Octavian öljynkulutus

Octavia -11 1.4TSI on alkanut viedä öljyä lähemmäs litran/1000km. Onko tämä vielä normaalia näissä vai pitäiskö huolestua?
Ilmianna
Jaa

28 Vastausta



Takuu korvaa sitten mootori remontin, sullekin!
Ilmianna
Jaa
Ominaisuus noissa itäblokin autoissa. Ei syytä huoleen.
Ilmianna
Jaa
Eihän sulla mitään autoa edes ole, miksi sitten höperehdit tuolla täysin uskomattomalla jutullasi, vieläpä täysin väärällä palstalla, tämä palsta on tarkoitettu vain ITÄAUTOKESKUTELUILLE, ymmärrätkö sen eron mitä itäautot vuosikymmeniä sitten olivat??????
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Opettele, peelo, ensin kirjoittamaan ensin kun tulet tänne itäblokin palstalle nillittämään. Täällä keskuStellaan eikä kesKUtella. Mistä teitä oikein sikiää...? Mutta asiaan; skoodien koneet todella syövät öljyä, mutta niin ovat itäautot kautta aikojen tehneet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eivät syö öljyä, joskus kauan sitten jokunen yksilö söi, mutta ei enää vuosiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tämä on varsin herkkä juttu tämä Skoda-juttujen postaaminen itäautopalstalle. Jostain kumman syystä - mikä ei ole täysin selvinnyt miksi - Skoda-faneilta kaatuu kuppi kun postataan tänne.

Tsekkoslovakiaa ja Slovakiaa yritetään kaikin keinoin tunkea Keski-Eurooppaan. Jos jollekulle on vielä jäänyt epäselväksi Tsekki ja Slovakia kuten niiden edeltäjä Tsekkoslovakia ovat YK:n virallisen ja puolueettomat luokituksen mukaan Itä-Eurooppaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TapsaKP kirjoitti:
Opettele, peelo, ensin kirjoittamaan ensin kun tulet tänne itäblokin palstalle nillittämään. Täällä keskuStellaan eikä kesKUtella. Mistä teitä oikein sikiää...? Mutta asiaan; skoodien koneet todella syövät öljyä, mutta niin ovat itäautot kautta aikojen tehneet.
Ethän sinä pikkupoika mistään itäautoista mitään ymmärrä, toisin kuin ne joilla on jotain kokemustakin asioista. Kuten jokainen tuon ajan elänyt muistaa, normaali ostos huoltoasemilla oli tankki täyteen ja puoli litraa moottoriöljyä.
Itäautot eivät olleet sieltä pahemmasta päästä, kuten kaikki tuon ajan kokeneet muistavat, brittiautot ne sitä öljyä sekä pakoputkistaan puhalsivat, että valuttivat tielle tiivisteistään.

Tässä vielä yksi vanha vitsi: Miksi britit eivät valmista tietokoneita? Vastaus: he eivät tiedä miten ne saataisiin valuttamaan öljyä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ottakeeihaniisisti kirjoitti:
Tämä on varsin herkkä juttu tämä Skoda-juttujen postaaminen itäautopalstalle. Jostain kumman syystä - mikä ei ole täysin selvinnyt miksi - Skoda-faneilta kaatuu kuppi kun postataan tänne.

Tsekkoslovakiaa ja Slovakiaa yritetään kaikin keinoin tunkea Keski-Eurooppaan. Jos jollekulle on vielä jäänyt epäselväksi Tsekki ja Slovakia kuten niiden edeltäjä Tsekkoslovakia ovat YK:n virallisen ja puolueettomat luokituksen mukaan Itä-Eurooppaa.
Ei tää ole mikään herkkä juttu, jokainen täysijärkinen ymmärtää, miksi itäautoja aikoinaan oli ja miksi ne kuuluvat sinne historian hämärään, katsos pikkuinen, se itäblokki on sortunut jo yli neljännesvuosisata sitten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
otaihaiisisti kirjoitti:
Ei tää ole mikään herkkä juttu, jokainen täysijärkinen ymmärtää, miksi itäautoja aikoinaan oli ja miksi ne kuuluvat sinne historian hämärään, katsos pikkuinen, se itäblokki on sortunut jo yli neljännesvuosisata sitten.
Eipä tuolle seonneelle tyypille kannata paljon vastailla, koska vastailee itse itselleen. Kun ei ole koulutusta, työtä eikä sosiaalista elämää, nämä palstat toimivat jonkunlaisena purkauskanavana koska lääkitys ei liene kohdallaan. Sekopää on kirjoittanut yli 5000 viestiä Skodasta itäautona. Viestiin pitää nimenomaan sisällyttää sana "itäauto", joten ne on helppo löytää hakukoneella:
http://keskustelu.suomi24.fi/haku?keyword=itäauto
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Analyysiä kirjoitti:
Eipä tuolle seonneelle tyypille kannata paljon vastailla, koska vastailee itse itselleen. Kun ei ole koulutusta, työtä eikä sosiaalista elämää, nämä palstat toimivat jonkunlaisena purkauskanavana koska lääkitys ei liene kohdallaan. Sekopää on kirjoittanut yli 5000 viestiä Skodasta itäautona. Viestiin pitää nimenomaan sisällyttää sana "itäauto", joten ne on helppo löytää hakukoneella:
http://keskustelu.suomi24.fi/haku?keyword=itäauto
Tarkoitat ilmeisesti tuolla höpinällä, että Skooda on itäblokin auto. Olen samaa mieltä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sinuna olisin kyllä erittäin huolestunut! Mutta ei hätää; itäblokin lintta paaliin ja nokka kohti länsiauto kauppaa, mars. Siinä se lyhykäisyydessään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
16 VASTAUSTA:
Hei Hoopo, itautokausi loppu jo noin neljännesvuosisata sitten Neuvostoliiton kaatumiseen, oikeesti voisi itäautokauden voisi päättää Suomen autotuonnin vapauttamiseen, kai joskus -60luvulla, kas, kun se itä- länsijako oli vain suomalaista kauppapolitiikkaa.
Hei Hoopo, kertoisitko vielä missä niitä itä-länsiautokauppoja oikein on? Itse tiedän vain Konela-Auton joka myi aikoinaan itäautoja, se vaihtoi jo vuosikymmeniä sitten nimensä DeltaAutoksi, eikä siellä BMW:tä kummemmpia itäkippoja myyrä.
Länsiauto niminen firma taas löytyy, siellä kaupataan mm. Puolassa tai Slovakiassa kasattuja autoja, etsilleen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin, tosin itäblokin autot eivät katoa minnekään... ihan uusia tulee koko ajan.

http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001785112.html
Aika meluisia tuntuvat edelleen olevan.

Jos et vielä tiedä missä länsiautuoja kaupataan, niin opettele hieman lukemisen ymmärtämistä, kyllä se siitä...tai sitten tyydyt slaavilaiseen itäautoon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itäautothistoriaa kirjoitti:
Hei Hoopo, itautokausi loppu jo noin neljännesvuosisata sitten Neuvostoliiton kaatumiseen, oikeesti voisi itäautokauden voisi päättää Suomen autotuonnin vapauttamiseen, kai joskus -60luvulla, kas, kun se itä- länsijako oli vain suomalaista kauppapolitiikkaa.
Hei Hoopo, kertoisitko vielä missä niitä itä-länsiautokauppoja oikein on? Itse tiedän vain Konela-Auton joka myi aikoinaan itäautoja, se vaihtoi jo vuosikymmeniä sitten nimensä DeltaAutoksi, eikä siellä BMW:tä kummemmpia itäkippoja myyrä.
Länsiauto niminen firma taas löytyy, siellä kaupataan mm. Puolassa tai Slovakiassa kasattuja autoja, etsilleen.
Konelasta Ladoja. Skodia sai Helkamasta. En tiedä saako vieläkin Helkamasta kun en ole itäautoja katsellut. Skodan kunniaksi on todettava että se ei ole koskaan ollut eikä ole vieläkään lainkaan huonoin itäauto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MladaBoleslav kirjoitti:
Konelasta Ladoja. Skodia sai Helkamasta. En tiedä saako vieläkin Helkamasta kun en ole itäautoja katsellut. Skodan kunniaksi on todettava että se ei ole koskaan ollut eikä ole vieläkään lainkaan huonoin itäauto.
Ja tänä päivänä eiole itäautoja ollenkaan, kuten teille on monesti ja usean kirjoittajan toimesta kerrottu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jåre-taas kirjoitti:
Niin, tosin itäblokin autot eivät katoa minnekään... ihan uusia tulee koko ajan.

http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001785112.html
Aika meluisia tuntuvat edelleen olevan.

Jos et vielä tiedä missä länsiautuoja kaupataan, niin opettele hieman lukemisen ymmärtämistä, kyllä se siitä...tai sitten tyydyt slaavilaiseen itäautoon.
Voi pikkuista, kuvitteletko todellakin, että jatkuvalla toistamisella valhe muuttuu totuudeksi?
Jos Sinulla on täsmällisempää tietoa, niin pistä linkkeja, tuo ikivanha Taloussanomien juttu ei kelpaa edes vitsiksi, siinäkään ei ammattitaidoton toimittaja perustellut väitteitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taisi mennä peelolla vähän tunteisiin... :-) niin, toimittajan vikahan se on, että noita itäblokin autoja on, edelleen.
Siinä olet ihan oikeassa; ei tuo TS juttu mikään vitsi ollutkaan, vaan todellista elämää. Kokeile sinäkin joskus, voit yllättyä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No tuossa TS:n jutussa puhuttiin kyllä kansanautosta, joka viittaa VW:n suuntaan. Aivan päinvastaisen käsityksen saa kuin sinun tulkintasi oli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jåre-taas kirjoitti:
Taisi mennä peelolla vähän tunteisiin... :-) niin, toimittajan vikahan se on, että noita itäblokin autoja on, edelleen.
Siinä olet ihan oikeassa; ei tuo TS juttu mikään vitsi ollutkaan, vaan todellista elämää. Kokeile sinäkin joskus, voit yllättyä.
Osaatkos, peelo lukea, edes pikkuisen? Tuossa jutussa ei ollut missään kohtaa mainittu sanaa "itäblokki". ainoa viittaus itään oli typerä otsikko! Itse tekstissä käytettiin määritelmää "peruseurooppalainen kansanauto".
Koska sinulla kaikki näyttää menevän tunteisiin, saat minun puolestasi elää omassa valhemaailmassasi, minä taas tiedän ja tunnustan tosiasiat, joten meillä ei ole mitään keskusteltavaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jaksat vaan nillittää... No, kuten sanoit faktoilla mennään ja tekstissä todella sanottiin, että idästä tullaan. Ja mitä on idässä - itäblokki tietysti, ja nykyaikana edelleenkin :-)) Älä nyt murheeseesi tukehdu, vaikka sen myöntäminen sinulle tiukalle ottaakin - onhan niitä länsiautoja; kaupassa. Ja jos rahat ei riitä niin mene vaikka länsiauto palstoille keskustelemaan,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ovatko entisen Itä-Saksan alueella nyt valmistetut autot itäautoja?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sk0dillac kirjoitti:
Ovatko entisen Itä-Saksan alueella nyt valmistetut autot itäautoja?
Eivät ole, itäautoja ei enää valmisteta missään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Väärin, skoodiahan valmistetaan edelleen. Ja faktaa on, että se on itäblokin autojen parhaimistoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Amppeeri1 kirjoitti:
Väärin, skoodiahan valmistetaan edelleen. Ja faktaa on, että se on itäblokin autojen parhaimistoa.
Väärin, itäautoja ei enää valmisteta missään, katsohan pikkupoju, kun itäblokki on ollut yli neljännesvuosisadan historiaa. Faktat ja sinun juttusu eivät voisi olla enää kauempana toisistaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
luehistoriaa kirjoitti:
Väärin, itäautoja ei enää valmisteta missään, katsohan pikkupoju, kun itäblokki on ollut yli neljännesvuosisadan historiaa. Faktat ja sinun juttusu eivät voisi olla enää kauempana toisistaan.
"...juttusu..." taas joku pelle, jolle ei edes kirjoitustaito ole tarttunut koettaa epätoivoisesti heittää kommenttia, mistähän teitä oikein sikiää...? Toisaalta noin nuo nykyisetkin itäblokin autotkin tehdään, sopivan slaavilaiseen vajaaseen tyyliin :-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
luehistoriaa kirjoitti:
Väärin, itäautoja ei enää valmisteta missään, katsohan pikkupoju, kun itäblokki on ollut yli neljännesvuosisadan historiaa. Faktat ja sinun juttusu eivät voisi olla enää kauempana toisistaan.
Taasko täällä on tätä hiustenhalkomista, jos Skodaa kutsuu itäblokin autoksi eikä itäautoksi tai vaikkapa itäautomerkiksi, kuten TS?

Tämän itäautopalstan ohjeissa nimenomaan kehotetaan keskustelemaan itäeurooppalaisista autoista. Slovakia taas on kiistatta Itä-Eurooppaa, kuten YK vahvistaa.

Ei tarvitse turhaan pelihousuja repiä kun faktat on pöydällä.

Jos nyt keskityttäisiin asialliseen keskusteluun itäautoista eikä historian kieltämiseen? Kiitos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MladaBoleslav kirjoitti:
Taasko täällä on tätä hiustenhalkomista, jos Skodaa kutsuu itäblokin autoksi eikä itäautoksi tai vaikkapa itäautomerkiksi, kuten TS?

Tämän itäautopalstan ohjeissa nimenomaan kehotetaan keskustelemaan itäeurooppalaisista autoista. Slovakia taas on kiistatta Itä-Eurooppaa, kuten YK vahvistaa.

Ei tarvitse turhaan pelihousuja repiä kun faktat on pöydällä.

Jos nyt keskityttäisiin asialliseen keskusteluun itäautoista eikä historian kieltämiseen? Kiitos.
Koskahan sinä olet asialliseen keskusteluun kyennyt? Koska pystyt esittämään nuo kuuluisat faktasi jotka muka ovat pöydällä?
Mainitsit Slovakian valtion, hyvä hyvä! Siellä kasataan esim. VW:tä Seatia, useillakin japanilaismerkeillä on siellä kokoonpanotehtaita, itseasiassa se on yksi euroopan suurimpia autontuottajia. On siinä sinulle materiaalia asialliseen keskusteluun!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Moi. En itse huolestuisi, uutta öljyä vaan sisään ja matka jatkuu. Toinen asia, joka lienee vakavampi on hantin puolelle sisään tuleva vesi. Pikku hiljaa alkaa ruoste vallata alaa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Octavian öljynkulutus

Octavia -11 1.4TSI on alkanut viedä öljyä lähemmäs litran/1000km. Onko tämä vielä normaalia näissä vai pitäiskö huolestua?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta