?
Eläköön perhe-elämää kukin niinkuin haluaa ja sinkkujen pitäisi antaa elää itse valitsemaansa elämää. Vai onko se niin, että jos on uponnut suonsilmään, sinne täytyy houkutella lisää porukkaa että olisi hauskempaa kun on mahdollisimman paljon seuraa?
Kyllä se on totta että joittenkin perhehelvetti kauhistuttaa ja vaikka sympatiat ovat kärsivien puolella, niin pakostakin tulee mieleen että hyvä kun väistin nuokin luodit.- o9o9o9
Luulen, että se on päinvastoin. IIhmiset eivät suinkaan halua vetää ketään suohon, vaan ne joiden onni on perheessä, eivät voi kuvitella, että joku on onnellinen ilman perhettä. Sukulaisilla varsinkin on usein puutetta hienotunteisuudesta kun halutaan neuvoa.
- PaljonEriSyitä
Riippuu että kuka tyrkyttää lapsien tekoa tai avioliittoa.
Vanhemmat koska he haluavat saada lapsen lapsia. Sukulaiset siksi koska he haluavat että suku varmasti jatkuu mahdollisimman tehokkaasti ja pitkään.
Rotu nationalistit, esim. valkoiset nationalistit siksi koska he paranoidisesti pelkäävät valkoisen ihmisrodun kuolevan sukupuuttoon tai muuttuvan vähemmistöksi. Näiden nationalistien mielestä henkilö joka ei lisäänny, pettää sukunsa ja rotunsa.
Uskonlahkolaiset tai perinteisyyden ihmiset siksi koska heidän mielestään jokaisella moraalisella ihmisillä on velvollisuus lisääntyä ja ja jatkaa sukuaan siirtämällä omat geenit eteen päin. Seksi muussa kuin lisääntymistarkoituksessa on usein heidän mielestään ehdottomasti väärin. Tässä on taustalla myös halu varmistaa yhteiskunnan jatkuminen.
Tuttavat siksi koska he itse pitävät paljon lapsista ja eivät välttämättä ymmärrä jonkun haluavan pysyä lapsettomana tai ilman parisuhdetta. Kaveri saatetaan myös kokea niin mukavaksi, että he säälivät sitä että tällainen persoona kuolee pois jättämättä mitään jälkeensä.
- halojaaaataas
lastenkin kanssa voi muuttaa
- Arotar
Ei sinkun elämä ole helppoa: ei ole kuskia joka vie töihin, ei ole varaa autoon, täytyy kävellä, pyöräillä tai kulkea paikallisbussilla tai joskus jonkun työkaverin kyydillä. Ihan milloin mitenkin. Joskus miehet ehdottelee kaikenlaista kuin huoralle, siinä yksi syy etten haluaisi olla sinkku. Kun haluaa lainata autoa, ei sitä lainaa isä eikä veli. Pitäisi ostaa halpis-auto, mutta kun säästötkin on käytetty. Autovuokraamon kannalla en ole, eikä pienellä paikkakunnalla ole sellaista. Eli tili tuli tili meni.
Eikä miestä niin helposti löydä lehtien palstoiltakaan, ei ravintolasta, ei sinkkuristeilyltä, ei työpaikalta ja osa on jo varattuja ja osa ottaa saman kylän tytön vaimoksi. Osa on liian pitkiä minulle. Jotkut haluavat vaalean. Ja sitten: Yritin saada asunnon toiselta paikkakunnalta vaan enpä saanut. Kyselin useiltakin paikkakunnilta vaan eipä ole tärpännyt vielä.- sinkku78___
Täällä sinkkumies. Voisin tarjota kodin mukavalle sinkkunaiselle ja elämänkumppanuuden, jos natsaa. Olisko halukkaita tutustumaan?
Tuli vielä mieleeni, että kyllähän sinkuilla saattaa olla erittäin selkeäkin käsitys perhehelveteistä. Jos ovat vaikka lapsian sellaisien keskellä kasvaneet. Voi olla myös, että sen pohjalta perhe ja parisuhdekin tuntuu pelottavalta. Ehkä ajatellaan, että sama toistuu omalla kohdalla, vaikka eihän se niin mene automaattisesti. Ei ole pakko olla kuten vanhempansa.
Tuosta paikkakunnan vaihdosta sen verran, että kyllä se helposti onnistuu lapsienkin kanssa. Kun on todellinen syy miksi paikkakuntaa pitää vaihtaa, sitä silloin vaihdetaan. Itsekin olen lapsena muuttanut vanhempien mukana paikkakunnilta toisille, eikä se ole ollut mikään este että lapsi kulkee mukana. :)
Lapsena vielä sopeutuukin kokolailla helpommin, kuin aikuisena.
Tuo on totta, mielenkiintoista tekemistä löytyy niin sinkkuna kun suhteessakin. Pitää vaan oivaltaa tuo asia. Sinkkuus ei ole este elämälle sen enempää, kuin parisuhdekaan.- SiitSöLähtee
Khyl sitä tiedetään mitä on perhehelvetti : onhan monilla kavereita joilla on omat perheet... ja sillon tällön joutuu seuraamaan vierestä kun asiat on persiillään...
- Eipäniii
Tiedän, sen takia sen naiset valitsisinkin tarkkaan kenen kanssa tehdä lapsia kun niitä ongelmia tulee kaikkien kanssa perhe-elämässä.
36-vuotiaana toisaalta tuota ongelmaa ei sikäli ole että tietty etsikko aika nuorten naisten kanssa jotka eivät halua heti lapsia on jo mennyt ja jäljellä on näitä jotka haluavat tai ajattelevat vain perhettä.
Tietysti ehkäpä voisi hummata menemään parikymppisten kanssa kun heidän kanssa hyvin toimeen tulee ja unohtaisi perheet sun muut.
PErhe-elämää miettiessä joskus tulee hieman kade tai tavallaan tuntee pistoksen että tietty aika on mennyt ohi tiettyjen naisten kanssa eikä tietynlainen elämä toteutunut. Onko se hyvä vai huono asia on sitten asia puitavissa kulloinkin erikseen.
Paljon olisi jäänyt kokematta perheellisenä ja toisin päin.
Kun sopivaa naista ei ole tarjolla vapaana niin minkäs teet.
Paskaa naista tai paskaa suhdetta en tahdo, ne olisivat helvettti joka tapauksessa.- o9o9o9
Minä perustin perheen nuorena ja nyt kun olen vähän yli nelikymppinen, lapset ovat jo aikuisia ja elämme jälleen miehen kanssa kaksin. Paljon jäi nuorten menoja väliin kun ei tullut vietettyä sinkkuelämää eikä baarielämää. En silti koe jääneeni paitsi mistään tärkeästä, sillä omat kiinnostuksen kohteeni eivät löydy baareista. Itse asiassa mtään niin fiksua en ole elämässäni tehnyt kuin perustanut perheen. Lapsista tuli ihania aikuisia ja mies on kaikkien näiden vuosien jälkeen ihanampi ja rakkaampi kuin koskaan.
Tekee valintansa miten tahansa, kaikkea ei voi saada eikä ehdi tekemään. Vaikeus on siinä, että etukäteen ei tiedä valitseeko itsensä kannalta oikein. o9o9o9 kirjoitti:
Minä perustin perheen nuorena ja nyt kun olen vähän yli nelikymppinen, lapset ovat jo aikuisia ja elämme jälleen miehen kanssa kaksin. Paljon jäi nuorten menoja väliin kun ei tullut vietettyä sinkkuelämää eikä baarielämää. En silti koe jääneeni paitsi mistään tärkeästä, sillä omat kiinnostuksen kohteeni eivät löydy baareista. Itse asiassa mtään niin fiksua en ole elämässäni tehnyt kuin perustanut perheen. Lapsista tuli ihania aikuisia ja mies on kaikkien näiden vuosien jälkeen ihanampi ja rakkaampi kuin koskaan.
Tekee valintansa miten tahansa, kaikkea ei voi saada eikä ehdi tekemään. Vaikeus on siinä, että etukäteen ei tiedä valitseeko itsensä kannalta oikein.Järkevin perheen perustamis ikä on mielestäni 30-40v Voit elää normaalin nuoruuden ja sitten kun elämä rauhoittuu muutenkin ja talous/puitteet asettuu, niin on sama tehä vaikka ne lapset. Joillakin näyttää olevan kiire tekeen lapsia turhan nuorena...Ei sitä nuoruutta ja vapautta saa enää takas jälkikäteen.
Sinulla kuuluu menneen hyvin ja hyvä niin.- o9o9o9
stone81 kirjoitti:
Järkevin perheen perustamis ikä on mielestäni 30-40v Voit elää normaalin nuoruuden ja sitten kun elämä rauhoittuu muutenkin ja talous/puitteet asettuu, niin on sama tehä vaikka ne lapset. Joillakin näyttää olevan kiire tekeen lapsia turhan nuorena...Ei sitä nuoruutta ja vapautta saa enää takas jälkikäteen.
Sinulla kuuluu menneen hyvin ja hyvä niin.Olen samaa mieltä esim. omien lasten kannalta. Opiskelkoot ja katselkoot maailmaa vähän ennen kuin ryhtyvät niin vaativaan hommaan kuin perhe-elämä. Siinä saa työntää omat tarpeet kuitenkin aina vähän taka-alalle. Minä olen sellainen vanhana syntynyt, ettei kiinnostanut oikein mennä viuhtoa nuorenakaan. Pitää oppia tuntemaan itsensä jotta tietää millainen on ja mikä itselle sopii.
- atännä
stone81 kirjoitti:
Järkevin perheen perustamis ikä on mielestäni 30-40v Voit elää normaalin nuoruuden ja sitten kun elämä rauhoittuu muutenkin ja talous/puitteet asettuu, niin on sama tehä vaikka ne lapset. Joillakin näyttää olevan kiire tekeen lapsia turhan nuorena...Ei sitä nuoruutta ja vapautta saa enää takas jälkikäteen.
Sinulla kuuluu menneen hyvin ja hyvä niin.Lasten saanti vaikeutuu, mitä kauemmin odottaa. Ei niitä ehkä niin vaan tehdäkään silloin kun itselle sopii. Niitä ei ehkä saa ollenkaan.
- o9o9o9
atännä kirjoitti:
Lasten saanti vaikeutuu, mitä kauemmin odottaa. Ei niitä ehkä niin vaan tehdäkään silloin kun itselle sopii. Niitä ei ehkä saa ollenkaan.
Tuokin on totta. Omassa lähipiirissäni olen nähnyt senkin miten suunnatonta surua lapsettomuus aiheuttaa. Jos haluaa tehdä asiat ns. oikeassa järjestyksessä, naisen kohdalla aikataulu voi olla aika tiukka. Pitkät opinnot ja työelämään pääsy voivat viedä niin kauan, että nainen myöhästyy junasta lasten tekemisen suhteen.
atännä kirjoitti:
Lasten saanti vaikeutuu, mitä kauemmin odottaa. Ei niitä ehkä niin vaan tehdäkään silloin kun itselle sopii. Niitä ei ehkä saa ollenkaan.
Osa saa ja osa ei saa..Onpahan ainakin mukava laittaa paljaalla vuodesta toiseen ja kummankaan ei tartte lutrata ehkäisyn kanssa..En silti tyhjän nokkaan lähtisi lapsia tekemään sen varjolla et jos ei myöhemmin saisikaan. Täytyy olla vankat perustukset, jos noinkin isoja asioita mietiskellään. Moni on itsekäs ja sitten meillä on yksinhuoltajia näin helvetin paljon tässä maassa, kun lapsi vain piti saada tehtyä keinolla millä hyvänsä juuri tietyllä hetkellä, vaikka aika ei ollut otollinen.
- Krjfjcxj
stone81 kirjoitti:
Osa saa ja osa ei saa..Onpahan ainakin mukava laittaa paljaalla vuodesta toiseen ja kummankaan ei tartte lutrata ehkäisyn kanssa..En silti tyhjän nokkaan lähtisi lapsia tekemään sen varjolla et jos ei myöhemmin saisikaan. Täytyy olla vankat perustukset, jos noinkin isoja asioita mietiskellään. Moni on itsekäs ja sitten meillä on yksinhuoltajia näin helvetin paljon tässä maassa, kun lapsi vain piti saada tehtyä keinolla millä hyvänsä juuri tietyllä hetkellä, vaikka aika ei ollut otollinen.
Näin naisena näkemys on päinvastainen. Olisi helpompi tehdä muksu näin opiskellessa. Siinä se tenava kasvaisi ja miehellä olisi joko joustavasti opinnot kesken tai sopuisasti päivätyö. Opintojen jälkeen voisi syöksyä uraputkeen ja muksu(t) olisivat sen ikäisiä, että voisi hyvillä mielin laittaa päiväkotiin.
Ei tässä maailmassa enää mikään vakiinnu eikä ole varmaa. Parempi perustaa perhe nyt kun on nuori ja jaksaa eikä päätyä halveksituksi pätkätyöläiseksi vain koska on lapseton, lapsentekoiässä ja nainen :D Krjfjcxj kirjoitti:
Näin naisena näkemys on päinvastainen. Olisi helpompi tehdä muksu näin opiskellessa. Siinä se tenava kasvaisi ja miehellä olisi joko joustavasti opinnot kesken tai sopuisasti päivätyö. Opintojen jälkeen voisi syöksyä uraputkeen ja muksu(t) olisivat sen ikäisiä, että voisi hyvillä mielin laittaa päiväkotiin.
Ei tässä maailmassa enää mikään vakiinnu eikä ole varmaa. Parempi perustaa perhe nyt kun on nuori ja jaksaa eikä päätyä halveksituksi pätkätyöläiseksi vain koska on lapseton, lapsentekoiässä ja nainen :DHeh..Että miehelläkin opinnot kesken ja mistähän se raha sitten tulisi, jolla tämä kaikki kustannetaan? Toisekseen missään vuokra läävässä ei ole kaksista mitään perhe-elämää viettää ahtaudessa. (Monet parisuhteet ovat kariutuneet moiseen sekasortoon ja oman tilan puutteeseen)
Sitten kun sulla on vakituinen työpaikka, niin siitä on helppo jäädä äitiyslomalle, kun on työpaikka mihin palata. Sitäpaitsi kun on vuosia töissä, niin tuollainen äitiysloma tulee monille ihan tarpeeseenkin. Itsekkin harkitsen vuorotteluvapaata lähivuosina.
Itse en ole koskaan halveksinut lapsettomia naisia...Lienee ihan ihmisten omaa kuvitelmaa.- vaikeayhtälö
stone81 kirjoitti:
Heh..Että miehelläkin opinnot kesken ja mistähän se raha sitten tulisi, jolla tämä kaikki kustannetaan? Toisekseen missään vuokra läävässä ei ole kaksista mitään perhe-elämää viettää ahtaudessa. (Monet parisuhteet ovat kariutuneet moiseen sekasortoon ja oman tilan puutteeseen)
Sitten kun sulla on vakituinen työpaikka, niin siitä on helppo jäädä äitiyslomalle, kun on työpaikka mihin palata. Sitäpaitsi kun on vuosia töissä, niin tuollainen äitiysloma tulee monille ihan tarpeeseenkin. Itsekkin harkitsen vuorotteluvapaata lähivuosina.
Itse en ole koskaan halveksinut lapsettomia naisia...Lienee ihan ihmisten omaa kuvitelmaa."Kun on vuosia töissä, niin tuollainen äitiysloma tulee monille ihan tarpeeseenkin."
Nykyisellä systeemillä, hyvä kun on muutaman vuoden ehtinyt tehdä koulutustaan vastaavaa työtä, ennen kuin lapsia pitäisi jo ruveta väsäämään. Vuodet menevät yllättävän vikkelästi.
Lukiosta ulos n. 18-vuotiaana
Pari vuotta siihen päälle, jos ei vaikka ole päässyt ensimmäisellä kerralla sisään hakemaansa opiskelupaikkaan.
Opinnot alkavat siis noin 20-vuotiaana.
Yliopistossa menee helposti sellainen 7 vuotta jos joutuu opintojen ohella käymään töissä. Sen jälkeen on käsissä vasta pelkät maisterin paperit.
Sen jälkeen sekalaisia pätkätöitä muutama vuosi ennen kuin toivottavasti löytyy parempaa ja vakituista.
Kolmekymppisenä vakituiseen, toivottavasti hyväpalkkaiseen työhön. Työuraa tekemään ja rahaa säästöön joitain vuosia.
Lapsia voikin sitten ruveta miettimään kolmevitosena. Töitä ei ole niin montaa vuotta takana, että työntekoon olisi jo ehtinyt kyllästyä. Hedelmällisyys on kuitenkin jo oleellisesti laskenut, joten jälkeläisten saannin mahdollisuudetkin ovat vähän niin ja näin. vaikeayhtälö kirjoitti:
"Kun on vuosia töissä, niin tuollainen äitiysloma tulee monille ihan tarpeeseenkin."
Nykyisellä systeemillä, hyvä kun on muutaman vuoden ehtinyt tehdä koulutustaan vastaavaa työtä, ennen kuin lapsia pitäisi jo ruveta väsäämään. Vuodet menevät yllättävän vikkelästi.
Lukiosta ulos n. 18-vuotiaana
Pari vuotta siihen päälle, jos ei vaikka ole päässyt ensimmäisellä kerralla sisään hakemaansa opiskelupaikkaan.
Opinnot alkavat siis noin 20-vuotiaana.
Yliopistossa menee helposti sellainen 7 vuotta jos joutuu opintojen ohella käymään töissä. Sen jälkeen on käsissä vasta pelkät maisterin paperit.
Sen jälkeen sekalaisia pätkätöitä muutama vuosi ennen kuin toivottavasti löytyy parempaa ja vakituista.
Kolmekymppisenä vakituiseen, toivottavasti hyväpalkkaiseen työhön. Työuraa tekemään ja rahaa säästöön joitain vuosia.
Lapsia voikin sitten ruveta miettimään kolmevitosena. Töitä ei ole niin montaa vuotta takana, että työntekoon olisi jo ehtinyt kyllästyä. Hedelmällisyys on kuitenkin jo oleellisesti laskenut, joten jälkeläisten saannin mahdollisuudetkin ovat vähän niin ja näin.Noihan siinä käy usein näillä "ikiopiskelijoilla" ja sitten kun vielä käy niin, että on parisuhde katkolla siinä kolmenkympin jälkeen, niin alkaakin jo tulla kiire..Sitten lähdetään jopa epätoivoisiin tekoihin. Aivan totta, että määräänsä enempää sitä ei voi missään nimessä pitkittää. Kannattaa etsiä jo reilusti alle kolmikymppisenä luotettava ja hyvä mies, jonka kanssa voi sitten tehä asioita oikeassa järjestyksessä oikeaan aikaan.
- 2322
stone81 kirjoitti:
Noihan siinä käy usein näillä "ikiopiskelijoilla" ja sitten kun vielä käy niin, että on parisuhde katkolla siinä kolmenkympin jälkeen, niin alkaakin jo tulla kiire..Sitten lähdetään jopa epätoivoisiin tekoihin. Aivan totta, että määräänsä enempää sitä ei voi missään nimessä pitkittää. Kannattaa etsiä jo reilusti alle kolmikymppisenä luotettava ja hyvä mies, jonka kanssa voi sitten tehä asioita oikeassa järjestyksessä oikeaan aikaan.
Tuossa on vaan se huono puoli, että parikymppisenä monet ovat vielä aika raakileita henkisen kasvunsa kanssa ja vasta selvittävät mitä elämältään haluavat. Tuon ikäisiltä miehiltä lapsista kysyttäessä yleisin vastaus on "ehkä sitten joskus". Kymmenen vuotta myöhemmin tuo vastaus voi olla tarkentunut muotoon "kyllä", "ei" tai "ei sinun kanssasi".
- Voiihmettä
Ei sinkkuna eläminenkään ole ruusuilla tanssimista, kun ihmiset ovat mitä ovat, lokaa lentää vaikka on vain olemassa, joillekin sekin on liikaa!
Jotkut ihmiset ovat aika kettuja :)
Olen joutunut naapureiden ahdistelun kohteeksi , he ovat läheisriippuvaisia ja luulevat että olen heidän kaa tekemisissä joka päivä aamulla, päivällä, illalla :(
Kiihkeetä on pitänyt :D "Jos jostakin sinkusta tuntuu, että seinät kaatuvat päälle sinkkuna, niin perheellisenä huonossa suhteessa sitten kun alkaa tulla ongelmia se on vielä potenssiin 2. Sinkkuna sentään selviää aina mutta perheellisenä voi sanoa etttä HUH HUH!"
Aina voi erota.- ikäväämutt
Ja päätyä paskaksi yhäriksi jota kukaan ei halua koska pentu. ^^
- RiippuuEronOttajasta
ikäväämutt kirjoitti:
Ja päätyä paskaksi yhäriksi jota kukaan ei halua koska pentu. ^^
Jos eron ottajana onkin nainen(useimmiten eron ottaja) eikä mies. Niin mies joutuu maksamaan 18v elatusmaksuja, menettää suunnilleen puolet omaisuudestaan, saa todella rajoitetun oikeuden tavata lapsiaan. Huonommassa tapauksessa mies myös menettää mahdollisen itse rakennuttamansa omakotitalon naiselle ja lapsille.
RiippuuEronOttajasta kirjoitti:
Jos eron ottajana onkin nainen(useimmiten eron ottaja) eikä mies. Niin mies joutuu maksamaan 18v elatusmaksuja, menettää suunnilleen puolet omaisuudestaan, saa todella rajoitetun oikeuden tavata lapsiaan. Huonommassa tapauksessa mies myös menettää mahdollisen itse rakennuttamansa omakotitalon naiselle ja lapsille.
Meillä on huoltajuus 50:50. Erossa rahaa ei jaettu mitenkään. Kumpikin piti omansa.
Toki elatus pitää maksaa jos nainen maksaa kaikki kikut ja mukut esim. Päivähoidon, vakuutukset, vaatteet.- 2322
RiippuuEronOttajasta kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mies ei menetä puolta omaisuudestaan vaan kummankin omaisuus tasataan puoliksi. Tämä on aivan eri asia. Useimmissa perheissä molemmat vanhemmat käy töissä ja osallistuvat talouden kustannuksiin jolloin molemmilla on omaisuutta. Jotkut perheet taas jakavat omasta halustaan työt niin, että miehen tehtävä on tuoda leipä pöytään ja naisen tehtävä hoitaa koti ja lapset, jolloin molemmat ovat tehneet yhtä arvokasta työtä perheen eteen ja miehen tienaama omaisuus katsotaan täysin oikeutetusti yhteiseksi. Mieshän ei olisi voinut tehdä omaisuutta, jos olisi itse joutunut hoitamaan lapset.
- Eräkettu
Onkos se perhehelvetti sellasta että pikkutytöllä on väsyneenä "känkkäränkkä" ja se rääkkyy niin kauan että se vaan sammuu kuin saunalyhty niille sijoilleen?
- onnellineneronnut
Eronneena tajuaa kyllä hyvin, eikä halua enää koskaan toista kertaa erehtyä naimisiin. Kyllä sinkkuna on parasta.
- suomalainen.mies-
Ei naiset osaa valita hyvää miestä ja siksi ne siihen helvettiin joutuukin kun joutuvat tekemään kaikki kotityöt päivätyön ohessa. On varmaan hauskaa olla palvelijana jollekkin miehelle joka ei arvosta naista muuten kun patjana
- Näkökulmaaa
Itse sanoisin ettei ollut hajuakaan miten rankkaa lapsiperhe-elämä voi olla. Mutta ei myöskään ollut hajuakaan siitä elämän syvällisyydestä ja monikerroksisuudesta, joka avautui itselle vasta lasten kautta.
Sitä ennen olin elänyt lähinnä itselle. Ihan mukavaa ja luksusta sekin. Mutta en ikinä vaihtaisi takaisin tätä nykyistä elämää itsenäisyyteen ja yksin olemiseen. Sain nauttia siitä jo tarpeeksi. Ja kun lapset on isoja niin ehtii sitten taas nauttia ihan tarpeeksi asti.
Perheen kautta saa elämään niin paljon, sellaistakin mitä ei osaa edes kuvitella ennen lapsia. Ei ne lapset ole taakka. Työllistävät joskus, mutta se on pientä sen rinnalla mitä on olla osa sitä kaikkea mikä kuuluu perheeseen. Muistan kyllä että lapsuuskin oli ihanaa aikaa, sekin vietetään perheessä. Eihän lapsenakaan kaikki aina ole kuin ruusuilla tanssimista, mutta puolensa kaikessa. On valaisevaa nähdä perhe-elämä myöhemmin vanhemman silmin, ja toivottavasti myöhemmin myös isovanhemman silmin.
Mutta minusta on ihan ok jos osa ei hanki lapsia. Eikö se ole jokaisen oma valinta.
Ja silloinkin kun väsyttää voi arjesta etsiä niitä hyviä asioita ja keskittyä niihin eikä valittaa huonoista. Sama tosin pätee myös sinkkuihin ja ilman lapsia parisuhteessa eläviin. Ja kun jaksaa tsempata, on syytä mistä olla itsestään ylpeä ja se tekee hyvää jokaiselle.
Olen sitä mieltä että lapset on tietyssä mielessä elämän suola, ihan niin kuin rakkaus, parisuhde ja ihmisen yksilöllisyys ja itsensä toteuttaminenkin, jokainen erilaisia puolia elämästä, ja kukin ihminen valitsee mitä kaikkea haluaa sisällyttää omaan arkeensa ja pyrkii kohti omia unelmiaan. - eivittumikädaiju
Perheellisenä huonossa suhteessa?
Mikä vittu sinut pakotti lapsia hankkimaan huonoon suhteeseen, miksi elät huonossa suhteessa?
Läheisriippuvuus? Mulla takana paska parisuhde ,perhees ei muuta ongelmaa kun ukko. Lapsia en kadu ikinä että tein ,vaikka lastenisä mikään roolimalli ollut. Eipä se paljoo asioiden eteen kotona tehny nukku,valitti ja teki katoamis temppujaan.... näin ei aina ollut vaan ajan kanssa muuttui.mutta kyllä mä toivosin et rinnalle löytys vielä joku ...
Helekkari kun on siinäkin menny hyvä muija hukkaan väärällä mies valinnalla..
Meikäläine se ei tuommosia temppuja tekisikään ja olisit onnellisessa parisuhteessa viettämässä lapsiperhe arkea, mutta minkäs teet kun ei ihmiset yhtään kato kehen kans aletaan lisääntymään..voi voi sen tähären kun näitä riittää.Ite oon kyl onnellinen että lapset kuitenkin saanut vaikkakin mies oli mitä oli :) lapset on parasta mitä mulle käynyt ja en siis jäänyt tyhjinkäsin tuosta suhteesta ;) ♥
Nevesha kirjoitti:
Ite oon kyl onnellinen että lapset kuitenkin saanut vaikkakin mies oli mitä oli :) lapset on parasta mitä mulle käynyt ja en siis jäänyt tyhjinkäsin tuosta suhteesta ;) ♥
Lapset tulivat tietysti tehtyä itsekkäästi ajatellen, mutta kyllä lapsille kuuluisi saada kasvaa perheessä, jossa on molemmat vanhemmat ja jotka jopa vieläpä tulevat toimeen keskenään, ettei se ole yhtä saatanan sotatannerta aamusta iltaan........
En tiedä mikä siinä on, että ihmiset ei tunnista sitä vastuullista ja kunnollista ihmistyyppiä, jota kohtaan olisi jopa aitoja tunteitakin ja jonka kans voi perheen perustaa, vaan niin jumalattoman moni tekee tuon saman virheen elämässä. Toisaalta kun miettii miten vaikeaa itselleni on löytää sopivaa elämänkumppania, josta oikeasti kiinnostuis, niin eipä sitä siltä pohjalta oikeastaan tarvitse ihmetellä, että monet ottaa sen joka siinä ensimmäisenä on otettavissa, vaikkei oikeastaan ole mitään yhteistä, aidoista tunteista puhumattakaan, koska biologinen kello tikittää ja yksinkään ei osata/haluta elää. Aikansa leikitään perhettä kaveripohjalta ja sitten kun on elämäntehtävä, eli lapset saatu toteutumaan, niin havahdutaan siihen, et mitä helvettiä minä oikeastaan tuon kusipään kanssa oikeastaan elämääni tuhlaan...Tämä on vaan niin uskomattoman monen ihmisen elämäntarina.- kasariltaitsekkin
Sitähän se on, kun ihmiset eivät osaa ajatella mitään itse, vaan ulkopuolelta syötettyjen mallien mukaan eletään.
Itseisarvona se joku perhekeskeinen malli ja pariutumisessa kanssa yleensä ns. normi kaava. Opiskele, pariudu, hanki lapsi, mene töihin ja sido elämäsi pankkivekseliin, koska se nyt vaan on "normaalia" ja niin kuuluu tehdä.
Mitään ei osata kyseenalaistaa.
Jotenkin säälittävää.
Ja kyllä, se järki astuu kuvaan sitten jälkijunassa, liian myöhään.
Lapset tekee lapsia ja leikkii aikuista. Useat tuhannet ihmiset onnettomissa suhteissa ja montako kymmentä prosenttia liitoista menee karille.
Jokuhan noissa asioissa on pahasti pielessä. Eipä meillä alkuun pahoja riitoja ollutkaat,ne tuli lapsen syntymän jälkeen ja kyllä lapset ihan itse tahdoin,kenenkäs muun vuoksi niitä tehdän kuin itsen? En ainkaan muiden iloks oo ainuttakaan synnyttäny :D
Monet ihmiset muuttuu ajan kanssa,yks pahin varmaan naimisiin mennessä.kukaan ei tuu koskaan tunteen ketään täysin.yht äkkiä saattaa löytyä yllättäviä asioita joita ei ois uskonu tapahtuvan,sellaista sattuu...
Tämä minun "seurustelu virheeni" on kuitenkin tuonut mulle nämä lapset. Niin eipä ainakaan mennyt ne vuodet täysin hukkaan menneet ;) eipä tarvi ainkaan tulevaisuudes sperma pankin ovilla kolkutella viimesillä hedelmällisillä vuosillani ;)
Itelle lasten hankkiminen on aina ollut se haave,ja ei sen takia että niin "täytyy" tehdä koska muutkin tekee.Nevesha kirjoitti:
Eipä meillä alkuun pahoja riitoja ollutkaat,ne tuli lapsen syntymän jälkeen ja kyllä lapset ihan itse tahdoin,kenenkäs muun vuoksi niitä tehdän kuin itsen? En ainkaan muiden iloks oo ainuttakaan synnyttäny :D
Monet ihmiset muuttuu ajan kanssa,yks pahin varmaan naimisiin mennessä.kukaan ei tuu koskaan tunteen ketään täysin.yht äkkiä saattaa löytyä yllättäviä asioita joita ei ois uskonu tapahtuvan,sellaista sattuu...
Tämä minun "seurustelu virheeni" on kuitenkin tuonut mulle nämä lapset. Niin eipä ainakaan mennyt ne vuodet täysin hukkaan menneet ;) eipä tarvi ainkaan tulevaisuudes sperma pankin ovilla kolkutella viimesillä hedelmällisillä vuosillani ;)
Itelle lasten hankkiminen on aina ollut se haave,ja ei sen takia että niin "täytyy" tehdä koska muutkin tekee.Olet itsekäs paskiainen. Tarjoat lapsellesi huonon elämän ja vielä kehuskelet.
Hahhah :D mun lapsillani on ihan hyvä elämä! Jos lapsi voi pahoin se kyllä huomattas esim neuvolassa,tarhassa jne... esikoinenkin reipas ku mikä,fiksu tyttö joka rakastaa muskarissa käyntejä,palapelejä leegoja,kävellään jo pitkiä matkoja yhdessä ulkona. Mut nää on taas näitä suomi24 suunsoittajia ...sori etten pahottanu mieltäni sun kommenteistas ;)
- 2322
stone81 kirjoitti:
Lapset tulivat tietysti tehtyä itsekkäästi ajatellen, mutta kyllä lapsille kuuluisi saada kasvaa perheessä, jossa on molemmat vanhemmat ja jotka jopa vieläpä tulevat toimeen keskenään, ettei se ole yhtä saatanan sotatannerta aamusta iltaan........
En tiedä mikä siinä on, että ihmiset ei tunnista sitä vastuullista ja kunnollista ihmistyyppiä, jota kohtaan olisi jopa aitoja tunteitakin ja jonka kans voi perheen perustaa, vaan niin jumalattoman moni tekee tuon saman virheen elämässä. Toisaalta kun miettii miten vaikeaa itselleni on löytää sopivaa elämänkumppania, josta oikeasti kiinnostuis, niin eipä sitä siltä pohjalta oikeastaan tarvitse ihmetellä, että monet ottaa sen joka siinä ensimmäisenä on otettavissa, vaikkei oikeastaan ole mitään yhteistä, aidoista tunteista puhumattakaan, koska biologinen kello tikittää ja yksinkään ei osata/haluta elää. Aikansa leikitään perhettä kaveripohjalta ja sitten kun on elämäntehtävä, eli lapset saatu toteutumaan, niin havahdutaan siihen, et mitä helvettiä minä oikeastaan tuon kusipään kanssa oikeastaan elämääni tuhlaan...Tämä on vaan niin uskomattoman monen ihmisen elämäntarina.Mä kyllä veikkaan, että ongelma ei ole tunteiden puutteessa tai kaveripohjalta suhteeseen lähtemisessä vaan pikemminkin päinvastoin. Kun niitä aitoja tunteita ei välttämättä tule sen kanssa joka olisi muuten sopivin, vaan se tuntuu lähinnä isoveljeltä tai kaverilta, ja valitaan mieluummin vähemmän sopiva jonka kanssa niitä tunteita tulee. Harva kun pystyy tuollaisessa isovelisuhteessa pidemmän päälle olemaan.
Itse en ainakaan järkisuhteeseen pystynyt ja lapset tehtiin sitten tunteita herättävän miehen kanssa joka ehkä oli ulkoisesti vähemmän täydellistä isämateriaalia. Meillä menee kumminkin hyvin. Tulevaisuudesta ei tietenkään varmaksi voi koskaan sanoa, mutta sen tiedän, että tuollaisesta isovelisuhteesta olisi ero tullut satavarmasti. Siihen verrattuna mahdollisuudet onnistua tämän valinnan kanssa ovat varsin loistavat.
- KohtalonIroniaa
Ne jotka ovat henkisesti kyvyttömimpiä parisuhteeseen ja lähimpänä eläintä päätyvät helpoiten parisuhteeseen.
- siitähänsePASKAA
Paradoksaalista kyllä, mutta niin se näyttää menevän.
- Yxsinkku
Täytyy sanoa, että tuon yhden painajaisen nähneenä minulla ei olisi ollut voimavaroja muuttaa erilleen, jos minulla olisi ollut lapsia. Nainen on niin heikoilla henkisesti hullun miehen kanssa. Nainen on lisäksi fyysisesti heikompi. Henkisen puukotuksen ja väkivallan jälkeen menee monta päivää toipuessa. Nainen pärjää, jos haluaa, lasten kanssa paremmin kuin että joku huono mies olisi vielä siinä. En halua haukkua miehiä, mutta valitettavasti en tunne yhtäkään naista, joka olisi onnellinen miehen kanssa parisuhteessa. Aika paljon ihmisiä tunnen. En ymmärrä miesten luonnetta ollenkaan. Ensin ollaan todella romanttisia ja huomaavaisia, mutta kahden vuoden päästä viimeistään tilanne muuttuu. Voi tulla lapsia, mutta hekään eivät pelasta tilannetta, vaan se monimutkaistuu entisestään. En ole muuta syytä keksinyt kuin että äidit kasvattavat poikansa niin paljon eri tavoin kuin tyttärensä. Pojat saavat tehdä ihan mitä vaan. Äidin nauttivat vallanhalustaan ja päätäntävallastaan poikiinsa nähden ja sitten nämä pojat ovat sikoja tyttöystäviä ja vaimojansa kohtaan. Ja jos isä on käyttäytynyt huonosti äitiä kohtaan ja on lyönyt, pojat ottavat mallia. Näin sitä naisia käsitellään.
Pari kertaa exäni katsoi minuun ja sanoi, että minut pitäisi heittää parvekkeelta alas. Toisella kertaa uhkaili, että vetää turpaan. Kolme kertaa itketti moottoritiellä ja ajoi kuin mielipuoli. Olisi tappanut meidät molemmat. Nyt saa äiti maksaa poikansa laskut.Ikävä kyllä tuokin ukkosenj on itkettänyt ja ajanut kuin mielipuoli mutta johtui vain omasta epävarmuudestani. En saa epäillä.
Jos olisi aina ollut rehellinen epäilisi.goldrose kirjoitti:
Ikävä kyllä tuokin ukkosenj on itkettänyt ja ajanut kuin mielipuoli mutta johtui vain omasta epävarmuudestani. En saa epäillä.
Jos olisi aina ollut rehellinen epäilisi.Siis jos olisi aina ollut rehellinen ,en epäilisi. Taas jäi sana välistä.
- Truthforyou
Älä valita suomessa elämä on helppoa kun yhteiskunta maksaa skideistä, joten paljon vaikeampaa on intiassa 10 lapsen kanssa. Liian helppo elämä tekee susta valittajan...
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623802Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493010Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312931Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3682003- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101136Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27959- 47931
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109930