Minua kiusataan....

Moi!

Täällä kirjoittelee 13-vuotias poika Etelä-Espoosta. Joo siis olen kiusattu Olarin koulussa ja minua haukutaan esimerkiksi tyhmäksi, spurguksi, homoksi, rasistiksi ja kaikkea, joka koskee minua, ja että vihaan yhteiskuntaa kaikilta puolin.

Ja siis minun kiusaaja on samana vuonna syntynyt tyttö, joka on todennäköisesti virolainen tai venäläinen, ja kerjää todennäköisesti huomiota todella tyhmällä tavalla. Tämä on kiusannut yhtä tyttöä, josta olen hieman kiinnostunut, mutta nyt hän on alkanu puhua musta paskaa hänelle. Nytten suurimmilta osilta mun koko luokka vihaa mua, koska "olen" vittuilu sille ja alkanu haukkuu sitä. Mun luokassa on yksi poika jolla ei ole oikeassa kädessä sormia, eikä kämmentä, on yhtynyt kiusaajan "mielipiteeseen" ja pistänyt muutkin vihaamaan mua. Tää on jotenkin niin lapsellista, että ei ole mitään rajaa, mutta kun nuo mun luokkalaiset ei vaan millään suostu kasvamaan siitä 8-12 vuoden iästä sitten pätkääkään, joten minkäs minä sille voin.

Kyllä mulla on joitain kavereita mun luokalta, jotka on samaistunu mun kaa ja osaa ymmärtää ihan molempia. Ainakin yksi mun luokkakavereista on lähettäny mulle kuvia luokan WhatsApp-keskusteluista kun minut oltiin poistettu. Siellä nimiteltiin, pilattiin mun maine ja kaikkea sellasta mitä ei voi tulla naamaan sanomaan ilman jotain saatanan porukkaa takana auttamassa, jos tulee jotain vaikeuksia.

Nyt tää ruski haluu mennä kusettamaan mun luokanvalvojaa musta kaikkee paskaa. Siis mä oon jo joutunu kokemaan tätä paskaa jo lähelle 10 vuotta, että kuka sitä enää jaksaa näin pitkää aikaa. Ja se mitä vielä sen päälle on se, että mun iskä kirjottelee "rasistisia" postauksia Facebookiin ja saa jopa satoja tykkäyksiä näille postausksille, niin minua tullaan haukkumaan rasistiksi, vaikka iskä kirjoittaa maahanmuuttokriittisiä postauksia.

Mä tarvitsen apua ja läheisyyttä, kiitän :)

-Poika, 13
Ilmianna
Jaa

34 Vastausta

Aika rankkaa jos lähes kymmenen vuotta olet kärsinyt kiusaamisesta ja olet nyt siis 13v.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kyllä olen :(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ruski...? Ymmärrän kyllä, että vihaat kiusaajaasi, mutta ei silti kannata alentua hänen tasolleen ja käyttää tuollaisia haukkumanimiä.

Minkälaista ulkopuolista apua koet kaipaavasi eniten?

Voin kyllä esimerkiksi kopioida aloituspostauksesi ja lähettää sen sähköpostilla koulusi rehtorille, jos sinä itse et saa kerrottua kiusaamisesta kenellekään. Se kertominen kun on edellytys sille, että asiaan voidaan puuttua.

Älä hävitä niitä screenshotteja. Niistä voi olla vielä hyötyä todisteina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ruskina en tarkoittanut haukkumasanana, koska en mä ite siinä mitään haukkumista huomaa... (paskat selitykset, mut joo) Jotenkin musta tuntuu, että mä oon yksin tän asian kanssa ei koulussa omasta mielestä oikein puututa. Mutta en mielellään haluis tommosta paskaa, että siitä mennään kertomaan koululle, koska kuitenkin siitä kerrotaan vittu jokaselle ja muutenkin siitä vaa aletaa kyselee ja mutsihan on semmonen et se haluu tietää kaiken kaikesta. Halusin pääosin avautua asiasta, koska mua vaan vituttaa ihan perkeleesti. Sori mun kiroilu mut silti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kiusattu04 kirjoitti:
Ruskina en tarkoittanut haukkumasanana, koska en mä ite siinä mitään haukkumista huomaa... (paskat selitykset, mut joo) Jotenkin musta tuntuu, että mä oon yksin tän asian kanssa ei koulussa omasta mielestä oikein puututa. Mutta en mielellään haluis tommosta paskaa, että siitä mennään kertomaan koululle, koska kuitenkin siitä kerrotaan vittu jokaselle ja muutenkin siitä vaa aletaa kyselee ja mutsihan on semmonen et se haluu tietää kaiken kaikesta. Halusin pääosin avautua asiasta, koska mua vaan vituttaa ihan perkeleesti. Sori mun kiroilu mut silti.
Olen pahoillani siitä, että koet olevasi asian kanssa yksin. Näin netin kautta "etänä" on vaan todella vaikeaa auttaa ja tukea kunnolla.

Tämä aloittamasi ketju on kuitenkin jonkinlainen osoitus siitä, että ei tilanne ole kohdallasi, niin kuin pitäisi. Toki on loistavaa, jos koet täällä avautumisesi auttavan vitutukseesi, mutta sinulla olisi kyllä oikeus saada tilanteeseesi muutakin apua. Jossain wappiryhmässä julkisesti haukkuminen kun ei todellakaan ole okei - ja usein se täyttää myös rikoksen tunnusmerkistön.

Usein se, että joku ulkopuolinen puuttuu asiaan, pakottaa koulun oikeasti panostamaan tilanteen selvittelyyn. Asiaa ei vaan voi silloin enää kuitata villaisella. En kuitenkaan halua tehdä sitä vastoin tahtoasi.

Kirjoituksiesi perusteella olet kuitenkin ihan fiksu ja asiallinen tyyppi, älä unohda sitä. Valitettavasti juuri sellaisia usein kiusataan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
En yleensä toimi näin, mutta nyt teen poikkeuksen: laita minulle sähköpostia, jos tunnet tarvetta ruotia tätä kiusaamisasiaa ei-julkisesti. Osoitteeni on profiilinimeni + kissanhäntä + suomi24 piste fi.

Ja joo, yhteystietojen jakaminen on kiellettyä jopa profiilikuvauksessa, ylläpito piilotti profiilini siitä syystä, että mailini näkyi profiilissani.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mee hakkaa se ämmä, sillee mää tekisin :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
älä ny viitti olla lapsellinen :p
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nosta äläkkä. Ei kai sinulla enää mitään menetettävääkään ole. Opettajalle ja rehtorille kertominen auttoi itselläni. Tuo asia kannattaa selvittää perinpohjaisesti kaikkien osapuolten kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kerroin. Ei helppiny paskaakaan. Tai no se meni vaan ton luokanvalvojan piikkiin ja nyt se syyttää mua että mä kusetan sille, että se ois kiusannu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
että varmaan yli 80 % suomalaisista on maahanmuuttokriittisiä, se ei tarkoita rasismia jos on huolestunut oman kotimaansa tilasta. Ja vapaassa maassa jokainen saa olla ihan mitä mieltä asioista tahtookin jos ei tämä miellytä voi palata sinne mistä on tullutkin (kunhan palauttaa ensimmäiseksi kaikki saamansa tuet takaisin korkojen kera).

Ja miten helvetissä se liittyy ylipäätään sinuun jos isäsi on jostain asiasta jotain mieltä? Onneksi suurin osa suomenvenäläisistä on järkeviä tyyppejä, mutta näköjään olet tavannut poikkeuksen joka vahvistaa säännön. Vai oliko se virolainen? Ihan sama, oli hänen kansalaisuutensa mikä tahansa se ei oikeuta sinua kiusaamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Todennäkösesti virolainen tai venäläinen. Jompi kumpi koska niillä on niin samaa näköä. Mutta siis noi rasistileimaukset on aikasempia jos niitä tossa kertonut, todennäköisesti en...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei. Nyt ilman muuta tiukka kuri kiusaajalle. En tiedä mikä on,mutta venäläiset on pahimpia. Kerro opettajalle kaikki.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Olet poika joka tulee tytön kiusaamaksi? Kasvata pallit!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Onko sillä mitään väliä, että kiusaako tyttö poikaa tai toisinpäin? En ite diggaa tommoseeta kielestä, että juu... parempi pysyä ihan hiljaa, jos ei muuta sanottavaa oo :P
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Jos yksi kiusaa, on sen aika helppo antaa olla. Mutta tuossakin tapausessa monet ovat menneet mukaan. Kiusaamisessa se just on pahinta, että tyhmät ihmiset menevät pässilaumana mukaan kiusaamiseen. Ei siis ole mitään eroa onko kiusaaja tyttö tai poika.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pistä ryssänarttu ruotuun. Ole mies!!!
Ilmianna
Jaa
Moi! Oon 13-vuotias (no jaa, kohta 14) tyttö. Oon ehdottomasti kiusattujen puolella, fuckin kiusaajat. Mut et kai sä sit yhtään oo rasistinen? Et sua vaan väitetään rasistiks mut et oikeesti oo vähänkään...?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
En vihaa ulkomaalaisia enkä niitten ihonväriä, koska se ei vaan kiinnosta mua. Jos ihan vaikka perisuomalainen tulis kiusaamaan niin kyllä mua se ihan yhtälailla vituttaa, kun jos ulkomaalainen tulis kiusaamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Siis tosi ärsyttävää - miten noi kiusaajat jaksaa? Mä oon Suutarilan ylä-asteella ja täälläki on jotain venäläisiä, jotka on ihan hakannu jotkut tyypit jne. Puhuu paskaa yms. En oo uhri onneks, no ne katuis kyllä jos mua häiritsis...
Yritä jaksaa, mä tiiän ton fiiliksen ku koko luokka vihaa! :/ Oon ollu joskus vähän samassa tilanteessa. Älä välitä, oot vaa niinku niit ei ois olemassa (joo kuulostaa vähän vaikeelta ku ootte samas luokas) mut mä oon onnistunu siinä aika hyvin! :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyl mä sinänsä olen ajatellu näin... Nyt ku mä kerroin mutsille siitä vitsistä, että olisin dokannu, niin se vaa sano et jos toi kuva on levinny todella monelle, niin helposti siitä tulee LASU-ilmotus ja kyl mä annan sen kiusaa sua, kun tommosia teet, ihan sun vika.

Musta vaan tuntuu nyt enemmän siltä, että mä oon yksin tän jutun äärellä. Nyt mun mutsi varmaa menee sanoo niille et heittää mut johonki vitun koulukotii. Jos niin tekee niin en ole äidin luo palaamassa vittu koskaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Voimii! :(
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kiusattu04 kirjoitti:
Kyl mä sinänsä olen ajatellu näin... Nyt ku mä kerroin mutsille siitä vitsistä, että olisin dokannu, niin se vaa sano et jos toi kuva on levinny todella monelle, niin helposti siitä tulee LASU-ilmotus ja kyl mä annan sen kiusaa sua, kun tommosia teet, ihan sun vika.

Musta vaan tuntuu nyt enemmän siltä, että mä oon yksin tän jutun äärellä. Nyt mun mutsi varmaa menee sanoo niille et heittää mut johonki vitun koulukotii. Jos niin tekee niin en ole äidin luo palaamassa vittu koskaan.
No kun ottaa huomioon tilanteesi ja yksin jäämisen tunteesi, niin olisiko se lastensuojeluilmoitus edes niin järkyttävä asia... Äitisi välinpitämätön suhtautuminen on ainakin todella syvältä.

Et kuitenkaan ole aivan yksin. Tämä ketju on osoitus siitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kiusattu04 kirjoitti:
En vihaa ulkomaalaisia enkä niitten ihonväriä, koska se ei vaan kiinnosta mua. Jos ihan vaikka perisuomalainen tulis kiusaamaan niin kyllä mua se ihan yhtälailla vituttaa, kun jos ulkomaalainen tulis kiusaamaan.
tbh sä voisit vaa beath slapatä sitä horoa ei tyttö voi kiusata poikaa kasvata pallit
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sinä et ole vastuussa mistään mitä isäsi tekee tai kirjoittaa, riippumatta siitä mitä joku toinen siihen ehkä reagoi. Onneksi ei ole fyysistä! Jokainen konkreetinen kiusa aina opettajille ja itse suosittelen että nettipoliisille. Voi tuntua hullulta mutta ei enää sen jälkeen kun puuttuu asiaan. turhaan kärvistelet. Pakko sanoa että kuullostat ikäiseksesi hemmetin fiksulta, toivosin että oisin siellä näyttämässä miten kaappi lentää kuuta kiertävälle radalle.Vihaan kiusaamista ja taistellu vastaan long time. Laita postia jos tarvit neuvoja!
Ilmianna
Jaa
Oon myös 13v tyttö ja toi on ihan kamalaa ku noin käy mut ootko sanonu jollekin tosta?
Ilmianna
Jaa
potkaise kuliin HELVEIT
Ilmianna
Jaa
Liity PVL:n toimintaan, siellä saat puhdasrotuisia kavereita ja opit itsepuolustusta.
Ilmianna
Jaa
Onko sulla Instagram tai Snapchat jos on nii mikä käyttäjätunnus ois kiva tutustuu?
Ilmianna
Jaa
Julkkistaktiikka vois toimia

Saat huomiota kaikilta eli toisin sanoen oot julkkis. Se kiusaajasi koettaa saada sinusta otteen eli kontrolloida sinua. Ne aina koettaa saada sinut häpeämään itseäsi etenkin porukan edessä. Itselleni tehtiin tätä liian pitkään...

Yksi vaihtoehto: Kannattaa keskittyä täysin omaan tekemiseen eikä antaa tälle kiusaajalle huomiota ollenkaan. Et kuuntele häntä, koska mitään millä hän sanoo ei ole mitään merkitystä. Tavoitteena kiusaajallasi kun on saada sinut reagoimaan, jolloin kiusaaja saa sinusta kontrollin. Eli et reagoi mihinkään hänen juttuihinsa. Et vastaile hänen kysymyksiinsä tai jos hän kommentoi jotain sinulle, käyt puhumaan itseksesi tai jollekin toiselle tai jatkat tekemistäsi niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Voit lopettaa hänen tervehtimisensäkin. Jos seurassa on muita samaan aikaan, puhut ainoastaan muille. Et edes katso tätä kiusaajaa silmiin. Käyttäydyt kuin häntä ei olisi ollenkaan.

Olet kuin jonka ympärillä on pyörii jos jonkinlaista toimittajaa. Et vastaile kaikkien roskalehtien toimittajien kysymyksiin ja keskityn vaan "seuraavaan peliin". Jos muut käyttäytyy noin huonosti sinua kohtaa, ne tyypit on roskasakkia eikä niitten mielipiteillä ole mitään merkitystä.

Toivottavasti tilanteesi lähtee paranemaan!

-Henri
Ilmianna
Jaa
Moikka.
Ikävä kuulla tilanteestasi. Toivon, että olet saanut jo apua kiusaamiseen.
Jos et ole vielä puhunut koulussa opettajallesi asiasta, suosittelen että teet sen mahdollisimman pian. Opettajan lisäksi terkkari varmasti pystyy sinua auttamaan.

Jos haluat jutella kiusaamisesta luotettavasti, kannattaa tutustua Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten nettiin (https://www.lastenjanuortennetti.net/).

Terveisin,

NettiSaapas Helsinki/Johanna
Ilmianna
Jaa
Kyllä Arvoisa rehtorimme ja kultaisen Olarin auringon haltija Kaisa tikka hoitaa. Kuka on luokanvalvojasi, koska osa niistä on aika kusipäitä.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Millä luokalla oot ja kuka oot?

Itekin oon Olarissa, tosin lukion puolella
Ilmianna
Jaa
Moikka. Olen itse Venäjältä kotoisin ja nyt olen asunut Suomessa n 25 vuotta. Todella surullista,että jotkut ihmiset haluavat kiusata .Haluaisin sanoa ,että Venäjällä kasvatus on jotenkin sellainen ,että ihmisiä/läheisiä haukutaan helposti,alennetaan ja kritisoidaan yms. Se on aika yleistä. Aina välillä kun matkustan Venäjälle,niin olen aika järkyttynyt miten joku aikuinen puhuu lapselle.Esim. olet idiotti,olet tyhmä yms. Usein korotetaan ääntä ja esim lyödään vaikka perseelle, odottaen että lapsi alkaa tottelemaan ja pelkämään. Koska olen nyt asunut Suomessa noin pitkään, en voi sietää tollaista käytöstä, niin kuin kiusaajasi tekee. Todennäköisesti hänet on kasvatettu näin tai hän on nähnyt että tollainen käytös on normaali. Aika raukkamaista tekoa ja ei voi muuta kun sääliä sitä tyttöä. Onneksi ei kaikki ulkomaalaiset ovat samanlaisia.Toivon sulle kaikkea hyvää ja toivottavasti saat kiusaamisen loppumaan pian!
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Minua kiusataan....

Moi!

Täällä kirjoittelee 13-vuotias poika Etelä-Espoosta. Joo siis olen kiusattu Olarin koulussa ja minua haukutaan esimerkiksi tyhmäksi, spurguksi, homoksi, rasistiksi ja kaikkea, joka koskee minua, ja että vihaan yhteiskuntaa kaikilta puolin.

Ja siis minun kiusaaja on samana vuonna syntynyt tyttö, joka on todennäköisesti virolainen tai venäläinen, ja kerjää todennäköisesti huomiota todella tyhmällä tavalla. Tämä on kiusannut yhtä tyttöä, josta olen hieman kiinnostunut, mutta nyt hän on alkanu puhua musta paskaa hänelle. Nytten suurimmilta osilta mun koko luokka vihaa mua, koska "olen" vittuilu sille ja alkanu haukkuu sitä. Mun luokassa on yksi poika jolla ei ole oikeassa kädessä sormia, eikä kämmentä, on yhtynyt kiusaajan "mielipiteeseen" ja pistänyt muutkin vihaamaan mua. Tää on jotenkin niin lapsellista, että ei ole mitään rajaa, mutta kun nuo mun luokkalaiset ei vaan millään suostu kasvamaan siitä 8-12 vuoden iästä sitten pätkääkään, joten minkäs minä sille voin.

Kyllä mulla on joitain kavereita mun luokalta, jotka on samaistunu mun kaa ja osaa ymmärtää ihan molempia. Ainakin yksi mun luokkakavereista on lähettäny mulle kuvia luokan WhatsApp-keskusteluista kun minut oltiin poistettu. Siellä nimiteltiin, pilattiin mun maine ja kaikkea sellasta mitä ei voi tulla naamaan sanomaan ilman jotain saatanan porukkaa takana auttamassa, jos tulee jotain vaikeuksia.

Nyt tää ruski haluu mennä kusettamaan mun luokanvalvojaa musta kaikkee paskaa. Siis mä oon jo joutunu kokemaan tätä paskaa jo lähelle 10 vuotta, että kuka sitä enää jaksaa näin pitkää aikaa. Ja se mitä vielä sen päälle on se, että mun iskä kirjottelee "rasistisia" postauksia Facebookiin ja saa jopa satoja tykkäyksiä näille postausksille, niin minua tullaan haukkumaan rasistiksi, vaikka iskä kirjoittaa maahanmuuttokriittisiä postauksia.

Mä tarvitsen apua ja läheisyyttä, kiitän :)

-Poika, 13

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta