Vitsaa pyllylle

Aina silloin tällöin kun oikeista uutisista on pulaa, kerrotaan uutisissa mm kyselytutkimuksesta jossa on kartoitettu sellaista asiaa että tulisiko lapsia kurittaa vitsalla / remmillä. Eilen oli taas tällainen uutinen ja tuollaiseenkin kyselyyn oli varmaan käytetty ylen rahoja jonkin verran.

Mitä sitä kyselemään kun on itsestään selvää että jos lapsi on kuriton niin sille tulee antaa monihaaraista koivuvitsaa tai tukeva varusmiesremmiä paljaalle pyllylle ja reisien alueelle lujasti ja ankarasti.
Ilmoita

83 Vastausta

Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

On se aika köyhää, jos aikuisen täytyy osoittaa vahvuutensa piiskalla kamppailussa lapsen kanssa.
1 VASTAUS:
Ei lapsen kanssa mistään kamppailla. On täysin selvää, että aikuisen ymmärrys menee lapsen tahdon edelle ja lapsi mukautuu. Tai itkee ja mukautuu
+Lisää kommentti
Lapsia kuritetaan joka perheessä niin kuin parhaaksi katsotaan. Se mitä näihin kyselyihin vastataan onkin sitten eri juttu.
Ilmoita
Lapsuusmuistoja. Kiukuttelin pitkään housujen kanssa kun en mielestäni saanut niitä jalkaan vaikka olin jo kouluikäinen. Vanhempani kuuntelivat aikansa, sitten kuulin kun isä aukaisi vyönsä soljen, veti vyön housuistaan. Remmi lauloi jonka jälkeen housut menivät jalkaan ilman kiukuttelua.

Helppoa kuin heinänteko.
Ilmoita
Muistan ihan teinivuosiltani, kuinka nopeasti asiat korjaantuivat, kun isä astui vitsa kourassa sisälle. Hetkessä koko ongelma oli pois pyyhkäisty.
5 VASTAUSTA:
Meillä vitsaa sai vain siskomme äidiltä, isä hoiti pojat remmillä. Kotityöt jaettu. Sisko kyllä mielestäni parkui ja teeskenteli että teki niin kipeää.
Housutalas kirjoitti:
Meillä vitsaa sai vain siskomme äidiltä, isä hoiti pojat remmillä. Kotityöt jaettu. Sisko kyllä mielestäni parkui ja teeskenteli että teki niin kipeää.
Piiskan käyttö kuuluikin siihen nolaamiseen, ajattele teinipoikaa, jolle isä antaa risua paljaalle ja pahimmassa tapauksessa pitelee vielä polviensa päällä mahallaan kurituksen aikana. Voiko enää nolompaan tilanteeseen jätkä joutua.
Nolotusta kirjoitti:
Piiskan käyttö kuuluikin siihen nolaamiseen, ajattele teinipoikaa, jolle isä antaa risua paljaalle ja pahimmassa tapauksessa pitelee vielä polviensa päällä mahallaan kurituksen aikana. Voiko enää nolompaan tilanteeseen jätkä joutua.
Ei kai teinipoikaa enää piiskata, pelkkää fantasiaa nuo teini-ikäisten piiskaukset.
Niinhän Sir.Step luulee kun ei tiedä muuta. Siihen aikaa miehet olivat rautaa kiitos raskaan työn.
Tänä päivänä miehet käyvät puntti salilla ja jos viitsivät. Sen vuoksi ei heiltä onnistu kuin poikkeus tapauksissa teinin kurittaminen. Minä näin kun 3 teiniä yritti ryöstöä. Ja ukko hermostui ja hakkasi ne alas. yksi yritti karkuun sitä ukkoa. minä estin ei päässyt hippi mihinkään ja sekin sai samaa lääkettä kuin sen kaveritkin.
Sir.Step kirjoitti:
Ei kai teinipoikaa enää piiskata, pelkkää fantasiaa nuo teini-ikäisten piiskaukset.
Minä sain ainakin kaksi kertaa lukioaikana oikean selkäsaunan, toisella kertaa juopottelusta ja toisella kertaa auton ottaminen ilman lupaa ja ilman korttia. Ne piiskajaiset oli minun kannalta todella nöyryyttäviä.

Kuvittelin silloin, että koulunkäynti teki minusta niin heikon etten pärjännyt yhtään isällen, harkitsin jopa koulun lopettamista ja töihin menoa, mutta en tohtinut sanoa sitä ukolle.

Mutta en minä pärjännyt vielä kolmekymppisenäkään, kun minä tajusin asian, niin ensimmäisenä tuli mieleen lukioaikaiset piiskajaiset. Tuntui, että ukko ajattelee kuinka hän pystyisi minut vieläkin halutessaan piiskaamaan.

Nykyisin yleinen asenne piiskaamiseen on muuttunut, kukaan ei kehtaa toista enää piiskata vaikka se fyysisesti olisi helpostikin mahdollista. Ennen oli kunnnia-asia, että isä murkkupoikansa piiskasi, vaikka se pojalle oli pitkä häpeä. Tietenkin on pieni ryhmä, joka saa nautintoa toisen piiskaamisesta, mutta uskon sen olevan todella harvinaista.
+Lisää kommentti
Nykyään saattaa olla fantasiaa, mutta 80-luvulla oli vielä aivan totta, jopa ysiluokkalainen saattoi saada selkäsaunan kotonaan. Olen ollut tilanteessa jossa vanhemmat pojat kiusasivat yhtä 7. luokan poikaa, koska isäpuoli piiskasi häntä risulla. Härnääjien porukassa oli sellaisia, jotka avoimesti tunnustivat saavansa kotona remmiä. Lukiossakin oli vielä poikia, joista väitettiin, että he saavat piiskaa. Sitä on tämän päivän näkökulmasta vaikea uskoa, mutta 80-luvulla se oli luvallista, eli laki salli ja taustalla oli vakaa piiskausperinne. Ei siinä kakaralle hirveän paljon vaihtoehtoja jäänyt, jos huoltaja oli riski mies ja suosi piiskakasvatusta. Kaikki seikat olivat huoltajan puolella.

Sinänsä en ihmettele vaikka vieläkin joku saisi saparolleen, koska piiska tehoaa sellaiseenkin, johon ei mikään muu tehoa.
Ilmoita
Nyt on paljon puhetta koulukiusaamisesta. JOS olisin kouluaikoina syyllistynyt kiusaamiseen, ja jäänyt siitä kiinni, olisi äijä vedellyt remmillä pitkin takalistoa niin että varmasti tuntuu ja lisäksi kertonut kiusatuille, että selkäänsä sai. Muuten nuo kurihommat hoideltiin puhumalla, mutta jos oli jotain edellämainittua, niin remmillä.
3 VASTAUSTA:
Eipä ennen heikompien kiusaamista paljon ollutkaan. Joskus tapeltiin mutta reilusti.
Ei ollut pahemmin kiusaamista. En hyväksy ruumiillista rangaistusta periaatteessa, mutta vielä vähemmän hyväksyn rötöstelyä tuolla perheen ulkopuolella. Minä kyllä selviän kaksinkamppailusta lasteni kanssa ilman piiskaamista, mutta auta armias, jos korviini kantautuu jotain rötöstelyjä; silloin on mielestäni ihan oikein, että piiskaa annetaan, ja kunnolla.
Niin, nythän ei vanhemmilla ja opettajilla saisi olla mitään valtaa lapsiin. Kiusaavia kauhukakaroita suorastaan vanhemmat suojelee ja soittelee rehtorille. Itse asiassa moiset vanhemmat tulisi piiskata julkisesti koulun pihalla
+Lisää kommentti
Kiitos!Se olis mukava katsoa tuo Madonnavideo missä hän laulaa spanking!Minä muistan kun Madonna oli pop että ajattelin,oletko hänkin masokisti kuin minä?Hän kontasin usein nelikontiin ketjuissa ja sitten tuo spanky panky!
Ilmoita
Kyllä kunnon koivuvitsalla persiille tai vyöllä. Näin meillä aina annettu kuria ja edelleenkin. Hyvin toimii
Ilmoita
Ite oon sitä ikäryhmää että selkäsauna oli enemmän sääntö kuin poikkeus. Omat kuritukseni hoiti isä joka oli riski mies eikä todellakaan epäröinyt tarttua remmiin tai piiskaan. Kaikki selkäsaunat hoidettiin paljaalle mutta murrosiästä eteenpäin sain pitää alkkarit jalassa kun kävin patjalle ja vetää ne siinä maatessa pois perseen päältä. Hakkaaminen oli niin rajua että perse oli useimmiten vereslihalla eikä istumisesta tullut pariin päivään oikein mitään. Mutta jos sain selkään viikolla, kouluun oli kuitenkin mentävä ja siellä istuminen oli yhtä helvettiä. Toisten jätkien kuiteista liikan suihkussa puhumattakaan - olkootkin että monilla oli sama juttu. Eli oon nähny useilta ikätovereilta verille kuritettuja perseitä ja muistan että vielä intissä (80 luvun lopulla) äijät puhu näistä jutuista avoimesti. Omassa tuvassakin oli eri tavoilla nöyriksi hakattuja sällejä jotka olivat muuten tosi hyviä tyyppejä. Ja olin niitä joka sai vielä joskus ysillä ja lukiossa remmiä. Kerrat väheni mutta ne kerrat kun tuli, pieksäminen faijan puolelta oli ihan hillitöntä. Tämän takia (lainsäädännöstä viis) oon kurittanu tarvittaessa omia lapsiani - kaikki saivat selkään. Ja vanhimmat poikani jotka ovat jo 28 ja 27 ja faijoja, kurittavat edelleen omia lapsiaan. He vaikka nuoria, ovat sairaan ankaria - viimeksi kun menin kylään vanhimmalle, 6 vuotias lapsenlapsi itkeä tuhersi nurkassa pylly paljaana, remminkuvat pyllyssä. Ja vaikka ite tiesin lakimuutoksen (1984) ei olisi tullut mieleenikään alkaa tekeen omasta isästäni rikosilmoituksia remmillä hakkaamisen vuoksi. Voin vakuuttaa ettei ollut kovin mukavaa parkua aikuisen miehen äänellä!!!
3 VASTAUSTA:
Onneksi pelkkää sairasta fantasiaa. Kirjoittaja lienee yksinäinen joka tarvitsisi hoitoa pikaisesti.
Tuo kertomus tekee minua niin kiimainen että joudun runkaa!Olen hullu!Tuo oli oikea kidutusmenetelma mutta kuitenkin se kiihottaa minua rttä perse on vereslihalla!
Avohoito kirjoitti:
Onneksi pelkkää sairasta fantasiaa. Kirjoittaja lienee yksinäinen joka tarvitsisi hoitoa pikaisesti.
Niin mitä sinä ET ole kokenut ei ole muutkaan ja piste.
+Lisää kommentti
Suosittelen, että lapset ja nuoret tekevät ilmoituksen poliisille, jos vanhempansa kurittavat tai pahoinpitelevät heitä. Piiskan tai remmin jäljet ovat hyviä todisteita.

Olen itse saanut remmiä ja muistan vain, miten purin hammasta ja ajattelin todella rumasti ja rumin sanoin isää, joka hakkasi sekä äitiä, joka pyysi kurittamaan. Viha, uhma ja paha mieli olivat ainoat seuraamukset. Päätin tehdä enemmän pahaa salassa ja viha oli ainoa tunne, joka heräsi.

Pysähdyttäminen, keskustelu ja jokin luonnollinen seuraamus pahanteosta olisi ollut paljon parempi ratkaisu.

Vanhemmat sanovat, etteivät lapset saa lyödä toisiaan ja hakkaavat ja vahingoittavat omia "rakkaita" lapsiaan.
Ilmoita
No miten perheen isää tai äitiä sitten pitäisi rankaista?
Piiskata vai ruoskia?

Opettakaa lapsia rankaisemaan vanhempiaan!!
2 VASTAUSTA:
Meillä isä hakkasi remmillä kaikkia, myös äitiä, äiti piiskasi isosiskoa, isosisko piiskasi nuorempia. Isosisko antoi piiskaa ihan aiheesta, kun oli oikeasti kasvatusvastuussa meistä nuoremmista.
Jonkin verran tuttu kuvio tälle pojalle. Minulla oli kolme vuotta vanhempi veli, joka mielellään mainosti voimiaan. Ilmeisesti hän oli ikäisekseen hyvinkin vahva, minusta ei ainakaan ollut hänelle vastusta muussa kuin suun soitossa. Niinpä sainkin häneltä muutaman kerran oikean selkäsaunan. Housut alas ja polvien päälle mahalleen ja pylly kirjavaksi oli sen kaava. Tilanne oli nollattu, riita loppui siihen ja minä lähdin nuolemaan haavojani. Sitä olen myöhemmin ihmetellyt, kuinka minä jatkoin kinaamista, vaikka tiesin kuinka minun lopulta käy.
+Lisää kommentti
Noista armeijamuistoista sanoisin, että olen itse varmasti niitä poikia, jotka on piesty pilalle. Minä armeijaiässä, ja paljon myöhemminkin, pelkäsin sellaisia miehiä, jotka olivat minua vanhempia. Uskoin heidän olevan äkkipikaisia ja herkästi suuttuvia ja tietenkin niiden voimat kasvoivat iän myötä kuin hirviuroksilla. Ja jokainen niistä kyttäsi päästäkseen jostakin syystä kimppuuni. Vasta sitten, kun olen itse täyttänyt vuosikymmeniä, on sen ikäluokan miehet päässeet pannasta. Mutta paljon tapahtumat ovat vaikuttaneet elämänkulkuuni. Varmaan myös pelokkuuteni näkyi ja houkutteli tietyn laisia tyyppejä toimimaan.

Syyksi katson herkästi tulleet selkäsaunat ja vielä ihan teini-iässäkin. Kun poika ei enää polvella pysynyt, niin ukko otti pääni polviensa väliin ja repi alaselkää paljaaksi. Mikään ei tuntunut maailmassa olevan niin tärkeätä kuin, että poika tuli piiskatuksi.
Ilmoita
Hienoa lukea näitä viestejä joissa pääasiassa pidetään aitoa vitsa ja remmiselkäsaunaa hyvänä asiana.
Olen ehdottomasti sitä mieltä että tuolla kaduilla ja ostareissa notkuu poikia jotka tarvis lujasti vitsaa paljaalle pyllylle. Yksi pahoista esimerkeistä on mm mäkkäri-ravintolat joissa nuoret notkuvat lasilevyjä (älypuhelimia) hiplaten ja erittäin rumaa kieltä käyttäen, huom perheravintola joissa on usein pieniä lapsia. Näitä energiajuomahumalaisia ADHD pentuja pitäisi kiikuttaa viranomaisten voimalla ns kuritusputkaan jossa niille annettaisi yhteiskunnan puolesta lujasti vitsaa ja remmiä ja sitten kiikutettaisi kotiin jossa kerrottaisi onnettomille vanhemmille mitä tämän räkänokan kanssa pitäisi tehdä. Vitsaa vaan paljaalle pyllylle lujasti.
vitsakurilaitos@luukku.com
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Piiskan saanti vaikuttaa pitkään, minulla ainakin on siitä näyttöä. Olin rippikouluikäinen, kun muutaman vuoden vanhempi veli piiskasi minut kunnolla, koivuniemeläistä paljaalle ja varmasti riittävästi.

Minua hävetti se selkäsauna lähes kymmenen vuotta, mietin kyllä tarkkaan kaikki tekemiseni, ettei veli vaan saa aihetta uuteen löylytykseen. Enkä vieläkään pysty asiasta kenenkään kanssa puhumaan.
Ilmoita
Lapset ovat jo lähteneet omilleen, joten olemme ottaneet piiskan käyttöön. Lasten aikana sitä ei käytetty. Piristää parisuhdetta kummasti ja keskinäinen luottamus lisääntyy.
Ilmoita
Silloin nuorempana se oli ihan paikallaan. Meitäkin oli 7 lasta, ja kun joku asia oli kielletty niin kiellon rikkomisesta tai muusta sopimattomasta käytöksestä oli ilman muuta seurauksena piiskaa. Siitä ei edes neuvoteltu, vaan piiskaa saava haki piiskan vakiopaikaltaan uunin nurkasta, otti housut alas ja otti piiskauksen vastaan...ja muisti sen asian, mistä piiskaa tuli. Vuosikymmenien jälkeenkin muistan lähes jokaisen asian, mistä piiskaa tuli.
3 VASTAUSTA:
Ompas kumma, että muistat, minä en muista. Olen saanut aika monta kertaa, vain yhden syyn muistan, se oli se kerta kun olin täysin syytön.
Sellaista se oli. Meilläkin iso lauma lapsia, minä nuorin. Kurinpito oli ulkoistettu vanhimmalle siskolleni, joka olikin hyvin innokas piiskan kanssa. Ei tarvinut juuri mitään syytä, kun oli "pylly paljaana" ja piiska viuhui. Ei se koskaan mitään vahinkoa aiheuttanut ja siihen piiskauksen aiheuttamaan kipuun tottui. Nyt myöhemmin tiedän, että siskoni nautti siitä piiskaamisesta.
Waarinyt kirjoitti:
Sellaista se oli. Meilläkin iso lauma lapsia, minä nuorin. Kurinpito oli ulkoistettu vanhimmalle siskolleni, joka olikin hyvin innokas piiskan kanssa. Ei tarvinut juuri mitään syytä, kun oli "pylly paljaana" ja piiska viuhui. Ei se koskaan mitään vahinkoa aiheuttanut ja siihen piiskauksen aiheuttamaan kipuun tottui. Nyt myöhemmin tiedän, että siskoni nautti siitä piiskaamisesta.
Kuulostaa tutulta, minua vanhempi veli "leikkipiiskasi" peinempänä, hänestä varmaan mukavaa leikkiä. En minä itsekään sitä niin pahana pitänyt, se ei käynyt vielä silloin kunnian päälle. Harjoittelu teki mestarin, niinpä sitten olessani murkun kuohuissa sain parit oikeat piiskaukset.
+Lisää kommentti
Pahin kuritusväline, mitä itse olen kokenut on noin pikkusormen paksuinen rottinkikeppi. Sain kokea sen 12 vuotiaana, kun jäin tupakanpoltosta kiinni. Ja paljaalle tuli, vaikka pyysin ja suorastaan rukoulin että saisin pitää edes alushousut pyllyn suojana. Mitään armoa ei tullut, vaan nekin oli laskettava alas ja mentävä määrättyyn asentoon. Ja rangaistuksen tehostamiseksi nuoremmat sisarukset käskettiin katsomaan toimitusta. Vaikka en tosiaan mikään pikkulapsi tuolloin enää ollutkaan, en häpeä sanoa että itkin kun iskut oli annettu. Itkin kivusta ja häpeästä. Polte oli aivan helvetillinen ja pylly juomuilla monta päivää. Eipä tehnyt mieli tupakkaan koskea enää.
1
Ilmoita
Vitsan käyttöön joudutaan palaamaan. Hyvä niin. Lastensuojelulle kuuluu vain järjetön piekseminen, joka näkyy jäljistä helposti
Ilmoita
Kohtuullinen kuritus ok ja eri asia kuin pahoinpitely. Uhkailu ja pelottelukin on vähän eri juttu. Jos puhe ei tehoa ja lapsi tekee tarkoituksella väärin niin sehän on silloin tavallaan lapsen valinta. Tein väärin ja siitä tuli seuraus. Jos on kunnolla ei seurauksia tule. Alle kouluikäistä ei pidä kurittaa. Pienet lapset vielä opettelee elämistä ja rajoja. Itse sain ekan kerran vitsasta 10v kun varastin äidin kukkarosta. Seuraavat kerrat tuli lähinnä siitä kun en noudattanut kotiintuloaikoja vaikka niistä muistutettiin. Olin siis peruskiltti ja aina varotettiin ennen ja vitsa oli vältettävissä jos muutti käytöstään. 13v jäin kiinni tupakasta ja sain vitsaa. Oli se polttelu vaan niin jännää että jatku ja vitsaa tuli. 15v sain viimeisen kerran vitsaa tupakan polttamisesta ja silloin se tapahtui koko perheen edessä. Itse olen asiasta nykyään kiitollinen koska tupakointi jäi siihen. Teininäkään en kokenut mitään häpeää että joutui ottamaan pyllyn paljaaksi. Kyllähän meillä saunottiinkin kaikki yhdessä alasti. Kun sai vitsaa niin se oli siinä. Tehtävä suoritettu ja asiasta ei puhuttu jälkeenpäin. Mitä nyt pikkasen varoteltiin tarvittaessa että haluakko oikeesti vai muuttuuko suunta. Kuritusta sain 19v asti kunnes muutin omilleni. Meillä oli meidän säännöt ja niillä mentiin. Viimeinen kerta oli kun tulin yöllä kotiin ympäri päissäni. Seuraavana aamuna tuli ja kunnolla. Eikä siitäkään jäänyt mitään traumoja. Juomistottumuksiin sillä oli positiivinen vaikutus. Joitakin kertoja myös kaverin äiti on antanut vitsaa. Parilla kerralla mielestäni aiheetta joten ymmärrän myös niitä joita on kuritettu syyttä.
10 VASTAUSTA:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Hui kauheeta! Jos tapan = jos otan hengiltä. Sano: jos tapaan...
Det är inte så lätt att skriva på finska då jag började lära mig då jag var 20 år!Se on vaikea tietä koska se pitä olla yksi eli kaksi kirjaimia,en tiedä jos tämä sana on oikein?Bokstav på svenska!Tämä tietokone takkuile,en saa esiin ilmainen sanakirja!
Älä välitä kaikista typeryksista, on hienoa, että olet oppinut kirjoittamaan noin hyvää suomea.
Kiitos!Se on minun vihreä peukalo!
Ei se pyllylle piiskaaminen mitään vanhingoittanut. Se oli muistutus siitä, että asia oli noteerattu ja piiskan antaja oli tosissaan ja piiskatun piti se asia sitten muistaa. Jos tupakanpoltto loppui siihen, niin oli hyvä konsti. Vaimoni tupakointi loppui samalla konstilla, mutta vasta aikuisena, ja vaati vähän ronskimmat käsittelyt.
Kyllä muisti, oli todella häpeällistä saada risua paljaalle pyllylle vielä murkussa. Ongelmallisen asiasta teki se, että piiskan käyttö ei ollut kovinkaan loogista ja sitä saattoi saada vaikka yritti kuinka vältellä.
HänenPuolestaAnteeksi kirjoitti:
Älä välitä kaikista typeryksista, on hienoa, että olet oppinut kirjoittamaan noin hyvää suomea.
Tiedätkö itse, mitä eroa on sanoilla "tapaan" ja "tapan"? Kannattaa opetella
Eetwartti kirjoitti:
Tiedätkö itse, mitä eroa on sanoilla "tapaan" ja "tapan"? Kannattaa opetella
Kyllä tiedän, mutta tiedätkö itse mitä eroa on "lähiaikoina" ja "viimeaikoina"?
KielikorvaTallessa kirjoitti:
Kyllä tiedän, mutta tiedätkö itse mitä eroa on "lähiaikoina" ja "viimeaikoina"?
Lähiajat tarkoittavat mennyttä ja tulevaa aikaa
Eetwartti kirjoitti:
Lähiajat tarkoittavat mennyttä ja tulevaa aikaa
Höpsistä: Lähiaikoina tarkoittaa tulevaa aikaa. Esim: Lähiaikoina mansikat kypsyvät.
Viime aikoina viitaa menneeseen aikaan. Esim. Viime aikoina olen voittanut kahdesti Lotossa.
Karjalan murteessa tätä eroa ei osata ja nyt sotku on levinnyt ikävästi toimittajienkin keskuuteen.
+Lisää kommentti
Olin keskikoulussa kun jäin kiinni tupakanpoltosta. Piiskaa tuli, ei auttanut, mutta siihen loppui tupakanpoltto
Ilmoita
Tuleeko kenellekkään mieleen kokoomuslaista naiskansanedustajaa jolle tekisi mieli antaa paljaalle niin että viuhuu?
2 VASTAUSTA:
Niitä houkkia olisi monta, minkä vuoksi melkein kaikki kokoomuksen naiskansanedystajat ovat niin yksinkertaisia.
Ei ikinä! Annan piiskaa rakkaalle vaimolleni, kun olen ainoa, keneltä hän voi, ja haluaa piiskaa saada.
Jollekin kokkarikansanedustajalle en antaisi mitään
+Lisää kommentti
Yllättävän fiksuja kommentteja, taitaa tosiaan yhteiskunta olla valmis hyväksymään selkäsaunat. Aiheesta tuli tälle pojalle 14v asti remmiä, eikä ole jäänyt mitään katkeruutta, mutta muutamat asiat jotka olisivat vieneet huonoille teille, jäivät kyllä persnahan kautta toteutumatta. Naurettavia on väitteet miten aikuisen pitää voittaa taistelu lapsen kanssa suullisesti. Ei lapsen kanssa tarvitse antautua mihinkään taisteluun, pitää vain perustella miksi tässä asiassa vanhempi on se joka päättää, oli lapsi asiasta mitä mieltä sitten hyvänsä. Jos vanhemman päätöstä uhmataan niin voipi sitten sattua pepulle vähän aikaa.
Ilmoita
5- vuotiaana sain ainoan kerran remmistä kun olin repinyt peiton reunaa. Mielestäni silloinkin keskustelu olisi riittänyt. Olin 6 lapsisen perheen keskimmäisiä ja liian vähälle huomiolle jäin ja varmaan iltaisin purin ahdistusta peiton reunaan. Onneksi se jäi ainoaksi selkäsaunaksi koska ei sen kurin tarkoitus silloin tullut selväksi, häpeää lisäsi muutoinkin herkälle tytölle
1 VASTAUS:
On ollut liian ankara rangaistus. Remmiä muistan saaneeni 7 vuotiaana, piti lähteä kouluun, kiukuttelin housujeni kanssa, en muka saanut niitä jalkaani, kuulin kun isä avasi vyönsä soljen, housut tempaistiin kokonaan pois, remmi lauloi hetken ja housut menivät vaivatta jalkaan.
+Lisää kommentti
Vaikka olen kiinnostunut piiskaa minä olen vastaan sellaista että annan pieni 5 v lapsi piiskaa!Ei saisi anna ennen teini ikä ja vasta silloin kun ei puhuminen ei auta ja sanonut 100 kertaa että ei saa heitä kivit ikkunat läpi eli vastaava!
Ilmoita
Olen 1994 syntynyt 24-vuotias nuorimies. Kymmenen vuotta sitten ollessani 14-vuotias sain koulusta varoituksen jonka jodosta isä antoi minulle kotona selkäsaunan. Se oli erilainen kuin edellinen jolloin olin kumartuneena sohvan käsinojan yli ja sain remmiä farkkujen päälle, tällä kertaa se tuli kädellä paljaalle perseelle isän sylissä. Kokemus oli teini-ikäiselle aika voimakas ja seksuaalinen, ehkä sen takia nämä keskustelupalstat runkkumateriaalina ovat antaneet minulle orgasmeja jo usean vuoden ajan.

Joku kirjoitti aikaisemmin, että nämä kertomukset jossa yläasteikäiset pojat saavat selkäsaunan kotonaan ovat fantasiaa. Minua kuritettiin noin vielä vuonna 2008 joten voin hyvin uskoa että 80-luvulla ei ollut mitenkään ihmeellisetä että teinien paljaita pyllyjä piiskattiin, varsinkin kun laki oli vanhempien puolella.
3 VASTAUSTA:
Menitkö ihan vapaaehtoisesti isäsi polville makaamaan ja piiskattavaksi?

Tosin 80-lukulaiset, joiden tiedän saaneen selkäsaunoja yläasteikäisenä, eivät suinkaan olleet luokkansa nyhveröitä, joukossa oli todella riskin tuntuisia kavereita.
Olin jotain 16-17-vuotias kun naapurin isäntä puhutteli minut, kaikenlaista rötöstä oli, tosin minun tekemiäni niistä oli vain yksi. Puhuttelun loppupuolella oli tällainen repliikki:
– Jollei tavat tuosta parane, niin minä tipautan sulta housut ja annan koivuraippaa paljaalle perseelle ja kunnolla.
Minulle tuollainen uhkaus oli täyttä totta, isäntä saattaisi hyvinkin ryhtyä sellaiseen toimintaan ja varmasti vielä onnistuisikin siinä, oli sen verran roteva ja karismaattinen äijä. Puolustupuheenvuoroa en tohtinut käyttää ettei se vaan hermostu. Nyökyttelin ja poistuin paikalta. Kylän puheista tiesin, että minun ikäisiäkin poikia oli jotkut piiskanneet. Aikuisena olen miettinyt, että taisi tuollakin isännällä olle jonkinlainen fetissi
Härkkijä kirjoitti:
Menitkö ihan vapaaehtoisesti isäsi polville makaamaan ja piiskattavaksi?

Tosin 80-lukulaiset, joiden tiedän saaneen selkäsaunoja yläasteikäisenä, eivät suinkaan olleet luokkansa nyhveröitä, joukossa oli todella riskin tuntuisia kavereita.
En mennyt vapaaehtoisesti isän polville. Pylly käskettiin ottamaan paljaaksi kolmeen kertaan, ja kun en totellut isä istahti sohvalle ja nappasi minut syliinsä. Monesti sanotaan, että ei se kipu vaan se häpeä, mutta kyllä mä olin perse punaisena tuon jälkeen. Julistettiin, että tulee niin monta avokämmenen läimäytystä kuin on ikävuosia, eli 14. Isän aikana tuo oli varmaan ihan normikäytäntö, periytyi minulle ja sainkin lapsuudessa selkääni kaksi kertaa. Omaa lastani en ole piiskannut enkä tule piiskaamaan, vaimo saa pakaroilleen avokämmentä tai remmiä oman valinnan mukaan.
+Lisää kommentti
Minulla on kokemuksia monenlaisista selkäsaunoista, kaikkein tehokkain on vitsa paljaalle pyllylle. Syytä sen tehokkuuteen voi miettiä, niitä on varmasti monia.
Ilmoita
Onpa soukilla heitetty kommentti saanu ihmiset kirjoittamaan.
1 VASTAUS:
Rakas soukki 57824562 niin mitä sinä et ole kokenut ei muutkaan. Eli löyly kauha sinne minne sen valmistaja on sen suunitellut. Ja takas päivä unille muista ottaa sun nallesi mukaan ,
+Lisää kommentti
Mummuni kertoi nuorena tyttönä olleensa lapsenvahtina, lapsenlikkana. Silloin oli selvää, että lapsenlikalla oli töydet kuritusoikeudet harkintansa mukaan. Lapsiparven vanhin saattoi olla lähes lapsenlikan ikäinen. Tällöin lähes yhtä vanha poikakin laski housunsa alas lapsenlikan niin määrätessä. Aikuiset myhäilivät, että likasta tulee vielä osaava äiti. Sen parempi mitä enemmän antoi vitsaa
Ilmoita
En tiedä missä mielessä nuoret miehet avautuivat tyttöystävilleen piiskan saannistaan, lieneekö ollut pakottava tarve terapiakeskusteluun vai huomion kerjäämistä. Kaksi tällaista tapausta minä ainakin nuoruudestani muistan, kumpikin oli isoja riskiä poikia, mutta piiskaa olivat vielä saaneet, toinen oli silloin jo lukiossa ja mahdollisesti koko porukan voimakkain jätkä, mutta isä antoi vielä piiskaa. Selkäsauna oli sen luontoinen asia, että tyttökaverit vuotivat tiedon kavereilleen ja kohta sen tiesi koko koulu.
Ilmoita
Harvinaisen moni tähän provokysymykseen näkyy vastanneen.
Ilmoita
Minä ehdottaisinkin, että jokaisen aloituksen loppuun lyötäisiin firman puolesta leima: PROVOALOITUS
Silloin saisivat tosikotkin mielenrauhan ja voisivat turvallisin mielin jatkaa mässäilyjään sivustoilla.
Ilmoita
Moni on ottanut aloituksen väärin. Se ei ole provo, se on fetissi. Fyysinen kuritus on sellainen ja paljon kierompiakin on olemassa, on aika helppoa ehdottaa kumppanille remmiä esileikiksi kuin että saanko paskoa sun suuhun. Olen itsekin saanut selkääni kolme kertaa joista viimeisin oli 2000-luvulla ollessani 13-vuotias. Kahdella ekalla kerralla vain kättä housujen päälle seisten, mutta viimeisellä kerralla pylly paljaana remmiä olohuoneen sohvalla isän polvien päällä. Lapset ei saa selkäsaunoja, vaimo saa kämmentä tai vyötä oman valinnan mukaan.
Ilmoita
Minä etelän poika jouduin pohjoisen varuskuntaan 70-luvulla. Meno oli tietenkin hieman erilaista kuin mihin olin tottunut, ero johtui armeijasta ja osittain varusmiehistä. Silloin kiinnitin huomiota siihen, että jotkut saattoivat uhata kaveriaan selkäsaunalla – remmiä paljaalle perseelle. Tuli sellalinen tuntu, että heidän kotonaan piiskataan vielä parikymppisiä jätkiä. Yhden uhkauksen sain minäkin, yksi iso rotevan näköinen kaveri, jota en kunnolla tuntenut, uhkasi pieksää minut. Otin asian vakavasti ja korjasin käytöstäni heti. Minä ainakin uskoin, että siellä olisi ollut helppo hankkia iselleen kunnon selkäsaunan.
Ilmoita
Minä kaipaan ankaraa naista, joka nauttii piiskan antamisesta. Kova kuri ja komento olla pitää ja piiskalla pidetään nöyränä.
Ilmoita
Saan sitä lääkettä mun mielestäni riittävästi mun vaimoltani, Hänen äidiltään ja tietysti omaltani. Eli on mulla piiskaajia omasta takaa. Aina niistä on joku paikalla että "pojan" saa piiskatuksi.
Ilmoita
On näitä tähän aiheeseen lliittyviä provoaloituksia tehty myös ihan "essonbaarin" kahvipöytäkeskusteluissakin. Ensin joku on päivitellyt nykynuorten kurittomuutta, ettei muka vanhemmat osaa/saa pitää kuria entis-vanhaan tapaan. Silloin sai selkäänsä, jos teki jotain luvatonta. Nyt saavat tehdä mitä tahansa, eikä kukaan voi mitään. Tähän sitten joku heittää, miltä se muka piiskaaminen tuntuu tai se on varmaan ihan hirveää kidutusta. Melkein kaikki on kuitenkin saaneet piiskaa joskus, ja sitten joku kysyy että milloin viimeksi. Kiva katsella keskustelijoiden ilmeitä, kun tekisi mieli kommentoida, mutta ei tiedä kehtaisiko, mutta jotkut sitten möläyttävät miettimättä, että eihän tästä ole pitkääkään aikaa jne..
Ilmoita
Tuo minua ihmetyttää, että on vapaaehtoisesti suostuttu piiskattavaksi. No ehkä minäkin suostuin joskus 5-vuotiaana, en muista. Niin kauaksi kuin muistan olen lyönyt täysillä hanttiin piiskaa saadessani. Isäni oli oikeastaan aika pelottava, mutta enemmän pelkäsin selkäsaunaa ja toimin sen mukaisesti. Ensin karkuun ja piiloon, jollei se auttanut, niin alkoi hirveä parku ja rimpuilu. Vanhempana en enää kehdannut parkua, se olisi voinut houkutella yleisöäkin paikalle. Koska selkäsaunoja tarjoiltiin aika vanhaksi, niin minäkin harrastin voimalajeja, että persnahka säästyisi.
Ilmoita
Meihen laspet ovat niin tottelemattomia ja laiskoja vätyksiä, että ainoa keino saada heidät tekemään kuten haluan, on hieman kurittaa ja samalla kerrata ohjesääntöjä, kuten että roskat viedään kun minää sanon ja kaikki tehdään kuten minä komennan.
Ilmoita
Tehokas uusäiti olet kuin mun äiteeni silloin kauvan sitten. Eli kun se karjaisi pojan nimen oli parempi olla heti sen silmien alla. Tai se tuli noutamaan ja sai kakara mitä se tarvitsikin hänen mielestään.
Se olis sopinut armeijaan kessuksi sanoi mun isi mulle monta kertaa. Ja isäänikään ei säästetty mutta mun nähden ei saanut piiskaa vain lyönnin poskelle. Joka tuli avokämmenellä ja äitee sanoi poika ensi viikon lopuksi mun siskolleni ja isolle pojalle kurin palautusta. Ja jos minuun kosket.....Äiteeni ei jatkanut. Ja isi vain nyökkäsi sille pirtti hirmulle miksi isi sitä nimitti mutta ei sen kuullen.
Ilmoita
Näitä ketjuja pitää hengissä yksi tyyppi, jolla pahoja traumoja ja fantasioita. Kirjoitustyylistä kyllä tunnistaa.
Toivottavsti kukaan ei ota tosissaan noita satuja.
Kyseinen esiintyy välillä naisena, välillä miehenä.
Surullista, jonkinlaista terapiaa ja apua tarvitsisi.
Kukaan terve ihminen ei lyö lapsiaan.
2 VASTAUSTA:
Voi kun olisit älynnyt käydä meillä, niin juoppo ja mielenvikainen isäni olisi lyönyt sua päähän tuolilla niin, että sälöt lentää ja sulta olisi pöllähtäneet sahajauhot. Robotti_en_ole tietää kovin vähän pahasta maailmasta.
Piiskaleikit seksifantasiana ei ole kovin sairaita ja vaikka ihminen kävisi terapiassa se mieltymys ei todennäköisesti koskaan katoaisi. Ei hätää, on olemassa paljon muitakin terveitä ihmisiä, jotka pitävät ruoskan heiluttamisesta! Olet oikeassa siinä, että kukaan terve aikuinen ei lyö lasta.
+Lisää kommentti
Tapaus on jäänyt mieleeni 60 luvulla lapset leikki kotia maalla ainakin piiskasivat toisiaan äiti,lapsileikki isommat lapset leikkivät myös Äitiä,Isää isommat tytöt opetti minua nussimaan olin 13V jäimme kiini Äiti yhytti medät vintiltä sain vitsaa kunnolla isosisko sai myöhemmin näin kun Äiti Piiskas siskon meidän leikit eivät loppuneet kesällä olimme metsässä mättäiten päällä nussimme oman kylän tytöt japojat kukaan ei halunut kovaa selkä saunaa piti suunsa kiini onneksi vahinkoja ei sattunut meille lähikylässä kävi huonommin tuli pikkupoika leikkien tuloksena sellaiset leikit oli ennen tietokoneita ja pelejä.
Ilmoita
Täällä luulee 7o luvun jälkeen syntynyt että nämä on VAIN satuja. Mutta kun luulo ja tieto on 2 eri asijaa. Eli meidän kylässä oli vitsa lähes joka talossa näkyvillä. Ja sitä myöskin käytettiin siihen mihin se oli tarkoitettukin. Eli kun tuli maanantai ja me kakarat kouluun ja välkkärillä näytettiin toisillemme
meidän takapuolemme. Olis silloin ollut paikalla ne sedät ja tädit joilla on kukka hatussaan, Olis tullut
heiltä HERREN JUMALA JA POLIIISI PAIKALLE ja kaikki kylän kakarat lasten kotiin sekä aikuiset vankilaan niin olis meidänkin kylämme tullut autioksi heti.
Ilmoita
Ei ole robotti en ole nähnyt pahaa maalimaa. Meidän kylässä kakarat saivat vitsaa kun oli tarvista eikä
siinä selitykset auttaneet. Mutta nykyisin olis tarvista monta nuorta piiskata kun menet iltaisin kadulle on heidän kielensä käyttö aivan hirveetä kuunnella. Mutta robotti en ole on turvallisesti kotonaan ja vain telkun kautta näkee mitä ulkona tapahtuu. SURULLISTA. Tule viikon loppuna katu partion avuksi jos on rohkeutta sulla mitä minä suuresti epäilen. Me teemme sitä oikeeta työtä ja ilman palkkaa otas siintä vaari robotti_en_ole.
Ilmoita
Olipa pitkä ketju luettavaksi. Synnyttihän se ajatuksia ja muistoja palasi mieleen.

Jälkikäteen ajateltuna minusta tuntuu, että huoltaja ei ihan ymmärtäneet tähän piiskaamiseen liittyvää häpeää, heille se oli ilmeisesti luonnollisempi muin muksuille. Itse muistan valtavan hyvin vieläkin sen häpeä, kun rippikouluikäisenä makasin isän polvien päällä ja housuja revittiin alas. Se toimitus tuntui kestävän ikuisuuden ja pelotti, että joku tulisi sisälle ja näkisi.. Risusta sitä sitten tuli, ei hirveän lujaa mutta kauan. Häpeä oli sitä luokkaa, että se selkäsauna jäikin sitten viimeisesksi kerraksi.
Ilmoita
Meillä se oli ainoa rankaisukeino. Siitä oli puhetta silloin että mitään muuta ei käytetä. Kynnys piiskan antamiselle oli aika korkea, eikä sitä niin kovin usein saanut, mutta 7 lapsisessa perheessä sattuu ja tapahtuu. Piiskaa antoivat äiti ja kaksi vanhinta siskoa. Isä ja vanhin velipoika eivät olleet kiinnostuneita aiheesta. Nämä itsekin piiskaa heilutelleet siskotkin saivat osansa, muistelen nähneeni. Perheessä oli ihan hyvä olla, kun kukaan ei rähjännyt ja haukkunut toisia. Itse sain kerran, kun jäin kiinni kun raavin tulitikkuja isän tupakan natsa suussa; olisin opetellut tupakanpolttoa 5-6 vuotiaana (en ollut vielä koulussa). Se tehosi pitkän aikaa enkä polttanut kuin vasta teini-ikäisenä seuraavan kerran.
Ilmoita
Oksettava tunne tulee muistaessa, vaikka en saanut vyötä paljaalle takapuolelle kuin kerran mutta raa'lla voimalla. Muut kerrat oli napakoita iskuja ohuella vyöllä.

Jos olisin saanut piiskaa useammin, niin olisin varmaan oppinut ymmärtämään, miksi sitä tarvitsin ja hyväksynyt sen. Vanhemmat saavat valita kasvatustapansa. Vyöllä piiskaaminen on tehokasta.
1 VASTAUS:
Minut saatiin tottelemaan kun sanottiin "haetaanko remmi", vain kerran se haettiin, pelkkä uhkaus riitti sen jälkeen.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vitsaa pyllylle

Aina silloin tällöin kun oikeista uutisista on pulaa, kerrotaan uutisissa mm kyselytutkimuksesta jossa on kartoitettu sellaista asiaa että tulisiko lapsia kurittaa vitsalla / remmillä. Eilen oli taas tällainen uutinen ja tuollaiseenkin kyselyyn oli varmaan käytetty ylen rahoja jonkin verran.

Mitä sitä kyselemään kun on itsestään selvää että jos lapsi on kuriton niin sille tulee antaa monihaaraista koivuvitsaa tai tukeva varusmiesremmiä paljaalle pyllylle ja reisien alueelle lujasti ja ankarasti.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta