avioliittolakimuutoksen-seuraukset-paljastuvat

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15078347/avioliittolakimuutoksen-seuraukset-paljastuvat ArtoTTT
Meille on kerrottu satuja siitä kuinka avioliittolakimuutos koskee vain hyvin pientä vähemmistöä, totuus alkaa kuitenkin pikkuhiljaa paljastumaan, lakia käytetään juuri niitä vastaan jotka eivät hyväksy sitä, erityisesti kristittyjä vastaan. Myös meillä asiaa yritetään parhaillaan ajaa sisään Luterilaiseen kirkkoon, toivottavasti silmät jo avautuisivat seurauksille.

Seuraavassa lainausta aiheesta:

"Liberaalit syyttävät kristittyjä vanhempia vaarallisiksi - homoavioliiton vaikutukset ulottuvat jo kristillisiin koteihin"

"Näin kirjoittaa Canadian Centre for Bio-Ethical Reformin viestintäjohtaja Jonathon Van Maren "

"Hänen mukaansa samaa sukupuolta olevien avioliitto on aiheuttanut paljon suurempia seurauksia perinteistä avioliittonäkemystä kannattaville, kuin mitä edes kyynikot ensimmäiseksi ajattelivat olevan mahdollista tapahtuvaksi.
Poliitikot, akateemikot ja media ovat ovat päätyneet yhteiseen johtopäätökseen, että jos homoavioliitto on kansalaisoikeus, sitä vastustavat eivät ole pelkästään kahden tuhannen vuoden vanhan perinteen kannattajia, vaan he ovat myös uhkaavia ja pahoja yksisilmäisiä uskonkiihkoilijoita, fanaatikkoja, jotka ansaitsevat tulla syrjäytettäviksi "syrjivien" näkemystensä vuoksi, Van Maren korostaa.
Van Maren kuvailee "Elä ja anna toisten elää" -hokeman muuttuneen nyt "Sinun on pakko osallistua ja hyväksyä" -tilanteeksi.
Leipureista, kukkakauppiaista, kiinteistönomistajista ja adoptiovirastoista on tullut homoaktivistien maalitauluja, joita kohtaan he ovat järkyttävän häikäilemättömiä ja säälimättömiä syyttäessään heitä oletetuista ajatusrikoksista.
Van Maren huomauttaa, että mitkään näistä eivät ole uutisia meistä suurimmalle osalle, mutta yhteiskunnallisten rakenteidemme radikaalin "uudistamisen" vaikutukset alkavat vaikuttaa jo kristillisiin yhteisöihin sellaisilla tavoilla, jotka tunkevat yhä lähemmäksi kotiamme.
Van Maren on havainnut, että julkiset koulut toteuttavat sukupuolikasvatusta, joka on suoraan ristiriidassa monien perinteisten käsitysten kanssa. Lisäksi hallitukset alkavat tarkastella kristillisiä ja yksityisiä kouluja ei-tervetulleina ja epätoivottavina toisin ajattelivana koulutuksen paikkoina.
Ja mikä pahempaa: kristityt vanhemmat ovat kasvavassa määrin huomanneet olevansa esteellisiä adoptoimaan lapsia näkemystensä vuoksi.
Van Maren muistuttaa, että kristityt eivät ole ainoita, joilla on perinteinen näkemys avioliitosta. Myös muun muassa sikhit, muslimit, mormonit, katolilaiset ja ortodoksiset juutalaiset vastustavat "edistyksellisyyden nimissä uudelleen keksittyä" näkemystä avioliitosta.
Hallituksella on kuitenkin puolueellinen kanta ja poliitikot panettelevat ja lyövät lyttyyn vain kristittyjä. Hallituksen "virallinen kanta" on se, että eri mieltä olevista on nopeasti tulossa toisen luokan kansalaisia, Van Maren painottaa.
Jonathon Van Marenin mielestä kristittyjen on tärkeä huomata, että kristittyjä demonisoidaan erittäin vaarallisella tavalla:
"Hylätessä kristilliset kodit rakastavina ympäristöinä lapsille, hallitus epäsuorasti toteaa kristittyjen olevan kelvottomia ja epäsopivia kasvattamaan lapsia - koska he ovat kristittyjä."
Van Maren kehottaakin kristittyjä olemaan varuillaan ja tietoisia siitä, mitä tapahtuu sekä olemaan mukana poliittisessa prosessissa.
Van Maren pohtii, kuinka pian ollaan tilanteessa että hallitus voi päättää kristittyjen olevan sopimattomia huolehtimaan mistään lapsesta. Jos kristillisistä periaatteista kiinni pitävät vanhemmat ylipäätään katsotaan kelpaamattomiksi hoitamaan lapsia missään, voiko hallitus päättää heidän "vahingoittavan" myös omia lapsiaan näiden periaatteidensa takia.
Tai entä jos hallitus päättää, että millekään oppilaitokselle tai kotiopetusryhmälle, joka ei noudata "hallituksen kantaa", ei enää uskota lasten hoitamista eikä näin ollen voida antaa tehtäväksi lasten opettamistakaan, Van Maren puntaroi.

Hän on törmännyt lukuisiin tapauksiin, joissa kristityille vanhemmille on kerrottu suoraan heidän olevan vaarallisia näkemystensä vuoksi ja että on parempi rakastavaa kotia kaipaavat lapset mieluummin sijoittaa paikasta toiseen, kuin että he joutuisivat kosketuksiin näkemysten kanssa, jotka olivat kuitenkin lähes maailmanlaajuisia vielä vain muutama vuosikymmen sitten.

Van Maren korostaa, että kristityiltä kysytään usein suoria kysymyksiä, joilla selvitetään, pitäytyvätkö he edelleen kristillisissä periaatteissaan ja heille vihjaillaan, että vastaukset eivät ole oikeita vallalla olevan vasemmistolaisen ideologian kanssa."

http://beta.oikeamedia.com/
Ilmoita


jumalatonta.menoa
27.11.2017 19:55
Ruotsin kirkko: "tarkoitus työntää Jumalan Poika taustalle ja korottaa Muhammad samanveroiseksi Jeesuksen kanssa"

"Ruotsin arkkipiispan suhde islamiin flirttailua"
Antje Jackelén. Kuva: twitter
Iltalehti kertoi perjantaina, että Ruotsin evankelis-luterilainen kirkko alkaa käyttää Jumalasta sukupuolineutraalia nimitystä viitatessaan korkeimpaan jumaluuteen ja pidättäytymään käyttämästä miespuolisia termejä.

Huolimatta raskaasta arvostelusta, kirkko äänesti torstaina hyväksyvänsä uudet kiistanalaiset "uudistukset" sen kirkkokäsikirjaan selvällä enemmistöllä.

Kirkon naisarkkipiispa, 62-vuotias Antje Jackelén on juuri viimeistellyt kirkon ohjesääntöjen laajamittaisen uudistamisen. Päätavoitteena oli tehdä palvontakielestä "osallistavampi ja kattavampi" ja poistaa miespuoliset viittaukset Jumalaan, kuten "Hän" tai "Herra".

Nykyinen kirkkokäsikirja on vuodelta 1986 ja näistä uudistuksista päätettiin jo kahdeksan vuotta sitten vuonna 2009, mutta poliittisesti radikaalilla johtoryhmällä on ollut merkittäviä ongelmia saada tukea niiden muuttamiseen konservatiivisesti ja perinteisesti ajattelevista ihmisistä kirkon sisällä ympäri maata.

Iltalehden mukaan arkkipiispa Antje Jackelén oli kertonut ruotsalaiselle TT-uutistoimistolle, että sukupuolineutraalista termistä on puhuttu jo vuoden 1986 konferenssissa.

Ruotsin paikallisissa seurakunnissa on ollut paljon vastustusta useita Jackelénin valvonnassa suosimia muutoksia kohtaan.

23. marraskuuta hyväksyttiin kuitenkin "marginaalin" esittämät "korjaukset" ja päätöksen teki torstaina kirkon 251 jäsenestä koostuva kirkolliskokous. Kokous kesti kahdeksan päivää. Uusi ohjesäännöstö astuu voimaan ensi vuoden helluntaina, 20. toukokuuta.

Riemuitseva Jackelén julisti:

"Näyttäkäämme maailmalle olevamme kirkko, joka voi käsitellä monimuotoisuutta."

Jumalaan tulisi nyt viitata yhtä hyvin "äitinä" ja "isänä" joissakin rukouksissa käsikirjan ohjeiden mukaisesti esimerkiksi seuraavasti:

"Jumala, Pyhä Kolminaisuus, Isä ja Äiti, Poika - Sisar ja Veli, ja Henki - Hengen pelastaja ja Inspiraation antaja, johdata meidät vaurautesi, viisautesi ja tietämyksesi syvyyksiin."

Ruotsin Ekumeenisen kirkon varapuheenjohtaja Sofia Camnerin puolusti kirkon "osallistavaa kieltä" ilmoittamalla, että sen tarve perustuu "tietoisuuteen syrjinnän eri tyypeistä ja eriarvoisuudesta yhteiskunnassamme".

"Viittaaminen Jumalaan Herrana vahvistaa sukupuolten hierarkioita ja naisten alistamista valkoisessa, länsimaisessa feministisessä kontekstissa", Camnerin väitti blogissaan.

Hän totesi, että "vapautuksen teologit sekä feministiset ja jälkikolonialistiset teologit ovat olleet ratkaisevassa asemassa selvittäessään, kuinka hierarkioiden oikeuttaminen johtaa väkivaltaan ja alistamiseen".

Pappi Helena Edlund sen sijaan jyrähti kirkon osoittamasta "täydellisestä haluttomuudesta kuunnella kritiikkiä" ja ilmaisi huolensa uuden kielen "ohjeistuksista".

"Riski on se, että emme huomaa pieniä muutoksia ja sitten vähitellen ajan mittaan huomaamme katselevamme radikaaleja muutoksia, joita emme koskaan olisi hyväksyneet, jos ne olisi otettu käyttöön välittömästi", hän painotti viime vuonna Världen Idagille.

Edlund aprikoi, voisiko viiden vuoden kuluttua olla mahdollista, että kirkoissa rukoillaan "Äiti meidän, joka on taivaassa".

"Muutama vuosi sitten tätä kutsuttiin mahdottomuudeksi, mutta kirkon käsikirjaehdotus mahdollistaa sen", hän arveli reilu vuosi sitten.

Småland Ljungbyn seurakunnan edustaja Mikael Löwegren totesi käsikirjan hyväksymisäänestyksen jälkeen, että päätös merkitsee ruotsalaisen kirkon "lakkaavan olemasta yhtenäinen hengellinen yhteisö".

Hän tähdensi, että "monimuotoisuuden valepuvussa yhteiskunta hajoaa eri ryhmiin" ja uuteen käsikirjaan on sisällytetty "niin monia vaihtoehtoja ja valinnaisia muunnelmia", että "on vaikea väittää tämän olevan sama kirkko".

Löwegren varoitti myös jumalanpalveluskielen ohjesäännöistä, joissa korostetaan suosittelemaan Jumalaa esitettävän sukupuolineutraalisella tavalla:

Uusi käsikirja "vie Ruotsin kirkon kauemmaksi pääkirkoista sen sijaan, että se lähentyisi niitä".

"Kristinuskon perusopinkappaleissa todetaan, että on olemassa kolmiyhteinen Jumala - Isä, Poika ja Pyhä Henki", hän huomautti.

Vuonna 2006 julkaistun teoksen "Kun Eurooppa nukahti: Miten radikaali islam tuhoaa lännen sisältä" ja vuonna 2009 "Antautuminen: islamin tyynnyttely, vapauden uhraaminen" sekä uuden romaanin "Alhambra", tarina islamin todellisuudesta Euroopassa, kirjoittanut Bruce Bawer pohtii Gatestone -instituutin artikkelissaan Ruotsin kirkon "uudistamista".

Bawer kirjoittaa:
"Ruotsin poliitikot, media ja akateemiset vallan pitäjät ovat kärkkäitä ja ahneita heittämään yli laidan kaiken, mikä tekee Ruotsista ruotsalaisen."

Kokonaan
https://beta.oikeamedia.com/o1-47606
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

avioliittolakimuutoksen-seuraukset-paljastuvat

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15078347/avioliittolakimuutoksen-seuraukset-paljastuvat ArtoTTT
Meille on kerrottu satuja siitä kuinka avioliittolakimuutos koskee vain hyvin pientä vähemmistöä, totuus alkaa kuitenkin pikkuhiljaa paljastumaan, lakia käytetään juuri niitä vastaan jotka eivät hyväksy sitä, erityisesti kristittyjä vastaan. Myös meillä asiaa yritetään parhaillaan ajaa sisään Luterilaiseen kirkkoon, toivottavasti silmät jo avautuisivat seurauksille.

Seuraavassa lainausta aiheesta:

"Liberaalit syyttävät kristittyjä vanhempia vaarallisiksi - homoavioliiton vaikutukset ulottuvat jo kristillisiin koteihin"

"Näin kirjoittaa Canadian Centre for Bio-Ethical Reformin viestintäjohtaja Jonathon Van Maren "

"Hänen mukaansa samaa sukupuolta olevien avioliitto on aiheuttanut paljon suurempia seurauksia perinteistä avioliittonäkemystä kannattaville, kuin mitä edes kyynikot ensimmäiseksi ajattelivat olevan mahdollista tapahtuvaksi.
Poliitikot, akateemikot ja media ovat ovat päätyneet yhteiseen johtopäätökseen, että jos homoavioliitto on kansalaisoikeus, sitä vastustavat eivät ole pelkästään kahden tuhannen vuoden vanhan perinteen kannattajia, vaan he ovat myös uhkaavia ja pahoja yksisilmäisiä uskonkiihkoilijoita, fanaatikkoja, jotka ansaitsevat tulla syrjäytettäviksi "syrjivien" näkemystensä vuoksi, Van Maren korostaa.
Van Maren kuvailee "Elä ja anna toisten elää" -hokeman muuttuneen nyt "Sinun on pakko osallistua ja hyväksyä" -tilanteeksi.
Leipureista, kukkakauppiaista, kiinteistönomistajista ja adoptiovirastoista on tullut homoaktivistien maalitauluja, joita kohtaan he ovat järkyttävän häikäilemättömiä ja säälimättömiä syyttäessään heitä oletetuista ajatusrikoksista.
Van Maren huomauttaa, että mitkään näistä eivät ole uutisia meistä suurimmalle osalle, mutta yhteiskunnallisten rakenteidemme radikaalin "uudistamisen" vaikutukset alkavat vaikuttaa jo kristillisiin yhteisöihin sellaisilla tavoilla, jotka tunkevat yhä lähemmäksi kotiamme.
Van Maren on havainnut, että julkiset koulut toteuttavat sukupuolikasvatusta, joka on suoraan ristiriidassa monien perinteisten käsitysten kanssa. Lisäksi hallitukset alkavat tarkastella kristillisiä ja yksityisiä kouluja ei-tervetulleina ja epätoivottavina toisin ajattelivana koulutuksen paikkoina.
Ja mikä pahempaa: kristityt vanhemmat ovat kasvavassa määrin huomanneet olevansa esteellisiä adoptoimaan lapsia näkemystensä vuoksi.
Van Maren muistuttaa, että kristityt eivät ole ainoita, joilla on perinteinen näkemys avioliitosta. Myös muun muassa sikhit, muslimit, mormonit, katolilaiset ja ortodoksiset juutalaiset vastustavat "edistyksellisyyden nimissä uudelleen keksittyä" näkemystä avioliitosta.
Hallituksella on kuitenkin puolueellinen kanta ja poliitikot panettelevat ja lyövät lyttyyn vain kristittyjä. Hallituksen "virallinen kanta" on se, että eri mieltä olevista on nopeasti tulossa toisen luokan kansalaisia, Van Maren painottaa.
Jonathon Van Marenin mielestä kristittyjen on tärkeä huomata, että kristittyjä demonisoidaan erittäin vaarallisella tavalla:
"Hylätessä kristilliset kodit rakastavina ympäristöinä lapsille, hallitus epäsuorasti toteaa kristittyjen olevan kelvottomia ja epäsopivia kasvattamaan lapsia - koska he ovat kristittyjä."
Van Maren kehottaakin kristittyjä olemaan varuillaan ja tietoisia siitä, mitä tapahtuu sekä olemaan mukana poliittisessa prosessissa.
Van Maren pohtii, kuinka pian ollaan tilanteessa että hallitus voi päättää kristittyjen olevan sopimattomia huolehtimaan mistään lapsesta. Jos kristillisistä periaatteista kiinni pitävät vanhemmat ylipäätään katsotaan kelpaamattomiksi hoitamaan lapsia missään, voiko hallitus päättää heidän "vahingoittavan" myös omia lapsiaan näiden periaatteidensa takia.
Tai entä jos hallitus päättää, että millekään oppilaitokselle tai kotiopetusryhmälle, joka ei noudata "hallituksen kantaa", ei enää uskota lasten hoitamista eikä näin ollen voida antaa tehtäväksi lasten opettamistakaan, Van Maren puntaroi.

Hän on törmännyt lukuisiin tapauksiin, joissa kristityille vanhemmille on kerrottu suoraan heidän olevan vaarallisia näkemystensä vuoksi ja että on parempi rakastavaa kotia kaipaavat lapset mieluummin sijoittaa paikasta toiseen, kuin että he joutuisivat kosketuksiin näkemysten kanssa, jotka olivat kuitenkin lähes maailmanlaajuisia vielä vain muutama vuosikymmen sitten.

Van Maren korostaa, että kristityiltä kysytään usein suoria kysymyksiä, joilla selvitetään, pitäytyvätkö he edelleen kristillisissä periaatteissaan ja heille vihjaillaan, että vastaukset eivät ole oikeita vallalla olevan vasemmistolaisen ideologian kanssa."

http://beta.oikeamedia.com/

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta