Kaupankäynnissä markkinointi on yksi tärkeimpiä asioita. Tuote voi olla hyvä, mutta jos markkinointi ei ole kunnossa se ei käy kaupaksi. Toisaalta tuote voi olla vähän huonompikin, mutta jos markkinointi on kunnossa niin sekin käy kaupaksi.
Parisuhteen hankkimisessa pätevät samat lainalaisuudet. Mies voi kehittää ammatillisia taitojaan, varallisuuttaan ja parisuhdetaitojaan, mutta jos näitä ei markkinoi, ei niistä ole juurikaan hyötyä.
Käytännössä tämä markkinointi parisuhteiden tapauksessa tarkoittaa yökerhoelämässä aikaansa viettämistä ja pelimies- ja bailaustaitojen kehittämistä. Vaikka mies olisikin miten hyvä kumppani tahansa, jollei ensivaikutelma herätä kiinostusta naisissa ei tästä ole paljoa hyötyä. Sensijaan vähän huonompikin mies voi löytää parisuhteen kun pystyy hurmaamaan naisia yökerhossa bailaustaidoillaan ja päästä tutustumaan paremmin naisiin.
Tuotteet ja markkinointi
52
669
Vastaukset
- markkinointikonsultti
Markkinointi kuntoon!
- Teknodonna
Mjoo
Siis markkinointi, piilomarkkinointi ja markkinoimattomuus ovat koko elämän perustekijöitä.
Niitä ei keksinyt ihminen.
(Hirn)- Teknodonna
Pitkällisen pohdinnan jälkeen tarjoudun itse rooliin, jossa markkinointitaitoja testataan ja koetellaan.
Olen eräänlainen markkinoinnin ja markkinoimattomuuden yliopisto.
(Hirn) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Pitkällisen pohdinnan jälkeen tarjoudun itse rooliin, jossa markkinointitaitoja testataan ja koetellaan.
Olen eräänlainen markkinoinnin ja markkinoimattomuuden yliopisto.
(Hirn)Liiallisen pohdinnan jälkeen tajusin olevani piilomarkkinoija.
Kirjoittaminen on esille tuloa. Esiintyminen sinänsä on markkinointia, ja kieltäytyminen siitä ei.
Luultavasti olen rivivälikirjoittaja.
(Reps) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Liiallisen pohdinnan jälkeen tajusin olevani piilomarkkinoija.
Kirjoittaminen on esille tuloa. Esiintyminen sinänsä on markkinointia, ja kieltäytyminen siitä ei.
Luultavasti olen rivivälikirjoittaja.
(Reps)Mitä taas minulle EI tarvitse markkinoida, ovat iranilaiset Masfatin taatelit.
Siinä on "dates" kohdallaan.
Naisilla Iranissa on piirteet, ominaisuudet ja hiukset. Muusta en oikein tiedä mitään, koska en lue juuri mitään.
(Hihitystä) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Mitä taas minulle EI tarvitse markkinoida, ovat iranilaiset Masfatin taatelit.
Siinä on "dates" kohdallaan.
Naisilla Iranissa on piirteet, ominaisuudet ja hiukset. Muusta en oikein tiedä mitään, koska en lue juuri mitään.
(Hihitystä)Tuossa on kyllä kirjoitusvirhe, mutta menköön.
Elämä on suuri.
(Reps)
Huomaan että avauksen tekijä on ikisinkku, ja syy sinkkuudellekin on ilmeinen.
Myynti ja markkinointi ovat kaksi täysin eri asiaa, mutta valitettavasti ihmisiltä puuttuu oivallus asiasta. Suomessa yritetään markkinoida sellaisiakin tuotteita joita tulisi myydä ilman erillistä markkinointia.
Lähinnä bulkkikrääsää markkinoidaan ja parhaassa tapauksessa yritetään jopa bröndätä, mutta aitoa laatua myydään aina ilman markkinointia.
Parisuhteessa markkinointi karkottaa potentiaalisimmatkin ostajat, ketään ei kiinnosta hommata yksityiseen käyttöön tuotetta jota tyrkytetään halpahintaisesti kaikille ohikulkijoille. Ap, mietippä jos yrittäisit samaa Rolls Roycelle? Ei onnistuisi, ostajat eivät ole auton perässä jota tyrkytetään kaikille epätoivoisesti.
Ferrari lienee tarkin ostajistaan, he tutkivat ostajaehdokkaiden taustat ennenkuin tekevät päätöksen myydäänkö halukkaalle Ferrari.- Teknodonna
Kyllä joo
Olet täysin oikeilla vesillä bootteinesi.
Myyjät myyvät ja markkinointipuoli markkinoi.
Uraa!
(Naurua) Aika hyvä pointti! Laatu markkinoi itse itseään..
Sitoutuminen toiseen ihmiseen tapahtuu itse toisen hyvien piirteiden huomaamisella.
Tietty onhan jokaisella omanlaisensa "renkaiden potkimisaikansa". Vastaako tuote kysyntää ja samalla sitä miettii onko sellaiselle tuotteelle käyttöä. Ferrarin voi moni halutakin äkkisiltään, mutta toisaalta jos miettii sen käytön päivittäiseksi, saattais Passatti olla fiksumpi. Tuskin Suomeen saisi montaakaan Ferraria ostettua tehtaalta suoraan.??Teknodonna kirjoitti:
Kyllä joo
Olet täysin oikeilla vesillä bootteinesi.
Myyjät myyvät ja markkinointipuoli markkinoi.
Uraa!
(Naurua)Naurettavinta touhussa on se, että markkinointifirmat harjoittavat itse myyntiä asiakashankinnassaan eivätkä luota markkinointiin.
Dissident kirjoitti:
Aika hyvä pointti! Laatu markkinoi itse itseään..
Sitoutuminen toiseen ihmiseen tapahtuu itse toisen hyvien piirteiden huomaamisella.
Tietty onhan jokaisella omanlaisensa "renkaiden potkimisaikansa". Vastaako tuote kysyntää ja samalla sitä miettii onko sellaiselle tuotteelle käyttöä. Ferrarin voi moni halutakin äkkisiltään, mutta toisaalta jos miettii sen käytön päivittäiseksi, saattais Passatti olla fiksumpi. Tuskin Suomeen saisi montaakaan Ferraria ostettua tehtaalta suoraan.??Passat lienee monessa suhteessa järkivalinta, mutta parisuhteessa tuote jota kaupataan massiivisella kuluttajamarkkinoinnilla voisi olla kohtalokas erehdys.
- Teknodonna
A.Palstamäki kirjoitti:
Naurettavinta touhussa on se, että markkinointifirmat harjoittavat itse myyntiä asiakashankinnassaan eivätkä luota markkinointiin.
Mjoo
Jotenkin noin.
Tuosta brändäämisestä sen verran, että töllössä pyörivä sarja Harley and Davidsons oikeasti luo erinomaisen halvalla tavalla kuvaa brändien syntymekanismeista. Oleellisuuksia (eli tägejä) tiputellaan pitkin sarjaa yksi kerrallaan konepajan peltivadille.
Lieko stögis vai pölykapseli.
(Naurua) Teknodonna kirjoitti:
Mjoo
Jotenkin noin.
Tuosta brändäämisestä sen verran, että töllössä pyörivä sarja Harley and Davidsons oikeasti luo erinomaisen halvalla tavalla kuvaa brändien syntymekanismeista. Oleellisuuksia (eli tägejä) tiputellaan pitkin sarjaa yksi kerrallaan konepajan peltivadille.
Lieko stögis vai pölykapseli.
(Naurua)Jäänyt huomaamatta koko sarja, tuleeko miltä kanavalta?
- Teknodonna
A.Palstamäki kirjoitti:
Jäänyt huomaamatta koko sarja, tuleeko miltä kanavalta?
Mjaa
Nyt en kyllä muista. Kaipa tuo sieltä löytyy jos intoa riittää.
(Hihitystä) Teknodonna kirjoitti:
Mjaa
Nyt en kyllä muista. Kaipa tuo sieltä löytyy jos intoa riittää.
(Hihitystä)Kysäisin vain kun markkinoit tuota sarjaa.
Myyjähän olisi kaivanut tiedot puolestani ja kertoisi kuinka pääsen katsomaan jo esitetyt jaksot.- Teknodonna
A.Palstamäki kirjoitti:
Kysäisin vain kun markkinoit tuota sarjaa.
Myyjähän olisi kaivanut tiedot puolestani ja kertoisi kuinka pääsen katsomaan jo esitetyt jaksot.Sulla on kyllä saamarin vaikea tapa ajatella.
(Reps & naurua) Teknodonna kirjoitti:
Sulla on kyllä saamarin vaikea tapa ajatella.
(Reps & naurua)Levy jäänyt päälle niiltä ajoilta kun elätin itseni myynnillä. Ei tuo ajatus ole silti omani, asiakkaat maksavat palvelusta ja myyjän tulee tehdä se mitä asiakas on vailla.
- Teknodonna
A.Palstamäki kirjoitti:
Levy jäänyt päälle niiltä ajoilta kun elätin itseni myynnillä. Ei tuo ajatus ole silti omani, asiakkaat maksavat palvelusta ja myyjän tulee tehdä se mitä asiakas on vailla.
Mjaa
Ja nyt sitten vanhoilla päivilläsi ole siirtynyt markkinoinnin piiriin?
(Naurua) Teknodonna kirjoitti:
Mjaa
Ja nyt sitten vanhoilla päivilläsi ole siirtynyt markkinoinnin piiriin?
(Naurua)Tuo "vanhoilla päivilläsi" näyttää ruudulla aika pahalta, olen sentään ainoa tuntemani noin viisikymppinen jolla on kaksikymppisen olemus ja sydän.
Mutta joo, markkinointihan olisi hyvä ammatti jos tykkäisi vain chillailla. Olen itse enempi tekijämiehiä joten pitää olla haastetta.- Teknodonna
A.Palstamäki kirjoitti:
Tuo "vanhoilla päivilläsi" näyttää ruudulla aika pahalta, olen sentään ainoa tuntemani noin viisikymppinen jolla on kaksikymppisen olemus ja sydän.
Mutta joo, markkinointihan olisi hyvä ammatti jos tykkäisi vain chillailla. Olen itse enempi tekijämiehiä joten pitää olla haastetta.Mjoo
Tuossa hieman törmäsi toisiinsa pari eri seikkaa, joita täällä on markkinoitu since day one.
Olen alan ammattilainen törmäyttelijänä.
(Naurua) Teknodonna kirjoitti:
Mjoo
Tuossa hieman törmäsi toisiinsa pari eri seikkaa, joita täällä on markkinoitu since day one.
Olen alan ammattilainen törmäyttelijänä.
(Naurua)Tässä tuli samalla käsiteltyä reklamointi ja siihen oikeaoppisesti vastaaminen.
Monta kertaa me valittajat halutaan kuulla vain se pahoittelu, ja sen jälkeen elämä jatkuu taas positiivisessa hengessä.- Teknodonna
A.Palstamäki kirjoitti:
Tässä tuli samalla käsiteltyä reklamointi ja siihen oikeaoppisesti vastaaminen.
Monta kertaa me valittajat halutaan kuulla vain se pahoittelu, ja sen jälkeen elämä jatkuu taas positiivisessa hengessä.Mjoo
No siis mun käsittääkseni tällainen markkinointipulju kuin tämä on, on myös samalla jonkinlainen "sosiaalinen" argumentti.
Periaatteessa kosketus. Käsittääkseni ihminen kuolee ilman kosketusta, yhteyttä johonkin samankaltaiseen, josta itseään peilata.
(Reps) A.Palstamäki kirjoitti:
Passat lienee monessa suhteessa järkivalinta, mutta parisuhteessa tuote jota kaupataan massiivisella kuluttajamarkkinoinnilla voisi olla kohtalokas erehdys.
Niin. Tuli mieleen automallina yleisempinä.
Parisuhdemielessä autoon verraten hommaan auton ensinkin taloudellisuusnäkökulmasta. Sitten kokemuksien mukaan ja lopulta fiilispohjalta. Nykyinen kaara täyttää ne hyvin. Citröen c4 1.6 tdi tarjoaa mulle kaikki sopivasti.
Parisuhteeseen kuulostelen naikkosta hartaudella jatkossa. Kauppojahan ei tarvitse kiirehtiä. Tai sitten pitää katsella seuraavaa. Mutta toisaalta pitää myös olla meininkikin sellainen kauppatilanne....että näinsanottuja renkaanpotkijoitakaan ei jaksa katsella...Teknodonna kirjoitti:
Mjoo
No siis mun käsittääkseni tällainen markkinointipulju kuin tämä on, on myös samalla jonkinlainen "sosiaalinen" argumentti.
Periaatteessa kosketus. Käsittääkseni ihminen kuolee ilman kosketusta, yhteyttä johonkin samankaltaiseen, josta itseään peilata.
(Reps)Kieltämättä olet asian ytimessä, vaikka joskus tähän "peiliin" tuijotellessani ihmettelin kuinka kuva voi vääristyä täysin tunnistamattomaksi.
Dissident kirjoitti:
Niin. Tuli mieleen automallina yleisempinä.
Parisuhdemielessä autoon verraten hommaan auton ensinkin taloudellisuusnäkökulmasta. Sitten kokemuksien mukaan ja lopulta fiilispohjalta. Nykyinen kaara täyttää ne hyvin. Citröen c4 1.6 tdi tarjoaa mulle kaikki sopivasti.
Parisuhteeseen kuulostelen naikkosta hartaudella jatkossa. Kauppojahan ei tarvitse kiirehtiä. Tai sitten pitää katsella seuraavaa. Mutta toisaalta pitää myös olla meininkikin sellainen kauppatilanne....että näinsanottuja renkaanpotkijoitakaan ei jaksa katsella...Yllättävän moneen ostopäätökseemme liittyy tunne, me emme vain useinkaan tule ajatelleeksi asiaa. Joskus voimme tietää jopa sen minkää tuotteen ostamme, mutta siltikin joku myyjä saa omalla törppöydellään meidät vaihtamaan kauppaa.
Ehkä parinvalintaan liittyy silti eniten tunnetta, tutustumisvaiheessa tulee päästä tilaan jossa uskaltaa olla oma itsensä ja rentoutua. Tämä tietenkin molemmin puolin.Dissident kirjoitti:
Aika hyvä pointti! Laatu markkinoi itse itseään..
Sitoutuminen toiseen ihmiseen tapahtuu itse toisen hyvien piirteiden huomaamisella.
Tietty onhan jokaisella omanlaisensa "renkaiden potkimisaikansa". Vastaako tuote kysyntää ja samalla sitä miettii onko sellaiselle tuotteelle käyttöä. Ferrarin voi moni halutakin äkkisiltään, mutta toisaalta jos miettii sen käytön päivittäiseksi, saattais Passatti olla fiksumpi. Tuskin Suomeen saisi montaakaan Ferraria ostettua tehtaalta suoraan.??Ei se ole vain sitä, että laatu markkinoi. Itse kerran kiinnitin huomiota yhteen tosi rikkaaseen sukuun, kun sukulaiseni meni tämän suvun pääjohtajan tyttären kanssa naimisiin. Häissä he ajoivat hienolla Jaguaarilla ilmeisesti pois kutsuvierailta. Sitten myöhemmin tällä rikkaan perheen tyttärellä oli perheelleen käytössä ihan tavallinen auto, joka taisi olla farmari. Sillä suvulla olisi varaa Ferrariin, mutta ihan normaaleilla autoilla he ajavat paitsi jossain häissä saattaa joku hieno Jaguaar hääparille. Sitten käytännössä naista kiinnostaa sellainen mies, jolla hyvä farmari perheelle? Ei se nainen välttämättä vaadi mitään hienoa autoa vaan rakkautta, joka toimii käytännössä? Laatu käytännön tasolla ratkaisee? Riittävän iso auto perheelle on paras vaihtoehto?
Product
Tuote Asiakkaalle tarjoamasi tuotteet tai palvelut (houkutteleva tarjooma): niiden fyysiset ominaisuudet, miten ne toimivat, kuinka ne eroavat kilpailijoiden vastaavista ja mitä hyötyä ne tarjoavat asiakkaille? Toiminnallisuus, laatu, ulkonäkö, pakkaus, brandi, huoltopalvelut, tukipalvelut, takuu
Price
Hinta Kuinka hinnoittelet tuotteesi tai palvelusi niin, että se säilyy kilpailukykyisenä ja saat kuitenkin hyvän voiton? Listahinta, hintajoustavuus, hinnanalennukset, rahoituspalvelut, leasing -vaihtoehdot, maksuehdot, kausihinnoittelu, hintadiskriminointi, hintaniputtaminen, ennakkomaksajan edut, käteisalennukset, paljousalennukset, tukkualennukset
Place(ment)
Saatavuus, jakelu
(distribution) Missä myyt tuotteitasi ja palvelujasi ja kuinka asiakkaasi voivat saada noita tuotteita tai palveluja Myyntipaikat, jakelukeskukset, tilaustenkäsittely, logistiikka, jakelukanavan osat, jakelukanavan motivointi, markkinapeitto, huoltopalvelujen taso, internet, mobiilisaatavuus, varastonhallinta
Promotion
Markkinointiviestintä Menetelmät, jolla viestität kohdeasiakkaillesi tuotteittesi tai palvelujesi ominaisuuksista ja asiakashyödyistä Mainonta, PR, SP, viestintä, suoramyynti, myynnit, media, markkinointiviestinnän budjetointi (?)A.Palstamäki kirjoitti:
Yllättävän moneen ostopäätökseemme liittyy tunne, me emme vain useinkaan tule ajatelleeksi asiaa. Joskus voimme tietää jopa sen minkää tuotteen ostamme, mutta siltikin joku myyjä saa omalla törppöydellään meidät vaihtamaan kauppaa.
Ehkä parinvalintaan liittyy silti eniten tunnetta, tutustumisvaiheessa tulee päästä tilaan jossa uskaltaa olla oma itsensä ja rentoutua. Tämä tietenkin molemmin puolin.No tuon tunteen vaikutusta koitetaan vähätellä.. olipa kyse sitten autosta tai parisuhteesta. Ei kaikkea voi ajatella suoran rationaalisesti. Tai voihan sitä koittaa tukahduttaa itsensä ja ajatella juuri vaan käytännön asioita.
Ferrarihan on laadukas auto, ei vaan nimi ja merkki. Se on valmistettu tarkasti ja loppuun asti ajatellen. Mutta sen tekijät ovat mukana myös tunteella. He ovat ylpeitä jokaikisestä Ferrarista. Siinä on jotain sellaista, mikä on vaan ajankulkuun mennyt niin.Faith.Hope.Love kirjoitti:
Ei se ole vain sitä, että laatu markkinoi. Itse kerran kiinnitin huomiota yhteen tosi rikkaaseen sukuun, kun sukulaiseni meni tämän suvun pääjohtajan tyttären kanssa naimisiin. Häissä he ajoivat hienolla Jaguaarilla ilmeisesti pois kutsuvierailta. Sitten myöhemmin tällä rikkaan perheen tyttärellä oli perheelleen käytössä ihan tavallinen auto, joka taisi olla farmari. Sillä suvulla olisi varaa Ferrariin, mutta ihan normaaleilla autoilla he ajavat paitsi jossain häissä saattaa joku hieno Jaguaar hääparille. Sitten käytännössä naista kiinnostaa sellainen mies, jolla hyvä farmari perheelle? Ei se nainen välttämättä vaadi mitään hienoa autoa vaan rakkautta, joka toimii käytännössä? Laatu käytännön tasolla ratkaisee? Riittävän iso auto perheelle on paras vaihtoehto?
Product
Tuote Asiakkaalle tarjoamasi tuotteet tai palvelut (houkutteleva tarjooma): niiden fyysiset ominaisuudet, miten ne toimivat, kuinka ne eroavat kilpailijoiden vastaavista ja mitä hyötyä ne tarjoavat asiakkaille? Toiminnallisuus, laatu, ulkonäkö, pakkaus, brandi, huoltopalvelut, tukipalvelut, takuu
Price
Hinta Kuinka hinnoittelet tuotteesi tai palvelusi niin, että se säilyy kilpailukykyisenä ja saat kuitenkin hyvän voiton? Listahinta, hintajoustavuus, hinnanalennukset, rahoituspalvelut, leasing -vaihtoehdot, maksuehdot, kausihinnoittelu, hintadiskriminointi, hintaniputtaminen, ennakkomaksajan edut, käteisalennukset, paljousalennukset, tukkualennukset
Place(ment)
Saatavuus, jakelu
(distribution) Missä myyt tuotteitasi ja palvelujasi ja kuinka asiakkaasi voivat saada noita tuotteita tai palveluja Myyntipaikat, jakelukeskukset, tilaustenkäsittely, logistiikka, jakelukanavan osat, jakelukanavan motivointi, markkinapeitto, huoltopalvelujen taso, internet, mobiilisaatavuus, varastonhallinta
Promotion
Markkinointiviestintä Menetelmät, jolla viestität kohdeasiakkaillesi tuotteittesi tai palvelujesi ominaisuuksista ja asiakashyödyistä Mainonta, PR, SP, viestintä, suoramyynti, myynnit, media, markkinointiviestinnän budjetointi (?)No Palstamäen kanssa mietittiin asiaa vähän toisin. Ei mietitty, että mikä auto pitäisi olla naisen saantiin... ei sinnepäinkään ollut juttu.
Ja noi markkinoinnit ja muut siis ei pitäisi vaikuttaa niin parinvalinnassa kuin tavan kaupanteossakaan, vaan tarve ja se tunnekin, mikä tulee ostettuaan jonkun hyödykkeen.Dissident kirjoitti:
No Palstamäen kanssa mietittiin asiaa vähän toisin. Ei mietitty, että mikä auto pitäisi olla naisen saantiin... ei sinnepäinkään ollut juttu.
Ja noi markkinoinnit ja muut siis ei pitäisi vaikuttaa niin parinvalinnassa kuin tavan kaupanteossakaan, vaan tarve ja se tunnekin, mikä tulee ostettuaan jonkun hyödykkeen."No Palstamäen kanssa mietittiin asiaa vähän toisin. Ei mietitty, että mikä auto pitäisi olla naisen saantiin... ei sinnepäinkään ollut juttu."
No, oikeastaan siitä autosta minä puhuin. Sillä se sukulaiseni meni naimisiin sellaisen suvun kanssa, joka taitaa olla Suomen 10 rikkaimman joukossa tai ainakin sinne päin. Auton merkkiä en muista, mutta sukulaiseni perheellä naimisissa oli käytännön läheinen auto. Tämä suku omistaa ilmeisesti Suomen eniten autoja, mutta he valitsivat tyttäreelle Suomen laajimmasta autovalikoimastaa käytännön läheisen perheauto. Sillä niitä lapsia oli 2-3 silloin tässä sukulaiseni perheessä.
Väitän sitä, että naisen saantiin pitäisi olla kiiltävä uusi farkku mielellään. Hyvällä perheautolla sen naisen saa parhaiten? Kun varakas liikemies hurmasi siskoni niin tällä miehellä puolestaan oli silloin katumaasturi Mersu. Nyt se on vaihtanut toiseen. Lisäksi tämä liikemies vei siskoni monesti juomaan Kämpiin olutta. Joskus he ovat siellä olleet myös vähän parempien piirien häissä. He ovat nyt kihloissa ja asuvat yhdessä. Kun minä puhuin Oahu saaresta - niin tämä liikemies sanoi, että hän onkäynyt siellä Hawaiin Oahussa kolme kertaa. Rikkailla on oma maailmansa. Ja väitän sen, että tämä liikemies ei autolla siskoani hurmannut vaan ihan mukavana miehenä. :) Se oli jotain rakkautta molemmilta. :)
Laitoin markkinointimixin tänne siksi, että joku saisi ideoita niistä. Aloitushan tässä on tuotteet ja markkinointi. Kyllä joku voi soveltaa jotain markkinoinnista itseän kauppaamiseen hyvänä miehenä?Faith.Hope.Love kirjoitti:
"No Palstamäen kanssa mietittiin asiaa vähän toisin. Ei mietitty, että mikä auto pitäisi olla naisen saantiin... ei sinnepäinkään ollut juttu."
No, oikeastaan siitä autosta minä puhuin. Sillä se sukulaiseni meni naimisiin sellaisen suvun kanssa, joka taitaa olla Suomen 10 rikkaimman joukossa tai ainakin sinne päin. Auton merkkiä en muista, mutta sukulaiseni perheellä naimisissa oli käytännön läheinen auto. Tämä suku omistaa ilmeisesti Suomen eniten autoja, mutta he valitsivat tyttäreelle Suomen laajimmasta autovalikoimastaa käytännön läheisen perheauto. Sillä niitä lapsia oli 2-3 silloin tässä sukulaiseni perheessä.
Väitän sitä, että naisen saantiin pitäisi olla kiiltävä uusi farkku mielellään. Hyvällä perheautolla sen naisen saa parhaiten? Kun varakas liikemies hurmasi siskoni niin tällä miehellä puolestaan oli silloin katumaasturi Mersu. Nyt se on vaihtanut toiseen. Lisäksi tämä liikemies vei siskoni monesti juomaan Kämpiin olutta. Joskus he ovat siellä olleet myös vähän parempien piirien häissä. He ovat nyt kihloissa ja asuvat yhdessä. Kun minä puhuin Oahu saaresta - niin tämä liikemies sanoi, että hän onkäynyt siellä Hawaiin Oahussa kolme kertaa. Rikkailla on oma maailmansa. Ja väitän sen, että tämä liikemies ei autolla siskoani hurmannut vaan ihan mukavana miehenä. :) Se oli jotain rakkautta molemmilta. :)
Laitoin markkinointimixin tänne siksi, että joku saisi ideoita niistä. Aloitushan tässä on tuotteet ja markkinointi. Kyllä joku voi soveltaa jotain markkinoinnista itseän kauppaamiseen hyvänä miehenä?No minusta parisuhteessa jos jotain pitäis markkinoida, olis se ihminen itsessään... ei farmariautot tms. Se nyt pitäis olla sanomattakin selvää....
Dissident kirjoitti:
No minusta parisuhteessa jos jotain pitäis markkinoida, olis se ihminen itsessään... ei farmariautot tms. Se nyt pitäis olla sanomattakin selvää....
Kyllä ne jotkut autot saavat naiset kiinnostumaan. Esimerkiksi jotkut tietynlaiset naiset ovat kiinnostuneet miehistä, jotka ajelevat vanhoilla amerikanrautoilla eli jenkkiautoilla, jossa on todella paljon hevosvoimia. Lisäksi joihinkin naisiin saattaa vedota siistillä urheiluautolla ajeleva hyvin pukeutunut mies.
Itsekin joskus kadulla olen Stadissa nähnyt Kalliossa illalla nuoren hyvin pukeutuneen playboyn nousevan Porschesta pois. Hän meni tuhmaan ravintolaan siellä. Tämä näkyi syöpyi syvälle mieleeni toisaalta haluasin olla tuolainen mies, mutta uskonnollisten arvojen takia en koskaan voi ravintolaan mennä seksiä etsimään ja vihreitten hippiarvojeni takia en koskaan halua omistaa edes autoa. Kannatan joukkoliikennettä, vaikka tunnustan sen, että monella maaseudulla asuvan on vaikea elää ilman autoa, mutta minä olen kaupunkilainen ja dösä-mies lähinnä.
Mitä tarkoitat parisuhdeessa markkinoimisesta?Faith.Hope.Love kirjoitti:
Kyllä ne jotkut autot saavat naiset kiinnostumaan. Esimerkiksi jotkut tietynlaiset naiset ovat kiinnostuneet miehistä, jotka ajelevat vanhoilla amerikanrautoilla eli jenkkiautoilla, jossa on todella paljon hevosvoimia. Lisäksi joihinkin naisiin saattaa vedota siistillä urheiluautolla ajeleva hyvin pukeutunut mies.
Itsekin joskus kadulla olen Stadissa nähnyt Kalliossa illalla nuoren hyvin pukeutuneen playboyn nousevan Porschesta pois. Hän meni tuhmaan ravintolaan siellä. Tämä näkyi syöpyi syvälle mieleeni toisaalta haluasin olla tuolainen mies, mutta uskonnollisten arvojen takia en koskaan voi ravintolaan mennä seksiä etsimään ja vihreitten hippiarvojeni takia en koskaan halua omistaa edes autoa. Kannatan joukkoliikennettä, vaikka tunnustan sen, että monella maaseudulla asuvan on vaikea elää ilman autoa, mutta minä olen kaupunkilainen ja dösä-mies lähinnä.
Mitä tarkoitat parisuhdeessa markkinoimisesta?No me nähdään tää maailma niin eritavalla, että ei sitä pysty selittämään.
Dissident kirjoitti:
No me nähdään tää maailma niin eritavalla, että ei sitä pysty selittämään.
Ehkä minä olen toisinajattelija, etkä sinä. Minun maailmassani keskiössä on Jumala, jolta tällä hetkellä rukoilen siunausta kolmelle henkilölle. Sinulle, helmikuun 2016 ihastukselleni tai rakkaudelle ja sitten tässä vähän aikaa sitten junassa tavatulle naiselle. Mielessäni käy monesti se teinityttö, joka tarjosi puhelinnumeroaan maaliskuussa. Jostain syystä salaisesti rukoilen myös hänen puolestaan, sillä hän on viimeinen suurin ihastukseni.
Uskon se, että Jumala on olemassa ja aina aamuisin nykyään rukoilen "Jeesus siunaa tämä päivä". Ruokarukousta minulla ei ole, mutta joka ilta rukoilen Isä meidän -rukouksen.
Jos jotain markkinoin itsestäni - niin markkinoin uskovaista miestä. Ehkä sellaisen joku nainen haluaa elämäänsä? Oikeastaan on epätodennäköistä se, että olisin koko elämäni sinkku. Totta puhuen minulla pitkä luettelo naisista, jotka haluasin tyttöystävän hyväksyvän tuttavina. Sillä tavalla en ole yksin, vaikka olenkin sinkku. Voi olla jollain tavoin naisten suosiossa oleva mies, vaikka onkin puhtaasti sinkku.Faith.Hope.Love kirjoitti:
Ehkä minä olen toisinajattelija, etkä sinä. Minun maailmassani keskiössä on Jumala, jolta tällä hetkellä rukoilen siunausta kolmelle henkilölle. Sinulle, helmikuun 2016 ihastukselleni tai rakkaudelle ja sitten tässä vähän aikaa sitten junassa tavatulle naiselle. Mielessäni käy monesti se teinityttö, joka tarjosi puhelinnumeroaan maaliskuussa. Jostain syystä salaisesti rukoilen myös hänen puolestaan, sillä hän on viimeinen suurin ihastukseni.
Uskon se, että Jumala on olemassa ja aina aamuisin nykyään rukoilen "Jeesus siunaa tämä päivä". Ruokarukousta minulla ei ole, mutta joka ilta rukoilen Isä meidän -rukouksen.
Jos jotain markkinoin itsestäni - niin markkinoin uskovaista miestä. Ehkä sellaisen joku nainen haluaa elämäänsä? Oikeastaan on epätodennäköistä se, että olisin koko elämäni sinkku. Totta puhuen minulla pitkä luettelo naisista, jotka haluasin tyttöystävän hyväksyvän tuttavina. Sillä tavalla en ole yksin, vaikka olenkin sinkku. Voi olla jollain tavoin naisten suosiossa oleva mies, vaikka onkin puhtaasti sinkku.No niin. Jokainen tavallaan...
Dissident kirjoitti:
No niin. Jokainen tavallaan...
Niin jokainen tavallaan. En mene tuomitsemaan toisten ratkaisuja, mutta itse tähtään siihen yhteen naiseen, vaikka tunnusta sen, että ne tunteet ja halut ei välttämässä kohdistu koko elämän ajan vain siihen yhteen.
Itse taidan lopetella tähän. Otan kohta unipillerin ja menen sänkyyn yrittämään nukkumista. Todennäköisesti en saa unesta kiinni, miksi saan lääkärin ohjeitten mukaan ottaa toisen pillerin, jos uni ei tule. Se pillerikuuri on kirjoitettu 1-3 viikoksi. Aloitin tiistaina ja lopetan sen ilmeisesti ensiviikolla perjantaina. Tuon pillerikuurin takia en täällä saa kirjoitella, sillä täällä kirjoittelu on juuri ne univaikeudet ilmeisesti aiheuttaneet. Aivot ovat jotenkin levottomia ja saan lääkärin mukaan heti lopettaa pillereitten syömisen, kun levottomuus poistuu. Nyt se poistui ilmeisesti, mutta syön vielä melkein viikon päälle, jotta unettomuudesta pääsee eroon. Illalla siis minun juttujani ei täällä juuri näy, kun terveysviranomaiset on sen minulta kieltäneet.
Joskus lääkäri kielsi minulta yöllä tenttiinlukemisen, sillä sain sellaisesta koko yön nukumatta olemisesta sydämen rytmihäiriöitä. Nyt on kielletty täällä myöhään kirjoitteleminen. :(
Hyvää iltaa ja yötä! :)Faith.Hope.Love kirjoitti:
Niin jokainen tavallaan. En mene tuomitsemaan toisten ratkaisuja, mutta itse tähtään siihen yhteen naiseen, vaikka tunnusta sen, että ne tunteet ja halut ei välttämässä kohdistu koko elämän ajan vain siihen yhteen.
Itse taidan lopetella tähän. Otan kohta unipillerin ja menen sänkyyn yrittämään nukkumista. Todennäköisesti en saa unesta kiinni, miksi saan lääkärin ohjeitten mukaan ottaa toisen pillerin, jos uni ei tule. Se pillerikuuri on kirjoitettu 1-3 viikoksi. Aloitin tiistaina ja lopetan sen ilmeisesti ensiviikolla perjantaina. Tuon pillerikuurin takia en täällä saa kirjoitella, sillä täällä kirjoittelu on juuri ne univaikeudet ilmeisesti aiheuttaneet. Aivot ovat jotenkin levottomia ja saan lääkärin mukaan heti lopettaa pillereitten syömisen, kun levottomuus poistuu. Nyt se poistui ilmeisesti, mutta syön vielä melkein viikon päälle, jotta unettomuudesta pääsee eroon. Illalla siis minun juttujani ei täällä juuri näy, kun terveysviranomaiset on sen minulta kieltäneet.
Joskus lääkäri kielsi minulta yöllä tenttiinlukemisen, sillä sain sellaisesta koko yön nukumatta olemisesta sydämen rytmihäiriöitä. Nyt on kielletty täällä myöhään kirjoitteleminen. :(
Hyvää iltaa ja yötä! :)Jep. Hyvää yötä.
Mä olisin jo ollut ajatustasolla valmis romuttamaan yökerhot menneiden aikojen ja entisten nuorten markkinapaikkana. Mutta ehkäpä maailma ei sittenkään ole muuttunut niin paljon, etteikö noilla yhä olisi sijansa. Paljon helpompaa noissa on luoda kontakteja ihmisiin kuin missään muualla.
Asiaa tuossa yllä jo sivuttu. Jos on hallussa aivan ainutlaatuinen tuote, niin onko paljonkaan järkeä markkinoida sitä vähän kaikille.- ex-raitis3
Suurin osa miehistä ei ole mitään ainutlaatuisia tuoteita. Suurin osa miehistä on tavallisia tallaajia jotka jäävät yksin jolleivät alistu olemaan yökerhoissa.
ex-raitis3 kirjoitti:
Suurin osa miehistä ei ole mitään ainutlaatuisia tuoteita. Suurin osa miehistä on tavallisia tallaajia jotka jäävät yksin jolleivät alistu olemaan yökerhoissa.
Avaushan oli periaatteessa ok, olisit vain korvannut sanan markkinointi sanalla myynti.
Varmaan 30 prosenttia Suomen kuluttajamarkkinoilla toimivien yritysten konkursseista jäisi näkemättä jos yritysten vastuuhenkilöt ymmärtäisivät myynnin ja markkinoinnin eron.- Teknodonna
Mun käsittääkseni (ainakin Helsingissä) klubeilla menee oikein hyvin. Siis jengi käyttää enemmän rahaa kuin ennen ja juo vähemmän.
Aika siistiä menoa.
Kerran mä kyllä olin Viikkarilla, ja...
(Hirn) ex-raitis3 kirjoitti:
Suurin osa miehistä ei ole mitään ainutlaatuisia tuoteita. Suurin osa miehistä on tavallisia tallaajia jotka jäävät yksin jolleivät alistu olemaan yökerhoissa.
Uskon että jokaisen kannattaisi miettiä miten eroaa ihan tavallisesta tallaajasta. Koska eihän sellaista oikeasti ole olemassa kuin ihan tavallinen. Pitää pystyä edes jonkun silmissä erottumaan massasta.
Teknodonna kirjoitti:
Mun käsittääkseni (ainakin Helsingissä) klubeilla menee oikein hyvin. Siis jengi käyttää enemmän rahaa kuin ennen ja juo vähemmän.
Aika siistiä menoa.
Kerran mä kyllä olin Viikkarilla, ja...
(Hirn)Ikinä en ole Hgin klubeissa käynyt. Itämeren laivat, Tallinnan Virun ja Vantaalaisen sokoshotellin yökerho on lähimpänä. Ne ei kuulemma ole ihan sama asia.
- Teknodonna
scrg kirjoitti:
Ikinä en ole Hgin klubeissa käynyt. Itämeren laivat, Tallinnan Virun ja Vantaalaisen sokoshotellin yökerho on lähimpänä. Ne ei kuulemma ole ihan sama asia.
Mjoo
No sii ei tod ole.
Viikkarin botskit on täynnä kaikenlaisia saatanan havutakkoja, joilla ei ole päässään minkäänlaista kompassia. Siis vittu että oikein hävettä olla samassa laivassa suomalainen.
Siis prkl pennutkin on kännissä.
Ei mitään rajaa.
(Hirn) Teknodonna kirjoitti:
Mjoo
No sii ei tod ole.
Viikkarin botskit on täynnä kaikenlaisia saatanan havutakkoja, joilla ei ole päässään minkäänlaista kompassia. Siis vittu että oikein hävettä olla samassa laivassa suomalainen.
Siis prkl pennutkin on kännissä.
Ei mitään rajaa.
(Hirn)Joo olen mä käynyt jossain laivan discossa. Mutta jo ihan päiväsaikaan jossain keulabaarissa saattaa olla sellainen eläkeikäisten humppahelvetti valloillaan että melkein pyörryttää pelkästään katsella.
- EdesUnissa
Se yökerhossa roikkuminen olisi myyntitapahtuma. Markkinoinnin tavoite on laajemmat massat ja niihin vaikuttaminen.
Esim. markkinointi olisi sitä mitä itse teet tällä palstalla kun yrität luoda mielikuvaa että naisia on helpointa bongata yökerhosta, ja tarjoilet vaihtoehdoksi pelottavaa yksinäisyyttä. Voin kuitenkin kuvitella että markkinointisi ei ole onnistunut, vai onko niin että siellä olisi heti pari ehdokasta kun kävelet yökerhoon ? Jos on, niin onneksi olkoon ! Markkinointi kampanjasi on onnistunut, tai sitten olet tulkinnut asioita väärin, ja et olekaan vaikuttanut mihinkään, vaan faktat ovat aina olleet sellaiset että naisia on helpointa tavoittaa heidän vapaa-ajallaan. Silloin osoittautuisi että markkinointi kampanjasi on ollut tarpeeton, koska ei ole saanut MUUTOSTA aikaan.
Ja nyt kun luultavasti pääsimme totuuden äärelle että kyse on myyntitapahtumasta, niin jääkin kysymys onko myyntitapahtuman sijaintipaikalla merkitystä ? Uskot että myyntitapahtuma voi tuottaa tulosta vain yökerhossa jossa on 1% naisista. Minä taas uskon että sitä myyntiä voi harrastaa vaikka R-kioskin jonossa. Eli myyntivoimani kohdistuu selkeästi suurempaan joukkoon.
Luultavasti ongelmasi on siis että olet suunnannut myynnin väärin. Se antaa sinulle myös väärän kuvan markkinoista. Jos harrastaisit myyntiä naisvankilassa, niin saisit markkinapalautteena varsin erikoisen tuloksen. Miksi siis uskoa yökerho markkinaan ?- ex-raitis3
Suomalaisessa kulttuurissa pariutuminen on tapahtunut aina siihen erikseen tarkoitetuissa paikoissa ja tilanteissa. Entisaikaan tanssilavoilla, nykyään yökerhoissa ja baareissa. Erona näissä paikoissa on se, että alkoholinkäytön merkitys on entisaikaan verrattuna kasvanut.
Näiden paikkojen ulkopuolella naiset eivät ole avoimia tutustumisyrityksiä tekemään tulevia miehiä kohti. Poikkeuksen muodostavat ulkomaalaiset miehet joiden kulttuuriin tälläinen muuallakin tapahtuva tutustuminen kuuluu ja siksi sille ollaan avoimia. Mikä on sallittua maahanmuuttajalle, ei ole sallittua kantasuomalaiselle miehelle. - EdesUnissa
ex-raitis3 kirjoitti:
Suomalaisessa kulttuurissa pariutuminen on tapahtunut aina siihen erikseen tarkoitetuissa paikoissa ja tilanteissa. Entisaikaan tanssilavoilla, nykyään yökerhoissa ja baareissa. Erona näissä paikoissa on se, että alkoholinkäytön merkitys on entisaikaan verrattuna kasvanut.
Näiden paikkojen ulkopuolella naiset eivät ole avoimia tutustumisyrityksiä tekemään tulevia miehiä kohti. Poikkeuksen muodostavat ulkomaalaiset miehet joiden kulttuuriin tälläinen muuallakin tapahtuva tutustuminen kuuluu ja siksi sille ollaan avoimia. Mikä on sallittua maahanmuuttajalle, ei ole sallittua kantasuomalaiselle miehelle.Tehokas myynti on osittain matematiikkaa, vaikka siinä tarvitaan ihmistuntemusta ja halua ymmärtää toista. Vertaa että sinulla on kerran viikossa 100 naista yökerhossa ja heistä on 50 kiinnostunutta. Aikaa valinnan tekemiseen on noin 3 tuntia, eli maksimissaankin voisit keskustella 18 naisen kanssa. Elämässä tapaat ohimennen 18 naista päivittäin.
Matematiikka tukee ajatusta kokeilla uusia myyntikanavia.
Sitten ihan kokemuspohjalta voin sanoa että useat naiset eivät välitä "urhoista" jotka yrittävät iskeä heitä pikatahtia ravintolaillan aikana. Me teemme sitä koska päihtynyt nainen on useasti valmiimpi seksiin, ja siksi se toimintamalli on jäänyt meille miehille päälle.
Itse en niitä pelimiehen taitoja niin mainostaisi. Jos on tunnettu pelimies niin se vain vaikeuttaa sellaisen hyvän kilttin aviovaimon tai tyttöystävän saamista. Itse en esimerkiksi pidä siitä, että minut esitellään jossain ravintolassa "naistenmies" tai sitten joku tyyppi jolla runsaasti johtajan statusta niin sanoo naisystävälleen minusta, että "varsinainen naisten mies". Tälläisessä pelimiehen maineessa ei ole hyvä lähestyä naista, joille yleensä tärkeä on se, että mies on luotettava ja uskollinen.
Olen suorittanut yliopistossa markkinoinnin ja johtamisen opinnot yhtä suoritusta vaille perus- ja aineopinnot.
Markkinoinnista osittain on yksinkertaistuna kyse neljästä merkittävästä P:stä.
Product: Tuote esimerkiksi: "naisen sydämeen päästään olemalla kohtelias, hyväkäytöksinen, kiva keskustelija, hyvä kuuntelija, luotettava kunnon mies ja muuten mukava."
Promotion: Myynninedistäminen: Mies markkinoi jossain itseään. Vaikka jossain kahvilassa tai vaikka ravintolassa niin kuin aloittaja esittää. Rakennetaan suhdetta kuluttajaan ja saadan nainen kokeilemaan tuotetta esimerkiksi treffeille miehen kanssa.
Price: Hinta. Kilpailijoihin nähden ollaan sopivan hintainen. Ei tarvitse olla välttämättä halvin tuote vaan ollaan sellainen tuotepaketti, että hinta-laatu-suhde on markkinoiden paras. Luodaan illuusio siitä, että hinta on edullinen laatuun nähden! :) Nainen saa mieleensä sen, että hän saa todella jotain elämäänsä, jos yrittää todella jotain lähestyvän miehen kanssa. Hän on jotenkin hintansa arvoinen.
Place: Saatavuus. En selitä mitä se markkinoinnissa on, mutta yksinkertaisesti tuote on saatavilla. Mies asuu jossain kaukana niin se naista kiinnosta samalla tavalla kuin samalla tavalla paikkakunnalla asuva. Toisaalta saatavuus saatta olla rajoitettu. Esimerkiksi Godivan suklaata ei saanut muualta Suomessa kuin Stockmannilta Helsingissä ja Helsinki-Vantaan lentokentällä. Tälläisessä vähäisen saatavuuden mies on erilainen ja erittäin himoittava tuttavuus, jota nainen ei aina tapaa. Suklaa, jota tänä päivänä taitaa Suomessa vain yhdeltä Suomen kansainvälisistä lentokenttistä, se suklaa erikoisuus ja tarjous - joka houkuttaa naista ainutlaatuisuudella. Ainutlaatuinen naiseen (häneen) ihastunut mies on tosi houkutteleva.https://en.wikipedia.org/wiki/Marketing_mix
http://merkonomi.hannumikkonen.com/markkinointi/4p.html
Tuossa on siitä 4 P:stä juttuja. Jos auttaisi teitä naisten saamisessa! :)
- Totuus-
Silloin kun sain perinnön ja menin pankkiin niin ne virkailija siellä pankissa alkoi kysellä vakuutuksista että onko kotivakuutusta. Näki kun mun tilillä on paljon rahaa ja alkoi heti kauppaamaan vakuutusta. Sanoin että ei ole. no jotenkin se siinä alkoi markkinoimaan sitä vakuutusta että jos koti ja omaisuus palaa niin vakuutus korvaa. Olin nostamassa rahaa mutta se selitti vaan vakuutuksesta. Sanoin etten tarvii eikä haittaa jos kämppä palaa mutta sitten otin vakuutuksen koska en jaksanut kuunnella sitä enää sitä kun se selitti kaikki jutut 10 kertaan.
- Totuus-
Osaa ne naiset markkinoida ätmeille vakuutuksia.
- oyrgkjgddjj
Pelimies "taitoja" käyttävät ovat kuin tv-shopin tuotteet. Oikeasti jokainen haluaisi olla niin eksklusiivinen ettei tarvitse markkinoida vaan asiakas etsii käsiinsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3024842Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2741470Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661406eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1141232Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1061228- 851168
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1321148Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591076- 172918
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15871