Ellen Whiten virhe

ellenennustaa

En viitsi edes puhua maailmanlopun ennustuksesta koska se on täällä puitu jo monta kertaa, sen sijaan.. Ellen White sanoi että hän on itse elossa kun Kristus tulee takaisin. Uskovatko adventistit että tämä ns. profetia oli virheellinen vai miten selitätte asian. Niin ja ennen kuin "valheenne ei hetkauta"-otuksen sormet syyhyävät saada kirjoittaa tuo sama valheenne ei hetkauta-teksti niin totean että toivoisin vastauksia ei niin mielisairailta ihmisiltä joiden mielestä arktisella alueella asuvan väestön ei pitäisi muuttaa napapiirin eteläpuolelle juhlimaan juutalaissapattia.

14

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • whiteismi

Aika moni muukin maailmanhistorian uskovista on elossa kun Jeesus saapuu. Niinhän se Raamattu sanoo. Heidät herätetään. Minua valheenne hetkauttavat.

• >>> Aika moni muukin maailmanhistorian uskovista on elossa kun Jeesus saapuu. Niinhän se Raamattu sanoo. Heidät herätetään. Minua valheenne hetkauttavat. >>>

Jos se epileptinen houkka olisi luullut, että puusepän toimeton maankiertäjäpoika saapuu vasta hänen kuolemansa jälkeen, hän olisi varmaan sanonut, että sitten hänet herätetään ja silleen.

Mutta kun ei sanonut, vaan hän jossain houreissa todellakin uskoi, että puusepän toimeton maankiertäjäpoika tulisi jo hänen eläessään, niin siksi hän houraili mitä houraili.

Jos minä sanon kotona, että käyn kaupassa ja tulen kohta takaisin, niin kukaan kuulija ei käsitä sitä niin, että minä tulen takaisin vasta noin 2000 tästä hetkestä ja te kaikki olette olleet kuolleena 2000 vuotta.

Jos minä taas tarkoittaisin niin, niin sitten minä sanoisin, että käyn kaupassa ja en tule kohta takaisin, vaan vasta noin 2000 vuoden päästä ja sitten minä taikavoimillani herätän teidät, zimzalabim.

• paljas.jalkainen
        bushmanni kirjoitti:

>>> Aika moni muukin maailmanhistorian uskovista on elossa kun Jeesus saapuu. Niinhän se Raamattu sanoo. Heidät herätetään. Minua valheenne hetkauttavat. >>>

Jos se epileptinen houkka olisi luullut, että puusepän toimeton maankiertäjäpoika saapuu vasta hänen kuolemansa jälkeen, hän olisi varmaan sanonut, että sitten hänet herätetään ja silleen.

Mutta kun ei sanonut, vaan hän jossain houreissa todellakin uskoi, että puusepän toimeton maankiertäjäpoika tulisi jo hänen eläessään, niin siksi hän houraili mitä houraili.

Jos minä sanon kotona, että käyn kaupassa ja tulen kohta takaisin, niin kukaan kuulija ei käsitä sitä niin, että minä tulen takaisin vasta noin 2000 tästä hetkestä ja te kaikki olette olleet kuolleena 2000 vuotta.

Jos minä taas tarkoittaisin niin, niin sitten minä sanoisin, että käyn kaupassa ja en tule kohta takaisin, vaan vasta noin 2000 vuoden päästä ja sitten minä taikavoimillani herätän teidät, zimzalabim.

bushmanni seikkailee kiertomatkallaan ja elää uhmaikävaihetta ("tuhlaajapoikana"). Ikää kun tulee ja huomaa laajemmin asioita, sitä palaa isien ja äitien uskon helmaan.

Bushmanni ei ole meidän vika, jos et ole saanut käännytettyä vanhempiasi kiihkoateistiksi. Vanhempasi ymmärtää vaihettasi ja rakastaa sinua tästä huolimatta. Tätä kaikkea pahaksi mainittu kristinusko teettää..

• Voi höpönassuja;

Älä nyt hyvä ihminen luule että "adventistit" ovat niin pössöjä kuin esität.

Tässä Sinulle on tietenkin kyse siitä, Whiten kuvausta jostakin, kun Jeesus tulee kaikki ihmiset näkevät Hänet, elossa olevat, ja haudat aukenevat ja pyhät ajan saatossa kuolleet näkevät Herransa II- adventtina.

Ellen GW tiesi olevansa tätä joukkoa, joka nousee ylös haudastaan II- adventtina.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• viimeinentuomio

"Ellen GW tiesi olevansa tätä joukkoa, joka nousee ylös haudastaan II- adventtina."

Mitä tarkoitat? Kaikki ihmiset nousevat haudasta viimeisenä päivänä: toiset ikuiseen elämään Taivaan kodissa, toiset ikuiseen kadotukseen. Kaikki ihmiset saavat nähdä Hänet. Kaikki joutuvat polvistumaan Hänen edessään.

• viimeinentuomio kirjoitti:

"Ellen GW tiesi olevansa tätä joukkoa, joka nousee ylös haudastaan II- adventtina."

Mitä tarkoitat? Kaikki ihmiset nousevat haudasta viimeisenä päivänä: toiset ikuiseen elämään Taivaan kodissa, toiset ikuiseen kadotukseen. Kaikki ihmiset saavat nähdä Hänet. Kaikki joutuvat polvistumaan Hänen edessään.

Hep-

Tarkoitan samaa mitä Matt 27:52 esikuvasi; Tässä Matt jakeessa on "ennakkoylösnousemuksia" esikuvaksi ja todistukseksi mitä on tapahtuva ajan lopulla; 1 Tess 4:16, kts; Ilm 1:7.
        - Muuallakin olla voi ko. tapahtumasta, mutta nuo nyt tulivat mieleeni.

Ilm 20 kuvaa I ja II ylösnousemusta lisäksi.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• pyhpyhpyh

"Ellen White sanoi että hän on itse elossa kun Kristus tulee takaisin."

Ei ole sanonut.

• hehhehh

• pyhpyhjapyh
        hehhehh kirjoitti:

Eikä vain White itse vaan myös moni muu, joka on jo kuollut. Väen vängällä tästä halutaan vääntää adventtikirkossa jotakin selitystä, millä tuo sepitys kumottaisiin.

http://www.whiteestate.org/issues/1856visn.html

Ei ole sanonut. Piste.

• mitäihmettätaas
        hehhehh kirjoitti:

Eikä vain White itse vaan myös moni muu, joka on jo kuollut. Väen vängällä tästä halutaan vääntää adventtikirkossa jotakin selitystä, millä tuo sepitys kumottaisiin.

http://www.whiteestate.org/issues/1856visn.html

"Concerning a conference in 1856 Ellen White declared: "I was shown the company present at the conference. Said the angel, 'Some food for worms, some subjects of the seven last plagues, some will be alive and remain upon the earth to be translated at the coming of Jesus.'"

Ellen White ei puhu tuossa mitään sellaista, jossa hän sanoisi itse olevansa elossa. *Hänelle* sanotaan, että jotkut ovat elossa. Kun kyseinen teksti oli ehdollinen, niin mikä tässä muka on niin vaikeaa ymmärtää?

Eli ei ole sanonut.

• Holywhiter

Kell' korvat on, se ( sopuli ) kuunnelkoon. Savon kieltäkään ei aina ymmärrä.

• kaikkina.aikoina

Eikös opetuslapsetkin uskoneet Jeesuksen tulevan heidän omana elinaikanaan ? Jokaisena sukupolvena on uskottu Jeesuksen tulevan heidän omana elinaikanaan. Eikä siitä uskosta ole vieläkään luovuttu.

Kartanolaiset uskoivat 30-luvulla Jeesuksen tulevan, ja he piiskan kanssa yrittivät lapsiakin uskoon.

• Kyllä, -Paavalin piti hillitä Jeesuksen odottajien intoa kertomalla mitä ensin tapahtuisi ennen Herran tuloa, ettei pidä täpistä.
        Paavalin sanat; 2 Tess 2:1-4; tuossa on kyse pitkästä hengellisestä noin 1300 vuoden keskiajasta ennen uskonpuhdistuksen aikoja; Ilm 14:6-13.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• prohvetoinnista.puhetta

aloittaja.
      Ellen White sanoi että hän on itse elossa kun Kristus tulee takaisin. Uskovatko adventistit että tämä ns. profetia oli virheellinen vai miten selitätte asian.

No, en adventistina lue raamatunprofetiaa. Kun sitä lukee, niin sehän profetoi ja lukija profetoi samalla tavalla.

Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä,

Joh 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
      Joh 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, ........ Siis elämästähän on kyse, Herran tulossa.
      Eletään kun herätetään -- kuoleman unesta.
      Ei sitä Herra käy tulemuksensa jälkeen jokaista pukkimassa hereille erikseen. Vaan nyt kuulevat ---heräävät--- kuoleman unesta, siis on hereillä.

////
      Varmaankin Ellen on elossa Herran tullessa, aivan raamatullisesti.

Kristuksessa kuolleet herätetään, jotka ovat täällä kuunnelleet evankeliumin sanoman elämäksi.

Siis uskon henkilön suun tunnustuksen tässä.

Myös Paavali tuli todistamaan Ellenin puolesta asiassa. Eikös vain?!

1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
      1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Eihän tämä ole vaekeeta, eihän?

SE on monelle vaekeeta, kun ei oekeen taho käsittöö, mitte hää on haastanu...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3693
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      72
      3065
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      52
      2253
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      12
      1429
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      64
      1219
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      85
      1119
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      961
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      931
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      925
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      912
    Aihe