100v täynnä..onneks ei itellä ;))
Onkos teillä mitään erityisiä juttuja mitä touhuatte kyseisenä päivänä?
Itselläni on ainakin se, että käyn viemässä kynttilät haudoille. ♡
Illalla tietysti linnanjuhlat pitää tsekata :)
Mukavaa tulevaa Itsenäisyyspäivää kaikille! :)
110
1551
Vastaukset
- tutkittua-tietoa
Kansalaissota oli kauhea.
Suomi oli jo aikaisemmin pytänyt, että muut ns länsimaat olisivat tunnustaneet suomen itsenäisyyden, mutta vastasivat etteivät kirjoita ennenkuin venäjä kirjoittaa ensin.
Ilman bolsevikkivallankumousta Suomi olisi pysynyt ainakin toistaiseksi Venäjän osana. Tärkeintä on tietysti se että Lenin pisti nimensä paperiin ja yksi hailee on sillä, mitä taka-ajatuksia hänellä oli.
Neuvostojohto tunnusti Suomen itsenäistymisen, allekirjoittajina olivat mm. Lenin ja Stalin. - tutkittua-tietoa
Sory että pilasin teidän juhlatunnelman, mutta ei se itseäisyys ihan helpolla tullut.
- lusikka_soppaan
Tuntematon sotilas on joka vuotinen traditio!
- näin-muistelen
Eikös sen esittäminen kielletty väkivaltakohtausten takia, siirsivät eri kanavalle puoleenyötä?
Tuntematon sotilas on kyllä tuohon päivään kuuluva.
Mä haluan kyllä nähdä tuon uudenkin version jossain vaiheessa. On kovasti kehuttu.näin-muistelen kirjoitti:
Eikös sen esittäminen kielletty väkivaltakohtausten takia, siirsivät eri kanavalle puoleenyötä?
Jos en ihan väärää tietoa nähnyt, niin Yle Teema ainakin esittää sen päivällä.
- pahempaakin_näkee
tinttu-liina kirjoitti:
Jos en ihan väärää tietoa nähnyt, niin Yle Teema ainakin esittää sen päivällä.
Näköjään reagoivat yleisöpalautteeseen.
pahempaakin_näkee kirjoitti:
Näköjään reagoivat yleisöpalautteeseen.
Nykyaikana on näitä mielensäpahoittajia joka lähtöön. Jotku asiat on vaan tässä elämässä todellisia.
- katse_voi_karata
tinttu-liina kirjoitti:
Nykyaikana on näitä mielensäpahoittajia joka lähtöön. Jotku asiat on vaan tässä elämässä todellisia.
Metoo kuuluu näihin. Aiheesta aloitettiin mutta homma karkasi lapasesta.
katse_voi_karata kirjoitti:
Metoo kuuluu näihin. Aiheesta aloitettiin mutta homma karkasi lapasesta.
No tuossa asiassa oot ihan oikeassa. Oli todella hyvä asia, mutta jotku naiset on vauhkoontunu täysin. Se on jännä juttu, että kun miehet avautuu samasta asiasta, niin se menee ohi korvien..
tinttu-liina kirjoitti:
Tuntematon sotilas on kyllä tuohon päivään kuuluva.
Mä haluan kyllä nähdä tuon uudenkin version jossain vaiheessa. On kovasti kehuttu.Mäki koitin ylipuhuu daamii messiin mut kuulemma kolmee tuntii ei viitti istuu silmät kii ja kädet korvil... ;)
tinttu-liina kirjoitti:
No tuossa asiassa oot ihan oikeassa. Oli todella hyvä asia, mutta jotku naiset on vauhkoontunu täysin. Se on jännä juttu, että kun miehet avautuu samasta asiasta, niin se menee ohi korvien..
No kyl se on sillai snadisti m*naton mies kuka rupee parkuun metoota. Daamein kohdal se onki sit kokonaan eri keissii...
artagnan kirjoitti:
No kyl se on sillai snadisti m*naton mies kuka rupee parkuun metoota. Daamein kohdal se onki sit kokonaan eri keissii...
No ei niissä jutuissa mitä mä luin niin kukaan parkunu. Tarkoitus oli osoittaa, että naisetkin kähmii miehiä ilman lupaa. Miehillä on sama oikeus koskemattomuuteen kuin naisillakin.
Eipä se ole varmaan mukavaa, jos esimerkiks mies on tyttöystävänsä/vaimonsa kanssa kapakassa ja humalainen akka käy vehkeisiin käsiks..artagnan kirjoitti:
Mäki koitin ylipuhuu daamii messiin mut kuulemma kolmee tuntii ei viitti istuu silmät kii ja kädet korvil... ;)
Sun pitää pyytää sit jotakuta muuta mukaan :]
tinttu-liina kirjoitti:
No ei niissä jutuissa mitä mä luin niin kukaan parkunu. Tarkoitus oli osoittaa, että naisetkin kähmii miehiä ilman lupaa. Miehillä on sama oikeus koskemattomuuteen kuin naisillakin.
Eipä se ole varmaan mukavaa, jos esimerkiks mies on tyttöystävänsä/vaimonsa kanssa kapakassa ja humalainen akka käy vehkeisiin käsiks..No en mä muuta kantaani... ;)
tinttu-liina kirjoitti:
Sun pitää pyytää sit jotakuta muuta mukaan :]
No tota... Ku mä funtsin toteuttaa tota metoota siel leffas et en mä Butsii viitti kysyy ;)
artagnan kirjoitti:
No en mä muuta kantaani... ;)
Eka ajatus oli, että mun tekee mieli kuristaa sut! :[
Sit tajusin yhen asian :)) Sä olet nii lemmensairas, että sä et piittaa siks tollasista asioista :))
Sun pitää teetättää itelles semmonen paita missä lukee, että SAA KOPELOIDA ja pöksyihin teksti värkkien kohdalle SAA PURISTAA :)))artagnan kirjoitti:
No tota... Ku mä funtsin toteuttaa tota metoota siel leffas et en mä Butsii viitti kysyy ;)
Lähet kahtomaa sotaleffaa siks, että saat kopeloida tissejä..hohhoi..:]
tinttu-liina kirjoitti:
Eka ajatus oli, että mun tekee mieli kuristaa sut! :[
Sit tajusin yhen asian :)) Sä olet nii lemmensairas, että sä et piittaa siks tollasista asioista :))
Sun pitää teetättää itelles semmonen paita missä lukee, että SAA KOPELOIDA ja pöksyihin teksti värkkien kohdalle SAA PURISTAA :)))Ai et ku oli magee idis! Noi mä puen sit päälleni sinne leffaan... ;)
tinttu-liina kirjoitti:
No onks toi paha? ;)
tinttu-liina kirjoitti:
Et sä enää muista et mä oon aivokirurgi? :(
artagnan kirjoitti:
Ai et ku oli magee idis! Noi mä puen sit päälleni sinne leffaan... ;)
Miten nii leffaan??? Sun pitää laittaa ne päälle ihan joka paikkaan, ku sähän meinasit että sua saa kopeloida kaikki maailman naiset! Elä ny ala munattomaks :))
artagnan kirjoitti:
No onks toi paha? ;)
No aattele ny.. Muut ihmiset kattoo vakavina ja ehkä tippakin silmässä elokuvaa, nii sä siel samalla vaa kourit tissejä ja läähätät :P
artagnan kirjoitti:
Et sä enää muista et mä oon aivokirurgi? :(
Vähä vaikeeta muistaa..sori ;)
Kotosalla rauhallisesti tulee vietettyä itsenäisyyspäivä.😊
Rentoutuen siis :) En minäkään isommin silloin hyppele, mut tuo haudalla käynti kuuluu mun tapoihin.
Saatan aamupäivällä myös vähän leipoa jotain joulujuttuja :)
- omienlapsienkanssa
Omien lasten kanssa kotona, niinkuin monta vuotta aiemminkin ja joulut ja uudet vuodet.
Okei :) Varmaankin suurin osa ihmisistä viettää nuo juhlat omien läheisten kanssa. Ja onhan se parhainta että on lähellä rakkaita ihmisiä :)
Nuo herrat ne juhlii sitten vähän tyyriimmin tätä 100v-juhlaa.Linnaan kutsutaan liikaa turhia ihmisiä.. politiikot voisivat saada joka toinen vuosi vain kutsun ne . Leikataan linnan kuluista myös ! Eliitti juhlii ja oma kanssa osoittaa mieltään... Itsekin menisin paikalle osoittamaan mieltäni... Millon tavallinen kanssa pääsee juhlimaan? Miksei pidetä varjo juhlat jotka on meille jotka käymme töissä .
- YksinOlenVaan
Mä en menis linnan juhliin, vaikka posti toisi kutsun, ei vaan kiinnosta...
Rahan tuhlausta tuo. Kokkola leikkasi joulun avaus kulut ja milloin pressa leikkaa omia kuluja jotka me maksamme. Linnaan riittäisi ihan vain tuhat ihmistä
No yleensä noilta herroilta vois leikata aika paljonkin.
Kansanedustajilla on aikamoiset edut, joista voisi kyllä nipistää osan pois. Se on kumma ettei sieltä puolen osata säästää...
Ja linnanjuhlista sen verran, että kaikki veteraanit jotka kykenee, niin pitäisi kutsua juhliin. Ja ne jotka ei pääse paikalle, niin heille järjestää jotain sinne missä ovat.tinttu-liina kirjoitti:
No yleensä noilta herroilta vois leikata aika paljonkin.
Kansanedustajilla on aikamoiset edut, joista voisi kyllä nipistää osan pois. Se on kumma ettei sieltä puolen osata säästää...
Ja linnanjuhlista sen verran, että kaikki veteraanit jotka kykenee, niin pitäisi kutsua juhliin. Ja ne jotka ei pääse paikalle, niin heille järjestää jotain sinne missä ovat.Samaa mieltä että NY juhla vuoden kunniaksi veteraanit sekä Lotat pitäisi saada kutsun tonne . Lotat tekivät arvokasta työtä
- TosirealistiKokkolan
Menen Minimaniin kakkukahville itsenäisyyspäivänä, ei mulla muuta !!!
- YksinOlenVaan
Minä siivoan itsenäisyyspäivänä ja sen jälkeen menen Minimaniin kakkukahville.
En minä viitti alkaa täytekakkua leipomaan itsenäisyyspäiväksi.
Vaikka itsenäisyyspäivää en vietäkään, niin kunnia kuitenkin kaikille veteraaneille, joiden elämän parhaat vuodet riistettiin rintamalle ja monen elämä siellä päättyi.
Sotaherrat pitäisi panna tappelemaan kehään keskenään, eikä laittaa rauhaa rakastavia ihmisiä sotimaan toisiaan vastaan.
Samaan aikaan nämä sotaherrat ovat itse piilossa punkkereissaan, eivätkä omaa henkeään vaaranna.
Linnanjuhlia en katso, en ole koskaan katsonut, ei kiinnosta.
Olen netissä ja somessa, kuten muinakin päivinä.
Nettissä tulee aikaa vietettyä, kun ei mulla oikeen muuta sosiaalista elämää olekkaan näin yksinäisellä, että.... YksinOlenVaan kirjoitti:
Vaikka itsenäisyyspäivää en vietäkään, niin kunnia kuitenkin kaikille veteraaneille, joiden elämän parhaat vuodet riistettiin rintamalle ja monen elämä siellä päättyi.
Sotaherrat pitäisi panna tappelemaan kehään keskenään, eikä laittaa rauhaa rakastavia ihmisiä sotimaan toisiaan vastaan.
Samaan aikaan nämä sotaherrat ovat itse piilossa punkkereissaan, eivätkä omaa henkeään vaaranna.
Nettissä tulee aikaa vietettyä, kun ei mulla oikeen muuta sosiaalista elämää olekkaan näin yksinäisellä, että....No mäki istun täs kannon nokas skutsis ja sometan. Voi kyl olla et daami ei diggaa jos tänne tsiigailee... ;)
YksinOlenVaan kirjoitti:
Nettissä tulee aikaa vietettyä, kun ei mulla oikeen muuta sosiaalista elämää olekkaan näin yksinäisellä, että....Noinhan se menis, että sota ku iskis nii herrat on turvassa.
Tuli vähän surullinen olo sun viestistä :(( Onneks sulla on kumminki tuo netti edes seurana. Ja kakkukaffeella Minimanissa ihmisiä ympärillä. ♡artagnan kirjoitti:
No mäki istun täs kannon nokas skutsis ja sometan. Voi kyl olla et daami ei diggaa jos tänne tsiigailee... ;)
炎炎炎炎ლ(눈_눈❀)炎炎炎炎☆
YksinOlenVaan kirjoitti:
Nettissä tulee aikaa vietettyä, kun ei mulla oikeen muuta sosiaalista elämää olekkaan näin yksinäisellä, että....Niin totta. Sodissa on oikeasti pelkkiä häviäjiä, ihan aina...
- mennyt_ohi
YksinOlenVaan kirjoitti:
Nettissä tulee aikaa vietettyä, kun ei mulla oikeen muuta sosiaalista elämää olekkaan näin yksinäisellä, että....Onko minimanissa milloin kakkutarjoilu?
- YksinOlenVaan
Huomenna itsenäisyys päivänä on kakkukahvitarjoilu Minimanissa klo 11-17.00 aikana.
Minä kutsun sinut huomenna täytekakkukahville ! - YksinOlenVaan
tinttu-liina kirjoitti:
Noinhan se menis, että sota ku iskis nii herrat on turvassa.
Tuli vähän surullinen olo sun viestistä :(( Onneks sulla on kumminki tuo netti edes seurana. Ja kakkukaffeella Minimanissa ihmisiä ympärillä. ♡Tuli hankittua myös älypuhelin Black Friday päivänä. On tässä opeteltu sen käyttöä ja alkaa jo sujumaan. Kätevää, kun netti on mukana lenkillä ja muualla, ettei läppäriä tarvi raahata mukana. Maksaahan se kahden netin pito, mut kun rahaa on, niin menköön.
Onko muilla älypuhelimessa ominaisuutta, että se näyttää päivän mittaan tehdyt askeleet, kuten askel mittari. Ei kyllä ihan jokaisa askelta ole mitannut, kun olen liikkunut, mut tänäänkin on jo 19800 askelta mittarissa. YksinOlenVaan kirjoitti:
Tuli hankittua myös älypuhelin Black Friday päivänä. On tässä opeteltu sen käyttöä ja alkaa jo sujumaan. Kätevää, kun netti on mukana lenkillä ja muualla, ettei läppäriä tarvi raahata mukana. Maksaahan se kahden netin pito, mut kun rahaa on, niin menköön.
Onko muilla älypuhelimessa ominaisuutta, että se näyttää päivän mittaan tehdyt askeleet, kuten askel mittari. Ei kyllä ihan jokaisa askelta ole mitannut, kun olen liikkunut, mut tänäänkin on jo 19800 askelta mittarissa.Mulla ei ole sitä juttua puhelimessa. On varmaan kätevä :)
Oot sä kyllä huimasti liikkunu tänään! :O Taidat olla tosi sporttinen ihminen :)- enkaso
YksinOlenVaan kirjoitti:
Nettissä tulee aikaa vietettyä, kun ei mulla oikeen muuta sosiaalista elämää olekkaan näin yksinäisellä, että....Minulla sama juttu,en vietä itsenöisyys juhlia ei oo syytä,EU vienny ollaan tuon käskynalla,en kans oo ikinä kattonnu mitään linnanjuhlia,tympii siellä tuhlataan verorahat semmoisiin joilla ei oo mitään tekemistä itsenäisyyteen!
- YksinOlenVaan
tinttu-liina kirjoitti:
Mulla ei ole sitä juttua puhelimessa. On varmaan kätevä :)
Oot sä kyllä huimasti liikkunu tänään! :O Taidat olla tosi sporttinen ihminen :)No, joka päivä on tullut 10 000 askelta ja varmaan muutama tuhat sellaista, mitä puhelin ei ole rekisteröinyt, kun puhelin ei ole aina taskussa.
Juu, joka päivä tulee pyöräiltyä yli 10 km ja kesällä menee yli 30 km helposti päivittäin.
Kerran pyöräilin 120 km yhtenä päivänä ja vielä sellaisella 5 vaihteisella painavalla vaihdepyörällä.
Kerran kuskasin polkupyörän tarakalla yli 10 kiloa teräslevyjä 60 kilometrin matkan.
Mun älypuhelin on HUAWEI P9 lite mini. Ensin mulla oli Honor 6, mutta vaihdoin sen tähän.
Huawei mksoi 179€. Siinä on vähän enemmän ominaisuuksia.
Asensin siihen facebookin, Messengerin, WhatsApp, Spotifyn.
Täytyy katella mitä muita sovelluksia siihen vielä asentaa.
Kätevää, kun facebookkiin pääsee älypuhelimella. Facebook ehdottaa mulle ystäviä jostain Saudi-Arabian alueelta, mut en mä ala sieltä asti ystäviä haalimaan. YksinOlenVaan kirjoitti:
No, joka päivä on tullut 10 000 askelta ja varmaan muutama tuhat sellaista, mitä puhelin ei ole rekisteröinyt, kun puhelin ei ole aina taskussa.
Juu, joka päivä tulee pyöräiltyä yli 10 km ja kesällä menee yli 30 km helposti päivittäin.
Kerran pyöräilin 120 km yhtenä päivänä ja vielä sellaisella 5 vaihteisella painavalla vaihdepyörällä.
Kerran kuskasin polkupyörän tarakalla yli 10 kiloa teräslevyjä 60 kilometrin matkan.
Mun älypuhelin on HUAWEI P9 lite mini. Ensin mulla oli Honor 6, mutta vaihdoin sen tähän.
Huawei mksoi 179€. Siinä on vähän enemmän ominaisuuksia.
Asensin siihen facebookin, Messengerin, WhatsApp, Spotifyn.
Täytyy katella mitä muita sovelluksia siihen vielä asentaa.
Kätevää, kun facebookkiin pääsee älypuhelimella. Facebook ehdottaa mulle ystäviä jostain Saudi-Arabian alueelta, mut en mä ala sieltä asti ystäviä haalimaan.Oot kyllä tosi liikkuvainen :) Melkeen hengästyin jo pelkästä lukemisesta :]
Muista sit varoa netissä huijareita. Niitä on joka lähtöön :(- YksinOlenVaan
No, voin sanoa, että kun pidin kerran pitkän tauon kokonaan liikkumisesta siis muutaman kuukauden, niin lyhytkin matka tuntui uuvuttavalta alussa ja tuntui, ettei tästä tule yhtään mitään, kun hengästyy ja voimat loppuu jaloista.
Tuli uusi ennätys askel mittariin 19800 askelta, mut varmaan askelia on 20 000, kun puheilin ei koko ajan ole ollut taskussa mittaamassa, eikä oikeen tunnu, että olis paljon liikkunut.
Pitäs yrittää saada 50 000 askelta yhdelle päivälle.
Etunojapunnerruksissakin sain enkan 80 yhteen menoon.. Tavoite olis 100 ja sit vaan lisää.
Silloin, kun aloitin erunojapunnerruksia tekeen, niin ei saanut alussa edes viittä, niin huono kunto oli.
Tehokkaammaksi saa, kun nostaa jalat ylös jollekin korokkeelle, niin tulee enemmän vastusta etunojapunnerruksiin.
Sit seuraavaks etunojapunnerruksia yhdellä kädellä. Neki on mahdollisia, mut ei kannata niitä ensimmäiseksi yrittää. - YksinOlenVaan
YksinOlenVaan kirjoitti:
No, voin sanoa, että kun pidin kerran pitkän tauon kokonaan liikkumisesta siis muutaman kuukauden, niin lyhytkin matka tuntui uuvuttavalta alussa ja tuntui, ettei tästä tule yhtään mitään, kun hengästyy ja voimat loppuu jaloista.
Tuli uusi ennätys askel mittariin 19800 askelta, mut varmaan askelia on 20 000, kun puheilin ei koko ajan ole ollut taskussa mittaamassa, eikä oikeen tunnu, että olis paljon liikkunut.
Pitäs yrittää saada 50 000 askelta yhdelle päivälle.
Etunojapunnerruksissakin sain enkan 80 yhteen menoon.. Tavoite olis 100 ja sit vaan lisää.
Silloin, kun aloitin erunojapunnerruksia tekeen, niin ei saanut alussa edes viittä, niin huono kunto oli.
Tehokkaammaksi saa, kun nostaa jalat ylös jollekin korokkeelle, niin tulee enemmän vastusta etunojapunnerruksiin.
Sit seuraavaks etunojapunnerruksia yhdellä kädellä. Neki on mahdollisia, mut ei kannata niitä ensimmäiseksi yrittää.Unohtu tosta, et 20 etunojapunnerrusta menee ns. lämmittelyssä ja sen jälkeen alkaa menee tosi helposti, helpommasti, kuin 20 ekaa.
Vielä jos sais lisäpainoja selän päälle, niin sais enemmän vastusta etunojapunnerruksiin.
Elävä paino selän päällä olis tietty ihan mukava, mut ei sellasta mulla oo, kuten nainen.
Vähän haastava ongelma laittaa mitään yli 40 kg levypainoja selän päälle, kun tippuvat pois, tosin jos selkäreppuun laittas, niin voisivat paikallaan pysyä.
- HyväSuomi
Vien kynttilöitä haudoille, naapurien kanssa kilistellään kuohujuomaa, illalla seuraan Linnan juhlia. Onnittelut kaikille suomalaisille ja 100-vuotiaalle Suomelle!
No mä oon se sälli skutsis ken merkkaa kuusii Itsenäisyyspäivänäki... ;)
- YksinOlenVaan
tinttu-liina kirjoitti:
Miks merkkaat ja mitä toi skutsis tarkottaa???
Etkös tiedä, skutsis on metsässä....
tinttu-liina kirjoitti:
Miks merkkaat ja mitä toi skutsis tarkottaa???
No just tota metsikköö... On katsos toi joulupuu-bisnes just ny kuumimmillaan. Ariel hankkii asiakkaat ja mä ja muu sakki hoitaa sit logistiikkapuolen... :)
- YksinOlenVaan
Omistan minäkin metsää, sellaista yli 100 vuotiasta vanhaa kuusikko, jossa on kesäpäivänäkin pimeää ja synkkää. Muunlaistakin metsää omistan.
On vähän liian järeää kuusikko joulukuusiksi.
Syksyllä siellä kävin ja puolukkaa oli mättäät punaisenaan. En jaksanut enää kerätä, kun oli jo talvimarjat kerätty. Sinne jäivät eläinten ruoaksi. YksinOlenVaan kirjoitti:
Etkös tiedä, skutsis on metsässä....
En tienny kyllä tuota sanaa :]
YksinOlenVaan kirjoitti:
Omistan minäkin metsää, sellaista yli 100 vuotiasta vanhaa kuusikko, jossa on kesäpäivänäkin pimeää ja synkkää. Muunlaistakin metsää omistan.
Syksyllä siellä kävin ja puolukkaa oli mättäät punaisenaan. En jaksanut enää kerätä, kun oli jo talvimarjat kerätty. Sinne jäivät eläinten ruoaksi.Karhut kiittää :)
YksinOlenVaan kirjoitti:
Syksyllä siellä kävin ja puolukkaa oli mättäät punaisenaan. En jaksanut enää kerätä, kun oli jo talvimarjat kerätty. Sinne jäivät eläinten ruoaksi.Kuusimetsät ovat ihanan mystisiä ja satumaisia paikkoja :)) Onko se sun ehkä tällainen..?
https://www.youtube.com/watch?v=h1DDndY0FLIAriel-the-Wondergirl kirjoitti:
Kuusimetsät ovat ihanan mystisiä ja satumaisia paikkoja :)) Onko se sun ehkä tällainen..?
https://www.youtube.com/watch?v=h1DDndY0FLIKaikki metsät on..:) Mun lapsuus on melkeen menny metsässä ja metsäpoluilla, niin on jääny sydämmeen :)
- huomaatkos_
Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:
Kuusimetsät ovat ihanan mystisiä ja satumaisia paikkoja :)) Onko se sun ehkä tällainen..?
https://www.youtube.com/watch?v=h1DDndY0FLIOli malli tai ei. Tosimies ei ryssälle itsenäisyyspäivän aattona vastaa.
huomaatkos_ kirjoitti:
Oli malli tai ei. Tosimies ei ryssälle itsenäisyyspäivän aattona vastaa.
Haista sinä paska senkin törkimys!! ://
- tykkään-susta-kovasti
https://www.youtube.com/watch?v=h1DDndY0FLIOot suloinen tyttö, semmoinen kaunis päiväunelma. Ihastunut olen suhun salaa:)
- YksinOlenVaan
tinttu-liina kirjoitti:
Karhut kiittää :)
Juu, siellä yksin marjastamassa ollessa voi odottaa kuulevansa oksan katkeavan ja karhun siellä mörisevän pimeässä kuusikossa.
En karhuja pelkää, mutten ole karhuun koskaan törmännytkään.
Kerran olin eksyä Kälviän takamailla erääseen taimikkoon. Vaikka taimikossa oli selvä traktorin ura, niin hetken päästä en enää uraa löytänyt ja olin täysin sekaisin, mistä olin tullut.
Kaikki näytti täysin oudolta.
Löysin metsäaukon, josta näkyikin metsäautotie ja autokin siellä näkyi.
Olin kävellyt satoja metrejä vikasuuntaa.
Oli kyllä pelottava tunne, kun ei tiedä mihin suuntaa pitää mennä.
En ollut kenellekään ilmoitanut minne menen, lähdin vain yksin marjaan. tykkään-susta-kovasti kirjoitti:
Oot suloinen tyttö, semmoinen kaunis päiväunelma. Ihastunut olen suhun salaa:)
On se kummaa, miehet taas läähättämässä.. Palstalla muitakin naisia, mukavia ja älykkäitä.. Ja mukavan näköisiä. Mitä jos jättäisitte tuon ulkonäön ihailun pois? Se kun ei ole tärkeintä.. Olisi hyvä kun olisi erilaista keskustelua.
Näköjään Ariel ja muut eivät vastaa Ilmannimelle tai minulle.. Ilmannimi on kiltti ja ei kiusaa ketään, se on hieno luonteenpiirre. Ja vaikka itse olen mielenterveyskuntoutuja, en ole spitaalinen..
Ihmiset osaa olla ilkeitä ja jättää "erilaiset" ihmiset huomiotta.
Minne on Tonttu kadonnut? Meillä oli hyvä palstaystävyys, mutta Ariel vissiin nappasi hänet?
Hyvää Itsenäisyyspäivää!YksinOlenVaan kirjoitti:
Juu, siellä yksin marjastamassa ollessa voi odottaa kuulevansa oksan katkeavan ja karhun siellä mörisevän pimeässä kuusikossa.
En karhuja pelkää, mutten ole karhuun koskaan törmännytkään.
Kerran olin eksyä Kälviän takamailla erääseen taimikkoon. Vaikka taimikossa oli selvä traktorin ura, niin hetken päästä en enää uraa löytänyt ja olin täysin sekaisin, mistä olin tullut.
Kaikki näytti täysin oudolta.
Löysin metsäaukon, josta näkyikin metsäautotie ja autokin siellä näkyi.
Olin kävellyt satoja metrejä vikasuuntaa.
Oli kyllä pelottava tunne, kun ei tiedä mihin suuntaa pitää mennä.
En ollut kenellekään ilmoitanut minne menen, lähdin vain yksin marjaan.No hui... :[ Aina kannattaa varuilta ilmoittaa jollekki, että tietävät sitten suunnan mistä etsiä :) Nykyään kyllä kännykkä on hyvä apulainen :)
En ole minäkää karhuja ihan luonnossa nähny. Mä kyllä hyytyisin suolatönköks, jos semmonen vastaan tulis. Suolatönkkönä olemisessa on se hyvä puoli, ettei vois kirkua nallen tärykalvoja puhki :))Kittie-chihu-81 kirjoitti:
On se kummaa, miehet taas läähättämässä.. Palstalla muitakin naisia, mukavia ja älykkäitä.. Ja mukavan näköisiä. Mitä jos jättäisitte tuon ulkonäön ihailun pois? Se kun ei ole tärkeintä.. Olisi hyvä kun olisi erilaista keskustelua.
Näköjään Ariel ja muut eivät vastaa Ilmannimelle tai minulle.. Ilmannimi on kiltti ja ei kiusaa ketään, se on hieno luonteenpiirre. Ja vaikka itse olen mielenterveyskuntoutuja, en ole spitaalinen..
Minne on Tonttu kadonnut? Meillä oli hyvä palstaystävyys, mutta Ariel vissiin nappasi hänet?
Hyvää Itsenäisyyspäivää!No kirjotellaan tällä porukalla mitä on :) Nythän täällä on mukavia rekkaamattomia ihmisiä kirjottelemassa :))
Me ollaan mitä ollaan. Mä en ainakaa jaksa esittää mitään muuta. Oon tämmönen oma itseni vaan ja se kelpaa mulle :))
Ei murehdita muuta :)
Mukavaa Itsenäisyyspäivää sullekki Kittie :))Kittie-chihu-81 kirjoitti:
Hyvää Itsenäisyyspäivää!Hyvää Itsenäisyyspäivää myös mun puolesta! En ole ilkeä, enkä aiheuttanut talvi- tai jatkosotaa. Pidän Kittie sinusta todella paljon ja samoin myös Ilmannimestä. Mitä Toljanteriin tulee, niin mulla on häntä ihan hirveä ikävä. Varmasti aivan samalla tavalla kuin teillä muillakin...
Hyvää Itsenäisyyspäivää myös mun puolesta! En ole ilkeä, enkä aiheuttanut talvi- tai jatkosotaa. Pidän Kittie sinusta todella paljon ja samoin myös Ilmannimestä. Mitä Toljanteriin tulee, niin mulla on häntä ihan hirveä ikävä. Varmasti aivan samalla tavalla kuin teillä muillakin...
Kiva että minunkin seura kelpaa. Mistään sodasta en puhunut, toivon vaan että kaikki kivat ihmiset palstalla huomioidaan, kun ovat sen arvoisia. Miksiköhän Tonttu sitten on kadonnut..? No, ei voi mitään. Mukavaa itsenäisyyspäivä kaikille!
Se että olen ollut hiljaa palstalla johtuu minun tuomitsemisesta kamalaksi, petolliseksi mieheksi. Tosi vaikeaa tuollaisen kohtelun jälkeen on tulla rupatteleen kivoja. Varsinkin kun ainut 'syntini' on hiljaisuus...
Hiljaisuuteni alun alkaen on johtunut raskaista asioista oikeassa elämässä mitä käyn parhaillaan läpi, rupattelu ei vaan näissä tunnu luontevalta ja kiinnostusta ei löydy.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille myös minulta.HerraToljanter kirjoitti:
Se että olen ollut hiljaa palstalla johtuu minun tuomitsemisesta kamalaksi, petolliseksi mieheksi. Tosi vaikeaa tuollaisen kohtelun jälkeen on tulla rupatteleen kivoja. Varsinkin kun ainut 'syntini' on hiljaisuus...
Hiljaisuuteni alun alkaen on johtunut raskaista asioista oikeassa elämässä mitä käyn parhaillaan läpi, rupattelu ei vaan näissä tunnu luontevalta ja kiinnostusta ei löydy.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille myös minulta.Toivottavasti mä en ainakaa ole millään kirjoituksellani sua mitenkää loukannu. Ei ole ainakaan ollut tarkoitus.. :(
HerraToljanter kirjoitti:
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille myös minulta.Kuka noin rumasti on haukkunut? Älä välitä, koska se ei ole totta. Tsemppiä elämääsi ja käy ihmeessä palstalla juttelemassa!
Kittie-chihu-81 kirjoitti:
Kuka noin rumasti on haukkunut? Älä välitä, koska se ei ole totta. Tsemppiä elämääsi ja käy ihmeessä palstalla juttelemassa!
Oisko ollu toi juttu missä huutelin rekattuja ja kirjotin, että tonttuki jätti ku nalli kalliolle..Mun sanavalinnat meni kyllä niin pieleen, ku siinä alkoi jotku sit tonttua mollaamaan :(( Yritin sitä kyllä oikoa, ku enhän mä missään nimessä halunnu tonttua mitenkää huonoon valoon :( Tonttu on tuonu niin paljon iloa, että ei kyllä ansaitse minkäänlaista mollausta! :(
tinttu-liina kirjoitti:
Oisko ollu toi juttu missä huutelin rekattuja ja kirjotin, että tonttuki jätti ku nalli kalliolle..Mun sanavalinnat meni kyllä niin pieleen, ku siinä alkoi jotku sit tonttua mollaamaan :(( Yritin sitä kyllä oikoa, ku enhän mä missään nimessä halunnu tonttua mitenkää huonoon valoon :( Tonttu on tuonu niin paljon iloa, että ei kyllä ansaitse minkäänlaista mollausta! :(
Et sinä mitään pahaa tarkoittanut, kai Tonttu sen tietää.
Et sinä mitään pahaa tarkoittanut, kai Tonttu sen tietää.
Se nyt vaan on tosiasia, että mun jutuista se alkoi...Sitä ei enää muuksi voi muuttaa.
Ilmianto ylläpidolle toimi, mut ei se tee tehtyä tekemättömäksi.Kittie-chihu-81 kirjoitti:
Hyvää Itsenäisyyspäivää!Nukuin. Meni talteen.
Hyvää Itsenäisyyspäivää!Anna olla. Ei kannata välittää... Onneksi minulla on muutakin tekemistä... Hyvää itsenäisyyspäivää näin myöhässä!
- rahamenijo
suren että Suomi ei ole enää itsenäinen
Monet ajattelevat, että tämä maa on itsenäisyytensä myynyt.
Kyllä se usein hassulta tuntuu, että ei saa tehdä miten haluaa, vaan pitää kysyä lupa muualta.
Kiitos samoin mun rakas valmentaja :)) Mun on pakko lukea koko päivä mun tentteihin. Mutta luultavasti kuitenkin katson illalla linnan juhlien alkua, koska mua kiinnostaa nähdä, miten iso masu Jenni Haukiolla jo on... :))
- älä_pety
'Masu' lienee peitossa, ts. kankaan alla ;)
- susta_kiinnostunut
Eikös päivään muuta mahdu?:)
Joutessani tässä mietin, että minkähänlaisen koltun sitä itse laittais linnanjuhliin, jos olis sitä sakkia jota kutsutaan :) Ei tekis ainakaan niitä virhevalintoja mitä jotku naiset on tehny :)
Ja siinä jonossa ku oottelee sitä kättelyyn pääsyä..Mitäs jos tuliski kesken kaiken pissihätä tai että alkais jotenki jänistämään sitä kättelyä :)) Sit ku pitäis kätellä, niin käsi tärisis nii ettei Sauli sais siitä kiinni :))))))
Eikä paranis olla ylettömän korkeita korkkareita jalassa, ettei menis horjumiseks ;))))
Kaikkee tämmöstä hullua mä mietin ;)))- näin_arvelen
Monella taitaa olla kämmenpohjat hikisenä?
näin_arvelen kirjoitti:
Monella taitaa olla kämmenpohjat hikisenä?
On varmaan..mä unohdin tuon asian kokonaan tuosta mun kauhukuvitelmasta :))
Tai laahusta, haha ;)) Olisi niin kaameinta ikinä kuoriutua vyötäröä myöten paljaaksi, kun joku tallaisi vahingossa helman päälle. Ja alle olisivat unohtuneet beiget mummopöksyt... (◉_◉✿)♫♪♫♪
Tai laahusta, haha ;)) Olisi niin kaameinta ikinä kuoriutua vyötäröä myöten paljaaksi, kun joku tallaisi vahingossa helman päälle. Ja alle olisivat unohtuneet beiget mummopöksyt... (◉_◉✿)♫♪♫♪
Nii.. tai ei ois laittanu pikkareita ollenkaan :]
Vielä hirveempää ku olis erehtyny pistämää jotku rikkinäiset siinä kiireessä ;))
Sillähä sitä sanotaan, että pitää aina pitää söötit alusvaatteet, jos käy vaikkapa sillai että joutuu komeiden ambulanssimiesten vietäväks ;)) Eihä siinä vois niitäkää vikitellä jos ois kaameet alkkarit päällä ;)))tinttu-liina kirjoitti:
Vielä hirveempää ku olis erehtyny pistämää jotku rikkinäiset siinä kiireessä ;))
Sillähä sitä sanotaan, että pitää aina pitää söötit alusvaatteet, jos käy vaikkapa sillai että joutuu komeiden ambulanssimiesten vietäväks ;)) Eihä siinä vois niitäkää vikitellä jos ois kaameet alkkarit päällä ;)))Niin, joo ;)) Ihan varmasti ne tarkistaa pöksyt ensin ja elvyttää VASTA sen mukaan, haha ;))
Niin, joo ;)) Ihan varmasti ne tarkistaa pöksyt ensin ja elvyttää VASTA sen mukaan, haha ;))
:)) Tuolta kantilta en tuota tajunnu aatellakkaa.. :] Juuh..tuos voi olla perää..Katos ku niitte pitää elvytyksen takia riuhtasta vaatteet päältä, nii voihan se rintsikoitten ja pikkareiden ulkonäkö vaikuttaa siihe elvytysvauhtiin ;))
- YksinOlenVaan
tinttu-liina kirjoitti:
Sillähä sitä sanotaan, että pitää aina pitää söötit alusvaatteet, jos käy vaikkapa sillai että joutuu komeiden ambulanssimiesten vietäväks ;)) Eihä siinä vois niitäkää vikitellä jos ois kaameet alkkarit päällä ;)))Tarkotatkos sellasii isoja mummonalkkareita. Siinä voi käydä niin, et jos ne elvyttää sua ja sulla on sit sellaset isot mummonalkkarit, niin komea ensihoitajalta voi mennä taju järkytyksestä, koska noin kauniilla naisella, kuten sinä olet, on aina kauniit alusvaatteet, eikä mitkään lepattavat mummonalkkarit...
YksinOlenVaan kirjoitti:
Tarkotatkos sellasii isoja mummonalkkareita. Siinä voi käydä niin, et jos ne elvyttää sua ja sulla on sit sellaset isot mummonalkkarit, niin komea ensihoitajalta voi mennä taju järkytyksestä, koska noin kauniilla naisella, kuten sinä olet, on aina kauniit alusvaatteet, eikä mitkään lepattavat mummonalkkarit...
Lepattavat..no huh..Täytyy kiertää semmoset kaukaa..
- suhun_ihastunut_olen
Ota mut kavaljeeriksi kaunokainen, sitten kun kutsu käy. Vannon kannattelevani helmojasi ritarillisesti herrasmiehen tavoin. Kunpa huomaisit mut, kun vastaan sua tuun, susta lumoutuneen poitsun. <3
- Totuus-kääpästä
Suomi juhlii myytyään itsenäisyytään siitä kiitos sauli niinistölle ja loikkari hallitukselle
- totuuspa-niin
Kiitos ja Kunnia Veteraaneille kalliisti lunastetusta vapaudesta.
Valitettavasti verellä lunastettu on petoksella myyty nykyketkujen toimesta ml. niinistö
Ei se neukkula mihinkään kaatunut, se loikkasi länteen ja tähtirievun väri vaihtui punaisesta siniseen, osuvia kommentteja siteeraten
- YksinOlenVaan
Moi vaan kaikille.
Tuli just siivottua. Keskipohjanmaa lehden lukaisin ja jopas, tänään on täytekakkukahvit myös Citymarketissa klo 11-16. Minimanissa myöskin klo 11-17.
Ei tarvitse aamupäiväkahveja kotona keittää, kun kahdessa paikassa on täytekakkukahvit suomen 100 vuoden kunniaksi.
Citymarketissa on karkkitykki 13 ja 15 aikaan, mutta en minä karkkeista välitä.
Voi olla, ettei tule ostettua edes mitään konvehteja tai muuta joulumakeisia jouluksi.
Makeisia en ole ostanut ainakaan puoleen vuoteen, enkä suklaatakaan syönyt, kun viimeksi joskus tammikuussa, kun viime jouluna joulusuklaata ostin.
Eilen oli varmaan järkyttävä sulju kaupoissa illalla, kun ihmiset varustautuivat itsenäisyyspäivään.
Taidanpa käydä vielä illalla marketissa kun alkaa ne linnan juhlat. On varmaan kaupassa tosi hiljaista siihen aikaan, kun suurin osa katsoo niitä linnan juhlia.
Minä en linnanjuhlia aio katsoa, ei kiinnosta tuollainen touhu.
Kohta lähdenkin kakkukahville!Moiiii...Toivottavasti oli hyvät sumpit kera kakun ;))
Nyt värkkään luumutorttuja hetkisen :)- YksinOlenVaan
Oli oikein hyvät sumpit ja kakkua.
Cittarissa luulin tulleeni ulkomaille, oli senverran pajon eri maiden maiden ihmisiä, mikä tuntui ihan hienolta :-)
Teetsä luumutortut voi torttutaikinaan, vai siihen toiseen torttutaikinaan.
Voi tprttutaikinasta tulee parhaan makuiset ja todella rapeat, mut niissä on vaan paljon rasvaa, siks ne onkin parhaan makusia.
En taida leipoa joulutorttuja, kun ei yksin torttu maistu...
Leivo sä joulutorttuja, syö munki puolesta....
Ps. Kävin just saunassa, telkku on kiinni, en katso linnanjuhlia.... tinttu-liina kirjoitti:
Moiiii...Toivottavasti oli hyvät sumpit kera kakun ;))
Nyt värkkään luumutorttuja hetkisen :)Joulutortut on parhaita..😜
YksinOlenVaan kirjoitti:
Oli oikein hyvät sumpit ja kakkua.
Cittarissa luulin tulleeni ulkomaille, oli senverran pajon eri maiden maiden ihmisiä, mikä tuntui ihan hienolta :-)
Teetsä luumutortut voi torttutaikinaan, vai siihen toiseen torttutaikinaan.
Voi tprttutaikinasta tulee parhaan makuiset ja todella rapeat, mut niissä on vaan paljon rasvaa, siks ne onkin parhaan makusia.
En taida leipoa joulutorttuja, kun ei yksin torttu maistu...
Leivo sä joulutorttuja, syö munki puolesta....
Ps. Kävin just saunassa, telkku on kiinni, en katso linnanjuhlia....Ihan vaan lehtitaikinasta ja hilloksi luumuhilloa ja kaneli-omenahilloa.
Joulutortut on parhaita..😜
Onhan ne..paitsi nyt, ku massu on niitä täynnä. :]
- Inkvisiittori
Kaunis on ajatus mutta todellisuus puskee läpi. Palauttakaamme mieliin vuodet1863-1864, jolloin Suomi sai oman markkansa. Markka sidottiin silloiseen eurooppalaiseen hopeakantaan, Venäjän keisarin suostumuksella. Velkaa tähän toimenpiteeseen Suomen täytyi ottaa yksityisiltä pankeilta, tämän velan maksajaksi merkittiin Suomen kansa. Tästä päivästä lähtien aina tähän päivään saakka Suomalaiset ovat eläneet tiedotta velka-orjuudessa. Tämä on sanellut myös maamme politiikan. Viimeisin naula arkuun hakattiin 1994 kun Suomen jäsenyys EU:ssa ratifioitiin, vaikka koko prosessi oli silloisen perustuslakimme vastainen toimenpide, josta oli myös silloin olemassa säädetty rangaistus(Rikoslaki 13.luku). Toimenpiteestä ei tiettävästi ole tuomittu vielä ketään, joten sitä oikeata itsenäisyyttä odotellessa......
- olen_sadas
No millainen maku jäi linnan juhlista? Säväyttikö mikään erityisesti?
- YksinOlenVaan
En katsonut linnan juhlia sekuntiakaan, mutta keskipohjanmaa lehdessä oli kuva Urpilaisesta.
Voi herran jestas sentään, minusta Urpilainen näytti joltain isolta matamilta.
On ainakin ollut ruokapöydässä, eikä varmaan harrasta liikuntaa, ei muuten olisi ihan tuon näköinen.
Meikäläläinen on hoikka ja pysyy hoikkana, kun harrastan joka päivä liikuntaa niin paljon, että kulutan enemmän energiaa, kuin mitä pystyn syömään.
Paino ei vaan nouse, vaikka söis kuinka paljon tahansa, kaikki palaa pois, kun liikun niin paljon, enkä malta olla liikkumatta. - sivusilmällä_katsoin
YksinOlenVaan kirjoitti:
En katsonut linnan juhlia sekuntiakaan, mutta keskipohjanmaa lehdessä oli kuva Urpilaisesta.
Voi herran jestas sentään, minusta Urpilainen näytti joltain isolta matamilta.
On ainakin ollut ruokapöydässä, eikä varmaan harrasta liikuntaa, ei muuten olisi ihan tuon näköinen.
Meikäläläinen on hoikka ja pysyy hoikkana, kun harrastan joka päivä liikuntaa niin paljon, että kulutan enemmän energiaa, kuin mitä pystyn syömään.
Paino ei vaan nouse, vaikka söis kuinka paljon tahansa, kaikki palaa pois, kun liikun niin paljon, enkä malta olla liikkumatta.No siinä on mistä ottaa kiinni, käsivarretkin kuin limput konsanaan. Tasapuolisuuden nimissä ei Soinin Timppakaan ollut laihimmasta päästä.
- PulleitaOvat
sivusilmällä_katsoin kirjoitti:
No siinä on mistä ottaa kiinni, käsivarretkin kuin limput konsanaan. Tasapuolisuuden nimissä ei Soinin Timppakaan ollut laihimmasta päästä.
Varsikin nämä ay pomot on sen näköisiä, että ovat varmaan viettäneet suurimman osan päivästään ruokapöydässä, eivätkä liiku muuten, kuin auton takapenkillä matkustaen lyhyenkin matkan.
Porukka koossa. Voin nukkua. Nähdään joku päivä
Moi kittie sovitaanko niin ettemme välitä. Palstalla on ihmisiä ja jotkut juttelevat keskenään eivätkä he tarkoita mitään pahaa ketään kohtaan... Ei oikeassakaan elämässä jutella kaikkien kanssa ja enkä minä halua että kukaan luulee että tykkään huonoa. En minäkään juttele kaikkien kanssa. Terkkuja kaikille tasapuolisesti.
Mutta nyt oikea elämä kutsuu... Nähdään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367659Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361903Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4799- 241767