Pannan koko

Mikä on hyvä ensimmäisen pannan koko urokselle?

3

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turvallisuusensin

      Sopiva, riittävän vahvassa taluttimessa kiinni, ja taluttimen päässä riittävän voimakas taluttaja.Jotta muiden ihmisten ja heidän koiriensa on samalla alueella turvallista liikkua.
      Jos koira karkaa käsistä, siitä kannattaa luopua, muiden turvallisuuden nimissä.

    • rusettirinta

      Luovutusikäiselle pentukoiralle pitää olla kevyt ja ohkainen nahkapanta, joka ei ole kuristava. Eli soljella kaulan paksuuden mukaan säädettävä on hyvä. Sitten, kun pentu kasvaa, niin ostetaan toinen, mutta paksumpi nahkapanta. Noin neljän kuukauden ikäiselle pennulle voi ostaa metallipannan. Puolikuristavaa pantaa en suosittele pennulle. Siinä on vaara, että pentu pakittaa ja panta irtoaa.

      • pehmoillamennään

        Mulla koiralla, ei rottis.Ollut aina puolikuristava, sellainen säädettävä, leveä ja pehmeä panta.Eli ei kyllä lähde päästä pakillaXD
        On säädetty niin, että tiukimmillaan on kaulan ympäryksen mittainen, ja sitten vetämättä kulkiessa heti löystyy useita senttejä.En suisittele millekkään koiralle ketjuja/metallikaulaimia, todella epämiellyttävät ja vaurioittava kaulassa.Varsinkin nuorella innokkaalla koiralla, joille noista apua usein haetaan.

        Kokeilkaa itse niitä koiranne pantoja kaulaanne, ja kun on kaulalla, nykikää myös kuten taluttaessa.Parhaan kokemuksen saa, jos puoliso on taluttajana, ja itse imitoitte koiranne liikkumistapaa.Sitten voi itse kokemuksen perusteella miettiä että kumpi on järkevämpi koiran kannalta, ketju kurkunympärillä, vai leveä puolikiristävä pehmustettu nailonpanta?

        Eihän se panta ole kuin hallintaväline, koira koulutetaan kulkemaan taluttimessa kauniisti muin keinoin, ei hihnasta rykimällä, niin että niskanikamat rutisee.
        Monilla roduilla on niin kova tarve nuorena rynniä, vetää vastaantulevien luo ,etteivät edes ymmärrä varoa loukkaantumistaan.Tiedän koiria joille ketjuista tullut kaulaan mustelmia,ja vähän muutakin, ei varmasti ole kivutonta menoa silloin.Mutta nuori ja innokas koira, jos on rodultaan periksiantamaton, ei ymmärrä itse varoa.Silloin on omistajan huolehdittava,että välineet on sellaiset ettei koiralle tuoteta niillä kipua tai loukkaantumisvaaraa, ja kouluttaa koira muilla keinoilla kulkemaan vetämättä ja rynnimättä.
        Pysähtyminen, kehuminen ja palkkaaminen oikeasta toiminnasta tuottaa tulosta, kunhan taluttaja on määrätietoinen.Jos ei itsekseen suju, kannattaa hakeutua koirankouluttajan pakeille ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe