Perhekoti Olliver Lappeenranassa

Voiko

Onko tämä laitos tosiaankin edelleen toiminnassa?Nuoret ovat kertoneet kuinka siellä on heitä kohdeltu,heitelty pitkin seiniä ym.Kuinka sosiaalitoimi voi olla tietämättä asiasta,vai eikö vain haluta puuttua toimintaan ja laiteta asianomaisia vastuuseen tekemisistään??
Hyvät nuoret tehkää viimeinkin rikosilmoituksia,teitä on kaltoinkohdeltu ja jos on alkoholiongelmia,niin toiminta on saatava loppumaan!!

36

1282

Vastaukset

• Ikävä kyllä siltä vaikuttaa , että toiminta jatkuu . Huolestuttavaa kun lapsia ja nuoria laitetaan tälläisiin paikkoihin .

• Omistajat lasse ja kaisa ollikainen aiheuttaneet paljon tuskaa ja kärsimystä lapsille rahan ja pahan himossaan . Eivät välitä lapsista , haukkuvat idiooteiksi , tyttöjä kiimaiseksi tammoiksi yms.

• Valitettavasti asianosaisia ei saada vastuuseet ennen kuin siellä asuneet lapset ja nuoret , nyt jo aikuiset, tekevät asiasta virallisen ilmoituksen !! Tähän asiaan on kyllä saatava korjaus viimeinkin!

• Niinpä , vaan vaikeaa se on kun heti leimataan ongelmatapaukseksi , vähätellään ne on vaan tuollaisia tyhmiä valehtelioita yms . Pitäisi saada myös entisiä työntekijöitä mukaan kertomaan omistajien vääryyksistä lapsia kohtaan .

• Tehkää viimeinkin rikosilmoituksia asiasta, silloin myös työntekijöitä kuullaan ja saatte oikeutta !!

• Ei se toimita niistä enää mitään tehdä, oli aika kun sitä yritettiin ja vanhemmat useammalta myöskin ja elävä helvetti tuli niskaan. Ovat niin hyvämaineisia omissa piireissään, pahoinpitelyt ja henkinen väkivalta rikoksena myöskin vanhentunut.

• KAMMOTTAVA PAIKKA!!!! Talvella lapsia seisotetaan useita tunteja pakkasessa, ja lopuksi, kun sormet tunnottomat, ja niihin koskee, kun pääsee vihdoin sisälle, niin tokaistaan "olisit pukenut enemmän päälle, ja liikkunut enemmän".
      Viidennellä luokalla rintani alkoivat kasvaa, ja kerran koulussa muutama meidän luokan tyttö pyysi minut sivuun, ja sanoi, että oletko huomannut, että sinun rinnat näkyy paidan läpi. He sanoivat, että haluavat antaa muutamia omia ensi liivejään minulle. Ja seuraavana päivänä he toivat ne minulle.
      Itse en ollut edes koskaan ajatellut tuollaista asiaa, koska kukaan ei ollut ikinä puhunut minulle rintaliiveistä, ja milloin ensimmäiset tulisi hankkia.
      Rintaliivejä perhekodin akka ei vuosien aikana ostanut yhtään, vaan ne piti hankkia sukulaisten kautta/sukulaisten antamalla rahalla.
      Vaateostoksille aikuisten kanssa ei menty ikinä. (kaikki kaivettiin varastosta, ja piti ostaa sukulaisten rahalla/sukulaiset osti itse). Jos joskus jonkun uuden vaatekappaleen sattui saamaan, niin sekin tuotiin naaman eteen valmiina, ja sen piti kelvata.

• Nyt perhekoti Olliverin omistajat Kaisa ja Lasse Ollikainen eivät enää aiheuta tuskaa ja kärsimystä kenellekkään lapselle ja nuorelle Lappeenrannassa !! Paikka on suljettu ja viimeisetkin lapset haettu pois, viimeinkin viranomaiset toimivat !

• Onko todella niin!se oli ihan kauhea paikka!Meidät vanhemmatkin otettiin puhutteluun lasten kuullen haukuttiin meitä.Voi miten olen iloinen kun se paikka ei enää toimi anmatillisena perhekotina.Saisivat saada rangaistuksen llasten kaltoinkohtelusta

• Onko tämä varmaa tietoa? :)

• Jos jollakin on tietoa, että mistä/ ja miten Lasse ja Kaisa narahtivat kiinni nii kertokaa tänne? Moni tietää mitä hirveyksiä kyseisessä perhekodissa on tapahtunut, mutta että mikä tilanne/tapahtuma johti lopulliseen sulkemiseen.

• Jos nikyy haluat tietää. Niin minä olin siellä 7- vuotta ja minulle tehtiin ja tapahtui näitä samoja asioita ja jos haluat tietää miten he narahtivat kiinni niin minun ansiosta en olisi ikinä uskonut,että näin pientä lasta ei uskota tälläisessä asiassa ja olen nykyään 14-vuotias ja on traumat edelleen vaikka olen ollut jo sieltä 3-vuotta pois

• Kummallista, kun kaikissa huonolaatuisissa paikoissa tykätään (tykättiin) seisottaa tai juoksuttaa pakkasessa. Mistähän tuollainen rankaisukeino on peräisin? Muutenkin erilaiset nolaamisrangaistukset ovat (olivat) käytössä.

Pitäisi aikuisten ihmisten ymmärtää lopettaa toiminta, kun eivät enää kykene inhimillisillä keinoilla pyörittää. Kun kaikki kommunikointi on vihan purkamista, olisi hyvä vaihtaa alaa. Olisi hyvä itse ymmärtää, ettei yhteiskunnan tarvitsisi lapsia hakea pois.

• Itsellä ei ole kyllä mitään kokemusta tuosta Oliverista, jossa ketjussa puhutaan, mutta muutaman muun tiedän, jossa aikuinen ihminen huvitteli lasten juoksuttamisella. Ala-arvoista toimintaa!

• KAIKKI KETKÄ TIETÄÄ, NIIN KERTOKAA LISÄÄ TARINOITA TÄSTÄ PERHEKOTI OLLIVERISTA.

• Tietoa sulle

• JOS JOLLAKIN TIETOA, ETTÄ MISTÄ/MITEN LASSE JA KAISA NARAHTIVAT KIINNI, NIIN KERTOKAA TÄNNE.

• Minua pahoinpideltiin Olliverissa, ammattikoulun ekalle luokalle asti, en tiennytkään että toiminta on lopetettu?

• Joo toiminta on lopetettu koska tehtiin rikosilmoitus. Minä tulin sinne 5-vuotiaana ja asuin tuossa paskassa 7-vuotta ja sinä aikana tapahtui kamalia asioita,mutta en rupea nyt niitä tässä kertomaan ja olen nykyään 14-vuotias ja taumoja on edelleelleen vaikka onkin jo muutosta 3-vuotta.En voi sanoin kuvailla miten onnellinen olen tämän hetken sijaisperheestä vanhemmista ovat tulleet kuin minun isä ja äiti

• Anonyymi kirjoitti:

Joo toiminta on lopetettu koska tehtiin rikosilmoitus. Minä tulin sinne 5-vuotiaana ja asuin tuossa paskassa 7-vuotta ja sinä aikana tapahtui kamalia asioita,mutta en rupea nyt niitä tässä kertomaan ja olen nykyään 14-vuotias ja taumoja on edelleelleen vaikka onkin jo muutosta 3-vuotta.En voi sanoin kuvailla miten onnellinen olen tämän hetken sijaisperheestä vanhemmista ovat tulleet kuin minun isä ja äiti

Ompa hyvä asia, että joku toiminnasta tietävä on tehnyt rikosilmoituksen. Toivottavasti asia on edennyt niin, että toimintaa on tutkittu ja omistajat ovat joutuneet vastaamaan teoistaan ja ovat saaneet myös rangaistuksen !

• Kaikki Olliverissa asuneet ja pahoinpidellyt !
      On järkyttävää, ettette ole saaneet oikeutta ja Kaisaa ja Lassea oikeuden eteen vastaamaan teoistaan. Oletteko tehneet rikosilmoituksia poliisille ?
      Asiaan täytyy saada ratkaisu ! Perhekoti Olliver on lopetettu, mutta työskentelevät edelleen lasten parissa päiväkodeissa !!

• Edelleen lasten parissa työssä? Eläinrääkkäys(jossa lemmikki kuoli), väkivaltaa, henkistä kaltoinkohtelua ja vanhempien uhkailua rajoituksilla, eikä edelleenkään missään vastuussa? Meitä on monta, olkaa kiltit ja puhukaa jokainen. Millään muulla tämä asia ei selviä. Moni on selvinnyt jo täysikäiseksi, vaikka rikoksina olisi vanhentuneet, vastuu kärsimyksistä ei poistu. Entiset työntekijät tietääkseni lopunikää vaitiolovelvollisia, tuskin U, K ja V ainenkaan puhuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Edelleen lasten parissa työssä? Eläinrääkkäys(jossa lemmikki kuoli), väkivaltaa, henkistä kaltoinkohtelua ja vanhempien uhkailua rajoituksilla, eikä edelleenkään missään vastuussa? Meitä on monta, olkaa kiltit ja puhukaa jokainen. Millään muulla tämä asia ei selviä. Moni on selvinnyt jo täysikäiseksi, vaikka rikoksina olisi vanhentuneet, vastuu kärsimyksistä ei poistu. Entiset työntekijät tietääkseni lopunikää vaitiolovelvollisia, tuskin U, K ja V ainenkaan puhuu.

Missä voi puhua, täälläkö ? Eihän se ketään/mitään auta ! Tarvittaisiin esim poliisin tutkintaa !

• Aivan kauheaa, että työskentelevät päiväkodeissa. En suostuisi jättämään lastani päiväkotiin, jossa he ovat. Onko kellään tietoa missä päiväkodeissa työskentelevät?

• Anonyymi kirjoitti:

Edelleen lasten parissa työssä? Eläinrääkkäys(jossa lemmikki kuoli), väkivaltaa, henkistä kaltoinkohtelua ja vanhempien uhkailua rajoituksilla, eikä edelleenkään missään vastuussa? Meitä on monta, olkaa kiltit ja puhukaa jokainen. Millään muulla tämä asia ei selviä. Moni on selvinnyt jo täysikäiseksi, vaikka rikoksina olisi vanhentuneet, vastuu kärsimyksistä ei poistu. Entiset työntekijät tietääkseni lopunikää vaitiolovelvollisia, tuskin U, K ja V ainenkaan puhuu.

Tietoa mulla

• Anonyymi kirjoitti:

Tietoa mulla

Hirvittävä kammo jäi vanhemmillekkin kyseisistä ihmisistä ja koko perhekodista.Niin kauhea paikka oli.
        Koko Lappeenranta sanakin saa minut ainakin tuntemasn tuskaa,kun kuulen sen.En halua koskasn enää käydä kyseisessä kaupungissakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Hirvittävä kammo jäi vanhemmillekkin kyseisistä ihmisistä ja koko perhekodista.Niin kauhea paikka oli.
        Koko Lappeenranta sanakin saa minut ainakin tuntemasn tuskaa,kun kuulen sen.En halua koskasn enää käydä kyseisessä kaupungissakaan.

Kun aloitin 7 luokan, niin perhekoti olliverin eukko sanoi: "nyt haluan palkita sinua sen kunniaksi, kun aloitat yläkoulun, hankkimalla sinulle oikean puhelinliittymän".
        Minulla oli ennestään serkun ostama kännykkä ja prepaid, johon serkkuni latasi minulle välillä puheaikaa.
        Olin innoissani tuosta asiasta, ja eukko tosissaan hankki minulle puhelinliittymän. Kun uusi liittymä aktivoitiin niin selvisi, että jatkossa minun on aina tehtävä 3 euron tuntipalkallla töitä niin kauan, kunnes puhelinlasku on tehty tai puhelin otetaan takavarikkoon niin kauaksi aikaa, kun koko summa on tehty. Puhelinlaskuni olivat yleensä aina 21 euron luokkaa, eli silloin piti tehdä 7 tuntia töitä. Mutta joskus oli 25 euroa, niin sitten piti tehdä 8.
        "Sitten, kun sinä kasvat aikuiseksi, niin kukaan ei tule koskaan maksamaan laskuja puolestasi, siksi me halutaan, että opit siihen jo", perhekodin ukko ja akka sanoivat.
        Kerrankin itkin, kun minun piti lukea englannin kokeeseen, mutta oli pakko tehdä 3 euron töitä puhelinlaskun eteeen. Kitkin kukkapenkkiä englannin kirja maassa, jotta pystyn samalla lukemaan kokeeseen.

• eikö ole mitään mahdollisuutta saada perhekodin omistajia vastuuseen teoistaan ???

• Lehteen olisi varmasti paras. Ne muistot ei meiltä häviä ikinä ja kumpikin kehtaa kaiken väkivallan ja nöyryyttämisen jälkeen katsoa vihaisesti kun vastaan tulevat. Jos mitään paikkaa saa sitä juttua ottamaan, ni ihan varmasti useampi meistä uskaltaa puhua. Herrakin sanoi perseestä kommentteja kun olin 13v, selitti miten ruotsissa kävelee hyviä perseitä minihameissa ja pitäisi ottaa mallia niistä. Ei tuollaiset jutut unohdu koskaan lapsen mielestä. Likainen olo tuli aina, kun näki miten katsoo. Ne asiat täytyy saada selvitettyä, osa kuollut jo, heidänkin kunnian takia edesvastuuseen kumpikin.

• Anonyymi kirjoitti:

Lehteen olisi varmasti paras. Ne muistot ei meiltä häviä ikinä ja kumpikin kehtaa kaiken väkivallan ja nöyryyttämisen jälkeen katsoa vihaisesti kun vastaan tulevat. Jos mitään paikkaa saa sitä juttua ottamaan, ni ihan varmasti useampi meistä uskaltaa puhua. Herrakin sanoi perseestä kommentteja kun olin 13v, selitti miten ruotsissa kävelee hyviä perseitä minihameissa ja pitäisi ottaa mallia niistä. Ei tuollaiset jutut unohdu koskaan lapsen mielestä. Likainen olo tuli aina, kun näki miten katsoo. Ne asiat täytyy saada selvitettyä, osa kuollut jo, heidänkin kunnian takia edesvastuuseen kumpikin.

Se mitä itse olen kokenut kyseisessä paikassa on jotain sellaista mitä kenenkään ei pitäisi kokea ikinä.
        Muunmuassa henkistä- ja fyysistä väkivaltaa, kiristystä, lapsityövoimankäyttöä, jne. Jonka seurauksena paranneltiin monta vuotta postraumaattista stressitilaa.
        Kaikesta siitä jäi sellaiset henkiset arvet, jotka eivät koskaan häviä, olen vain oppinut elämään asian kanssa.
        Oma mielipiteeni on, että toivon että Ollikaiset eläisivät vähintään 100 vuotiaiksi, josta vähintään 20vuotta vanhainkotiin unohdettuina....
        T:Make

• Anonyymi kirjoitti:

Se mitä itse olen kokenut kyseisessä paikassa on jotain sellaista mitä kenenkään ei pitäisi kokea ikinä.
        Muunmuassa henkistä- ja fyysistä väkivaltaa, kiristystä, lapsityövoimankäyttöä, jne. Jonka seurauksena paranneltiin monta vuotta postraumaattista stressitilaa.
        Kaikesta siitä jäi sellaiset henkiset arvet, jotka eivät koskaan häviä, olen vain oppinut elämään asian kanssa.
        Oma mielipiteeni on, että toivon että Ollikaiset eläisivät vähintään 100 vuotiaiksi, josta vähintään 20vuotta vanhainkotiin unohdettuina....
        T:Make

Ymmärrän! Sinua täysin, koska olen kokenut samoja asioita aivan samassa paikassa. Tuo on iha totta, että on paljon asioita, joita ei pysty koskaan unohtamaan, mutta niiden kanssa on oppinut elämään. Kyseisten henkilöiden kuuluisi mielestäni istua linnassa. Mutta tuo olisi myös hyvä, että unohdetaan 20 vuodeksi vanhainkotiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Lehteen olisi varmasti paras. Ne muistot ei meiltä häviä ikinä ja kumpikin kehtaa kaiken väkivallan ja nöyryyttämisen jälkeen katsoa vihaisesti kun vastaan tulevat. Jos mitään paikkaa saa sitä juttua ottamaan, ni ihan varmasti useampi meistä uskaltaa puhua. Herrakin sanoi perseestä kommentteja kun olin 13v, selitti miten ruotsissa kävelee hyviä perseitä minihameissa ja pitäisi ottaa mallia niistä. Ei tuollaiset jutut unohdu koskaan lapsen mielestä. Likainen olo tuli aina, kun näki miten katsoo. Ne asiat täytyy saada selvitettyä, osa kuollut jo, heidänkin kunnian takia edesvastuuseen kumpikin.

Lehtikirjoitus olisi hyvä ! Saisivat ihmiset oikeaa tietoa kyseisestä paikasta, nythän kyseisen paikan toiminta on vain siellä kärsimään joutuneiden lasten ja nuorten tiedossa !!

• Kannattaa lopettaa nuo puheet ei ole järkeä puhua selän takana tai muutenkaan

• Niin kauan täytyy puhua, kunnes Kaisa ja Lasse saadaan vastuuseen !!!

• Hiljaa on oltu aivan riittävän kauan. Väkivalta sijaishuollossa on asia mistä vaietaan, jokaisen on tuotava ne kokemukset esille, AVI on oikea kanava. Kirjaukset puuttuu vaikka tietoon tulisi, työntekijät vaiennetaan etc. AVI osaa ja tietää kuinka asiat saa eteenpäin.

• Anonyymi kirjoitti:

Hiljaa on oltu aivan riittävän kauan. Väkivalta sijaishuollossa on asia mistä vaietaan, jokaisen on tuotava ne kokemukset esille, AVI on oikea kanava. Kirjaukset puuttuu vaikka tietoon tulisi, työntekijät vaiennetaan etc. AVI osaa ja tietää kuinka asiat saa eteenpäin.

Hyvä ! Nyt kaikki Olliverissa asuneet kaltoinkohdellut ja pahoinpidellyt tiedätte mitä pitää tehdä ja mihin pitää ottaa yhteyttä, niin saatte viimeinkin oikeutta !!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa jatkaa Jari-Matin mollaamista

Seiskassa avautuu Maisa taas JM:n ”pettämisestä” (kätevästi unohtuu että maisa oli se varsinainen pettäjä) ja ”taloussotkuista”. On kyllä muijalla po
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      14817
    2. Sofia Belorf kuljetti setelipinoja matkalaukussaan, kertoo tullivirkailija 28.5.20

Tullivirkailija todisti Katiska-oikeudenkäynnissä ja kertoi Sofian jääneen kiinni paksujen (50 euron) setelinippujen kuljetuksesta matkalaukussaan. Ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      7650
    3. KALJAA PÄÄSEE OSTAMAAN VIROSTA 1.6 !!!

MIKÄ ONNEN PÄIVÄ! Viro avaa rajat suomalaisille kaljanostajille kesäkuun alusta. Suomalaiset pääsevät Viroon ilman, että heidän tarvitsee jäädä maahan
      Maailman menoa
      141
      3754
    4. Kuka on ollut tekemisissä Martinan kanssa

Oikeassa elämässä? Kommenttia? Millainen on?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      2371
    5. Mihin landelle?

Martina on nyt menossa? Hankoon? Missä on kyyhkyläiset kun ei ole taas näkynyt, ei suinkaan ole tullut ryppy rakkauteen vai jatkuuko Stefun veneily ed
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1654