Ei niin yleistä

Teknodonna

Helsinkiin on nyt sitten satanut sen verran lunta, että voidaan sanoa talven tulleen. Tämä aiheuttaa suoraan sen, että keskustelujen aihepiiriin ilmestyy lumi ja sen erilaiset ulottuvuudet, Lumenluonti on näistä ulottuvuuksista yksi.

Kesken keskustelun tajusin, etten ole koskaan elämässäni tehnyt "lumihommia". En siis ole työnnellyt kolaa hangen päällä, enkä yrittänyt lapioida lunta pois tieltä.

Kuinka tämä voi olla mahdollista?

(Naurua)

9

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teknodonna

      Auton putsaaminen lumesta ei varmaan ole lumutöitä? Vai onko?

      Voidaan sanoa että se on niin sitten ei enää niin hävetä.

      Vievät vielä uuden passini.

      (Reps)

      • Teknodonna

        Minun mielestä suomalaiseen kokonaiskuvaan liittyy oleellisesti lumi. Jokaisella suomalaisella on jokin nurkka sielussa täynnä lunta. Tämähän on itsestäänselvyys. Ei siinä ole kenelläkään mitään naputtamista. Pitäähän jokin cooleri olla kaikilla messissä, ettei pakasteet sula käsiin.

        Ja sitten yksi ei ole tehnyt lumitöitä. Kuulostaa aivan siltä, että kyseessä olisi tapaus, joka vetää jääkaapista töpselin irti ja avaa ovet.

        Siinäpä sitä duunia kerrakseen.

        (Naurua)


    • Toivon sinne oikein paljon lunta. Ensinnäkin onhan Slush ja toiseksi pääkaupungit on aina täynnä hyvin luovia ihmisiä. Sääli olisi jättää moinen luomisvimma hyödyntämättä.

      • Teknodonna

        Mjoo

        No... siis sähän tiedät, että monot kurakeleillä menevät aika huonoon kondikseen tod nopeasti.

        Luovana kaupunkilaisena olen ratkaissut tämän pintakiillon puuttumisen metromatkustamisella. Metro on erinomainen tapa liikkua. Etenkin metron liukuportaat ovat minua kiehtoneet jo ties mistä hamasta asti.

        Katsos kun joissain konetyyleissä on sellainen omituinen "harja" liikkuvan osan ja liikkumattoman risteysalueella. Siis todella pitkä nauhamainen harja aivan siinä kenkäsi vieressä.

        Näitä ei kuitenkaan ole kaikissa niissä, joten kannattaa valita reittinsä tarkasti.

        No?

        Luovaa?

        (Naurua)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjoo

        No... siis sähän tiedät, että monot kurakeleillä menevät aika huonoon kondikseen tod nopeasti.

        Luovana kaupunkilaisena olen ratkaissut tämän pintakiillon puuttumisen metromatkustamisella. Metro on erinomainen tapa liikkua. Etenkin metron liukuportaat ovat minua kiehtoneet jo ties mistä hamasta asti.

        Katsos kun joissain konetyyleissä on sellainen omituinen "harja" liikkuvan osan ja liikkumattoman risteysalueella. Siis todella pitkä nauhamainen harja aivan siinä kenkäsi vieressä.

        Näitä ei kuitenkaan ole kaikissa niissä, joten kannattaa valita reittinsä tarkasti.

        No?

        Luovaa?

        (Naurua)

        Metro on erinomainen tapa liikkua paikoissa, jossa ei ole maan päällä mitään nähtävää.

        Oletko käynyt Pietarin metrossa? Siellä jostain syystä on aina joku maatuska valvomassa liukuportaita. En tiedä mitä pitäisi tapahtua, että maatuskaan tulisi jotain liikettä. Mutta ehkäpä pelkkä tuima katse saa ihmiset liukumaan asiallisesti.


      • Teknodonna
        scrg kirjoitti:

        Metro on erinomainen tapa liikkua paikoissa, jossa ei ole maan päällä mitään nähtävää.

        Oletko käynyt Pietarin metrossa? Siellä jostain syystä on aina joku maatuska valvomassa liukuportaita. En tiedä mitä pitäisi tapahtua, että maatuskaan tulisi jotain liikettä. Mutta ehkäpä pelkkä tuima katse saa ihmiset liukumaan asiallisesti.

        Mjaa

        En ole koskaan elämässäni käynyt Venäjällä, enkä luultavasti tule koskaan siellä käymään.

        Itse olen tässä puolisen vuotta laskelmoinut meriveden nousun aiheuttamia ongelmia Pietarille.

        Elän tulevaisuudessa.

        (Hihitystä)


      • Teknodonna kirjoitti:

        Mjaa

        En ole koskaan elämässäni käynyt Venäjällä, enkä luultavasti tule koskaan siellä käymään.

        Itse olen tässä puolisen vuotta laskelmoinut meriveden nousun aiheuttamia ongelmia Pietarille.

        Elän tulevaisuudessa.

        (Hihitystä)

        Mittailin kartasta ja minua lähin metroasema taitaa olla Parnas. Siellä näyttää suunnilleen tältä:
        https://www.google.com/maps/@60.0691135,30.3292987,3a,75y,51.59h,119.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXeEL9jtf78e8JOd81In_Fw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

        Vuosaari on vähän kauempana, mutta näkymä melko samanlainen:
        https://www.google.fi/maps/@60.2063458,25.1450326,3a,75y,128.15h,122.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbI8nrFQ4Z_6531DV-drR2w!2e0!7i13312!8i6656

        Pietarilaiset varmaan kotiutuisi Helsinkiin jos veden nousu alkaa haittaamaan.


      • scrg kirjoitti:

        Mittailin kartasta ja minua lähin metroasema taitaa olla Parnas. Siellä näyttää suunnilleen tältä:
        https://www.google.com/maps/@60.0691135,30.3292987,3a,75y,51.59h,119.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXeEL9jtf78e8JOd81In_Fw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

        Vuosaari on vähän kauempana, mutta näkymä melko samanlainen:
        https://www.google.fi/maps/@60.2063458,25.1450326,3a,75y,128.15h,122.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbI8nrFQ4Z_6531DV-drR2w!2e0!7i13312!8i6656

        Pietarilaiset varmaan kotiutuisi Helsinkiin jos veden nousu alkaa haittaamaan.

        Pitkäkilpisiä autoja on liikkeellä etelään, olkaa varuillanne. Kohta Mellunmäki on jo lähin asema.


      • scrg kirjoitti:

        Pitkäkilpisiä autoja on liikkeellä etelään, olkaa varuillanne. Kohta Mellunmäki on jo lähin asema.

        Tuolta on tulossa lisää: http://www.kelikamerat.info/kelikamerat/Etelä-Karjala/Lappeenranta/tie-13/vt13_Nuijamaa_raja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe