Vihdoinkin jotain hyvää filmirintamalta.Elokuva kertoo tositarinan, jolle ei ole vielä vertaa;aseistakieltäytyjä Desmond Dessin sotakertomuksen.Tämä kaveri sitoi niin omia kuin vihollisen sotilaita.Ensi-lta on minun lähteen mukaan loppukuussa.
Desmond Dess ja Hacksaw ridge.
26
84
Vastaukset
No en nyt halua kauheasti saivarrella, mutta kyseinen henkilö oli kuitenkin osa sitä kauheaa ja brutaalia murhauskoneistoa, että jos hän ei itse varsinaisesti tappanut ketään, niin hän kuitenkin koetti saada sotilaita kuntoon, että he pääsevät nopeammin tappamaan toisia ihmisiä uudelleen.
Mutta tietenkin jokin amerikkalainen lahko iloitsee siitäkin, että heidän oma poikansa ei tappanut ketään ja autuaasti unohtaa sen, että hän koetti saada sotilaita nopeammin kuntoon, että he pääsisivät jatkamaan nopeasti murhaamista ja tappamista.- pyhpyhjapyh
Just. Tulihan se sieltä. Kun heppu on adventisti, niin sitä pitää lyödä kuin vierasta sikaa ...
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Just. Tulihan se sieltä. Kun heppu on adventisti, niin sitä pitää lyödä kuin vierasta sikaa ...
Mikä perustelussani oli väärin?
Logiikka toimii myös ilman adventistia. On naurettavaa hurskastelua unohtaa se, että vaikka hän ei itse tappanut, hän koetti saada ihmisiä kuntoon että he pääsevät jatkamaan tappamista.
Kun hän antoi lääkintäapua sotilaalle, hän mahdollisti sen, että se sotilas oli nopeammin tekemässä siellä isättömiä lapsia ja leskiä.
Sellaista se sota vain on, eli kun olet osa väkivaltakoneistoa, edesautat tappamista, vaikka et juuri itse vedä liipaisimesta.- typeriäpuhut
bushmanni kirjoitti:
Logiikka toimii myös ilman adventistia. On naurettavaa hurskastelua unohtaa se, että vaikka hän ei itse tappanut, hän koetti saada ihmisiä kuntoon että he pääsevät jatkamaan tappamista.
Kun hän antoi lääkintäapua sotilaalle, hän mahdollisti sen, että se sotilas oli nopeammin tekemässä siellä isättömiä lapsia ja leskiä.
Sellaista se sota vain on, eli kun olet osa väkivaltakoneistoa, edesautat tappamista, vaikka et juuri itse vedä liipaisimesta.Just. Eli sinun logiikallas Amerikan olis pitänyt antaa japanilaisten valloittaa maat ja mannut ja teurastaa ihmiset... olis voitu sitten sanoa, että "emme ampuneet kertaakaan" ... niinpä niin.
- pyhpyhjapyh
bushmanni kirjoitti:
Sellaista se sota vain on, eli kun olet osa väkivaltakoneistoa, edesautat tappamista, vaikka et juuri itse vedä liipaisimesta.Väität, että hän yritti saada ihmiset kuntoon, jotta he voivat tappaa lisää. Millä todistat väitteesi? Et mitenkään. Sillähän ei ole mitään väliä, koska haluat vain solvata ja halveksia adventisteja.
typeriäpuhut kirjoitti:
Just. Eli sinun logiikallas Amerikan olis pitänyt antaa japanilaisten valloittaa maat ja mannut ja teurastaa ihmiset... olis voitu sitten sanoa, että "emme ampuneet kertaakaan" ... niinpä niin.
<<<Just. Eli sinun logiikallas Amerikan olis pitänyt antaa japanilaisten valloittaa maat ja mannut ja teurastaa ihmiset... olis voitu sitten sanoa, että "emme ampuneet kertaakaan" ... niinpä niin. >>>
Niinpä. Siellä oli helppo taas parin hihhulin vetäytyä vastuusta kun muut hoitivat tappamishommat.
Eli tappaminen on ihan jees ja oikein kun sen vain tekee joku muu kuin minä, hurskas ja niin oksettavan pyhä adventisti, niinkö?
Olette te aika hauskoja tapauksia. Mitenpä tosiaan olisi USA:n käynyt, jos kaikki olisivat olleet aseettomia lääkintämiehiä.
Todellakin japanilaiset olisivat tulleet ja tappaneet kaikki, raiskanneet naiset ja vieneet lapset orjiksi.
Onneksi näitä desmondmikäliepelkureita ei amerikkalaisten onneksi ollut enempää.- pyhpyhjapyh
bushmanni kirjoitti:
<<<Just. Eli sinun logiikallas Amerikan olis pitänyt antaa japanilaisten valloittaa maat ja mannut ja teurastaa ihmiset... olis voitu sitten sanoa, että "emme ampuneet kertaakaan" ... niinpä niin. >>>
Niinpä. Siellä oli helppo taas parin hihhulin vetäytyä vastuusta kun muut hoitivat tappamishommat.
Eli tappaminen on ihan jees ja oikein kun sen vain tekee joku muu kuin minä, hurskas ja niin oksettavan pyhä adventisti, niinkö?
Olette te aika hauskoja tapauksia. Mitenpä tosiaan olisi USA:n käynyt, jos kaikki olisivat olleet aseettomia lääkintämiehiä.
Todellakin japanilaiset olisivat tulleet ja tappaneet kaikki, raiskanneet naiset ja vieneet lapset orjiksi.
Onneksi näitä desmondmikäliepelkureita ei amerikkalaisten onneksi ollut enempää.Sinä tässä se oksettava olet.
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Väität, että hän yritti saada ihmiset kuntoon, jotta he voivat tappaa lisää. Millä todistat väitteesi? Et mitenkään. Sillähän ei ole mitään väliä, koska haluat vain solvata ja halveksia adventisteja.
Sotilaslääketieteen ja sotilaslääkinnän tehtävä on tehdä taistelijasta taistelukelpoinen. Jos et tiedä mitä se tarkoittaa niin ei kannata osallistua keskusteluun.
- kerettiläinen-
bushmanni kirjoitti:
Onneksi näitä desmondmikäliepelkureita ei amerikkalaisten onneksi ollut enempää.No mikäs hurskastelija se sinä sitten oikein olet...?
TE MIEHETHÄN te olette saattaneet koko maailman tähän pisteeseen ja umpikujaan, josta ulospääsyä ei näy, koska olette tehneet nämä uskonnot ja jumalat >omaksi kuvaksenne<...
Nyt vain sitten odotellaan, että milloin tulee se lopullinen kuolinisku koko tälle ihmiskunnalle...
Voidaan lohduttaa sentään itseämme sillä, että jotkin "torakat" tulevat selviämään siitäkin ja elämä jatkuu... kerettiläinen- kirjoitti:
No mikäs hurskastelija se sinä sitten oikein olet...?
TE MIEHETHÄN te olette saattaneet koko maailman tähän pisteeseen ja umpikujaan, josta ulospääsyä ei näy, koska olette tehneet nämä uskonnot ja jumalat >omaksi kuvaksenne<...
Nyt vain sitten odotellaan, että milloin tulee se lopullinen kuolinisku koko tälle ihmiskunnalle...
Voidaan lohduttaa sentään itseämme sillä, että jotkin "torakat" tulevat selviämään siitäkin ja elämä jatkuu...Aika ankeaa on sinun ajattelusi.
Elämä on ankeaa, hanskat tiskiin.
Elämäni on niin surkeaa, voivotivoi, luovutetaan kaikki, jookos.
Ennen sitä ja tätä, hanskat tiskiin.
Kaikkea kauheaa on tapahtunut, hanskat tiskiin.
Maailma on umpikujassa, hanskat tiskiin ja luovutetaan.
Voivotivoivotivoi, hanskat tiskiin, luovutetaan.
Odotetaan nyt vaan hanskat tiskissä kuoliniskua, voi voi voi voi.
Eli taikauskonnot on selkeästi sun juttu.- kerettiläinen-
bushmanni kirjoitti:
Aika ankeaa on sinun ajattelusi.
Elämä on ankeaa, hanskat tiskiin.
Elämäni on niin surkeaa, voivotivoi, luovutetaan kaikki, jookos.
Ennen sitä ja tätä, hanskat tiskiin.
Kaikkea kauheaa on tapahtunut, hanskat tiskiin.
Maailma on umpikujassa, hanskat tiskiin ja luovutetaan.
Voivotivoivotivoi, hanskat tiskiin, luovutetaan.
Odotetaan nyt vaan hanskat tiskissä kuoliniskua, voi voi voi voi.
Eli taikauskonnot on selkeästi sun juttu.>> Odotetaan nyt vaan hanskat tiskissä kuoliniskua, voi voi voi voi. <<
No en minä nyt sentään ihan noin toivoton kuitenkaan ole...
Yritänhän sentään omalta pieneltä osaltani saada joitakin ihmisiä ajattelemaan omilla aivoillaan, mutta jos realistisesti tätä touhua katselee, niin eipä sillä tähän isoon kuvioon mitään vaikutusta ole.
Ne, joilla on valtaa ja jotka sitä valtaa todella himoitsevat, ovat juuri niitä, joilla EI pitäisi olla valtaa ja mitäpä sille pieni ihminen mahtaa...
Tavallisella amerikkalaisellakin on niin paljon "valinnanvaraa", että voi valita, haluaako nauttia "lepran" vai "koleran" kirouksista seuraavat neljä vuotta...ja sitä samaa saadaan mekin sitten nauttia...
>> Eli taikauskonnot on selkeästi sun juttu. <<
No jopas nyt...olet sinä vaan kumma kaveri...
Sinähän olet kovasti tässä vakuutellut, että uskonnot ja jumalat ovat miesten keksintöä, jotka mies on luonut omaksi kuvakseen ja nyt kun minä vihdoin uskon sinua TÄYSIN, niin olen edelleenkin "taikauskoinen"....???
Eli sinä itse todistat, että on tuossa miesten keksimässä beduiinien satukirjassa kuitenkin joitakin totuuden siemeniä, kun olen löytänyt sieltä todella hyvän kuvauksen kaltaisistasi "parhaan A-sikaluokan" miehistä, joille ei koskaan kelpaa mikään Luuk.7: 31-35...:-) :-) :-) kerettiläinen- kirjoitti:
>> Odotetaan nyt vaan hanskat tiskissä kuoliniskua, voi voi voi voi. <<
No en minä nyt sentään ihan noin toivoton kuitenkaan ole...
Yritänhän sentään omalta pieneltä osaltani saada joitakin ihmisiä ajattelemaan omilla aivoillaan, mutta jos realistisesti tätä touhua katselee, niin eipä sillä tähän isoon kuvioon mitään vaikutusta ole.
Ne, joilla on valtaa ja jotka sitä valtaa todella himoitsevat, ovat juuri niitä, joilla EI pitäisi olla valtaa ja mitäpä sille pieni ihminen mahtaa...
Tavallisella amerikkalaisellakin on niin paljon "valinnanvaraa", että voi valita, haluaako nauttia "lepran" vai "koleran" kirouksista seuraavat neljä vuotta...ja sitä samaa saadaan mekin sitten nauttia...
>> Eli taikauskonnot on selkeästi sun juttu. <<
No jopas nyt...olet sinä vaan kumma kaveri...
Sinähän olet kovasti tässä vakuutellut, että uskonnot ja jumalat ovat miesten keksintöä, jotka mies on luonut omaksi kuvakseen ja nyt kun minä vihdoin uskon sinua TÄYSIN, niin olen edelleenkin "taikauskoinen"....???
Eli sinä itse todistat, että on tuossa miesten keksimässä beduiinien satukirjassa kuitenkin joitakin totuuden siemeniä, kun olen löytänyt sieltä todella hyvän kuvauksen kaltaisistasi "parhaan A-sikaluokan" miehistä, joille ei koskaan kelpaa mikään Luuk.7: 31-35...:-) :-) :-)<<<Luuk.7: 31-35>>>
Eipä nuo syyllistävät sadut minuun uppoa, mutta jos sinä kykenet syyllistämään itseäsi tai muita noiden jumalaansa pettyneiden vanhojen hikisten ukkojen nuotiotarinoilla, niin sitten vanhat hikiset ukot ovat päässeet tavoitteeseensa.- kerettiläinen-
bushmanni kirjoitti:
<<<Luuk.7: 31-35>>>
Eipä nuo syyllistävät sadut minuun uppoa, mutta jos sinä kykenet syyllistämään itseäsi tai muita noiden jumalaansa pettyneiden vanhojen hikisten ukkojen nuotiotarinoilla, niin sitten vanhat hikiset ukot ovat päässeet tavoitteeseensa.No eipä minulle tullut edes mieleenkään "syyllistäminen" tai "syyllistyminen", joten ilmeisesti nämä ajatukset kuitenkin liikkuvat siellä sinun itsesi päässä, kun minun mieleeni ei edes juolahtanut, että sinä suhtautuisit tähän tuolla tavoin.
Minä ajattelin lähinnä vain, että olipas noissa "nuotiotarinoissa" hauska ja osuva kuvaus tällä palstalla riehuvista ja ilkkuvista ateisteista, mutta sinä et ilmeisesti nähnyt siinä mitään huumoria... :))
Ja toiseksi nämä teidän miesten itsenne keksimät nuotiotarinat paljastivat sen, miten >hedelmätöntä< on "keskustella" teidän parhaan A-sikaluokan miesten kanssa, koska teille ei todellakaan kelpaa....eikä jatkossakaan tule kelpaamaan...mikään vastaus, mikäli siihen sisältyy vähänkään jotain uskoa, jota te itse ette hyväksy...
Mutta eikö mieleenne ole juolahtanut, että kyllä vanhoihin nuotiotarinoihinkin voi sisältyä joitain totuuden siemeniä ja hyviä opetuksia, niin kuin kaikiin vanhoihin kertomuksiin ja niitä voi ihan hyvin lukea myös sillä silmällä, vaikka ei niiden jumalalliseen alkuperään uskoisikaan...
Minun mielestäni Raamattu on aivan paras psykologinen opus, jonka tiedän ja esim. tuo kuvaus Luuk.7: 31-35, jonka tuo teidän miesten itsenne keksimä "yksinkertainen puusepän perheeseen syntynyt tyhjäntoimittaja poika" tuossa lausui, on kyllä niin oikeaan osuva ja todenmukainen vielä vuonna 2016, ettei sen arvoa vähennä kyllä yhtään, vaikka sen olisivat keksineet "vanhat hikiset ukot"...
Päinvastoin, aika viisaita ja kaukonäköisiä ovat olleet nuo "kakantaputtelijat"...
Näyttävät hekin sentään jotain ymmärtäneen, mutta hassua tässä vain on se, että he ovat keksineet niin monia juttuja, jotka todistavat nimenomaan juuri heitä itseään eli miehiä vastaan...???
Ja sitten kun yrittävät kiemurrella niistä ulos, niin kietoutuvat vain aina pahemmin itse keksimiensä juttujen verkkoon..
Mutta niinpä tapaa pettureille ja valehtelijoille käydä... eli sellaisia "kuvat" kuin heitä kuvaavat jumalatkin...:-) :-) :-) kerettiläinen- kirjoitti:
No eipä minulle tullut edes mieleenkään "syyllistäminen" tai "syyllistyminen", joten ilmeisesti nämä ajatukset kuitenkin liikkuvat siellä sinun itsesi päässä, kun minun mieleeni ei edes juolahtanut, että sinä suhtautuisit tähän tuolla tavoin.
Minä ajattelin lähinnä vain, että olipas noissa "nuotiotarinoissa" hauska ja osuva kuvaus tällä palstalla riehuvista ja ilkkuvista ateisteista, mutta sinä et ilmeisesti nähnyt siinä mitään huumoria... :))
Ja toiseksi nämä teidän miesten itsenne keksimät nuotiotarinat paljastivat sen, miten >hedelmätöntä< on "keskustella" teidän parhaan A-sikaluokan miesten kanssa, koska teille ei todellakaan kelpaa....eikä jatkossakaan tule kelpaamaan...mikään vastaus, mikäli siihen sisältyy vähänkään jotain uskoa, jota te itse ette hyväksy...
Mutta eikö mieleenne ole juolahtanut, että kyllä vanhoihin nuotiotarinoihinkin voi sisältyä joitain totuuden siemeniä ja hyviä opetuksia, niin kuin kaikiin vanhoihin kertomuksiin ja niitä voi ihan hyvin lukea myös sillä silmällä, vaikka ei niiden jumalalliseen alkuperään uskoisikaan...
Minun mielestäni Raamattu on aivan paras psykologinen opus, jonka tiedän ja esim. tuo kuvaus Luuk.7: 31-35, jonka tuo teidän miesten itsenne keksimä "yksinkertainen puusepän perheeseen syntynyt tyhjäntoimittaja poika" tuossa lausui, on kyllä niin oikeaan osuva ja todenmukainen vielä vuonna 2016, ettei sen arvoa vähennä kyllä yhtään, vaikka sen olisivat keksineet "vanhat hikiset ukot"...
Päinvastoin, aika viisaita ja kaukonäköisiä ovat olleet nuo "kakantaputtelijat"...
Näyttävät hekin sentään jotain ymmärtäneen, mutta hassua tässä vain on se, että he ovat keksineet niin monia juttuja, jotka todistavat nimenomaan juuri heitä itseään eli miehiä vastaan...???
Ja sitten kun yrittävät kiemurrella niistä ulos, niin kietoutuvat vain aina pahemmin itse keksimiensä juttujen verkkoon..
Mutta niinpä tapaa pettureille ja valehtelijoille käydä... eli sellaisia "kuvat" kuin heitä kuvaavat jumalatkin...:-) :-) :-)<<<Minun mielestäni Raamattu on aivan paras psykologinen opus >>>
Taitaapi kertoa sinusta enemmän kuin tarpeeksi.
- sillanpääkö
Mites bushmanni toimisi jos joutuisi rintamalle?Lähtisikö hän vapaehtoisesi vaikka ruotsiin?
- kerettiläinen-
Bushmannihan on sivari ja aseistakieltäytyjä, vai mitä?
Minä olen armeijan käynyt ja ihan reserviupseerikurssin kanssa.
Enää en tapattaisi itseäni vain paperille piirretyn viivan takia. Arvostan elämää ennen kuolemaa sen verran. Sitä vain katsantokannat muuttuvat iän myötä ja sen kanssa on elettävä. Jos joku haluaa kuolla paperille vedetyn viivan takia, niin siitä vain.- pyhpyhjapyh
bushmanni kirjoitti:
Minä olen armeijan käynyt ja ihan reserviupseerikurssin kanssa.
Enää en tapattaisi itseäni vain paperille piirretyn viivan takia. Arvostan elämää ennen kuolemaa sen verran. Sitä vain katsantokannat muuttuvat iän myötä ja sen kanssa on elettävä. Jos joku haluaa kuolla paperille vedetyn viivan takia, niin siitä vain.Sinä olet rajan väärällä puolella, joten sinulla ei ole elämää.
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Sinä olet rajan väärällä puolella, joten sinulla ei ole elämää.
On elämä, tämä yksi, kuten sinullakin. Sinä olet vain amerikkalaisten liikemiesten huijaama hölmö.
- omalehmä
pyhpyhjapyh kirjoitti:
Sinä olet rajan väärällä puolella, joten sinulla ei ole elämää.
Näyttäisihän tuolla olevan: tuskinpa ne hänen kirjoituksensa ihan tyhjästä ja itsestään tänne ilmaantuvat.
- pyhpyhjapyh
bushmanni kirjoitti:
On elämä, tämä yksi, kuten sinullakin. Sinä olet vain amerikkalaisten liikemiesten huijaama hölmö.
Sinä olet saatanan huijaama kusipää. Sinulla kylläkään ei ole kuin tämä elämä. Minulla on toinenkin.
- kerettiläinen-
Hieman "kevennystä" näin sapatin kunniaksi....
https://m.youtube.com/watch?v=owLJQ5j978U - omakokemusoli12kk
Suomalainen armeija on pääsääntöisesti sellainenpaikka,että sisämaanasuja sijoitetaan laivastoon,rannikonasuja sisämaan kasarmille,Maaseudulla kasvanut kaupunkikasarmille.Lääkärit laitetaan kaikki autonkuljetuskompanjaan;eikä aseistakieltäyjää ainakaan saa laittaa mistään hinnasta lääkintämieheksi.Toisinsanoen erikoisosaamista ei haluta hyödyää millään tavalla.
- joopa_jooo
Väittäisin, että on ihan omasta aktiivisuudesta kiinni, mihin pääsee. Halusin tiettyyn yksikköön ja pääsin sinne.
- ohion
http://www.telegraph.co.uk/films/0/hacksaw-ridge-review-mel-gibson-goes-to-war-with-a-bruising-fant/
Tuossa on saarivaltion elokva-arvosteluita.
PS.Minusta olisi paljon parempi ettei ihmisä jaoteltaisi negatiivisessamielessä erillaisten -ismejen peruteella;On vain paljon rakastettavia ihmisiä. - ohion
Eräs elokuvakriitikko sanoi ohjaajasta:Mel Gibson is back sober and clean ,with a new daughter on the way.Kaikkea hyvää heille!
PS.Turun ensi-ilta onkin 13.11 klo.20.20
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845147Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.253470Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j382818Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin91972Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581820- 471586
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2611464- 941372
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441356Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731078