Kennel Hauska

Kertokaa jotakin tästä kennelistä olen kovasti etsimässä uutta perheen jäsentä meille ja eri kennelit kiinostaa kovasti. Misätä löytyy myös lisää tietoa tulevista pentueista?
Ilmoita

Ennemmin en ottais Keminmaasta pentua... Jatkuvasti pennutetaan narttuja siellä
7 VASTAUSTA:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Siis toi sama kenneli Keminmaasta mistä oli puhetta. En mä tarkota Kennel Hauskaa
Onks tää se näyttely näyttely ja vielä kerran näyttely ihminen?
ggtttgg kirjoitti:
Onks tää se näyttely näyttely ja vielä kerran näyttely ihminen?
Täytynyt mennä paikkakunnat sekaisin. Keminmaassa taitaa olla vain kaksi kasvattajaa ja molemmat ovat fiksuja, tavallisia ihmisiä.

Mutta ei ole Keminmaasta vaan pohjoisemmalta paikkakunnalta.
Miten joku voi sanoa jotain noin inhottavaa toiselle ihmiselle? Kertoo hyvin paljon nykytilasta ja siitä että "Mä voin sanoa tai tehä mitä haluan muista välittämättä"... en tiedä miten tähän on tultu mutta tilanne on kyllä huolestuttava. Netistä pitäis nauttia, etsiä tietoa ja pitää yhteyttä ystäviin niin sen sijaan siitä on tullu kanava kiusaamiselle ja ittensä pönkittämiselle. Se että kiusaa muita ei tee itsestä parempaa tai hyväksytympää.

Mulla muutaman vuoden ikäinen narttu tuosta kennelistä. Koira ok,kauppatilanne sekavahko... Paljon koiria häkissä tässä paikassa
natuliini kirjoitti:
Mulla muutaman vuoden ikäinen narttu tuosta kennelistä. Koira ok,kauppatilanne sekavahko... Paljon koiria häkissä tässä paikassa
Tarkoitan Hauskakenneliä.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

+Lisää kommentti
Mutta mitä kenneliä susittelette että mistä voisi kysyä pentua?
3 VASTAUSTA:
Kennel Pilvikummun on pieni kennel.Siellä on tietääkseni tällä hetkellä pentuja.
Kasvattaja ystävällinen ja asiansa osaava.
Kennel Hauska on ihan hyvä! En tiä onko tulosa pentueita?

Kuulemma on Hauskaan tulossa pentuja... Valitettavasti

+Lisää kommentti

Ilmoita
https://lapinkoirani.blogspot.fi/

Niin tulee ja arvatenkin osa koirista sitten ulkona ja paljon onnea naapureille saatte kuunnella koirien haukkumista kellon ympäri :)
0 VASTAUS:

+Lisää kommentti
Uskosin että tulee hyviä pentuja yhdistelmät on loistavia :D
4 VASTAUSTA:
Eikö saa myytyä kuin pitämällä täällä ketjua yllä kaverien avulla? Aika erikoinen tapa myydä rotukoiranpentuja
Totta olet oikeasa todella outoa ja asitonta käytöstä rotua kasvattavalta kasvattajalta kun pitää viellä puolustella omaa käytöstä.

Mahtaa olla hänellä taas eri nimimerkki ei käy ihan täysillä sääliksi käy!!!

että semmosta selkään puukotusta nyt itse kasvattaja eri nimimerkillä teurastaa kaverinkin.
+Lisää kommentti
Pennuilla ollut loisia luovutettaessa,ei hyvä!
10 VASTAUSTA:

Tämä ei olle mikään yllätys.
laitahan minulle osoitteesi niin tiedän postittaa sinulle erään paketin kylmäkäsittely kuljetuksena kun nämä seuraavat pennut syntyy ja saan koottua tarvittavat todisteet siitä että pennuilla ei ole loisia
seloppupaskanjauhanta kirjoitti:
laitahan minulle osoitteesi niin tiedän postittaa sinulle erään paketin kylmäkäsittely kuljetuksena kun nämä seuraavat pennut syntyy ja saan koottua tarvittavat todisteet siitä että pennuilla ei ole loisia
Jaahas. Kirjotustyylistä vois päätellä että itse kasvattaja täälä jakelee paskajuttuja! Pysyhän asialinjalla! Onhan pennuilla ollut matoja vielä luovuttaessaki. Ainakin minun ostamallani!
Nyttervepentuonneksi kirjoitti:
Jaahas. Kirjotustyylistä vois päätellä että itse kasvattaja täälä jakelee paskajuttuja! Pysyhän asialinjalla! Onhan pennuilla ollut matoja vielä luovuttaessaki. Ainakin minun ostamallani!
Koira kuuluu eläimiin, jolla on aina sisäloisia, eli matoja. Niistä ei päästä koskaan eroon, mutta matojen määrää voidaan säännöllisen epäsäännöllisellä lääkityksellä pitää kurissa. Jopa niin, että niitä ei näy silmin. Madot kuuluvat eräällä tavalla koiran normaaliflooraan. Ainakin koirat ovat vuosikymmentuhansien saatossa sopeutuneet niihin, eikä niistä yleensä ole suurtakaan haittaa koirille – ainakaan Suomen leveysasteilla.(teksti kopsattu katiska sivustolta)
On siis tuon mukaan normaalia että luovutus ikäisellä pennulla on matoja.

Onneksi sinun pentu on nyt terve. Aina ei kovasti matoja täynnä olevia pentuja, ei enään pelasta etes Eläinlääkärin antama apu.

Oho onpa outoa et olen sanonu ettei julkiseen tietoon ja oho et olen sanonut ettei käy muu kuin käteismaksu oho ei onnistinut nyt sinulla siellä minun suuhun sanasi pukkaaminen.kyllä mulle käy sekä käteinen että tilille maksu eikä mulla kyl koskaan ole perusteluna ollut et matoinen pentu..olitkohan sinä nyt edes oikiassa kennelistä kyse.pennut madotetaan kyl moneen kertaan.mutta ihmettelen miksi tämä henkilö ei ole minuun ottanut henkilökohtaisesti yhteyttä pelkääkö hän jotain vai mistä kiikastaa.

Surkuhupasaa kun kasvattaja kirjoittelee usealla eri nimimerkillä eikä ite hokaaja että kaikkihan tuon huomaa :-D

asiallisestinyt kirjoitti:
Koira kuuluu eläimiin, jolla on aina sisäloisia, eli matoja. Niistä ei päästä koskaan eroon, mutta matojen määrää voidaan säännöllisen epäsäännöllisellä lääkityksellä pitää kurissa. Jopa niin, että niitä ei näy silmin. Madot kuuluvat eräällä tavalla koiran normaaliflooraan. Ainakin koirat ovat vuosikymmentuhansien saatossa sopeutuneet niihin, eikä niistä yleensä ole suurtakaan haittaa koirille – ainakaan Suomen leveysasteilla.(teksti kopsattu katiska sivustolta)
Asiallisesti nytjos koiralla vielä luovutushetkellä on matoja, Ja jos ne vielä näkyvät, heti eläinlääkäriin
toteamus kirjoitti:
Onneksi sinun pentu on nyt terve. Aina ei kovasti matoja täynnä olevia pentuja, ei enään pelasta etes Eläinlääkärin antama apu.
Matoisen pennun tunnistaa siitä, että sillä on palomaisen pyöreä vatsa, verratuna pennun raajohin.
Harvoin pentu oksentaa matoja, kun käyt katsomassa niitä tai varaamasssa pentua itselesi.

+Lisää kommentti
Kannattanee kysyä asiaa vaikka valvontaeläinlääkäriltä...
2 VASTAUSTA:
niin mitä siltä kannataa kysyä?
emäkasvattaja kirjoitti:
niin mitä siltä kannataa kysyä?
Ainakin se on hyvä tietää jos kennel on valvontaeläinlääkärin tarkkailussa!
+Lisää kommentti
Ei minun pennuilla ainaakaan ole ollut matoja, eli suolinkaisia, ei ainakaan nähtävissä. Mistä päättelet, että ckennel ahaauskan pennuilla niitä olisi.
3 VASTAUSTA:
Kerro meille miten sinun pennut liittyvät Kennel Hauskan pentuihin. Vaikka sinun pennuilla ei ole ollut matoja niin ei se tarkoita että jonkun toisen pennuilla ei olisi ollut.
toteamus kirjoitti:
Kerro meille miten sinun pennut liittyvät Kennel Hauskan pentuihin. Vaikka sinun pennuilla ei ole ollut matoja niin ei se tarkoita että jonkun toisen pennuilla ei olisi ollut.
Mahtaa olla hänellä taas eri nimimerkki! Ei käy täysillä :'(

Sammaa mieltä kanssasi. Kovin ihmetyttää kun samoilla yhistelmillä toistuvasti pentuja!Vois käyttää asiantuntemusta toisilta kasvattajilta jos itse ei osaa kuin toistaa valintoja... Ja tunnetusti kohta tämäkin kommentti poistetaan...
+Lisää kommentti
vetoan kaikkiin, jotka harkitsevat koiranpennun ottamista. ÄLKÄÄ IKINÄ OSTAKO SÄÄLISTÄ!!!!! Jos kennelin olosuhteet tai siisteys ei vastaa mielestänne hyvää koiran pitoa jättäkää pentu ostamatta ja ilmoittakaa paikalliseen eläinsuojeluun. Tehkää ennemmin aiheeton ilmoitus kunsuljette silmänne ongelmalta.
Käykää myös katsomassa pentuja vaikka muutamassa paikassa niin näette erilaisia tapoja pitää koiria ja kasvattaa niitä.
3 VASTAUSTA:
Olet täysin oikeassa! Ja kyllä minun mielestä on aikas outoa jos ei pentua saa maksaa tilille! Sillo ei oo kaikki asiat ihan kohillaan! Säälittää tämä toiminta! Ilmoitusta eläinsuojeluun jos pentu luovutessaan matoinen!
Veronkiertoa?
nm. toteemus

Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
Mutttta minua ihmetyttää ilmoitukset, joissa kerrotaan, että pennut ovat useasti madotettu.
Itse madotan pennut kahdesti, huolehdin emän madotuksesta ennen odotettua kiimaa.
Eläinlääkäritkin ovat todenneet liiallisen madotuksen olevan vaarallista. Ensin kannattaa ottaa ulostenäyte ja antaa se eläinlääkärin tutkittavaksi, kuin varmuuden vuoksi madottaa koiria liikaa. Matolääke liiaksi annettuna on myrkkyä.
+Lisää kommentti
Saattaisin päätyä valitsemaan jostain muusta kennelistä.
1
Ilmoita

Ilmoita

1
Ilmoita
Ovatko koirat siis vain ns rahantekovälineitä? Eli kun on nuin monta koiraa? Saavatko koirat tarpeeksi huomiota kasvattajalta? Ja se liikunta ja aktivointi olisi koirille niin tärkeää...
3 VASTAUSTA:
Tuskin kasvvattaa rakkaudesta, varmasti on raha mielessä.
Toteamus kirjoitti:
Tuskin kasvvattaa rakkaudesta, varmasti on raha mielessä.
Näin ilmeisesti.... Eikö teetä nyt vuoden välillä samalla vaalealla nartulla pennut? Miksi näin pienellä välillä?
Saavatko koirat tarpeeksi huomiota kasvattajalta? Ja se liikunta ja aktivointi olisi koirille niin tärkeää...
Harvemmat tarhakoirat saavat osakseen tarpeeksi huomiota, liikuntaa tms.
Lapinkoirat eivät sovi tarhakoiriksi muutakuin turkkinsa puolesta.
Älkää siis ostako pentuja koiratarhoilta.

+Lisää kommentti
Ystäväni osti myös kyseisestä kennelistä pennun. Pentu oli likainen ja matoinen. Ja kasvattaja totesi sen matoisuuen olevan pennuilla ihan normaalia! Mites tässä palstalla olevat muut kasvattajat,luovutatteko te pennun uuteen kotiin matoisena?
Ilmoita
Tämä kirjoitus on aivan täysi sekametelisoppa, Keminmaalaiset kasvattajat on kyllä asian osaavia ja vieläpä todella hyviä. Hauskasta en todella tiedä mutta ilmeisesti ainakin jalostaa sairasta lonkkaa. Elkää ihmiset kateuttanne viitsikö mustamaalata toisten ihmisten rakasta ja isoa työtä mitä toisten tulevien rakkaiden lemmikkien eteen tekevät, monella menisi sormi suuhun alkaessaan kasvattaa tätä kotimaista rotua.
0 VASTAUS:

+Lisää kommentti
Keminmaan kasvattajat on erittäin hyviä kasvattajia ja asiansa osaavia on täysin sopimatonta kirjoittaa heistä valheelista tietoa tänne :(
4 VASTAUSTA:

Tiedetään kyllä kuka on tämä kasvattaja M. Jota yksinkertaista tarkoittaa. Tietenkin tämä kasvattaja täällä joka aina vaihtaa nimimerkkiä kaiken aikaa.

Ai se joka on tietävinnää kaikki lappalaisten kasvatuksesta ja tillaa jatkuvasti kampetta postimyynnistä ja napsii kuvia itestään? Totean vaan näin
Paukkuhaukku kirjoitti:
Ai se joka on tietävinnää kaikki lappalaisten kasvatuksesta ja tillaa jatkuvasti kampetta postimyynnistä ja napsii kuvia itestään? Totean vaan näin
Mitä merkitystä koirankasvatuksen kanssa sillä on että tilaa postimyynnistä vaatetta?? :D :D

Ja onko menny Keminmaa ja joku toinen paikkakunta nyt sekaisin?

Postintuo kirjoitti:
Mitä merkitystä koirankasvatuksen kanssa sillä on että tilaa postimyynnistä vaatetta?? :D :D

Ja onko menny Keminmaa ja joku toinen paikkakunta nyt sekaisin?
Tunnen sinut ku käytät tuota hymiötä :-D
+Lisää kommentti
NYT SANON TOTUUDET,HYVÄSTI JA IÄN IKUISESTI TÄLLE SAAKUTIN PALSTALLE! JUMALAN SIUNAUSTA TEILLE KAIKILLE JATKAKAA VAAN SAMAAN RATAAN ETTÄ SAATTE SEN MIELEN RAUHAN! NIMIMERKKI ON SE NY MIKÄ ON....
6 VASTAUSTA:
Lienee jokhaisele selevää että jos kasvattaja käyttäytyy keskustelupalstala tällä tavalla ei oo syvämmellään mukana kasvatushommassa. Saammaa voipi sanua hänen yhteystyökumppanistaan joka myös usialla eri nimimerkillä täälä! Joten eikhä sole viisasta jättää heijän pentunsa ostamati!
Kyllä ihan oikeen sanottu/kirjotettu!
Miksi aletaan hakumaan muita kasvatajia ku kyseessä on tuo Hauska vaan? Muut kunnollisia niinku me! Hävekkää!
Nogu kirjoitti:
Miksi aletaan hakumaan muita kasvatajia ku kyseessä on tuo Hauska vaan? Muut kunnollisia niinku me! Hävekkää!
sinut kyllä tunnistaa katkeroituneeksi kasvattajaksi,kommentointisi sisällöstä päätellen
Hänellä on uudet kotisivut joista käy ilmi että uusia pentueita on jo suunnitellaan.

Nogu kirjoitti:
Ostaisitko pennun emästä joka periyttää voimakkaasti nivelrikkoa?
+Lisää kommentti

Ilmoita
Lapinkoirakasvattajia on niin monta, että on vara valita. Tämä kenneli on yksi niistä, josta en ottaisi ensimmäisenä koiraa. Reiluja ja asiantunteviakin kasvattajia löytyy, jotka tekevät muutakin kuin samaa yhdistelmää omilla koirillaan vuodesta toiseen ja kertovat avoimesti jos on jotain esim. sairauksia jossain ilmennyt. Koirat varmaan sinällään ok, mutta miettisin tarkkaan. Soita ja käy paikanpäällä tutustumassa koiriin ja kasvattajaan, niin saat paremmin kuvan heistä
Ilmoita
Kovasti ihmettelen kun myydään isolla hinnalla pentuja ja siltikki eletään yhteiskunnan tuilla! Miten se voi olla mahdollista? En kyllä suosittelis ostamaan pentua!Nytkin 14 pentua myynnissä yli 1000€ hintaan
3 VASTAUSTA:
No oho! Tuollahan tienaa kovastikki jos yli 1000€ pentu! Ja ku ei oooo ekoja pentuja joten tuloja on ja silti Kela maksaa
Jos saa tukia niin ei kyllä oikeen oo ettei niitä oteta huomioon
Ex-naapuri kirjoitti:
Jos saa tukia niin ei kyllä oikeen oo ettei niitä oteta huomioon
siellä se ex naapuri heiluu haravan kanssa että saa tukia..
+Lisää kommentti
Yksi kennelin nartuista kuulemma purrut pentuja katsomaan tullutta miestä! Koira keskelä pihhaa häkissä! Ei kovin turvallista! Ja jatkuvaa haukkumista häkissä...
2 VASTAUSTA:

onko tarha siirtynyt keskelle pihaa ?
Miten kasvattaja voi piettää huolta ettei sama koira pure esim katsomaan tulevia lapsia? Lapset kun eivät välttämättä osaa olla varovaisia... Pääsevätkö pennut sisällä tarpeeksi liikkumaan pentulaatikoistaan? Kasvattaja järjestäppä koirille virikkeitä! Ja vie aikuisia koiria lenkillekki!
+Lisää kommentti
Näin kyseisen kennelin pennut ja isommat koirat äskettäin. Kauhistuin. Huoneisto haisi lialle ja oli likainen. Mammakoirat apaattisia. Muut koirat haukkuivat jatkuvasti koko vierailun ajan :'( Eikö tälle kennelille kukaan voi mitään!!!
Ilmoita
Tietty, onneksi pieni klikki näyttänyt vuosia olevan täynnä vuoron perään bestistä ja vuoroin ilmiriidoissa olevaa, tappelevia, mustamaalaavia, kadehtivia, selkäänpuukottavia, extra-FB profiileissa jotkut jopa välillä ihan likipitäin uivia, niistä muita kyttääviä tai jopa muina henkilöinä esiintyviä ja sitäkin kautta mustamaalata yrittäneitä. Se on herran hallussa miten linjat milloinkin päin sotatantereella vedetty ja tapellaanko keskenään vai onko yhteinen vaiko erillinen rintama johonkin muuhun käytöksensä uhriin päin. Kun jäädään kiinni, selvitetään viatonna omalla sivulla, miten emmäävaanmitäänoletehnyt, toiset kiusaa vaan minua jne mikä on täyttä ihtiään. Kilpailu pentumyynnistä ja tonnin lappusista näkyy olevan veristä, raadollista. Tuli mieleen miten yksi leidi raivonnut jollekulle kuuleman mukaan Etelä-Suomessa 300:lla myytävien rekkaamattomien pentujen houkuttelevan "hänen" ostajansa kun lähdetään pohjoisesta asti mieluummin etelään ja menevät pennunostajat sivu suun. Ei se välttämättä johdu aina pelkästä hinnasta. En minäkään ole ostanut häneltä mitään enkä olisi ostanut, en edes ennen kuin olen somessa estänyt ja aivan sama mitä tuloksia koirilla ja onko halpa tai kallis hinta. Ja sama pätee kavereihin, koko klikkiin. Ei mitään ihmisiltä, jotka eivät edes yritä olla ihmisiksi ja ylläpitävät ikävää lavashowta huvikkeena ja ajankuluna sekä kilpailuvälineenä.

Oikeasti ei kaikkien kyllä tarvitsisi koskaan sekaantua koirankasvatuksiin millään tavalla. Siinä pitäisi olla oikeaa halua oikeaan yhteistyöhön ja yhteen hiileen, jotta voisi edes olla siihen kykyä. Kyky tulee halusta. Ja oikeaan ammatikseen kunnolla kasvattamiseen vaaditaan ihmiseltä melko paljon monessa suhteessa.
3 VASTAUSTA:
Viisaita puhut.! Kyllä kasvattajan pitäis katsoa peiliin ennenkun antaa koiramääränsä kasvattaa nuihin lukemiin. Liikaa koiria niin ei enää hallitse laumaansa.. Ei ole aikaa koirilleen,ei ulkoiluta niitä... Sillonko homma leviää käsistä koirat siitä kärsii... Ja tosiaanki ihmetyttää miten ei huomaa ihanan bestiksen käyttävän hyväksi :-\ Ja kasvattaja vois kertoa saavatko koirat hänen mielestään tarpeeksiolleet virikkeitä ja liikuntaa?
olen valitettavasti nähnyt liian montakertaa ihmisiä joille eläin on vain huonekalu!
Mikäli koira on aiemmin ollut koko kämpässä vapaana ja se yhtäkkiä suljetaan yhteen huoneeseen, se hyvin harvoin auttaa koiraa rentoutumaan. Tilanne on aina arvioitava yksilökohtaisesti, mutta erittäin harvoin tilan rajaaminen poistaa ongelmaa. Äärimmäinen esimerkki tilan rajaamisesta on häkittäminen. Sen osalta voi pohtia, mitä järkeä on pitää koiraa (tai kissaa tai mitään muutakaan eläintä), jos sen oletetaan nukkuvan yöt ja viettävän päivät häkissä. Häkittäminen ei ole perusteltua eikä se opeta eläintä olemaan yksin.

Erinäisten neuvojen keskellä suosittelen ottamaan maalaisjärjen käyttöön ja miettimään, mikä koiran ympäristössä on se asia, joka muuttuessan laukaisee ei-toivotun käytöksen. Jos koira pystyy olemaan koko talossa kun olet kotona, mutta lähtiessäsi se pistää paikat sileäksi, on hyvin todennäköistä, että lähtösi jotenkin liittyy koiran käyttäytymiseen. Jos minä ikävöin koiraani, tylsää oloa ei todellakaan poista se, että lukitsen itseni vessaan.

+Lisää kommentti
JK
Minusta olisi aivan järkevää ostajien olla yhteydessä valvontaeläinlääkäriin mikäli jostain mistä tahansa kennelistä myydään oikeasti kunnolla matoisia pentuja, etenkin mikäli kasvattaja todella väittää sen olevan normaalia ja mikäli tapauksia on enemmän, sitäkin suuremmalla syyllä. Valvontaeläinlääkäri varmasti ohjeistaa ja neuvoo kasvattajaa, ketä tahansa kasvattajaa. Kun ihmisellä on kennelnimi ja osaa rekisteröidä pennut, ei pidä enää liikkua sillä tasolla, missä ei ymmärretä, pennuista hoidetaan ongelmat pois ennen luovutusta ja koetetaan vastedes katsoa tarkemmin jotta niitä ongelmia ei enää ilmenisi edes. Netissä valittamalla tai selittämällä se ei parane. Se paranee madotuksilla ja eläinten elinympäristön saneerauksella tarvittavassa määrin. Esim tarhan pohjan vaihto, lelujen pesu tai vaihto, vanhat luut pois ja lelut joita ei voi pesulla siivota, ruokakuppien ja lattiapintojen riittävä siivous. Kaikkeen matoisuuteen ei auta se peruskuuri mikä paketin kyljessä lukee. Kuten sanottua, eläinlääkäristä ohjeet.
Ilmoita
Ostaja omalla toiminnallaan pystyy vaikuttamaan jatkuuko kyseenalainen Kennel toiminta. Tehkää yllätyskäyntejä ja tutustukaa kasvatusoloihin, älkää tukeko arvelluttavaa toimintaa ostamalla pentua tämmösestä kennelistä. Valvontaeläinlääkäri ei pysty viheltämään toimintaa poikki kovin herkästi, pitää olla tosi vakavia laiminlyöntejä, elikkä käytönnössä pitää tapahtua vakava eläinsuojelurikos. Aina kysytytään minkalaiseen kotiin pentu menee mutta yhtä tärkeää on selvittää minkalaisissa olosuhteissa koirat elää.
1 VASTAUS:
Vastuutonkoirankohte
Olenkanssasi samaa mieltä. Säälistä EI pidä ottaa pentua, vaikka vaikea se on, mutta sillä rikotaan vanhaa kasvatustusperiaatetta.
Koirasi todennäköisesti otetaan perheejäseneksi ja n kamalaa, jos sitä ei ole edes madotettu, eläinlääkärissä käyetty tarkastusta varten.
Mutta kun näitä koiratehtailjoita,jotka eivät kanna vastuutaan, sinut mollataan het.
Itsehhaluan myydä pennun perheenjäseneksi ja koiraa kunnioittavaan perheeseen.
Itse olen melkein aiina tavoitattavissa, jos tulee tilanne, että kasvattajan apua tarvitaan.
Näilläkin palstoilla on usein ehotettu ottamaan yhteyttä kasvattajaan, jos sormi menee suuhun.
Itseleni voi soittaa vaikka keskellä yötä, jos on asiaa.

+Lisää kommentti
Ainakin yksi näistä syksyllä 2017 syntyneistä 14 pennusta on vakavasti sydänvikainen ja kasvattaja ei ota mitään vastuuta koko tilanteesta. Kennel hauska siis. Eli raha pääasia myytyjen koirien voinnit eivät kiinnosta.
Ilmoita
Muutenkin jättää korvaamatta vikoja, jotka kuuluu korvata. Eniten tuntuu määräävän koirien väri jalostusasiat. En suosittele missään nimessä.
Ilmoita
Olin naiivina ensiostajana todella innoissani, kun huomasin viime syksyllä että pentuja oli saatavilla. Laitoin heti kasvattajalle sähköpostia, jossa kerroin itsestäni ja kysyin onko pennut varattu jo. Sain parin tunnin sisään neljä viestiä, joiden sisältö oli lyhykäisyydessään "minkä pennun haluat, varaan sen sinulle".
Onneksi laitoin kaverilleni tästä myös viestiä, ja hän palautti minut maan pinnalle. Oli minullakin epäilykseni, mutta sokaistuin aluksi mahdollisuudesta omaan koiranpentuun. Minkälainen kasvattaja on valmis antamaan yhden viestin perusteella oman kasvattinsa pois? Kysyin kaverin avulla sitten vähän kärkkäämpiä kysymyksiä pentueesta, kasvatusoloista, kasvattajan jalostusajatuksista yms. enkä pitänyt vastauksista. En ottanut koiraa Hauska kennelistä.
Surullista kuulla, jos jollain pennuista on sydänvika :/
Mutta tuon kasvattajan toimintaa en tukisi missään nimessä. Hän on varmasti eläinrakas, mutta se ei riitä kasvattajana toimimiseen. Riittävä tietotaito puuttuu, ja ulosanti on todella epäselvää. Tuntui, että pentuja teetettiin vain, koska haluttiin omalle koiralle jälkeläisiä. D-lonkkaista emää ei saa edes lapinkoirien liiton pentuilmoituslistalle, joten eikö siinä ole jo riittävästi syytä jättää narttu astuttamatta? Liiton säännöt ei oo huvin vuoksi tai kiusaksi laadittu, vaan jotta saadaan rotu pysymään puhtaana ja terveenä.
En suosittele tukemaan Hauskan toimintaa. Lapinkoirien kasvattajia on paljon, huomattavasti huolellisempia ja osaavampia.
1 VASTAUS:

nm. en suosittele

Olen kanssasi samaa mieltä, että pentua ei myydä kelle tahansa.
Itse olen hyvinkin tarkka ja pistän ostajaehdokkaat sellaiseen tenttiin, että ei paremmasta väliä.
Mutta se kannatti. Yhtään tyytymätöntä ostajaa ei ole ollut. Joidenkin kohdalla on jo 6 pentu minulta.

Mutta lapsuudenystävälläni on minulta saatu koira Otto, Minelan Dyson,joka täyttää pian 14 vuotta ja sydän reistailee. Hän sanoi, että ei koskaan saa yhtä ihana koiraa, kuin Otto, vaikka hän on hankkinut 2 uutta mäyräkoiraa , varmuuden vuoksi, lohduttamaan häntä, kun Otosta aika jättää.
+Lisää kommentti
Uusin villitys tällä kasvattajallahetkellä alkaa häkittääolleen koiria kovilla pakkasillakin öitäkin! Eihän niillä SISÄKOIRILLA oo pohjavillaa että tarkenesivat pakkasilla! Nyt on ammattitaito kasvattajalla hukassa!!! Ja koko kylä raikuu kun ne haukkuvat! Käyttäis ees lenkillä koiria joskus mutta kun ei taija jaksaa... Parasta lienee vähentää koiramäärää jos ei saa niitä lenkitettyä!
2 VASTAUSTA:
Eihän tuohon tarvita kuin vesikuppien jäätyminen, niin rikos on tehty ja eläimet heitteillejätetty.

Huonoon eläintenpitoon on hankala puuttua, tanskandoggikasvattajakin saatiin ruotuun vasta kun eläimet olivat lopetuskunnossa... toivottavasti tuon kanssa ei mennä yhtä pitkälle...
Puhut ilmeisesti Soumen ajokoirasta. Eräs tuttuni kasvattaa niitä, ehkä jonkinlaisella menestykselläkin, mutta myös tavella ovat pentuineen ulkona pakkasessa. Niillä on heinäpaalut levitettynä niiden ja pentujn lämmikkeeksi
Olen yrittänyt puhua hänelle, tulosetta.
+Lisää kommentti
Eivät pääse kennelin koirat kävelylle kun todella harvoin! Omistaja selittää että ei ehdi kun koiria on niin monta! Sillon niitä on liikaa!!! Joutais vähentää että ehtii hoitaa kunnolla!
1 VASTAUS:
Koirille virikkeitä ja liikuntaa!!! Eivät hauku kokoajan turhaan! Liikaa eläimiä kun ei pietä huolta!

+Lisää kommentti

Ilmoita
Koirie huono hooto kauhiaa katela!
1 VASTAUS:
Tehkää eläinsuojeluilmoitus jotka tiedätte tai näätte laiminlyöntejä tapahtuvan. Koirat täytyisi saada turvaan tuolta.

+Lisää kommentti

Ilmoita
Surullista on nuien koirien kohtalo... Ei niitä rakasteta ja anneta huomiota...Pelkkiä esineitä omistajalle
Ilmoita
Jos pennut kasvavat ensimmäiset viikot eristyksissä omassa huoneessaan niin miten voidaan myydä niitä perheen parissa kasvaneina...
Ilmoita
Ei näy kyseisiä koiria ulkoilemassa. Käyttäis ees kerran päivässä usiampaa koiraa reippailemassa. Jos ottaa monta koiraa niin pitää olla valmis niitä myös käyttään kävelyllä. Jos ei kykene siihen niin sitten pitää vähentää koiria!Ei ole oikea kasvattaja jos ei tuota ymmärrä!
Ilmoita
Koirat eristyksissä huoneisa päivät pitkät! Tulevakkohan etes toimeen keskennään? Toivotavasi ei enää pentuja synytetä tuohon keneliin...
Ilmoita
Miksi hankkia niin palijo eläimiä ettei ile kykenevö niitä hoitamaan kunnolla? Jos koira ovat eristyksissä eri huoneisa syystä etteivät ne tule keskenään toimeen,kaikki ei ole silloin oikein!!! Pitäisi olla koirila mahollisuus käyä kerran päiväsä kävelylenkillä. Mutta kun ei omistaja jaksa muuta kuin käyttää ulkona tarpeillaan! Liikaa kissoja koiria ja muita elukoita! Joskus joku onnellinen koira pääsee pihaa pidemmälle...Eikö kasvattaja itse tajua ettei se ole oikean kunnon kasvattajan tapa kasvattaa terveitä sosiaalisia koiria?
Ilmoita

Ilmoita
Ei hallitse tuommoista elukkalaumaa... Järki käteen!
Ilmoita
Koiria vähenmäksi! Ei kykenevä hoitamaan kunnolla! Häpiäis! Mutta kobei tuo ymmärrä...
Ilmoita

Ilmoita
Vastaus kysymykseesi! En todellakaan suosittele koiranpentua tästä kennelistä! Täysin ammattitaidotonta kasvatusta! Koiria ei kasvateta sydämmellä vain rahan takia! Mennään kasvatuksessa siitä mistäettä aita matalin. Ei inhimillistä hommaa!
Ilmoita

Ilmoita
Todistettavasti jäänyt kiinni useista valeprovileista faceboo:kissa jossa haukkuu toista/ toisia kasvattajia ja sitten esittää olevansa ystävä yhteistyö kumppani kennelinkanssa toistuvasti.
0 VASTAUS:

+Lisää kommentti

Ilmoita

Ilmoita

Ilmoita

Ilmoita

Ilmoita

Ilmoita

Ilmoita
Suosittelisin katsomaan jonkun toisen lapparikennelin! On kuulunut paljon kauheita asioita ko kennelistä!
1 VASTAUS:
voi kauhia paikka.. luuletko et pelottaa...

+Lisää kommentti
Käyttänyt kermanväristä pentua kuvauksissa. Ilmeisesti ei kaikki ok kun ei sovi jalostukseen? Oisko periny huonot lonkat huono lonkkaselta emältään?
2 VASTAUSTA:

Pentuja sinne on jokatapauksessa tulossa.
Karkkitytto kirjoitti:
Pentuja sinne on jokatapauksessa tulossa.
Kohta tämäkin kirjoitus poistetaan on näköjään yleinen käytäntö tässä viestiketjussa.

+Lisää kommentti

Ilmoita

Ilmoita

Ilmoita
Pentuja taitaa olla tulossa. Toivottavasti OSAA madotukset ymv. Ja ostais jotaki muuta KUNNON ruokaa ainaki äitikoiralle. Ei aina sitä halvinta! Miksi haukkuu koko ajan toisten kasvattajien toimintaa kun itsellä ei homma toimi!
0 VASTAUS:

+Lisää kommentti

Ilmoita

Ilmoita
Kohta on taas pentuja kennelissä. Kunhan ei taas väittäis että jokaisela koiralla on luonnostaan matoja kun pennuilla niitä on :-\ Ottais asioista selevää!
2 VASTAUSTA:
Ei näy missään että Kennel Hauskaan tulisi pentuja ollenkaan tällä hetkellä??
Jahaa mervi on taas vauhdissa rehelisyys maan perii.

+Lisää kommentti
Onko kennel hauskan pennuilla vuosien saatossa todettu minkälaisia ongelmia vai onko mitään?pentuja on siellä, haluaisin tietää kun mietin mistä ottaa pennun?
2 VASTAUSTA:
On ongelmia, mm. yksi sydänsairas 1,5 vuotias koira, vika synnynnäinen. Omistajan mukaan ei ole kasvattajaa ei ole kiinnostanut pätkääkään. Kannattaa käydä fb:n roturyhmässä lukemassa tästä.
Nope.jpg kirjoitti:
On ongelmia, mm. yksi sydänsairas 1,5 vuotias koira, vika synnynnäinen. Omistajan mukaan ei ole kasvattajaa ei ole kiinnostanut pätkääkään. Kannattaa käydä fb:n roturyhmässä lukemassa tästä.
sujuvastipas se osaa vickyn omistaja valehella... vääristää joitakin asioita... vai ettei kasvattajaa ole kiinnostanut...
+Lisää kommentti

Ilmoita

Ilmoita

Ilmoita

Ilmoita

Ilmoita
No nyt kuulemma sitte sielä on pentuja taas...Ja tieten siitä jolla epäkelvot lonkat eli periytetään huonoja lonkkia! Toivottavasti emä saa KUNNON ruokaa. Ja että pennut tarkastetaan ELÄINLÄÄKÄRISSÄ ja madotetaan ymv asiallisesti.
1 VASTAUS:

Ei muille kuulu, teettääkö tämä yksi tai joku sen puoleen muu pentuja, kunhan noudattaa vain lakia. Ei tässä maassa tarvitse hattu kädessä jokaiselta rodun koiran omistavalta toiselta naiselta juosta kyselemässä lupia tekemisillensä.

Ja kuten yhdessä ketjussa jo totesin, lopettakaa te jalostuksesta mitään tietämättömät nämä puheet jalostusasioista kun ette kerran niitä osaa ettekä niistä puhua, edes käsitteitä ja termejä, "puhutte blondia". Sittenkin kun joskus ehkä osaatte, paras keskittyä omiin tekemisiin. Yleensä viisaat edes siinä vaiheessa viimeistään ymmärtävät niin tehdä ja he yleensä jo paljon sitä aiemmin.
+Lisää kommentti

Ilmoita
Älä tue tätä kenneliä ostamalla pentua!
2 VASTAUSTA:
En ostaisi täältä pentua.
Parkkihausks kirjoitti:
En ostaisi täältä pentua.
nimimerkki parkkihausks kuvittelee että hän saisi parkinvärisen pennun jostakin mutta valitettavasti ei tule onnistumaan....
+Lisää kommentti

Ilmoita

Ilmoita

Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kennel Hauska

Kertokaa jotakin tästä kennelistä olen kovasti etsimässä uutta perheen jäsentä meille ja eri kennelit kiinostaa kovasti. Misätä löytyy myös lisää tietoa tulevista pentueista?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta