Mikä todistaa sen, että jumalat ovat satuolentoja?

Mikä.todistaa

Uskovaiset, lahkojen/kulttien jäsenet itse. He antavat siitä parhaan todistuksen.

19

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhpyhjapyh

Mikä todistaa, että ateismi on saatanasta? Ateistit itse. He antavat siitä parhaan todistuksen.

• iloinen_naurajaa

Et vain kestä KARUA TOTUUTTA!

• Mikä.todistaa

Sinäkin pyhpyhjapyh olet loistavana todistuksena siitä, että jumalat ovat satuolentoja.

• pyhpyhjapyh
        Mikä.todistaa kirjoitti:

Sinäkin pyhpyhjapyh olet loistavana todistuksena siitä, että jumalat ovat satuolentoja.

Ja sinä olet loistava todiste siitä, että saatana teitä hallitsee.

• alfa123om22

Kyllä on olemassa taivaita ja Jumalia, jotka lähettävät pyhää henkeä niihin, jotka sitä häneltä rukoilevat. Mutta on vääristymiä, jotka kirkko ja raamatun palvominen ovat saaneet aikaan. Olemme kuin mies, jonka edessä seisoo Jumala avosylin, mutta kirkko on pistänyt mustan säkin päämme ylitse niin ettemme näe häntä ja raamattu hokee sanomanaan, että tuo Jumala onkin itse asiassa saatana.

On paljon väärää ja kieroa, joka liittyy uskontoihin, mutta kyllä pyhää henkeä voi saada kun sitä rukoilee ja muitakin rukousvastauksia. Itseäni on auttanut Koraani ja Hare Krishna liikkeen kirjat avaamaan simiä sekä netin ateistit.

• He.auttavat

Minun silmäni ovat avanneet uskovaiset. He auttavat minua selkeästi näkemään, että jumalat ovat vain ihmisten luomia taruolentoja vailla mitään todellisuuspohjaa.

• Ateismionsatuolento

Ateismi on satuolento.

• Tämän ateistisen katsantokannan minä toin esiin tuossa toisessa ketjussa - että ateistit katsovat ihmisiin ja päättelevät sen mukaan minkälainen Jumala On - tai onko Jumalaa edes olemassa.
      Huono todistus kerta kaikkiaan.

alex

• Jumalat todistaa helposti satuolennoiksi tutustumalla tieteelliseen tutkimukseen, jota on tehty kirjoista, jotka kertovat jumalista.

Se on niin helppoa. Ne kirjat kertovat vain ihmisen taikauskosta, kuolemanpelosta, vallanhimosta ja muusta normaalista, sekä siitä, että kansoilla on suuri taipumus suurennella historiaansa.

• Bushmannin "normaalia" ?
        # Ne kirjat kertovat vain ihmisen taikauskosta, kuolemanpelosta, vallanhimosta ja muusta normaalista# ..

Minulle on taikausko ja kuolemanpelko epänormaalia.. mutta ok olet oikeassa siinä mielessä sitä helvetin ikuista piinaa on levitetty kautta vuosituhansien erilaisten uskontojen kautta ja monet sitä pelkäävät tänäänkin. Mutta Raamatussahan ei sitä ole.. ja Raamattu ei todellakaan ole taikauskoa - vaikka sen lukijat sitä olisivatkin ..

Jumalaan ja Raamattuun uskovat ... eivät pelkää kuolemaan - eivät ainakaan sillä tavalla. Tosin jokainen normaali ihminen haluaa elää ja siten voi kuolema tuntua jonkinlaiselta elämän menetykseltä (mitä se tietenkin onkin), mutta kun tutustuu Raamatun lupaukseen ja mitä se tarkoittaa voi ymmärtää että kuoleman ei tarvitse olla kaiken loppu.

Ja toisaalta olisi jopa aika epäoikeudenmukaista pakkoelämää - jos olisi niin, että kerran syntynyt ja aina ikuinen - johon monet ateistitkin taitavat jollain tavalla uskoa.. se ei ole totta .. mutta Raamattu sanoo sen sijaan että Jumala antaa > mahdollisuuden elämään < kuoleman sijaan .. sille joka sitä haluaa ..

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Bushmannin "normaalia" ?
        # Ne kirjat kertovat vain ihmisen taikauskosta, kuolemanpelosta, vallanhimosta ja muusta normaalista# ..

Minulle on taikausko ja kuolemanpelko epänormaalia.. mutta ok olet oikeassa siinä mielessä sitä helvetin ikuista piinaa on levitetty kautta vuosituhansien erilaisten uskontojen kautta ja monet sitä pelkäävät tänäänkin. Mutta Raamatussahan ei sitä ole.. ja Raamattu ei todellakaan ole taikauskoa - vaikka sen lukijat sitä olisivatkin ..

Jumalaan ja Raamattuun uskovat ... eivät pelkää kuolemaan - eivät ainakaan sillä tavalla. Tosin jokainen normaali ihminen haluaa elää ja siten voi kuolema tuntua jonkinlaiselta elämän menetykseltä (mitä se tietenkin onkin), mutta kun tutustuu Raamatun lupaukseen ja mitä se tarkoittaa voi ymmärtää että kuoleman ei tarvitse olla kaiken loppu.

Ja toisaalta olisi jopa aika epäoikeudenmukaista pakkoelämää - jos olisi niin, että kerran syntynyt ja aina ikuinen - johon monet ateistitkin taitavat jollain tavalla uskoa.. se ei ole totta .. mutta Raamattu sanoo sen sijaan että Jumala antaa > mahdollisuuden elämään < kuoleman sijaan .. sille joka sitä haluaa ..

alex

>>> Minulle on taikausko ja kuolemanpelko epänormaalia. >>>

Jos sinä perustat elämäsi noin 2000-3000 vuotta vanhoille beduiienin saduille, jotka kumpuavat heidän kuolemanpelostaan ja taikauskosta, niin kyllä taikausko ja kuolemanpelko on sinulle normaali olotila.

>>> mutta ok olet oikeassa siinä mielessä sitä helvetin ikuista piinaa on levitetty kautta vuosituhansien erilaisten uskontojen kautta ja monet sitä pelkäävät tänäänkin. >>>

Helvetti, sen kestosta ja muusta riippumatta, on myös taikauskoa, eikä siinä ole pelättävää yhtään sen enempää kuin jumalissa, tontuissa tai maahisissakaan. Myöskään lohikäärmeistä ei tarvitse pelätä, koska nekin ovat taikauskoa ja kumpuavat samasta lähteestä kuin uskonnot.

>>> Raamattu ei todellakaan ole taikauskoa >>>

Se on tutkitusti pelkkää taikauskoa, eikä se siitä muuksi muutu. Ensimmäiset ihmiset, jotka huomasivat raamatun taikauskoksi, elivät noin 1200-1300-luvuilla ja raamatun taikauskoinen alkuperä oli tosiasia viimeistään 1700-luvulla, eikä tilanne ole siitä muuttunut.

>>> Jumalaan ja Raamattuun uskovat ... eivät pelkää kuolemaan - eivät ainakaan sillä tavalla. >>>

Minun mieleipiteeni on, että he nimenomaan pelkäävät kuolemaa ja että tämä yksi elämä ei heille riitä, vaan he haaveilevat että he jatkavat elämäänsä vielä kuolemankin jälkeen. Minulle riittää tämä yksi elämä ja sen todellisuus, niin minun ei tarvitse haihatella biologian ja fysiikan vastaisia asioista elämän jatkumisesta jonkin pöntön jumalan alaisuudessa ja sitä palvoen.

>>> mutta kun tutustuu Raamatun lupaukseen >>>

Raamatun lupaukset ovat täysin yhtä uskottavia kuin minkä tahansa muun uskonnon ljpaukset, eli katteettomia aivan jokaiselta sanalta.

Etkö muista: jumalat pettävät aina!

Jeesus lupasi kannattajilleen palata takaisin näiden vielä eläessä ja jo siinä meni pieleen, eli jumalat pettävät aina.

• Uskontojen kehityskaaret ja muuttyuminen ovat selvästi nähtävissä. Yhdenkään uskonnon edustajilla ei ole esittää todisteita siitä, että se oma uskonto olisi oikea tai oikeampi kuin muut.

Se, että joku perustelee vaikkapa Raamattua Raamatulla, on typeryyttä mitä suurimmassa määrin.

• Ei ole typeryyttä tutkia Raamattua ..
        Raamattu puhuu asioista jotka ovat tärkeitä ihmiselle .. ja siksi Raamattu on tärkeä - mikään muu kirja ei kerro totuutta ihmisestä niin kuin Raamattu - mikä luonnollisesti on epämukavaa niille jotka tuntevat piston, mutta eivät halua sitä tunnustaa ..

alex

• Tuli vain mieleeni :
      Aloitusta voisi verrata vaikka siihen että joku ei osaa matematiikkaa - niin joku toinen sanoo että se todistaa sillä että matematiikkaa ei ole edes olemassa. :) - kun taas se joka ei osaa kuitenkin tietää että matematiikka on olemassa ja että hänkin voi oppia sitä jos hänellä on opettaja - ja hän itse haluaa oppia ..

Uskovalla on "super-ope" Jeesus Kristus - sapatin Herra.

alex :)

• Äläs höpötä, alex.

Matematiikka on aistein havaittava realiteetti. Se on todennettavissa. Voit toki sen olemassaolon kieltää, mutta ilmiönä matematiikka on välttämätön. Mikäli olet eri mieltä, koeta pärjätä ilman matematiikkaa kaupassa ostoksia maksaessasi tai auton ratissa siten, että et piittaa nopeusrajoituksista.

Uskonnot ovat ERITTÄIN vaikeita todentaa paikkansapitäviksi.

• selvääkin.selvempi

"Matematiikka on aistein havaittava realiteetti."

Jumalat taasen ovat vain ihmisten aistiharhoja. Siinä se ero on. Realiteetti vastaan kuvitelmat.

Jotkut ihmiset eivät halua aikuistua ja siksi he laittavat toivonsa esim. Raamatun satuihin, kuten lapset, jotka haaveilevat satumaailmassaan.

• selvääkin.selvempi kirjoitti:

"Matematiikka on aistein havaittava realiteetti."

Jumalat taasen ovat vain ihmisten aistiharhoja. Siinä se ero on. Realiteetti vastaan kuvitelmat.

Jotkut ihmiset eivät halua aikuistua ja siksi he laittavat toivonsa esim. Raamatun satuihin, kuten lapset, jotka haaveilevat satumaailmassaan.

Aivan matematiikka on selvä realiteetti - mutta ei siksi että joku sen tajuaa tai joku toinen ei sitä tajua vaan koska se on itsessään se mikä se on .. Aivan samalla tavalla on väärin sanoa (niinkuin aloituksessa tehtiin) että joku ihminen olemuksellaan todistaisi jotain Jumalasta - ja esimerkiksi minulle on Jumala yhtä paljon realiteetti kuin matematiikka ja monestakin syystä.

alex

• iloinen_naurajaa
        alex.kasi kirjoitti:

Aivan matematiikka on selvä realiteetti - mutta ei siksi että joku sen tajuaa tai joku toinen ei sitä tajua vaan koska se on itsessään se mikä se on .. Aivan samalla tavalla on väärin sanoa (niinkuin aloituksessa tehtiin) että joku ihminen olemuksellaan todistaisi jotain Jumalasta - ja esimerkiksi minulle on Jumala yhtä paljon realiteetti kuin matematiikka ja monestakin syystä.

alex

Mutta sinä oletkin jumalharhainen mielisairas sekopää, joten järkevät ihmiset viis veisaavat mihin harhoihin sinun sairas mielesi uskoo.

Minua kiinnostavat vain faktat, eivät jonkun sekopään mielen harhat. Siksi olenkin niin viisas.

• pyhpyhjapyh
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

Mutta sinä oletkin jumalharhainen mielisairas sekopää, joten järkevät ihmiset viis veisaavat mihin harhoihin sinun sairas mielesi uskoo.

Minua kiinnostavat vain faktat, eivät jonkun sekopään mielen harhat. Siksi olenkin niin viisas.

Ja sinä olet saastainen huumerikollinen, josta normaali ihminen ei välitä pätkän vertaa. Faktoja sinulla ei ole, etkä viisautta ole koskaan edes tavannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5327
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3561
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      58
      2932
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      37
      2135
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1906
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1686
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1596
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1402
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1195
    Aihe