kaupungin työllistämisvelvoite

arttukoo

Täytän ensi vuoden alussa 58 vuotta,ja työni loppuu mahdollisesti ensi vuoden aikana.Sitten kun 500 päivää tulee täyteen niin onko kaupungilla jonkunlainen velvoite työllistää minut siksi aikaa että ansiosidonnaisen päivät nollautuvat?
Töissä olen ollut yhtäjaksoisesti vuodesta -85

12

3614

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työeläketietäjä ei pysty ottamaan kantaa eri työllistämismuotoihin. Otathan yhteyttä esim. kuntasi TE-toimistoon.

    • oikeus.olemassa

      Mikäli et saa työllistämisvelvoitetta kaupungilta niin sinulta puuttuu ehkä muutamma kuukausi lisäpäiväoikeudesta eli 59 v ja 1 kk kun 500 päivää alkaa, mikäli sinulla on sairauksia niin voit hakea sairasulomaa puuttuvat kuukaudet jos lääkäri ja kela myöntävät.
      Mieelstäni kyllä sinulla on oikeus vaatia sitä työllistämisvelvoitetta ja siinä on oltava kovana että saa oikeutensa-

    • einiilläolerahaa

      Miksi kunnan pitäis sut palkata? Ja mihinkä hommaan? Ei kunnilla ole mahiksia kaikkia työttömiä (370000kpl) palkata kunnantaloille papruja pyörittämään.

      • heheheeee

        Tuossa porukassa on muitakin, kun putkeen pääseviä , eivät kaikki 370 000 ole 58 vuotiaita. vuotiaita.


    • vaihtoehtoon

      kyllä on kun 300 päivää työttömänä tulee täyteen niin pääset TYP palveluun. niinkuin minäkin teen 9 tunnin työpäivää 5 päivää viikossa kunnalle talonmies hommia yksityisen firman kautta. palkkaa saan työmarkkinatukea 560€ kuukaudessa ja kulukorvausta 9€ päivä.

    • mainitaanvielä

      mutta ansiosidonnaisen päivän eivät nollaannu TYP palvelussa. itsekkin olen jo vuodenpäivät tehnyt ja vähän pahoin pelkään että loppuelämäni jumitan tässä koska jos lopetan menetän työttömyysturvan eli pitäisi pärjätä 0€ budjetilla. aika surullista kun edellesessä duunissa tienasin 8 tunnin työpäivällä 3400€ kuussa mutta tapaturman aiheutaman vamman takia en voinut enään siinä työssä jatkaa.

      • työkyvytöntyötön_

        Saitko mitään vakuutuskorvauksia vammautumisesta?


      • elämaeiolereilua

        sain ainoastaa fysikaalista kuntoutusta hetken mutta vetosivat sitten ettei työkyky ole alentunut tarpeeksi että olisin oikeutettu korvauksiin. kyseessä siis työtapaturma. olen tälläkin hetkellä työtoiminnassa vaikka minulla on voimassa olevia erikoislääkärintodistuksia että olen työkyvytön toistaiseksi siis käytännössä sairalomalla töissä etten menetä oikeuttani työmarkkinatukeen ja joudu realisoimaan kaikkea omaisuuttani. luulempa että päiväni ovat kyllä kohta luetut sen verran henkiselle puolelle käy rankaksi.


    • konnsai

      Täällä näköjään juksataan sinua.
      Kun olet 57-60v olet velvoitetyön piirissä
      Eli otat yht te-toimistoon kun 400pv täyttyy.
      Kunnan on etsittävä sinulle velvoitetyöpaikka
      ennenkuin 500pv täyttyy,Työn pitää alkaa heti
      ensimmäisenä päivänä kun putoat ansiosidonnaiselta.
      Työstä on maksettava työehto sopimuksen mukaista palkkaa.
      Jos palkkasi on pienempi niin päiväraha ei putoa,mutta jos
      suurempi päiväraha nousee.
      Olen ollut jo velvoitetyössä kahdesti.Ja nollannut päiväni.

      • eetu111

        Kunta on velvoitettu, mutta laiska etsimään työpaikkaa. Varaudu siihen, että sinua kohdellaan kuin jätettä. Putosin itse työmarkkinatuelle ja kun mitään kaupungilta ei kuulununut, olin heihin uudelleen yhteydessä ja paperini löytyi ison kasan alta. Ainakaan Helsingissä ei tätä lakia noudateta. Parempi jos itse yrität etsiä paikan.


      • Veltoitetyö.Helsinki

        Millaisia kokemuksia tarkemmin sulla oli Helsingin kaupungin velvoitetyöstä. Olitko missä vaiheessa sinne kaupungille yhteydessä ennen Anssin päättymistä ja saitko siis ollenkaan sitä velvoitetyötä. Jos sait niin millaista ka oliko koulutustasi vastaavaa ja saitko tessin mukaista palkkaa. Millaisia kokemuksia muilla on Helsingin velvoitetyöllistämisestä?

        Mulla ansiosidonnainen tulossa kesällä täyteen ja kyselen kokemuksia että tietäis miten pitäis menetellä. Oletan että koska laki on kuitenkin laki niin pakkohan se on täyttää myös Helsingin kaupungin.


    • Itsevaan

      Yli 35 vuotiaat työnhakijat voivat lopettaa työn löytämisestä haaveilemisen kokonaan. Ehkä korvaustoimisto antaa jonkun ilmaistyöpaikan jossa ketään viimeisestä 20 "harjoittelijasta" ei ole palkattu. Tosin sinähän voitkin olla se poikkeus jos teet oikein kovin ilmaiseksi töitä. No, eihän se ole kovin paljon paremmin alle 35 vuotiaillakaan kun palkka on 1200 kuussa. Sehän on melkein kuin ei palkkaa ollenkaan. Miksi Suomi on mennyt sellaiseksi että työstä ei saisi ansaita kunnon korvausta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe